Vetokoukun hinta asennettuna?

Atk-Erkki

Onko merkkiliikkeen hinta 690e asennettuna Kovilin kiinteästä koukusta oikealla hehtaarilla? Auto on vm. 2008 3C farkku-Passatti. Kovasti oli muutama vuosi sitten halvempi wanhaan V70 Volvoon, muistaakseni... Alue Pohjois-Pohjanmaa.

111

43132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

      Uuteen Mitsubishi ASX malliin irroitettava vetokoukku asennettiin hintaan 700.- että vaikuttaisihan tuo hehtaarin tarkkuudella ainakin olevan kohdallaan. Alue pääkaupunki.

    • Jahnu.

      2000 vm.Passattiin maksoi vuosi sitten 140 euroa ja asensin itse.Koukku on Biltema ja hyvä.

    • -

      No just joo, kuinkahan moni alkaa itse asentelemaan vetokoukkuja? Bilteman koukut ovat halpoja, niinkuin kaikki muutkin tuotteet, laatu on sitten jotain ihan muuta. Et sä sitä vuodessa vielä näe kuinka hyvä se on.

      • itseasentanut

        Noh, kerroppa miten joku koukku voi olla sitten huono? jos se kiinni pysyy ja toimii muutenkin!


    • -

      Noh, itseasentanut, kerroppa sä sitten, miksi tarvike (piraatti) osa voi olla samaa tasoa, kuin kaikki laatustandardit läpäissyt alkuperäisosa, joka kestää 98 prosenttisesti paremmin kuin piraatti. En minä missään vaiheessa mitään piraattiosia huonoiksi haukkunut, totesin vain, että ei laatu/kestävyys ole koskaan alkuperäisosia parempaa. Mutta tokihan se on ihan ok. Jos olet itse poraillut Bilteman piraatin kiinni, jos olet osaava siihen hommaan, se voi olla ihan hyvinkin kestävä, tarkoitin vain, että ei kovin moni tänäpäivänä itse sitä edes kykene luotettavasti asentamaan. Olen sen yhden kerran karvaasti joutunut kokemaan, ajoin perässä itseoppineen koukun asentajan kanssa, lähti SUORALLA irti ja jouduin väistämään "ojaan", poliisit totesivat minut syylliseksi, kun en saanut pidettyä autoa tiellä, joo olen varmaan huono kuski, en vaan halunnut syliini tuota puulastissa olevaa peräkärryä. Totuus oli kuitenkin se, että tuo bilteman itseasentajan asennus ei pitänyt, koska tuota piraattia ei paremmin kiinni pystytty laittamaan.

      • karate Mauri

      • Anonyymi

        B-kaupassa on hyviä ja huonoja tarvikkeita. Välillä B-kaupan laatikosta tulee esille ihan merkkiosa.

        Noiden huonompien osien ongelma ei ole kestävyys, vaan huono pintakäsittely. Ne ruostuvat helposti.


      • Anonyymi

        Niin saatana


    • varakas.

      Hinta on aivan oikea laatustandardikoukulle merkkiliikkeessä. Nyrkkipajahinta 60 euroa Biltemasta ostetulla koukulla on köyhien puuhastelua. Hinta voisi olla kovempikin. Esimerkiksi 1200 euroa. Se ei ole paljon varakkaan autoon.

      • roisos.

        Meikäläiseltä katkesi turposta akseli. Merkkiliikkeessä osa maksoi 2000 euroa. Työ 800 euroa. Oli sentään takuutyö alkuperäisosalla. Köyhät asentelee jotain uusio-osia.


      • Herätkää-jo

        Varakas ajaa autolla ,ei natsileluilla...


    • Asennettiin koukku

      Hahhahhaa, tiedä pitääkö paikkansa mutta kehuivat tekevänsä asennuksia myös merkkiliikkeille. Eli jopa rahalla saa ko. laatua...

      ********************************************************************************************

      Varoituksen sana Koukkupajan( Koukkupaja, Vetokoukku.com ) Tikkurilan toimipisteestä. Oman autoni vetokoukun asennuksessa jättivät 2/6 pultista kokonaan asentamatta. Asiaa selvittäessäni, selitys oli että kaikki paketissa olleet pultit asennettiin(asennusohjetta ei ilmeisesti oltu luettu ollenkaan).

      Lisäksi asiakaspalvelu reklamaation jälkeen oli todella ala-arvoista, joten suosittelen välttämään ko. yrityksen palveluita.

      Toinen suositus on tarkastaa oman vetokoukoun asennus(mikäli asennettu ko. liikkeessä), ennen kuin vaunu ja vetoauto päättää lähteä eri teille 80km/h nopeudessa....

      • Nassesetä

        Heh,

        Varoituksen sana myös Tampereelle. Sähköt oli kytketty väärin ja puskuri roikkui asennuksen jälkeen. Sähköjen korjaus oikeassa korjaamossa sentään hyvitettiin Koukkupajan toimesta. Kiitos siitä.


    • Jahnu..

      Kerron vielä tuosta Bilteman koukusta.Passatissa on valmiit kiinnitykset koukulle ja Biltemankin koukku sopii niihin prikulleen,eikä tartte mitään porailla ja kestää varmasti sen mitä koukuille sallitaan kantavuutta.Kantavuus on sama,kenen valmistama koukku on.Ainoa missä olen huomannut tingityn,on maalaus.Maalasin sen uudelleen kesällä,kun siihen oli alkanut ilmestyä ruostepilkkuja,mutta se oli pikkujuttu,kun koukku on rungossaan kahdella pultilla kiinni.

      • 9+2

        Koukun asennushan tuossa on se helppo homma. Sähköjen vetäminen koukulle on nykyautoon paljon kinkkisempi juttu.


      • ja maksaa
        9+2 kirjoitti:

        Koukun asennushan tuossa on se helppo homma. Sähköjen vetäminen koukulle on nykyautoon paljon kinkkisempi juttu.

        Olisipa hauska nähdä miten onnistuu aloittelevalta kotimekaanikolta. Bilteman koukun mukana tuli kai myös ilmaiseksi VW:n CAN-väylään vielä sähkötkin? Moneen autoon sähkösarja on paljon kalliimpi kuin itse koukku.

        700.- on oikea hinta koukulle asennettuna. Saman maksoin itsekin.


      • osssss
        ja maksaa kirjoitti:

        Olisipa hauska nähdä miten onnistuu aloittelevalta kotimekaanikolta. Bilteman koukun mukana tuli kai myös ilmaiseksi VW:n CAN-väylään vielä sähkötkin? Moneen autoon sähkösarja on paljon kalliimpi kuin itse koukku.

        700.- on oikea hinta koukulle asennettuna. Saman maksoin itsekin.

        Touraniin kovil koukku sähkösarja asennuksineen 350e.


      • Pasgatti

        Moottorin-ja sisätilanlämmitys 700€.


      • Vitun-hörhöOlet
        ja maksaa kirjoitti:

        Olisipa hauska nähdä miten onnistuu aloittelevalta kotimekaanikolta. Bilteman koukun mukana tuli kai myös ilmaiseksi VW:n CAN-väylään vielä sähkötkin? Moneen autoon sähkösarja on paljon kalliimpi kuin itse koukku.

        700.- on oikea hinta koukulle asennettuna. Saman maksoin itsekin.

        Tyhmä maksaa kun pyydetään,viisas pääsee halvemmalla...


      • Anonyymi
        ja maksaa kirjoitti:

        Olisipa hauska nähdä miten onnistuu aloittelevalta kotimekaanikolta. Bilteman koukun mukana tuli kai myös ilmaiseksi VW:n CAN-väylään vielä sähkötkin? Moneen autoon sähkösarja on paljon kalliimpi kuin itse koukku.

        700.- on oikea hinta koukulle asennettuna. Saman maksoin itsekin.

        Joo, se on oikea hinta sinulle. Käden taitoja omaavat eivät yleensä viitsi maksaa tuollaisista pikkujutuista noin paljoa.


    • javascript:void(0)

      JepJep. Köyhät asentelee ilman CAN. Laakkoselle kun vie ja vilauttaa setelirullaa niin pian on koukku ja täpseli siinä. Miksi kaikki persaukiset valittavat? Ostakaa maksukykynne mukaisia käytettyjä mopoautoja.

      • pointti oli??

        Mopoautot on kalliimpia kuin autot


      • Anonyymi
        pointti oli?? kirjoitti:

        Mopoautot on kalliimpia kuin autot

        Mikä vitun ääliö siellä leuhkii rahoillaa.on poika tainnut periä isältään rahat tai isi on maksanut laskut.


      • Anonyymi

        Jep jep, miks kaikki tääl stadis valittaa, et jos haluu lappiin snoukkailee, ni pittä reissata jotain 12 tuntii, hei Cmoon, flygellä 1,5h ja rinne kutsuu, halpa on halpa ja rahalla selviää AINA.


      • Anonyymi

        Niinsaatana


    • Jahnu..

      Etkö oo huomannu,että rikkaat on kaikkein tarkimpia mihin rahansa pistää.Siksi kait niillä on käppyrää.

    • Pihalla

      Miten te asentajat olette koodanneet vetokoukun can väylään? Se kai olis syytä tehdä ESP:n toimivuuden takia? Jotain tällaista siinä kai pitää huomioida kun koukkua asentelee?

    • Koukkua CAN-väylään

      Purin tuossa Koukkupajan(Tikkurila) asentaman 7-napaisen sarjan 13-napaisen tieltä pois. Yllätys yllätys, laatua löytyi tältäkin osalta heidän asennuksesta. Ryöstäjillähän olivat nuo johdot kytkeneet hyvä ettei alkuperäiset johdot olleet poikki. Voi vittu mitä paskaa.

      En ole rikas, mutta rikastun kun täytyy kaikki asennukset jatkossa tehdä itse suomalaisen työn laadun vakuuttamana...

      Koodaavat varmaan CAN-väylänkin mitä suurimmmalla asiantuntemuksella, mikäli tarpeen on;-)

      • Koukkuko

        Onko Koukkupaja hyvä asennuspaikka? Löytyy ilmeísesti myös Pohjoisesta?


      • Asiantuntijako?

        Asiantuntija liikkeellä jälleen. Ei tarvitse kuin VAG-konsernin auton sähkösarja katsoa niin merkkiliike asentaa samaisilla rosvoliittimillä väylään, koska sähkösarja on tarkoitettu niillä kytkettäväksi.


      • eirahakasva

        Juurikin alkuperäinenkin menee perinteisillä rosvoliitimillä, millä sinä sitten asentaisit? laadukkammin.
        Virosta koukku asennussarjoineen mallia kiinteä alle parisataa merkkikuinmerkki rikkaat tietysti maksaa merkkiliikkeessä ymmärtämättömyyttään mutta eihän se ole köyhältä pois,


      • Anonyymi
        eirahakasva kirjoitti:

        Juurikin alkuperäinenkin menee perinteisillä rosvoliitimillä, millä sinä sitten asentaisit? laadukkammin.
        Virosta koukku asennussarjoineen mallia kiinteä alle parisataa merkkikuinmerkki rikkaat tietysti maksaa merkkiliikkeessä ymmärtämättömyyttään mutta eihän se ole köyhältä pois,

        Rahalla saa helppoutta, eikä omat "manikyyratut" kädet mee piloille...


    • Ramillekoukku

      Oulun toimipisteessä ei ollut Koukkupajan kylttiä ollenkaan.

      • asf09hasf09u

        Koska se on Feloxin tehtaan yhteydessä.


    • Oman asian tuntija

      Ei tarvinnut rosvoliittimiä käyttää 13-napaisen sarjan asennuksessa, koska sarjassa(ECS) oli valmiit liittimet auton liittimiin kytkettäväksi.

      Kyllä ne puukenkämaassa osaa, voi veljet:-)

      BTW. En ole VAG-konsernin autoihin koskenut sen koommin kun 10 vuotta sitten sain temppuilla uutena ostetun pumppusuutingolffin kanssa kun tehot katosi koneesta vähän väliä. Vaihtoivat lopulta kauhean väännön jälkeen koko turbon ja auto meni sen jälkeen myyntiin.

    • mocha3

      Itse asennutin Audi A6 Avantiin koukun Koukkupajalla vuosi sitten. Homma kesti 1 h 45 min ja kokonaiskustannus oli 350 €. Laakkosella sama homma olis tehnyt yli tonnin, muutkin tarjoukset pyöri 550-700 euron välillä.

    • Puusinivlk

      Koukkupaja kussut 4 tuttavani autojen vetokoukku asennukset. Aina myöhässä. Mitä helvetti näitä ihmisiä (tuttaviani) vaivaa. Eikö tajuta että halvalla EI SAA HYVÄÄ! Muutama toinen hyvä mesta, koukut maksaa 2-300 kyllä enemmän mutta eivät mokaile! ÄLKÄÄ IHMISET OTTAKO SITÄ HALVINTA AINA! Saatte usein katua!

    • adfadfadfa

      turhaa haukutte koukkupajaa.

      tekee edullisesti ja kohtuu laadukkaasti työt. välillä sattuu reklamoitavaa, mutta niiin sattuu kaikille jotka tekee eikä vaan puhu niinkuin tämän palstan "asiantuntijat"

      • ghfgf

        itse koukkupajalla koukun asennuttaneena en voi kuin kehua. Autoni mb c vuosimallia 2012. Asennutin koukun josta ei jää mitään näkyviin. Työ valmistui odotellessa ja asennus jälki oli hyvä. Iso kiitos halvasta hinnasta ja nopeasta työstä tampereen koukkupajalle


      • Benkku68

        Koukkupajalla on noin yhtä monta reklamaatiota joka päivä kuin tekevät asennuksiakin. Olen töissä niiden naapurissa ja jutut kuuluu läpi.


    • Ei hyvää päivää

      Koukkupaja on täysin ammattitaidoton nyrkkipaja.
      Laittoivat koukun autooni ja kyllähän koukku paikalleen tuli mutta oli väärän merkkinen, peruutustutka ei mene pois päältä kun kärry perässä ja vielä sumuvalo palaa autossa vaikka kärry kiinni. Ja vielä kaiken kukkuraksi kytkennät ei ihan niinkuin pitäis. Ette sillee. Asia vielä kesken mutta eka soitto niin asiakas haukuttiin pystyyn.
      Olin vielä varmistanut että kaikki kuuluu pakettiin ja että ei tule peruutustutkan kanssa ongelmia.

    • asdasdasdasdasdasdas

      Koukkupajan kaverit jättää joistain autoista jopa valmistajan tarkoittamia kantavia pultteja kokonaan asentamatta, menee nopeammin paikalleen. Palkkien sisältä saattaa holkit puuttua, eikä heillä ole OBD-laitetta, josta nollattaisiin vikakoodit tai peruutustutka ohjelmoitaisiin sammumaan kärryn töpseli kiinnitettäessä. Asentavat joihinkin malleihin yleismallin sarjaa rosvoliittimillä, joissa jokaisen polttimon virtaa mitataan. Vain tietyn malliset helpot sarjat saavat hyvin paikoilleen. Joskus pulteista puuttuu valmistajan sinne tarkoittamia lukituksia, joten löystyvät ajan kanssa.

      Olen nähnyt monta kymmentä koukkupajan virheellisesti tekemää asennusta, jotka olen joutunut asentajana itse korjaamaan.

      Koukkupaja-ketjua yleisesti vihataan autoalalla halpojen hintojen ja vaarallisten asennusten takia.

      • Khh77

        Ohjelmoivat ainakin minun autooni obd. Peruutustutkat kytkeytyvät pois kärryn ollessa kiinni


      • aloha1667
        Khh77 kirjoitti:

        Ohjelmoivat ainakin minun autooni obd. Peruutustutkat kytkeytyvät pois kärryn ollessa kiinni

        Niin, joissain peräkärryn liittimissä on kytkin tätä varten. Tällainen kytkimellä varustettu ei välttämättä tarvitse ohjelmointia.


      • Anonyymi

        Ja missähän itse asetaisin kun koukku pajalla maksaa 1200 alennuksineen Volvo V60D4 AWD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja missähän itse asetaisin kun koukku pajalla maksaa 1200 alennuksineen Volvo V60D4 AWD

        600€ tuommoiseen Volvoon.


    • stressi-eki

      Oulun koukkupajassa asennutin vetokoukun.

      Tulos: sähköt sekasin, vilkkuääni nakuttaa epämääräsesti kokoajan.
      Rosvoliittimillä olivat laittaneet johdot josta todennäköisesti ongelmat johtuvat.
      Korjaamolla sanoivat että pitäs kytkeä jonkun boksin kautta johdot että toimii. Muutenki lukenu netistä että rosvareilla asennetut alkaa yleensä temppuileen puolen-vuoden jälkeen..
      Reklamaatio on tällähetkellä vireillä, saa nähdä mitä vastaavat.

      • Mitä jäbät duunaa?

        Komppaan benkku68. Tämä pitää paikkaansa ainakin siinä vaiheessa kun peittelevät jälkiään. Oli rikkoneet minun autostani takavalon ja olivat LIIMANNEET rikkoutuneen palan takasin takavaloon. Tästä mitään mainitsematta luovuttivat auton ja sain itse huomata tämän myöhemmin. Uskomatonta palvelua.


    • Asiakaspalvelu

      Kyselin koukkupajasta tarjousta autooni sähköpostilla, ei vastattu. Sitten menin paikan päälle kysymään tarjousta ja näyttämään autoa kun asennus olisi poikkeava sporttisten puskureiden takia, eivät olleet kiinnostuneita tulemaan katsomaan vaan ohjeisti soittamaan heidän vaihteeseen. Soitin vaihteeseen josta ohjattiin laittamaan sähköpostia. Kerroin laittaneeni johon sanoi että vastaavat myöhemmin, mitään ei ole kuulunut. Jäi todella huono maku koko hommasta!!! Ja nyt kun luki tämän ketjun niin tähän pajaan en autoani ainakaan vie.

      • janne4

        Olen asennuttanut jo kahteen autoon koukun koukkupajalla. Ikinä ei ole ollut valittamista työnlaadusta tai muustakaan. autot ovat volvo xc60 ja vw passat.
        Tuttavani asennutti myös koukun koukkupajalla hyundai ix35 autoon ja ei hänelläkään ole ollut pahaa sanottavaa. Miten tälle palstalle on löytänyt näin moni tyytymätön? Eikö tyytyväisiä ole ollenkaan?


      • Ylempi viesti
        janne4 kirjoitti:

        Olen asennuttanut jo kahteen autoon koukun koukkupajalla. Ikinä ei ole ollut valittamista työnlaadusta tai muustakaan. autot ovat volvo xc60 ja vw passat.
        Tuttavani asennutti myös koukun koukkupajalla hyundai ix35 autoon ja ei hänelläkään ole ollut pahaa sanottavaa. Miten tälle palstalle on löytänyt näin moni tyytymätön? Eikö tyytyväisiä ole ollenkaan?

        Ettei olisi yrityksen johto paikkailemassa huonoa palautetta?


    • 9+18

      Itse tehty koukun asennus 330 euroa.

      Aikaa meni 3h kahvitaukojen kanssa.

      Annan ikuisen takuun asennukselle. Ja Kovilia en käyttänyt koska silloin en olisi voinut antaa ikuista takuuta ja ruosteessa on kovilin koukku kahden vuoden ikäisenä.

    • Foxrot

      Koukkupajalta(Oulu) kysäisin tänään(sunnuntai) tarjouksen koukun asennuksesta. Tarjous tuli 40min. päästä kyselystä.

      • tarpper007

        Koukkupajalla asennettiin koukku mun autoon ja en voi suositella kyseistä pajaa.olivat rikkoneet takapuskurin kiinnityksen ja kun huomautin asiasta,niin sanoivat että se on varmaan ollut jo rikki.
        Noh he korjaa,mekaanikko ajoi auton takaisin talliin renkaan ulvoen kiukuissaan,asiallista touhua kyllä
        voi vittu ei siis kehtaa tunnusta et oli sen hajottanut.
        laittovat ruuveilla sit kiinni.
        VÄLTTÄKÄÄ kyseistä puljua


      • Zinka66
        tarpper007 kirjoitti:

        Koukkupajalla asennettiin koukku mun autoon ja en voi suositella kyseistä pajaa.olivat rikkoneet takapuskurin kiinnityksen ja kun huomautin asiasta,niin sanoivat että se on varmaan ollut jo rikki.
        Noh he korjaa,mekaanikko ajoi auton takaisin talliin renkaan ulvoen kiukuissaan,asiallista touhua kyllä
        voi vittu ei siis kehtaa tunnusta et oli sen hajottanut.
        laittovat ruuveilla sit kiinni.
        VÄLTTÄKÄÄ kyseistä puljua

        Aivan sama tilanne. Auto asennuksen jälkeen kuin ruhjottu.. Kerrottiin, että se on aikaisemmin kolhittu jonnekin. Miten se voi olla, jos se virheettömänä sinne on viety??
        Aikamoinen paja. Levittäkää varoituksen sanaa kaikille ketkä koukkuja tarvitsee, ko. puljun toiminta arveluttavaa/ala-arvoista.


    • Koukkupaja

      Kiitos antamastanne palautteesta.

      Pyrimme jatkuvaan laadun parantamiseen, jonka johdosta otamme myös mahdolliset reklamaatiot mielellään vastaan parantaaksemme toimintaamme. Asennamme useita tuhansia vetokoukkuja vuosittain, jolloin muutamia virheitäkin sattuu joskus. Kaikella tekemällämme työllä ja myymillälle osilla on luonnollisesti vähintään vuoden takuu.

      Mikäli jollain tulee mieleen kysyttävää, ilmoitettavaa tai haluatte keskustella ko.asioista niin älkää epäröikö ottaa yhteyttä suoraan allekirjoittaneeseen.

      Yst.terveisin,
      Ossi Hiltunen
      aluejohtaja
      0504131369
      Koukkupaja Oy
      [email protected]
      www.koukkupaja.fi

      • passatti-kuski

        Ei tässä selittelyt auta kun katsoo tätä viestiketjua. Ainakin itselle tuli tästä selväksi että missä paikassa en ainakaan koukkua asenna.


      • Nurkkapajatkohyviä

        En tiedä onko Ossi Hiltunen käynyt viime aikoina Tampereen asennuspisteessä, mutta olisi kyllä syytä. Itse satuin jokunen päivä sitten näkemään millaisessa kunnossa asennuspiste oli sisältä ja kiinnostukseni asennuttaa koukku siellä lopahti siihen. Todella siivoton "paja" eikä näkemäni perusteella herätä yhtään luottamusta. En kyllä uskalla uutta autoa sinne koukkuasennukseen viedä. Yleensähän se on niin, että ellei siisteyttä saada pidettyä eivät muutkaan toiminnot ole huippuluokkaa. Miten asiakas voi varmistaa, että koukku asennetaan valmistajan ohjeiden mukaan? Tämä pitää sisällään mm. kiinnityspulttien kiristyksen valmistajan ilmoittamiin kiristysmomentteihin momenttiavaimella. Onko koukkupajan asentajilla käytössään momenttiavaimet ja käytetäänkö niitä kaikissa asennuksissa?


      • vetokoukkufocus

        Minä asennutin Oulun koukkupajalla autooni kiinteän koukun 450 €. Tarjouksen pyysin heidän sivuiltaa. Tarjous tuli nopeasti. Asiallinen ja siisti koukku ja asennus. autojerryssä kilpailutettu koukku halvin tarjous 750 €. Minusta puskasta on helppo huudella vähän asiatontakin, minulla hyvät kokemukset. Minusta tämäkin kun Ossi Hiltunen vastasi kommentoijille, kuvastaa vakavaa suhtautumista asiakaspalveluun. En ole nähnyt minkään muun korjaamon/liikkeen kommentoivan Suomi24 kirjoituksia. Paitsi "puskasta" keksityillä nimimerkillä jotkut korjaamot vastailevat.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        vetokoukkufocus kirjoitti:

        Minä asennutin Oulun koukkupajalla autooni kiinteän koukun 450 €. Tarjouksen pyysin heidän sivuiltaa. Tarjous tuli nopeasti. Asiallinen ja siisti koukku ja asennus. autojerryssä kilpailutettu koukku halvin tarjous 750 €. Minusta puskasta on helppo huudella vähän asiatontakin, minulla hyvät kokemukset. Minusta tämäkin kun Ossi Hiltunen vastasi kommentoijille, kuvastaa vakavaa suhtautumista asiakaspalveluun. En ole nähnyt minkään muun korjaamon/liikkeen kommentoivan Suomi24 kirjoituksia. Paitsi "puskasta" keksityillä nimimerkillä jotkut korjaamot vastailevat.

        Onks Viljoo näkynyt?


    • Honda CR-V

      Asennutin uuteen Honda CR-V:hen irroitettavan Westfalia-vetokoukun Oulun Koukkupajalla... Hintaa tuli 580e... Merkkiliikkeen hinta olisi ollut 985e netto.
      Asennus sujui sovitusti. Aikaa meni hieman yli 3h, kun muoviosia joutuu irroittelemaan asennuksen tieltä jonkin verran.
      Asennus on siististi tehty ja Westfalian koukku on tunnetusti laadukas.
      En voi moittia... Hintaeron takia eläkeläisen kannatti ajaa yli 200 km:n päähän kotikaupungista...

      • Käyttöautomies

        Heh, jos 400€ vie perikatoon eläkeläisen niin ehkä kannattaisi ajella jollakin edullisemmalla autolla kuin mukamas "neliveto" CR-V:llä. Tämä oikeasti etuvetoinen "neliveto" tuskin on sieltä edullisimmasta päästä hankkia ja ylläpitää. Vinkkinä vaan!


      • Anonyymi
        Käyttöautomies kirjoitti:

        Heh, jos 400€ vie perikatoon eläkeläisen niin ehkä kannattaisi ajella jollakin edullisemmalla autolla kuin mukamas "neliveto" CR-V:llä. Tämä oikeasti etuvetoinen "neliveto" tuskin on sieltä edullisimmasta päästä hankkia ja ylläpitää. Vinkkinä vaan!

        Kohta ihra litisee :)


    • Akukissa1

      Olen asennuttanut 3 koukkua uusiin autoihin Koukkupajalla. Yhdessä autossa tuli reklamaatio joka korjattiin asiallisesti. Olen pääsääntöisesti ollut tyytyväinen kyseisen firman asennuksiin.

    • aapinen(

      Koukkupajan sivulta:
      "Olemme vetokoukkuvalmistajien valtuuttama suomalainen asennuspisteketju."
      Ovat yhteistyössä Feloxin kanssa, mutta muut koukut ostavat tukusta tai kotimaisilta valmistajilta. Mitenköhän siten ovat "vetokoukkuvalmistajien valtuuttamia" pelkästään ostamalla näiltä muilta valmistajilta?

      "Käytössämme on nykyaikaiset vetolaitteiden sähkösarjojen ohjainlaitteiden ohjelmointilaitteet." Ei pidä tuokaan paikkaansa. Jotkut boksit eivät vaadi ohjelmointia, joten ne toimivat ilmankin näitä laitteita tai tällaisten laitteistojen käytön osaamista. Pyytäkääpä niitä siellä näyttämään niitä laitteita, kun viette autonne sinne koukun asennukseen ja kysykää muitakin fiksuja kysymyksiä koskien näiden laitteiden käyttöä.

      Koukkupajan facebook-sivulle ei saa kommentoida. Vois olla yhtä rajua tekstiä joiltain käyttäjiltä kuin täälläkin.

      Koukkupaja asensi yhdessä välissä Hiabia, mutta Hiab perui sopimukset ammattitaidottomuuden takia.

      • Kyselijä

        Aapinen taitaa olla tietämätön satusetä :) Tuovat Westfalian koukkua itse maahan ja ovat sen ainoa virallinen asennuspiste Suomessa. Kyllä sieltä ohjelmointi laitteet löytyvät ja Hiab ei taida valmistaa vetokoukkuja eli niitä ei ole asennettu heidän pisteissään ;) et sellaista satuilua. Kun kysyy suoraan firmasta asioista niin jää saduille vähemmän tilaa..


    • Timo K.

      Asennutin Jyväskylän Koukkupajalla 1,5 vuotta sitten Honda CR V:n vetokoukun. (liike oli juuri avattu täällä) Homma toimi kuten oli sovittu, työ oli siistiä, mitään ei mennyt rikki ja kaikki toimii edelleen. Hintaakin oli koukulle asennettuna alle 500 euroa. Voin suositella. Auto on tämän jälkeen käynyt merkkihuollossa ja ei vikoja esim. sähkölaitteissa tms.

      • Järkyttynyt

        Kävin myös laitattaa peräkoukun crv. Sähköasennus oli aika sokki kun oli käyttäneet pikaliittimiä mitkä puristetaaa ajovalojen molemmilta puolilta alkuperäisiin johtoihin kiini. Ja vielä auton ulkopuolelta takavalojen takaalta tehty tämä asenbus. Jos ajovalojen sulakkeet on määrätty tehtaalta tietyn kokoisiksi polttimon vatti määrän suhteen niin mitä auton sähköjärjestelmä käyttäytyy kun yhteen yksikköön tulee tuplamäärä sähkönkulutusta jos kärry on kiinni? Auton sähköjärjestelmäässä pitäisi olla 2x vahvemmat sulakkeet ja puolet paksummat piuhat? Koska kulutus tuplaantuu.
        Mites sitten muutaman vuoden päästä kun ajovalojen johtimet katkeavat itsestään näiden liittimien takia ja autoon tulee vika? Kuka maksaa? Tunnetusti happi ja kupari keskenään ei ainakaan paranna kuparia vaan alkaa syövyttää. Tuossa vielä liittimen kuva http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=20422
        Koukkupajan kotisivuilla lukee: Käytössämme on nykyaikaiset vetolaitteiden sähkösarjojen ohjainlaitteiden ohjelmointilaitteet.
        Varmaan veloittavat ohjelmoinnistakin mitä ei edes tarvita. Epäilen että mitään pikaliittimiä ei voi ohjelmoida auton tietokantaan. Surullista miten nykyaikana työt tehdään vaan mahdollisimman nopeasti ja kalliilla. Laatu jäävkokonaan pois. Vähän on juosten kustu ja kaaduttu koiran paskaan tämä homma.


    • Todella hyvin toimi koukkupajan toiminta ainakin minun kohdalla,uuteen renuuni asennutin koukun ja hintaa tuli 430€(merkkiliikkeessä sama koukku 660€).
      Kahden päivän sisällä sain asennuksen ja hommakin hoitu alle tunnissa.

    • joopajoo3

      Itsekkin koukkupajalla koukun laitatin pasuunaan ja hyvin on pelannut. ei katsastuksessakaan mitään häiriötä ilmoittanut obd testissä vaan kaikki oli ok. Kahvitkin sälli tarjosi odotellessa ja tarinoi hauskoja. ja siis autoliike tuonne koukkupajalle käski mennä hintaa kysymään.

    • Jape67

      Soitin Oulun koukkupajalle ja sain sieltä edullisen hinnan vetokoukun asennukselle. Kysyin kauanko asentaminen kestää ja vastaus kuului että 1h 30min. Varasin ajan aamusta 8:30, jotta saisin autoni takaisin liikenteeseen viimeistään klo 11:00. Menin aamulla 8:30 viemään auton vetokoukunlaittoon ja varmistin samalla asennukseen kuluvan ajan. Vastaus oli että 1 h 30min. Sanoin että hyvä juttu ja että tulen hakemaan autoni 10:00. Tähän asentaja totesi asennusajan olevan tuon, mutta asennuksen alkavan kunhan edelliset autot ovat valmiita. Kysyin kauanko niissä menee ja vastaus oli, että toisessa 2h ja toiseen ei ole vielä edes osia????? Mikäli haluaa asennuttaa koukun kyseisessä firmassa niin täytyisi näköjään varutua jättämään auto sinne vähuntään päiväksi. Todella huonoa palvelua ja täydellistä asiakkaan aliarvioimista. kenenkään ei missään nimessä kannata käyttää kyseistä firmaa! Itse en jättänyt autoani sinne vaan päätin viedä sen oikeaan asennusliikkeeseen, jossa saa asiallista palvelua ja aikataulut pitää.

      • ghkl

        Jassoo, kyllä ainaki Golfin koukkuasennus Raisiossa luonasi juuri niin kuin pitikin ja hintakin oli sopiva. Asennus siististi tehty, ohjelmointi väylään ok, kaik pelaa.


      • Anonyymi
        ghkl kirjoitti:

        Jassoo, kyllä ainaki Golfin koukkuasennus Raisiossa luonasi juuri niin kuin pitikin ja hintakin oli sopiva. Asennus siististi tehty, ohjelmointi väylään ok, kaik pelaa.

        Muista pan suola sipseihi.


    • Koukkupaja
    • 2342432

      Liisaria olen tilaamassa ja Bemariin koukku maksaa vain karvan päälle 1500e.

      • vaihda_skeida_pois

        1.4 Turbo - Ylemmän ahtoputken (välijäähdytin - kaasuläppä) sisältä irtoaa pursketta joka tukkii ahtoputken. Seurauksena moottorin tukehtuminen ja käyntihäiriöt.

        1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Polttoainesuuttimet jäävät vuotamaan suihkutussyklin jälkeen. Saattaa aiheuttaa autodetonointia moottorin sammuttamisen jälkeen tai estää käynnistymisen (tulpat kastuneet).

        1.4 Turbo - DSG (0AM) vaihteiston öljytiiviste asennettu tehtaalla väärin, johtuen tiivisteen muotoilusta. Aiheuttaa öljyvuotoa moottorin ja vaihdelaatikon välistä.

        1.4 Turbo - Turboahtimen imuletkun valmistusmateriaali liian pehmeä. Aiheuttaa resonanssiääntä erityisesti korotetulla tyhjäkäynnillä.

        1.4 Turbo - Lisälämmittimellä varustetun moottorin jäähdytysnesteletkut ovat asennettu väärin päin. Lisälämmittimeltä tuleva jäähdytysneste virtaa suoraan moottorin lämpötilasensorille.

        1.4 Turbo - Öljynpainesensorissa "klappia", resonanssi saattaa aiheuttaa virheellisiä hälytyksiä matalasta öljynpaineesta.

        1.4 Turbo - Turboahtimen hukkaportti jumiutuu, jolloin moottoriohjaimen pyytämää ahtopainetta ei saavuteta tai se ylitetään. Seurauksena moottorin vikatila. Turboahdin korvattava uudella.

        1.4 Turbo / Twincharged - Nokka-akselinsäätöyksikkö ei säädä nokka-akselia oikein kylmäkäynnistyksen aikana. Seurauksena mekaanista kolinaa. Nokka-akselinsäätöyksikkö vaihdettava parannettuun versioon.

        1.4 Turbo - Nokka-akselin keskimmäinen laakeri irtoaa paikaltaan itsestään. Laakerointi korvattava parannetulla versiolla ja nokka-akseli uusittava.

        1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Polttoaineen korkeapainepumppu jumiutuu, estäen pumpun toiminnan. Polttoainepumppu korvattava parannetulla versiolla.

        1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Öljynsuodatin tukeuttuu aiheuttaen öljynpaineen laskun. Suodatin ja moottoriöljy vaihdettava välittömästi.

        1.4 Twincharged - DSG vaihteiston kytkimen ohjausventtiili (Mechatronics) kuluu ennenaikaisesti. Seurauksena vaihto-ongelmia ja nykivää käytöstä. Ohjausventtiili korvattava parannetulla yksiköllä.

        1.4 Turbo / Twincharged - Käyntihäiriöitä johtuen likaisista sytytystulpista. Syynä "liiallinen käsittely". Korvattava uusilla.

        1.4 Turbo / Twincharged - Polttoainesuuttimet vialliset. Viallisten suuttimien valmistuspäivämäärä 17.9.2009 - 27.11.2009. Suuttimet korvattava uusilla.

        1.4 Turbo / Twincharged - Turboahtimen kierrätysventtiili (by-pass) viallinen. Korvataan tarvittaessa parannetulla osalla.

        1.4 Turbo / Twincharged - Jakoketjun kiristinyksikkö jumiutuu, eikä saavuta enää säätöarvojaan. Aiheuttaa ajoituksen vääristymisen, mekaanista ääntä sekä mahdollisen moottorivaurion. Kiristinyksikkö korvattava uudella.

        1.2 Turbo - Jakoketju venyy itsestään valmistusmateriaalin poikkeaman takia. Aiheuttaa ajoituksen vääristymisen, mekaanista ääntä sekä mahdollisen moottorivaurion. Jakoketju ja kiristinyksikkö korvattava uudella.

        Luonnollisesti viat eivät koske kaikkia kyseisillä moottoreilla varustettuja autoja tai yksilöitä. Kuitenkin mm. näitä vikoja esiintyy yleisesti kyseisissä moottorityypeissä.

        Kyseessä on siis valmistajan tiedostamia yleisiä vikoja, mutta 1.2 TSI koneen venyvää jakoketjua lukuunottamatta millekkään niistä ei löydy varsinaista takaisinkutsu tai vaihtokampanjaa.

        Toisinsanoen takuuajan jälkeen menee virhevastuusta vääntämiseksi. Esimerkiksi "kolahtaneen" yläkerran (jakoketju / kiristin -> jako tarpeeksi pieleen) vaihtaminen normaaleilla tuntiveloituksilla ja osahinnoilla kustantaa suurinpiirtein 30-50% koko auton markkinahinnasta, iästä ja kilometreistä riippuen.


    • Juuhaneihän

      Kyllä tuo hinta on lievästi rasvainen. Vartin verran siinä on ilmaa!!
      Kilpailuttakaa ja sanokaa että tuolla ja tuolla tehdään halvemmalla. Kyllä hinnat laskee kun on pakko!

    • koukkuman

      Vetokoukun ja sähkösarjan jos asentaa alle kahden tunnin, jää varmasti jotain tekemättä.

    • Audiin
    • karamaakari

      Tämä on vw passat ketju jos audissa on sama D.S.G 7 vaihteisto niin voiko sillä vetää vaunua?

      • Satunnainen_kärryilijä

        Audi ei käytä vaihteistoistaan nimitystä DSG vaan S tronic. Eri nimestä huolimatta samoja laatikoita.

        Vaununveto onnistuu, mutta kannattaa tarkistaa sallitun vetomassan riittävyys oman automallin osalta.

        Oma edellinen autoni oli vuoden 2008 VW Golf Variant 1.4 TSI 118 kW, DSG7-vaihteistolla. En näe mitään syytä, miksi en olisi voinut vetää sillä vaunua sallituissa painorajoissa. En kuitenkaan asennuttanut vetokoukkua, koska taloudessamme oli vielä autoa hankittaessa toinen, vanhempi, koukullinen auto, jolla satunnaiset vetohommat hoideltiin.

        VW:n nettisivuilta ilmenee, että nykyisen lähinnä vastaavan VW Golf Variantin sallittu vetomassa jarrullisena on vain 1 100 kg. Nykyinen farkkuni on osapuilleen samankokoinen ja -tehoinen (60 kg Golf Variantia painavampi, moottorin teho 115 kW), mutta sille luvataan vetopainoa jarrullisena 1 800 kg. Vaihteistona nykyisessä autossani on 7-vaihteinen perinteinen (momentinmuuntimella varustettu) automaattivaihteisto. Nyt minulla on koukku ja yli tonnin kuormia olen vedellyt.

        Ero on melkoinen, isoa asuntovaunua ajatellen varmaankin ratkaiseva. Itse en ole kanavaraani- tai karvanaamarityyppiä, vaan tyydyn kiskomaan vain satunnaisesti tavarakuormia laina- ja vuokrakärryillä.


    • lokapojatAB

      Volkkareissa ja Audeissa vetokoukku pitää kiinnittää keulaan, siis jos jollekkin vielä epäselvää mihin se asennetaan....

      • OletJoHävinnyt

        On tainnut joku rikas menestynyt ajaa motarilla sun nissanin paskan ohi?


    • Maksavathan_ne

      Ote Vehon viimevuotisesta M-B C farkku -tarjouksesta:
      ”Vetokoukku Kovil, irrotettava (sis. adapteri 13→7-nap) 954 € sis. alv 24 %”

      Auto meni tilaukseen. Asennetuksi tullut koukku ei ollut Kovil, vaan jonkin saksalaispajan tekele. Irrotettava, avaimellisella lukolla varustettu, näppärästi paikoilleen loksahtava ja vaivatta irrotettava. Ei sinänsä mitään valittamista, kuormineen toiselle tonnille yltänyt telikärrykin on tullut perässä satoja kilometrejä nöyrästi puolihuomaamatta eikä sähköpuolessakaan ole ollut havaittavissa häikkää.

      Monta vuosikymmentä Savonlinnassa koukkuja valmistanut ja parhaimmillaan kymmeniä työntekijöitä työllistänyt Kovil on nykyisin ulkomaalaisomistuksessa ja taisi siirtää tuotantonsa pois Suomesta juuri viime vuonna, joten koukkumerkin vaihtuminen tarjouksessa mainitusta lienee ymmärrettävä tätä taustaa vasten.

    • LiituraitaLeo

      Uusissa autoissa on koukku ohjelmoitava, koska sähköistys toteutettu CAN-väylillä, ja ECU mittaa johtojen / jännitteitä /jännitehäviöitä kulutuskohteissa..niin jos asentaa koukun uudempaan autoon jossa CAN-väylät..niin peräkärryn pistokkeen kun tökkää kiinni..niin takuulla syttyy häiriövalo mittaristoon, jos koukun sähkösarjaa ei ole ohjelmoitu ECU:lle, ...nimittäin ECU huomaa noissa jännitteissä liikaa eroja, ja johtuu siitä !

    • panda72

      Mä kävin asennuttamassa Tallinnassa. 400eur irroitettava laatukoukku merkkiä Steinhof vm 2014 VW Sharaniin. koukun pistoke on vieläpä taittuvaa mallia, eli menee piiloon muovipuskurin taakse. http://ravolar.ee/
      Käytä termiä: detachable towbar:
      Steinhof detachable towbar with electric block, 7-pin connector and installation costs 419€. Its delivery will take about 10 working days.

      Homma meni todella hyvin. Varasin ajan ja laivamatkat 3 viikkoa etukäteen. Aamulaivalla Tallinnaan ja iltalaivalla kotiin.
      Asennutin samalla lohkolämppärin, niin könttähinta oli todella edullinen. Asennutin samalla talvirenkaat eri liikkeessä, niin säästin reissussa monta sataa euroa. Otin lapset mukaan ja käytiin eläintarhassa ja vanhassa kaupungissa (taksilla ja joukkoliikenteellä). Juu ja kesän juomat otin samalla reissulla =)

    • juhani19766

      Todella hyvin toimi Autopaja Tuusula toiminta ainakin minun kohdalla,uuteen renuuni asennutin koukun ja hintaa tuli 430€(merkkiliikkeessä sama koukku 660€).
      Kahden päivän sisällä sain asennuksen ja hommakin hoitu alle tunnissa.

    • Kfkfkfkf

      Minulla maksoi koukun asennus 50 euroa. Romikselta ostin koukun sähkösarjoineen ja asensin itse. Tosin yhdet asennusoluet piti ottaa joten kustannus oli noin 51 euroa. Kannattaa ostaa romikselta jos löytyy heiltä.

      • entäpäKoodaus

        Ei kannata, mutta köyhän on ilmeisesti pakko. No ehkä johonkin 12 vuotta vanhaan voisin asentaa jos vaan olisi niin vanha romu.


    • 00007

      Itelleni asennettiin tänään koukku Oulun koukkupajalla. Kaikki meni juuri niin kuin oli sovittu! Palvelusta ja laadusta täysi kymppi ja papukaijamerkki päälle! Suosittelen muillekin koukun tarvitseville . Kyllä nyt on hieno heittää natsa sateehin sprintteristä kun kärrykin kulkee perässä.

    • kekseliäsnikkari

      Tilasin Rameldan firmasta koukun Pasattiin .Hinta 104 euroa,Saksalainen Bosal tuote.
      Puolalaisen olisi saanut tasan 100 eurolla ,mutta luotan Bosaliin enemmän.
      Mielenkiinnolla odotan milloin pääsen asentamaan.Ai niin hintaan sisältyy myös toimituskulut Saksasta.

    • ainiinunohtutaas

      Muista päivittään auton ohjelmiin olemassa oleva koukku.

    • OnVähänHintaEroa

      Audi q7 koukku ja asennus yhteensä 425€...viron hinta siinä teille.....suomessa vastaava olisi 900€...

      • Sääästin

        Yleis johtosarjalla ryssitty kiinni. Mutta töitähän se vain lisää suomi korjaamoille, ajan myötä. Sellaisia virityksiä viron pojaan tekkee 😅


    • Moneks

      Sain tarjouksen Koukkupajalta : asennettuna irroitettava koukku Astraan 650 €,
      Taidan tehdä tilauksen niin löytyy takuupaikka jos tulee esim. sähköistä ongelmaa.
      Mieluummin hiukan enemmän kotimaan firmalle kuin vähemmän ulkomaan eläville

    • Kaupi

      Minä asennutin 2015 vuosimalliseen passattiin 23.8 volkkarin omassa liikkeessä Tampereella alkuperäisen vetokoukun. Sovittu hinta 1030 euroa sain myös veloituksetta siksi aikaa auton ajoon . Asennuksessa men reilu viisi tuntia. Kuokkutukussa olisin saannut 630 euroa mutta väärin asennetun koukun ainakinLaakkosella näin sanottiin eivät osaa kytkeä sähköjä oikein kun ei ole kaavoja. Sen jälkeen saattaa maksaa paljonkin kun voi mennä poksi rikki tai ei pelaa takakamera tai vakionopeuden säädin. Viikottain tulee kuulemma autoja väärin kytkentöjen takia Volkkarille. Nyt ainakin minulla on toiminut automaatti Passatti.

    • VainMuutamaKymppi

      Koukkupaja käyttää yleismallin johtosarjoja, aina kun vain pystyy. Ja koodaukset vähän sinne päin... tästä saattaa seurata ongelmia !!

    • vink.vink.vw

      Volkkareihin löytyy hyvin osia romiksilta, säästää tuhansia euroja.

    • Pettynytautolija

      En enää toista kertaa vie autoa koukkupajalle,asennuksen jälkeen puskuri irti, eivät korjanneet asennusta. Törkeää palvelua.

    • Pettynytautilija

      Korjaus edelliseen koukkupaja otti yhteyttä ja korvasi vahingon ja pahoitteli tapahtunutta,kiitoksia heille hyvää toimintaa.

    • Koukkuja_asentanut

      Kannattaa asentaa itse, jos löytyy esim. Motonetista. Focukseen maksoi irroittettava koukku johtosarjan kera 200 €. Puskuri irti, koukun "haarukka" työnnettiin auton korin reikiin, pultit rei'istä läpi ja mutterit aluslaattoineen kiinni ja puskuri takaisin paikalleen. Puskurista piti leikata pieni pala alareunasta. Johtosarja vietiin valmiina olevasta läpiviennistä auton sisälle ja tavaratilan luukun takana on liitin, johon johtosarjan liitin napsahti näppärästi. Todella nopea homma! :) Focuksen puskurikin on niin nopea käyttää irti.

      VAROITUS:
      Toyotassa sama homma olikin sitten jo ihan perseestä, koska ainakin ko. Corollassa ei ollut läpipulttisysteemiä vaan auton korissa hienot kierteet. Ne olivat sitten ihan ruosteessa ja paskassa, vaikka ei ollut kovin vanha Corolla. PRRKLE!!!! Hirveästi putsausta ja jättimomentilla ruuvit paikalleen. Johtosarja piti viedä takaluukkuun asti ajovaloille ja nippusidettä kului.

    • ijeerrepf

      Minä voisin maksaa korkeintaan uudesta ja asennuksesta 500eur ei yhtään yli. Oli sitten 2018 bemari 3, 5 sarja , mersu tai mikä tahansa. Sähkökoukku on huonompi kuin normaali tai jossa irroitetava koukku.

      Asensin kahteen uuteen 2005 golffiin koukut 150eur saksalainen koukku 1,5h asennus.

      Naurettavia hintoja on jos koukun laittoa autoon tänään jostakin "autoliikeestä" siellä on pelkästään se kate kaikkien kulujen vähintään päälle puolet. Aika naurettavaa yhden koukun laitoista

      • Anonyymi

        Erikoista palvelua Jyväskylän Koukkupajalla. Tuolta kyselin vetokoukkua E60 bemariin. Hintaa 650€ ja ei varmaksi osannu sanoa mutta tarjosi westfalian koukkua. Varasin ajan asennukseen ja laina-auton asennuksen ajaksi. Vein auton pajalle asennukseen ja pyysin laina-autoa. Sain avaimet ja olin lähdössä, niin tultiin repimään autosta ulos. Jotain selitystä, että varattu jollekin toisellekin ja on vaan yks laina-auto. Vähän hämmästelin, et johan on merkillistä touhua. No jäin sinne pyörimään asennuksen ajaksi oottelemaan.

        Sellanen kokemus täällä koukkupajasta ja koukku ei ollu ees westfalia vaan aragon.
        Mut näytti toimiavan ja kytki peruutustutkan pois, kun kärry perässä.


    • Anonyymi

      Aika suolainen hinta latoa 690 eur koukusta ja asennuksesta.

      Sillähän saa ostettua hyvän katsastetun käyttöauton, uuden peräkärryn tai stihlin ms 261 ammattisahan

      Hyvä työkaluvaunu ja paljon työkaluja.


      Ostin koukun saksasta 100eur ja asensin itse. Jos on ajokortti niin kyllä vetokoukun pitää oppia laittamaan kun katsoo ensin ohjeet.

      • Anonyymi

        Niin kukaan järkevä asentaja ei käytä mitään ryöstöliittimiä koskaan joilla tuhotaan ehjä johto eikä liitos ei ole koskaan varma ja hyvä.

        Tuodaan vaan ongelmia lisää


      • Anonyymi

        Baijerilaiseen ei saa 100€ edes johtosarjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Baijerilaiseen ei saa 100€ edes johtosarjaa.

        Asensin Avensis Farkkuun saksalaisen nettikaupasta tilaamani koukun johtosarjoineen.
        Kaikki onnistui kuin Strömsössä. sähköt vedettiin moottoritilan sulakerasiasta mukana tulleella sähkösarjalla ilman mitään rosvoliittimiä. Yhtään reikää ei tarvinnut porata minnekkään. ainoastaan puskurin alla olevaan muovisuojaan piti koukun mentävä reikä puukottaa. Yksikään merkkiliike ei taatusti asenna sitä sen paremmin. Hinta vaan niillä on niin suolainen että ei tolkun ihminen ala niitä vaivaamaan. Pari tuntia kulahti ja siitä saatava laskennallinen korvaus oli vähintäänkin riittävä n. 250€ /h. Ainakin minulle se oli niin hyvä että en ole mistään työstä päässyt tuollaisille ryöstöansioille. Lukutaitoisille mukana tulevilla asennusohjeilla pärjää pitkälle kun niissä on viellä piirroskuviakin hitaammin käyville. Sitä tosin on vaikea ymmärtää, että mitä hyötyä on väyläsähköistä?


    • Anonyymi

      50E kovil -kiinteä vetokoukku. (liikkeestä)
      asennus 35e norm. 50e/h

      toinen firma 1250e /kaikkineen johtoineen ym..

      vähän ilmaa hinnoitelussa :D
      kuulemma oli tässä valmiit johdotukset kunhan vain liittimeen tökkäsi koukun pistokkeen kiinni.. n, 50min menee tekemisessä.. "kallis paikka ilmoitti menevän 2-3tuntia, ja johdotus on mutkikasta laittaa" :DDD

    • Anonyymi

      On tuo Koukkupaja ainakin tautisen kallis paikka.

    • Anonyymi

      Onko kokemuksia vetokoukun asennuksesta Hyvinkään koukkupaja?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe