Suomalaisten miesten keskipituus on 181 cm

sinkkku

Miten tuo treffipalsta on täynnä lyhyitä miehiä? Itse pitkänä naisena ei ole paljon valinnan varaa.

159

21346

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M43 4+8=?

      Eikös keskipituus ole pikemmin hiukan lyhyempi? Wikipedian mukaan nyt 177cm...

      • M43 1+11=?

      • nuorisonuoriso
        M43 1+11=? kirjoitti:

        Ja se linkki: http://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisen_pituus

        yli kolmekymppiset miehet ja naiset on lyhyempiä kuin vaikka vuonna 2012 syntyvät.

        Keskipituus kasvaa.

        Ite oon 160 senttinen nelikymppinen nainen, omassa ikäryhmässäni ihan normaali, ehkä lyhyehkö mutta nuorten tyttösten kanssa auttamatta täys pätikkä. Mitä sitten?


      • onnittelut
        M43 1+11=? kirjoitti:

        Ja se linkki: http://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisen_pituus

        Wikipediaa lähteenä käyttävä osoittaa usein täydellisen idioottimaisuutensa. On aivan selvää, että tuon linkin mukaan ruotsalaisen pitäisi olla 175 senttinen, koska Ruotsissa on yli miljoona maahanmuuttajaa ja enemmistö niistä on kotoisin pitkästä Länsi-Suomesta ja Balkanilta.


      • Suomalaiset pisimpie
        onnittelut kirjoitti:

        Wikipediaa lähteenä käyttävä osoittaa usein täydellisen idioottimaisuutensa. On aivan selvää, että tuon linkin mukaan ruotsalaisen pitäisi olla 175 senttinen, koska Ruotsissa on yli miljoona maahanmuuttajaa ja enemmistö niistä on kotoisin pitkästä Länsi-Suomesta ja Balkanilta.

        Höpö, höpö. Kun otetaan mukaan koko Suomen miespopula niin miesten keskipituus on nykyään jotain 183-185 cm, eli ihan Hollannin kintereillä ja muiden Pohjoismaiden tasoa. Itse olin kouluaikana 188 cm:llä luokan pisimpiä, nyt alle 40v miehissä _monet_ ovat minua pidempiä n. 190-200 cm katukuvassa. En siis ole mitenkään erityisen pitkä. Nuoremmat veljeni ovat 186 cm ja 198 cm.

        http://www.iltalehti.fi/terveys/2014072218510038_tr.shtml
        "Toisen maailmansodan aikana maailman pisimmät ihmiset olivat yhdysvaltalaisia, joiden pituus oli keskimäärin 177 senttimetriä. Parhaillaan maailman pisin kansa asuu Hollannissa, jossa miesten pituus on keskimäärin 185 senttimetriä."

        Tästä löytyy myös virallisia tuoreita tutkimuksia, sen sijaan suomalaisten miesten ja naisten keskipituusmittausten data on vanhaa, ja aivan alakanttiin.

        Myös naisten keskipituus on kasvanut huomattavasti 165-169 cm:stä, ja mitä nuorempia sukupolvia, sitä pidempi keskipituus myös naisilla. 180-183 cm:n naiset ovat jo ihan jokapäiväistä katukuvassa, heitä näkyy paljon populassa vaikka täällä Turussa.


      • vitun pätkä
        Suomalaiset pisimpie kirjoitti:

        Höpö, höpö. Kun otetaan mukaan koko Suomen miespopula niin miesten keskipituus on nykyään jotain 183-185 cm, eli ihan Hollannin kintereillä ja muiden Pohjoismaiden tasoa. Itse olin kouluaikana 188 cm:llä luokan pisimpiä, nyt alle 40v miehissä _monet_ ovat minua pidempiä n. 190-200 cm katukuvassa. En siis ole mitenkään erityisen pitkä. Nuoremmat veljeni ovat 186 cm ja 198 cm.

        http://www.iltalehti.fi/terveys/2014072218510038_tr.shtml
        "Toisen maailmansodan aikana maailman pisimmät ihmiset olivat yhdysvaltalaisia, joiden pituus oli keskimäärin 177 senttimetriä. Parhaillaan maailman pisin kansa asuu Hollannissa, jossa miesten pituus on keskimäärin 185 senttimetriä."

        Tästä löytyy myös virallisia tuoreita tutkimuksia, sen sijaan suomalaisten miesten ja naisten keskipituusmittausten data on vanhaa, ja aivan alakanttiin.

        Myös naisten keskipituus on kasvanut huomattavasti 165-169 cm:stä, ja mitä nuorempia sukupolvia, sitä pidempi keskipituus myös naisilla. 180-183 cm:n naiset ovat jo ihan jokapäiväistä katukuvassa, heitä näkyy paljon populassa vaikka täällä Turussa.

        Niin, se on keskipituus, se 181 cm. Monet on 185 cm pitkiä mutta sitten sitä keskipituutta laskee muutamat 175 cm pitkät. Onhan mulkunkin keskipituus 16 cm, eli ei kovin paljoa.


      • ...
        vitun pätkä kirjoitti:

        Niin, se on keskipituus, se 181 cm. Monet on 185 cm pitkiä mutta sitten sitä keskipituutta laskee muutamat 175 cm pitkät. Onhan mulkunkin keskipituus 16 cm, eli ei kovin paljoa.

        Tuorein koko väestön kattava tutkimus, jossa suomalaisten pituuksia on selvitetty (Finriski 2012), kertoo, että 25-74-vuotiaiden suomalaisten miesten keskipituus on 178 cm ja naisten 164 cm. 25-34-vuotiaiden suomalaisten miesten keskipituus on 179 cm ja naisten 166 cm. Keskiarvot ovat eri alueiden väestöpohjalla painotettuja.

        Ne tutkimukset, joiden mukaan miesten keskipituus on korkeampi, ovat keskittyneet vain tietyn ikäisiin miehiin tietyillä alueilla (juuri niillä alueilla, joilla asuvat pisimmät suomalaiset). Mielestäni on aika typerää sanoa kaikkien suomalaisten miesten keskipituudeksi 181 cm sillä perusteella, että nuoret miehet jossain yksittäisessä kaupungissa sattuvat olemaan keskimäärin sen pituisia.


      • Dr.Holmes
        vitun pätkä kirjoitti:

        Niin, se on keskipituus, se 181 cm. Monet on 185 cm pitkiä mutta sitten sitä keskipituutta laskee muutamat 175 cm pitkät. Onhan mulkunkin keskipituus 16 cm, eli ei kovin paljoa.

        Mulkun kp 16cm, tuo oli paha, kumminki varmaan sellanen aika iso suomikalu, jos 13,5cm on keski, 17cm jo varmaan sit aika harvinainen, jos ei sitten niitä 10cm oo ihan vitusti :) yli 20cm yks tuhannesta, yhellä sadasta 18-19cm, jotenkin noin muistaakseni...


      • Sota-ajan.lapsi

        Minun pituuteni oli maksimissaan 1964 171,5 cm ja olin ryhmämme lyhin yhdessä toisen samanmittaisen kanssa. 2004 olin painunut kasaan ja pituuteni oli 169 cm. Sen jälkeen ei mitattu. Mulkkuni on juhlakunnossa 18 cm, mutta juhlimaan en ole päässyt sen kanssa pian vuosikymmeneen.

        Muuan taannoinen tuttuni todistikin, että kun saa hyvää syödä ja jouten elää, niin kasvaa pitkä ja veltto. Pitänee paikkansa.


      • Anonyymi
        Suomalaiset pisimpie kirjoitti:

        Höpö, höpö. Kun otetaan mukaan koko Suomen miespopula niin miesten keskipituus on nykyään jotain 183-185 cm, eli ihan Hollannin kintereillä ja muiden Pohjoismaiden tasoa. Itse olin kouluaikana 188 cm:llä luokan pisimpiä, nyt alle 40v miehissä _monet_ ovat minua pidempiä n. 190-200 cm katukuvassa. En siis ole mitenkään erityisen pitkä. Nuoremmat veljeni ovat 186 cm ja 198 cm.

        http://www.iltalehti.fi/terveys/2014072218510038_tr.shtml
        "Toisen maailmansodan aikana maailman pisimmät ihmiset olivat yhdysvaltalaisia, joiden pituus oli keskimäärin 177 senttimetriä. Parhaillaan maailman pisin kansa asuu Hollannissa, jossa miesten pituus on keskimäärin 185 senttimetriä."

        Tästä löytyy myös virallisia tuoreita tutkimuksia, sen sijaan suomalaisten miesten ja naisten keskipituusmittausten data on vanhaa, ja aivan alakanttiin.

        Myös naisten keskipituus on kasvanut huomattavasti 165-169 cm:stä, ja mitä nuorempia sukupolvia, sitä pidempi keskipituus myös naisilla. 180-183 cm:n naiset ovat jo ihan jokapäiväistä katukuvassa, heitä näkyy paljon populassa vaikka täällä Turussa.

        188cm on todella pitkä. Miesten keskipituus nykyän suomessa on 177-180cm. Ja jos olet yli 182cm eli 6feet olet pidempi kuin 90 prosenttian maailman väestöstä. Itse olen 180 senttinen mies ja lasken itseni keskipituiseksi, Jos olet yli 183cm olet pitkä. Tää on nyt vaan faktaa eikä tästä voi enää inttää


    • w4h6etyjtyu

      Heti otsikossa asiat väärin :)

      Miksi itse olet niin pitkä?

      jos sulla ei ole valinnanvaraa niin johtunee rumasta naamastasi.

    • Miten niin ei ole paljon valinnanvaraa? Mikään laki tai asetus ei kiellä valitsemasta lyhyttä/itseä lyhyempää miestä. Unohda miehen pituus on miehen tärkein ominaisuus -asenteesi hetkeksi ja tutustu yhteen (tai useampaan, mutta yhteen kerralla) niistä lyhyistä miehistä. Lyhyempi pituus ei vaikuta siihen saako mies sinut nauramaan.

      • olenrajoittunutjoo

        Lapsi saa minut nauramaan. Miehen funktio on vähä toinen.
        Olin nettitreffeillä aikani ja ainoat tunkeilevan kiinnostuneet olivat ne alle 170-senttiset miehet jotka hakukriteerissä olin rajannut pois kiinnostuksen kohteistani. Itse olen 166 cm ja yli 70 kg, eli itseäni kevyemmät hippiäiset saattavat hymyilyttää mutta väärässä mielessä.


      • sori
        olenrajoittunutjoo kirjoitti:

        Lapsi saa minut nauramaan. Miehen funktio on vähä toinen.
        Olin nettitreffeillä aikani ja ainoat tunkeilevan kiinnostuneet olivat ne alle 170-senttiset miehet jotka hakukriteerissä olin rajannut pois kiinnostuksen kohteistani. Itse olen 166 cm ja yli 70 kg, eli itseäni kevyemmät hippiäiset saattavat hymyilyttää mutta väärässä mielessä.

        Sinusta ei kiinnostuttu koska olet lihava.


      • mike4
        olenrajoittunutjoo kirjoitti:

        Lapsi saa minut nauramaan. Miehen funktio on vähä toinen.
        Olin nettitreffeillä aikani ja ainoat tunkeilevan kiinnostuneet olivat ne alle 170-senttiset miehet jotka hakukriteerissä olin rajannut pois kiinnostuksen kohteistani. Itse olen 166 cm ja yli 70 kg, eli itseäni kevyemmät hippiäiset saattavat hymyilyttää mutta väärässä mielessä.

        Minua et saa edes nauramaan. Sinulla on tuollaiset 10 kg ylipainoa ainakin, vaikka se on kyllä valitettavan yleistä nykysuomessa niin miehllä kuin naisillakin. Sinkkuaikoina haussa olivat 155-170 cm tytöt ja painoa tuollaiset 45-60 kg. Nykyinen tyttöystäväni on sirorakenteinen (51 kg/170 cm). Kelpaa sellaisenaan, vaikka useampikin kilo vielä ongelmitta menisi. Itse olen 75 kg/180 cm. Suomalaisittain olen siis aika keskikokoinen mies. Pituudellani en naisia hurmaa, mutta eipä pätkäksikään ole haukuttu.


      • kike5
        mike4 kirjoitti:

        Minua et saa edes nauramaan. Sinulla on tuollaiset 10 kg ylipainoa ainakin, vaikka se on kyllä valitettavan yleistä nykysuomessa niin miehllä kuin naisillakin. Sinkkuaikoina haussa olivat 155-170 cm tytöt ja painoa tuollaiset 45-60 kg. Nykyinen tyttöystäväni on sirorakenteinen (51 kg/170 cm). Kelpaa sellaisenaan, vaikka useampikin kilo vielä ongelmitta menisi. Itse olen 75 kg/180 cm. Suomalaisittain olen siis aika keskikokoinen mies. Pituudellani en naisia hurmaa, mutta eipä pätkäksikään ole haukuttu.

        Ylipainoa hänellä on kolmisen kiloa, ei "10 kg ainakin". Eipäs vääristellä. Olen itse samanpituinen ja 56-kiloisena jo hyvin hoikka, silloin käytän xs-kokoa. Aika ulkonäkökeskeiset hakukriteerit sinulla, itselleni miehen koolla ei ole lähellekään noin paljon merkitystä.


      • klgdjalöäjg
        olenrajoittunutjoo kirjoitti:

        Lapsi saa minut nauramaan. Miehen funktio on vähä toinen.
        Olin nettitreffeillä aikani ja ainoat tunkeilevan kiinnostuneet olivat ne alle 170-senttiset miehet jotka hakukriteerissä olin rajannut pois kiinnostuksen kohteistani. Itse olen 166 cm ja yli 70 kg, eli itseäni kevyemmät hippiäiset saattavat hymyilyttää mutta väärässä mielessä.

        Itse olen 166 cm pitkä ja painan 52 kiloa. Kaikenkokoisia miehiä tulee ovista ja ikkunoista. Ne pitkät taas haluavat kontrastia.


      • Seitsemänkuusi
        kike5 kirjoitti:

        Ylipainoa hänellä on kolmisen kiloa, ei "10 kg ainakin". Eipäs vääristellä. Olen itse samanpituinen ja 56-kiloisena jo hyvin hoikka, silloin käytän xs-kokoa. Aika ulkonäkökeskeiset hakukriteerit sinulla, itselleni miehen koolla ei ole lähellekään noin paljon merkitystä.

        Ei vääristellä, kyllä hänellä on aika tarkkaan 10 kiloa liikaa, ehkä enemmänkin. Oma naisystävä 169 cm ja painoa ~60 kg. Hyvä niin.


      • Aloittajaa_suus_kii
        Seitsemänkuusi kirjoitti:

        Ei vääristellä, kyllä hänellä on aika tarkkaan 10 kiloa liikaa, ehkä enemmänkin. Oma naisystävä 169 cm ja painoa ~60 kg. Hyvä niin.

        Olet lihava läskiperse ja sinä et saa ketään. Toivon terveytesi puolesta että laihdutat, ylipaino on terveydelle haitallista. Lisäksi läski on ruma asia.


      • 185

        Must pitäisi tulla 183-185cm


    • ........

      Kaikki pitkät on jo parisuhteessa tai pyörittävät niin montaa naista, ettei uusia mahdu mukaan rinkiin. Voit valita vapaasti kaikista tarjolla olevista. Älä kuitenkaan ota väkisin, sillä kaikki eivät välttämättä halua sinua.

    • onpas lapsellista

      Tuo ei tosin pidä paikkaansa, se on mitattu Espoossa.

      Suomalaisten miesten keskipituus on n. 178 cm.

      Sitä paitsi sängyssä pituus ei haittaa.

      • jalat irti maasta

        Muuten haittaa! Koetin astua 180 cm naista suihkussa, itse olen 165 cm ja ei muuten siten onnistunut. Oli liian lyhyt meisseli ja mies oli pakko kääntää rouva toiste päin ja nostaa seinää vasten..Että pituudella on merkitystä..Tosin ei oltu sängyssä joo,mutta silti.


    • nainen 177cm+korot

      Kyllä kun viimeksi kävin yökerhossa niin kyllä vähemmän näkyi yli 180cm miehiä,,missä lie olivat sinä iltana:),,mutta kyllä oli tosi mukavia tanssittajia ja kivoja miehiä jotka olivat minua lyhyempiä..Hauska ilta ..:D eikä se lyhempi pituus haitannut yhtään..

    • joskus onnistaa

      Vein sieltä juuri pois yhden pitkän miehen! Taitavat mennä nopeasti eikä niitä montaa tosiaan siellä ole, kun viedään jo livenä pois kuleksimasta. Mutta tässäkään ei yksin pituus riittänyt. Oli luonteeltaan niin itselleni sopiva, että lyhyempänäkin olisi käynyt, jos olisin siihen mahdollisuuden silloin sitten antanut....? Olen pitkä itsekin.

      Tää on tää ikuinen keskustelupalstan inhokki Lyhyet miehet tai Läskit naiset ja tekstiä tulee...

      • pitkäkö

        On meitä vielä jäljellä, vaikka itse taidan olla kaveriporukastani ainoa "jäljellä". En oo kyllä huomannut että kukaan olisi korjaamassa pois kuleksimasta, ulkomuotoni kyllä nyt kuitenkin katseen kestää


    • Ai on vai? Empä tiennyt asiaa itse, kun oon yli 190cm. En tosin oo treffi-puolella kun sieltä ei mitään löydy, muuta kuin ns. meren takaa vain.

    • mies kuin mies

      Mitä tarkoitat "lyhyillä" miehillä? Ja kuinka pitkä olet itse?

    • Maistri

      Ei se taida olla vielä ihan 181 vaan noin 178-179. Tuo yli 180 cm:n tulos on saatu otoksesta vain Espoosta, kun vanhemmat arvot 178-179 ovat Finriskin ja armeijan mittaamia luotettavampia lukuja.

      [ http://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisen_pituus ]

      Jos keskipituus on 178.6 cm, hajonta on 6.0 cm ja ilmiö oletettavasti normaalijakautunut. Tällöin puolet suomalaisista miehistä on (178.6 /- 4.02) cm eli 174.6–182.6 cm.

      Vastaavasti alueen 166.6–190.6 cm sisällä on 95% miehistä eli karkesti alle 167 cm miehiä on alle 2.5% samoin kuin yli 191 cm miehiä.

      162–194 cm:n välille osuu noin 99% kaikista suomalaisista miehistä.

      Yli 196 senttisiä tai alle 160 senttisiä miehiä on sitten enää vain 2-5 promillea.

      Näin siis normaalijakaumamatematiikkaa käyttäen. Jos tein virheen laskuissa, joku korjatkoon.

      [ http://en.wikipedia.org/wiki/Normal_distribution ]

      • hehhjhjre

        Palstan venäläistä alkuperää olevalla politrukilla on wikipediat tietysti lähteenä. Venäläisten miesten keskipituus on 173 senttiä.


    • pirkanmaan poju

      No mää oon sitten keskivertoa pitempi ukko. 190. ja 90 kiloo. Kuka haluaa pitkän miehen? ja yli nelkyt.

    • deft

      Kappas!
      Mä olen miltei roimasti yli keskiarvon. En kyllä äkkiseltään olisi uskonut :D

      Kai ne paremmat naiset ovat jo kaapanneet ne keskipituus-miehet. Jämät jää saokseen.

      • nainen jostain

        siistisit itseesi vähän, näytät rölli-peikolta.

        ei pahalla


      • deft
        nainen jostain kirjoitti:

        siistisit itseesi vähän, näytät rölli-peikolta.

        ei pahalla

        Ei kiinnosta, ruma on ruma on ruma. Mä olen hyväksynyt sen.

        ei pahalla.


      • dvhdf
        deft kirjoitti:

        Ei kiinnosta, ruma on ruma on ruma. Mä olen hyväksynyt sen.

        ei pahalla.

        Sivaltaa atm:n sydäntä. Rock tähdeltä näyttävä mies sanoo olevansa ruma. Mitkä chanssit minulla on?


    • elämäpilalla

      On ketjun alottajalla helevetin isot ongelmat. Olisit syöny vähemmän puuroo tai ettisit miehiä jostain muualta!

    • muualta kuin netistä

      Pssst. Älä vain erehdy huomaamaan, että lyhyet on niitä parhaita. Itse olen lyhyt nainen ja iloinen että minulla on mahdollisuus saada hyvä mies ilman että pituuksia tarvisee miettiä.

      • .........

        Useimmiten vain teillä lyhyilläkin naisilla on pitkä mies.


      • Anonyymi
        ......... kirjoitti:

        Useimmiten vain teillä lyhyilläkin naisilla on pitkä mies.

        Senssipalstoilla havaittua: Nainen etsii itseään vähintään 30 cm pitempää miestä. Itse en kyllä 30 cm itseäni lyhempää naista huolisi. Joku 10 cm saattaisi ollakin OK.


    • Olen ruma ja lyhyt 166cm. Minkäs sille voi kun tälläseks on syntynyt

      • .........

        Jaa, no minä olen vielä lyhyempi 164cm mies :) Ei muuta pahaa tuossa ole, kuin se ettei naisen saannista ole tietoakaan.


    • Virheellinen tieto

      Eikä ole

    • asäfånasio

      Pitää itse alkaa vaatimaan iso tissisiä naisia, "koska haluan että tytöllä on isommat tissit kuin minulla vaikka änkeisin täytettä paidan sisään". Ja siis pitää olla tästä lähtien ihan vitun isot tissit. Minua kun ei vaan kiinnosta pieni tissiset naiset. Saavatpahan naiset samalla mitalla.

      Toivottavasti kaikki miehet tekisivät samanlailla niin olisi lyhyillekkin miehille naisia ja vääryys korjaantuisi. Itsehän olen 190cm

      • samaa mieltä

        Naisten urpouden takia miehet voivat ihan hyvin kanssa vaatia hemmetin isoja tissejä seurustelu tai edes sänkykumppaneiltaan. Ei myöskään kannata seurustella naisten kanssa jotka eivät ota suihin.


      • pöndeeee
        samaa mieltä kirjoitti:

        Naisten urpouden takia miehet voivat ihan hyvin kanssa vaatia hemmetin isoja tissejä seurustelu tai edes sänkykumppaneiltaan. Ei myöskään kannata seurustella naisten kanssa jotka eivät ota suihin.

        Ai niinkuin että miehet ei vaadi mutta nyt keksit että voisi alkaa vaatimaan? :D

        Tietysti voit asettaa kriteerejä, eria asia on miten onnistuu. Tottakai on päivänselvää, että jos suuseksi on tärkeää, niin silloin ei vakavaan suhteeseen ihmistä, joka ei siitä tykkää. Mitäs järkeä muuten olisi...


    • kohtuupitkä

      Jaa-a, itse olen 185cm. Painoindeksi 21.

    • 19 vuotta ja 172

      Täällä 172 cm nuori mies, eikä kiinnosta sitte paskaakaa' jos oon jonkumiälestä liian lyhyt. en pyytele anteeks siittä mitä olen et ne jokka ei hyväksy ni voi suksia suosiolla vittuu.

      • ihan bueno

        No just näin pitäis ajatella. Se miksi on syntynyt on just ihan hyvä. Ja jos jotain niin mitään nettihömppää ei aineskaan kannata ruveta kumartelemaan. Täällä kun ei todellakaan ne kaikki naiset/miehet ole kommentoimassa mikä miellyttää. Se juuri sopiva tulee vastaan jolle on kuin luotu. Näin se menee.


    • homo3

      ite oon 190 haistakaa vittu

    • otan osaa

      No onhan valinnanvaraa, mutta sinulle ei käy ns. lyhyet miehet. Jos miehen pituus on noin hemmetin tärkeetä, niin ei voi mitään kun kumppania ei tahdo löytyä. Kannattaisi varmaan puhua jollekin terapeutille omasta heikosta itsetunnosta ja kulminoituu siihen että olet pitkä. Koet ehkä näyttäväsi hevosen kokoiselle lyhyempien miesten vieressä, mutta se on hoidettavavissa liikunnalla ja asennemuutoksella.

    • mvvffv

      Suomalaisten naisten kuppikoko on keskimäärin b-kuppi ja pitkillä naisilla yleensä on pienet rinnat.

      • jokaiselle on joku

        No nyt kyllä tota pientä katkeruutta vois jo vähentää. Ei tuo pidä paikkaansa edes. Ite 176cm ja kuppiko 70F. Paino kohillaan ja kurvit löytyy. Mutta tossa on se juttu että itseä lyhyemmän miehen kanssa ei tule sitä tunnetta että se vierellä oleva mies on jotenkin turvallisempi kun on isompi. Siitä se juttu tulee, ja toiseksi esim. en haluaisi tanssia miehen kanssa joka ulottuu mun olkapäille kun haluan että itse voin nojata sen miehen olkapäähän.

        Mutta suotta täällä vinkutaan tosta pituudesta kun jokaiselle löytyy se sopiva. Pienemmälle naiselle pienempi mies jne.


    • Kyllä tuo 181 cm

      Kyllä tuo 181 cm taitaa olla aika lähellä keskiarvopituutta ainakin etelä-suomalaisissa 20-25 vuotiaisissa miehissä, ehkä jopa 20-30 vuotiaissakin... Yli 30 vuotiaissa miehissä esim. vaikka koko Suomen 30-60 vuotiaitten miesten keskipituus on varmaan jotain 177cm.

      Mutta jos ajatellaan, että se pari etsitään ja löydetään yleensä samalta alueelta ja kumppani saadaan jos saadaan, niin yleensä 18-35 vuotiaana. Toki on poikkeuksia, että joku 40-v Helsinkiläismies voi löytää elämän kumppaninsa vaikka työmatkalla tai lomamatkalla Keski-Suomesta, mutta se olisi poikkeus.

      Niin yleisen normin mukaan Helsinkiläinen vaikka 20-27 vuotias nainen ei varmaan mieti mahdollisen kumppanin pituutta arvioidessa, että olisiko tuo Stadilainen 25 v. 175 cm jätkä normaalipituinen esim. Kuopiolaisten 40-50 vuotiaitten miesten keskuudessa, vaan hän vertaa kyseisen jätkän pituutta muiden PK-seutulaisten 20-30 vuotiaitten miesten pituuteen, ja tekee sen mukaan arvion, onko mies lyhyt, keskipituinen vai pitkä. Eli vertaamalla niihin, joita nyt yleensä ympärillä nähdään.

    • prinssi haapamäeltä

      Itse olen kääpiö ja seurustelen 190cm naisen kanssa. Eli vetäkää ihmiset nakki kateen ja menkää himaan, mun asiat kun skulaa iha hyvin...

    • jassooooo

      Häh, ite olen yli 180 cm nainen ja miehiä riittää. Olen kyllä aika laiha, etten tarvitse 190 cm bodaria näyttääkseni sirolta.

      • 8+4

        En oo pienitissisistä paljon perustanut,yleensä pitkillä naisilla...


    • tietoa tässä

      Reilut 10 vuotta sitten tehdyn varusmiestutkimuksen mukaan keskipituus oli 179 cm.

    • voi sentässsss

      Tuo on kyllä ihan normaali pohjoismaalainen pituus ja tämä avaus on pelkkä provo. Ja melkoinen luuseri täytyy yleensä olla, jos pitää netistä seuraa etsiä. ha ha

      • 15+1

        Nii tai pienitissinen


    • hutigaani

      No siksi kun suomalaisten miesten keskipituus ei ole 181cm, vaan 178cm. Olen ihmetellyt mistä tuo valheellinen tilasto juontaa. Ehkä siitä että suomessa kaikki tilastot ovat enemmän tai vähemmän vääristeltyjä. Vale, emävale ja tilasto sanonta pitää edelleen paikkansa.

      • jiipa jaapa

        Ja mihin omat "tilastosi" sitten perustuvat. Rovaniemellä humalassa tehtyihin mittauksiin vai. Venäläiset, saamelaiset ja romanit toki laskee yleistä pituutta.


    • CarlHaglundRules

      Kyllä pitkä mies (vähintään 132 cm) on sitten kaunis.

      • Kallennuohooja :)))

        Joo, Kalle on sivarihomon unelmapano. Homolasit, ääni kuin lampaalla ja koko kuin naapurin tytöllä :))))))))))


      • illu3
        Kallennuohooja :))) kirjoitti:

        Joo, Kalle on sivarihomon unelmapano. Homolasit, ääni kuin lampaalla ja koko kuin naapurin tytöllä :))))))))))

        Kihihihihihi.. :)

        Tää oli hyvä !


    • iubbbuuuikknkiiollml

      Niin miehet kasvavat pituutta ja naiset leveyttä.

      • kasvu tai ei

        Venäläiset maahanmuuttajat ja mahdollisesti virolaiset ja saamelaiset pienentävät yleistä pituutta. Tähän täytyy muistaa, että Ruotsissakin rekisteröidään serbit ja muut pitkät maahanmuuttajat ruotsalaisiksi. Erona on se, että heille tulee Belgradista 190 senttinen urheilijan vartalon omaava nuorukainen kun taas me saamme Petroskoista ja Murmanskista 176 senttisiä rikollisia. Virolaiset ovat myös mielestäni myyteistä huolimatta aika lyhyitä. Virolaiset on läheistä sukua venäläisille.


      • nainen 177cm
        kasvu tai ei kirjoitti:

        Venäläiset maahanmuuttajat ja mahdollisesti virolaiset ja saamelaiset pienentävät yleistä pituutta. Tähän täytyy muistaa, että Ruotsissakin rekisteröidään serbit ja muut pitkät maahanmuuttajat ruotsalaisiksi. Erona on se, että heille tulee Belgradista 190 senttinen urheilijan vartalon omaava nuorukainen kun taas me saamme Petroskoista ja Murmanskista 176 senttisiä rikollisia. Virolaiset ovat myös mielestäni myyteistä huolimatta aika lyhyitä. Virolaiset on läheistä sukua venäläisille.

        sähän höpötät täyttää potaskaa,poliitisesti virolaiset olivat neukkulaisia ja pitkään aikaa, mutta geneettisesti eivät ole 50vuodessa ehtineet sekoittua varmaankaan venäläisten kanssa,yksittäiset tietenkin,mutta Viron historia yletyy vuosisatoja pidemmälle kun vain neuvostoliiton aikaan (lyhykästi viron valloittajat:tanska-ruotsi-saksa-viro-neuvostoliitto-viro)
        katso nyt suomalaisia naisia suurin osa ihan lyhytjalkaisia isorintaisia syynnytyskoneita ja miehet joko hentoja mika häkkisiä tai muita kärpäspainosia pikkumiehiä jotka sittenvanhemmiten lihoavat mudottomaksi.toinen naisten ryhmä täällä ovat erittäin pineikokoiest tihrusilmäiset naiset vähän kun lappalaiset -ruskeasilmäiset ja tummatukkaisest.


      • turhaan uliset
        nainen 177cm kirjoitti:

        sähän höpötät täyttää potaskaa,poliitisesti virolaiset olivat neukkulaisia ja pitkään aikaa, mutta geneettisesti eivät ole 50vuodessa ehtineet sekoittua varmaankaan venäläisten kanssa,yksittäiset tietenkin,mutta Viron historia yletyy vuosisatoja pidemmälle kun vain neuvostoliiton aikaan (lyhykästi viron valloittajat:tanska-ruotsi-saksa-viro-neuvostoliitto-viro)
        katso nyt suomalaisia naisia suurin osa ihan lyhytjalkaisia isorintaisia syynnytyskoneita ja miehet joko hentoja mika häkkisiä tai muita kärpäspainosia pikkumiehiä jotka sittenvanhemmiten lihoavat mudottomaksi.toinen naisten ryhmä täällä ovat erittäin pineikokoiest tihrusilmäiset naiset vähän kun lappalaiset -ruskeasilmäiset ja tummatukkaisest.

        Harva on siellä säilynyt. Enemmistö nykyisistä on muuten kommunistien lapsia. Venäläiset murhasi parhaimmat virolaiset. Se vähä mikä pelastui vuonna 1944 pakeni lähinnä Ruotsiin.


      • ILLLLU
        nainen 177cm kirjoitti:

        sähän höpötät täyttää potaskaa,poliitisesti virolaiset olivat neukkulaisia ja pitkään aikaa, mutta geneettisesti eivät ole 50vuodessa ehtineet sekoittua varmaankaan venäläisten kanssa,yksittäiset tietenkin,mutta Viron historia yletyy vuosisatoja pidemmälle kun vain neuvostoliiton aikaan (lyhykästi viron valloittajat:tanska-ruotsi-saksa-viro-neuvostoliitto-viro)
        katso nyt suomalaisia naisia suurin osa ihan lyhytjalkaisia isorintaisia syynnytyskoneita ja miehet joko hentoja mika häkkisiä tai muita kärpäspainosia pikkumiehiä jotka sittenvanhemmiten lihoavat mudottomaksi.toinen naisten ryhmä täällä ovat erittäin pineikokoiest tihrusilmäiset naiset vähän kun lappalaiset -ruskeasilmäiset ja tummatukkaisest.

        Tää oli erittäin hyvä kans; tihrusilmäiset suomaalais-naiset.. HEHEHEHEHHHEHH..


    • Tjaah...

      Itse olen 179 cm, onneksi en sen lyhyempi. Ihan syystä naiset lyhyitä miehiä karttelevat. Tyypillinen vaimonhakkaajahan on juuri tuollainen masentavan näköinen tappi. Lyhyt pituus aiheuttaa itsetunto-ongelmia ja ne taas perheväkivaltaa.

      • niinpäniin..

        Masentavan näköinen tappi on housussas. Lähtikö eukkos jonkun lyhyemmän miehen matkaan, vai mikä noin risoo? Pieni muna?


      • 939326

        Älä jaksa yleistää, on niitä normaaleja ja mukaviakin kääpiöitä...


      • gthyjk

        eihän sellane lyhyt mies edes uskalla lyödä naista ku muija vaa nostaa korvista pesukoneeseen sellaset rimpuilijat, kyllä ne naisten hakkaajat on niitä kunnon korstoja jotka uskaltaa vaan lyödä naisia


      • 176.5cm-mies

        Vittu että tämä on hauska ketju, saa nauraa katketakseen xDD


    • :_jerkko

      Pitkä kelli. Tais mennä metrit ja sentit sekasin.

    • kaaaaaakkkkkki

      Siksi kun tuo otsikkosi ei pidä paikkaansa. Keskipituus on 178 cm. 181 cm keskipituuden saavuttamiseen menee suomipojalla tällä elintasolla ja elintavoilla vielä ainakin 100 vuotta.

      • Mielenkiintoista1

        Länsisuomalaisten nuorten miesten keskipituus oli v. 1896 169 cm. Väestömäärältään pienemmässä Itä-Suomessa keskipituus oli 167 cm. Samana vuonna oli nuorten miesten keskipituus Ruotsissa 168 cm. Tämä oli siis selvästi ennen sotia ja väestön siirtoja ja maahanmuuttoja.

        Sen jälkeen keskipituus on kasvanut ja etniset suomalaiset ohittivat etniset ruotsalaiset jo 70-luvulla jolloin suomalaisten nuorten miesten keskipituus oli 179,1 cm ja ruotsalaisten 179 cm. Kymmenen sentin pituuden lisääntymiseen meni siis hiukan yli 80 vuotta. Jos keskipituus kasvaisi tätä tahtia, niin v. 2060 nuorten miesten keskipituus olisi 189 cm. He syntyvät siis n. 2040.

        Saa nähdä miten käy.


    • gghghgttt

      Uskokaa jo että suomipoikien keskipituus on 179. Taas tämä vale, emävale, tilasto kertoo kaiken.

    • Jepulisjeeeeeeeeeeee

      Tosimies on 188 cm pitkä.

    • 999992

      Pitkät miehet ovat varattuja tai he eivät nettideittaile. T. mies 182 cm, joka ei harrasta nettideittailua :P

      • ILE1962

        Pitkillä miehillä on kullin varsi ruskeena ja perät kipeenä.

        Aina.


    • libero

      Mä sanoisin et armeijan joukkoyksikko eli patteri/komppania on suht hyvä mittari.Itse 192 pitkä ja yllättäen en ollut kuin se kolmas kärkimies kolmijonossa.eli n 80 hlö oli patterin vahvuus.Vuonna 1999 tuli armeija käytyä.Tuntuu et nuoremmis olis noita pidempiä enempi,mut alle 170 kavereita kans enempi(mä toiminu junnu jalkapallo valmentajana oman semi aktiivisen harrastaja uran 2/3 divarin lisäks)esim nykyiset b2 junnut on 2 yli 190 kaveria,ja pari jotka voi tuon mitan viel kasvaes ylittää.Toki jalkapallo/koris/lento nuo kaks varsinkin kerää pidempiä ku futis/kiekko.Hauskaa et kiekkomaalivahdille(juuse saros)pidetään heikkouksena lyhyyttä(n 180 tuo nuorimies on)Voi pari cent vielä vaik kasvaa ku just 18v täyttäny.

      • Äidinkieli8plus

        Taisipa se kirjallinen esitystaito silti jäädä sinulta oppimatta siellä per(s)uskoulussa.


    • wtf???

      Kyllä on ihme kriteerit parin valinnassa. Olen pitkä nainen ja kyllä kelpaa myös itseäni lyhyempi mies. Muilla asioilla on paljon enemmän painoarvoa.

    • kikkeli mies

      Keskipituus tosiaan kasvaa huimaa vauhtia. Nykyjään miesten keskipituus toisaan on tuo 181 cm ja naisten 167,5 cm.

      30 vuotta sitten, 80-luvun alussa miesten keskipituus oli 176 cm ja naisten 163 cm. Mä oon ite 176 cm mutta ikäryhmässäni lyhyehkö. Viiskymppisten seurassa normimittanen.

      1920-luvulla eteläsuomalaisten miesten keskipituus oli 171 cm, eli 90 vuodessa on tullut 10 cm lisää miesten pituuteen.

      Mistä se johtuu? Tutkijat jaksaa aina puhua paremmasta ravinnosta, mihin en itse usko.

      Luulenpa että pidemmät miehet on kysytympiä suvun jatkamiseen ja sitä kautta pituusgeenit periytyvät.

      Yks juttu mistä mä pidän on se että mä oon nähny tosi monella pitkällä miehellä ihan naurettavan pienen munan, tommosissa yleisissä pesutiloissa sivusilmällä.

      Mulla on itellä jokseenkin isohko.

      • 5+11

        Taas menee faktat sekaisin. 181 cm on espoolaisten nuorten miesten keskipituus. Koko Suomessa viimeisin skannaus antoi muistaakseen 178 tai 179 cm.

        Kalun koko on verrannollinen:
        - Pituuteen
        - sormien pituuteen
        - nenän pituuteen
        - kasvuhormoni- ja testosteronin määrä
        Mutta yksilölliset vaihtelut ovat suuria, joten korrelaatio on vähän sinne päin. Ainakin Turun yliopistossa on tutkittu mittasuhdeasiaa tieteellisesti. Hormonijutu löytyy jo lääketieteen oppikirjoista.

        Oma kaluni täyttää aika tarkkaan 1/10 säännön.


      • 4+4
        5+11 kirjoitti:

        Taas menee faktat sekaisin. 181 cm on espoolaisten nuorten miesten keskipituus. Koko Suomessa viimeisin skannaus antoi muistaakseen 178 tai 179 cm.

        Kalun koko on verrannollinen:
        - Pituuteen
        - sormien pituuteen
        - nenän pituuteen
        - kasvuhormoni- ja testosteronin määrä
        Mutta yksilölliset vaihtelut ovat suuria, joten korrelaatio on vähän sinne päin. Ainakin Turun yliopistossa on tutkittu mittasuhdeasiaa tieteellisesti. Hormonijutu löytyy jo lääketieteen oppikirjoista.

        Oma kaluni täyttää aika tarkkaan 1/10 säännön.

        Lisäys
        .. niin ja venäläisten mukaan korvien koko (tai joku osa siitä) korreloi kalun pituuden kanssa.


      • Itse pitkä, ei siksi
        5+11 kirjoitti:

        Taas menee faktat sekaisin. 181 cm on espoolaisten nuorten miesten keskipituus. Koko Suomessa viimeisin skannaus antoi muistaakseen 178 tai 179 cm.

        Kalun koko on verrannollinen:
        - Pituuteen
        - sormien pituuteen
        - nenän pituuteen
        - kasvuhormoni- ja testosteronin määrä
        Mutta yksilölliset vaihtelut ovat suuria, joten korrelaatio on vähän sinne päin. Ainakin Turun yliopistossa on tutkittu mittasuhdeasiaa tieteellisesti. Hormonijutu löytyy jo lääketieteen oppikirjoista.

        Oma kaluni täyttää aika tarkkaan 1/10 säännön.

        Nyt tuli sellaista potaskaa että täytyy korjata. Tämä on aika yleinen uskomus mutta nenällä, sormilla tai korvilla ei ole mitään tekemistä kalun koon kanssa. Vielä vähemmän testostereonimäärällä. Vartalonkaan pituus ei ole suoraan verrannollinen, Tärkeä pointti on kuitenkin se että ainoat ihmisruumin osat jotka kasvavat hamaan loppuun asti ovat korvat ja nenä (ja jonkin verran jalat). Siksi useilla vanhuksilla on poikkeuksellisen isot korvat ja nenäkin. Voit tsekata sieltä Turun yliopistosta. Tuo yksilölliset vaihtelut ovat suuria kertoo kaiken. Se on aivan yksilöstä kiinni miten on varustettu.

        Voisit kertoa mikä tieteellinen tutkimus on kyseessä? Onko se ennen toista maailmasotaa oleva?

        P.S. Nuorten miesten keskipituus on virallisesti koko maassa 181 cm. Vanhempi väestön osa on lyhyempää kuten kaikkialla muuallakin - ainakin sotaa käyneissä ja puutetta kärsineissä maissa.


    • SentraaliSantra

      Juuri eräs mies sanoi olevansa pitkä, kun on 182 cm. Kuinka moni on samaa mieltä? Itse en pitkäksi sanoisi, vaan keskimittaiseksi pikemminkin. Ei kylläkään ihan nuori mies enää ollut, vaan neljäkymppiä jo reippaasti ylitetty. Ehkä sen ikäisissä on keskimääräistä hivenen pidempi, mutta ei nyt kovin pitkä vielä kuitenkaan. Pitkäksi voisi sanoa siinä 185:stä ylöspäin.

      Alle 175 cm =lyhyehkö, lyhyt
      175-184 cm=keskimittainen
      yli 184 = pitkä

      Minä kategorioisin noin, kun suomalaisista miehistä puhutaan. Ja ei, minä en ole sellainen, jolle kelpaisi vain pitkä, olenhan itsekin aika keskimittainen nainen. Lyhyidenkin kategoriaan menevät kelpaavat ja ovat kelvanneet oikein hyvin. Että ei sillä, pilkunnussintahalusta vain. ;)

      • Long Richard

        No, sehän on juurikin kiinni siitä, mihin vertaa. Suomalaisissa miehissä 182 on keskimittainen, mutta maailman miehistä hän on jo selkeän pitkä. Maailman kansoista muistaakseni pisimpiä ovat suomalaiset ja hollantilaiset (Kumma juttu, nämä ovat myös maailman kovimpia kahvijuoppoja.).

        Kopioin yhden aiemmin "Maistri"-nimimerkillä kirjoitetun viestin. Se on aika tyhjentävä:

        --------------------------------------------------------------------------------
        "Ei se taida olla vielä ihan 181 vaan noin 178-179. Tuo yli 180 cm:n tulos on saatu otoksesta vain Espoosta, kun vanhemmat arvot 178-179 ovat Finriskin ja armeijan mittaamia luotettavampia lukuja.

        [ http://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisen_pituus ]

        Jos keskipituus on 178.6 cm, hajonta on 6.0 cm ja ilmiö oletettavasti normaalijakautunut. Tällöin puolet suomalaisista miehistä on (178.6 /- 4.02) cm eli 174.6–182.6 cm.

        Vastaavasti alueen 166.6–190.6 cm sisällä on 95% miehistä eli karkesti alle 167 cm miehiä on alle 2.5% samoin kuin yli 191 cm miehiä.

        162–194 cm:n välille osuu noin 99% kaikista suomalaisista miehistä.

        Yli 196 senttisiä tai alle 160 senttisiä miehiä on sitten enää vain 2-5 promillea.

        Näin siis normaalijakaumamatematiikkaa käyttäen. Jos tein virheen laskuissa, joku korjatkoon.

        [ http://en.wikipedia.org/wiki/Normal_distribution ]
        "

        --------------------------------------------------------------------------


      • Että näin

        Olet oikeassa siinä että 182 cm ei missään nimessä ole vielä pitkä, vaan ainoastaan keskipituinen. Isäni, joka on jo hyvän matkaa yli 80 v. sanoi aikoinaan että nuorempana (siis 40-luvulla) häntä pidettiin pitkänpuoleisena kun hän on 181 cm. Ohitin hänet jo 13-vuotiaana ja vaikka olen 193 cm niin en pidä itseäni minään erityisen pitkänä miehenä - etenkään nykyään. Minua häiritseekin jotkut urheiluselostajat jotka sanovat jostakin 182-184 cm pitkästä lätkäpelaajasta joka painaa n. 85 kg että tämä on kookos tai pitkä. Kyseessä on siis vain keskipituinen mies etenkin kun lätkässä on selvästi isokokoisempia kuin mitä ihmiset ovat keskimäärin. Laittaisin sinulle uuden asteikon sillä minusta hyppäys lyhyestä pitkään on aika lyhyt ja asteikko on pieni kun on vain kolme luokkaa enkä missään nimessä pidä 184 cm pitkää henkilöä pitkänä.

        Yli 203 erittäin pitkä
        195 - 203 pitkä
        187 - 194 pitkähkö
        182 - 186 keskipituista pitempi
        180 - 182 keskipituinen
        178 - 180 keskipituista lyhyempi
        173 - 178 lyhyehkö
        169 - 173 lyhyt
        alle 169 erittäin lyhyt

        Tämän asteikon avulla voit kategorisoida miehet :-) Mutta jotta totuus ei unohdu niin eiköhän tärkeintä ole mitä löytyy kunkin pääkopan sisältä ja että molemmat ovat parinsa suhteen ja parisuhteessa tyytyväisiä. Ovat he sitten pitkiä, lyhyitä tai keskimittaisia.


    • SentraaliSantra

      Todella, ehkä hän vertasikin maailman mittakaavassa, siinä toki on pitkä. Mutta niinpä minäkin olen pitkä nainen koko 167 cm:n pituudellani. :) Runsaslukuisissa itämaissa varsinkin kun suurin osa naisista on minua lyhyempiä.

    • AA-AA-HÖRHÖ

      ALKOHOLISTIMIEHET ovat muita lyhyempia.. baareissa ennen ollessani olin aina tosi lyhyt mutta nyt kun olen AA:lainen 175cm hemmo olen siellä PITKÄ!! siellä on vaikka kuinka monta 160cm pätkämiestä! tää oli jännä huomio

    • duud2

      Olen itse 181 pitkä ja ihmettelin armeija aikana kun meillä oli kunniakomppania sulkeiset koko komppanian voimin ( n 200 varusmiestä) ja siinä oltiin pituus järjestyksessä 3 rivissä niin olin melkein kärkipäässä pituudessa.
      Noin 10 miestä oli 195 - 200cm. 10-15 miestä oli 185- 195cm. sen jälkeen 20 miestä oli oli 178-185. sen jälkeen laski tasaisesti aina johonkin 165cm asti :P
      Olen 90 syntynyt.

      • autismiko vaivaa

        Kirjoitustaidosta päätellen tuskin olet inttiä käynnyt.


      • päätäkös ahdistaa?
        autismiko vaivaa kirjoitti:

        Kirjoitustaidosta päätellen tuskin olet inttiä käynnyt.

        ota muna suuhun ja hirttäydy puuhun. Miten kirjoitustaito vaikuttaa intin käymiseen?
        Ootko tykkimies ja sun päällä rassattiin tykin piippu puhtaaks?


    • N163cm

      Niin sitten kun löydät riittävän pitkän miehen niin alat nirsoilemaan seuraavan ominaisuuden kanssa?

    • Herra 181cm

      Tuo suomalaisten miesten 179 cm on vuoden 2007 tulos eli se on 7 -vuotta vanhaa tilastoa. Alkaa olla kuitenkin sen verran aikaa tuosta että kyllä totuus voi olla sentin tai pari enempi, siis jos edellisen kolmenkymmenen vuoden aikana miesten keskipituus on kasvanut n.10cm ja mikäli ja jos sama vauhti vielä jatkuu niin voisi olettaa näin. Täytyy kai vaan odotella tuoreempia tilastoja.

      • hyys hyys

        Tällä palstalla pyörii selvästi paljon venäläisiä ja ruotsinkielisiä sekä virolaisia. Älä nyt näiden rasistien harhakuvia pilaa. Itse olen 185 senttiä ja täytyy sanoa, että käytännössä 90 prosenttia näkemistäni venäläisistä on LYHYEMPIÄ.


      • Että näin
        hyys hyys kirjoitti:

        Tällä palstalla pyörii selvästi paljon venäläisiä ja ruotsinkielisiä sekä virolaisia. Älä nyt näiden rasistien harhakuvia pilaa. Itse olen 185 senttiä ja täytyy sanoa, että käytännössä 90 prosenttia näkemistäni venäläisistä on LYHYEMPIÄ.

        Se on totta, mutta vähättelit. Sanoisin että 98 % venäläisistä miehistä on alle 185 cm pitkiä. Venäläisten keskipituus on 175, jos on sitäkään. Olen paljon Venäjällä ja tiedän vain kaksi henkilöä jotka ovat minua pitempiä ja tunnen sieltä satoja. Suomessa taas tunnen satoja minua pitempiä (193 cm), tosin otantakin on isompi ja tavallaan oikeat piirit. Mutta kun Venäjällä liikkuu ja näkee jonkun isokokoisen tulevan kauempana vastaan niin mitä lähemmäksi hän tulee niin sitä pienemmältä näyttää. Kohdallani huomaan hänen olevan minua selvästi lyhyempi. Hän vain näytti pitkältä kun muut lähellä kävelevät olivat niin paljon lyhyempiä.
        Venäläinen ystäväni tuli Suomessa käymään ja pyöritteli silmiään kun Suomessa oltiin niin pitkiä. Kapakassa kävi oikein sääliksi kun tätä n. 165 cm pitkää (oman ilmoituksensa mukaan 168 cm) miestä ei näkynyt ihmisten joukosta. Naistenkin keskellä joutui katsomaan ylöspäin. Hän sanoi ettei hänellä ole vastaavia ongelmia ollenkaan kotimaassaan. Siellä onkin niin että 180 cm pitkä jo erottuu joukosta pitkänä henkilönä. Mutta maassa asuu 143 - tai nykyään Krimin liittämisen jälkeen 146 miljoonaa ihmistä ja sieltä löytyy tarpeeksi paljon pitkiä ihmisiä eri urheilulajeihin - ainakin maajoukkueisiin.


    • Runoilijia

      Itse olen 177 ja vitun pieni kyrpä kyllä pakko sanoa kaikki poskeen naiset pistää mut ei uutta tapaamista. Sellanen japsu kyrpä et ku panee niin nakanakanaka nopeita liikkeitä pää punasena. Elämälläni arvoo ei kun kyrpä pieni on.

    • Ruma 172 cm

      Mä oon 172 cm ja mulla on pieni muna, sen lisäksi olen ruma ja tietysti typerä kuin vasemman jalan saapas.

    • Neeno

      Jaa, no sitten olen tasan tarkkaan keskimittainen. Ketä kiinnostaa?

    • 16+4

      Vuonna 2003 miesten keskipituus Hollannissa oli 1,85m ja naisten 171 cm.

    • Että näin

      Itse olen syntynyt 60-luvulla ja kasvanut Itä-Suomessa. Lukiossa ollessani laskettiin luokkani poikien keskipituus ja se oli 182,5 cm. Armeijassa ollessani laskettiin koko varuskunnan (n. 600 miestä) keskipituus ja se oli 183 cm. Samoihin aikoihin (80-luvun puolivälissä) luin että suomalaisten 19-vuotiaiden miesten (kutsunnoissa mitattu) keskipituus on 182 cm. Olen itse 193 cm pitkä ja nuorempanakaan en tuntenut itseäni erikoisen pitkäksi - paitsi kun kävin ulkomailla. Muutama vuosi sitten eksyimme parin kaverin kanssa Helsingin kaivohuoneelle kun siellä oli paljon parikymppistä nuorta väkeä. Olimme minun pituisten kavereideni kanssa ihmeissämme kun suuri osa nuorista miehistä oli meitä paljon pitempiä ja naisetkin pystyivät - tosin osittain korkokenkiensä ansiosta - katsomaan suoraan silmiin. Kun kyselin henkilökunnalta oliko siellä joku koripalloilta, niin vastaus oli että "tällaista täällä on aina keskiviikkoisin". Kun otin asian esille neuvolassa kun kävin lastani siellä näyttämässä ja pituudesta tuli puhe, niin he sanoivat että nuorten miesten keskipituus on jo 185 cm ja nuorten naisten yli 170 cm. Saman käsityksen olen saanut kun olen liikkunut kaupungilla ja muuallakin. Joka tapauksessa kaikkien tilastojen mukaankin suomalaiset kuuluvat maailman pisimpien kansakuntien joukkoon joten kannattaa lopettaa se mollaaminen.

      • eeeeeeeeeeeeeeeeeeee

        "Joka tapauksessa kaikkien tilastojen mukaankin suomalaiset kuuluvat maailman pisimpien kansakuntien joukkoon joten kannattaa lopettaa se mollaaminen. "

        Ehkä, mutta suomalaisten keskipituudet eivät ole todellakaan tuota luokkaa, mitä viestissäsi sanot. Nippa nappa pisimmällä kansalla, eli hollantilaisilla saattaa keskipituudet olla tuota luokkaa, jos niilläkään. Nuo sinun ilmoittamasi lukion ja armeijan tapaukset ovat olleet poikkeuksellisia pitemmän pituuden suuntaan, jos nyt pitävät ylipäänsä edes paikkaansa. Ettei olisi käynyt niin, että aika kultaa muistot. Nuorten miesten keskipituus Suomessa on n. 178-181 cm ja nuorten naisten 166-169 cm, se on pari senttiä koko väestön keskipituuden yläpuolella.


    • xawer

      Itse olen 178cm ja olen kyllä lyhyt ikäluokassani, n. 20-vuotiaat. Kyllä suomalaisen nuoren miehen keskipituus taitaa olla yli 180.

      Uutta tilastoa odotellessa.

    • 16+5

      Pienten miesten (lue pienikullisten) itku ja valitus ei herätä enää sääliä. Ihminen on juuri sen kokoinen kuin on eikä sille juuri mitään mahda. On siis hyväksyttävä itsensä sellaisena kuin on. Muuta mahdollisuutta ei ole.

      Ei se pieni kulli tee miehestä huonoa miestä eikä välttämättä hyvää rakastajaa. Pienikin mies voi olla vaikka kuinka hyvä ja iso voi olla huono isosta jortikasta huolimatta.

    • Iojdhb

      Nykynuoriso sopii pituutensa puolesta lyhtypylväiksi oikein hyvin.

    • sellaistaseon

      "Miten tuo treffipalsta on täynnä lyhyitä miehiä? Itse pitkänä naisena ei ole paljon valinnan varaa."

      ...ja sitten me pitkätkään emme kelpaa kun naisten vaatimukset ovat niin mahdottomat.

    • PääpilvissäN

      Mä olen korkkarit jalassa 182 cm. On se jotenki outoa jos käskynkässä roikkuu sellanen 165 cm:n pätkä,ei voi mitään. Miehen pitää olla sellaset 190 cm. Kaikki eivät ole,kyllä mä sen tiedän,kaikki naisetkaan eivät ole pitkiä. Kyllä seuraa löytyy niin pitkille kuin pätkille,vielä kun korvienvälitkin natsaisivat,ja toiset välit..:DDD

      • Mikaela91

        Peukkua sinulle! Samaa mieltä napoleonkompleksista kärsivistä pätkiksistä, kun 184cm pitkänä saapastelen eteenpäin.


      • ootsiesittenisopoika
        Mikaela91 kirjoitti:

        Peukkua sinulle! Samaa mieltä napoleonkompleksista kärsivistä pätkiksistä, kun 184cm pitkänä saapastelen eteenpäin.

        facepalm


      • Puukengissä

        Mene Hollantiin. Siellä on paljon pitkiä miehiä. :)


    • LIUh

      Millon on lyhyyden vuoro tulla suosioon ja arvostukseen???!!

    • submissi

      Itse olen 175cm nainen ja kaikki mieheni on olleet lyhyempiä kuin minä sentin tai enemmän. En tiedä mistä johtuu, että houkutan itseni mittaisia miehiä. Eihän ne erityisen miehekkäiltä tunnu olemukseltaan, mutta niillä on ollut niin kova napoleon kompleksi, että välillä on tuntunut seurustelevansa kaksimetrisen kanssa :D Kovia komentamaan, mitään kompromisseja ei tehdä vaan vaimo on hiljaa koska on aina väärässä ja jos ei tahtoon alistu niin saa häipyä samantien. Täysiä tyranneja mikä on hassua hetken aikaa mutta sitten se alkaa häiritä arkea ja tulee ongelmaksi. Pidemmät miehet vaikuttaa luonteeltaan sovittelevemmilta ja rauhallisemmilta. Itse olen luonteeltani, ehkä liian alistuva, mutta toisaaltaan teen sitä juuri niin kauan kuin leikki huvittaa minua.

    • Hrfg

      Ai leikki? Sun kirjotuksen takana täytyy olla mies tai sitten olet vain muuten tyhmä.

    • Eräkettu

      Ite oon 199cm... En kovin paljoa ole pidempi kun kattoo tollasta keskivertoa suomalaista miestä...

      Olen jättiläinen verrattuna meidän uusiin kulttuurinrikastajiin..

    • ggbb

      Todellakin lyhyitä ja paksuja miehiä vain tarjolla

    • PitkäPätkä

      Itse olen 187cm pitkä mies ja ottaisin mielelläni pitkän naisen omaksi kullakseni(tietysti kemioiden täytyy natsata, se on se tärkein juttu), mutta eipä noita pitkiä naisia ole juuri tarjolla..:/
      Kestän kyllä vaikka itseänikin pidemmän naisen, eli olen kyllä sen verran ainakin sinut itseni kanssa.
      Tosin muuten nyt en varmaan ole mikään unelmasaalis. Ylipainoa mulla on sellaiset 15kg ja esim. palkkakin on reilu 2000€/kk. Ja olen hieman hiljaisempi luonne myöskin, vaikka särmääkin kyllä sitten tarvittaessa viimeistään löytyy.

    • Nainen160cm

      Pitkät miehet ovat ihania! :)

    • jotainpuuttuuu

      Pahempaa kuin pituuden puute on suomalaisella miehellä maskuliinisuuden puute. Lyhytkin mies voi olla todella maskuliininen. Pitkäkin, mutta jos on kapearaketeinen, leuaton ja pehmeäpiirteinen pikkukasvoinen mies on vielä pahempaa ja todella KAUKANA miuehekkäästä. Ja näitä riittää suomesssa liikaa. Eikä miehekkäitä miehiä edes pääse syntymään kun suomalainen rotu nyt on sitä mitä on ellei sitten hae puolisoa kauempaa maailmasta. Suomalaiset todellakin alkaa muistuttaa toisiaan yhä enmmän ja enemmän ja maskuliniisuus on kuoleva luonnonvara. Harvoissa suvuissa näkyy vielä jäljellä maskuliinisuutta. Onkohan se muovi ja ympäristötekijtä jotka vaikuttavat hormonien heikkenemiseen.

    • Sopivanpituinen

      "Suomalaisten miesten keskipituus on 181 cm"

      En usko. Ei vastaa sitä todellisuutta, joka kävelee itseäni päivittäin kadulla vastaan.

      "Miten tuo treffipalsta on täynnä lyhyitä miehiä?"

      En tiedä, mutta jos pitäisi villi veikkaus esittää, niin ehkä he eivät vaan ole kasvaneet sen pidemmiksi. Itse olen kai sen pituinen kuin olen lähinnä siksi, että vanhempani olivat kuuden sentin marginaalilla saman pituisia ja minkäs geeneillesi teet?

      "Itse pitkänä naisena ei ole paljon valinnan varaa."

      Miksi lähtökohtaisesti edellytät, että miehen pitää olla sinua pidempi? Omahan se on asiasi, mutta jos tietoisesti rajaat vaihtoehtoja tuollaisilla kriteereillä, niin on ihan omakutoinen ongelma, jos sitä valinnanvaraa on hintsusti.

    • sifhruthguthguth

      En ole koskaan elämässäni käynyt tämän Suomi24- foorumin treffipalstoilla edes katsomassa, koska sen verran on vilunväreitä herättänyt, että jos samat tyypit jotka kirjoittelee tän Suomi24- foorumin keskustelupalstoille, on muka myös seuranhakijoina yleisesti; tietää treffipalstoihin perehtymättäkin, että tulos olisi nolla sopivaa miestä minulle jos seuraa hakisin, eikä kyse ole miesten pituudesta tai ulkoisista seikoista... Mielenkiintoista, että iänkaiken vanha viesti on tuokin aloitus vuodelta 2011(!!!), kenties kukaan ei enää kirjoita tälle foorumille(?) vai mitä, mutta aloituksen laatinut taitaa sitten olla mallimittainen nainen. On minusta ainakin aika ymmärrettävää, että joku pitkä nainen ei halua mitään satakuuskytssenttistä sinttiä välttämättä, sen verran puolustan omaa sukupuoltani. Toki voi olla oikeita rakkaustarinoita: mikäs se oli se malli joku 1990-luvun supermalleista(?) en-muista-nimeä, joka nainen ihan oikeasti meni naimisiin jonkun ulkoisesti puolittain hirviöltä näyttävän kantrimuusikon kanssa...


      Lyhyillä miehillä ei ainakaan taida kyllä olla helppoa netin seuranhakumaailmassa, ainakaan tässä internetin kyseenalaisessa "ihmemaailmassa", jos ja jos ja mikäli joku erehtyy nörttien kieroutunutta maailmankuvaa uskomaan?:( Miehen pitää ensivaikutelmalta olla todella karismaattinen, jotta vois korvata puuttuvan pituuden ensikerran tapaamalleen keskivertonaiselle, koska minäkään vaikka olen lyhyt nainen, en valitettavasti koskaan .. no pakko se sana kai on sanoa seksuaalisesti.. viehäty itseni pituisista. Haluan että miehen pää on mun yläpuolella, jos minä nainen halaan miestä, vertauskuva. Esteettisesti joo ihannemies on noin 180 cm pitkä tai mieluiten yli. Ei sais olla mikään pelottava salilihasmöhkäle, jonka alle rusentuisi ja niillä on usein pieni pippelikin liikaa salilla käyvillä, mut sellainen leveäharteinen hyväkroppainen 170- 185 senttinen verraten komeakasvoinen, joka ei kyttää syömisiään ja jolla on älyä ja sydäntä. Ai jai. Tässä maassa on kohta miljoona sinkkua.


      Itse olen tavan pullasorsanainen, en realisistisesti mitenkään kaunis ja persjalkainen, mutta sen verran kaunis kyllä, että jostakin syystä olen aina saanut ne miehet, jokaisen jonka haluan, usein erittäin komeitakin. Miehet luultavasti pelkäävät sellaisia todella kauniita naisia, joita tietysti ovat pitkäsääriset hyväkroppaiset mallimitoisssa olevat kaunottaret. Usein sosiaalisissa tilanteissa näkeekin kaikkein kauneimpien naisten istuvan sillä tavalla kärsivän näköisinä, kun miehet ei uskalla jutellakaan kauniille.


      Aikuisten maailmassa eipä se oikeisiin rakkaussuhteisiin vaikuta ihmisten pituudet tai ulkonäkö. Norsua ja hiirtä ei voi parittaa, vertauskuva, ja koska kauneus on katsojan silmissä, usein se jota yleisesti pidetään kauniina tai komeana, myös on sitä. Karisma on sitten eri asia. Ja jos joku näkee joitakin perverssejä tai alhaisia preferenssejä tässä mitä kirjoitan, omaa likaisen mielikuvituksen.

    • sifhruthguthguth

      En ole koskaan elämässäni käynyt tämän Suomi24- foorumin treffipalstoilla edes katsomassa, koska sen verran on vilunväreitä herättänyt, että jos samat tyypit jotka kirjoittelee tän Suomi24- foorumin keskustelupalstoille, on muka myös seuranhakijoina yleisesti; tietää treffipalstoihin perehtymättäkin, että tulos olisi nolla sopivaa miestä minulle jos seuraa hakisin, eikä kyse ole miesten pituudesta tai ulkoisista seikoista... Mielenkiintoista, että iänkaiken vanha viesti on tuokin aloitus vuodelta 2011(!!!), kenties kukaan ei enää kirjoita tälle foorumille(?) vai mitä, mutta aloituksen laatinut taitaa sitten olla mallimittainen nainen. On minusta ainakin aika ymmärrettävää, että joku pitkä nainen ei halua mitään satakuuskytssenttistä sinttiä välttämättä, sen verran puolustan omaa sukupuoltani. Toki voi olla oikeita rakkaustarinoita: mikäs se oli se malli joku 1990-luvun supermalleista(?) en-muista-nimeä, joka nainen ihan oikeasti meni naimisiin jonkun ulkoisesti puolittain hirviöltä näyttävän kantrimuusikon kanssa...


      Lyhyillä miehillä ei ainakaan taida kyllä olla helppoa netin seuranhakumaailmassa, ainakaan tässä internetin kyseenalaisessa "ihmemaailmassa", jos ja jos ja mikäli joku erehtyy nörttien kieroutunutta maailmankuvaa uskomaan?:( Miehen pitää ensivaikutelmalta olla todella karismaattinen, jotta vois korvata puuttuvan pituuden ensikerran tapaamalleen keskivertonaiselle, koska minäkään vaikka olen lyhyt nainen, en valitettavasti koskaan .. no pakko se sana kai on sanoa seksuaalisesti.. viehäty itseni pituisista. Haluan että miehen pää on mun yläpuolella, jos minä nainen halaan miestä, vertauskuva. Esteettisesti joo ihannemies on noin 180 cm pitkä tai mieluiten yli. Ei sais olla mikään pelottava salilihasmöhkäle, jonka alle rusentuisi ja niillä on usein pieni pippelikin liikaa salilla käyvillä, mut sellainen leveäharteinen hyväkroppainen 170- 185 senttinen verraten komeakasvoinen, joka ei kyttää syömisiään ja jolla on älyä ja sydäntä. Ai jai. Tässä maassa on kohta miljoona sinkkua.


      Itse olen tavan pullasorsanainen, en realisistisesti mitenkään kaunis ja persjalkainen, mutta sen verran kaunis kyllä, että jostakin syystä olen aina saanut ne miehet, jokaisen jonka haluan, usein erittäin komeitakin. Miehet luultavasti pelkäävät sellaisia todella kauniita naisia, joita tietysti ovat pitkäsääriset hyväkroppaiset mallimitoisssa olevat kaunottaret. Usein sosiaalisissa tilanteissa näkeekin kaikkein kauneimpien naisten istuvan sillä tavalla kärsivän näköisinä, kun miehet ei uskalla jutellakaan kauniille.


      Aikuisten maailmassa eipä se oikeisiin rakkaussuhteisiin vaikuta ihmisten pituudet tai ulkonäkö. Norsua ja hiirtä ei voi parittaa, vertauskuva, ja koska kauneus on katsojan silmissä, usein se jota yleisesti pidetään kauniina tai komeana, myös on sitä. Karisma on sitten eri asia. Ja jos joku näkee joitakin perverssejä tai alhaisia preferenssejä ta motiiveja tässä mitä minä kirjoitan, omaa likaisen mielikuvituksen. Ja nyt ilmoitus tuli tuohon, että "aihetta käsitelty jo aiemmin", ahaa! : no minä ainakaan en ole ollut osallinen keskusteluun "aiemmin", koska olen satunnainen nietön Suomi24- palstalle kirjoittava...

    • pitkä---nainen

      Koskaan ei saa mollata ihmisiä ominaisuuksista, joille he eivät voi mitään! En tarkoita, että pitäisi pariutua sellaisen kanssa, joka ei viehätä, mutta ei saa haukkuakaan! Todella ilkeää nimitellä sinteiksi lyhyitä miehiä.

    • mittaluokka

      Taisi tulla yksikkövirhe? Suomalaisten miesten keskipituus on 181 mm. Erektiossa siis.

    • VäärääTietoaTaas

      Suomalaisten miesten keskipituus on 178-180 cm. Naisten keskipituus on 165-167 cm.

    • 181cm

      Itse olen juuri sen 181cm pitkä ja 33-vuotias. Tuntuu että nykynuoriso on kovinkin pitkää poikaa, siis meinaan ihan jotain yläaste ikäisiä jannuja jota tulee vastaan, tuntuu että olisivat keskimäärin pidempiä kuin itse olen.

      • On kai kun naiset tämä asia mielessä lisääntyvät pitkien miesten kanssa, ettei lapsista tulisi lyhyitä. Yksi syy siihen miksi lyhyet miehet jätetään parisuhdemarkkinoiden ulkopuolelle.


    • lyhyttä

      172, olen sitten jo auttamattoman lyhyt.

      • loveislove1

        Et ole. Tai olet sitten ehkä pinnallisten naisten mielestä. Haluatko sellaisen? Tuskin.

        Kyllä naisia riittää, joille pituus on sivuseikka. Tärkeämpää on olla kunnollinen mies, joka pitää perheestään huolta. Ei päihteitä, ei huumeita, liikunnallinen, mukava, huumorintajuinen, selkärankaa löytyy, sopiva ammatti, jolla elättää itsensä.


    • M171

      Ajatelkaas mikä on tilanne parinkymmenen vuoden päästä kun nämä pitkästi yli 180 senttiset hujopit lisääntyy nuorten naisten kanssa joilla pituutta nykyään sen 170 senttiä. Sieltä kävelee vastaan järkiään 190 senttisiä lipputankoja.

      • juicci87

        Mä oon 184 cm pitkä ja tunnen itseni lyhkäseks ainakin hesassa. Rautatientorillakin kun katsoo populaa, niin monet on yli tuon 190 cm. On niitä metrimakejakin paljon, mutta on niitä pitkiäkin.


    • PersJalkanen

      Persjalkaisuus on kansallisominaisuutemme. Siitä tulisi olla ylpeä, sillä harvassa maassa on yhtä paljon persjalkaisia.

    • Persejalka

      Persjalkaisia jotka on kuitenkin keskipituudeltansa euroopan TOP6 pisimpiin maihin lukeutuvia?

      Meneppä välimerelle jossa suurin osa kaikista miehistä 165-175 cm. Näyttävät silti ihan sopusuhtaisilta.

    • millemi

      Määritelläänkö pituus pidemmän, vai lyhyemmän jalan mukaan?

    • Selitys

      Treffipalstoilla roikkuvat pienet miehet ja suuret naiset. Se johtuu yksinkertaisesti siitä, että melkein kaikki naiset hakevat pitkiä miehiä, mutta pitkille miehille - valitettavasti - kelpaavat myös pienet naiset. Pitkistä naisista on iso ylijäämä, samoin lyhyistä miehistä. Elävässä elämässä muut ulkonäön ja luonteen ominaisuudet merkitsevät onneksi enemmän.

    • vastaajaz

      Havaittua:

      Lyhyet naiset haluavat pitkän miehen, kauneimmat saavat sellaisen, loput kelpuuttavat lyhyemmänkin.
      Pitkät naiset vaativat pitkän miehen, kauneimmat saavat sellaisen, loput jäävät kokonaan ilman.
      Useimmat pitkät miehet haluavat pienen ja siron naisen.
      Yllättävän monet lyhyet miehet haluavat pitkän amatsoninaisen.

      Jos haluat stereotyyppisen unelmakumppanin, ole itse stereotyyppinen unelmakumppani. Pitkälle ja raamikkaalle miehelle pieni ja siro nainen. Isolle amatsoninaiselle pieni hobittimies.

      Kaikille niitä pitkiä ja raamikkaita "tunnen olevani turvassa ja voin katsella miestä ylöspäin 10cm koroissa"-miehiä ei riitä.

      • sallaankesällä

        Niimpä, ei todellakaan kaikille naisille riitä pitkiä miehiä. Mun työpaikalle tuli töihin pitkä, komea mies, joka oli vielä sinkku. Tai ei ollut ainakaan sormusta.

        Heti alkoi akkalaumassa melkoinen sutina ja meikattiin/ehostettiin huomattavasti enemmän kuin vain akkojen kesken (naisvoittoinen ala).

        Sitten tämä mies alkoikin seurustelemaan paljon lyhyemmän naisen kanssa. En voi ymmärtää kun oli pidempiäkin naisia tarjolla.


      • vastaajaz
        sallaankesällä kirjoitti:

        Niimpä, ei todellakaan kaikille naisille riitä pitkiä miehiä. Mun työpaikalle tuli töihin pitkä, komea mies, joka oli vielä sinkku. Tai ei ollut ainakaan sormusta.

        Heti alkoi akkalaumassa melkoinen sutina ja meikattiin/ehostettiin huomattavasti enemmän kuin vain akkojen kesken (naisvoittoinen ala).

        Sitten tämä mies alkoikin seurustelemaan paljon lyhyemmän naisen kanssa. En voi ymmärtää kun oli pidempiäkin naisia tarjolla.

        Voisiko olla että miehet hakevat naisessa eri ominaisuuksia kuin naiset miehessä?

        Pitkän, raamikkaan ja hyvätuloisen miehen ihanne ei ehkä olekaan pitkä, raamikas ja hyvätuloinen nainen.

        Jos pitkät ja raamikkaat miehet hakevat pieniä ja siroja naisia, ehkä pitkien ja raamikkaiden naisten kannattaa sitten katsella pieniä ja siroja miehiä?


    • luonnehäiriösuominainen

      Outoa että ainakin itse olen sen 172 pitkä ja hian hyvän pitunen mies, lisäksi se miehekkyys tulee ihan muista asioista, tiedoksi stereotyyppisesti ajatteleville naisille jotka ei sitten itse ole niitä unelmakumppaneita vaikka samaa vaativat.

      Moni luulee mua paljon pidemmäksi, varsinkin naiset kun on jokseenkin pitkät jalat ja hyvä ryhti, asenne se kyllä enemmän ratkasee kuin pituus.

    • Anonyymi

      Suomalaisen miehen keskipituus on 182,5cm. Valtaosa miehistä osuu 180-185cm haarukkaan. Alle 180cm voidaan puhua lyhyestä. Yli 185cm voidaan puhua pitkästä. Näin se menee. Sitten alle 170cm on kääpiö, ja yli 195cm on jättiläinen.

      • Anonyymi

        Mikäs lähde tälle on? Ei riitä että Kaisa-Leenasta tuntuu siltä.


    • Anonyymi

      Onko ne miehet lyhyitä ylhäältä vai alhaalta? Samapa tuo mutta kyllä nykymies ei ole miestä nähnytkään. On kasvatettu parta ja käyty salilla, hjuu hyvin pyyhkii.
      Sivistys, käytöstavat, oman edun tavoittelu ja yleinen retardius loistaa 99% nykym.. ...henkilöstä valovuoden päähän.
      Oikeasti, olen todella pettynyt ja surullinen naisten ja lasten puolesta.

    • Anonyymi

      Parisuhteeseen kelpaamattoman miehen keskipituus on 165 cm

    • Anonyymi

      Miehet ovat keskimäärin 13 cm pitempiä kuin naiset. Onko sattumaa, että miehisen elimen keskipituus on sama 13 cm?

      • Anonyymi

        Pistä nyt edes sentti lisää. 14 senttiä on suomalaisen keskimitta (yllättävän vähän). Jenkkimiehillä on se sentin vähemmän.

        Tämän jälkeen todetaan, että tuo tutkimus on yhtä kuraa, mitä on tehty naisten syvyydestä. Ei näitä kukaan uskalla oikeasti mittailla.


    • Anonyymi

      no voi hitsi... en voi tehdä miitään meitsin meisselillä.... välittömästi joku no go.
      Ei voi pohjoisessa maassa minkään sille että on "grower" eikä "Shower".
      Muilta saattaa tippua munat lattiaan tässä lämmössä mutta ei suomalaisilta.

    • Anonyymi

      Eikä ole, kun laitoin siihen hopeaveteen lipeää....

      terveisin,
      marko päivä.

    • Anonyymi

      Minä olen miettinyt samaa mut oneks tormänny pitkiin miehiin.. Mut suomi24 treffeistä tai tinderistä niitä ei kyllä löydy...

    • Anonyymi

      ei haittaa lyhyet miehet jos on komea parta

    • Anonyymi

      Suomalaisen miehen keskipaino on nykyään 180kg.

      • Anonyymi

        Naisten myös, joten ei ongelmaa. Läskille läski.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Typerä kysymys. Ihminen on niin pitkä, kuin on. Mitä ihmettelemistä siinä on. Mene lyhennysleikkaukseen.

    • Anonyymi

      miks treffipalstat on täynnä vaan lihavia naisia.. itse olen urheilullinen ni eipä ole paljon valinnanvaraa

      • Anonyymi

        Koska treffipalstat täyttyy niistä ketkä eivät kelpaa kellekään. Niin sanottuja jämäpaloja.


    • Anonyymi

      Mitä pitempi mies, sen pitempi kulli.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe