fiat brava jakohihna.

sebra

Olen ostamassa fiat brava v.98. 1,4l ajettu 100000km. joten mikä on vaihtoväli, käsittääkseni voi ajaa vielä 20000 ennen vaihtoon. Sekä tiedustelisin hintaa myös. Auton arvo on 600euroa....

6

2941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • camuli

      Vaihtoväli on 60tuhatta/3 vuotta joten pitäisi vaihtaa heti. Tehdas muutti sen 60 tonniin kun ne eivät aina kestäneet tuota 120 000kilometriä. Hihnan vaihto vois maksaa osineen noin 250e mutta riippuu pajasta.Mulla on ollut sama auto ja se vei tosi paljon bensaa suhteessa kulkuun ja koneen kokoon. Brava on muuten kiva ajaa ja aika ajattoman näköinen. Jos auto on siisti ja juuri leimattu niin mikäs siinä mutta toi moottoripuoli kannattaa syynätä tarkkaan että onko öljyt vaihdettu ajallaan. Aika vähän ajettu toi on että ei sen puoleen.

    • Fiatisti

      Mä vaihdatin 1.6 Bravaan vm. 2000 laturin-,ilmastoinnin- ja jakohihnan tarvikkeineen sekä vesipumpun. Osat maksoi jotain 160 € ja asennus taisi olla vajaa 300 €. Brava 1.4 koneella osat taitaa olla vähän halvempia. Jos vesipumpun jättää vaihtamatta niin saattaa säästää satasen, mutta kannattaako se?

    • sebra

      Hain auton tänään, ja tota huoltokirjassa oli jakohihnan vaihto 2008 syksyllä ja mittarissa 68000 ajettu. Nyt on mittarissa 104000 ajettu, ja jo vuosi vaihtui 2012, joten yksi kaveri sanoo että voin ajaa siihen 120 000 tuhanteen, ja toinen ystävä sanoo että joudun vaihtaan nyt kun se aika on 3 vuotta.... luulen että päädyn toiseen vaihtoehtoon, eli vaihdan nyt jakoremmin, jottei se sitten katkea.

    • Mw-i

      Vesipumpun voi vaihtaa ilman jakoremmin irrottamista.

    • camuli

      Remmillä on ajettu nyt siis 36tuhatta joten kilsojen puolesta se vielä menee. En osaa sanoa miten tarkka tuo aikaraja on. Remmi voi kestääkin sen 120tuhatta mutta niin paljon olen noista katkenneista remmeistä kuullut ja omasta kokemuksesta viisastuneena suosittelen vaihtamaan ajallaan. Hyviä kilsoja!

    • wprojg

      Kyseissä koneessa kolmen vuoden vaihtovälin pohjoismaissa aiheuttaa olosuhteet, hihnan kiristin ei kestä kuraa, loskaa vaan hajoaa ja sitten sotkee hihnan mennessään...

      Joten vaihtoon pikimmiten... Tottakai tinkasit sen hinnan pois suoraan myyntihinnasta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe