Silmäluomet

ApuaApua

Olen 20 vuotias nuori nainen. Minulla on ollut silmäluomet aivan turvoksissa ja ne ovat punoitaneet. Ne ovat myös kuivat ja kirvelevät usein. Talvella tämä turvotus ja punoitus tuli minulle ekaa kertaa. En tiedä, mitä erilaista muka sitten olen tehnyt, että minulle tämä tuli, ja nyt sitä on jatkunut. Joskus on aikoja, kun ei ole mitään näitä oireita. Luomet ovat aivan normaalit. Mutta sitten taas tulee päiviä kun huomaan luomien turvonneen ja punoittaneen. Yleensä tämä tulee aina aamuisin ja turvotus ja punoitus jatkuu melkein koko päivän. Kävin asiasta lääkärissä talvella, mutta siellä sanottiin että pitää välttää liikaa rasvaamista ja pesemistä. Olen käyttänyt niin kauan kuin muistan saman merkkisiä meikkejä, meikinpoistoaineita ja rasvoja. Minulla on apteekista hankittu silmänympärys voide nimeltä Avene Soothing eye contour cream. Sitä olen käyttänyt keväästä asti melkein joka aamu ja ilta. Tätä minulle neuvottiin laittamaan kun apteekissa kävin. Mutta kun silmät ovat turvoksissa, niin ei minun tee mieli niihin mitään tunkea. Tuntuu että ne vaan pahenee. Olen sitten saanut turvotusta laskemaan kylmällä(kastellut pumpulin kylmään veteen ja pitänyt luomella 5-10min). Mutta punoitus ja kuivuus ei ole lähtenyt pois ei sitten millään keinolla. Ja tätä tulee jaksoittain, joskus kamala turvotus kestää monta päivää, joskus ei ole mitään. En voi edes astua ulos ovesta kun turvotus on niin kamala :( mikähän minua vaivaa...? Olen ajatellut silti vaihtaa tuotteita. Osaisiko joku suositella hyvää ripsiväriä ja meikinpoistoainetta? Entä kasvorasvaa? Jos tuotteiden vaihto ei auta, niin menen lääkärille. Kiitos jo etukäteen!

5

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ApuaApua

      Huoh, eikö ketään osaa auttaa.. :/

    • jeppisjepulis0

      Hmm.. Voin vastata vain sen verran, että minulla on atooppinen iho ja pahimpina aikoina minun silmäluomille ja silmän alle tulee turvotusta, ihottumaa ja iho kuivuu. Olen kokeillut kaikenmaailman rasvat. Ja nyt olen huomannut että tehokkain on sibacort ja niin hassulta kuin se kuulostaa niin vauvoille tarkoitettu natusan rasva.. Kehoitan kuitenkin menemään ihotautilääkärille.

      • 5+7

        Noi kortisonivoiteet pitää laittaa huolella, niitä ei saa mennä silmään yhtään...

        Kuivat silmät, apteekista saa niihin sopivia kosteutustippoja.

        Allergia tulee mieleen... jos pitäisit muutaman viikon taukoa meikeistä jne ja katsot tilanteen, jos se ei auta, niin onko sulla joku pyykinpesuaine, untuvatyyny, hometta tms kodissa, jolle reagoit? Onko vesinuhaa..?

        Sitten vielä yksi, luomireunantulehdus, mulla on ollut sellainen ja se vaatii silmälääkärin arvion, ainakin minä pääsin nopeasti silmäpolille kun terveyskeskuslääkäri teki lähetteen...


    • ApuaApua

      Okei. Itsekin kävin tänään apteekissa ja kokeilen eri tuotteita. Nyt jo helpottaa, mutta jos pahentuu niin menen kyllä lääkärille. Pitääpäs tsekata toi sun suosittelema tuote. kiitos :)

    • ApuaApua

      kiitos avusta.)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe