Motonetin Sznajder akut?

akkuatalveen

Onko kellään kokemuksia Sznajderi akkujen kestoiästä? Ja toimiiko kovillakin pakkasilla hyvin? Ja siis ihan perus lyijyakku on hakusessa 10v vanhan AD-akun tilalle, valitettavasti lähin AD-liike on nykyään 300km päästä, muuten hakisin toisen AD-akun kun näin kauan on toiminut.

118

37975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

      Ittellä ollu varmaan kolme-neljä semmosta ja ihan ok se on kylmälläkin. Miinuspuoli on se, että jos pääsee menemään tyhjäksi, niin on helposti kertalaakista käyttökelvoton.

      • owieueir

        Näin kävi. Autossa oli aikoinaan lämmitysvastuksessa vika joka tyhjensi akun, "älylaturilla" latailtiin pari vuotta aina kun simahti. Tänään se tuli lopullisesti tiensä päähän, ei ottanut enää virtaa vastaan. Kävin Bosch -akun tilalle, katotaan miten käy...


      • HeikkiHonda

        Heikko kokemus.Kaksi akkua 80 ja 45ah, ostin 2.5 v Sitten. Isompi meni takuuseen pian. Akuissa 2 v takuu. Pienempi nyt kolmantena talvena hiipuu.auto ei jaksa käynnistyä, jos yli miinus 15. Akku on tosi pieni kooltaan ja vain 45 ah. Auto Honda civik vm 2008. Ja autoa köytetään säännöllisesti ja ajoa tulee pääsääntöisesti yli puoli tunti yhteen kertaan. Kysyin myyjältä eikö akun pidä kestää enemmän kuin kaksi talvea?
        Vastauksia ja ohjeita:
        ~ nykyautojen sähkölaitteet kuluttavat akkua paljon ja se syö akkua
        ~ auton laturi ei välttämättä lataa jos pakkasta yli 18(laturi testattiin ja toimii)
        ~ akkua pitäisi ladata ulkopuolisella laturilla säännöllisesti. (En ole koskaan ladannut kun autoa käytetään.)

        Eli nykyautoissa vikaa ja nykyakun käyttäjässä. Ajat muuttuu....
        Olisko myös nykyakuissa jotain hämminkiä?


      • Anonyymi
        HeikkiHonda kirjoitti:

        Heikko kokemus.Kaksi akkua 80 ja 45ah, ostin 2.5 v Sitten. Isompi meni takuuseen pian. Akuissa 2 v takuu. Pienempi nyt kolmantena talvena hiipuu.auto ei jaksa käynnistyä, jos yli miinus 15. Akku on tosi pieni kooltaan ja vain 45 ah. Auto Honda civik vm 2008. Ja autoa köytetään säännöllisesti ja ajoa tulee pääsääntöisesti yli puoli tunti yhteen kertaan. Kysyin myyjältä eikö akun pidä kestää enemmän kuin kaksi talvea?
        Vastauksia ja ohjeita:
        ~ nykyautojen sähkölaitteet kuluttavat akkua paljon ja se syö akkua
        ~ auton laturi ei välttämättä lataa jos pakkasta yli 18(laturi testattiin ja toimii)
        ~ akkua pitäisi ladata ulkopuolisella laturilla säännöllisesti. (En ole koskaan ladannut kun autoa käytetään.)

        Eli nykyautoissa vikaa ja nykyakun käyttäjässä. Ajat muuttuu....
        Olisko myös nykyakuissa jotain hämminkiä?

        Todella surkeita akkuja. Kokemusta 75A ja 100A akuista. Kumma kun paskaa saa myydä..


    • Akku kuin akku. Kyllä se sinun tarpeisiisi riittää. Eikä uusi akku maksa enää yli kuukauden palkkaa kuten 60-luvulla joten turhaan liikaa asialla päätäsi vaivaat.

    • akkuatalveen

      Kävin nyt ostamassa Sznajderin kun ei kukaan ainakaan haukkunut sitä. Akussa lukee ainakin "long life technology" niin kai sitä jotenkin on yritetty saada kestäväksi.

      Pitääkö noita lyijyakkuja yleensä ladata ennen käyttöönottoa? Motonetin myyjä sanoi että sitä kannattaa hiukan "piristää" lataamalla ennen kuin laittaa autoon. Ymmärsin tuon niin että ne ovat valmiiksi ladattuja mutta siinä hyllyssä seisoessa ovat ehkä menettäneet jonkin verran latausta. Oma akkulaturi on hajalla joten mietin onkohan siitä haittaa jos laittaa suoraan autoon, ajelee vain vähän pitemmän matkan niin ehtii latautua.

      • akulla virtaa

        Ite heitin suoraan autoon alkusyksystä ja hyvin on pelannut. Toistaiseksi ei ole valittamista ko akusta.


      • Lätkä_60

        Meillä kaksi iäkästä autoa, vokkelo passat ja Volvo V-70.
        Olen ostanut akut paikallisesta erikoisliikkeestä, vaihtavat paikalleen ja kassan kautta.
        60 AH:n akku 90 €, mutta kestää ja kestää. Ottaa ja antaa virtaa tehokkaasti.
        Ei nykyautojen lataus ole heikompi, vaan ihan sama ongelma on kylmällä aina ollut. Kylmä akku ei ota kunnolla virtaa, ja kun ajetaan kylmällä lyhyitä matkoja alkaa akun elementteihin kertyä sulfaattia.
        Vanhaa akkua voi pikalatauksella yrittää potkia, puretaan ihan tyhjäksi ja kovalla buustilla latausta.
        Jos ei pidä autoa pitkään tai lompakossa reikä, kuten minulla , on Motonet akku varmasti hyvä hintaansa nähden. 60 ergania on kuitenkin myös iso raha. 45 olisi hyvä.


    • XXXXX

      Meillä on ollut kakkos autossa jo 2,5 vuotta ja paremmin toimii kuin reilu vuoden vanha Exide ykkös autossa, vaikka Exide puolet kalliimpi.

    • jeps1

      Kaksi vuotta sitten ostin Sznajderin Motonetista. Hyvin pelitti siihen asti että viime kovilla pakkasilla meni tyhjäksi ja enää ei täyteen tulekaan, kuten joku tuolla edellä sanoi käyvän...

      Mutta niinhän se on ettei halvalla saa hyvää. Tuollaiset longlife -tekstit voi kyllä jättää omaan arvoonsa.

      • dfhdfrh

        Niin, oletteko huomanneet miten kaikista halvimmissakin Made in China-tuotteissa lukee jotain laatua ja ominaisuuksia ylistäviä iskulauseita? Merkillistä mutta totta.


      • Vanha_ketju
        dfhdfrh kirjoitti:

        Niin, oletteko huomanneet miten kaikista halvimmissakin Made in China-tuotteissa lukee jotain laatua ja ominaisuuksia ylistäviä iskulauseita? Merkillistä mutta totta.

        mutta ei malta olla kommentoimatta. Muistan 70-luvulta sellaisen kiinalaisen akun kuin Sea Gull. Ei paljoa maksanut ja toimi ihan hyvin vaikka kiinalaista laatua epäiltiin silloin vielä enemmän kuin nykyisin.


      • Anonyymi

        Älkää akkua syyttäkö, jos päästätte sen tyhjenemään. Pakkasilla auton laturi kyllä puskee virtaa, mutta kylmä akku ei ota vastaan. Kun rutkutat starttimoottorilla akun ihan tyhjäksi sen sijaan, että suosiolla ottaisit akun sisälle lämpenemään ja sitten lataist sen täyteen - - niin miten niin akun vika tai sen valmistajan vika? Ihan turhaa omistajan tyhmyyttä on pakolla tappaa akku, kun suosiolla sen saisi taas toimimaan.


    • ensio4

      Ekan ja viimosen motonetin akun ostin, alle 2V vanha snazeri sökönä. Toukokuussa 2011 ostettu ja nyt ei vaan jaksa pakkasilla käynnistää...

    • akkumies_

      Pärjäsi huonosti TM akku testissä. Siinä testissä oli toisena merkkinä, mutta aivan sama akku muuten. Sitä myydään kahtena eri merkkinä. Susi akku, välttäkää. Varta tai Bosch on varma valinta!

    • fghjasdf

      Jos ajatte pääasiassa pätkäajoa, niin hommatkaa autoonne ylläpitolaturi. Helpottaa elämää...

      • autosähkö

        Ei tarvi jos ei käytetä webastoa paljon moottorin ollessa pysähdyksissä. hehkun ja startin ottama virtamäärä on sen verran pieni että kylmäkin akku kerkeää sen verran lataantumaan myös pätkäajossa edellyttäen että latausgeneraattori toimii ja jännite on kovilla pakkasilla 14,5-15,5 volttia.

        Kuitenkin kaikki ylimääräinen sähkökulutus moottori pysäytettynä kannattaa minimoida eli ennen kuin kääntää virrat päälle niin sammuta penkinlämmittimet, lämmityspuhallin mahdollisuuksien mukaan (automaatti ilmastoinnissa kannattaa sammuttaa jo ennen moottorin sammutusta niin valmiiksi poissa), takalasinlämmittäjä jne.

        Tuo takalasin lämmitin nykyautoissa harvoin edes menee päälle jos generaattori ei ole toiminnassa eli moottori ei ole käynnnissä. Valoautomatiikkavalot käännä parkeille.

        Sitten vaan virta päälle ja hehkun odottaa, kovalla pakkasella kaksi kertaa ja käynnistää. Sitten kun moottori käy niin sitten laittaa taas kaikki päälle, silloin generaattori tuottaa virtaa ja lataa akkua. Näin hehkun aikana ei ole ylimääräistä kulutusta eikä akku purkaannu niin paljoa.

        Webasto jos on niin kovalla pakkasella kannattaa käynnistää melkein moottori ensin ja sitten webasto jos ajaa pätkäajoa. Jättää käymään vaikka vartiksi pihalle niin kerkiää jo lämmetä vähän siinä ajassa ja akku latautuu.

        Jos esilämmittää webastolla niin sisäpuhallus pois ja 10-15min maksimissaan webasto päällä jonka jälkeen moottori käymään ja vasta sitten sisäpuhallus päälle.


      • Anonyymi
        autosähkö kirjoitti:

        Ei tarvi jos ei käytetä webastoa paljon moottorin ollessa pysähdyksissä. hehkun ja startin ottama virtamäärä on sen verran pieni että kylmäkin akku kerkeää sen verran lataantumaan myös pätkäajossa edellyttäen että latausgeneraattori toimii ja jännite on kovilla pakkasilla 14,5-15,5 volttia.

        Kuitenkin kaikki ylimääräinen sähkökulutus moottori pysäytettynä kannattaa minimoida eli ennen kuin kääntää virrat päälle niin sammuta penkinlämmittimet, lämmityspuhallin mahdollisuuksien mukaan (automaatti ilmastoinnissa kannattaa sammuttaa jo ennen moottorin sammutusta niin valmiiksi poissa), takalasinlämmittäjä jne.

        Tuo takalasin lämmitin nykyautoissa harvoin edes menee päälle jos generaattori ei ole toiminnassa eli moottori ei ole käynnnissä. Valoautomatiikkavalot käännä parkeille.

        Sitten vaan virta päälle ja hehkun odottaa, kovalla pakkasella kaksi kertaa ja käynnistää. Sitten kun moottori käy niin sitten laittaa taas kaikki päälle, silloin generaattori tuottaa virtaa ja lataa akkua. Näin hehkun aikana ei ole ylimääräistä kulutusta eikä akku purkaannu niin paljoa.

        Webasto jos on niin kovalla pakkasella kannattaa käynnistää melkein moottori ensin ja sitten webasto jos ajaa pätkäajoa. Jättää käymään vaikka vartiksi pihalle niin kerkiää jo lämmetä vähän siinä ajassa ja akku latautuu.

        Jos esilämmittää webastolla niin sisäpuhallus pois ja 10-15min maksimissaan webasto päällä jonka jälkeen moottori käymään ja vasta sitten sisäpuhallus päälle.

        Olipas vanhanaikaiset ja osin laittomatkin ohjeet.


    • Se akku

      Ei ole mikään Motonetin akku, vaan ihan yleisesti ja laajalti myynnissä, esim. Fixus ketjuissa. Kahden vuoden takuu, myytiin ennen nimellä Zapp ja tulee Puolasta.

      Elvttämistä ei kannata kokeilla kaikilla latureilla, vaan siihen soveltuvaan.

    • nimim. kokemusta on

      Ostin syksyllä 2011 Sznader akun (speksit 80 Ah / 700A).

      Sznajder alkaa olla (jo) nyt kolmen vuoden ja 70 000 km päästä tiensä päässä. Minulla on perus VW 1.9 Diesel auto, niin akun kunnon huomaa helposti ja tänä syksynä on alannut olla vaikeuksia startata jos ulkolämpötilat menevät nollan lähelle tai sen alle. Autossani ei elektroniikkaa juuri vielä ole, sen verta vanha peli se on ja yleensä olen käyttänyt myös lohkolämmitintä talvisin - ja hehkutkin on vaihdettu viime talvena.

      En ole tyytyväinen tuohon Sznaderin akkuun. Kolme vuotta kestoikää on liian vähän. Neljä - viisi vuotta olisi ok. Toista Sznaderia en osta ja koska akku on pian vaihdettava, niin on seuraavaksi palattava oikeisiin akkumerkkeihin - tätä talvea se ei todennäköisesti enää kestä jos tulee kovat pakkaset.

    • akku neuvoja

      huoltovapaa akku ei tarkoita että sitä ei tarvitse huoltaa.
      vaan pitää kerran/2. yhden vuoden aikana ladata laturilla täyteen asti, jos on vähällä käytöllä ja autossa on päällä olevia elekroniikka pitäisi ylläpito laturin hankintaa harkita asennettavaksi. muutenkin kerran vuodessa pitäisi akku irroittaa autosta ja puhdistaa pintapuolisesti ja katsoa kosketus pintojen puhtaus. monessa akussa on "tarkastussilmä" josta näkee onko akku kunnossa. kun "indikaatori" on muutunut täydessä varauksessa (mustaksi) niin voi se viedä oikeaan huoltoon.
      usen silmä on vain nestetason ja ym.. (koho lilluu akkuvedessä).

      itse omistan Sznajderi akun 80 Ah / 700A. alunperin ostin talvi akuksi mutta on jäänyt koko vuosi akuksi.

      ford ym.. suosittelee isompaa akkua talveksi ja normi akkua kesäksi. kun akun varaus puolittuu talvella, joten isommassa on aina tarpeeksi virtaa.

      nyt riittää talvella 25min jaksotus käynistykseen virtaa ja voi antaa virtaa myäs akkukaapeleilla naapurille. ilman että oma auto kärsii..

      koko mittaista startausta en ole kokeillut kun on uhkana startti moottorin palaminen.

      • akku neuvoja

        ainiin pienen Bensa autoton omistan


    • ...............

      Sznaderin akut on sairaan huonoja. Mulla kesti reilu 2 vuotta. Edellinen akku kesti ainakin 7 vuotta samassa autossa, siitä asti kuin kyseisen auton ostin.

      • osssss

        Onko sama kun VW konsernin käyttämä?Eri teipit vaan.


      • Anonyymi

        Minulla kesti tuonniminen akku vajaan vuoden,napajännite 8 volttia vaikka oli yön yli tarkoituksenmukaisessa älylaturissa.sain tilalle uuden,oli jo valmiiksi sökö.kolmas kesti puolitoista vuotta ja yön aikana pimeni totaalisesti.sain kovan väittelyn jälkeen rahat takaisin,menin oikeaan akkukauppaan ja ostin laatumerkin,puolalaiset pazkat saa jatkossa jäädä kaupan hyllylle.
        Yli 20 vuotta sitten ostin tudor-merkkisen akun,oli vielä testivoittaja.siitä ei virta loppunut,toiset testissä olleet lopahtivat ajat sitten,tudorista vaan löytyi virtaa.ja tuo akku on edelleenkin elossa,laitoin sen traktoriin,saa nähdä miten kauan vanhus on elossa.en ole enää löytänyt mistään tudorin akkuja.muistan vielä kun moni taksimies osti tuonmerkkisen akun eikä kukaan moittinut,kestivät ammattiajossakin toistakymmentä vuotta ilman että kapasiteetti juurikaan tippunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla kesti tuonniminen akku vajaan vuoden,napajännite 8 volttia vaikka oli yön yli tarkoituksenmukaisessa älylaturissa.sain tilalle uuden,oli jo valmiiksi sökö.kolmas kesti puolitoista vuotta ja yön aikana pimeni totaalisesti.sain kovan väittelyn jälkeen rahat takaisin,menin oikeaan akkukauppaan ja ostin laatumerkin,puolalaiset pazkat saa jatkossa jäädä kaupan hyllylle.
        Yli 20 vuotta sitten ostin tudor-merkkisen akun,oli vielä testivoittaja.siitä ei virta loppunut,toiset testissä olleet lopahtivat ajat sitten,tudorista vaan löytyi virtaa.ja tuo akku on edelleenkin elossa,laitoin sen traktoriin,saa nähdä miten kauan vanhus on elossa.en ole enää löytänyt mistään tudorin akkuja.muistan vielä kun moni taksimies osti tuonmerkkisen akun eikä kukaan moittinut,kestivät ammattiajossakin toistakymmentä vuotta ilman että kapasiteetti juurikaan tippunut.

        Tudor sama kuin Exide.

        Samat tuotteet, eri nimi.

        Tieto on täysin varma.


    • Aivan sama

      minkä akun ostaa. Itsellänikin nyt Exiden 75 Ah:n akku autossa ja sekin on valmistettu Puolassa. Luulenpa, että näitä akkuja tehdään milloin missäkin - laitetaan vain eri teipit ja tekstit kylkeen. Edellinen akku oli joku turkkilainen, jonka merkkikään ei nyt muistu mieleeni. Sillä lähti Ave hyvin käyntiin kuuden vuoden ajan, eli sen ajan kuin Toyota oli käytössäni.

      • 3zz-fe

        mutlu akku


    • Mulla on ainakin

      toiminut kaikki akut hyvin ja kohtuullisen monta vuotta kaikissa autoissani tässä vuosien varrella. Täytyy kyllä tunnustaa, että ajan säännöllisesti päivittäin sellaiset 2 x 0,5 h.. ja kerran viikossa n. 3h maantieajoa. Ei ikinä ole ollut akkujen kanssa ongelmia.

    • jpn3

      mulla just hajos sjnaideri ja kesti 2 vuotta rupesin kattelee miten muilla kestänyt aika heikko esitys motonetin

    • Bilteman akuille

      myönnetään neljän vuoden takuuaika. Muistaakseni korealaista valmistetta. Eiköhän ne Hankookin tehtailta tule. Joskus mulla oli Hankookin akku autossa ja ihan kelpo akku eli kesti sen 5-6- vuotta ajoa Webastokäytössä.

    • Sznajder123

      Ostin motonetista Sznajder akun vuosi sitten ja nyt ei enää käynnistänyt autoa. Akussa on 2 vuoden takuu ja kun hain uuden akun takuun piikkiin niin siihen ei saanut enää uutta 2 vuoden takuuta. Eli nyt sain uuteen akkuun vajaa vuoden takuun ja tämä akku merkki on sellanen että ne ei vuotta kestä.

      • Exide123

        Sama oli mulla kohtalo,ostin Exide akun Oulun Akusta.
        Siirryin vartaan


      • Anonyymi

        Eilen kun alle vuoden ikäninen Sznaider akku ei enää luovuttanut virtaa paitsi lyhyt hetki heti lautausten jälkeen jouduttiin vaihtamaan Motonet huoltopisteen Vaihda akku diagnoosin jälkkeen. Mutta en saanutkaan uutta akkua Lommilan Motonetistä vaan jouduin ostamaan uuden ja vanha akku otettiin vastaan reklamaation kanssa jossa Ture myyjä sanoi minulle että syy oli se kun akku oli yli 100 euron hintainen ja minulle ilmoitetaan kun saan hyvityksen.


      • Anonyymi
        Exide123 kirjoitti:

        Sama oli mulla kohtalo,ostin Exide akun Oulun Akusta.
        Siirryin vartaan

        Vanha ketju mutta kommentoidaan tiedoksi muillekin.

        Takuukäsittely on tuollainen yleensä kaikille tuotteille. Jos takuun perusteella saa uuden samanlaisen tuotteen, takuuta ei saa uuden tuotteen mukaisesti vaan takuuaika jatkuu alkuperäisen aikarajan mukaan.


    • turaukko

      Mulla on kestänyt ja toiminut hyvin,ei mitään ihmeelistä huolta. huushollissa kaksi autoa ja huollan silloin tällöin myös akun, emäntä käy kaupalla omallaan jolloin ajoa tulee 2x4min. ja virta on rittänyt vaikka ei aina ole tolpassa roikkumassa ja kesällä ilmastointi päällä.

    • 2000a

      Aikanani 2,2 bensa opeliin ostin n65a.käynnistys virraksi ilmoitettiin yli 600a mutta ei pakkasella pyörinyt kovin reippaasti.käyntiin aina kuitenkin lähti.kestosta en tiedä, auto kun myytiin pois.tämä siis aivan perus snajder alle 70e

    • kaatovankari

      Ihan paska , lähtee valmiina tehtaalta ja on jo valmiiksi vanha ,kun hyllyyn tulee , koko ajan niitä pitäisi elvyttää ja ladata myös Motonetissä ja olen niin nähnyt tehtävänkin , toinen samanlainen akku tänä kesänä taas ihan loppu ,pari päivää olen yrittänyt elvytelläkkin ja ihan Cetekin laturilla , maanantaina taas vaihtamaan ,en ota enää samanlaista koskaan .

    • Olen_huomannut

      omassa käytössä parhaaksi Agm-akun. Nykyinen on ostettu käytettynä saksalaiselta purkaamolta ja tehty kuormitustesti ennen ostoa. Kunnossa oli ja akku maksoi 15€. En edes tiedä akun kokonaisikää mutta se on nyt hintansa "haukkunut". Samoin moottoripyörässä Agm-akku on ainoa järkevä 6-sylinterisen möhkäleen akkuna. Perinteinen akku työntää nesteitä pihalle ja geeliakku kestää muttei anna virtaa ulos kunnolla.

    • kuluttajaaa

      Sznajder 62Ah/520A ostettu motonetistä tasan 24kk sitten, nyt 30tkm enemmän auton mittarissa ja akku alkaa olemaan kovin väsynyt 5 asteen pakkasessa. Laturi kunnossa. Matka-ajoa ja kaupunkiajoa yhtä paljon. Sähkötoimintojen käyttö hillittyä autossa (Xsara). Akun lepojännite 12.4V (pitäisi olla 12.7V?) eli lyhyesti sanottuna, oli ensimmäinen ja viimeinen tämänmerkkinen.

    • 5475734

      4 vuotta nyt on ollut Motonetin halvin 60Ah Schnajder akku käytössä eikä vielä ole mitään merkkejä akun huonnosta kunnosta, edes pakkaskäynnistyksessä.

    • Snajder_on_kelvoton

      Viime kesänä ostettu Sznajder, oli kesällä muutamalla reissulla sähköperämoottorissa. Ei purettu lähelekään tyhjäksi, ja latauksessa silloin tällöin syksyn aikana. Nyt parin kympin pakkasella kun autosta oli vuosia vanha akku tyhjänä, pistin Sznajderin tilalle ja sian auton käyntiin. Muutama reissu meni hyvin, mutta viikon seisottuan ei enää käynnistynyt. Auto on vanha, eikä siinä ole kelloa kummempaa kulutusta seisoessa.

      En kyllä osaa surkeampaa akkua kuvitella. Onneksi jäi vanha vielä varalle. Nyt se on ladattu, ja sillä mennää taas ylläpitolaturin avustamana pakkaskauden yli.

      Toi vanha (Trane) ei sekään kestänyt kovin monta vuotta, mutta sen ikää on lyhentänyt valojen päälle jääminen muutamankin kerran. Tyhjentäminen lyhentää akun ikää pahasi, ellei tuhoa kerralla. Toisessa autossa, kun automatiikka sammuttaa valot, on alkuperäinen akku kestänyt jo 9 vuotta.

      • zap-akku

        Ei oo akussa vika jos olet sitä väärin käyttänyt. Käynnistysakku ei sovi ollenkaan käytettäväksi sähköperämoottorissa. Siinä käytössä pitää olla vapaa-ajan akku joka kestää syväpurkausta. Olet siis rikkonut tuon akun jo ennen kuin sen laitoit autoosi.


    • Eivakuuttanut

      2v 11kk kesti snaideri. Orikkis fordin akku meni 7v joten varmaan viimeinen snaideri minulla.

    • Minierkki

      Salama akku on selvästi paras valinta suomen pakkasessa. Kiinanakkuja ei kannata ostaa vaan kunnon kotimainen Salama akku. Esim Salama SA 600. Parempaa et voi saada. Kallis, mutta luotettava.

    • sdfghj76543

      "Salama akku on selvästi paras valinta suomen pakkasessa"

      Voi olla hyvä, mutta on niissäkin vikoja, hinta ensimmäisenä. Sillä mieluummin ostan halvemman ja vaihdan 3 talven jälkeen,,,,,,,, niin on varma juttu. Jos ostan kalliimman ja pidän neljännen talven, se voi olla epävarma.

      toiseksi, kaverin täysjärkinen 50v, osti Salaman, taisteli useita kertoja kun ei käynnistynyt, loppujen lopuksi myyjä huomasi ja tunnusti, yksi keno oli lähes pimeä.

    • sjnajderi

      Sznajderit on selvästi parhaita hinta/laatu suhteeltaan. Ja vaikka ostaisi kuinka kalliin akun tahansa, niin kyllä nekin saa samalla lailla loppuun kulutettuu.

    • munam

      Sznajder akku kesti mamman autossa vähän yli 2v,eli sen takuu ajan.Ajo tosin pätkä ajoa.Kannattais varmaan välillä ladata akku laturilla täyteen,kun auton oma laturi ei varmaan riitä.

    • styujhA

      Bemarin orkkisakku kesti 11v ja nyt tultu sznajderilla neljä vuotta ja hyvin lähtee käyntiin kovillakin pakkasilla ilman mitään esilämmityksiä. Hintansa väärti ollut ehdottomasti.

    • jfjfhjfhhjfdg

      Sanovat ettei kestä tärinää ja akkuliikkeissä oli halkaistuja kilpailijoita miten täynnä ne loppujen lopuksi on onko pussitettu kunnolla levyt.Valkoinen hankook oli halvoista pitkään paras mutta minne sekin katosi?
      Akkuliikkeestä sitten sai sitten ylikennotettuja samoihin kuoriin mitkä siten kesti.

      • kjhegkjhwfkjhf

        Ja koskahan tämä tapahtui? Akkuliikkeistä ei ole saanut vuosikymmeniin mitään "ylikennotettuja" akkuja, vaan ihan sitä samaa mitä akkutehtaat tekevät kaikille liikkeille myytäväksi.


    • fr32f4

      4 vuotta sitten ostettu Sznajder on jo täysin lopussa, ei edes -15 asteessa enää jaksa pyörittää. Ja auto on melko vanha eli ei mikään suuri sähkönkuluttaja, silti akku lopussa noin aikaisin. Tyämatkanikin kestää yli 20min, siinäkin pitäisi ehtiä latautua.

      Yhden kerran on pässyt tyhjentymään kun laturi hajosi, jännite tippui ehkä 9 voltiin. En tiedä voiko tuollainen kertatyhjentyminen hajottaa akun? Älylaturilla sen kyllä latasin täyteen ja toimi hyvin lähes puoli vuotta kunnes tuli pakkaset.

      Ens kerralla valitsen kyllä jonkun laatumerkin.

      • elämänkevättaas

        Olet päästänyt akkusi tyhjäksi ja se on kärsinyt pysyvästi siitä ja se on sitten olevinaan akkubrändin vika. Ja sitten ihmetellään että noin aikaisin...


      • Anonyymi
        elämänkevättaas kirjoitti:

        Olet päästänyt akkusi tyhjäksi ja se on kärsinyt pysyvästi siitä ja se on sitten olevinaan akkubrändin vika. Ja sitten ihmetellään että noin aikaisin...

        Huoltovapaa akku ei ole mitään muuta kun kuivaksi mennyt korkiton akku. Ostakaa aina korkkiakkuja että saa vettä lisätty niin kestää tuplasti pitempään.


    • kestäähintansaeestä

      juuri ostin sznajederin akun tarjoukselta 49 yyroa. hyvin lähtee pakkasilla käymään. kestääkö sitten 5 vuotta niin ihan sama. kaksi vuotta on tavoite ja sitten uusi samanlainen tilalle. ei tuohon hintaan tarvi kestää viittä vuotta. tavoite on kaksi talvea ja ennen kolmatta talvea uusi tilalle.

    • motonetkanta-asiakas

      Akku kesti helmikuulta 2016 elokuulle 2016 eli 7 kk, virrat 0,001 V eli tyhjä, laittoivat motonetissä lataukseen ja lupasivat suorittaa rasituskokeen, akku on se sitten minkälainen vain, kun se pääsee tyhjentymään, se ei senjälkeen koskaan täyty kokonaan, vaan 80-85%:sti, tämän tiedon sain akkuja tuovalta maahantuojalta, otin asiasta selvää kun kiinnosti eläkkeellä olevana sähkölaitekorjaajana, olen toki saanut akkujen kyseessä olevat tiedot jo 80-luvulla, mutta tarkistin varmuuden vuoksi asian
      jos olisi keksitty " uusi akkukeksintö "
      Motonetin omistajille terveisiä että kannattaako alle 100€ tavarasta menettää vuosien asiakasyhteistyö, ylläolevassa listassa on vain muutama motonettiin pettynyt asiakas.
      En usko että edes Motonetin omistajat luottavat siihen että oven takana on jatkuva jono asiakkaita, jos on huonot kokemukset tavarasta, Vanha viisaus kannattaa muistaa
      että olet juuri niin huono yritys kuin on huonoin tavarasi.

      • hohhoijaavaan

        Nämä huoltovapaat akut joihin ei voi vettä lisätä, ovat juuri kerrasta poikki. Menevät pilalle ihan heti jos akku pääsee jäätymään tyhjennyttyään. Lataus on suoraan verrannollinen pakkaskestoon. Mm. huono laturi, huono maa, hapettunut akkukenkäliitäntä... nekin vaikuttavat siihen miten pitkäaikainen akusta tulee.

        On selvää, että akku varmaan kestäisi pidempään, jos ei olisi Webastoa, niin kuin osa täällä on tullut maininneeksi. Tosin tuskin Sznajder mitään priimatavaraa on, mutta keskitason akkukin kestää oikeassa käytössä pidempään kuin pari vuotta.


    • Viimeinenakku

      Sznajder akuilla ei tee mitään,eikä Motonet ole kiinnostunut korvaamaan viallista akkua mitenkään. Tyyliin näitäsattuu, mitäs ostit.

    • akku_kuin_akku

      Onhan siellä Motonetissa Exiden ja Bochin akkuja. Siis oma valinta, jos nämä laatuakut eivät kelpaa. Hinnanero loppujen lopuksi aika pieni. Itselläni tosin Bilteman akku, josta nyt jo neljän vuoden hyvät kokemukset.

    • srh544

      Itsellä Sznajder kesti 3 vuotta, jo kolmantena talvena alkoi pyörittämään selvästi laiskemmin pakkaskäynnistyksissä. kannattaa ehdottomasti käyttää sen 20 euroa enemmän jotta saa laatuakun, en suosittele Sznajderia.

    • audimies2

      Aika tarkkaan kaksi vuotta kesti. En osta enää toista. Bilteman akulla ajoin kuitenkin 6v ilman ongelmia.

    • eagaegrsa

      Sznajder (60Ah perus lyijyakku, 59e) hajosi lopullisesti nyt 4v käytön jälkeen joista viimeinen vuosi auto oli kakkosautona ja ajelin vain pari kertaa/kk. Eli käytännössä 3v kesti. Jo uutena tuossa oli heikko käynnistysvirta ja jo toisena talvena pyöritti huolestuttavan hitaasti.

      Nyt ostin Biltemasta 64 eurolla 62Ah hopea-kalsium akun joka on lisäksi huoltovapaa ja 4v takuu. Paljon parempi käynnistysvirta ja pyörittää pakkasella paremmin kuin mitä uusi Szajder pyöritti uutena kesällä.

      Suosittelen Bilteman hopea-kalsium akkuja jos haluaa edullisesti tehokkaan akun pitkällä takuulla. Sznajderit kannattaa unohtaa.

      • hohohoho

        Bilteman akulle on ehkä annettu pitkä takuu, mutta kun se ei kestä sitäkään. Mutta mikäs siinä kun on takuuaika! Luulisi tulevan Biltemalle kalliiksi myydä sekundaa. Kumpikaan akuista ei kestä syväpurkausta, kun niitä ei sellaiseksi ole tarkoitettu. Pitkä takuu on toki plussaa, mutta Bilteman akku ei ole halpisakkuja laadukkaampi. Lähipiirissä niitä on mennyt takuuseen turhan monasti.


    • Ei kestä syväpurkausta ! Olen käyttänyt aurinko keinojen kanssa. Siinä se loppuu parissa vuodessa. Halvalla ei hyvää saa !

      • hoohoo_

        Mutta kun käynnistysakkua ei ole tarkoitettu aurinkokenno käyttöön siihen pitää olla vapaa-ajan akku. Käynnistysakku ei luonnollisesti kestä syväpurkausta.


      • Anonyymi
        hoohoo_ kirjoitti:

        Mutta kun käynnistysakkua ei ole tarkoitettu aurinkokenno käyttöön siihen pitää olla vapaa-ajan akku. Käynnistysakku ei luonnollisesti kestä syväpurkausta.

        Käynnistysakulla ja vapaa-ajan akuilla se ero että viimeksimainittu hapotettu laimeammalla happoseoksella.tyhjäksi ei kannata silti kumpaakaan päästää.ja mieluusti kunnollinen automaattilaturi.joskus aikoinaan oli ahma-merkkisiä akkuja,kestivät 20 vuotta.kuten tudor-niminen akkukin,niistä ei virta ihan heti loppunut.lienekö tuonmerkkisiä saada enää mistään.


    • Joku akku specialist vaan väitti että sama pasta eripaketissa. En tiedä voi olla.??

    • 3259295325

      Hondan orkkis akku, ilmeisesti japanilainen panasonic kesti 10vuotta, menisi vielä kesäakkuna mutta talvella käynnistykset on vaikeita. Ostin tilalle snajderin, 2vuotta aika tarkkeelleen kesti, nyt ei jaksa antaa virtaa käynnistykseen jos on yli -5! JUMALAUTA ETTÄ ON SURKEITA AKKUJA NYKYSIN

    • 2352523525moii

      Joo ei missaan nimessa snaideria! 3 KOLME kertaa vaihdoin uuteen ja ikinä ei 6kk pitempää kestänyt! Kaverilla menossa neljäs ja nyt vaihtoi exideen.Ihan umpi surkeeta paskaa, nämä on niitä aivan samoja ZAP akkuja mitä ennen myivät motonetissä. Ne mitkä oli aina testien viimisiä, uusi nimi vain! TOisella kaverilla veneessä snaiderin paska, sekin mm vuotaa plus navan välistä!

    • JokuMuuParempi

      Viime kesänä pimeni täysin yllättäen noin kolme vuotias motonetin sznajderi, akkua oli talvisin vielä hoidettu ylläpitolaturilla. Kaupan pihasta ei auto lähtenyt käyntiin, akku oli ihan dead, kaupalle lähtiessä pyöritti normaalisti. Plus-napa oli vuotanut.

      Ostin tilalle halvimman mahdollisen sznajderin, koska oli siihen hätään helpoiten saatavilla. Tähän asti ainakin uusi toiminut hyvin. Näyttää vaan, että taitaa tässäkin plus-napa vuotaa.

      En suosittele.

    • sököjouutena

      Uutena jo huonoja. Ei pidä virtaa ja pikkupakkasilla ei auto käynnisty. Varta on minun mielestäni paljon paljon parempi. En suosittele!

    • TarkkanaKaupassa

      Mittaan aina akkua ostaessani kaupassa ensin napajännitteen. Pitkään seisoneen akun napajännite on 12.6V tai jopa hiukan enemmän, se on täysi. Jos enää 12.0V, akku on käytännössä tyhjä ja voinut seisoa kuukausia hyllyssä eli jo hyvän matkaa sulfatoitunut. Siitä ei enää ensiluokkaista saa millään.
      Tässä onkin noiden valmiiksi hapotettujen akkujen ongelma. Esim. kunnolliset prätkäakut kuten merkkiä YUASA, tulevat irrallisen happosatsin kanssa - kuusi pientä pulloa, jotka spruutataan kennoihin ja sitten kennot tulpataan kiinni ja teippi päälle eli akku on tämän jälkeen periaatteessa huoltovapaa. Edellinen kesti yli 10 vuotta.
      Niin Bilteman kuin Motonetin akut ovat yleismittarilla valittuna olleet aivan hyviä ja kestäviä, niin myös mainittu Sznajder. Autossa akun kestoikä kasvaa kun pakkasilla käyttää sähköistä moottorin lämmitintä. Jopa satojen ampeerien huippukäynnistysvirta pienenee selkeästi, kun edes öljyä on vähän notkistettu nykymuodin mukaisella öljypohjan kylkeen asennetulla lämmityslätkällä.
      Itselläni toteutunut akkujen kesto on lähempänä kymmentä kuin viittä vuotta. Tosin mulla on aina bensamoottori juurikin huolettomien talvistarttien takia. Jollain Webastolla ja dieselkoneella parikin vuotta akun käyttöikänä saattaa olla hyvä saavutus, jos ajomatkat jää kovin lyhyiksi.

      • hohoho_

        Tarkoitat napajännitettä noin huonelämpötilassa, tuolloin 12,7 ja enemmän olisi täysi. Se laskee lämpötilan laskiessa. Hyvä ajatus akkukaupoilla mitata akun jännite.

        Myös tuo kylmästarttien määrä varmasti vaikuttaa akun kestoon, jos autoa ei esilämmitetä kunnolla. Se nimenomaan on tarkoitettu helpottamaan käynnistystä ja säästämään myös akkua.

        Epäilen että täällä moni ei ole autoa roikassa pitänyt ja akku on saanut olla vain.


      • hohoho_

        Ja täytyy lisätä vielä, 12,3v olisi huono tulos lepojännitteelle kesälämpötiloissa, kun taas talvella se on normaali. Akun kapasiteetti ja jännite laskee pakkasessa.


    • Mototnrt7

      Bosch akku kestää tuplat.

      • gfdgfdgdfgdf

        Sinäpä heitit melkoisen vitsin pari vuotta sitten.


    • JPKe

      Eipä kovin mairittelevia kokemuksia. Ostin traktoriin kaksi Snajderia ja takkusin niiden latauksen kanssa talven, kunnes huomattiin että toinen akuista oli jo uutuuttaan sökö. Takuuseen uusi. Henkilöautossa ensimmäinen pimeni puolessa vuodessa ja takuuvaihdokki neljässä kuukaudessa. Nyt luovutin ja vaihdoin merkkiä.

    • Pettynyt_Motonettiin

      Itsellä oli venekäytössä 100 Ah Sznajder, joka pimeni lopullisesti alle kahden vuoden päästyään tyhjenemään. Ongelmia oli varauksen säilymisen kanssa tosin jo ennen vuoden käyttöikää. Motonetin myyjä ensin lupasi takuuvaihtoa, mutta sitten takuuhemmo soitti ja kertoi, ettei takuu korvaa, koska nestettä oli haihtunut ja ei voi kuulemma haihtua kuin akkua kiehuttamalla eli lataamalla liian suurella ampeerimäärällä! Latausta olen tehnyt sekä Ctekin että "vanhalla perinteisellä" laturilla eivätkä muilla akuilla ole ongelmia aiheuttaneet. Enkä oikein usko perämoottorin laturinkaan ylisuurta virtaa antavan, mutta se selviää tarvittaessa, kun käytän Jammun seuraavan kerran huollossa. Reklamoida ei kuulemma kannata Motonettiin, vaan halutessaan kuluttaja-asiamiehelle! Tähän asti Motonetin palvelu on mielestäni ollut ihan hyvää, mutta nyt tuli kyllä paha pettymys!

    • OmaKokemusOnTämä

      Pakko kertoa oma kokemus kun kaikilla näyttää olevan vain huonoja kokemuksia.

      Ostin elokuussa 2008, eli 9 vuotta sitten Sznajder akun motonetistä.

      Ajan edelleen samalla akulla, ei mitään ongelmaa. Kilometrejä on tullut tuossa ajassa 120tkm. 20 vuotta vanha pösö ei ole talvella edes lämmityksessä ja aina on lähtenyt käyntiin.

      Voihan toki olla, että nuo akut jotka nyt ovat kestäneet vain pari - kolme vuotta, ovat erilaisia kuin likemmä 10 vuotta sitten valmistettu.

      • deesnider

        Samoin ihan hyviä kokemuksia, sznajderit toimineet kesät talvet kuten akun pitää, yhdessä autossa kolme, ja toisessa neljättä vuotta. Hyviä kokemuksia myös bilteman harmaasta, toimi normaalisti yhdeksän vuotta kunnes lähti auton mukana maailmalle.


      • Anonyymi

        Tuo nimimerkin "OmaKokemusOnTämä" on kirjoitukseni kolmen vuoden takaa. Aika pian tuon kirjoituksen jälkeen alkoikin tapahtumaan.

        Akun puhti alkoi syksyllä 2017 selvästi hiipumaan, startin pyöritysnopeus laski, mutta auto käynnistyi kuitenkin. Ostin "varalle" toisen snajderin ja pidin sitä auton paksissa.

        Yllätys olikin suuri kun tuolla vanhalla akulla mentiin vielä talvi 2017/2018 ja koko seuraava kesäkin. Akku hyytyi lopullisesti 27.11.2018. Eli tuo snajder kesti 10 vuotta ja pari kuukautta päälle. Ajomäärät oli tuon kymmenen vuoden aikana keskimäärin ehkä noin 13tkm vuodessa.

        No pistin 27.11.2018 kiinni uuden snajderin paikalleen, joka oli tuossa vaiheessa ollut varalla vuoden auton paksissa. Akussa oli varausta ja sain auton sillä käyntiin.

        Tänään, 28.11.2019 tuo snajder lopetti toimintansa, startti ei jaksanut enää pyörittää ja starttauksen jälkeen akun jännite laskee tasolle 6 - 8 volttia. Lataus toimii, kaapelit on kiinni, vielä jäi selvittämättä että purkaako joku laite akkua, kun auto ei käy.

        Mikäli mitään ylimääräistä purkausta ei ole, tuo akku kesti vuoden toimettomana oloa ja kaksi vuotta ja yhden päivän käyttöä. Ajomäärät on olleet nyt kieltämättä alhaisia, noin 6tkm vuodessa, joka voi toki vaikuttaa kestävyyteen.

        Seuraava akkuni ei enää ole snajder.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo nimimerkin "OmaKokemusOnTämä" on kirjoitukseni kolmen vuoden takaa. Aika pian tuon kirjoituksen jälkeen alkoikin tapahtumaan.

        Akun puhti alkoi syksyllä 2017 selvästi hiipumaan, startin pyöritysnopeus laski, mutta auto käynnistyi kuitenkin. Ostin "varalle" toisen snajderin ja pidin sitä auton paksissa.

        Yllätys olikin suuri kun tuolla vanhalla akulla mentiin vielä talvi 2017/2018 ja koko seuraava kesäkin. Akku hyytyi lopullisesti 27.11.2018. Eli tuo snajder kesti 10 vuotta ja pari kuukautta päälle. Ajomäärät oli tuon kymmenen vuoden aikana keskimäärin ehkä noin 13tkm vuodessa.

        No pistin 27.11.2018 kiinni uuden snajderin paikalleen, joka oli tuossa vaiheessa ollut varalla vuoden auton paksissa. Akussa oli varausta ja sain auton sillä käyntiin.

        Tänään, 28.11.2019 tuo snajder lopetti toimintansa, startti ei jaksanut enää pyörittää ja starttauksen jälkeen akun jännite laskee tasolle 6 - 8 volttia. Lataus toimii, kaapelit on kiinni, vielä jäi selvittämättä että purkaako joku laite akkua, kun auto ei käy.

        Mikäli mitään ylimääräistä purkausta ei ole, tuo akku kesti vuoden toimettomana oloa ja kaksi vuotta ja yhden päivän käyttöä. Ajomäärät on olleet nyt kieltämättä alhaisia, noin 6tkm vuodessa, joka voi toki vaikuttaa kestävyyteen.

        Seuraava akkuni ei enää ole snajder.

        Pakko kertoa, kun tämä viestiketju tuli täällä vastaan. Olen siis tuon aiemman kommentin laittaja.

        Ensimmäinen sznaijder kesti siis autossani 10 vuotta ja toinen kesti pari vuotta, tai niin luulin. Tuo toinen akku oli todennäköisesti ihan ehjä kun sen pois vaihdoin, auton latauksessa on häikkää ja joudun pari kertaa vuodessa lataamaan akun täyteen ulkoisella laturilla.

        Eli ei ne ehkä niin huonoja olekaan.


    • sryr43434

      Biltemasta saa hopea-kalsium akkuja halvemmalla kuin mitä motonetin Snzajder hopea-kalsiumit maksaa mutta biltemalla 4v takuu kun sznajderilla vain 2v. Biltema ollut käytössä vain vuoden joten ei kestosta osaa vielä sanoa, mutta sznajder oli väsynyt jo toisena talvena ja kolmantena jaksoi hädin tuskin pyörittää, neljäntenä simahti lopullisesti.

      • Anonyymi

        Bilteman hopeakalsiumakku on ihan ok,ollut autossa jo 4 vuotta.pelaa 30 asteen pakkasellakin ok ja erinäisiä sähköä kuluttavia laitteita on autossani enemmänkin.
        Mutta.kun olette hankkimassa uutta akkua niin mitatkaa yleismittarilla akun napajännite.pitää olla 12,5-12,7 tienoilla.kauan hyssyssä seisonut erottaa mittaamalla.
        Snaitserin kanssa ollut pelkkiä ongelmia eikä motonetin myyjissäkään ole paljoa kehumista,haukkuvat ensimmäisenä että on ladattu kuivaksi.mittasin motonetin hyllyssä olevia akkuja ja monessa napajännite reilusti alle 12v,joissakin jopa 10v tietämissä.


    • Sznajder_mallia_tomiva

      Kaksi Sznajder akkua olen ostanut (80Ah, 700A) ja molemmat ovat kestäneet 6 vuotta,, on sattunut minulle tuuri, pitää kokeilla tuuria vielä kolmannella Sznajder:lla....

    • Taisiollasusi

      Minulla kesti 9 kk ja Motonet antoi samantien nikottelematta uuden tilalle.
      Olisin ottanut erilaisen akun jos olisin hoksannut näitä kokemuksia täältä lukea

    • Anonyymi

      Uusi Sznajder veneakku ja sitä ei saa Ctek laiturilla ladattua täytteen. On varmaan paska jo uutuuttaan.

      • Anonyymi

        Jos laturi on rikki jo uutena niin eikö se kannattaisi vaihtaa takuuseen.


    • Anonyymi

      Ei c-tek lataakaan täyteen mitään akkua.

    • Anonyymi

      Erikoisautoihin ei kannata ostaa! 70ah akku ei jaksa edes pyöräyttää 350z moottoria. Todella huono maku jää tuotteesta kun purkaa vitullisen määrän paneleita irti, tuuppaa uuden akun sisään ja auto ei edes starttaa

      • Anonyymi

        "erikoisautoihin". Åijä ajelee vanhalla ruoska Nissanilla ja kehtaa väittää erikoisautoksi. Huonompi suorituskyky kuin Gti Golfissa tai Type R Civicissä. Ja mitäs ostelet köyhänä paskoja akkuja "erikoisautoosi"


    • Anonyymi

      Tänään asensin Bilteman 74 Ah:n hopea-kalsium - akun autooni vanhan tilalle. Kaippa se kestää sen kuin muutkin. Neljän vuoden takuu ja hintakin oli kohtuullinen 109,00 eur.

    • Anonyymi

      Ikivanha ketju ,mutta kommentoin silti. Kiastani alkaa Exiden akku olla pikkuhiljaa kypsä, ei enää kestä startata hyvin kovalla pakkasella. Akku on 2006 mallisen auton ensiasennusakku eli 13 vuotta on kestänyt hyvin käyttöä ,kun pari kertaa vuodessa on huoltoladannut älylaturilla. Autolla ajettu viime vuosien aikana enimmäkseen lyhyitä matkoja ja silti akku on kestänyt näin pitkään. Eli Exideä voisin väittää hyväksi akuksi.

    • Anonyymi

      Hondan oma akku kesti 12vuotta, ja vielä pieni 45ah... nyt on ollu exide, kesti 2.5vuotta... eli just takuun yli.. ja oli vielä "iso" 64ah. Täytynee tilata hondalta laatua ja unohtaa puolan paskat kauppaan.

      • Anonyymi

        Meidän Volvon Exide ollut autossa 2014 lähtien kun auto ostettiin käytettynä, en tiedä kuinka vanha mutta yli 6v, voi olla kohta 10v vanha jopa. Ei minkäänlaisia oireita vielä vaikka käynnistää -25 asteessa ilman esilämmitystä.

        Exide oli ainoa joka kesti kesän 2018 helteet, toisissa autoissa hajosi mm Bosch, Toyotan alkuperäisakku ja pari tarvike-akkua. Toki se auttaa että Volvossa akku fiksusti tavaratilan alla viileässä suojassa moottorin lämmöltä. Lämpö siis kaikista herkimmin hajottaa akut, pakkanenn vain hyydyttää mutta lämpö hajottaa.


    • Anonyymi

      Kannattaa ostaa kerralla kunnon akku kun ne ei ole enää hinnalla pilattuja. TRANE akku 80Ah. maksaa 130-140€ mutta hakkaa kaikki muut merkit aina akkutesteissä (esin TM 2019 5 tähteä ) . Tätä akkua käyttää suomen Poliisi ja pelastuslaitos ajoneuvoissaan, ostin sen kun Sznajderini simahti yllättäin.

    • Anonyymi

      Vielä lisäisin että TRANE on Taimaassa valmistettu mutta euroopassa eniten arvostettu laatuakku. Että ei se sitä katso onko akku Kiinassa Taimaassa tai Suomessa valmistettu, tekniikka ja laatu sen ratkaisee.

    • En ymmärrä näitä akkuhöpötyksiä.
      Jos akku liian lyhyiden ajomatkojen tai muusta syystä, esim. - vajaatehoinen laturi - pääsee tyhjenemään tai on pitkään aliladattuna, on kutakuinkin sama, minkä merkkinen se akku on!
      Akun varaustilasta on siis vain etenkin kylminä vuodenaikoina itse osattava pitää huolta.
      Jos kokee tämän akun ylimääräisen lataamisen vaikka kerran kahteen viikkoon hankalaksi, ei täällä kannata asiasta valittaa. On mm. ymmärrettävä, että ns. START/STOP kuluttaa myös akkua jopa merkittävästi, mutta onneksi sen voi tarvittaessa kytkeä pois.
      Itselläni on vaikeuksia saada vaimoni ymmärtämään kaikki nämä auton hienoudet.

    • Anonyymi

      Ketju vaan jatkuu...
      Menenkin tästä hakemaan SZNAARJIODI akun 45aH/360A, mallia silver-sarja, täällä saa niin outoja mielikuvia että....
      1: Ajatko yli 10tkm vuosi?
      2:Starttaatko autoa yli 14krt viikossa?
      3:Tuleeko kuinka usein ajettua alle 15km matkoja?
      4:Pakkasilla lämmitätkö auton valmiiksi? (2-3h alle -10c)

      Nämä ja monta muuta avartaisi mielipiteitänne eikä kuulostaisi pelkältä huutelulta "ää otin hyllystä akun se räjähti ja puol suomee lens kiinaan ja muuttui aavikkomakeiksi".

      2 vuotta tuollaiselle 60-70e akulle ei ole juuri mikään, enkä aja kuin n.10tkm vuodessa. Sekä itse lataan vähän silloin kun siltä tuntuu, semmoisella kiinalaisella 10e "älylaturilla". Ja kyseessä tuollainen Rx400h.

      Yli 100e akkuihin kannattaa investoida kun autoa meinaa käyttää kuin taksia konsanaan, mutta eihän se hinta kerro siitä mitään jos joku vika tulee.

      Sitten kaupoille B-)

    • Anonyymi

      Kolme vuotta vanha Bilteman akku meni varmaan kin rikki. Ei lähtenyt enää auto sillä käyntiin. Silmäkin oli kirkas siinä akussa. Motonetistä hain uuden akun, joka oli kylläkin aika tyhjä ostaessa. Latailin sitä muutaman päivän. Nyt kyllä lähtee vanha dieseli käyntiin hyvin.

    • Anonyymi

      Sznajder on lyhytikäisin akku mitä minulla ollut. Samanlaisessa käytössä mm Bosch, Exide ja joku AD-varaosaliikkeen akku kestänyt huomattavasti pidempään. Sznajder kesti pari talvea hyvin, kolmantena oli jo heikko ja neljäntenä ei enää jaksanut pyörittää. Muut kestäneet yleensä vähintään 6-7v vastaavassa käytössä.

    • Anonyymi

      Maksan vaikka tonnin jos saisin kunnon akun. Motonet ja Bilteman akut täysin paskoja. Nyt olen hakenut takuuseen 4 akkua vuoden sisällä, mutta nyt riitti.

      • Anonyymi

        Höpö höpö. Ei eurooppalaiset ja aasialaiset akkutehtaat tee erikseen akkuja Motonetille, tai Biltemalle (Hankook). Ostin Motonetista Exiden ja hyvin on pelittänyt jo viisi vuotta.


    • Anonyymi

      Käyttö vaikuttaa melkoisesti . Lyhyttä matkaa ajettaessa kestivät autossa eri merkkiset akut vain 3 vuotta kukin eli Exide ja Bosch 62-65 Ah . Seuraavaksi ostin jonkun halvan merkittömän (ei tarroja) , minkä kanssa auto meni vaihtoon.
      Sen sijaan suntovaunussa puolalainen Poznan kesti hyvin 9 vuotta, mutta siinähän aut. laturi (Auto-matti 4A) lataa akun aina täyteen eli akku jää vahvaan varaustilaan .
      Nykyisessä dieselissä on 96 Ah akku mikä on kestänyt jo reilut 4 vuotta hyvin.

    • Anonyymi

      osta bosch akku tai varta akku

    • Anonyymi

      Motonetin Sznajder akut . Älä osta ,ellet myy autoasi vuoden sisällä.

    • On sznajder nyt akusta yli 2 vuoden kokemus. Tänäänkin lähti käyntiin parin tunnin lämmityksen jälkeen erittäin hyvin, pakkasta oli - 33. Tammikuun puolella yhtenä päivänä tuli tehtyä 3 kylmäkäynnistystä saman vuorokauden aikana. Ja aina lähti ilman lämmtystä tai apuvirtaa, pakkanen pyöri- 26 ja - 29 välillä. Auto on ykköskopan Honda Cr-v vm. 1998 jossa on se korkea mallinen 45ah akku. Auto on ollu minulla yli 19 vuotta ja sznajder on jo 6 akku minkä olen siihen laittanu. On ollu 2 vartaa, 1 Bosch, 1 powerline ja 1 Optima yellowtop. Kaikki muut paitsi optima on justjust kestänyt 2 vuoden takuu yli. Optima kesti noin 5 vuotta, onhan se vähän kallimpi kuin muut 185e. Näin 19 vuoden kokemuksella, ei tämä 65e sznajder ole sen huonompi kuin muutkaat akut. Ei niin huono oo mitä täällä kirjoitellaan....

      • Anonyymi

        Eilen ehtoolla tulin ajosta ja Zap akku räjähti.Startatessa kun piti autoa siirtää. Ei iäkäs akku Zap silver75 Ah.
        Mainostetaan "räjähdysturvallisena". Et sellasta. Kolmas kerta toden sanoo, ennen ruukattiin sanoa. Mulla on ollu kolme noita Zap akkuja eka itsepurkautui koko ajan, toisesta meni kenno ja tää räjähti. Miksi meille tuodaan tällasta Suomeen. Jos toi olis ajon aikana räjähtäny, kuin olis käynyt? Kävi säkä että posahti pihassa ja nokkapelli oli kiinni. Hirvee siivo silti pestä happoja. Autossa lataukset ym sähköt kunnossa. Mitään ennakkovarotusta ei tullut, ei hajuja tms. Häikkiä. Laakista meni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eilen ehtoolla tulin ajosta ja Zap akku räjähti.Startatessa kun piti autoa siirtää. Ei iäkäs akku Zap silver75 Ah.
        Mainostetaan "räjähdysturvallisena". Et sellasta. Kolmas kerta toden sanoo, ennen ruukattiin sanoa. Mulla on ollu kolme noita Zap akkuja eka itsepurkautui koko ajan, toisesta meni kenno ja tää räjähti. Miksi meille tuodaan tällasta Suomeen. Jos toi olis ajon aikana räjähtäny, kuin olis käynyt? Kävi säkä että posahti pihassa ja nokkapelli oli kiinni. Hirvee siivo silti pestä happoja. Autossa lataukset ym sähköt kunnossa. Mitään ennakkovarotusta ei tullut, ei hajuja tms. Häikkiä. Laakista meni.

        Zapin akut on ihan susia. Paljon vanhoilla autoilla ajellut ja aina zapin akut antauneet talvella.


    • Anonyymi

      Muuten hyviä akkuja, mutta tehty laaduttomasta muovista. Hieman akkua kopsautin kun olin vaihtamassa paikalleen meni pohjasta halki. Ei ole boschin, exiden tai edes biltema akkujen kanssa vastaavaa ongelmaa.

      • Anonyymi

        Bilteman akut ovatkin koreasta. Ei niissä ole laatuongelmia. Kaksi olen ostanut. Toisen veneeseen ja toisen autooni. Kuudes vuosi autossa alkoi ja edelleen hyvä varaustilanne sekä muu kunto .


    • Anonyymi

      Minäkin ostin Sznajderin 62 ah/520A 2v takuulla,kesti n.kuukauden,en saanut uutta akkua,koska olin ostanut mukamas väärän akun kyseiseen autoon.?Koko olisi kyllä riittänyt.Kauppa lpr

    • Anonyymi

      M tokmannilla on varmaan sama kuin snajder vai kuinka?

    • Anonyymi

      Täällä tuoretta kokemusta. Katselin autoni Sznajderin akkua ja vaikka se on pelittänyt n. 3-4 vuotta on alkanut vuotamaan navan juuresta. Täytyy näköjään välttää seuraavaa vaihdettaessa.

    • Anonyymi

      Sznajder 62Ah/520A akku ostettu 5.12 2015 näköjään ja nyt on tullut tiensä päähän 10/2022 eli ihan kiitettävästi kestänyt.Vieläkin menisi vamaan kesä käytössä mut kovilla pakkasilla kyllä kyykkää..

    • Anonyymi

      Hajosi kuukausi takuun päätyttyä. En ole ennen näin surkeaan akkuun törmännyt.

    • Anonyymi

      Bosch akku hyytyi 5 vuoden käytön jälkeen joten ei ne merkkiakutkaan välttämättä kestä kovin pitkään. Nyt tuli Exide tilalle josta hyvät kokemukset toisessa autossa.

      Motonetissa olisi ollut tarjolla myös MTX Battery halpisakkuja mutta niihn en koske. Kerran kokeilin halpisakku Sznajderia ja kesti vain 2 vuotta. Akku on tyhmimpiä paikkoja säästää.

      • Anonyymi

        Ostettu Motonetistä Sznajder vuonna 2019. Se meni takuuvaihtoon vajaan kahden vuoden päästä. Tilalle saamani Sznajder kesti vajaan vuoden. Motonet ei enää myy näitä akkuja....


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      58
      5841
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3697
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1968
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1789
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1199
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      967
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      52
      962
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe