Ivalon/ Inarin alueen kummitustalot

yön tuolla puolen

Nyt hieman paranormaalia kysymystä, elikkä onko teillä muistissa paikkoja/ rakennuksia, joissa olisi kummitellut??

35

3195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummo

      Ainakin kuuluisa Karvaselän kämppä tuolla Kittilän tien varressa,mutta kämppä on kyllä siirretty sieltä pois,en muista mihin.Apu-lehden toimittaja yöpyi siellä ja jotakin outoa siellä tapahtui,vai liekö mielikuvitus laukannut.En ole kuullut,jatkuuko kummittelu kämpän uudessa olinpaikassa.

      • veeti

        Karvaselän kämppä löytyy nykyisin Saariselältä. Kummituksineen..?


      • Onko kyseessä vanha postitalo?


      • Inarilainen

        Luepa kirjoitukseni 19.7.2017 14:32 otsikon "Karvaselän kummituskämppä" alta niin saat faktatietoa.


    • jj

      se on siirretty saariselälle ja on nykyään teinien ja turistien töhrimä ryyppäys mökki..
      kummitus parat varmaan säikkyneet muualle

    • etelän erkki

      Ai taloja? Olen aina luullut että lappalaiset asuu sellaisissa majoissa tai wigvameissa joissa riukuja peitelty räteillä. Olenko luullut väärin tähän asti.?

      • mummo

        voi elämän kevät!!Oletko tynnyrissä kasvanut,vai onko huumorintajusi näin köyhää??Oletko koskaan käynyt kehäkolmosen pohjoispuolella??


    • laavussa oleillaan

      Et ole luullut väärin .asutaan vieläkin sellaisissa LAAVUISSA ja oletko tietoinen että heinäkengät on käytössä vieläkin ja riu´ uillakin on 2 käyttötarkoitusta.

    • etelän erkki

      Arvasin että siellä on eksoottista ! Kerro lisää.

    • UE intoilija

      mieki haluisin tietää näitä autiotaloja että voi käyä tutustumassa niihin (:

    • asioista tietävä

      olen käynyt kummitus kämpillä lapissa,ja tiedän kaiken karvaselän kämpästä,ja itse yöpynyt petäjäselän kämpällä viimeksi pari päivää sitten,olen aina ollut yliluonnollisesta kiinnostunut ja jaan mielelläni kokemukseni,kysykää mitä tahdotte...,ja se että jos joku ihminen kieltää yliluonnollisen, on se elämälle sokea ja typerys, omien hyvien ja pahojen kokemuksien kautta voin todistaa ja kertoa kaiken, ja lopuksi olen täysin normaaliälyinen , 18ikävuotta lähestyvä poika,ja voin kertoa että kun yliluonnolliset asiat ovat minulle melkein arkea, siinä lisääntyy elämän näkemys rajusti,kuin myös syvä kunnioituksen määrä, ja vielä; minä en missään nimessä ole mikään lapsi joka luulee vain tietävänsä,minä OIKEASTI tiedän. Ja kaikki jutuista kiinnostuneet ,ei kun kommentoikaa :)

      • mummeli

        Olet todella fiksun kuuloinen nuori mies!Minä olen jo 65v mummeli ja olen aina ollut kiinnostunut yliluonnollisista ilmiöistä.Olisi mielenkiintoista lukea,mitä olet kokenut.Toivoisin,ettei mitään asiattomia kommentteja tulisi.Joka ei voi asiallisesti suhtautua,jättäköön kommentoimatta.Kerro rohkeasti.


      • Paljon kokenut

        Antaa kuulua vain!
        Itsekin olen melkein 18 vuotias lappilainen tyttö ja kokenut kaikenlaista elämän aikana. Harmi vain, etten ole päässyt kunnolla Lapissa näkemään kunnon kummituskämppiä, mutta kiinnostus on kova!


      • LevotonYö

        Minun housuissa kummitelee öisin. Haluatko tulla katsomaan ja tutkimaan?


      • Lapsena (n 40 vuotta sitten) kuulin kaverilta, että Ivalossa oli siihen aikaan vanha postitalo jossa kummitteli. Katosta oli tippunut verta ja ikkunalasit olivat pudonneet alas, mutta eivät olleet särkyneet. Kaveri kävi paljon Lapissa isänsä kanssa.


    • Nipsula

      Ei jumalauta..

    • ivalolainen
      • mee .

        pois..


    • 00000

      Kaikunuora (Punainen tupa), autiotupa .Siellä pitäis kummitella ei mulle vaan sellaisille herkkäuskoisille.

    • aslakannatsihaamu

      Muistanko joskus kymmenen vuotta sitten eräs autolastillinen teinityttöjä ja heidän kuljettajansa päätyivät jonnekin saksalaisten vankileirin raunioita tutkimaan, totta kai keskellä yötä ja sieltähän tultiin takas kylille sukka syylärissä lauran grillin eteen kertomaan kun paikalla oli alkanut tapahtumaan kummia ja koko teinilauma oli seonnut.

    • Tunturista

      Olen kuullut kerrottava, että Ivalon Akujärven vanhalla koululla olisi kummitellut ja talonmiespariskutankin pelkäsi tätä kummistusta. Mutta tunnen noita ihmisiä ja juttu on ihan huuhaata. Muttta sen sijaan olen kuullut luotettavalta taholta, että Ivalon entisellä eli vanhalla postilla olisi sodan aikainen sotilas tullut aika ajoin joitakin rapussakulkijoita vastaan. Sotilaalla on sotisopa yllä ja kävelee siis rappusissa.
      Itse olen metsässä monesti leirillä ollessa kokenut outoja. Mutta syntyperäisenä lappilaisena tottunut jo kaikkeen. Luonto on lähellä eikä metsässä pelota.

    • Kummituslinna

      Olen kuullut kerrottavan että Sajoksessa alkaa tänään kummittelemaan

    • Pelottaa

      Inarin torin viereisessä punaisessa talossa pyörii pyöreä kummitus pelottelemassa naapureita.

    • EnneA

      A on alkanut kummittelemaan. Kertoo että totuus tulee kohta julki niin kuin tapana on. Ne seudut on parempi kiertää kaukaa.

    • Pelottaa

      Sajoksessa on ollut kummituksia jo useamman vuoden. Joskus pukeuvat monivärisiin kummitusasuihin.

    • Kettu2003

      Missä päin niitä on? Tahtoisin käydä kotsomassa

    • NoShit

      Älkää sekaantuko tällaisiin asioihin! Nämä jutut alkavat kiinnostuksesta mutta hyvin pian siitä tajuaa että ne voivat muuttua painajaiseksi. Ihminen ei voi ymmärtää kaikkia asioita ja se johtaa helposti suljetulle osastolle. Niin moni on menettänyt järkensä. Ensin pitää oppia perusjutut ja ymmärtämää energiaa.

      • Samakun

        No ei siinä kummituksia tarte olla.... Ja ei Tässä nupissa paljon järkeä ole alun perinkään ollut ;)


    • puhtauspuolikummajainen

      On sielä yks kiukkunen kummitus joka haluaa kaiken puhtaana ja siistinä.

      • puolikummitsu

        suuttuuko se jos on rukki kivellä?


    • Anonyymi

      Taksiasemalla kuulemma kun alkaa tumputtamaan niin aina joku koputtaa ikkunaan

      • Anonyymi

        Karvaselkä kummittelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karvaselkä kummittelee.

        Ja karvanen selkä kutittaa


    • Anonyymi

      Pielpa järven Erämaa KIrkon Kellotapulissa kummitteli ,kun oltiin silloisen tyttö ystävän kaa siellä Kellotaoulissa koko kesäinen yö , siellä kuulu semmonen ääni niikuin ois nuhanen nenä tuhissu ja sitten kuulu niin kuin ois joku Ähkäissy ja voihkintaa pieniä pierujakin tais kuulua en ooihan varma mitä ne äänet oli , Itekin säpsädin todellisuuteen siinä tilanteessa onneksi oli valoisaa , Että semmonen kummmitus jutttu emmä nyt tiijäa tallusteltiin Kylän pintaan Ranta Mariin kahville ,Tämä karmea Kummitus tarina tapahtu kesää 1980 .

      • Anonyymi

        Karmeat kummitukset naipottelemassa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe