meikkaaminen

meikki hullu !

olen kohta 10v. tyttö ja haluaisin alkaa meikkaamaan, mutta aina jos mulla on meikkiä, niin äiti kysyy multa että " onko sulla meikkiä? " olen ajatellut että sitten kun saan rahaa tarpeeksi ostan omia meikkejä. eli kysymys: miten sanon vanhemmille että haluan alkaa meikkaamaan ( isäni ei hyväksyisi sitä, koska ei hyväksy 12v. isosiskonikaan meikkaamista. ) ja mitä meikkejä kannattaa ostaa ?

61

5040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NO NAME

      Mä oon 12w ,kohta 13 ;))

      Mulla on sen verran finnejä ,et käytän: peitevoidetta ja puuteria...

      Mut ihan normi käytän: Ripsari,puuteri,peitepuikko,peitevoide,luomiväri,huulikiilto (joskus kajaali) ...Mun mielestä sun ei tarvi meikata ainakaa kahtee vuotee... Tosin jos välttämättä haluut ,ni voit ostaa ripsivärin ja huulikiillon ,ku oot täyttäny 11 :33

      Tai voit pyytää lahjaks...Kyl sun äitis on nyt joustettava ,ees vähän!!

      • Neuvoksi

        Herranjestas mitä aineita sinä laitat kasvoihin, etenkin nyt kun sinulla on finnejä, et missään tapauksessa saisi laittaa mitään meikkivoiteita, peitepuikkoja, eikä ainakaan puuteria, sillä se pahentaa vain asiaa, ja voi finneistä jäädä loppuelämän pysyvät arvet, ja ne on rumia, ja enään sitten vaikea poistaa.Esimerkiksi kaupoissa, ja apteekissa on myytävänä erikseen finneille tarkoitettua puhdistusainetta, etkä tarvitse muuta, kuin säännöllisen kasvojen puhdistuksen aamuin illoin, niin finnit ähtee, ja tulee upea raikas iho, ja ihosi voi hyvin.


      • 138

        Oon 10v ja haluaisin käyttää meikkiä joten voisinko?


      • Eikannata
        138 kirjoitti:

        Oon 10v ja haluaisin käyttää meikkiä joten voisinko?

        Ei missään nimessä vielä noin nuorelle! pilaa ihoa


    • tytttö19v

      oot niin kovin nuori vielä, tuskin tarviit minkäänäkösiä meikkejä vielä..
      Mutta jos välttämättä haluut, meikkaa luonnollisesti, laitat nätin sävystä poskipunaa hitusen ja huulikiiltoa, sekin tekee jo jotain!! Ymmärrän kyllä vanhempiesi reaktion Onhan 12vuotiaskin vielä lapsi.. Vanhempia pelottaa lastensa kasvaminen, ja pelko että joko siitä meidän vauvasta on tullut aikuinen. Meikit ei tee aikuista, mutta ei sitä lapsillekkaan ole tarkoitettu :) Sano äidillesi joskus vinkkinä, että haluisit kokeilla meikkejä kotona ihan huvinvuoksi.. haluaisit opetella että osaat sitten vanhempana. ei sun tarvitse päivittäin meikkailla :)

      • Baella

        No, ei nyt nuori tyttö tarvitse ainakaan poskipunaa, sen punan saa poskiin ulkona. huulikiille on kiva, mutta ei sitäkään nyt 12 vuotias, sitäpaitsi kaikissa meikeissä on kemiallisia aineita, eikä se ole elimistölle hyväksi huulikiilteen, tai huulipunan jouduttua ruoansulatuksen mukana elimistöön.


      • hirmu
        Baella kirjoitti:

        No, ei nyt nuori tyttö tarvitse ainakaan poskipunaa, sen punan saa poskiin ulkona. huulikiille on kiva, mutta ei sitäkään nyt 12 vuotias, sitäpaitsi kaikissa meikeissä on kemiallisia aineita, eikä se ole elimistölle hyväksi huulikiilteen, tai huulipunan jouduttua ruoansulatuksen mukana elimistöön.

        söin pienenä huulikiiltoo ;>


      • Nimimerkki123

        Sama


      • Anonyymi
        Baella kirjoitti:

        No, ei nyt nuori tyttö tarvitse ainakaan poskipunaa, sen punan saa poskiin ulkona. huulikiille on kiva, mutta ei sitäkään nyt 12 vuotias, sitäpaitsi kaikissa meikeissä on kemiallisia aineita, eikä se ole elimistölle hyväksi huulikiilteen, tai huulipunan jouduttua ruoansulatuksen mukana elimistöön.

        No lähes jokainen aikuinen käyttää meikkiä ni miks kukaan ei sit sano niille


        Eikö jokainen saa päättää ite käyttääkö vai ei




        Mut miten kertoa jos käyttää
        Sain just ripsivärii kokeilin sitä ja aloin laittaa mut vaan sillee omassa huoneessa sillee et kukaan ei näe


        Miten kerron??


    • Huokaus..

      Itse en meikannut ollankaan, ennen kuin menin seiskalle :) Koko ala-asteen ajan olin t-paita ja verkkarit päällä. Ei meikkiä, eikä merkkivaatteita, joskus ei hiuksiakaan harjattu : D vasta kun menin seiskalle, laitoin ripsaria ja aloin käyttämään farkkuja : D Olen huomannut että kun ei tarvinnut nuorena esittää mitään, tuli tosi hyvä itsetunto :) toista se on nykyään, kun ruvetaan meikkaamaan jo 8 vuotiaina 8( surullista tää tämmönen..

    • meikkaaja!

      no mä oon 11v ja no kyl mäki meikkaan mut jos mä oisin sä nii vaihto ehto 1.en meikkais. Vaihto ehto 2. meikkaiksin ja jos sun vanhempas jotain siit sanoo nii kävelisin pokkana ohi ja jos ne tulis sit jotai lässyttää nii en vastais enkä kuuntelis!

      • nainen55

        Sun kielenkäytöstä päätellen et ole koskaan saanut koivuniemen-herraa, tarkoittaa risua. jos silloin kun minä olin sun ikäinen, ja olisin siinä menny pokkana vanhempien ohi, niin se ei olis onnistunu, selkään tuli vähemmästäkin. meillä oli kuri kotona, ja se oli jopa liiankin ankaraa, mutta se kasvatti myös sisua, ja luonnetta, sekä opetti vastuulliseksi.meillä oli myös kotona tehtävä kotityöt. olin 8 vuotias, kun isä kuoli, jäin äidin kanssa kahdestaan, minulle alkoi töitä kotona järjestymään aika lailla, olin koulussa toisinaan niin väsynyt, että nukahdin tunnilla pulpettiin.muista olla vanhemmillesi kuuliainen ja kiltti, tulet huomaamaan, että kaikki asiat on silloin paremmin. ole nöyrä ja avulias, ja ole oma itsesi, äläkä välitä mitä muut sinusta ajattelevat. Tsemppiä sulle, ja hyvää alkanutta vuotta.. Nimimerkille: meikkaaja


      • Isäpappa
        nainen55 kirjoitti:

        Sun kielenkäytöstä päätellen et ole koskaan saanut koivuniemen-herraa, tarkoittaa risua. jos silloin kun minä olin sun ikäinen, ja olisin siinä menny pokkana vanhempien ohi, niin se ei olis onnistunu, selkään tuli vähemmästäkin. meillä oli kuri kotona, ja se oli jopa liiankin ankaraa, mutta se kasvatti myös sisua, ja luonnetta, sekä opetti vastuulliseksi.meillä oli myös kotona tehtävä kotityöt. olin 8 vuotias, kun isä kuoli, jäin äidin kanssa kahdestaan, minulle alkoi töitä kotona järjestymään aika lailla, olin koulussa toisinaan niin väsynyt, että nukahdin tunnilla pulpettiin.muista olla vanhemmillesi kuuliainen ja kiltti, tulet huomaamaan, että kaikki asiat on silloin paremmin. ole nöyrä ja avulias, ja ole oma itsesi, äläkä välitä mitä muut sinusta ajattelevat. Tsemppiä sulle, ja hyvää alkanutta vuotta.. Nimimerkille: meikkaaja

        Oletko nyt sit onnellinen, että sua on pahoinpidelty kotona? Minä en olis.
        Jotain vikaa on kasvatuksessa, jos auktoriteetti ei riitä ilman pahoinpitelyä.
        Voihan olla, että oma esiteinini on sit vaan sitä kiltimpää sorttia (ei silti mikään ujo hissukka, kaikkea muuta), mutta kyllä minä ainakin olen tähän asti ihan puhumalla saanut hoidettua hänen kanssaan asiat. Ei ole tarvinnut turvautua väkivaltaan tai kättä pidempään.
        Kunnioitus ansaitaan ihan muulla tavalla kuin vahvemman oikeudella.


    • vinkkivinkkinä

      aloitin itse meikkaamisen joskus kun olin vitosluokalla. käytin ripsaria, ja silloin tällöin puuteriakin. vasta kutosluokalla aloin kokeilemaan meikkivoidetta. enkä todellakaan kadu sitä että aloitin meikkaamisen nuin nuorena. käytin kuitenkin inhimillisesti meikkejä ja halusin antaa sellaisen kuvan että minä olen minä ja tykkään laittaa ripsaria ja meikata itseäni sievemmäksi. enkä siis väitä että sinä et olisi sievä ilman miekkiä, mutta halusin itse vain kokea sen tunteen kun aamulla saa herätä ja laittautua vähäsen :) nyt olen 15 ja meikkaan edelleenkin mutta kuviini on astunut vain kajaali,valokynä ja luomiväri. mutta ymmärrän ettei vanhempasi tykkää siitä että meikkaat nuorempa mutta koita kertoa että haluat korostaa kasvojen piirteitäsi vähäisellä meikin käytöllä , joka ei ole haitaksi kenellekkään (:

      • Anonyymi

        😘 toi oli hyvä kiitos


    • 14v tyttö

      Olen 8- luokalla ja aloitin meikkaamisen joskus 6lk. Mulla on sellanen jännä punertava iho, en nyt muista sitä hienoo nimee sille XD Käytän meikkivoidetta peittääkseni punaisuuden. Äiti hyväksyy sen koska hänellä oli pienenä suurin piirtein sama ongelma...

    • No tuotatuota en oo itekkää mikää vanha mutta ei nyt 10 veen tartte meikata. Joku huulikiilto on ihan ok, mut ei meikkivoidetta tai vastaavaa. Koska ei 10 vuotiaalla ees oo mitä piilottaa, jotkut piilottaa finnejä tms meikkivoiteella mutta tosi asiassa ei se oo hyväksi iholle, eikä varsinkaan finneille. Sitä paitsi tuskin 10 vuotiaalla on varaa kunnon meikkeihin sillä ne on aika kalliita...

    • työkseni meikannut

      ..ja kun sitten sen meikkaamisen joskus aloitat, niin muistathan että kunnon puhdistus illalla..ei meikit naamassa nukkumaan. mutta ei se puhdistustustuote saa olla liian 'vahvakaan' vaan sun iholle sopiva. ja joku apteekin kevyt perusvoide, vaikka.
      Sinun ikäisenä aloitin meikkikokeilut kotona..välillä vedettiin överiksi, välillä opettelin just parhaitten piirteitten korostusta. Meikkaamaan aloitin sit seiskaluokalla -> silloin ripsaria, puuteria ja vaaleaa luomiväriä.
      Eihän sitä mikään meikkipelle tarvii olla ja vetää koko meikkipussin sisältöä naamaan kerralla. Mene tyylillä LESS IS MORE..

    • hoh hoijaa

      Hyvänen aika, pitääkö 10-vuotiaan meikata! Kakarahan tuon ikäinen vielä on. Nukeilla saisit leikkiä, se on lasten työtä. Meikata ehdit vielä ihan riittämiin myöhemmällä iällä.

      • Poikatyttö99

        Ja mistähän tulee se käsitys, että tyttöjen pitäisi leikkiä nukeilla?


      • Anonyymi
        Poikatyttö99 kirjoitti:

        Ja mistähän tulee se käsitys, että tyttöjen pitäisi leikkiä nukeilla?

        Jep


    • Rönömummo 55

      Elä hyvätyttö meikkoo nuin nuorena. Minä olin 16v kun eka kerran laitoin huulpunnoo. Ostin sen Kuopiolaisesta kemikaaliosta. Se oli sellallasta voimakkaan kirkkaan punasta. Samalla ostin halapoo hajuvettä. Hajuvespurkin kyljessä luvattiin miesten lähtevän seuraamaan tuoksua. Se olj kessee ja mentiin sitten lavatansseihin Rönnöön testoomaan ostoksia. Minulla olj polvipituinen punakukkanen kesämekko. Kovasti suatiin tanssia ja hiki tulj. Mänin rantakivelle huiloomaan ja perässä tulj oikein komia James Tiini. Hajuvesj näätti toimivan. Siinä aikamme juteltiin ja pussailtiin. Jameksen nuama olj ihan punanen huulipunasta. Se suatto minut koetovelle. Mänin yksin nukkumaan. Olj ihana ilta.

    • Rose's street

      Minsuta meikki ei oiekin kuulu arkeen (ei näkyästi) juhliinhan toki saa meikata jos tahtoo, mutta ehkei kouluun esimerkiksi kannata. Usein meikki ei myöskään aamukiireessä onnistu ja sen poisto on joskus vaikeaa. (Tämän takia en itse ole koskaan meikannut kouluun.)

    • Saija. V

      Älä hyvä tyttö nyt vielä tuossa iässä ala meikkaamaan, ne on vanhempien ja aikuisten asioita. Sinä olet vielä lapsi, ei sinun tarvitse ulkonäköäsi vielä miettiä. sinun ikäiselläsi tytöllä on vielä raikas iho, jota ei kemiallisilla aineilla kannata pilata, eikä ulkonäköään kannata sen takia muuttaa, että olisit vanhemman näköinen, se voi tuoda tullessaan vain lisää ongelmia. ei mitään meikkejä sinuna laittaisi vielä moneen vuoteen, ja jos ihosi on kaunis, ja muuten terve, et tarvitse mitään. ole luonnollinen.

    • Tomo-chan versus me

      Mie en o käyttännä meikkei koskaa enkä aio käyttäkkää ko mie tyksin et mie ruukkaan olla pojkka jokka o kuitenkki miespuolena jote juu nou neva juus meik ap if joor a poi juu nou.

    • ???

      Etkö voisi yrittää käyttää lapsille suunnattu meikkejä, niin kuin lelumainoksissa näytetään?

    • toivottaja

      Voisiit ehkä aloittaa jollain huulikiillolla/värillisellä huulirasvalla. Tuota huulirasvaa ei ainakaan voi vanhemmat kieltää, ja se on melkein sama asia kuin kiilto, hyväksi huulille.

      Koska kovin moni ei ole itse kysymykseen vastannut, niin vinkkejä vanhemmille puhumiseen:

      ÄLÄ sano 'koska kaikki muutkin', se on vihoviimeinen asia jonka vanhemmat haluavat kuulla.
      Kysy aluksi vanhemmiltasi ihan ohimennen, mitä he ajattelevat meikkaamisesta. Kun he ovat vastanneet voit heittää taaskin ihan ohimennen että no, minusta olisi kiva laittaa vähän jotain meikkiä kouluun, vaikka jotain huulikiiltoa tai muuta sellaista.

      Korosta sitä, että et halua läntätä naamaasi hirveästi meikkivoidetta, kajalia, luomiväriä yms. vaikka haluaisitkin. Kun vanhemmat ovat huomanneet että osaat käyttää meikkejä vastuullisesti, voit hiljalleen lisäillä meikkiä.

      Sano vanhemmillesi että et halua meikata koska muutkin meikkaavat, etkä tehdä vaikutusta poikiin, etkä yrittää mitään muutakaan sellaista, vaan että haluaisit korostaa omia piirteitäsi ja tuntea itsesi kauniiksi ja itsevarmaksi. (Mutta älä muotoile asiaa niin, että vanhemmat kuvittelevat sinulla olevan huono itsetunto, jota yrität paikkailla meikillä)

      Aluksi sinun kannattaa hankkia vaikkapa

      huulikiilto/värillinen huulirasva
      ripsiväriä (käytä kohtuudella)

      JOS sinulla on huono iho (mitä en kymmenvuotiaasta usko), jonkin sortin mineraalimeikkipuuteri voi olla ihan ok.

      Jos haluat meikata enemmän, tee se vaivihkaa, osta meikit omilla rahoillasi jotka olet itse ansainnut, mutta älä salaile meikkaamistasi, koska näin osoitat vanhemmillesi että olet vastuullinen, hankit itse omat rahasi ja käytät ne tarpeellisiksi katsomiisi asioihisi, ja olet myös rehellinen.

      Onnea :)

    • HELP ME!!

      oon kohta 13 vuotta oon nyt kesälomalla ja ens-syksynä meen ylä-asteelle 7.-luokalle ja haluaisin aloittaa jo meikkaamaan,mutta en uskalla kysyä asiaa äidiltäni en tiedä miksi mutta se vaan tuntuu niin nololta ja kaikki muut meijän luokkalaiset jo meikkaa paitsi kolme sellasta nynnyä tyyppiä onko kellään neuvoja miten voisin selittää asian äidilleni että haluun alottaa meikkaamaan.

      • sid``

        juurihan ilmaisit aika vahvasti että haluat alkaa meikata..? sano sama äidillesi niinkuin äsken kirjoitit tänne. HUOM HUOM se että ei meikkaa ei tee kenestäkään "nynnyä" !


    • =anna=

      Hei! Olen ammatiltani kosmetologi ja eteeni on tullut monesti 9-12 vuotiaita tyttöjä jotka käyvät vakituisesti kasvo hoidoissa ja meikkaavat päivittäin. Totuus on se että ihosi on vielä niin "nuori" eikä sitä kauheasti kannata vielä ainakaan pakkeleilla pilata. Itsekin olin tuossa tilanteessa kun olin 10, ja aloin meikata kouluun kuudennella luokalla. Mutta nyt tajuan etten meikannut meikkaamisen ilosta, vaan siksi että tunsin itseni silloin vanhemmaksi, kun huulissa oli kiiltoa ja ripsissä väriä. Jos haluat alkaa jo "aikuistua" voit aloittaa säännöllisellä ihonhoidolla, aluksi miedoilla tuotteilla. Pelkkä kasvojen pesu aamuin illoin tekee ihan hyvää kenelle tahansa. Voitte vaikka yhdessä äitisi kanssa ostaa kasvovettä ja jonkun kasvovoiteen. Talvisin on hyvä käyttää vaikka viikon ajan silmän ympärys voidetta. Kun iho onhyvässä kunnossa on meikkaaminenkin kivempaa. Mutta älä käytä äitisi meikkejä,ne ovat todennäköisesti todella vahvoja ja pilaavat ihosi. Saman ripsivärin käyttäminen voi johtaa silmätulehdukseen, ja meikkisieni kerää bakteereja enemmän kuin kynsien alla, joten kun siirrät niitä äitisi kasvoista omille, ja päin vastoin, voit saada pahaakin ihottumaa ja muita oireita. Itse 14vuotiaana käytin meikkivoidetta päivittäin peittämään huonon ihoni. Kerran käytin liian kauan, ja sain pahan tulehduksen, jostaminulla on edelleen arpia poskissani, mutta ne olin oppinut peittämään meikillä. Meikkaamalla voit myös ilmaista itseäsi, ja se voi olla välillä kivaakin. Mutta sinun ikäisenä en pilaisi ihoani vielä vahvalla kosmetiikalla, vaa kokeilisin vähän kerrallaan kevyesti. Jos kasvoillesi ilmestyy näppylöitä, ei ole väärin peittää niitä meikillä. Mutta olet kuitenkin vielä nuori, ja sinun kannattaisi miettiä niin paljon muutakin kuin ulkonäköäsi. Olen varma että olet luonnostaan kaunis, kyllä kaikki meistä ovat. Ja vähän vanhempana ymmärrät ettei paksut pitkät ihanteelliset hiukset ja pitkät tuuheat ripset, ole avain onneen. Tärkeintä on olla kaunis sisältä! :)

      • =anna=2

        korjaan: käytin siis liian kauan samaa meikkisientä!


    • TYTTELI 10W

      mä ite meikkaan aika usein vaik oon vasta 10 mut mä käytän:puuterii,kajaalii,poskipunaa,ripsarii,luomivärii,huulipunaa ja pohjustus voidetta

      • TYTTELI 10W

        KIRJOTIN TOHO VÄÄRI SIIN PITÄS LUKEE ET MÄ MEIKKAAN AIKA HARVON MEIKKAAN EHKÄ JUST NIINKU KERRAN KUUKAUDESSA:)


    • apuuuuuuuu

      mä haluaisin käyttää meikkejä muut en uskalla siitä sanoa äitille. Mä käytän ainoastaan huulikiiltoa mutta mulla on myös oma hajuvesi jota en käytä. miten mä sanon äitille että haluun meikata ?

    • meikki hullu !

      mä oon nyt alkanu käyttää meikkiä vähän. laitan kouluun aina ripsiväriä, meikkivoidetta ja puuteria. alotan nyt syksyllä 5 luokan ja alan sit EHKÄ vähän lisäämään meikkii

      t. alottaja

    • pelottaa

      Mua vähän pelottaa. Oon alottanu meikkaamisen 11 v. Ja olen käyttänyt sitä joka päivä paitsi la ja su. Mua pelottaa koska mutsi kerto että voi tulla "vanhojen naisten" rypyt silmän alle. Ja kun käytän joka päivä paitsi ne vapaa päivät nii ku herään ja meen peilin eteen niin silmän alla on mustat rantut. Vastauksiii nopeeeeeeee!!!!

    • riinuhiiruliinulaine

      Moi, ei silmien alle tule ryppyjä meikki voiteesta. Ja se että sinulla on ''mustat rantut'' voi tarkoittaa sitä, ettet ole nukkunut tarpeeksi tai huomaat itse vain ne ''mustat silmän aluset'' joista edes äitisi tiedä(eli sinulla ei ole ja näet jotain muuta kun mustat silmänaluset). Ja itse en ymmärrä sitä, että täytyy kysyä lupaa, että saako aloittaa naamansa meikkaamisen. Vanhempien ei kuulu sotkeentua lasten meikki asioihin, jollet satu olemaan meikannut paksut kajalit, tekoripset jne. jne. MUTTA, kun vanhemmat eivät sotkeennu asioihisi, se tarkoittaa että ostat meikkisi OMILLASI rahoillasi. Ja siihen ''lupaan'' vielä, laita aamulla ennen koulua vaikka ripsaria ja jotain vaaleaa huulikiiltoa, kävelle pokkana vanhempiesi ohi, käänny katso heitä että he ovat nähneet meikkisi, ja sano(esim) ''Moikka, mä lähen kouluun'', jos vanhempasi kommentoivat että ''onkos sulla ny meikkiä'', niin sano pokkana että (esim) ''on, ja jos et tykkää niin oma ongelmasi'' en usko että täältä suomesta löytyy vanhempia, jotka yrittävät pestä väkisin pois( eli jos vanhempaasi eivät pidä siitä, ja käskevät pesemään sen pois, sanot napakasti JAA, AHA, ja lähdet kouluun) Toivottavasti useampi pulma tuli ratkasistua, hyvää alkukesää ja paljon pusuja♥

    • jeeeeeeeh

      mun äiti on tosi joustava. se on sanonu, et jos haluat alkaa meikkaa ni sano ni ostetaa sulle meikkejä. mut mä en oo, ku en vaa joteki uskalla sanoo :D oon siis 14 vuotias :)

      • Sama ongelma..

        Mul on ihan sama ongelma!


    • liian aikaisin

      kaverini kun oli n.9w alkoi käyttää ripsarii ja sellasta vaaleensinistä luomivärii.....
      Opettaja huomautti sille siitä

      • Meikkicrazy

        Mä oon 12 v ja mä alotin meikkaamisen kun olin kesä lomalla (eli tavallaa harjottelin meikkaamist 6 luokalle). Mä käytän vaan ripsarii, joskus vaaleta kuomi värii, kajalii ja huuli kiiltoo, jtn vaaleen värist huuli punaa ja huuli rasvaa tietty! mun mielest sun ikäseks huulikiilto ois iha OK mut ei mitää ripsarii......


    • nopeevastauksii

      No siis oon 12v tyttö ja haluisin aloittaa meikkaamisen esim:kulmien muotoilemisen ja ripsarii ja kajaalii ja seb semmosii mutta en uskalla sanoa vanhenmilmeni että tarviin meikkejä.mitä teen vatauksii pian.

    • Banaanivesimeloni

      Moi! Kyllä tää keskustelu on jo pari vuotta vanha, mutta whatever :D Itse oon sen 10v, ja kouluun laitan huulikiiltoa :3 Ripsari mulla on kotona, joskus huvin vuoksi "kokeilen" julkisesti en vielä käytä, mun silmät näyttää silloin yliluonnollisilta xD En mä nyt haluu kehuskella, mutta kaverit ainakin sanoo, että mulla on tosi pitkät/tummat ripset :3 Eikös sen ripasrin pitäisi tehdä enemmän muutoksia vaalearipsisiin? c: No joo, hyvää yötä vaan kaikille :3

    • Enmeikkaa

      Mä oon 14 vuotias ja en meikkaa ja kohta meen jo 9lk katselen jos silloin alkaisin meikata vähän :)

    • Ujoudenhuippu

      Oon 15v ja en käytä edes ripsaria. Koska on hyvä olla sellanen ku on eikä esittää sitä mitä ei oikeesti oo. Mulla ei oo mitää ulkonäköpaineita.

    • Ettekötienneet

      Hei eikö joku tiennyt että ennenvanhaan kotona oli kova kuri ja käytettiin remmiä tai risua!? Se ei ole pahoinpitelyä! Se vähän varmasti sattuu mutta se on hyvä et on kuri!

      • Miettijä

        Oikeesti???


    • Mitäpitäisitehdä

      En tiedä mistä pystyy tekeen uuden keskustelun mut kai sen tähänkin voi pistää. 😶 Olen 12 vuotias 6 luokalla. Haluaisin alkaa meikkaamaan. (Käyttää ripsiväriä). En kuitenkaan uskalla pyytää lupaa vanhemmiltani koska he eivät kuitenkaan suvaitsisi sitä. Kahdeksannella luokalla oleva isosiskoni joka ei meikkaa ei auta asiaa yhtään. En uskaltaisi aloittaa ennen häntä. Mitä pitäisi tehdä?

    • Ihan.sama.mulle

      Meikkaat jos huvittaa
      Ite oon 11v. Käytän
      ripsivärii ja tummennan kulmiani (en siis tee ihan kulmia kulmia vaan tummennan pikkusenxD)
      Ja ripsariiki pikkusen

      Ei ihmiselle voi vaa sanoo et "sä oot vast 10 joten oot liian nuori meikaamaan"

      Vai ootekste jotai ikärasisteja



      Oike oikei, kukaa ei oo ny rasisti .... toivottavasti ;)

      Vai onko siinäpä vasta kysymys.......

      • MirandaUusi

        Ninpä niin oot oikeessa sopivasti mun kaa.


    • EhkäMeikkaan

      Minäkin olen 10-vuotias tyttö haluaisin KOKEILLA ja harjoitella sillon sun tällöin meikkaamista mutta, en uskalla kysyä äidiltä asiasta. Olen ennenkin kokeillut kaverilla ja kotona äidin meikeillä salaa mutta, ei siitä mitään ole tullut. Kysyn varmaankin tänään äidiltä että voisinko kokeilla/harjotella tai jotain sinne päin etten ala meikkaamaan joka päivä.

      • Miettijä

        Moi
        Oon 10v. Tyttö ja mietin milloin ois hyvä aika alkaa meikata? Äitini sanoo aina että sit ku oon 15v. Tai 16v. Mut en vaan jaksa oottaa. Ja mul on aina tosi isot silmäpussit kun en vaan nuku tarpeeksi. Joillakin mun kavereilla on jo meukkejä.


      • MirandaUusi

        En mää ainakaan tiiä, ite aloin meikata ku olin sun ikäne. Mut kyl ripsarii oon käyttäny 9weestä astin sekä kiiltoa.


    • MirandaUusi

      Moi. Oon 13wee ja Käytä ripsiväriä(kaikkii merkkei on, joita sitten käytän.), sitten on myös puuteria.(mun ihon sävyistä, joka sopii mulle.) Sitten kajaania,(koska mä tartten sitä.) vilä 8 huulipunaa ja 4 huulikiiltoa.(niitä ei ole ikinä liikaa.) Ei muut kui ostelemaan sitten.
      Moi!

    • Siouxiemiuxie

      Sun kannattaa sanoo, et alat meikkaa. Toisaalta kun itse olin 3 vuotta ditten sun iköne, okei tähän väliin et oon ny siis 13v tyttö. Mut joo, sun ikäsenä aloitin ripsarilla, kajaalilla ja huulikiillolla. Sit vuos sitten, aloin lisäks käyttää meikkivoidetta, poskipunaa, ja joskus jopa huulipunaa. Suosittelen channelia, dioria, essenceä, rimmel londonia ja mustaa kajaalia.

    • Anonyymi

      No olen 10 v en käytä meikkiä koska en tykkää kun eläimiä testataan.Tiktokista näkee miten kauheeta se on en oo nyt kertomassa mun tt nimee🖕🏻

    • Anonyymi

      No sama juttu mut oon 11.v. Se ärsyttää tosi paljon kaikki finnit ja silmäpussit😬

    • Anonyymi

      Ite oon 11wee.Ja käytän koulus huulikiiltoo ja joskus meikki kynää mut aika harvoin ja taivutan ripset. Äiti ei tykkää et meikkaan niin yritän olla sillee et se ei huomais mut haluisin käyttää ripsarii.
      Mut pesen meikit joka päivä pois.
      Mut moiksuu

    • Anonyymi

      Muakin ärsyttää kun äiti ei anna meikata 😤😡☹
      Oon 12 w😊

    • Anonyymi

      Laadukkaita

    • Anonyymi

      Oon 11v ja oon ostanu salaa meikkejä mun äiti tietää ett mul on ripsari ja huulikiilto mut haluisin luomiväripaletin niin miten kertoa meikeist

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe