Mitä tapahtuu 4- vuotis neuvolatarkastuksessa?

4v- neuvola?

Minua jännittää 4- vuotisneuvola. Yh- ystäväni lapsi ei osannut piirtää jotain ruksia oikein ja suorittaa kaikkia annettuja tehtäviä ja neuvola oli heti työntämässä heitä perhetyöhön (lastensuojeluun?).

Mitä 4- vuotisneuvolassa tehdään ja kauanko testit kestävät? Testataanko myös äitejä? Olen varuilta laittanut lapseni harjoittelemaan eri muotojen piirtämistä, että pääsisi läpi puhtailla papereilla.

8

15080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poilo

      joo valehtele lisää. en usko et kukaan voi olla noin tyhmä...

      • öllöääää

        äitien pimpat tarkistetaan, ja jos huomataan et on harrastanut seksiä synnytyksen jälkeen pääsee lastensuojelun asiakkaaksi. Äitien täytyy myös suorittaa luokion oppimäärää tunnissa, joten alahan pöllö valmistautua!


    • ........

      Meillä poika alkoi todella suuresti ujostelemaan, niin kuin tekee, kun tulee uusia tilanteita tai ihmisiä eteen. Ei puhunut sanaakaan, paitsi heti kun lähdettiin ulos huoneesta... Tehtävistä suurin osa ei onnistunut ollenkaan, kun poika kieltäytyi yhteistyöstä lähes täysin.

      Piti pujottaa lankaan helmiä, leikata suoraa viivaa pitkin paperia, palikoista tehdä mallin mukainen asetelma, kuvista piti kertoa vaikka mitä (mikä näistä on maha, kun oli maha, raha ja saha), kuinka monta pikku-myytä on kuvassa yms. Lisäksi kuulotesti kuulokkeilla, ja näkötesti. Tasajalkaa pomppimista, pallon heittoa yms.

      lääkäri meillä on ensi viikolla erikseen, jossa lääkäri saa päättää, joudummeko tulemaan uudestaan samoihin testeihin, vai riittääkö äidin sana, kun kerroin mitä kaikkea poikamme osaa.

      Neuvolaan oli varattu vajaa tunti ja lääkärissä menee kuulemma kolmisen varttia.

      • Maalaisjärjellä

        Eiköhän kokenut neuvolantäti ymmärrä, että lapsi voi vain kieltäytyä yhteistyöstä ilman että on heti perustavaa vikaa. Meidän poika ihmetteli, miksi täti kyselee, mikä missäkin kuvassa on, kun niiden alla lukee se. Täti vain nauroi, ettei hoksannut peittää sanoja. On kyllä ollut sitten toisenlaisiakin tätejä, kannattaa pitää mielessä, että itse tietää oman lapsensa parhaiten eikä ottaa liian vakavasti neuvolaa. Vapaaehtoistahan sekin on.


      • en ole käyttänyt
        Maalaisjärjellä kirjoitti:

        Eiköhän kokenut neuvolantäti ymmärrä, että lapsi voi vain kieltäytyä yhteistyöstä ilman että on heti perustavaa vikaa. Meidän poika ihmetteli, miksi täti kyselee, mikä missäkin kuvassa on, kun niiden alla lukee se. Täti vain nauroi, ettei hoksannut peittää sanoja. On kyllä ollut sitten toisenlaisiakin tätejä, kannattaa pitää mielessä, että itse tietää oman lapsensa parhaiten eikä ottaa liian vakavasti neuvolaa. Vapaaehtoistahan sekin on.

        Nuu ne pitää lasta ja äitiä ihan tyhminä ihmisinä. Itseään kehuu kuinka osaavat kaiken, ja sitten lapsi on liian lihava, liian laiha, ruma tai kamaala.

        Minä en olekoskaan lapsiani vienyt sinne haukutttavaksi. Ja hyvin ovat kasvaneet ilman haukkumisia. Paremmin.
        Jos kipeeksi ovat tuleet olen vienyt yksityiselle lääkärille, joka kunnioittaa lapsia ja heidän vanhempiaan, ei koskaan hauku.

        Kun niillä hoitsuilla ei ole lapsia, niin ne kuvittelee kaiken, turhia paikkoja.


    • ketä ne neuvoo??

      Mikä ihmeen 4 vuotis neuvola? Mä en ole ikinä käyttänyt missään 4 vuotiasneuvolssa tai 8 vuotis 13 vuotis... en missään? Mikä se on?

      Neuvooko ne miten kävellään tai ostetaan ruokaa vai mitä ne neuvoo???
      Missä semmosia neuvontajuttuja on??? Mulla on yläasteiset lapset, eikä sielläkään oo neuvottu.

    • Opastuslaitos varmaa

      Mä en ole koskaan käyttänyt ikinä yhtään lastani neuvolassa, missä neuvotaan pitsin virkkausta vai mitä siellä neuvotaan? Sananakin neuvola, on joku opastuslaitos, kun äidit ei tiedä lapsistaan mitään, onneksi nämä neuvontapalvelun ihmiset tietää toisten lapsista kaiken.....

      Juu ei olla käyty ikinä, ja kaikki ovat isoja isoja aikuisuia, kasvaneet ilman neuvomistakin.

      • KysynVaan-76

        Sinä varmaan et mene terveyskeskukseenkaan kun se on nimen mukaan vain terveille? Etkä ravintolaan kun et halua vain ravintoa vaan ihan kunnon ruokaa?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe