Askon eclipse runkopatjat

eclipsekö´+

Onko kellään mitään kokemuksia ko. sängystä? meneekä "älyvaahto" nopeasti kamalalle kuopalle? Ollaan suhteellisen kevyitä molemmat, meneekö liian kovaksi?:)

31

24973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JK

      Meitäkin asia kiinnostaisi. Tilasimme nimittäin 2 kpl 120 leveitä Aurora petarilla. Onneksi niissä on 4 viikon tyytyväisyystakuuu ja 3 vuoden takuu. Jos eivät ole hyviä, niin vaihdetaan Aurora runkopatjoihin.

    • eclipsekö?

      tuota en tiennykkää että tyytyväisyystakuu. Mitä mieltä olitte kovuudesta?

    • JK

      Kävi ohrasesti, kun ei saatukkaan vietyä perille asti vintille näitä runkopatjoja. Nyt täytyy vaihtaa Eclipsen runkopatjat vastaaviin jenkkisänkyihin. Niissä on ohuempi runko-osa ja sen saa paremmin vietyä ahtaan portaikon kautta. Patjaosa taittuu huoneeseen helposti.
      Kohta pääsee koe nukkumaan.

    • Asko Ec Lipse

      Joko on kertynyt kokemusta ja milelipiteitä eclipsestä? Omat rungot tulossa ensi viikolla!

      • N

        Minua kiinnostaisi myös kuulla kokemuksia Eclipsestä. Sen sijaan varoitan hankkimasta Aurora-mallia ainakaan pari vuoteeksi. Meillä kaksi erillistä Auroraa ja yhteinen petauspatja. Sänkyjen väliin on tullut n. 5 cm rako eli rakenne ei kestä vaan romahtaa sängyn keskustan suuntaan.


      • FailJustFail!
        N kirjoitti:

        Minua kiinnostaisi myös kuulla kokemuksia Eclipsestä. Sen sijaan varoitan hankkimasta Aurora-mallia ainakaan pari vuoteeksi. Meillä kaksi erillistä Auroraa ja yhteinen petauspatja. Sänkyjen väliin on tullut n. 5 cm rako eli rakenne ei kestä vaan romahtaa sängyn keskustan suuntaan.

        Rako on normia, jos ette ole kiinnittäneet runkoja toisiinsa.


    • M

      Pakko kommentoida. Suomi24 neitsyys meni, harmi.

      Ostimme Eclipset. Vaikea sanoa muutaman viikon kokemuksella, onko hyvä vai ei. Nukahtaminen on ehkä helpompaa, kun ei paikat puudu niin pahasti. Aluksi sänky tuntui kyllä tosi oudolta. Selkä ei ole ollut jumissa (vrt. edellinen sänky), mutta niskat ovat..

      Neljän viikon tyytyväisyystakuu päättyy tänään ja kai sitä näillä sitten mennään..

      Eclipsessä sama homma, että jos on kaksi runkopatjaa parivuoteena, on pakko sitoa sängyn jalat keskenään, muuten joutuu joka ilta puskemaan sängyt toisiinsa kiinni.

    • iipelix

      onko uusia kokemuksia Aurora-mallistosta? Meillä harkinnassa ostaa aurora moottorisängyt joihin omat aurora -petarit...nyt minnuu rupes mietityttämään että littaantuuko ne patjojen reunat ku oon tottunu nukkumaan kylki kyljessä eli tuskin tulen pysymään omalla puolella nukkuessani...

    • Kokemuksia

      Meillä nukuttu Eclipse-moottorisängyissä reilun viikon verran. Minusta patja tuntui ensimmäisinä öinä oudon jähmeältä, jopa jäykältä. Lisäksi selkää ja niskaa jumitti aamulla enemmän kuin entisillä joustinpatjoilla. Nyt useamman yön nukuttuani olen olen alkanut tottua patjan erilaiseen rakenteeseen ja selkävaivat helpottaneet.

      Sanotaan, että saattaa kestää useita viikkoja tottua uuteen patjaan ja muuttuneeseen/parempaan(?) tukirangan asentoon. Ja noissa älyvaahtopatjoissa kestänee jonkun aikaa, ennen kuin patjan rakenteen solukko avautuu, jolloin patjan jäykkyys vähenee.

      Vanhoilla patjoilla kääntyilin melko tiheästi ennen nukahtamista (varmaan nukkuessakin). Nyt jatkuvaa kääntyilyn tarvetta ei ole. Eli tosiaan se kehon puutuminen kai vähentynyt. Lisäksi ennen vierastamani selällään nukkuminen tuntuu hyvälle.

      Ihan kelpo ostos taisi olla sittenkin, vaikka alkuun ajattelin vaihtaa patjat Aurora-malliston joustareihin. Säätöominaisuus on ylimääräistä luksusta, jos on tottunut lukemaan/katsomaan telkkaria vuoteessa. Toivotaan vielä, että Tempuria halvempi älyvaahtoversio kestää myös käyttöä menemättä kuopalle. Aika näyttää...

    • Ostoa harkitseva

      Kertokaahan ihmeessä pidempään nukkuneet oletteko olleet tyytyväisiä? Onko sängyt säilyttäneet kuosinsa?

      • ostoa myös harkitsev

        komppaan edellistä kyselijää, miten on pidemmän käytön jäljiltä patjat säilyttäneet ominaisuutensa?


    • Ostettu

      Nyt vajaan kuukauden moisessa nukkunut. Itsellä on ongelmia selän kanssa usein, ja en ole selälläni saanut nukuttua kunnolla kohta kymmeneen vuoteen. Jos nukahdan selälläni, niin herään kyllä aivan varmasti jatkuvaan kääntyilyyn ja usein mitä ihmeellisimmistä asennoista :)
      Kääntyily on loppunu ja selkäkin on parempi herätessä. Eli myyjän mainospuheet eivät olleet ihan tuulesta temmattua kun kehui kovasti (tuohon hintaan saa kehuakkin). Vielä ei siis ole mitään nutistavaa sängystä, ei ole edes puolikkaat lähteneet toisiaankaan karkuun vaikken ole niitä sitonut yhteen. Katsotaan sitten kuinka pitkään pysyy yhtä hyvänä :)

    • onko kokemuksia?

      Kumpi parempi eclipse vai aurora.
      Minua mietityttää tuo älyvaahto, mitä se on?
      Kovettuu kuulemma, kun kastuu.

      • AuroratTaivaalla

        Aurorassa tupla bonneli, Eclipsessä on vaahtomuovi tuolla välissä. Ainakin henkkoht valitsisin Auroran.


      • BonBon-Karkit
        AuroratTaivaalla kirjoitti:

        Aurorassa tupla bonneli, Eclipsessä on vaahtomuovi tuolla välissä. Ainakin henkkoht valitsisin Auroran.

        Tupla bonnelit painuu, siitä ei pääse mihinkään. Näin on käynyt aina edellisillekkin punkille.


    • Exlipso

      Aurora petareilla 5 vuoden takuu!!

    • selkä ja niska

      Kokeilin ensin Anni-älyvaahtopatjaa jossa on alla 9cm tavallinen vaahtomuovipatja ja siihen päälle liimattu 7cm Asko Älyvaahtopatja. Vaihdoin sen muutaman viikon jälkeen ( vaahtomuovin haju oli tavallista voimakkaampi) Aurora H joustinpatjaan. Aurora oli minulle liian kova ja koin sen kummalliseksi muutenkin. Siis vaihdoin takaisin Anni Älyvaahtopatjaan ( tässä kappaleessa haju ei ollut ollenkaan voimakas) ja olen nyt tyytyväinen. Tavallisesti käytetään siinä myös älyvaahtopetauspatjaa päällä, mutta itse nukun ilman ja niskajumit lähti jo aikaisemmalla patjakokeilulla ensimmäisen yön jälkeen. Patjaa voi painella, mutta ei hakata tai tampata ja siitä tulee pehmeämpi nukkua.

    • ex-mahamaakaaja

      Minulla on ollut käytössä reilun vuoden verran Eclipse patja. Itse ainakin olen ollut tyytyväinen siihen. Entisenä vatsallanukkujana olen vihdoin oppinut nukkumaan selällä tai kyljellä :) Eikä ole enää aamuisin selkä väsynyt.
      Aikaisemmin minulla oli liian kova joustinpatja. En enää vaihtaisi takaisin tavalliseen joustinpatjaan.

      • Ostoa harkitseva

        Hikoiluttaako älyvaahtopatja?


    • Nappatukka

      Varokaa ASKOA
      Askosta ostamani Mod Trendi divaanisohva on ainakin sutta ja sekundaa, tehtaan tarkastuksen jälkeenkin divaaniosat istumakelvottomia. Kaupanpurkua haetaan nyt Kuluttajariitalautakunnan kautta koska ASKO ei ottanut vastuuta tuotteestaan ja joudumme odottamaan päätöstä mahdollisesti jopa 6 - 8 kuukautta. Uusia kalusteitakaan ei voi ostaa koska sohva on valloittanut olohuoneemme emmekä pääse siitä eroon ennen KRLK n päätöstä, törkeää. Liikkeen mallisohva oli ok. mutta tehtaalta tullut susi eikä vikoja korjattu edes sinä aikana kun se oli tehtaalla liki kaksi viikkoa tarkastettavana. Myöskään ASKOn edustaja ei suostunut tulemaan pyynnöstä huolimatta muutaman minuutin ajomatkan päähän koeistumaan ja toteamaan vikaa vaan ASKO vetäytyi vastuustaan ja ilmeisesti luotti siihen etten lähde asiasta Kuluttajariitalautakuntaan. Suosittelen välttämään tällaista yritystä joka pakoilee vastuutaan.

      • Esclipse laatua???

        Kokemusta on nyt kaksi vuotta Esclipse patjoista. Patjat ovat löystyneet, eivätkä ole enää selkää tukevat. Takuu ei korvaa patjoja, pitäisi olla yli 2 sentin painauma. Asko ei ota vastuuta, vaikka myyjä kävi toteamassa, että löystyneet ovat. Olisivat tarjonneet uusia patjoja tilalle puoleen hintaan. Kuluttaja asiamiehen mukaan kesto patjoilla tulisi olla 10 vuotta. Asiamiehen mukaan hyvitys olisi pitänyt olla 80%. Nyt pitää miettiä valitetaanko asiasta edelleen. Askoa en suosittele enää kenellekään, sen verran huono kokemus oli tämä.


      • Temput-Teki
        Esclipse laatua??? kirjoitti:

        Kokemusta on nyt kaksi vuotta Esclipse patjoista. Patjat ovat löystyneet, eivätkä ole enää selkää tukevat. Takuu ei korvaa patjoja, pitäisi olla yli 2 sentin painauma. Asko ei ota vastuuta, vaikka myyjä kävi toteamassa, että löystyneet ovat. Olisivat tarjonneet uusia patjoja tilalle puoleen hintaan. Kuluttaja asiamiehen mukaan kesto patjoilla tulisi olla 10 vuotta. Asiamiehen mukaan hyvitys olisi pitänyt olla 80%. Nyt pitää miettiä valitetaanko asiasta edelleen. Askoa en suosittele enää kenellekään, sen verran huono kokemus oli tämä.

        Onkohan Tempureilla samanlainen taipumus?


      • raxungo

        Itselläni myös kaksi kallista ostosta Askosta, sohva ja matot, molemmat "susia" ja Mikkelin Asko ei ottanut mitään vastuuta!!


      • Anonyymi
        Esclipse laatua??? kirjoitti:

        Kokemusta on nyt kaksi vuotta Esclipse patjoista. Patjat ovat löystyneet, eivätkä ole enää selkää tukevat. Takuu ei korvaa patjoja, pitäisi olla yli 2 sentin painauma. Asko ei ota vastuuta, vaikka myyjä kävi toteamassa, että löystyneet ovat. Olisivat tarjonneet uusia patjoja tilalle puoleen hintaan. Kuluttaja asiamiehen mukaan kesto patjoilla tulisi olla 10 vuotta. Asiamiehen mukaan hyvitys olisi pitänyt olla 80%. Nyt pitää miettiä valitetaanko asiasta edelleen. Askoa en suosittele enää kenellekään, sen verran huono kokemus oli tämä.

        Olen täysin samaa mieltä! Ostin 2019 lopulla Asko Kuura Jenkkisängyn ja jo tammikuussa 2021 sijaus- ja joustinpatja täysin pilalla. Patja pettää totaalisesti alta ja on aivan kuopallaan. Olin todella pettynyt reklamaationi vastaukseen. Asko huomautti, että takuu kattaa vain ja ainoastaan rikkinäiset jouset. Jouset jotka painautuvat pysyvästi kasaan ei kuulu takuun piikkiin. Sinne meni 800e.


    • quorro

      Monet sängyt ovat päivittyneet rakenteiltaan vuosien varrella, eli vaikka nimi on sama niin nykyään myytävä sänky on erilainen kuin vuonna 2011. Eli sokeana ei kannata vanhoja kokemus viestejä uskoa. Nimenomaan esimerkiksi älyvaahto sängyt ovat parantuneet huomattavasti, oma älyvaahtosänkyni on hyvä vuosienkin jälkeen.

    • Kulta-Kuuraksi

      Ikäviä viestejä Askosta. Olisi ehkä pitänyt etukäteen googlettaa, sillä ostin tänään Askosta Kulta-runkopatjan, joka muuttuu Kuura-nimiseksi sarjaksi. Askoa olen aina pitänyt luotettavana suomalaisena huonekaluliikkeenä. Halusin suosia myös suomalaista työtä. Saa nähdä kolmen viikon kuluttua, kun sänky toimitetaan, tuliko tehtyä huono valinta. Edellinen, 90 cm:n Lattoflex-sänky on ollut käytössäni 38 vuotta, enkä vieläkään olisi sitä vaihtanut, mutta halusin nyt hieman leveämmän, 120 cm:n sängyn. Selkäni on pysynyt kunnossa, joten Lattoflex oli aikoinaan hyvä valinta. Sitä voin ainakin suositella.

      • Anonyymi

        Ostimme Asko Kuura runkopatjat 90X200. Ovat aika lelut verrattuna aikaisempiin Asko Bonnel patjoihin.


    • Nukkujanai

      Meillä on ollut Askon Eclipse-patjat ja petarit noin 6-7 vuotta ja olen ollut tyytyväinen. Olen reilut 60kg painava nainen ja edellisellä vanhalla runkopatjalla selkä kipeytyi.
      Yli satakiloiselle miehelle tuo on välillä okei, välillä ei. Mutta hänellä tulee kaikissa sängyissä välillä selkä kipeäksi, en tiedä millainen olisi hyvä.

      Liekö enää myynnissä samat patjat, en ole katsonut.

      • Morkuli

        Meillä muutama vuosi kokemusta askon älyvaahdoista. Ostettiin ensin anni älyvaahdot joissa alkuun tuntui mulavalta. Alle kahdessa vuodessa painuivat ja saatiinkin monen tinkaamisen jälkeen uudet ja jämäkämmät tilalle. En muista oliko nimi vielä anni vai aurorora tms. Kaikki samaa tavaraa erilaisella päällysteellä. Noin vuoden olen yrittänyt niillä nukkua vaihdellen välillä takaisin noihin ekoihin patjoihin mitkä jäi meille ja loputulos on aina sama. Missään asennossa ei ole hyvä ja patja myös hiostaa hirveästi. Yksi patja vietiin jo kaattikselle kun oli homeessa. Tämän lisäksi olen koko sänkyhistorian ajan kärsinyt yöt allergiasta mikä helpottaa päivisin. Joka yö niiskutusta ja aivastelua ja tukkoisuutta. Nyt tajuan sen johtuneen patjoista. Pieni hetki kokemusta nyt ikean patjoista ja täytyy sanoa että ikinä en edes harkitse paluuta näihin älyvaahtoihin. Myöskään tempurin tyynyjä joita kokeillut kahta erilaista en voi mainostaa hyviksi omalla kohdalla. Kun painoa on 107kg ja osa lihastakin niin nämä sänkyjen epäkohdat kyllä kertaantuu. Kaiken muun älyvaahdon sopimattomuuden kohdallani suosittelen myös tutustumaan tutkimuksiin mitä kaikkea tämä ihmeaine pitää sisällään valmilmistuksessa ja unohtaa nämä allergialiiton suositukset.


    • Anonyymi

      Oman kokemuksen pohjalta varoitan kaikkia, jotka harkitsevat ostosten tekemistä Askossa. Itse menin ostamaan avainlipputuotteena Suomessa valmistetut runkopatjat, joiden toimitus piti tapahtua 14-21 vuorokauden sisällä. Kun 25 päivää oli kulunut otin Askoon yhteyttä, kun sieltä ei ollut kuulunut mitään. No sain kuulla, että patjan osia toimitetaan KIINASTA ja siksi on nyt viistystä siten, että saisin patjan aikaisintaan 53 päivää tilauksesta. Ihan käsittämätöntä sekoilua. Ei ne Askon patjat nyt niin ihmeellisiä ole, että jaksaisin paria kuukautta perustuotetta odotella.

    • Anonyymi

      Kohta tulee 2v Kuura runkopatja 2x80cm sänkyjen ostosta , nyt alkanut jouset poksamaan keskivartalon kohdalla. Pitää tutkia tarkemmin, joko jouset on sökönä ja olla yhteydessä askoon. Aika heppaset nämä sängyt on.
      - yksi 65kg

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1615
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1244
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1072
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      857
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      741
    Aihe