Joensuu-Lieksa työmatka

abada

Olisiko Joensuu-Lieksa väli paha työmatka päivittäin? Kuinka paljon menee aikaa ajessa? Onko moni, jotkä tätä väliä kulkee?

14

1659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      http://maps.google.fi/maps?hl=fi&tab=wl
      Kelle on, kelle ei, sillä sehän ei ole kuin kustannus- ja jaksamiskysymys ajaa 2*100km päivittäin. On myös muistettava että talvisin on monina päivinä ajo-olosuhteita jotka laittaa kovemmankin huumorimiehen kiroilemaan oikein helevetisti.

    • Crazy about..

      100 kilometrin matka Joensuusta Lieksaan...hu hu...täällä etelässä jos mentäisi Lahdesta Helsinkiin tuota matkaa motaria pitkin se olisi ihan ok, mutta siellä...ei...

    • ahaan

      Tiedän ihmisiä, jotka ovat useita vuosia ajaneet Jns-Lieksa väliä kulkiessaan töissä. Sehän on vaan asenteesta kiinni ja työmatkan takia vapaa-aikaa jää sitten noin 3 tuntia vähemmän päivässä...

    • ajoa ajoa

      nopeimmillaan menee kesällä 1h 10min, Lieksan sillalta joensuuhun keskustaan parkkipaikalle, jos ei jumittajia Lehmo-Joensuu välillä. Tuntiinkin olen joskus vetäissyt.

      Talvisin menee monesti puolitoista tuntiakin.

      Helpompaahan tuo on kuin Lahti Helsinki väli, ei tartte jurnuttaa ruuhkissa ja vaihdella koko ajan kaistaa, Lieksan päässä on kuin suoraa motaria ajaisi, tasanopeussäädin päälle vaan

      • Crazy about..

        Miksi tasanopeussäädin :D Etkö aja siis lujaa...? No, sittenpä ei tuosta motarista ole mitään ajallista hyötyä oikeastaan, sinulta menisi kaiketi se tunti, koska Helsingin päässä, jos menee keskustaan on paljon ruuhaa...tai eipä tuo 100km niin pitkä matka ole, että siitä paljoa hyötyä irti saisi kun lujaa ajaa...tosin itse tulee aina ajettua lujaa, kun voi ajaa lujaa, yleensä 140km/h - 160km/h. Joskus oli kiire Stadista Manseen, tuli ajettua 180km/h ja porukka väisti yllättävän hyvin ja matka meni jonkinverran päälle tuntiin, normaalisti menisi jotain pari tuntia. Kyllä Lahti-Helsinki välille tulee jonkinnäköistä ''ruuhkaa'' joskus, sellainen liikennesumppu, paljon autoja yhdessä ryhmässä, ja vauhti tippuu joskus alle 100, Keravan kohdalla alkaa huomattavasti enemmän autoja ilmaantumaan tielle ja nopeus tippuu. Myöskin työmatkaruuhkia on siinä neljän aikaan. Itse kyllä käytän hyväkseni mahdollisuuden ajaa lujaa :)


      • Mihin voi maksaa?

        "Tuntiinkin olen joskus vetäissyt."

        Tunnustat siis ylinopeutesi?


      • rentoa menoa
        Mihin voi maksaa? kirjoitti:

        "Tuntiinkin olen joskus vetäissyt."

        Tunnustat siis ylinopeutesi?

        Aikanaan ei ollut niin pitkät pätkät 80km/h eikä 60km/h alueita, kyllä
        sen tunnissa ajoi.

        Matkaa hiukan yli 94km (siitä silloilta kadun varteen parkkiin joensuuhun)
        ja mittarissa kaikkialla 115km/h. Onko kovakin ylinopeus?

        Nykyään en usein kun käyn toisessa suunnassa, mutta viime kesänä tasanopeussäädin päällä ja vei 1 tunti
        ja 10 minuuttia, eikä hetkeäkään ylinopeutta. Ajan tasari
        päällä kun se on rentoa.


      • kookkokkk
        rentoa menoa kirjoitti:

        Aikanaan ei ollut niin pitkät pätkät 80km/h eikä 60km/h alueita, kyllä
        sen tunnissa ajoi.

        Matkaa hiukan yli 94km (siitä silloilta kadun varteen parkkiin joensuuhun)
        ja mittarissa kaikkialla 115km/h. Onko kovakin ylinopeus?

        Nykyään en usein kun käyn toisessa suunnassa, mutta viime kesänä tasanopeussäädin päällä ja vei 1 tunti
        ja 10 minuuttia, eikä hetkeäkään ylinopeutta. Ajan tasari
        päällä kun se on rentoa.

        ennen kuin ehdit nussia pilkkua, niin korjaus,
        tietysti
        kaikkialla satasen alueella mittarissa 115.
        ei kuudekympin,


      • rauta-prisman_risto

        40 minuuttiin oon ajanut lieksasta joensuuhun.


    • Ajoin aikoinaan

      muutaman kuukauden sitä väliä, mutta muutin sitten pois, koska ei siinä ollut mitään järkeä.
      Työpaikka on tärkeä, mutta pitää sitä elämää viettää muuallakin kuin töissä ja maantiellä.
      Mieluummin Joensuun tienoo kuin Lieksa.

    • JomiP

      Joensuu-Lieksa-väliä on tullu tahkottua pidemmän aikaan. Kyllähän tuo välillä on ihan hirveetä suoraan sanottuna ja aika menis jossain paremmin maantiellä. Mutta siinä on puolensa, kun sitten taas vapaa-aika menee kivasti Jenssissä ja välillä on niitä päiviä, kun on vaan uskomattoman hyvä fiilis päästä hitoille tuolta umpiperältä. Ja toisaalta bussit kulkee suht' koht' hyvin eikä välttämättä tarvii ajella omalla autolla, jos tykkää tuijotella kuusimetsää dösän ikkunasta...

      • muualle

        Lieksa on kurjimmasta päästä asuinpaikkana ei ainakaan kannata muuttaa sinne asumaan. Asukasluku ja palvelut vähenevät kovaa vauhtia eikä muutenkaan mikään sivistyksen kehto.


    • MurikkaT

      Kerkesin asumaan Lieksassa vähän yli puol vuotta ja sit raahasin kamat takasin Joensuuhun. Aattelin jotta mieluummin mätänen maantiellä, kun tuun hulluks jossain Lieksajoen rannalla! :D

    • tosi.helppoa

      Hoida etänä, niin tekee Lieksan virkamiehet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1362
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1160
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    Aihe