Fonectan hakukoneoptimointi

hakisss

Tuossa yrityksen alkutaipaleella taivuin Fonectan edustajan myyntipuheeseen ja otin 12kk paketin hakukoneoptimointia. Piti sisällään max 50 työtuntia verkkokaupan parissa(tekivät käytännössä yhden päivityksen/parannuksen) ja google-hakusanoja. Olen maksanut tuosta n. 450€/kk sis alv.

Oman seurantani kautta google tuokin eniten asiakkaita verkkokauppaani ja siltä osin tainnut toimia ihan hyvin. Google n. 31%, kaverilta kuultuna n. 27%, keskustelufoorumit n. 21%, Lehtimainokset n. 11%, muuta kautta n. 6%, facebook n. 4%.

Nyt alkaa olla sopimuskausi kohta päätöksessä ja sainkin Fonectalta jo puhelun jossa pyydettiin mukaan virkistäytymispäivälle(Heikki Kovalainen antamassa pari ajotuntia yms. ohjelmaa). Huomasin heti että tuo oli esivalmistelua tulevaa puhelua varten jossa haluavat uusia optimointisopimuksen tai jonkun vastaavan tilalle. Eli nyt odottelen sitä puhelua jossa koittavat solmia jatkosopimusta.

Olen kuitenkin funtsinut asiaa siltä kantilta että tuo summa mitä olen maksanut on melko kova yrityksen kokoon, liikevaihtoon yms. suhteutettuna ja eikös kerran tehty optimointi toimi myös jatkossa jollakinlailla? Eli ne hakusanat jotka on tässä vuoden aikana saatu sinne kärkeen myös pysyvät siellä kohtuu hyvin jatkossakin? Vai voiko käydä niin että jos lakkaan nyt optimoinnin niin kukaan ei löydä enää tuotteitani googlesta?

En ihan täysin ole sisäistänyt vielä tätä googlen toimintamallia. Ajattelin kuitenkin siten että jos tuo olisi ollut vuoden mittainen sijoitus ja nyt jatkossa en enää maksa siitä erikseen mutta saan hyödyt. Toimiiko näin?

54

4417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kari H

      Sijoitusten ei pitäisi romahtaa, mutta jos et tee ylläpitäviä toimenpiteitä, ne taantuvat pikku hiljaa. Toinen haaste on Googlen tekemät päivitykse, Googlen algoritmin muutokset muuttavat homman sääntöjä. Kannattaa kuitenkin kilpailuttaa palvelu. Laita Googleen vaikka "hakukoneoptimointia" ja laita tarjoukset vaikka kolmelle ensimmäiselle jotka tulevat esille luonnollisissa tuloksissa.
      Kari Heikkilä
      Saleslion

      • WemaX-

      • XameW

        No johan on ilmiselvää mainostusta. Katsomalla tämän firman kädenjälkeä ja optimontia, on selvää ettei yksikään lisäoptimointia kaipaava henkilö/firma vaihtaisi tähän kyseiseen yritykseen.

        Google Analyticsin dataa ja Seositecheckup-työkalua? Siinä tapauksessa teidän kannattaa vielä hieman opiskella optimointia. Seositecheckup ei kerro miten hyvin sivusto on hakukoneoptimoitu. Kuka tahansa saa vaikka itse tuon pistemäärän yli 90:een (ja te ette näköjään edes sinne asti...).

        Hetken googlettelun tuloksena helppo arvella ettette edes optimoi sisältöä, varsinkin jos nuo Googlen löytämät keskustelut aiheesta pitävät kutinsa (Johtela-Company?).


      • JayEl80

        Mulla ainoastaan positiivista sanottavaa Axn Datan hakukoneoptimoinnista. Alkuun verkkokaupan myynti oli tosi vähäistä ja nyt pojat laitto hommat kuntoon ja jatkuvasti kehitellään niin tilauksia tulee päivittäin 5-10kpl ja uusia asiakkaita työn puolestakin tullut (tietokonekorjaus ja puhelinkorjaus) palvelusta myös plussat kyseiselle yritykselle. Ite olen ihan pääsiäiskäsi tietyissä asioissa. Axn Datalta sain hyvät neuvotkin niin että maallikkokin tajuaa :D


      • tulos.fi
        JayEl80 kirjoitti:

        Mulla ainoastaan positiivista sanottavaa Axn Datan hakukoneoptimoinnista. Alkuun verkkokaupan myynti oli tosi vähäistä ja nyt pojat laitto hommat kuntoon ja jatkuvasti kehitellään niin tilauksia tulee päivittäin 5-10kpl ja uusia asiakkaita työn puolestakin tullut (tietokonekorjaus ja puhelinkorjaus) palvelusta myös plussat kyseiselle yritykselle. Ite olen ihan pääsiäiskäsi tietyissä asioissa. Axn Datalta sain hyvät neuvotkin niin että maallikkokin tajuaa :D

        Hassu lukea aina näitä hyviä kokemuksia "asiakkailta" jotka eivät kuitenkaan esimerkiksi ohjaa sivuilleen jotta pääsisi näkemään optimoinnin. Näitä täällä näkyy useasta firmasta vähän väliä.

        Lisäksi myös kummallista ettei ko. yrityksen omia sivuja ole optimoitu? Keksiikö joku millä hakusanoilla ne vaikka googlesta löytää?


      • JaistaPjaska

        SMS palvelin? Domain rekisteröinnit? Kävithän muuten seo sitetoolboxilla läpi kaikki alasivut?

        www.vihdindigivelho.com, Laita meilii näät jotain yllättävää :) [email protected]... Digivelholla yli puolet kävijöistä orgaanisia ja hakukoneista tulleita..

        Millä sun kaartomedian löytää, Käsittääkseni ei millään?
        http://seositecheckup.com/seo-audit/kaartomedia.com
        Ainakin pojot 58/100 ja tärkeimmät hakusanat:

        flash - 11 times
        effects - 7 times
        video - 6 times
        contact - 6 times
        browsers - 4 times

        Eipä löydy noilla hakusanoilla googelista sun puljuu :D


      • hahhaHahaa

        Ja juurikin analyticsin seositecheckup kaltaisten työkalujen avulla pystytään toteuttamaan tehokkaampi optimointi.. Miksi?

        Kun tiedetään lähtötilanne esimerkiksi:
        Kävijöitä viikottain 750 kpl
        Näistä orgaanisia 50kpl

        Meidän optimoinilla saadaan nostettua 40-50% kävijöistä hakukoneiden kautta. Ja miten niin meidän saitti ei ole optimoitu?? Katsoitko edes lähdekoodia kokonaan lävitse? Katsoitko hakusanat mille optimoitu? Ja tosiaan kävitkö myös alasivut lävitse?

        Veikaan nyt kuitenkin että meiltä saat laadukkaamman optimoinnin kuin esim fonectalta. Fonectan optimointi perustuu: Meta title, Meta keywords (Joka ei käytössä ainakaan googelissa) ja Meta description.. Eli 5% kaikesta tärkeästä.

        Meillä optimointi tehdään työkaluilla ja pitkäkestoisesti. Esimerkiksi digivelhon optimointi kesti 6kk (käytiin hakusanat, haut ja analytics lävitse) AXN Datalle on uusi sivusto avattu n. 1kk sitten ja tämän vuoksi optimointi on edelleen todella pahasti kesken.. (Meillä 90% kävijöistä on robotteja vielä..)


      • KMd
        JaistaPjaska kirjoitti:

        SMS palvelin? Domain rekisteröinnit? Kävithän muuten seo sitetoolboxilla läpi kaikki alasivut?

        www.vihdindigivelho.com, Laita meilii näät jotain yllättävää :) [email protected]... Digivelholla yli puolet kävijöistä orgaanisia ja hakukoneista tulleita..

        Millä sun kaartomedian löytää, Käsittääkseni ei millään?
        http://seositecheckup.com/seo-audit/kaartomedia.com
        Ainakin pojot 58/100 ja tärkeimmät hakusanat:

        flash - 11 times
        effects - 7 times
        video - 6 times
        contact - 6 times
        browsers - 4 times

        Eipä löydy noilla hakusanoilla googelista sun puljuu :D

        ^Fiksu yrittäjä yllä. Kirjoittelee täällä sivutoimisesta toiminimestäni ja lähettelee minulle sähköposteja asioista (3 sähköpostia tuli yön aikana tätäkin ketjua koskien) joita muut henkilöt kirjoittelevat täällä hänen firmoistaan, tarjosi jopa linkin tänne.

        Mutta juu, en ole optimoinut, perus-Vellalla mennään. Ei ole tarvetta optimointiin tässä tilanteessa.

        En ota kantaa noihin optimointiin liittyviin asioihin, en halua nolata henkilöä joka niillä yrittää tienata elantonsa.


      • Kaam

        Näköjään porukka sai AXN Datan kiinni kusetusmainonnasta kun alkoi tälläinen paskavyöry jälleen minun suuntaan.. :)


      • AXN_Data_Oy
        Kaam kirjoitti:

        Näköjään porukka sai AXN Datan kiinni kusetusmainonnasta kun alkoi tälläinen paskavyöry jälleen minun suuntaan.. :)

        Meillä AXN Datalla optimointi menee kutakuinkin näin:

        Optimointi aloitetaan Google Anlyticsin lisäämisellä sivustoon jotta voidaan seurata sivuston kävijöitä, Lisäksi käytetään hakukoneiden webmaster työkaluja jolloin näemme miten sivustoa haetaan.

        Teemme perus metatiedot (Meta otsikko, Meta kuvaus, Meta hakusanat, Meta autrhor, Meta language, Meta googlebot, Meta revisit after (alkuun 7 pvä), Meta copyright, Dublin core metadata: Title, Description, Publisher, Opengraph metadata: Title, Description, Publisher, Image, Url)

        Tämän jälkeen teemme Microdatan (Shcema ja jsdlon)

        Tämän jälkeen alamme seuraamaan tilannetta miten kävijät tulevat ja mitä kävijät tekevät sivustolla. Keskitymme 3 asiaan jota haluamme muuttaa: Välitönpoistumis prosentti, Sivustolla vietetty aika ja konversio prosentti (Esim lomakkeen täyttö, Chat ikkunan klikkaus tai kauppa)

        Tässä välissä kun keräämme analytiikkaa teemme sivuston nopeuteen liittyviä optimointeja: Pienentämällä kuvia, css ja java filuja. Lisäämällä Faviconin, ja nostamme muutoinkin seositecheckupin seotesti.fi muutaman muun työkalun avulla pisteet 80-90/100 jolloin sivusto on laadullisesti optimoitu niin hakukoneystävälliseksi kuin nopeaksi.

        Kun sivuston data on kerätty ja muutoin optimoitu keskitymme sisällön optimointiin, backlinkkaukseen hakusanoihin joilla sivustoa etsitään. Katsomme hakusanatyökaluilla kuinka paljon hakuja tulee esim pelkällä autohuolto haulla tai esimerkiksi autohuolto helsinki jolloin voimme keskittää optimoinnin hieman tarkemmaksi kuin pelkkä autohuolto (rovaniemellä asuvan ei tarvitse helsingissä sijaitsevaa autokorjaamoa löytää googlesta..)

        Seuraavat 2-3kk katsotaan optimoinnin lisätarvetta jos tulee, Jos ei tule niin 3kk aikana olemme toteuttaneet optimoinnin.

        Enempää en ala avaamaan miten muutoin optimoidaan.. Tuossa se peruspohja mitä me tehdään ja siihen päälle muut jutut.

        Meidän saittia on turha vielä katsoa kun se on avattu vasta 16.10.2016 ja sen optimointi on edelleen kesken :D

        http://axndata.fi/hakukoneoptimointi.html

        Mikäli haluat kysyä lisää laita ihmeessä mailia: [email protected]


      • 1nlyTh

        Miten optimoitte sisältöä?


      • 1nlyTh
        1nlyTh kirjoitti:

        Miten optimoitte sisältöä?

        Eikö nuo seotesti -ym -hommat kuulu pitkälti sivustonkehitykseen ja auditointiin, joka on vain pieni osa optimointia?
        Mites CR ym? Nykypäivänä aika oleellisia hommia tuolla saralla.


      • AXNData

        Edelleen jatkaisin tästä aiheesta F2F tai s-postitse keskustelua, en näe kannattavana alkaa täällä avaamaan enempää tuotteitamme ja palveluitamme... :)

        CR on tavoitteena saada 2,5-5% väliin. Siis konversio prosentti.

        Mutta jos haluat keskustelua jatkaa ole hyvä ja ota yhteyttä maililla [email protected]...

        Työkaluilla kuten tuo seo testi varmistetaan mahdollisimman laadukas kotisivu asiakkaalle, mutta edelleen en halua lähteä avaamaan julkista kautta miten me myydään ja miten me tuotetaan palvelut...

        Noi mitä yllämainitsin pitäisi kuulua ihan perus optimointiin, sitten on myös jokaisella tuottajalla omat kikat millä tekevät tulosta. Meillä on muutamia sellaisia kikkoja mitkä eroaa kilpailijoista jo hinnan ja muun puolesta ;)

        Mutta laita ihmeessä sitä meilii mullepäin [email protected] ;)


      • 1nlyTh
        AXNData kirjoitti:

        Edelleen jatkaisin tästä aiheesta F2F tai s-postitse keskustelua, en näe kannattavana alkaa täällä avaamaan enempää tuotteitamme ja palveluitamme... :)

        CR on tavoitteena saada 2,5-5% väliin. Siis konversio prosentti.

        Mutta jos haluat keskustelua jatkaa ole hyvä ja ota yhteyttä maililla [email protected]...

        Työkaluilla kuten tuo seo testi varmistetaan mahdollisimman laadukas kotisivu asiakkaalle, mutta edelleen en halua lähteä avaamaan julkista kautta miten me myydään ja miten me tuotetaan palvelut...

        Noi mitä yllämainitsin pitäisi kuulua ihan perus optimointiin, sitten on myös jokaisella tuottajalla omat kikat millä tekevät tulosta. Meillä on muutamia sellaisia kikkoja mitkä eroaa kilpailijoista jo hinnan ja muun puolesta ;)

        Mutta laita ihmeessä sitä meilii mullepäin [email protected] ;)

        "jokaisella tuottajalla omat kikat millä tekevät tulosta. Meillä on muutamia sellaisia kikkoja mitkä eroaa kilpailijoista jo hinnan ja muun puolesta"

        ...

        Ylläoleva kertookin jo tarpeeksi toiminnastanne, case closed. Mutta propsit siitä että jaksoitte googlettaa mitä CR tarkoittaa. :)


      • AXN_Data_Oy
        1nlyTh kirjoitti:

        "jokaisella tuottajalla omat kikat millä tekevät tulosta. Meillä on muutamia sellaisia kikkoja mitkä eroaa kilpailijoista jo hinnan ja muun puolesta"

        ...

        Ylläoleva kertookin jo tarpeeksi toiminnastanne, case closed. Mutta propsit siitä että jaksoitte googlettaa mitä CR tarkoittaa. :)

        Miinusta sinulle ettet jaksa tulla F2F tai muutenkaan esille..

        Minulla ei aika riitä tätä keskustelua seurata täällä, Voimme jatkaa mailitse (kuinka vaikeaa se feikki maili osoitteen luonti on? Jotta pääsisit esille)

        Mutta sisällön optimointi menee hakusanoilla, Hakusanaa toistetaan heding tageissa ja ensimmäisen kappaleen aikana. Hakusanoja voi olla useampi ja niitä ei toisteta kuin 3-4,5% koko aiheesta (onneksi suomen kieli taipuu moneen)

        Edelleen meillä olisi sinullekin esittää dataa jos uskaltaisit tulla esille, Mutta kun et niin pistetään tämä keskustelu loppuun käsitellyksi. Meillä optimointi on kuitenkin edullisempaa normaalia tarjontaa tehokkaampaa niin et tällä "keskustelulla" tuo mitään esille...

        Mutta jatkan keskustelua kanssasi F2F esim kebabin äärellä (ps tarjoan..) mutta ei taida sinussa olla tarpeeksi miestä tulla esiin.. Laita meiliä: [email protected] tosin veikkaan ettet koskaan tule esiin :D

        En ala edelleenkään avaamaan meidän myymäämme tuotetta kunnolla, Tuossa nyt murto osa mitä voidaan avata. Kummiskin on olemassa muutamia sellaisia asioita millä me erotutaan kilpailijoista ja voimme tuottaa laadukkaamman optimoinnin kuin moni muu alalla kilpaileva yritys..


      • AXN_Data_Oy
        1nlyTh kirjoitti:

        Miten optimoitte sisältöä?

        Tule jo nimelläsi esiin, Ei tässä muuten ole järkeä :D Vai oletko joku fonectan duunari? Vai oikein kilpailija, Joka siis toivot olevasi meille :D :D


      • tulosfi
        AXN_Data_Oy kirjoitti:

        Tule jo nimelläsi esiin, Ei tässä muuten ole järkeä :D Vai oletko joku fonectan duunari? Vai oikein kilpailija, Joka siis toivot olevasi meille :D :D

        Viitannee lähinnä kommentteihinne optimoinnista, jotka menevät hieman ohi aiheen ja ovat kirjoitusasuiltaan melko epäammattimaisia.

        "Mutta sisällön optimointi menee hakusanoilla, Hakusanaa toistetaan heding tageissa ja ensimmäisen kappaleen aikana. Hakusanoja voi olla useampi ja niitä ei toisteta kuin 3-4,5% koko aiheesta (onneksi suomen kieli taipuu moneen) "

        Ei näin, hakusanojen toistaminen ei ole "sisällön optimointia". Esitä vaikka optimoimianne vertailukelpoisia sivustoja, se olisi hieman toimivampaa mainontaa kuin feikkikehut ja sanahelinä 'salaisista toimenpiteistä'.


      • 123451231
        XameW kirjoitti:

        No johan on ilmiselvää mainostusta. Katsomalla tämän firman kädenjälkeä ja optimontia, on selvää ettei yksikään lisäoptimointia kaipaava henkilö/firma vaihtaisi tähän kyseiseen yritykseen.

        Google Analyticsin dataa ja Seositecheckup-työkalua? Siinä tapauksessa teidän kannattaa vielä hieman opiskella optimointia. Seositecheckup ei kerro miten hyvin sivusto on hakukoneoptimoitu. Kuka tahansa saa vaikka itse tuon pistemäärän yli 90:een (ja te ette näköjään edes sinne asti...).

        Hetken googlettelun tuloksena helppo arvella ettette edes optimoi sisältöä, varsinkin jos nuo Googlen löytämät keskustelut aiheesta pitävät kutinsa (Johtela-Company?).

        Hetken googlettelun tuloksena helppo arvella ettette edes optimoi sisältöä, varsinkin jos nuo Googlen löytämät keskustelut aiheesta pitävät kutinsa (Johtela-Company?).

        Tuo nämä indexit myös esiin :D Niitä on tasan 1


      • Hurmalaine

      • gigidy
        Hurmalaine kirjoitti:

        Hmm, sisältö poistettu. Vaikuttaa rehdiltä yritykseltä?

        Hakukoneoptimointi

        AXN Data Oy:n yhteistyökumppanit tekevät sinullekin laadukkaan hakukoneoptimoinnin. Hakukoneoptimointi on todella tärkeää jos haluat päästä hakukoneissa esille ja saada orgaanisia eli maksuttomia kävijöitä sivustollesi. Hakukoneoptimointi mahdollistaa maksuttomien (orgaanisten) kävijöiden lisäämisen kotisivuillesi.

        Hakukoneoptimointi on aina pitkäaikainen projekti ja tuloksia ei saada koskaan nopealla aikataululla, meillä on käytössä kätevä 4 vaiheen optimointi, jolla varmistetaan sivuston laadukas & tehokas optimointi. Optimointia varten käytämme erilaisia työkaluja joiden avulla pystymme tarjoamaan dataa sivuston kävijöihin liittyen ja tuottamaan korkealaatuisen hakukoneoptimoinnin.
        1-Vaihe

        Optimoinnin pohja

        On page optimointi
        2-Vaihe

        Sivuston kävijöiden seuraaminen

        Off page optimointi
        3-Vaihe

        Sisällön optimointi

        Laskeutumissivujen optimointi
        4-Vaihe

        Sivuston kävijöiden seuraaminen

        Koko sivuston optimointi käydään lävitse


        Optimoinnin pohja:

        Metadata, Opengraph metadata, Dublincore metadata, Google analytics, Webmaster tools, CSS optimointi, Java optimointi, Kuvien optimointi, Microdata (Schema jsdlon), Sitemap.xml, Robots.txt, Rewrite engine (htacces), Favicon, Otsikoiden optimointi.

        Sivuston kävijöiden seuraaminen:

        Tarkoituksenamme on parantaa sivuston kävijöiden käyttökokemusta sivuston löydettävyyttä. Tällöin keskitymme 3 asiaan: Välitön poistumisprosentti, Sivustolla vietetty aika ja konversio prosentti joita kehitämme optimoimalla sivustosi.

        On siellä sisältöäkin?


      • KevätBooli78
        gigidy kirjoitti:

        Hakukoneoptimointi

        AXN Data Oy:n yhteistyökumppanit tekevät sinullekin laadukkaan hakukoneoptimoinnin. Hakukoneoptimointi on todella tärkeää jos haluat päästä hakukoneissa esille ja saada orgaanisia eli maksuttomia kävijöitä sivustollesi. Hakukoneoptimointi mahdollistaa maksuttomien (orgaanisten) kävijöiden lisäämisen kotisivuillesi.

        Hakukoneoptimointi on aina pitkäaikainen projekti ja tuloksia ei saada koskaan nopealla aikataululla, meillä on käytössä kätevä 4 vaiheen optimointi, jolla varmistetaan sivuston laadukas & tehokas optimointi. Optimointia varten käytämme erilaisia työkaluja joiden avulla pystymme tarjoamaan dataa sivuston kävijöihin liittyen ja tuottamaan korkealaatuisen hakukoneoptimoinnin.
        1-Vaihe

        Optimoinnin pohja

        On page optimointi
        2-Vaihe

        Sivuston kävijöiden seuraaminen

        Off page optimointi
        3-Vaihe

        Sisällön optimointi

        Laskeutumissivujen optimointi
        4-Vaihe

        Sivuston kävijöiden seuraaminen

        Koko sivuston optimointi käydään lävitse


        Optimoinnin pohja:

        Metadata, Opengraph metadata, Dublincore metadata, Google analytics, Webmaster tools, CSS optimointi, Java optimointi, Kuvien optimointi, Microdata (Schema jsdlon), Sitemap.xml, Robots.txt, Rewrite engine (htacces), Favicon, Otsikoiden optimointi.

        Sivuston kävijöiden seuraaminen:

        Tarkoituksenamme on parantaa sivuston kävijöiden käyttökokemusta sivuston löydettävyyttä. Tällöin keskitymme 3 asiaan: Välitön poistumisprosentti, Sivustolla vietetty aika ja konversio prosentti joita kehitämme optimoimalla sivustosi.

        On siellä sisältöäkin?

        Mutta silti ei pienintäkään esimerkkiä siitä mitä sille sisällölle teette?! Sitä tässä lienee jo useampaan otteeseen kyselty, eikä selvää vastausta vaan tunnu kehittyvän. Lupaavaa.


      • AXNData

        Vastauksia saa ku laittaa mailia meille, kuten yllä mainittu..


      • KevätBooli78

        Kuulostaa pätevältä... Luvataan pitkä lista asioita, joista osa on ihan höpöhöpöä josta perusasiakas ei edes mitään ymmärrä, ja kysyttäessä käytännönesimerkkiä siitä kaikista oleellisimmasta, sisällönoptimoinnista, ei vastausta vaan millään saa irti.
        Melkein voisi olettaa ettette tiedä. Jopa omien sivujenne sisältö tukee tätä olettamusta.


      • Snippetd

        AXN DATA

        Ei voi AXN Dataa suositella, hinnat katossa verrattuna vaikka OVH-Hostingiin, ja laatu melko kyseenalaista.

        Katsokaa esim. heidän sivuiltaan ylävalikosta "Palvelumme" -> "Muut palvelut" -> mikä tahansa vaihtoehdoista. Jälleen kerran valmisteema jonka rakennetta ei ilmeisesti ole edes ymmärretty?
        Tuntien työnjäljen, on se ilmaisteemoja tungettuna wordpressin päälle, ilman minkäänlaista raakaa kustomointia. Jos tähän väittävät muuta, voidaan toki järjestää jonkinlainen pienimuotoinen testi joka vaatii tuntemusta PHP:stä, tietokannoista, ym perusasioista. Ainakin ennen kyseinen toimitsija mainosti vilkkaasti osaamistaan.
        Tässä ketjussakin ilmenneet optimointiongelmat edelleen päällä, eikä mikään ihmekään. Tuolla kirjoitusvirheiden määrällä ei google yksinkertaisesti indeksoi sisältöä halutulla tavalla.

        Etusivulla vilisee mittaria "tyytyväisistä" asiakkaista jne, ja niitäkin yritys ilmoittaa olevan 1792 kpl tänään 11.2.17. Viime vuoden liikevaihto oli kuitenkin 12k€.
        Ala-asteen matikalla voi äkkiä laskea vaikka heidän halvimman palvelinpakettinsa (30€ / vuosi) suhteutettuna tuohon määrään ja todeta jonkin asian olevan hieman pielessä - joko asiakasmäärä, tai sitten termi "tyytyväinen".
        Helposti voi myös googlettaa tuloksen olleen -40k€ viime vuonna ja tehdä siitä selkeitä johtopäätöksiä. Mielenkiintoista olisi tietää miten perillä kaupparekisteri on asioista, voisin veikata että pääoman määrä on reippaasti alle puolet osakepääomasta..

        Lisäksi, kuten tämänkin viestiketjusta alusta näkee, kirjoittelee ko. firma valenimillä mainostusmielessä. Fiksuna yrittäjänä toimitusjohtaja kirjoitteli vielä kilpailijansa (joka ei edes palvelimia tarjoa) nimissä useille foorumeille syyllistyen täten identiteettivarkauteen ja vahingontekoon. IT-ammattilaisena hän jätti peräänsä kylläkin IP:n, joka on Elisan puolelta vahvistettu, ja ko. kirjoitukset taltioitu.

        Heidän sivuillaan yhteydenotto-sivulla y-tunnuksena on 2168889-5, mutta google löytää julkisista rekistereistä tällä numerolla ihan eri firman. Hmm?

        Mainittakoon vielä että tämä kaikki on julkista tietoa.


      • Julkista

      • Snippetd
        Julkista kirjoitti:

        Kumpaa näistä toimitusjohtajista tarkoitat?

        Kauppahuone meritie oy / axnd data:
        https://www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/kauppahuone-meritie-oy/07829639/paattajat

        Griffin-goodwest oy jonka y tunnus axn datan kotisivuilla?
        https://www.asiakastieto.fi/yritykset/FI/griffin-goodwest-oy/21688895/paattajat

        Tämä kaikkihan on julkista tietoa..

        Kuten AXN Datan nettisivuilla lukee: "vuonna 2016 axn data aputoiminimi myytiin ja muutettiin erilliseksi osakeyhtiöksi AXN Data Oy", eli siihen uskoen voisi olettaa etten tarkoita kumpaakaan noista sinun mainitsemistasi, koska ne ovat täysin eri yrityksiä kuin tämä josta puhutaan nyt.

        Ja koska ilmaisjulkiset rekisterit eivät reaaliajassa päivity, voisi olettaa toimitusjohtajan olevan se henkilö, joka itsensä kyseiseen titteliin asettaa työpaikka ja -ura-sivustoilla - sekä sellaisena esittäytyy livenä.

        Vaikka kovasti ko. henkilö nyt koittaa peittää jälkiään, näkyy ne edelleen googlessa. Esim: hakusanoilla "AXN Data toimitusjohtaja" tulee esiin metatietoja joissa lukee "AXN Data", mutta mentäessä itse linkin taakse, on tilalle vaihdettu toinen yritys jo.

        Vaikka henkilö poistikin oikotie.fi jne sivuilta merkinnät, näkyvät vanhan sisällön metatiedot osittain vielä useita kuukausia googlessa.

        Syvät pahoittelut AXN Datalle, mikäli yritys ei todellisuudessa liity tähän kyseiseen häirikköön. Ja mikäli niin on, suosittelen vahvasti googlettelemaan kuka heidän nimissään esiintyy.

        Päivitys:
        Tämän viestin alkuperäisessä versiossa oli linkki googlen hakuun, sekä kuvakaappaus yhdestä näistä sivuista jossa vielä näkyi vanha sisältö. Ko. henkilö näköjään raportoi viestistä ja se poistettiin, joten tässä siivotumpi versio, joka ei sisällä sääntöjen vastaista materiaalia.


      • jaahastaasmennään

        Ylläolevista viesteistä voi päätellä että kyllä tämä axn data optimoi ainakin enemmän kuin fonecta?

        Fonectalla optimointi on vain meta otsikko, meta hakusanat, meta kuvaus ja hinta tälle on 350€/kk ja minimissään 6 kuukautta. Eli maksat 2100€ fonectalle ja joudut ITSE täyttämään kyseiset 3 kenttää jokaiselle sivulle...

        Itse katselin että axn datan optimoinnista (tarjouspyyntö) menee mailit seoseon:ille, Eli olisikohan ne ketkä optimoi axn datalle? Muistakin lähtee mailit ihan eri paikkaan kuin axn datalle..

        Katsoisin että axn data tarjoaa vain hosting palveluita, domain hallintaa, sms gateway:tä omana yrityksenään ja alihankkijat tekevät muut hommat? Muistan että ainakin nerot.fi palvelussa ja facebookissa axn data etsi yhteistyökumppaneita, sitä en tiedä hyötyykö axn data jokaisesta alihankkijasta jotain rahallisesti vai yrittävätkö tarjota muiden palveluita asiakkaille ja tekevät yhteistyötä muiden firmojen kanssa (axn data tarjoaa töitä ja yhteistyökumppanit tarjoavat axn datan palveluita asiakkailleen?)


      • En1r0t
        jaahastaasmennään kirjoitti:

        Ylläolevista viesteistä voi päätellä että kyllä tämä axn data optimoi ainakin enemmän kuin fonecta?

        Fonectalla optimointi on vain meta otsikko, meta hakusanat, meta kuvaus ja hinta tälle on 350€/kk ja minimissään 6 kuukautta. Eli maksat 2100€ fonectalle ja joudut ITSE täyttämään kyseiset 3 kenttää jokaiselle sivulle...

        Itse katselin että axn datan optimoinnista (tarjouspyyntö) menee mailit seoseon:ille, Eli olisikohan ne ketkä optimoi axn datalle? Muistakin lähtee mailit ihan eri paikkaan kuin axn datalle..

        Katsoisin että axn data tarjoaa vain hosting palveluita, domain hallintaa, sms gateway:tä omana yrityksenään ja alihankkijat tekevät muut hommat? Muistan että ainakin nerot.fi palvelussa ja facebookissa axn data etsi yhteistyökumppaneita, sitä en tiedä hyötyykö axn data jokaisesta alihankkijasta jotain rahallisesti vai yrittävätkö tarjota muiden palveluita asiakkaille ja tekevät yhteistyötä muiden firmojen kanssa (axn data tarjoaa töitä ja yhteistyökumppanit tarjoavat axn datan palveluita asiakkailleen?)

        Mitäh?

        Kannattaa kuitenkin käydä edes Fonectan sivuilla ennenkuin heittää noin tuulestatemmattuja argumentteja. Hinta ei pidä paikkaansa, eikä sen puoleen kyllä sisältökään.
        Fonectalla on lisäksi kohtuullisen kovia referenssejä tältä alalta.

        Miksi et suoraan vaan sano ketkä teille suorittavat nämä työt alihankintana? Ja liitä vaikka heidän palvelukuvauksiaan teidän sivuillenne?


      • Jaahas_

        Laitas googleen fonecta optimointi ja fonecta huijausta..

        SeoSeonille tulee kuitenkin tasaisesti fonectalta asiakkaita, Ja itsekkin olen fonectalta optimoinnin tilannut joka oli juuri yllä kuvaillun kaltainen* :)

        Suoraan ylhäällä on kerrottu että yhteistyökumppanit tekevät optimoinnit :)

        * "Fonectalla optimointi on vain meta otsikko, meta hakusanat, meta kuvaus ja hinta tälle on 350€/kk ja minimissään 6 kuukautta. Eli maksat 2100€ fonectalle ja joudut ITSE täyttämään kyseiset 3 kenttää jokaiselle sivulle..."


      • Juupeli28
        Jaahas_ kirjoitti:

        Laitas googleen fonecta optimointi ja fonecta huijausta..

        SeoSeonille tulee kuitenkin tasaisesti fonectalta asiakkaita, Ja itsekkin olen fonectalta optimoinnin tilannut joka oli juuri yllä kuvaillun kaltainen* :)

        Suoraan ylhäällä on kerrottu että yhteistyökumppanit tekevät optimoinnit :)

        * "Fonectalla optimointi on vain meta otsikko, meta hakusanat, meta kuvaus ja hinta tälle on 350€/kk ja minimissään 6 kuukautta. Eli maksat 2100€ fonectalle ja joudut ITSE täyttämään kyseiset 3 kenttää jokaiselle sivulle..."

        Pistäpä linkkiä, ei nimittäin löydy ainuttakaan joka liittyisi Fonectaan. Se, että ulkoistettu puhelinmyyjä on yrittänyt kusettaa 5 vuotta sitten, ei kerro mitään palveluista joita he nyt tarjoavat. :)

        Siis mitä selität? Otapas selvää tarkemmin, meille ei todellakaan tuollaista summaa optimointi maksanut, eikä se mihinkään metatietoihin jäänyt. Tämän ketjun aloitusviesti on vuodelta 2011, eli se ei tähän liity mitenkään.
        Fonectalta otettiin muutakin kuin pelkkä optimointi :: loppujenlopuksi asiasisältö tuli takaisin uudelleenkirjoitettuna ja rakenteellisia muutoksia tehtiin sopimaan paremmin yhteiseen markkinointisuunnitelmaan. Konversio nousi mukavasti ja sen jälkeen onkin selvitty vain leiskamuutoksilla.

        Plus, jos he kusettaisivat, ei heillä olisi tuollaisia referenssejä. :)

        Suoraan ylhäältä kopioitu? Selaapas hieman sitä ylemmäs, siellä jo pädettiin sillä miten optimointi tehdään, ja meni aika rankasti ohi aiheen (jäi itseasiassa juuri niihin metatietoihin ilman tietoa varsinaisesta optimoinnista).


      • IhmettelläänköYhdessä

        Nyt tuli testattua muutamia asioita tästä AXN Datasta. Kyllä he löytyvät googlesta muutamilla hakusanoilla:
        - sms palveli
        - markkinointipalvelu
        - joomla kotisivu

        tuossa nyt 3 esimerkkiä, sitten samalla kävin heidän sivustoaan katsomassa moz open site exprolerir kanssa: https://moz.com/researchtools/ose/links?site=https://axndata.fi&filter=&source=external&target=page&group=0&page=1&sort=page_authority&anchor_id=&anchor_type=&anchor_text=&from_site=

        Aika kova tulos vaikka spam score on 8/17 ja sen mukaan ei pitäisi edes olla googlessa esillä... Tutkin samalla että tämä axn data on saattanut joutua ns "bad seon" piiriin eli joku olisi tehnyt "badbacklinking" tälle firmalle, Vaikka tätä joku on yrittänyt tehdä silti löytyy tietyillä hakusanoilla googlessa se kertoo että joku ammattilainen on ollut asialla. Suosittelenkin että tämä axn data käy läpi backlinkit ja käyttäisi disawow työkalua poistaakseen noita pahoja/mainetta huonontavia backlinkkejä

        Muuten laitatko näitä kovia referenssejä fonectalta? Ei niitä ole, En löydä yhtäkään fonectan tekemää ja optimoimaa sivustoa googlesta ekoilta sivuilta :D

        Fonectan sivustothan tunnistaa sinisestä palkista joka kotisivun yläosassa kertoo evästeistä.. Eipä löydy, Mutta eihän pelkillä: Hakusanoilla (meta) voi saada mitään tuloksia aikaan..

        Suomessa on se jännä juttu että trendit ihan sama missä asiassa tulevat 3-5 vuotta jäljessä jenkeistä, esimerkkinä tämä klovni pelottelo juttu joka on ollut jenkeissä kova juttu jo useamman vuoden ajan (lähteenä: youtube)

        Se on helppo isona yrityksenä jonka kaikki tuntee myydä mitä tahansa kuten tätä seo:ta kuukausimaksulla vaikka ne ei tee mitään asian eteen

        Fonectan optimoinnin tuloksia: http://www.wemaxportti.fi/

        Tässä fonectan tulos mitä siis saitille tehty:
        <meta name="keywords" content="teräsaita,metalliportti,metalliaidat,liukuportit" />
        <meta name="generator" content="RCMS" />

        Toimiiko? Ehkä joo, muttei kaikilla varsinkin jos ala on yhtään kilpailtu :D Enkä oikeastaan muuta SEO:hon liittyvää löytänyt vaikka tein kaiken maailman SEO testejä ja tuskin keyword densityä ja muita asioita ei löydy muuta mitä fonecta tekee. Olen ymmärtänyt ettei google edes kato meta keywordeja enään?

        Ei ainakaan löydy tämän vuoden trendejä: https://moz.com/blog/seo-and-digital-trends-in-2017

        Ja kirjoitan ihan ulkopuolisena asiasta, en lähde ketään mustamaalaamaan onhan fonectalla kuitenkin jotain erittäin tehokkaita palveluita jotka auttavat varmasti monta yrittäjää nyt ja jatkossa :)

        Yhden asian ymmärsin tästäkin keskustelusta jolloin on pahasti jotain tätä axn dataa pyörittävää ihmistä vastaan, mutta miksi? Onko kateutta, ahneutta vai jotain muuta syntiä taustalla? En usko! Mutta jokin tälläisen mustamaalaamisen aiheuttaa ja haluaisin tietää miksi, tai mikä on syysi lähteä mustamaalaamaan yrittäjää joka tätä axn dataa pyörittäää?

        Kuitenkin antaisin oman arvion mukaan 4/5 tähteä axn datalle, tai alihankkijalle joka nyt tätä SEO:ta pyörittääkin axn datalle :)

        Pidetäänhän homma reiluna ja ollaan asiallisia vaikka kuinka vihattaisiin jotain ihmistä, se on silloin ihminen ei yritys joka on kyseessä. Vaikka sinulla olisi kaunaa jotain ihmistä kohtaan niin pidä kauna sisällä tai näytä tuo kaunasi ihmiselle älä yritykselle... Kuitenkin jo axn datan facebook profiilia katsomalla saa käsityksen että homma toimii juurin niinkuin sen kuuluukin eli asiakkaat saavat erinomaista palvelua ja se on tärkeintä yrittäjyydessä :)


      • FeikkiäPaskaa

        Etusivulla vilisee mittaria "tyytyväisistä" asiakkaista jne, ja niitäkin yritys ilmoittaa olevan 1792 kpl tänään 11.2.17.

        Hmm olisiko asiakkaat 15 vuodelta? Kuulostaa silti nihkeältä, seurataan ketjua koska "TJ" tulee kommentoimaan.

        Katsotaan myös mitä tapahtuu kun mennään eteenpäin, koska toi kilpailijoiden eliminointi linkkien avulla kuulostaa siltä mitä tarvitsen saako tän fonectalta?

        Koska suomalaista ei muu kuin kateus ja voitto aja eteenpäin välillä jopa ilmainen maksullinen!!!


      • TietosuojaC
        IhmettelläänköYhdessä kirjoitti:

        Nyt tuli testattua muutamia asioita tästä AXN Datasta. Kyllä he löytyvät googlesta muutamilla hakusanoilla:
        - sms palveli
        - markkinointipalvelu
        - joomla kotisivu

        tuossa nyt 3 esimerkkiä, sitten samalla kävin heidän sivustoaan katsomassa moz open site exprolerir kanssa: https://moz.com/researchtools/ose/links?site=https://axndata.fi&filter=&source=external&target=page&group=0&page=1&sort=page_authority&anchor_id=&anchor_type=&anchor_text=&from_site=

        Aika kova tulos vaikka spam score on 8/17 ja sen mukaan ei pitäisi edes olla googlessa esillä... Tutkin samalla että tämä axn data on saattanut joutua ns "bad seon" piiriin eli joku olisi tehnyt "badbacklinking" tälle firmalle, Vaikka tätä joku on yrittänyt tehdä silti löytyy tietyillä hakusanoilla googlessa se kertoo että joku ammattilainen on ollut asialla. Suosittelenkin että tämä axn data käy läpi backlinkit ja käyttäisi disawow työkalua poistaakseen noita pahoja/mainetta huonontavia backlinkkejä

        Muuten laitatko näitä kovia referenssejä fonectalta? Ei niitä ole, En löydä yhtäkään fonectan tekemää ja optimoimaa sivustoa googlesta ekoilta sivuilta :D

        Fonectan sivustothan tunnistaa sinisestä palkista joka kotisivun yläosassa kertoo evästeistä.. Eipä löydy, Mutta eihän pelkillä: Hakusanoilla (meta) voi saada mitään tuloksia aikaan..

        Suomessa on se jännä juttu että trendit ihan sama missä asiassa tulevat 3-5 vuotta jäljessä jenkeistä, esimerkkinä tämä klovni pelottelo juttu joka on ollut jenkeissä kova juttu jo useamman vuoden ajan (lähteenä: youtube)

        Se on helppo isona yrityksenä jonka kaikki tuntee myydä mitä tahansa kuten tätä seo:ta kuukausimaksulla vaikka ne ei tee mitään asian eteen

        Fonectan optimoinnin tuloksia: http://www.wemaxportti.fi/

        Tässä fonectan tulos mitä siis saitille tehty:
        <meta name="keywords" content="teräsaita,metalliportti,metalliaidat,liukuportit" />
        <meta name="generator" content="RCMS" />

        Toimiiko? Ehkä joo, muttei kaikilla varsinkin jos ala on yhtään kilpailtu :D Enkä oikeastaan muuta SEO:hon liittyvää löytänyt vaikka tein kaiken maailman SEO testejä ja tuskin keyword densityä ja muita asioita ei löydy muuta mitä fonecta tekee. Olen ymmärtänyt ettei google edes kato meta keywordeja enään?

        Ei ainakaan löydy tämän vuoden trendejä: https://moz.com/blog/seo-and-digital-trends-in-2017

        Ja kirjoitan ihan ulkopuolisena asiasta, en lähde ketään mustamaalaamaan onhan fonectalla kuitenkin jotain erittäin tehokkaita palveluita jotka auttavat varmasti monta yrittäjää nyt ja jatkossa :)

        Yhden asian ymmärsin tästäkin keskustelusta jolloin on pahasti jotain tätä axn dataa pyörittävää ihmistä vastaan, mutta miksi? Onko kateutta, ahneutta vai jotain muuta syntiä taustalla? En usko! Mutta jokin tälläisen mustamaalaamisen aiheuttaa ja haluaisin tietää miksi, tai mikä on syysi lähteä mustamaalaamaan yrittäjää joka tätä axn dataa pyörittäää?

        Kuitenkin antaisin oman arvion mukaan 4/5 tähteä axn datalle, tai alihankkijalle joka nyt tätä SEO:ta pyörittääkin axn datalle :)

        Pidetäänhän homma reiluna ja ollaan asiallisia vaikka kuinka vihattaisiin jotain ihmistä, se on silloin ihminen ei yritys joka on kyseessä. Vaikka sinulla olisi kaunaa jotain ihmistä kohtaan niin pidä kauna sisällä tai näytä tuo kaunasi ihmiselle älä yritykselle... Kuitenkin jo axn datan facebook profiilia katsomalla saa käsityksen että homma toimii juurin niinkuin sen kuuluukin eli asiakkaat saavat erinomaista palvelua ja se on tärkeintä yrittäjyydessä :)

        IhmetelläänYhdessä vaan, olette hieman sekoittaneet nähtävästi asioita.

        Se sininen palkki ei kerro Fonectan optimoinnista, vaan heidän valmiin sivupakettinsa käytöstä. Nämä ovat 2 täysin eri asiaa ja sen jo kertoo hintakin.

        Lisäksi voisit avata sen Wemaxin lähdekoodin uudelleen ja tarkastella sisällön optimointia. Aitamyynti on aika kovasti kilpailtu ala, ja Wemax löytyy kyllä googlen ensimmäisistä tuloksista kun sellaista lähdetään eri hakusanoilla hakemaan. Geneeriset SEO-työkalut eivät tunnista suomenkielen taivutusmuotoja, Google taasen tunnistaa.

        Tuo moz.comin linkki viittaa siihen että kyseinen kirjoittaja on itse "TJ", sillä pikainen googletus näytti viitteitä AMP:hen. Tämä taasen tarkoittaa sitä ettei hän ole kyennyt tulkitsemaan artikkelia oikein.

        Voisin myös valaista hieman että web-puolella trendit eivät todellakaan tule Suomessa 3-5 vuotta jälkijunassa. Se, että isot firmat eivät lähde heti mukaan Googlen jokaiseen puolivalmiiseen innovaatioon, on vain turhaa työtä välttävä päätös.

        Spam score on 8/17 ja sen mukaan ei pitäisi edes olla Googlessa? Voisitko viitoittaa lähteet, sillä tuo lause ei juurikaan kuulosta loogiselta.

        Tottakai Google edelleen katsoo meta-määritellyt avainsanat, niiden merkitys on vain muuttunut siitä alkuperäisestä.

        Ja palatakseni vielä viitoittamaasi artikkeliin: ei, AMP ei todellakaan ole se mihin kannattaa tähdätä. Varsinkaan Suomen markkinoilla. Jos hetkeäkään kyseenalaistat tämän asian, on keskustelua turha jatkaa tätä viestiä pidemmälle. AMP käsiteltiin läpi jo pari vuotta sitten. Suosittelen lukemaan aiheesta lisää ja tutkailemaan vaikka PWA:n läpi.

        Pitäkääpä homma reiluna, puolin ja toisin, kaikki osapuolet! Ja mielellään lopettelette näiden huijausviestien kirjoittelun, ne paljastuu äärimmäisen pienistä asioista kuten tuo Facebook-arvosteluiden mainitseminen. Vaikka ei siinä vikaa olekaan että ystävät ja sukulaiset suosittelevat toimintaa, parempi toki niinpäin. Harvoin kylläkään tulee nähtyä että näillä aloilla pyytämällä pyydetään arvosteluja.


      • TietosuojaC

        Unohtui vielä tuo ensimmäinen kommentti:

        "Nyt tuli testattua muutamia asioita tästä AXN Datasta. Kyllä he löytyvät googlesta muutamilla hakusanoilla:
        - markkinointipalvelu"

        Markkinointipalvelu on valitsemistasi hakusanoista ainoa oleellinen, muita ei kuluttaja/asiakas käytä (kts. gstats). Tällä hakusanalla ko. sivusto löytyy toiselta sivulta, geneeristen facebook- ja kauppalehti-sivujen seasta. Tämäkö on todella mielestäsi onnistunut optimointi?


    • Mikko Rindell

      Kari on oikeassa. Kun olet jo alusta asti panostanut optimointiin, ei verkkokauppasi löydettävyys noiden luonnolisten hakutulosten osalta katoa yht'äkkiä mihinkään.

      Google painottaa nykyään hakutuloksissaan entistä enemmän päivittyvää sisältöä. Googlen hakukoneen perimmäinen idea (ja samoin myös heidän liiketoimintansa perusta) on tuoda tiedonhakijan saataville mahdollisimman oleellisia hakutuloksia. Tämä pätee siis sekä luonnollisiin hakutuloksiin (optimointi) että maksettuun mainontaan (adwords). Täten en suosittelisi lopettamaan panostuksia hakukoneoptimointiin, kun olet kerran sille (fiksulle) tielle lähtenyt.

      Panostamaasi summaa on vaikea kommentoida tietämättä toimialaasi ja esimerkiksi tuotteidesi määrää verkkokaupassa.

      Verkkokaupassa yleisesti ottaen toimii hyvin hakukonemarkkinointi-mix, jossa optimoidaan sivustosi löytymään tietyillä, yleensä helpommin optimoitavilla avainsanoilla, luonnollisista hakutuloksista. Tämän lisäksi optimointityötä tuetaan hakusanamainonnalla (adwords), jolla pystytään reagoimaan markkinatilanteeseen jopa päivittäistasolla.

      Se mitä Fonecta ei tietääkseni tällä hetkellä tarjoa, on konversio-optimointi. Tällä tarkoitetaan suomenkielellä sitä, millä prosentilla sivustollesi saapuva kävijä saavuttaa hänelle itse asettamasi tavoitteen (sinun tapauksessasi ostotapahtuma verkkokaupassa).

      Mieti seuravaa yhtälöä:

      Sivullesi tulee kävijöitä 1000 kuukaudessa, konversioprosentin ollessa 2%. Tällöin 20 kävijää päätyy ostamaan sinulta.

      Jos tuplaat kävijät 2000:een kuukaudessa (esim. mainonnalla tai optimoinnilla), saavutat samalla konversioprosentilla 40 kauppaa.

      Mutta mitäpä jos lähtisitkin systemaattisesti nostamaan konversioprosenttia eli kehittämään sivustoasi niin, että 5% kävijöistä päätyy ostamaan sinulta.
      Tällöin saavutat alkuperäisellä kävijämäärällä (1000) jo 50 kauppaa.

      Toivottavasti tästä oli hieman apua.

      Terv.
      Mikko
      Inbound-markkinointitoimisto Tatami

    • hakisss

      Kiitoksia valaisevista vastauksista!

      Kyllä näistä oli rutkasti hyötyä ja antoivat ajattelemisen aihetta.

      Kiitoksia!

    • hakisss

      Voin toki mainita hieman lukujakin.

      Eli yritykseni myy lähinnä autostereolaitteita. Kohderyhmä 18-30v miehet.

      Ensimmäisen tilikauden liikevaihto n. 60 k€

      Tuotteita 260kpl. Joista yleensä 5-10kpl saman kategorian alla.

      • Mikko Rindell

        No hyvä, jos oli apua!

        Hyvin vaikuttaa toimintasi pyörähtäneen käyntiin.

        Kun sulla on kohderyhmäkin noin hyvin selvillä, niin itse suosittelisin ottamaan "verkkomainonta-arsenaaliin" hakukonemarkkinoinnin rinnalle myös Facebook-mainonnan.

        Kenties oletkin jo tätä testannut. Sen vahvuutena on tarkka kohdennettavuus. Mainonta on facebookissa mahdollista kohdentaa kohderyhmäsi iän ja sukupuolen, mutta myös kiinnostusten kohteiden mukaan (esim. autoiluaiheiset harrastukset)!


      • hakisss
        Mikko Rindell kirjoitti:

        No hyvä, jos oli apua!

        Hyvin vaikuttaa toimintasi pyörähtäneen käyntiin.

        Kun sulla on kohderyhmäkin noin hyvin selvillä, niin itse suosittelisin ottamaan "verkkomainonta-arsenaaliin" hakukonemarkkinoinnin rinnalle myös Facebook-mainonnan.

        Kenties oletkin jo tätä testannut. Sen vahvuutena on tarkka kohdennettavuus. Mainonta on facebookissa mahdollista kohdentaa kohderyhmäsi iän ja sukupuolen, mutta myös kiinnostusten kohteiden mukaan (esim. autoiluaiheiset harrastukset)!

        Facebook-mainontaa on tullut kokeiltua hyvin pienimuotoisesti ja kunhan saan varastot taas täyteen tavaraa olisi tarkoitus aloittaa vähän isompi kamppanja siellä.

        Palaan vielä hieman lähtökohtaiseen kysymyksenasetteluuni.
        Eli saanko hakukonemarkkinoinnista riittävän hyödyn hinta-laatuun nähden.

        60k€ vuosiliikevaihdolla kuukaudelle jää 5k€. Jos google on tuonut 31%, ja oletetaan asiakkaiden ostavan samalla määrällä per hlö riippumatta mitä kautta löytävät kauppani, niin google olisi tuonut n. 1500€/kk. Maksan tuosta 450€(sis. alv) eli n. 365€(alv 0%) kuussa. Voitto luokkaa reilu tonni kuussa.

        Kun vähennetään tavaroiden ostohinnat yms. käteen jää ehkä 2/3 tuosta. No voitto on kai aina voitto, mutta mikä on sitten riittävä voitto. Tämä oli se perimmäinen murheeni ja siksi mietin todella mitenkä ne jo maksetut sijoitukset siellä sinnittelisivät jos en enää panostaisi tuota summaa markkinointiin.


    • Mikko Rindell

      Voitto on aina voitto, niin kuin sanoit. Nopealla analysoinnilla voi kuitenkin sanoa, että mainontasi tuotossa olisi varmasti parannettavaa.

      Parhaimmillaan toteuttamissamme hakukonemarkkinointikampanjoissa mainontaan sijoitetut eurot ovat tuoneet myyntiä 20-kertaisen määrän.

      Minulle ei nyt vielä aivan täysin auennut, että oletko ostanut Fonectalta kuluvana vuonna ainoastaan hakukoneoptimointia (luonnolliset hakutuokset) vai onko tähän kuulunut myös hakusanamainontaa (adwords)?

      Olettaen, että hakukonenäkyvyytesi muodostuu molemmista: on huolestuttavaa, että et vielä tiedä mikä hakukonemarkkinoinnin muoto tuottaa eniten myyntiä. Siis ovatko ostamaan päätyneet kävijät tulleet sivustollesi luonnollisten hakutulosten vai maksettujen mainosten kautta. Ja vielä tarkemmin, millä avainsanoilla kävijät ovat päätyneet ostamaan ja millä eivät?

      Esimerkkinä, kumpi avainsanatyypeistä tuottaa enemmän myyntiä:

      - "autostereot" VAI "pioneer DEH-6300SD"

      - entä mikä on näiden yhteistuotto verrattuna esim. Facebook-mainonnan kautta toteutuneeseen myyntiin?

      Kun web-analytiikkaa (esim. Google Analytics) käytetään järjestelmällisesti hyödyksi, on kaikki tämäntyyppinen tieto tukemassa päätöstäsi siitä, että kannattaako hakukonemarkkinointiin panostaa ja minkä verran!


      Jos haluat keskustella tarkemmin niin, voit heittää mulle mailiakin osoitteeseen [email protected]

    • Joni Purola

      Samoilla linjoilla olen Mikon kanssa! Kannattaa aloittaa web-analytiikalla ja selvittää parhainta panos/tuotto suhdetta tuottavat markkinointikanavat ja hakusanat ennen päätöksien tai optimointitoimenpiteiden tekoa.

      Sama pätee Facebook markkinointiin. Kannattaa mittauksen avulla selvittää, kuinka saat 18-30 vuotiaat miehet mahdollisimman kustannustehokkaasti asiakkaaksesi. Kehittyneillä kävijäseurannoilla kuten Snoobi Analytics 4 voit helposti seurata yrityksesi Facebook sivulla tapahtuvia asioita ja parantaa Facebookin rahallista tuottoa.

      Kun mittausasiat on kunnossa, pystyt jatkossa ostamaan verkkomainontaa turvallisesti saavutettuihin tuloksiin perustuen.

      Huomaan että olet aktiivinen ja tiedonjanoinen yrittäjä. Jaammekin kaltaisillesi yrittäjille vuosien varrella oppimiamme parhaita käytäntöjä Snoobi Akatemiassa. Käy ihmeessä lataamassa white paperit ja lisää itsesi blogimme vastaanottajalistalle.

      http://www.snoobi.fi/akatemia/

    • Hierojamasa
    • trillakka

      Hakukonekeisarin ohjeilla saa paljon aikaiseksi, mutta kilpaillulla alalla ei vielä nousta googlessa ensimmäiselle sivulle. Kannattaa kysyä tarjous purewebiltä, jos budjetti on pieni.

    • Harski
    • bisnestäbisnestä86

      Hakukoneoptimointi ei tosiaan ole mitään rakettitiedettä, jos on vain tahtoa ja halua perehtyä itse asiaan. Toki sitten kaikki siihen käytetty aika on pois omasta ydin liiketoiminnasta.

      Me ollaan ostettu pariinkin projektiin jeesiä verkkosivujen, sekä hakukoneoptimoinnin kanssa Sisältö Miikkalta ja ollaan erittäin tyytyväisiä. Kaveri on erittäin miellyttävä työskennellä ja tietää paljon digibisneksestä, joten suosittelemme lämpimästi avun tarpeessa olevalle.

      Tästä osoitteesta löytyy lisää hänestä: https://sisaltomiikka.fi/.

      • Nettisivutnäkyviin

        Sisältömiikka tekee kyllä hyvää jälkeä.


    • Anonyymi

      Hakukoneoptimointi ei ole mitään ydinfysiikkaa, mutta tulosten saaminen edellyttää huipputason Copywriting-kykyjä sekä kulloistenkin Googlen algoritmien tuntemusta, sekä jonkinlaista hajua analytiikasta.

      Ison firman palkkaaminen optimointia tekemään, on sama kuin heittäisi rahaa kaivoon. Fonectan, Netellon ja Suomen digimarkkinoinnin kaltaiset lafkat osaavat kyllä rahastaa, mutta lähes mikä tahansa yhden miehen yritys hakkaa tuloksissa nuo kaikki.

      Moni maksaa noille isommille toimijoille kallista kuukausimaksua siitä että niille tehään nätti raportti luettavaksi määräajoin.

      Käppyrät ovat kuitenkin pelkkää silmän lumetta, sillä siinä missä nuo puljut saa firman näkymään parilla kolmella termillä, on joku freelancer optimoinut ne jo heti startissa ja puuhaa jo täyttä häkää kymmenien vaikeampien sisältöjen parissa.

      En oikein tajua, että miksi kukaan haluaisi maksaa kuukausimaksuja pysyvistä tuloksista?

      Googlen algoritmimuutokset hautaavat soptimointisisällöt toki ennen pitkää, mutta vain jos sisältö on huonoa. Hyvä sisältö sen sijaan nousee.

      Hakukoneoptimointi ei ole Google-mainontaa.

      Teho ei lopu kun optimointi loppuu, joten siksi iso EI kaikille kuukausimaksuille.

    • Anonyymi

      Hakukoneoptimointi ei ole mitään ydinfysiikkaa, mutta tulosten saaminen edellyttää huipputason Copywriting-kykyjä sekä kulloistenkin Googlen algoritmien tuntemusta, sekä jonkinlaista hajua analytiikasta.

      Ison firman palkkaaminen optimointia tekemään, on sama kuin heittäisi rahaa kaivoon. Fonectan, Netellon ja Suomen digimarkkinoinnin kaltaiset lafkat osaavat kyllä rahastaa, mutta lähes mikä tahansa yhden miehen yritys hakkaa tuloksissa nuo kaikki.

      Moni maksaa noille isommille toimijoille kallista kuukausimaksua siitä että niille tehään nätti raportti luettavaksi määräajoin.

      Käppyrät ovat kuitenkin pelkkää silmän lumetta, sillä siinä missä nuo puljut saa firman näkymään parilla kolmella termillä, on joku freelancer optimoinut ne jo heti startissa ja puuhaa jo täyttä häkää kymmenien vaikeampien sisältöjen parissa.

      En oikein tajua, että miksi kukaan haluaisi maksaa kuukausimaksuja pysyvistä tuloksista?

      Googlen algoritmimuutokset hautaavat soptimointisisällöt toki ennen pitkää, mutta vain jos sisältö on huonoa. Hyvä sisältö sen sijaan nousee.

      Hakukoneoptimointi ei ole Google-mainontaa.

      Teho ei lopu kun optimointi loppuu, joten siksi iso EI kaikille kuukausimaksuille.

      • Anonyymi

        Eihän tuloksia voi koskaan pitää pysyvinä koska:
        - Googlen algoritmit muuttuu eli sitä kautta voi alkaa painottaa eri asioita hakutuloksissaan kuin aikaisemmin
        - Kilpailu kovenee, sitä mukaa kun kilpailijoita tulee lisää tai ne vanhat heräilee ja alkaa optimoida omia sivujaan
        - Julkaisujärjestelmässä tapahtuu jotain yllättävää, alustaa vaihdetaan tai ylläpitäjä tekee päivityksiä jotka sotkee näkyvyyden.

        Eli on tyhmää tuudittautua siihen että hyvä luonnollinen Google-näkyvyys olisi jotenkin pysyvää. On hyvä että on koko ajan kumppani matkassa joka seuraa tilannetta ja tietää miten reagoida jos ikäviä yllätyksiä tapahtuu. Tietty investointia voi alentaa jos ollaan siinä tilassa että vaan seurataan miten sijoitukset pysyy. Mutta hakukoneoptimointi ei ole mitään kertakauppaa, teki sen sitten itse tai kumppanin/palkatun resurssin kautta.


      • Anonyymi

        Oon ihan samaa mieltä tosta. En tiedä tarjooko digimarkkinointi edes pikkufirmoille hakukoneoptimointia. Fonecta on useampaan ootteeseen meidän firmaan soitellu ja tarjonnu seo palveluita. Vielä ei olla tartuttu diiliin, mut ainahan niitä voi testata jos ei ite saa hommaa toimimaan. Meidän pikkufirmassa ei oo varaa maksaa jättisuuria summia hakukoneoptimointiin.. Ollaan siis ite tehty ja ihan suht hyvin tuloksin. Ei me olla edes hirveesti mietitty mitää seo juttuja ku omia nettisivuja on tehty. Kuitenkin tuntuu et homma pelaa ihan ok. Me ollaan tarjottu asiakkaille sitä tietoo mitä ne haluaa ja se tuntuu toimivan. Aina silloin tällöin tulee googlattua hakukoneoptimointiin liittyviä juttu. Löysin yhden sivun jossa just puhutaan et älä keskity seo hommmiin liikaa vaan tarjoo asiakkaille hyvää sisältöä. Meillä se tuntuu toimivan. Linkkejä ei olla ikinä rakennettu..no jos ei fonectan sivua lasketa. Sehän tulee automaattisesti ku on firma . Täl sivul puhutaan 2020 seo trendeistä..en tiedä onko noi kaikki totta mut tuntuu toimivan meidän firman sisällöntuotannossa. https://www.wp-kotisivut.com/hakukoneoptimoinnin-trendit/


    • Anonyymi

      Simppeli ilmainen SEO rank checker löytyy osoitteesta:

      https://seorankchecks.com

      Jos käyt tsekkaamassa päivittäin sivustosi rankingin, niin hakusanat pysyvät selaimen muistissa, eikä niitä tarvii joka kerta kirjoittaa uudelleen.

    • Anonyymi

      Sait kuitenkin kotisivut teetettyä, se positiivista, kun ottaa huomioon palvelun tarjoajan.
      Meillä mainostettiin Fonectan kotisivut tuotantoa Suomen parhailla sisällön tuottajilta. Kotisivu luonnos oli täyttä kuraa, eikä mitenkään voitaisi ottaa tuollaista käyttöön, parempi jatkaa nykyisillä olemattomilla sivuilla eteenpäin.
      Kaikki laskut näistä kotisivutuotannosta piti maksaa ennakkoon. Nyt Fonecta alkoi laskuttamaan 3vuotta kotisivujen ylläpidosta, vaikka kotisivuja ei edest voitu ottaa käyttöön.

      Älkää missään nimessä ottako kotisivuja Fonectan kautta. Saatta paljon parempaa ja joustavampaa palvelua miltä vain lähistöllänne olevalta kotisivujen tuottajalta tai mainostoimistola. Myös maksuasiat ja päivitykset huomattavasti helpompaa ns. pienemmän toimiston tekemänä.

    • Anonyymi

      Fonectan lupaus "Hakukoneystävällinen sisällöntuotanto 6-sivulle ja max. 200 sanaa/sivu ja sivujen metatiedot" on tyhjä lupaus. Menin halpaan ja teetin Fonectalla
      uudet kotisivut. Luvattiin googlen parhaana yhteistyökumppanina sitä sun tätä. Yhteydenotot loppuivat siihen paikkaan kuukausiksi kun sivut julkaistiin. Emme yhdessäkään löytäneet ainoatakaan yrityksellemme kannalta oleellista hakusanaa päästäksemme 30 joukkoon. Seliteltiin ja seliteltiin. Vanhoilta sivuilta sentään yhteydenottoja tuli. Alettiin kauppaamaan kallista hakukoneoptimointia joka luvattiin kuuluvan pakettiin. Luvattiin edelleen että kieliasun oikolukee alan ammattilainen ennen julkaisua. Kieliasu oli ala-arvoinen ekan ehdotuksen jälkeen. Sitten kiireellä rahat pois ja kun ne oli saatu homma lässähti siihen. Ammattitaidotonta rahastusta koko soppa. En voi suositella vaikka edulliselta tuntuvatkin, vaan maksamaan kotisivuista hieman lisää ja saa rahalleen jatkossa paremman vastineen ja riittävän hakukoneoptimoinnin.

    • Anonyymi

      Suosittelen vahvasti kokeilemaan maksuttomia hakukoneoptimoinnin työkaluja https://www.webcube.fi/ palvelussa. Itse kun teet, niin tiedät mitä saat, etkä maksa turhasta! Tuo fonectan hinta on aika kova.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4435
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      242
      2196
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1620
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1423
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      277
      1256
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1117
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1074
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      969
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      953
    Aihe