Metsurin palkkaus

Pieni metsäpalsta

Onko nykyään helppo saada metsuria töihin yksityisen metsänomistajan palstalle? Tekeekö metsurit töitä urakka / mottihinnalla vai tuntipalkalla? Minkälaisista palkoista silloin puhutaan? Eli mikä on keskimäärin tuntiveloitus tai tuulenkaatamia puita sahattaessa kuutiohinta kuusitukista ja kuusipaperipuusta?

Palkan maksussa vaikuttaa varmaan useammat tekijät, mutta jotain suuntaa antavaa infoa jos saisi? Kiitos jo etukäteen!

68

20937

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 345fxt

      Kyllä ,,,Tuntipalkka on 14.75e ja jos urakkapalkkaus niin lisää tuohon 20 prosaa...

      • raa'mikas

        Tuleeko yllä oleviin taksoihin palkan sivukulut päälle sahakorvaus ja kilometriraha.
        Montako m3 teet kuitua keskimäärin 6 tunnin päivässä.


      • Kuno
        raa'mikas kirjoitti:

        Tuleeko yllä oleviin taksoihin palkan sivukulut päälle sahakorvaus ja kilometriraha.
        Montako m3 teet kuitua keskimäärin 6 tunnin päivässä.

        hei,
        jouduin lukemaan tätä foorumia ja ihan mielenkiintoinen aihe ..
        koska työskentelen jo 17 vuotta metsurina virossa, niin meillä täällä esimerkiksi maksetaan sahattu m3, ja sillä on omat etunsa, mutta kaikki riippuu metsästä:) .. tuntipalkka jää aina epäilys, että uimerdatakse tunnit tunnit täynnä ja m3 on vähän ..
        minä esimerkiksi teen 6. .7 tuntia päivässä työtä ja m3 tunnissa on n. 2. .. 3, vähintään keskimäärin! m3 maksaa minulle 8eurot yritys, se sisältää niin laskee, materiaalin kokoamista ja oksien korjuun kuljetusreittejä.
        tietysti surullista, että meillä ei korvata töömehele saekulusid, metsä ajoa jne.kui edelleen työmaalla nt.100 km.kaugel, niin suuret kustannukset polttoaineen ja ajan ... mutta sehän on viron:).
        virossa kirvesmiehet bonusta
        pehmeä metsapinnas ja siten paljon tehdään käsin, eikä harvesteridega.hetkel mutta metsät täynnä vettä ja vienti siis monissa paikoissa seisoi, meillä metsuritel käteiskassatapahtuma siis seisoo ...
        olen silti ajatellut ruotsi, suomi metsurin työtä etsiä, virallisesti jotakin metsafirmasse ... jos kellegil olisi tarjota vakaata työtä, päättäjille ja muut metsästys ...
        , antakaa hyvä merkki sähköpostiisi, tulisin kahden miehen kanssa ..
        [email protected]


      • huono homma

        Hei 345fxt !

        Tarkoittaako se, että tulosta syntyy urakalla 20% enemmän koska tuntitaksalla odotat inspiraatiota tai laskutat myös m u n i e s i k a i v e l u n käytetyn ajan?


    • Toimessa

      Muista en tiedä mutta itse teen tuntihinnalla ja kuusi tuntia päivässä. Tuo 14,75 on pikkuisen vähä paitsi jos tehdään porukalla, ei urakalla. Ja isäntä maksaa sosialikulut.

      No, mutta kyllä meitä vielä löytää ja tuollaisen tuulenkaatojen setvimiseen käy harrastemetsuritkin. Puut kun ovat jo kumossa niin ne vaan karsitaan ja pinotaan. Ei muuta kun joka kylän tietolähteeseen: rautakauppaan tai matkahuollon aulabaariin. Siellä osaavat antaa nimiä.

      • Anonyymi

        Niin diyten kun se harrastelija metsuri katkoo tuulenkaaadon ja tukki onkin jännitykselöä voi sattua??


    • taitaa harrastelu

      loppua,kun ryhdytään tuulenkaatoja selvittämään kerrankun jännityksessä oleva tyvi pyyhkäisee kunnolla.

    • tietoaa..

      ...jos on satavarma osaamisestaan, niin SAAKO sähkölinjan päälle kaatunutta puuta itse sahata ?....ei kai se puu sinällään mitenkään sähköjännitteinen ole ??

      • En--

        menisi sahaamaan ainkaan voimalinjalta enenkuin olen varma ettei linja ole jännitteinen:)


      • Talitinttikö
        En-- kirjoitti:

        menisi sahaamaan ainkaan voimalinjalta enenkuin olen varma ettei linja ole jännitteinen:)

        Niin ja jos olisin linti en uskaltaisi istua kyllä langalla kun lukee tätä palstaa!!!


      • linti?
        Talitinttikö kirjoitti:

        Niin ja jos olisin linti en uskaltaisi istua kyllä langalla kun lukee tätä palstaa!!!

        lintu ei saa maakosketusta


    • Repe11

      Minulla on ollut tapana maksaa 12,5 € /h. Reilun 6 tunnin päivästä tulee siten se 75 € päiväpalkaksi. Siinä kaikki: sahakorvaus, km-korvaus ym. kulut samassa. Vähän yläkanttiin tuo on, mutta on jaksottain töissä pari oikein ahkeraa miestä ja työn jälki erinomainen.

      Periaatteesa 10 €/h olisi aika passeli. Silloin kuukausipalkaksi tulisi reilu 1600€ ja se on noisssa hommissa ihan hyvä liksa.

      En tiedä, miten tuulenkaatojen sahaus olisi nyt jotenkin poikkeava työ raivaustyöhön verrattuna. Harvoin ne tuulenkaadotkaan ihan sikinsokin jännityksissä on, joten siinä se saha pärisee kun muuallakin, ei vaan tarvitse ensiksi kaataa. Tuulenkaatojen tekeminen on omien kokemusten mukaan usein kevyempää työtä kuin pahass tureikossa raivaus tai istutus pitkän kantomatkan päässä.

      • .....

        Repe 11 nyt sinä kyllä olet hukassa, ei se mitä työmies saa kk:ssa kuulu sinulle. Harvennus hakkuussa tarkeämpää on loppu tulus. Tunti palkka voi olla kohallaan riippuen monesta sekasta, mutta metsurin kk ansiolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, se on laskennallinen. Itse lähtisin siitä, että hintaan vaikuttaa paljon koko, sijainti, maasto, puusto jne. Metsuri hakkaa päiväässä sen 2-3 m3 hyvin ja hyvä jättää vielä paremman metsän jälkeensä. oikea hinta vois olla ilman tienvarteen vois olla 20e m3.


      • Sinä itte

        ja sinun periaatteesi, opettele laskemaan ensin siellä amiksessa ja tule tänne palstalle sitten uudella asenteela keekoilee.


      • Pohjanmaanisäntä

        Itse maksan rakennusliiton tes:sin minimin mukaista 6e tuntipalkkaa, työkalut bensat tarjoan. Kilometrikorvauksia ei tietenkään makseta, työmatkoista ei tapana muuallakaan saada mitään kilometrikorvauksia ne saa verovähennyksiin. Hyvin on nykyhallituksen aikana riittänyt tekijöitä.


      • Anonyymi
        Pohjanmaanisäntä kirjoitti:

        Itse maksan rakennusliiton tes:sin minimin mukaista 6e tuntipalkkaa, työkalut bensat tarjoan. Kilometrikorvauksia ei tietenkään makseta, työmatkoista ei tapana muuallakaan saada mitään kilometrikorvauksia ne saa verovähennyksiin. Hyvin on nykyhallituksen aikana riittänyt tekijöitä.

        Tässä sen taas näkee nämä pirullisen pihit ja kusettavat isännät, niin kuin pohjanmaanisäntä, ei kaikki ole onneksi vaan tämmöiset erottuu heti porukasta, 6 EUROA TUNTI! Itekin maksaisin virolaisellekkin enemmän. Oikea kyr..n syylä. Kyllä joutaa ite sahaamaan pöhheikkönsä sitten kun saa sydän laakin metsään, voi laulaa pumppunsa petti kaattuihankeen/maahan lailla uljaan kyrv..n koko mies on kankee. Huomaa heti että käävälle on siellä pirtissä piilossa rahaa useita tonneja. Tämmöisille ihmisille pitää kirjoittaa heti 400€/hehtaari alv homma kuin homma.


    • kuusennäreet

      Repe sanoo: " Minulla on ollut tapana maksaa 12,5 € /h. Reilun 6 tunnin päivästä tulee siten se 75 € päiväpalkaksi. Siinä kaikki: sahakorvaus, km-korvaus ym. kulut samassa. Vähän yläkanttiin tuo on "

      Voihan kuusipuu, en ainakaan itse tuolla hinnalla kaada risun risua !

      Tekeekö vironpojat tosiaan tuollasilla palkoilla töitä ????

      • Liitonmiäs

        Laitonta, niiiin LAITONTA!

        Ei palkkaan voi ympätä mitään km. korvauksia, tai muitakaan korvauksia!!

        Ne maksetaan todellisten kilometrien mukaan ja sahakorvaus maksetaan, jos ei työskennellä virman sahalla.


      • takkari
        Liitonmiäs kirjoitti:

        Laitonta, niiiin LAITONTA!

        Ei palkkaan voi ympätä mitään km. korvauksia, tai muitakaan korvauksia!!

        Ne maksetaan todellisten kilometrien mukaan ja sahakorvaus maksetaan, jos ei työskennellä virman sahalla.

        "Ei palkkaan voi ympätä mitään km. korvauksia, tai muitakaan korvauksia!!"
        Voi ympätä, mutta ei saa...


    • Isona metsään

      Onko totta, että metsurin palkat ovat noin huonot ?

    • --------------------

      25-30eur/tunti alv on metsurit laskuttaneet tai vastaavasti 9-14eur/m3 alv.Kyseiset taksat löytyvät työtehoseuran tutkimuksesta joka on viimeksi julkaistu 2009.Tosin nyt on kulut nousseet sen verta,että korotuksia on tullut.Kannattaa metsurin kanssa neuvoitella,että kumpi on kummallekkin osapuolelle hyvä joko tunti tai kuutio taksa.Metsuri tekee massa ja polttorankaa n5-7kiintokuutio päivässä ja tukkipuuta helposti n 15-20runkoa.Jos tarvitsee myöskin puut ajaa pois,niin moni metsuri tekee kokonais urakan.Pelkät ajotaksat ovat 50eur/tunti alv tai 5-7eur/m3.Kannattaa katsella ja kysellä eri vaohtoehtoja.Yleisesti halvin ratkaisu on,että ottaa metsäkoneet tekemään.tekevät halvemmalla kun metsuri.

      • sahamiäs

        Tarkoitatko YRITTÄJÄMETSUREITA, vai VEROKIRJAMETSUREITA?

        Voi mettäkone olla joissain helpoissa kohteissa halvempi, mutta monet metsänomistajat ovat sillä kannalla, että mettäkoneet murjoo jäävän puuston ja survoo maanpohjan.


      • Anonyymi

        Olen tässä jokusen minuutin lueskellut muiden kommentteja, ja nyt tuli ainut oikea vastaus, helvetti mitä paskanjauhajia nuo muut tuolla. Kiitos että et ole istunut paskalla järkeä jaettaessa!


    • lasu778

      Teen metsurin töitä satunnaisesti,myös polttopuun tekoa metsänomistajille,rangoiksi metsään kasoihin.Hän ajaa sitten omalla traktorilla pois.

      Kun hän on palkannut olen saanut 10-13 eur tunti.Itsellä on vaatimus että palkka on tunnille vähintään 10eur riippuen työstä,olen ollut tyytyväinen.Pääasia että kumpikin on tyytyväinen.

      • sahamiäs

        Et varmaankaan tee omalla sahallasi ja polttoaineellasi?? Mutta jos se 10-13 jää KÄTEEN, niin kai se jo aika siedettävää on, noin TES: sinkin mukaisesti tulisi.


    • --------------------

      Yrittäjämetsuria tarkoitin.Ei kukaan metsänomistaja suostu ottamaan verokorttimiestä töihin kun lasku on helppo maksaa eikä ole muuta vaivaa.Jos on verokortillinen töissä,niin tarvitsee olla kaikki työnantaja vakuutukset ja maksaa sosiaalikulut ym....Ei siinä ole mitään järkeä.Se on tietysti eriasia jos pysty palkkaamaan ympärivuoden.

      • sahamiäs

        Entä raivuumiehet? Jos vaikka sahana stihl fs490, tai jompi kumpi ruotsinmaan ammattisaha? Miten heidän palkkansa on määräytynyt? Itse olen tehnyt ammatikseni ennakkoraivuuta ja taimikonhoitoa, mutta kun olen tehnyt kokoajan tuntitöinä työnantajalle, joka vasta laskuttaa mettänomistajaa, niin on jäänyt tuo laskutuspuoli vähän heikolle...


      • Firman piikkiin
        sahamiäs kirjoitti:

        Entä raivuumiehet? Jos vaikka sahana stihl fs490, tai jompi kumpi ruotsinmaan ammattisaha? Miten heidän palkkansa on määräytynyt? Itse olen tehnyt ammatikseni ennakkoraivuuta ja taimikonhoitoa, mutta kun olen tehnyt kokoajan tuntitöinä työnantajalle, joka vasta laskuttaa mettänomistajaa, niin on jäänyt tuo laskutuspuoli vähän heikolle...

        Enpä kyllä nyt tiedä heidän palkastaan... taitaa olla vähän "yrityssalaisuus"!


      • sahamiäs kirjoitti:

        Entä raivuumiehet? Jos vaikka sahana stihl fs490, tai jompi kumpi ruotsinmaan ammattisaha? Miten heidän palkkansa on määräytynyt? Itse olen tehnyt ammatikseni ennakkoraivuuta ja taimikonhoitoa, mutta kun olen tehnyt kokoajan tuntitöinä työnantajalle, joka vasta laskuttaa mettänomistajaa, niin on jäänyt tuo laskutuspuoli vähän heikolle...

        Tes mukaan tai urakalla silloin palkka määräytyy, eli esim.12,50e/ h saha 26,1% ,tai urakka 300e/ha-Saha 26,1%=221,70e palkka ja 78,30e sahakorvaus. Palkasta luonnollisesti vähennetään vero muut tellit yms.


    • Vinkki
      • sahamiäs

        Entä paljonko veloitat silloin, kun kukaan ei huomaa kysyä...?


    • metsuri3

      Minä taas veloitan 100 euroa/ tunti bensakorvaus ajokilometrit erikseen vielä siitä, jos viitsin jotain tehdä.Siis 100 euroa tunnilta pelkästään siitä, että olen paikalla. Ja tämän veloitan, vaikka kukaan ei edes kysyisi. Ja koska kustannukset ovat selvästi nousussa, olen suunnitellut tehostaa yrityksen toimintaa siten,että alan laskuttaa asiakkaita etukäteen. Vaikka kukaan ei edes kysyisi. Hintoihin tulee tietysti vielä alv päälle.Toisaalta, olisikohan hyvä ajatus velottaa 125 euroa tunnilta niiltä asiakkailta jotka kysyvät?

    • Repe11

      No niin, nyt kun on suu vaahdossa taas närkästytty niin palataan asialinjalle. Ensi kevään raivaus-harvennus - savottaan lähtee kaksi supisuomalaista ammattimetsuria (toinen juuri jäänyt eläkkeelle ja toinen työttömänä, molemmat hyvässä iskussa). Sovittiin alustavasti 12 €/h ja siinä on kaikki korvaukset (km, sukan kuluminen, eväät, bensat jne.) eli kustannusvaikutus minun suuntaan. Noin kolmen viikon homma.

      Työmiehet kertoivat, että olisi pari muutakin kaveriansa kiinnostunut mutta todettiin yhdessä että kolmestaan mennään tällä kertaa.

      • Sahan varressa

        Palkkatyössä 12 €/h on siedettävä, vähän siihen itse lisäisin hyvälle tekiälle, mutta en voisi kuvitellakaan maksavani kellekään kaikkia korvauksia ympättynä palkan sekaan!

        Tiedän tapauksia, joissa yrittäjä on saanut saarron, tai jopa tuomion työehtosopimuksen rikkomisesta. Niitä korvauksia ei, ei kertakaikkiaan kannata sekoitella palkan joukkoon! Eihän siitä ole mitään hyötyäkään; km- korvaus on verotonta tuloa, työntekijähän joutuisi silloin maksamaan siitäkin veroa!

        Sahakorvauksen kanssa palkan pitäisi pyöriä siinä 14- 16 euron paikkeilla, peruspalkan mukaanhan sen voi laskea, tai sitten kiinteän tuntikorvauksen mukaan.


      • kiirus

        Olisi satakunnassa reilun hehtaarin alue, josta 50% puista menisi polttopuuksi tyvitukkeja lukuunottamatta. Lisäksi olisi ojanreunustojen raivausta.
        Mahtaisko saada täksi kevääksi metsuria tai sahan osaavaa käyttäjää töihin 10e/h puhtaana takataskuun? Parin viikon hommaan riittää liksa. Saha ja bensat tulisi metsänomistajalta.
        Erinäisten syiden vuoksi itse ei ehdi puita kaatamaan.


      • Hyvä ajatus
        kiirus kirjoitti:

        Olisi satakunnassa reilun hehtaarin alue, josta 50% puista menisi polttopuuksi tyvitukkeja lukuunottamatta. Lisäksi olisi ojanreunustojen raivausta.
        Mahtaisko saada täksi kevääksi metsuria tai sahan osaavaa käyttäjää töihin 10e/h puhtaana takataskuun? Parin viikon hommaan riittää liksa. Saha ja bensat tulisi metsänomistajalta.
        Erinäisten syiden vuoksi itse ei ehdi puita kaatamaan.

        Kymppi tunnille on tosi vähän, puhtaanakin. Jos palkkaisit verokirjalla, maksaisit sen kympin päälle toisen kympin erilaisia työnantajamaksuja. Joten maksa sille metsurille, jonka saat, vaikka 13 € tunti suoraan, niin kaikki hyötyy OIKEASTI! Pitää ottaa huomioon, ettei metsuripoloinen saa eläkekertymää työssäsi.


      • Loan Shark
        Hyvä ajatus kirjoitti:

        Kymppi tunnille on tosi vähän, puhtaanakin. Jos palkkaisit verokirjalla, maksaisit sen kympin päälle toisen kympin erilaisia työnantajamaksuja. Joten maksa sille metsurille, jonka saat, vaikka 13 € tunti suoraan, niin kaikki hyötyy OIKEASTI! Pitää ottaa huomioon, ettei metsuripoloinen saa eläkekertymää työssäsi.

        Eläkejärjestelmän pyramiidihuijauksen tuntien ei sitä saa kukaan muukaan.


      • metsuri3

        No mennään sitten asiaan. Minusta tuo 12€ tunnille on kohdallaan eläkelläismetsurille, hänhän saa jo eläkkeensä ja työteho ei ole kuitenkaan kuin nuorilla. Mutta maksa sille työttömälle vähän enemmän, niin voit vaatiakin vähän enemmän. Meillä metsureilla kun on vähän tottumus urakkaluontoiseen työhön, jossa suoritus nousee palkan mukana. Hommasi tosin vaikuttaa pimeältä työltä, joka ei minua sinällään liikuta,mutta on riski työttömälle, jos on kortistossa. Kiinnijäämisen seuraus on molemminpuoleinen petossyyte työttömälle päivärahan menetys muut jutut. Ymmärrän kuitenkin, että pikku homma on kaikille helpompi ja kannattavampi ilman ylimääräisiä koukeroita,kuten vihjaat, mutta en kannusta.


    • Ranka-Masa

      Kuluta vaan Repe sukkas ite, et varmaan saa ketään muuta kun puliukkoja tuolla hinnalla töihin. Pidä rankas :)

    • ????????!!!!!!!!!!!!

      repe11 on viisasmies kun palkkaa työttämän ja eläkelaisen.
      Meillä päin tekee pari invalidiä ja yksi sotainvalidi 8euroon tunti ja se sisältää myös nitrot ja kävelykeppien kulumiset.

    • Ottaen huomioon

      työn raskauden ja olosuhteet ei kukaan terveellä järjellä oleva lähde noilla hinnoilla metsätöihin.

    • MR Labour

      Harmaa talous ja alipalkkaus ovat hyvin yleisiä metsäalalla. On vain ajan kysymys, milloin velvoitteiden kiertoon tulee todella kovat sanktiot.
      Yhä useampi alipalkattu työntekijä on alkanut perimään saataviaan ammattiliiton ja työsuojeluviranomaisten kautta.
      Metsänomistajalle kyyti on kylmää, jos siihen rakoseen erehtyy.

      • ei hyvä työ riitä...

        Minäkin peräsin oikeuksiani- nyt perin saataviani- työttömänä.


    • raivaten, laulaen.

      Mahtaisikohan joku palkata metsurin laskutusyhtiön kautta?

    • valtion metsätiet

      Otin koneen harventamaan ja ajan itse puut. Vauriot puille pienemmät kuin jos sahaisin itse. Mikä parasta, myös vanhat lengot kaatuu minne pitäs ilman vinssiä.
      Kyllähän rahalla saa juuri sen kuskin ja koneen minkä haluaa. Työtä on valvottava joka tapauksessa on siellä sitten metsuri tai moto

    • Tietämätön

      Hei,

      Paljonko on suurinpiirtein sopiva tankkipalkka raivauksesta?
      Kyseessä on niin taimikon raisvausta sekä sellaista 7-8m. raivausta.
      Palkka on kuulema aina sama eli maastolla/pohjalla ei ole väliä vaan palkka on aina tankkipalkka. Saha sekä muut varusteet tulevat työnantajalta.

      Kiitos jo etukäteen.

    • kuka hullu noilla

      noilla palkoilla menee pimeeseen metsään

      • Tietämätön

        Kiitos vastauksesta, mutta ei ollut mitään apua. Osaatko kertoa enemmän? Mikä olisi suurinpiirtein sopiva tankkipalkka/päiväpalkka/hehtaaripalkka jne.?


    • riippuu mitä tekee puun Kaato töissä on palkka siinä 12-13h. hujakoilla , linjanraivaukset tehdään sitten urakalla : josta saa paremmin tunnilta.! 30 % moottorisahakorvaus

      • Kun työnantaja huomoi tuon 30% niin eihän se verotuksessa paljoa tule verprosentiksi. mutta kyllä metsurin pitää palkan etee tehdä töitä , mutta niin meidän kaikkien teemme sitten urakalla taikka tunti palkalla


    • Sahurii

      17.5€ tankki sahana stihl 200:nen toinen vaihtoehto 21.50€/h sisältää kaiken muun muttei km korvausta.

    • sdfghjhjl

      20 e/tunti saavat parhaat työsuhteiset metsurit tuntitöissä sahakorvauksen kanssa.
      Yrittäjän tuntitaksa 30 e/tunti alv vähintään.

      • metsuri

        ei millään 20e./h ? sitte pitää jo kiipeillä ja taiteilla puun latvassa :O


      • Anonyymi
        metsuri kirjoitti:

        ei millään 20e./h ? sitte pitää jo kiipeillä ja taiteilla puun latvassa :O

        Paljon enemmän tulee jo raivaus sahalla oikeella ammattimiehellä


    • puumies

      Ei varmaan olekaan. Jos itse maksaa sivukulut, niin sitten on jotain tähän tapaan :
      12 x 1,8 = 21,60 4,20 (sahak.) ~ 26 € /h.

    • Metsuri

      joo jos on oma yritys niin varmasti saa sitten tuon hinnan! ja enemmänkin, mutta ei sitä 15e./h. saa jo kitistä senki eteen

      • Anonyymi

        25€/h ilman yritystä. Teen hommat joihin moto ei pysty. Kyllä osaavalle metsurille löytyy aina töitä sopivaan hintaan.


    • Pohjanmaanisäntä

      Itse maksan rakennusliiton tes:sin minimin mukaista 6e tuntipalkkaa, työkalut bensat tarjoan. Kilometrikorvauksia ei tietenkään makseta, työmatkoista ei tapana muuallakaan saada mitään kilometrikorvauksia ne saa verovähennyksiin. Hyvin on keskustahallituksen aikana riittänyt tekijöitä.

      • Anonyymi

        Sinut pitäisi viedä saunan taakse ja sahata 33cm haloiksi.


    • siitäpäsailaskun

      Oletko sama "Pohjanmaanisäntä", joka kuvitteli voivansa kiertää TES:ejä tulkitsemalla itse sopimusalan ja teetti alipalkatuilla virolaisilla metsänraivausta ja maataloustöitä. Maksoi jälkikäteen lähes 40 tuhatta per nuppi maksamattomia palkkoja ja työnantajamaksuja.

    • Ilves60

      Minulla töissä vakituisena 4 metsuria täällä Pirkanmaalla. Ei tehdä varsinaisia "suuria" metsähakkuita, vaan pihapuukaatoja, mökki- ja omakotitalotonttien kaatoja. Pinta-alat enintään 1-2 hehtaaria. Tuntipalkalla ovat 20 euroa tunti ja kaikki työvälineet ja polttoaineet yms tulevat minun puoleltani. Työntekijät motivoituneita ja sitoutuneita, työn jälki on hyvää ja itselle jää myös palkkojen jälkeen riittävä siivu.

      Kymmenisen vuotta sitten maksoin vielä sitä 10 euroa tunti, mutta kun työntekijät vaihtuivat koko ajan ja työ oli sen tekijöille tuolla palkalla ei motivoivaa ja eihän esimeriksi perheitä perusteta tai omistusasuntoja osteta tuollaisilla palkoilla päädyin lopulta nostamaan palkan sille tasolle missä se on nyt ja täytyy kyllä sanoa että kaikki osapuolet ovat erittäin tyytyväisiä.

    • Sellainen25e/ työmiehenä sahakorvaus kuuluu tuohon hintaan,eli 17,50e jää tunnille,taksa laskettava työsaldonsa mukaan ja tuossa ei isäntä jää tappiolle.Mutta urakalla teen mieluummin jää itselle pikkuisen enemmän vielä.

    • tesmukaan

      Eli 13,07e/ tunti 3,41e sahakorvaus, työtunti korvaus siihen vaikuttaa työkokemus ja osaamisprosentti,jota yleensä ei määritetä on silloin 12% taulukkotaksan päälle vaatimusryhmä 2, on raivuusaha ja hakkuutöiden taulukko. eli 16,50 sosiaalikulut matkakorvaus, oikea palkka itselläni ja sen alle ei kiinnosta tehdä.

    • Anonyymi

      3 tankkia risusavottaa, 50 ecuu. Siinä kaikki, eli palkka,saha ja auto.

      • Anonyymi

        4 tankkia risusavottaa (Tankki ei ole se mittari koska eri sahat kuluttavat erikokoiset tankit eri aikaan) Stihlillä 136e/pv. Käytössä työnantajan sahat, puhelin, auto.


    • Anonyymi

      Tankkihinta....vääntää suuttimet isolle....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2904
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      540
      2761
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1897
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1895
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1707
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1382
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1168
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      91
      1168
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe