Minne talveksi golfaamaan?

Apua kaipaava

Eli nyt olisi suunnitteilla golfmatka lämpimään helmikuussa, mutta sopivaa kohdetta ei tunnu löytyvän. Mukaan lähdössä kaksi aikuista. Vaatimuksia/toiveita olisi:
-lämmin (min. ~20C)
-kohtuullinen lentomatka (alle ~15h)
-golf-kenttiä kohtuullisen edullinen pelaaminen
-turvallinen kohde

Taikuissa olen kerran käynyt, mutta siellä on muutama juttu, mikä tökkii. Ensinnäkin asioiden hoito on melko hankalaa, sillä kukaan ei puhu englantia. Toiseksi en itse pidä ollenkaan caddie-pakosta. Mailat meni ties missä 200m edellä ja aina matkaa 100 tai 150 m lipulle. En siis kokenut saavani siitä mitään irti, päinvastoin. Myös asiakaspalvelu oli yllättävän töykeää verrattuna siihen, mitä olen kuullut. Tästä syystä Thaimaa vähän mietityttää....

Kenelläkään ideoita?

23

4163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivottavasti auttoi

      jos pienistä radoista tykkää, kannattaa tulla espanjaan Calahondan - Fuengirolan seuduille. Täällä Calahondassa on muummuassa La Siesta Golf club calahonda joka on mukava 8 tiin kenttä, ei liian pitkä ja kentän pääsee läpi jossain reilussa tunnissa, en tiedä kaipaatko niin pientä kenttää, mutta tuo kenttä on ainakin (paikallisten mukaan) aika ''haastava'', jos haluaa olla tarkka. paikalliset & Caddy master puhuvat englantia suht hyvin, eikä tarvitse caddyä mukaan kentälle koska se on niin pieni ;). Marbeija-Fuengirola-Calahonda-Malaga alueella on kuitenkin erittäin monta kenttää ja se on monen alkuvuoden golffaajan mieleen. Asteita on varmaankin noin 20 ja Lentomatka etelä-Espanjaan on noin 3-5 tuntia riippuen tottakai välipysähdyksistä ja lentoyhtiöstä, Toivottavasti tiedosta oli apua, ei tosin kauhean yksinkertaisia kohteita ollut mutta alue on ainakin tiedossa jo kiinnostaa.

      • Toivottavasti auttoi

        Korjaan vielä tonne loppuun että siinä pitäisi lukea ''jos kiinnostaa'' tein vain selväksi ;D


    • Toivottavasti auttoi

      Tosiaan, pari seikkaa jäi vielä mainitsematta!

      Hinta - tuo kenttä minkä mainitsin jo, siellä hintaluokka on (10 euroa bägi) joka luulen että jo omistat, aikuiselta luultavimmin 10-17 euroa ? luulisin, Alueella on myös range joka on auki erittäin paljon, ja siellä on pallokone josta saa eurolla 20 palloa, tämä on siis ulkorange.

      Turvallisuus - Espanjassahan on aika paljon ovia ja ikkunoita kalteroitu ;D mutta kyllä asuminen hotellissa on erittäin turvallista, ainakin Calahondan ja Fuengirolan alueilla, jos tuota halusit tietää kysymyksesi kautta.

      • Toivottavasti auttoi

        ..... Huoh, pitää vielä korjata, että kun tuolla lukee ''Aikuiselta luultavammin 10-17 euroa?'' Sillä tarkoitan ratamaksua.


    • zatzat

      Tuohon aikaan manner-Espanjassa on pieni sääriski. Saattaa olla, että toiveesi 20 min. ei toteudu, mutta onhan noita vaihtoehtoja. Teneriffa ja Kanariansaaret yleensä ovat eurooppalaisina alueina tunnettuja ja helppoja.
      Yksi vaihtoehto on tietenkin Dubai (ja Abu Dhabi), jossa kaikki kyllä toimii. Parhaiden kenttien green feet ovat vain aika "suolaisissa" hinnoissa, mutta kannattaa tutustua myös pienempien matkanjärjestäjien paketteihin, joita usein näkyy esim. golfpiste.com sivustolla.
      Egyptiin on Turkin Belekin tapaan rakennettu 5 tähden resortteja, joista olen kuullut ihan myönteisiä lausuntoja.
      "Once in a lifetime" matkaksi sopisi esim. manner-Kiinan Mission Hills - 12 toinen toistaan upeampaa kenttää (www.missionhillschina.com). Tänne tosin olisi hyvä löytää jokin matka- tai ainakin pelipaketin tarjoaja. Yksittäishinnat ovat aika kovat.
      Ja tuo Thaimaa sitten, sen suhteen minäkin olen kuullut melko ristiriitaisia mielipiteitä, jonka takia ei ole tullut käytyä. Nyt tosin olisi vuoden vaihteessa tarkoitus tuo Hua Hin tarkastaa.

    • Apua kaipaava

      Espanjassa on tosiaan tuo sääriski, jonka takia tuskin sinne menemme. Muuten se olisi kaikin puolin helppo ja sopiva ratkaisu...

      Mulla on vähän ennakkoluuloja arabimaita kohtaan, mistä syystä Dubaikin on hylätty. Voi olla ihan turhia pelkoja tms. mutta en oikein uskaltais ottaa riskiä...

      Ja Egyptin ennakkoluulot liittyy ruokaan. Kaikki tutut, jotka siellä on käynyt, on tuonut tuliaisena vatsataudin....

      Nyt harkinnassa on Malesia-Kuala Lumpur. Onko siitä mitääm kokemuksia?

      Uusia ideoita otetaan toki yhä vastaan=)

    • zatzat

      Kaksi vuotta sitten olin juuri helmikuussa sekä Langkawilla että Kuala Lumpurin lähistöllä olevassa resortissa (Saujana ja Glenmarie). Ei siinä mitään, kentät olivat hyviä ja palvelu pelasi. Suurin, jos sitä nyt miinukseksi voi sanoa, oli se kuumuus ja kosteus. Auton käyttö pelatessa on välttämättömyys. Ei jaksa raahata tarpeeksi juotavaa muuten. Ja hiki virtaa. Eli periaatteessa pelit pitäisi päästä aloittamaan auringon noustessa, joskaan sekään tuskin paljoa auttaisi. Oli kiva käydä, mutta minulle se kuumuus kentällä oli ehkä hiukan liikaa. Tosin klubien fasiliteetit olivat kunnossa eli hyvät peseytymistilat kaikkialla. Kuala Lumpurissa on se hauska puoli että siellä sataa lähes päivittäin klo 16 jälkeen puolesta tunnista reiluun tuntiin. Ja sitä vettä sitten myös tulee.
      Muutoin ihan letkeää menoa ja erinomaista ruokaa.

      Arabimaista minulla lienee vähän samansuuntaisia ajatuksia, mutta kokemuksen kautta olen oppinut, että Emiirikunnat ovat jotain ihan muuta. Dubaissa kaikki todella toimii. Tosin niihin oikeisiin paikallisiin ei juurikaan vapaa-ajan kontaktia saa, mutta ei siellä mikään tai kukaan tule häiritsemäänkään. Ja kentät ovat komeita.

    • Apua Kaipaava

      Toinen puolisko ei tunne käsitettä "liian kuuma", mutta mua saattaa kyllä ahistaa jos on ihan älytön helle. Onkohan Kuala Lumpurissa kuumempi kun Thaimaassa? Oltiin viime helmikuussa Pattayan lähistöllä ja vaikka kuuma oli, niin ei kuitenkaan mitään sietämätöntä. Tosin pelasin vaan yhden kierroksen kävellen, loput autolla.

      Toi sadejuttu oli kans yks asia, joka Kuala Lumpurissa mietityttää. Mutta jos se todella on noin, että 16 jälkeen sataa kerralla tunnin verran ja that´s it, niin sen kanssa pytyy elämään.

      Nyt tuo Dubaikin alkoi kiinnostamaan. Miten siellä, kun on arabimaa, suhtaudutaan esim. alkoholiin/tupakointiin? Onko ihan ok, vai kivitetäänkö jos käy kaljalla? ;)

      Dubaihin pääsisi vähän lyhyemmillä lennoilla kun Kuala Lumpuriin, mikä olis kyllä kiva juttu.

      • Apua kaipaava

        Jatkoa edelliseen....

        Juuri tällaisten juttujen takia arabimaat aiheuttaa ennakkoluuloja:

        "Dubaissa ei ole kovin tiukkoja pukeutumisohjeita. Liian paljastavia asusteita kannattaa kuitenkin välttää. Pukeudu julkisilla paikoilla olkapäät ja polvet peittävään asuun. Miesten ja naisten ei sovi kosketella toisiaan julkisesti ja jalkapohjia ei saa näyttää seurassa istuville.

        - Alkoholia tarjoillaan sisällä ainoastaan hotelleissa. Ramadan aikana ei saa syödä julkisilla paikoilla päiväsaikaan. Muista syödä oikealla kädellä, sillä vasenta kättä pidetään epäpuhtaana."

        Pitääköhän mm. nämä jutut paikkansa?


      • zatzat
        Apua kaipaava kirjoitti:

        Jatkoa edelliseen....

        Juuri tällaisten juttujen takia arabimaat aiheuttaa ennakkoluuloja:

        "Dubaissa ei ole kovin tiukkoja pukeutumisohjeita. Liian paljastavia asusteita kannattaa kuitenkin välttää. Pukeudu julkisilla paikoilla olkapäät ja polvet peittävään asuun. Miesten ja naisten ei sovi kosketella toisiaan julkisesti ja jalkapohjia ei saa näyttää seurassa istuville.

        - Alkoholia tarjoillaan sisällä ainoastaan hotelleissa. Ramadan aikana ei saa syödä julkisilla paikoilla päiväsaikaan. Muista syödä oikealla kädellä, sillä vasenta kättä pidetään epäpuhtaana."

        Pitääköhän mm. nämä jutut paikkansa?

        Malesia sijaitsee Thaimaasta etelään, joten joitakin asteita lämpötilaan tulee lisää. Eli siis hiki virtaa. Tuo Kuala Lumpurin sadeaikataulu on sinällään viitteellinen, mutta loppuiltapäivään tai aivan alkuiltaan ne sade- ja ukkoskuurot yleensä ajoittuvat ja ovat siis lyhytkestoisia mutta kovia. Malesia on myös muslimimaa, mutta hyvin vapaamielinen sellainen. Turisti huomaa sen yleensä siitä, että siellä on ravintoloita, joissa ei tarjota alkoholia. Mutta niitä muitakin on aivan riittävästi. Golfin peluuta ajatellen Kuala Lumpurin ympäristössä on kenttiä riittävästi, mutta liikennettä ajatellen asuinpaikka kannattaa sitten niin, ettei tarvitse tuntia ruuhkassa istua. Ne ovat niitä suurten kaupunkien kiroja.

        Dubai on business-city sanan varsinaisessa merkityksessä ja Emiraattien näyteikkuna länsimaailmaan. Toki kulttuurien eroavaisuudet näkyvät sielläkin. Ei siellä ketään kivitetä, mutta rantavaatteissa kaupungilla kulkeminen saattaa saada aikaan tuhahduksia tai ainakin pitkiä katseita. Mutta loppujen lopuksi eihän se ole oikein suositeltavaa Suomessakaan ainakaan stadissa. Kirkonkylän kioskit olkoot oma lukunsa.

        Tupakointi ja esim. vesipiippu tuntuivat kuuluvan ihan kulttuuriin. Tupakoida sai lähes kaikkialla (tämä tieto tosin vaatisi päivityksen). Alkoholia todella pääsääntöisesti tarjoillaan vain kansainvälisten hotellien ravintoloissa, mutta niitä hotelleja ja niiden ravintoloita löytyy ihan riittämiin eikä pelkästään sisätiloissa vaan uima-altaalta ja rannalta löytyy myös baareja. Ja tietenkin golfklubeilla. Tiettyjä juhlapyhiä kyllä on, jolloin kaikki alkoholin tarjoilu lakkaa, mutta huvittavaa kyllä, huonepalvelu toimii eikä ole yhtään kalliimpaa. Tai sitten sellaisena päivänä kannattaa lähteä rannikkoristeilylle, sillä kielto koskaa vain maan - ei siis veden - päällä tapahtuvaa toimintaa. Totta on, että siellä meikäläisestä näkökulmasta katsottuna on juttuja, jotka tuntuvat erikoisilta ja ehkä kaksinaismoralistisiltakin (kuten esim. tuo seksuaalisuuden ja tunteiden näyttäminen julkisesti), mutta en ole kokenut sitä juurikaan häiritsevänä.

        Olin itse lähdössä jouluksi ja uudeksi vuodeksi juuri Dubaihin, mutta matkanjärjestäjä ehti myydä kiintiönsä täyteen. Nyt se on sitten Hua Hin.


    • Apua kaipaava

      Kiinnostavilta paikoilta vaikuttaa molemmat, siis Kuala Lumpur ja Dubai. Ehkä kaiken perusteella kuitenkin Dubai on nyt ykkössijalla. Paljon löytyy kehuja eri keskustelupalstoilta.

      Malesiassa epäilyttää nuo sateet ja lisäksi Dubaihin pääsee Finnairilla 6h ja risat. Dubain keskilämpötila pitäisi olla n.19 astetta, mutta kaikkien keskustelujen perusteella lämpöä riittää ja moni on sanonut, että helmikuussa on ollut 25 astetta.

      Golf on kallista, mutta toisaalta matkan hinnassa säästää useita satoja, joten ne voi sitten käyttää golfiin=)

      Pitänee vielä hetki pohdiskella, mutta itse olen tällä hetkellä melko innoissani Dubaista.

      • projenni

        www.projennitravels.fi


      • zatzat

        Alkuperäiselle: Jos satut näkemään tv:stä 4 Pro 1 kanavan niin sieltä näet vaikutteita Dubain keleistä. Ei ne siitä sen kummemmin helmikuuksi muutu. Lähetykset nyt to-su klo 10 alkaen.


    • mulla toisenlaisia kokemuuksia thaimaan peleistä, mailat kulkee kokoajan vierellä,kunhan muistaa siitä cadylle sanoa.matkoissa eli merkeissä on toisilla kentillä puutteita mutta jos kunnon casy se korjaa ne,yleensä ystäävllistä palvelua kun ymmärtävät mistä raha tulee.yleensä ei tarvi juosta ni ku suomessa kierrosta läpi.jos sattuu oee liian aikasin tai jopa vähän myöhassä ei haittaa.lämmintä aina vaikka satais,edulliset kentät,turvallinen kohde,tätä hokemaa en ymmärrä olet sitten vaikka hesan rautatie aseman liepeillä 3 promillen kännissä kyllähän sun rahat viedään ja sama koskee olit sitten missä tahansa,ite 7 vuotta thaimaassa olleena ei kertaakaan ole edes yritetty rullata

    • Apua kaipaava

      Tuli joo 4 pro:lta kateltua Dubailta ja hyvältä näytti. Matkat Dubaihin on nyt siis varattu!!!

      "mulla toisenlaisia kokemuuksia thaimaan peleistä, mailat kulkee kokoajan vierellä,kunhan muistaa siitä cadylle sanoa"

      Toi ehkä vähän liittyy siihen, että olen huono pelaaja/alottelija. Eli esim. sellaisia tilanteita, että mulle annettiin vaikkapa käteen maila, jolla olis tarkoitus päästä greenille sekä putteri. Noh, kun nyt aloittelijalla mitä vaan voi käydä, niin esim. kerran toimitin pallon bunkkeriin. No, olisin siinä sitten kaipaillut hiekkamailaa, mutta eihän niitä mailoja missään näkynyt kun auto oli ajettu kauemmas. Kävin sitten itse hakemassa mailan autosta....

      Kiitos paljon kaikista vinkeistä! Jos Dubaihin tai muuhunkin golf-matkailuun liittyen tulee muita ideoita/kommentteja/vinkkejä tms. niin kaikki on tervetullutta=) Ens vuonna varmaankin on taas samat pohdinnat edessä, ehkäpä silloin tuo Kuala Lumpur...

      • zatzat

        Olisi ihan mielenkiintoista kuulla, miltä tuo Dubai tuntui, kun tuli osin suositeltuakin. Se kun myös tuppaa olemaan vähän sillä tavalla, että toiset tykkää ja toiset taas ei. Samoin kuin se, että kokeneemman pelaajan on tietenkin aina helpompaa mennä vieraille kentille kuin vähemmän pelanneen. Toivottavasti oli kuitenkin hauskaa.


    • Apua kaipaava

      Kiitos vaan suosituksesta, reissu meni oikein hyvin. Golf oli kallista, joten itse pelasin vain kaksi kierrosta (mies kuusi), mutta kaikki toimi hyvin. Kentät olivat hyvässä kunnossa vaikkakin greenfeen hinta ei välttämättä kertonut koko totuutta. Esim. yksi about 100€ kenttä oli selkeästi parempi kun toinen 160€ kenttä. Nimiä en nyt muista...

      Ilma oli golfille (ja muutenkin) oikein hyvä, välillä vähän tuulista, mutta ei liian kuuma. Auringon laskiessa n. klo 18 aikaan tuli viileämpi ja piti olla pitkät housut ja neule päällä, mutta Suomen sen hetkisiin pakkasiin verrattuna oikein luxusta!

      Kaikki puhuivat englantia, mikä oli todella iloinen yllätys. Ja muutenkin kaikki toimi hyvin ja ihmiset olivat ystävällisiä. Liikkuminen oli taxilla ja metrolla halpaa, vaikkakin pari kertaa tuntui, että taxikuski ajoi omaa sightseeing-reittiä. Kävellen pystyi tietyissä paikossa liikkumaan, mutta esim. ekan päivän motarin varrella kuljeskelua en suosittele muille:)

      Alkoholia sai golfklubeilta, mutta muuten oli aika raitis reissu. Olis kyllä ollut mukava istuskella terassilla ja juoda kaljaa tms. mutta olipahan tämäkin eräänlainen extreem-kokemus...

      Mies oli vielä enemmän innoissaan ja sanoi, että Dubai menee mahdollisesti jopa Thaimaan ohi, joka on ollut hänen luottokohde yli kymmenen vuotta.

      Vielä kerran kiitos vinkeistä!

    • golftyttö
    • dthgjerjy45hjrthj

      Omasta mielestä ehkä paras golfmaa on ruotsi. Siellä on ainakin kesällä se 20 astetta ja ei caddiepakkoa tms.

    • golffaamaan
    • tasant

      Vehmersalmi on hyvä paikka.

    • prooooo

      Minulla kaverini eksyi Kataloniaan erään tukattoman puolikahjon proon matkalle ja mikään ei pelannut. Koko ajan haukkui ja räpläsi kännykkää vierellä.

    • Anonyymi

      Kts projenni. Fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe