Ansiomerkit...

Kyrsiintynyt.

Kertokaapas minulle että millä helkkarin perusteella intissä myönnetään näitä mitaleja?

Pari vuotta vanhempi isoveli nyt on saanut korpin natsat, Jääkäriristin ja jonku perhanan Ampumataito mitalin ja niillä se nyt retosteleepi kotona ja äiti on niiiiiiiin ylpeä pikku sankaristaan. Heti kun kyseenalaistan tätä viittä vaille Mannerheimristin ritaria niin heti olen kateellinen ja häpeän sitä kun minusta ei mukamas ikinä tule olemaan samaan.
Siitä sitten nätisti vedetään aasinsilta siihen ku minulla ei ikinä ole ollu tyttöystävää ja isoveljellä oli lukiossa joka viikko eri tyttö kainalossa...

Eli nyt kun tänä syksynä olis kutsunnat ja ens kesänä itselläki olis sama edessä niin kertokaapas nyt että millä perusteella näitä joulukoristeita oikein myönnetään?

5

17249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjaus-

      *OLI kutsunnat, ei "olis"

    • perasdsadkaskdasd

      Mitaleja? Mitaleja tuskin jaetaan oikein mistään inttiaikana. Jääkärirististä en ainakaan itse ole edes kuullut yhtään mitään.

      Merkit ovatkin sitten eri asia täysin ja niihin ei kummoisia vaadita, toki vähän palveluspaikkakohtaista kai että miten innoissaan niitä jaetaan ja paljonko niistä välitetään ylipäätänsä. Ampumamerkin saa tarpeeksi hyvästä Ampumataitotestin tuloksesta (kultainen merkki erittäin helppo ansaita), juoksijamerkin saa - yllätys yllätys - cooper-tuloksen perusteella (kultainen taisi olla jotain 3000 tasoa? hopeinen taas jossain 2600 hoodeilla) ja sitä rataa jatketaan hiihto- ja uintimerkkien osalta.
      Eipä siis mitenkään ihmeellisen hienoja tai kehuttavia saavutuksia.

      Risteistä omana aikana tutuksi tuli vain AUK ja RUK ristit, joka jaetaan kyseisten koulujen suorittamisen jälkeen.

      Ja korpin natsoista ei nyt voi sanoa muuta kuin "lol".

      Tack.

    • Kapteeni Squirtle

      Ampumamerkkien saamiseen ei tarvitse omata poikkeuksellista taitoa sillä nuo löytyvät yleensä lähes joka jätkältä viimeistään kotiuttamistestien jälkeen(kukapa niitä p-kaudella hankkisi jos 6kk tavoitteena...). Korpin natsat taas ovat sellainen vitsi, että en ainakaan itse jaksanut nakkikoneroolistani iloa irti repiä.

      Perheenne vaikuttaa erittäin isän maalliselta ja tervehenkiseltä. Onnea vaan.

    • askdlf

      Jotain mitaleita annettiin kotiuttamisen yhteydessä joillekin "särmille" kavereille. En muista miten tarkalleen se meni osa oli ilmeisesti palkintoja joiltakin yhdistyksiltä. Joidenkin kilpailuiden voittaminen taisi myös tuoda jotain merkkejä. Jos ampumataito mitali on se pieni pyöreä pinssi sen kultaisen saa kiitettävällä suorituksella ampumataito testistä (11 tai 12 osumaa taulussa jos oikein muistan) löytyy melkein joka toiselta kotiutuvalta. Cooperista saa 3000m kohdalta samantapaisen. Korpin jämät ovat aika vitsi oikeasti tai sekin riippuu paljon palveluspaikasta esim. niinisalossa korpit sai helpommalla kuin mitä säkylässä. Tosin itse säkylässä palvelleena aloin pitää noita vitseinä sen jälkeen kun komppanian pahin perseilijä sai ne. Yleensä ne on nakkikoneen merkkinä kaveri sai kun yleensä hoiti joukkueen asioita eli suomeksi oli se joka meni puhumaan kapiaisille tarvittaessa. Myös vuoden jääkäri/viestimies/kuljettaja palkintoja taidettiin jakaa, mutta nämä olivat komppanian varusmiesten kesken tehdyn kyselyn perusteella.

      Noilla nyt ei oikeastaan ole mitään merkitystä, jos oikeasti haluat vain paremmaki laittaa niin ruk on aika kova tai auk ja kessun natsojen toivominen. Molempiin pääsee melkein vain kun ilmaisee halukkuutensa ja tekee psykologisen ja matemaattisen testin kunnolla, mutta en oikeasti suosittele jos sinulla ei muuta motivaatiota ole kuin veljesi voittaminen.

    • Anonyymi

      axaxxaaxaxa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3578
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      197
      1672
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1327
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      146
      1208
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      855
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      52
      821
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      820
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      809
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe