Satu ja Sateenkaari???

Hope Point

Kuka tietää jotain bändistä Satu ja Sateenkaari. Teki levyn "Unohduksen majatalo" vuonna 1995 (PolyGram). Siinä "hitit" Kirjeitä kaivatulle, Siltaa huokausten siltaa haaveiden ja Kesän maa.
Mutta kuka tietää, mitä sen jälkeen on tapahtunut?
En ole kuullut Sadusta saati bändistä mitään...
Satu Nieminen oli solisti nimeltään.
Onko levy- tai keikkauraa jatkunut tällä söpöllä Sadulla sen jälkeen? Ja on muuten hyvä laulamaankin ja fraseeraa tosi nastasti!
Tahtoo tietää.
Tuo ko. levy oli näköjään Kari "Puolikuu" Pesosen tuottama.

13

2627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valpas

      mitä tarkoittaa fraseeraa??

      • hope point

        fraseeraus tarkoittaa jotakuinkin sitä, miten sanoja laulaa, painottaa...

        (jaksottelu, jäsentely puheessa ja musiikkiesityksessä, sanoo nykysuomen sanakirja)


    • mama04

      Hope Pointille tässä ensinnä kiitokset kauniista sanoista ja kehuista!! Olipa huvittavaa kun aivan sattumalta netistä jotain etsiessäni törmäsin tähän sivuun. No, pakkohan mun oli vastata kun kerran joku 'tahtoo tietää'. Eli olen siis tämä kyseinen Satu, sukunimi on kyllä naimisiinmenon jälkeen vaihtunut. kovin kaukaiselta tuntuu tuo 'Sateenkaari'-aika, ja tonhan siitä jo näköjään kulunutkin kohta kymmenen vuotta!! Bändin elinkaari oli aika lyhyt, levyn jäleen tehtiin vähän keikkoja, mutta kun homma ei heti ottanut tarpeeksi tulta alleen, pistettiin pillit pussiin. Olishan tuota voinut ehkä hiukan pidempäänkin tehdä, sen verran tiuhaan soivat biisimme radiossa ja myös omasta mielestämme levy oli kohtalaisen onnistunut. Ja mikä tärkeintä, biisit hyviä, siitä kiitos tietysti Jäppisen Juhalle, bändin kitaristi-biisintekijälle!

      Allekirjoittanut on jatkanut kyllä laulamista kaikki nämä vuodet enemmän tai vähemmän ammattimaisesti ja aktiivisesti yksin ja yhdessä , erinäköisissä kokoonpanoissa. Jos haluat, tsekkaa esim. seuraavat sivut: http://www.auringonlapset.com/
      http://www.kesalesket.net
      http://www.badeye.fi/mmo.html
      Trrve, Satu ;-)

      • I'm in love ...

        Tuli vain mieleen kun kuuntelin tuon Sateenkaari -yhtyeen levyä ja katselin levyn kantta, että jumalaisen kaunis nainen on tuo Satu. Olin kyllä sitä mieltä jo -95 eikä mielipiteeni ole muuttunut. Tuolla konseptilla olisi ollut mahdollista tehdä paljon enemmänkin hienoa suomiPOP musaa. Pidän Sadun äänestä on jotain hellyyttävän herkän kaihomielistä - originelliä.


      • JaSu
        I'm in love ... kirjoitti:

        Tuli vain mieleen kun kuuntelin tuon Sateenkaari -yhtyeen levyä ja katselin levyn kantta, että jumalaisen kaunis nainen on tuo Satu. Olin kyllä sitä mieltä jo -95 eikä mielipiteeni ole muuttunut. Tuolla konseptilla olisi ollut mahdollista tehdä paljon enemmänkin hienoa suomiPOP musaa. Pidän Sadun äänestä on jotain hellyyttävän herkän kaihomielistä - originelliä.

        Satu on söpö. Wau.

        Artistina nro 1.


      • JaSu
        I'm in love ... kirjoitti:

        Tuli vain mieleen kun kuuntelin tuon Sateenkaari -yhtyeen levyä ja katselin levyn kantta, että jumalaisen kaunis nainen on tuo Satu. Olin kyllä sitä mieltä jo -95 eikä mielipiteeni ole muuttunut. Tuolla konseptilla olisi ollut mahdollista tehdä paljon enemmänkin hienoa suomiPOP musaa. Pidän Sadun äänestä on jotain hellyyttävän herkän kaihomielistä - originelliä.

        Satu Wilkman on söpö. Wau.

        Artistina nro 1.


      • -Mike-

        Muistan vieläkin biisin Siltaa huokausten, siltaa haaveiden. Se oli kaunis kappale. Jostakin syystä usein soi päässä. :) Ja kyllähän Satu aika kaunis muistaakseni oli - vaikka itse teinipoika vielä 90-luvun puolivälissä olinkin. :)


      • Faoudjan
        -Mike- kirjoitti:

        Muistan vieläkin biisin Siltaa huokausten, siltaa haaveiden. Se oli kaunis kappale. Jostakin syystä usein soi päässä. :) Ja kyllähän Satu aika kaunis muistaakseni oli - vaikka itse teinipoika vielä 90-luvun puolivälissä olinkin. :)

        levy oli jo silloin aivan loistava eikä se ole vieläkään ajan syömä, vaan pyörii toisinaan kuuntelussa

        te olitte kuin Kaseva, lyhyen ajan vaikuttanut bändi, jonka biisit jäi monien mieleen

        ehdotan, että kasaatte vanhat rivit ja teette about 20 keikan kiertueen kesällä ... tasan varmasti tulee faneja katsomaan, jotka silloin eivät jotenkin ehtineet paikalle

        tehkää vaikka live-cd tai jopa :) dvd

        ... omat suosikit on Tietäisit, Siltaa Huokausten, Kulkurin Kitara, Menneet hetket ... ja oikeastaan kaikki muutkin


      • mikälieäijäpohjosesta

        Tästähän alkaa olla jo aikaa... Mutta jostakin muistoista soi päässä "Kesän maa" joka soi radiossa 90-luvulla kun kuljin jollakin kurssilla. Siitä sitten etsimään koko levyä netistä ja eilen sen sain!
        Olen yllättynyt kuinka hyvä levy on. Nyt oikeasti pitäisi Ihmiset Hyvät nostaa tietoisuuteen tätä esim. Radio Suomen Puhelinlangoilla tai vaikka Enskassa!
        Joka ei tiedä mikä Enska on niin ei tarvinne vaivautua.
        Kiitos tälle yhtyeelle hyvistä muistoista.


      • Anonyymi

        Muistui mieleeni Siltaa huokausten -biisi ja yritin hakea Spotifystä sitä löytämättä - löytyi sitten onneksi Youtubesta. Omistan kyllä tuon levynkin, jota tuli aikanaan paljonkin kuunneltua - nykyisin ei vain ole enää cd-soitinta.

        Googlailun yhteydessä tuli eteen myös tämä vanha viestiketju.

        Kiitos Satu hienoista biiseistä, ladatkaa levy ihmeessä Spotifyn puolelle, jos se on jotenkin mahdollista!


    • MIKSI TÄMÄ KETJU

      AUKEAA KUN YRITÄN ETSIÄ MAAILMAN MENOA PALSTASTA TIETOA KANNABIKSESTA?

      Onko Satu jotain nistejä vai mikä tässä on pointti?

      • Faoudjan

        Satu on parasta päihdettä!


    • jeremiass

      Omistan tuon levyn ja usein myös kuuntelen sitä, ja varsinkin sitä levyn viimeistä biisiä, Tuolla nimellä ei porukka soittele mutta sen tasokkaat muusikot vaikuttavat muissa kokoonpanoissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe