Lähihoitaja oppisopimuksella

tietämätön

Hei!

Haluaisin opiskella oppisopimuskoulutuksella lähihoitajaksi, alana sairaanhoito ja huolenpito.

Miten todennäköisesti pääsen sairaalaan tai terveyskeskukseen oppisopparilla? Olen kuullut, että julkinen sektori ottaa nihkeästi oppisopimuksella olevia ja se hieman pelottaa, sillä olen todella halukas tälle alalle.

Kävin lähihoitajalinjaa koulussa vuoden, lopetin viime kesänä. Henkilökohtaisista syistä oppisopimus on tällä hetkellä ainoa vaihtoehto jolla koulutuksen saisin loppuun.

Siis suoria kysymyksiä:

Onko lähes mahdotonta saada oppisopparipaikkaa sairaalasta tai terveyskeskuksesta?

Mikä on lähihoitajan peruspalkka, yritin löytää ja sain googlettamalla epäselviä vastauksia, onko 1780e/kk oikea palkka?

Miten paljon oppisopimusopiskelija saa palkkaa, onko se 60% vai kenties jopa 85%?

5

6912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :)

      Kannattaa ihan käydä omassa työkkärissä kysäsee aamupäivisin siellä ne osaa neuvoo et minne kannattaa soittaa ja mitä kannattaa tehä. Serkkuni teki silleen että sai töitä vanhustenhoidon puolelta ja sitä kautta oppisopimuksen ku ne kysäs sielt et haluisko se sellasen .. eli kannattaa vaa hakee kaikkii tollasii paikkoihi ja hakee paikkaa mahdollisella oppisopimuksella. sen ku siinä mainitsee eka ja ne saa siihen sopivasti rahotuksen ni hyvällä tuurilla paikka on sun.

      toivottavasti autto

      ps. oon itte samalla asialla

    • Oppisopimus opiskelu

      Oppisopimuksella kaupungin sairaalaan tai terveyskeskukseen,Helsingissä,pääsee vain julkisen puolen haulla Hesoten kautta.Yksityiset paikat ovat asia erikseen,enkä osaa niistä kertoa.Helsingin kaupungin terveyskeskus hakee 1x vuodessa oppisopimus opiskelijoita koulutukseen syksyisin ja sosiaalivirasto keväisin ja puhun nyt Helsingistä.

      Hakijoita on paljon,viime syksynä yli 400 ja paikkoja on n.30.Viime syksyn sairaanhoidon-ja huolenpidon koulutukseen terveyskeskukseen otettiin opiskelijoita 26.

      Neuvoisin menemään esim. kesätöihin,jotka ovat nyt haussa,kaupunginsairaalaan tai esim.kotihoitoon jossa on suuri henkilökunta pula,mutta mielenkiintoinen työ ja näyttämään siellä taitosi ja kysymään sitten olisivatko kiinnostuneita ottamaan sinua oppisopimuksella ensi syksyn haussa.

      Mikäli sinuun tykästytään ja saat mahdollisesti työnantajalta suositukset joka helpottaa koulutus ohjelmaan pääsemistä.

      Työharjoitteluun tai kesätöihin ehkä pidempi aikaiseksi sijaiseksi päästyäsi saisit jalkaa oven väliin ja koulutukseen pääsy helpottuu ainakin kunnalisella puolella. Kunnallisella puolella palkka on ensimmäisenä vuonna -10% lähihoitajan palkasta eli 1680e kotihoidon puolella,sairaalasta en osaa sanoa kun työ on siellä kolmivuoro ja kotihoidossa 2 vuoro työtä. Opiskelu on näyttötutkinto maksua ,58e/kaikki tutkintotilaisuudet lukuunottamatta, ilmaista.

      Onnea sinulle jatkoon!

    • Tässä oon kans miettiny et lähihoitajaks haluisin opiskella oppisopimuksella, tänään selvis sen verran et luultavasti pääsen aikuispuolelle opiskelee ku oon sen verran vanha jo(-94 syntyny). ja monista syistä suoritan viel 9.luokkaa. en vaan millään jaksais koulun penkillä enää paljoo istuskella, töitä mielummin..mua kyllä kutsuu luultavasti joku lasten hoitoon liittyvä homma:). menestystä, toivottavasti saat asioita selvitettyä!

    • Mimmi200

      www.jjstrainee.fi/rekry/aikovat - hyvä mahdollisuus saada lähihoitajan tutkinto ja varma työpaikka :)

    • Oppisopimuskoulutus

      Olen miettinyt voiko vakaituisesta työpaikasta päästä virkavapaalle kaupungin palveluksesta siirtymällä toiseen oppisopimuspaikkaan ja ei menetä omaa toimea ainakaan aluksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      2970
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2079
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1852
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe