Golf -99 1,6 bensa alkanut purkaa akkua kiihtyvällä tahdilla. Uusin akunkin kun epäilin sen olevan tiensä päässä, uudella akulla toimikin pari viikkoa mutta nyt taas sama juttu: auton saa käymään kaapeleilla ja sitten voi ajella ja sammutellakin ja kaikki pelaa eli laturi näyttäisi toimivan. Mutta yön yli lataus ei kestä eikä lähde enää kuin taas kaapeleilla. Autolla ei ajeta pikkupätkiä vaan 40 km yhteen suuntaan työmatka-ajoa joten ei pitäisi olla siitä kiinni.
Onko kokemusta vastaavasta? Muistan naapurin passatti, samaa ikäluokkaa, teki vastaava eikä se koskaan selvinnyt ennenkuin pisti vaihtoon.
Golf purkaa akkua
7
3600
Vastaukset
- hrr221
Voisko olla relevika, laturinrele tai startin?
- Mittaa
Jokaisella tee itse miehellä pitäisi olla yleismittari, ja mittajohto jonka toisessa päässä on hauenleuka pää. Tämä hauenleukapää vapauttaa toisen käden vapaaksi kun mitataan virtoja ja jännitteitä. Niin tässäkin tapauksessa pystyy mittaamaan purkuvirran ilman, että tulee katkos virtapiiriin joka vie radion kooditilaan, ja mahdollisesti muutakin. Virta joka purkaa akkua mitataan seuraavasti. Laita yleismittari virtamittaus tilaan ja mittarin hauenleuka johto akun plus ( )kenkään kiinni. Seuraavaksi löysää akun kengän pultti, mutta älä vielä irrota kenkää akusta ennen kuin olet laittanut mittarisi miinus (-) johdon akun navan keskelle, nyt nostat varovasti kengän irti akusta siten, että mittajohto kulkee kengän reiän läpi. Nyt tässä tilassa on purkausvirta luettavissa ilman että tulee mitään katkosta virtapiiriin, kunhan pidetään huoli ettei mittajohto irtoa missään vaiheessa, joten painetaan kunnolla mittajohtoa akun napaan.
- ei mitää isoo
Ookko tehny soitin tai muuta sähköihin liittyviä hommia
- Mittaa
Nyt tuli tehtyä juuri sama virhe josta olen aina muita mollannut, eli kirjoitetaan nopeammin kuin ehtii ajattelemaan, eikä lueta mitä tuli tehtyä. Olin hiljattain mitannut lataus virtoja, ja tästä jäi johdotus alitajuntaan, eli yleismittarin johdot pitää olla juuri päinvastaisessa tilassa, siis plussa ( ) akun napaan ja miinus (-) akusta irrotettavaan akun kenkään. Anteeksi kömmähdys
- gölff
Mittaa kirjoitti:
Nyt tuli tehtyä juuri sama virhe josta olen aina muita mollannut, eli kirjoitetaan nopeammin kuin ehtii ajattelemaan, eikä lueta mitä tuli tehtyä. Olin hiljattain mitannut lataus virtoja, ja tästä jäi johdotus alitajuntaan, eli yleismittarin johdot pitää olla juuri päinvastaisessa tilassa, siis plussa ( ) akun napaan ja miinus (-) akusta irrotettavaan akun kenkään. Anteeksi kömmähdys
Itse asiassa saattais olla kosketushäiriö startin johdoissa. Selittäisi oireen ei starttaa. Starttaa kun kaapeleilla virtapiikkiä ja virta alkaa taas kulkemaan.
Sain ko. vinkin ammattilaiselta että tsekkaa etenkin akun päällä olevan jakoboksin kaapelit hapettumat, löystymät jne. Tehty ja nyt odotellaan olisko noin, alku ainakin näyttää että auttoi, katsotaan nyt sitten. - NeverVag
gölff kirjoitti:
Itse asiassa saattais olla kosketushäiriö startin johdoissa. Selittäisi oireen ei starttaa. Starttaa kun kaapeleilla virtapiikkiä ja virta alkaa taas kulkemaan.
Sain ko. vinkin ammattilaiselta että tsekkaa etenkin akun päällä olevan jakoboksin kaapelit hapettumat, löystymät jne. Tehty ja nyt odotellaan olisko noin, alku ainakin näyttää että auttoi, katsotaan nyt sitten.Turha odottaa tuliko vika korjattua kun sen voi mitata. Akun miinuskenkä irti ja virtamittari akun miinusnavan ja irroitetun kengän väliin. Jos akku purkaantuu yhdessä yössä, niin virtaa kuluu jo ampeeriluokkaa. Normaalisti kulutus on parkissa olevassa autossa on milliampeereja.
Jos virtamittari näyttää liian suurta kulutusta, niin sitten etsimään minkä sulakkeen taakse vika jää. Laturi on myös yleinen akun purkaja. Johtoja irroittelemalla syntipukki löytyy. - Gölfff
NeverVag kirjoitti:
Turha odottaa tuliko vika korjattua kun sen voi mitata. Akun miinuskenkä irti ja virtamittari akun miinusnavan ja irroitetun kengän väliin. Jos akku purkaantuu yhdessä yössä, niin virtaa kuluu jo ampeeriluokkaa. Normaalisti kulutus on parkissa olevassa autossa on milliampeereja.
Jos virtamittari näyttää liian suurta kulutusta, niin sitten etsimään minkä sulakkeen taakse vika jää. Laturi on myös yleinen akun purkaja. Johtoja irroittelemalla syntipukki löytyy.Noniin eipä auttanut omat toimet vaan oli vietävä pajalle jossa syylliseksi todettiin mätä startin virtajohto/liitos. Oli sulattanut startin navan aluetta huonon kontaktin johdosta.
Vika oli kiusallinen koska välillä toimi viikonkin hyvin mutta sitten yllättäen ei startannutkaan, hämäsi kun virtaa antamalla kaapeleilla lähti jolloin aloin epäillä että purkaa akkua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1832024Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin681702Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä811504En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1461406- 481334
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1201086- 173987
Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke214947Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60784Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja44781