Hintaralli

Merceensuti!

Voi huhhuh ja tsiisus!

Piti vaihdattaa öljyt ja syylärin nesteet tuossa lähihuoltamossa. Ei mikään merkkihuolto vaan ihan tavallinen monimerkkikorjaamo.

Hintapyyntö: 250 euroa! Ei mitään tolkkua ole enää. Katselen homman muualta mutta kyllä ihmetyttää että vanhaa rahaa saa latoa puolitoista tonnia tiskiin mokomasta perushommasta jossa avataan pari proppua!

Autokin on tavallinen saksalainen pikkuauto 1.6 litran bensakoneella.

15

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voihan ziisus 2011

      Vaari unohtaa vihdoin ne isot markat. Joku elää sillä työllä jota tekee ja pitää tiloja ja laitteita ja saattaa jopa työllistääkkin jonkun.
      Ilmaiseksiko kaikki pitää saada, jos niin tee itse ja osta halvimmet litkut autoosi.

      • dollari

        Jotkut firmat pitää tiloja ja laitteita ja työllistävät jonkun. Toisissa firmoissa tehdään hommia ja kauppa käy...


    • asentaja..

      Jos homma on hoidettu avaamalla pari proppua tee itse. Osta vain öljy ja neste.
      Sittenpähän näet.

      • Merceensuti!

        Ei tarvinnut tehdä itse. Jäähdytysnesteet vaihdettuna 40€ ja öljyt suodattimineen vaihdettuna 55€. Yhteensä siis 95€. On siinä pikkasen eroa kahteen ja puoleen sataan!

        Ei se ihme ole että kaikki riistopuulaakit pärjää kun ihmiset on valmiit maksamaan mitä vain kehdataan pyytää.


      • Auto Masentaja 2
        Merceensuti! kirjoitti:

        Ei tarvinnut tehdä itse. Jäähdytysnesteet vaihdettuna 40€ ja öljyt suodattimineen vaihdettuna 55€. Yhteensä siis 95€. On siinä pikkasen eroa kahteen ja puoleen sataan!

        Ei se ihme ole että kaikki riistopuulaakit pärjää kun ihmiset on valmiit maksamaan mitä vain kehdataan pyytää.

        Olipa tyyristä!
        Minun autossani ei jäähdytysneste ole pilaantunut 15 vuodessa joten en vaihda sitä. Öljyt vaihdan itse, samoin suotimen. Maksaneeko nuo yhteensä jotakin 20 euron paikkeille?

        Kuten itse sanoit: "Ei se ihme ole että kaikki riistopuulaakit pärjää kun ihmiset on valmiit maksamaan mitä vain kehdataan pyytää."


      • isoja säästöjä
        Merceensuti! kirjoitti:

        Ei tarvinnut tehdä itse. Jäähdytysnesteet vaihdettuna 40€ ja öljyt suodattimineen vaihdettuna 55€. Yhteensä siis 95€. On siinä pikkasen eroa kahteen ja puoleen sataan!

        Ei se ihme ole että kaikki riistopuulaakit pärjää kun ihmiset on valmiit maksamaan mitä vain kehdataan pyytää.

        öljyllä ja suodattimilla on paljonkin eroa laadussa ja hinnassa. Jos joku tekee tosi halvalla, on se merkki paskoista öljyistä ja suodattimista.


      • mutta ei kauaa
        Auto Masentaja 2 kirjoitti:

        Olipa tyyristä!
        Minun autossani ei jäähdytysneste ole pilaantunut 15 vuodessa joten en vaihda sitä. Öljyt vaihdan itse, samoin suotimen. Maksaneeko nuo yhteensä jotakin 20 euron paikkeille?

        Kuten itse sanoit: "Ei se ihme ole että kaikki riistopuulaakit pärjää kun ihmiset on valmiit maksamaan mitä vain kehdataan pyytää."

        Masentaja taitaakin ajella jollain vanhalla romulla, ainakin toistaiseksi.


      • Auto Masentaja 2
        mutta ei kauaa kirjoitti:

        Masentaja taitaakin ajella jollain vanhalla romulla, ainakin toistaiseksi.

        Masentajalla pysyykin auto kunnossa kun masentaja tekee vain sen mitä tarvitsee. Ja rahat säästyy johonkin muualle, ei mene kaikki auton ylläpitoon eikä jopparille!
        Ja vanha onkin auto, 23 vuotta ja 430 000 halpaa kilometriä takana ja aina vain pelaa! Autoveron just maksoin vuodeksi eteenpäin, 76,12 €.
        Revi siitä, kateellinen!


      • HP_Laskukone
        isoja säästöjä kirjoitti:

        öljyllä ja suodattimilla on paljonkin eroa laadussa ja hinnassa. Jos joku tekee tosi halvalla, on se merkki paskoista öljyistä ja suodattimista.

        Kalliin ja halvan öljysatsin hinnan ero on noin 20 euroa, kalliin ja halvan suotimen hinnanero on noin 5 euroa. Miten sillä selittyy lähes 200 euron kokonaishintaero? Laskutaidossa vikaako?


      • Maxra
        HP_Laskukone kirjoitti:

        Kalliin ja halvan öljysatsin hinnan ero on noin 20 euroa, kalliin ja halvan suotimen hinnanero on noin 5 euroa. Miten sillä selittyy lähes 200 euron kokonaishintaero? Laskutaidossa vikaako?

        Samaa mieltä tästä. Sitäpaitsi öljyissä on hirveä kate huoltamoissa. Litrahinta asiakkaalle yleensä 17-18 € per alkava litra ja sitä sentään on ostettu liikeeseen tynnyrikaupalla ja tukkuhinnalla. Kaupasta saa samaa Mobilin ykköstä kympin litra jossa siinäkin on jo kauppiaalle katetta.

        Täytyyhän liikkeenpitäjän rahansa saada mutta kyllä joku raja riistossakin.

        Aika harva se sitäpaitsi alkaa kysellä öljynvaihtoon ajaessaan että mikäs se suodatin mahtaa olla merkiltään.

        Tekeehän tuon öljynvaihdon itsekin mutta kaupunkiasujana ei oikein huvita kadunvarressa alkaa tekemään. TI-hallin vuokran hinnalla joku melkein jo tekee työnkin.


      • Mazzda
        Maxra kirjoitti:

        Samaa mieltä tästä. Sitäpaitsi öljyissä on hirveä kate huoltamoissa. Litrahinta asiakkaalle yleensä 17-18 € per alkava litra ja sitä sentään on ostettu liikeeseen tynnyrikaupalla ja tukkuhinnalla. Kaupasta saa samaa Mobilin ykköstä kympin litra jossa siinäkin on jo kauppiaalle katetta.

        Täytyyhän liikkeenpitäjän rahansa saada mutta kyllä joku raja riistossakin.

        Aika harva se sitäpaitsi alkaa kysellä öljynvaihtoon ajaessaan että mikäs se suodatin mahtaa olla merkiltään.

        Tekeehän tuon öljynvaihdon itsekin mutta kaupunkiasujana ei oikein huvita kadunvarressa alkaa tekemään. TI-hallin vuokran hinnalla joku melkein jo tekee työnkin.

        Kuka saakeli laittaa Mobil halpisöljyä moottoriin kun löytyy Castrolia. Kalliimpi mutta parempi.


      • Tuhlaa muuhun
        Mazzda kirjoitti:

        Kuka saakeli laittaa Mobil halpisöljyä moottoriin kun löytyy Castrolia. Kalliimpi mutta parempi.

        Minä "saakeli" olen ajanut nyt nykyautollani 590 000 km, pääosin olen käyttänyt Mobil-halpaöljyä ylipitkillä vaihtoväleillä (20 000 km, kun suositus 15 000 km).
        Kerro, mitä parempaa olisin saanut "kalliimpi mutta parempi" -Castrolista?
        Käsitykseni ja laskutaitoni mukaan olisin ainoastaan joutunut hivenen tinkimään muusta kulutushysteriastani. Olisinko voinut harventaa vaihtovälin hinnaneron mukaisesti 50 000 kilometriin?


      • MobilTeboil
        Mazzda kirjoitti:

        Kuka saakeli laittaa Mobil halpisöljyä moottoriin kun löytyy Castrolia. Kalliimpi mutta parempi.

        Ei oo kun runsas kymmenen vuotta kun moottorin sisäkaluista tunnisti sen oliko jotain muuta öljyä kuin Mobil tai Teboil. Kun näitä öljyjä oli käytetty moottoreissa niin moottorien metallipinnat oli terveen nä'köiset ja puhtaat. Muiden öljyjen jäljiltä moottoreiden pinnoissa oli kaikenlaista töhnää juuttuneena tosi tiukastikin kiinni. Castrol aiheutti vielä lisäksi hartsimaisen aineen muodostumista moottorin öljyn kanssa kosketuksiin joutuvilla pinnoilla.

        Nykytilanne on selvästi tasaisempi kun moottorinvalmistajien vaatimukset ovat kiristyneet, mutta edelleenkin Mobil ja Teboil näyttäisi olevan huippuöljyjä ainakin moottorin puhtaanapysymisen suhteen.


      • Merceensuti!
        isoja säästöjä kirjoitti:

        öljyllä ja suodattimilla on paljonkin eroa laadussa ja hinnassa. Jos joku tekee tosi halvalla, on se merkki paskoista öljyistä ja suodattimista.

        Mainittakoon, että öljyt oli Total-merkkiset täyssynteettiset 5W40 (tehdasöljyt ainakin neljällä automerkillä) ja filtteri oli kunnon merkkinen, Mann.


      • 10-40W
        Merceensuti! kirjoitti:

        Mainittakoon, että öljyt oli Total-merkkiset täyssynteettiset 5W40 (tehdasöljyt ainakin neljällä automerkillä) ja filtteri oli kunnon merkkinen, Mann.

        Teille joka puolustatte mobilia ja castrolia. Itse olen käyttänyt golfissa 1,8 koneessa bilteeman puolisynteettistä 10-40w joka on maksanut alta 4 e litra. Auto on yli 310000 km ja aina ajettu halvoilla öljyillä. Pääasiassa bilteeman. Tiedän kyllä että mobil on halpaa marketeissa, mutta bilteeman hinta aina 40% halvempi. Castrolin hintaa en tiedä. Castrol ehkä hiukan kalliimpi kuin mobil. Kumma kyllä että kuormaauton moottori öljy on Shell, ja se on markkinajohtaja siellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe