Kahvin vaikutus?

ihmettelenpä

Täällä on joitain keskusteluja kai ollut aiheesta, mutta haluaisin kysyä,

onko kukaan huomannut kahvilla olevan pahentavaa vaikutusta akneensa?

Itsestäni tuntuu, että pelkkä viljojen ja sokerin jättäminen ei auta, vaan kahvi on yksi tekijä, joka saa naaman räjähtämään..

Ja muutenkin, kuinka nopeasti ruoka-aineiden vaikutukset voi huomata iholla?

Kiitos vastauksistanne!

11

4296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rrrr676

      Olen vähähiilihydraattisella ruokavaliolla joka on saanut ihoni hyvään kuntoon. Vähitellen aloin epäillä että onkohan kahvista tullut näppylöitä, kun join joka päivä kaks kupillista. Joku aika sitten jätin kahvin pois ja siirryin vihreään teehen. Iho oli tosi hyvä jonkun aikaa. Nyt naamassa ihan pieniä näppylöitä vähän. En tiedä vaikuttaako kahvi vai ei :/ olisin kiinnostunut kuulemaan muiden juttuja kahvin vaikutuksista. Nyt ihan muutaman kerran on tullut juotua kahvia, mutta vaikea sanoa. Mun iho on kyllä tosi hyvä välillä ja välillä iskee näppylöitä joten vaikea sanoa mistä tulee. Muista ruoka-aineista voin sanoa että jos suklaata syön niin saan isoja näppylöitä 98% varmuudella :D mutta suklaastahan monelle tulee. Näppylät tulee yleensä parin päivän päästä.

    • Man21

      Itse olen tullut siihen johtopäätökseen, että kahvi aiheuttaa finnejä itselleni.
      Lopetin kahvin juonnin noin 3kk sitten, mutta joitakin kertoja kuitenkin sitä sortunut juomaan ja lähes aina on leuka räjähtänyt seuraavana päivänä, mutta nämä finnit tuntuvat enemmänkin joltain allergiselta reaktiolta, ne kutiavat, mutta eivät ole kipeitä eikä arkoja kosketukselle niinkuin finnit yleensä ja ne ilmestyvät todella nopeasti.
      Kahvi myös rasvoittaa ihoani ja näyttäisi vaikkuttavan tulehduksiin negatiivisesti.

      Olisi kiva kuulla jos jollain muilla on samankaltaisia kokemuksia!

    • Jiisus

      Höpöhöpöhöpö... I love kahvi. Kahvi>kerma>sokeri nam...........................................

      • 19171917

        Olisko ruusufinni.. sehän reagoi toisilla kahviin, alkoholiin tms


      • shofir

    • iluvcoffe:(

      Kahvi vaikuttaa maksan toumintaan ja kuivattaa elimistöä. Nämä vaikuttavat siis akneen. Vaikka kuinka haluaisin uskoa siihen että kahvilla ei ole mitään vaikutusta, valehtelisin. On kokemuksen kauttakin todettu kahvin ileva iso tekijä.

      • iluvcoffe:(

        Oleva*


    • nnuijat

      Onpas täällä taas experttejä liikenteessä. KAHVILLA EI OLE MITÄÄN VAIKUTUSTA AKNEEN. Laittakaa yksikin linkki tutkimukseen joka muuta väittää. Mutut ne vaan täällä jakaa harhaoppiansa

    • Wimitöönerrreoa

      Oma kokemus. Kahvilla e mitään merkitystä kumpaankaan suuntaan. Kokeilin kahteen otteeseen olla ilman kahvia 2 kk. T. Mies 28 ja kahvia menee useita kuppeja päivässä

    • Anonyymi

      Kyllä todella vaikuttaa ihon kuntoon. Minulla ollut akne teinistä saakka ja nyt kun aikuisena lopetin kahvin niin ihoni parani huomattavasti. Eikä ole mikään luulon asia. Testasin asian moneen kertaan aloittamalla kahvin juonnin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1459
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1358
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      41
      1283
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1228
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe