työttömät, mitä ajattelette tästä?

gallup.

http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2011/06/07/keskivertotyyppi-tienaa-3000-euroa--katso-kaikki-palkat/20117894/139

Sosiaali- ja terveystoimen johtaja 6 258
Sosiaali- ja terveysjohtaja 5 497
Sosiaalipalvelujen johtaja 4 571
Sosiaalijohtaja 4 296
Sosiaalipäällikkö 4 165
Sosiaalipäällikkö 4 165
Sosiaalityön päällikkö 4 065
Sosiaalipalvelupäällikkö 3 843
Sosiaalityön esimies 3 709
Sosiaalisihteeri 3 634
Johtava sosiaaliterapeutti 3 592
Johtava sosiaalityöntekijä 3 514
Sosiaaliasiamies 3 410
Sosiaaliasiamies 3 410
Sosissosiaalityöntekijä 3 293
Sosiaalikuraattori 3 264
Vastaava sosiaalityöntekijä 3 229
Erityissosiaaliohjaaja 3 078
Koulupsykologi 3 078
Sosiaalikasvattaja 3 024
Sosiaalityöntekijä-lastenvalvoja 2 994

36

522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtön323422

      Kyllä ahneella virkailijalla on työpaikka ja hyvä palkka. Mutta työttömällä ei ole töitä.

      • Ei listalla

        Paljonkos olisit itse valmis luopumaan em. listan palkasta, jos itse siihen pääsisit?


      • työtöm323498
        Ei listalla kirjoitti:

        Paljonkos olisit itse valmis luopumaan em. listan palkasta, jos itse siihen pääsisit?

        ei työttömät pääse virkoihin

        mutta olen valmis irtisanomaan kaikki ko listan virkalijat


      • Ei rautalankaa
        työtöm323498 kirjoitti:

        ei työttömät pääse virkoihin

        mutta olen valmis irtisanomaan kaikki ko listan virkalijat

        Okei, okei... Helpotetaan: Jos saisit vaikkapa minkälaisen työpaikan, niin paljonkos olisit valmis antamaan jo saamastasi tuntipalkasta pois?

        Ai mut ethän sinä sitten mitään työpaikkaa saisikaan, jos virkailijoista haluat päästä eroon...

        Sovitaan sitten, että pysyt työttömänä ja jatkat katkeroitumistasi.


      • toimemme näin
        Ei rautalankaa kirjoitti:

        Okei, okei... Helpotetaan: Jos saisit vaikkapa minkälaisen työpaikan, niin paljonkos olisit valmis antamaan jo saamastasi tuntipalkasta pois?

        Ai mut ethän sinä sitten mitään työpaikkaa saisikaan, jos virkailijoista haluat päästä eroon...

        Sovitaan sitten, että pysyt työttömänä ja jatkat katkeroitumistasi.

        Mielestäni virkailijat voidaan irtisanoa ja ne rahat jotka nyt menee virkailijoiden palkkoihin annetaan työttömille


      • ikuj7yht5
        toimemme näin kirjoitti:

        Mielestäni virkailijat voidaan irtisanoa ja ne rahat jotka nyt menee virkailijoiden palkkoihin annetaan työttömille

        Riippuu sit kelle työttömille.
        Noitakin on sellaisia jotka eivät töihin edes halua vaikka niitä tarjotaan tai ovat sellaisia joita ei töihin oteta koska ovat jo siinä pisteessä ettei kauaa siellä viihdy (huumeet ja alkoholisoituneet).


      • dsdsfdfsffds
        ikuj7yht5 kirjoitti:

        Riippuu sit kelle työttömille.
        Noitakin on sellaisia jotka eivät töihin edes halua vaikka niitä tarjotaan tai ovat sellaisia joita ei töihin oteta koska ovat jo siinä pisteessä ettei kauaa siellä viihdy (huumeet ja alkoholisoituneet).

        ne rahat annetaan työttömille, vuokratyöläisille,

        työttömiä ovat siis myös kurssilaiset, harjoittelijat, ja opiskelemaan pakotetut

        työttömät ja vuokratyöläiset saavat virkalijoiden rahat eläkekassoista, ansiosidonnaiskassoista jne. Myös virkailijoiden omaisuus pannaan pakkoulosottoon ja jaetaan työttömille

        Virkalija on vakinaisessa työsuhteessa esim KELA:aan tai sosiaalitoimistoon. Virastojen tilapaistyöntekijöiltä ei oteta rahoja.


      • en minä, mutta muut
        dsdsfdfsffds kirjoitti:

        ne rahat annetaan työttömille, vuokratyöläisille,

        työttömiä ovat siis myös kurssilaiset, harjoittelijat, ja opiskelemaan pakotetut

        työttömät ja vuokratyöläiset saavat virkalijoiden rahat eläkekassoista, ansiosidonnaiskassoista jne. Myös virkailijoiden omaisuus pannaan pakkoulosottoon ja jaetaan työttömille

        Virkalija on vakinaisessa työsuhteessa esim KELA:aan tai sosiaalitoimistoon. Virastojen tilapaistyöntekijöiltä ei oteta rahoja.

        Tuohan on ihan sama, kuin möisi autonsa, että saisi bensaa.

        Keltäs kyselisit töitä (haluatko edes?) jos virkamiehiä ei olisi?


      • työtön322133
        en minä, mutta muut kirjoitti:

        Tuohan on ihan sama, kuin möisi autonsa, että saisi bensaa.

        Keltäs kyselisit töitä (haluatko edes?) jos virkamiehiä ei olisi?

        etsisin töitä internetistä
        www.monster.fi


    • 45678

      Oletko koskaan tehnyt tuon alan töitä?
      On siinä nykypäivänä vastuuta ja mitä kaikkea saakaan kuulla ja kokea.
      Itse en lähtisi moiseen hommaan vaikka saisin kaksikertaisen palkan.

      Ei raha kaikkea ratkaise.
      Tulee vähemmälläkin toimeen.

      • älä yritä

        Älä yritä, olet ahne virkailija joka haluaa turvata tulonsa.


        Virkailijoiden omaisuus ja eläkekassojen varat on laitettava pakkoulosottoon ja jaettava köyhille ja työttömille (kansalaispalkka)

        Jokainen työtön saa 1200 eur/kk ja lisäksi kertapottina 58.000 euroa


      • 45678
        älä yritä kirjoitti:

        Älä yritä, olet ahne virkailija joka haluaa turvata tulonsa.


        Virkailijoiden omaisuus ja eläkekassojen varat on laitettava pakkoulosottoon ja jaettava köyhille ja työttömille (kansalaispalkka)

        Jokainen työtön saa 1200 eur/kk ja lisäksi kertapottina 58.000 euroa

        En ole virkailija enkä ahne.
        Juurihan kirjoitin että vähemmälläkin tulee toimeen eikä raha kaikkea ratkaise.
        Tiedän mitä on työttömän elämä, on sitäkin laatua eletty aikas paljon.


    • jujujujujuju

      Mitäs tuosta pitäisi ajatella.
      Työssä käyvät saavat kunnon palkkaa tekemästään työtä ja me työttömät olemisesta korvaus.

      • niin.

        niin, ja kohta virkailijatkin pääsevät työttömiksi. mutta työttömät saavat heidän rahansa


      • uyjhtgrfqwq
        niin. kirjoitti:

        niin, ja kohta virkailijatkin pääsevät työttömiksi. mutta työttömät saavat heidän rahansa

        Niin etää saahan ne entiset virkailijatkin sit työttömänä sitä rahaa....
        ha haaa sellanen "kierre" tulee...


      • töitätöitä

        rupeappas yrittäjäksi! aina on töitä.ei tarvitse edes sairastua,koska et saa ketään tekemään töitäs verokirjallei,koska häneltä menee muuten asumistuki,toimeentulotuki ja vielä päivärahatkin myöhästyy....
        ymmärrän hyvin,koska itse olin ennen työtön,mutta minä en halunnut seilata tukiviidakossa. miksipä sitä lähtisi töihin jos saa muutaman satasen enemmän,kuin ettei tee mitään.


    • Gallupin tekijälle

      Noistahan voi olla ihan mitä mieltä tahansa. Työssä oleva tai työtön. Liikaa tai liian vähän.
      Työstä maksetaan palkkaa. Työttömälle - luojan kiitos - edes huonoa korvausta tästä onnettomuudesta.
      Turha kuvitella, että jos palkkatyössä oleville maksettaisiin vähemmän, työttömien korvaukset kasvaisivat. Työssä käyvien veroilla nekin maksut kerätään.

    • faktaa.

      Ei virkalija maksa veroja, vaan elää veroista

      • kukuyyy

        Mistäs kummasta tuon keksit?
        Vero menee virkailijoidenkin palkasta. Vai oletko ollut virkailija?


      • konsulktti.
        kukuyyy kirjoitti:

        Mistäs kummasta tuon keksit?
        Vero menee virkailijoidenkin palkasta. Vai oletko ollut virkailija?

        virkailija on netto-hyötyjä, hän saa enemmän verotuloja itselleen, kuin mitä maksaa veroja


      • kukuyyy
        konsulktti. kirjoitti:

        virkailija on netto-hyötyjä, hän saa enemmän verotuloja itselleen, kuin mitä maksaa veroja

        Just joo.
        Mistäs tuon keksit?
        Omasta päästäsikö? ;DD

        Vai oletko virkailija joka tietää nää...?


    • Cv:t esiin

      Tuostahan selviää, että "työmies on palkkansa ansainnut". Tuskin noihinkaan virkoihin arvalla pääsee, näyttöjä on annettava.

      Ja näytöksi ei kelvanne kaavakkeen:
      Työtön...
      Työtön...
      Työtön...
      Työtön...
      Työtön...

    • Emme mitään

      Antaa vaan sossujen nostaa niin suurta palkkaa kuin sielu sietää. Ei haittaa minua. Jos me kansalaiset hoitaisimme asiamme itse, ei näitäkään töitä tarvitsisi tehdä. Esim. Olisimme nuorina koulussa kilttejä, viisaampia kuin opettajat ja älykkäämpiä kuin vanhemmat. Heti häviäisi työt kuraattoreilta yms.

      Jos äänestäisimme eduskuntaan kansalaispalkkaporukan, huolehtisimme vanhuksistamme, emme joisi viinaa, emmekä käyttäisi huumeita, auttaisimme itse naapurin invalidia ja pitäisimme perhe-elämän riidattomana... häviäisi työt heti puolelta tuosta porukasta.

      Mutta ehkä ne äärihihhulit ovatkin työelämässä. Tulee huoltajuusriitoja, työpaineita ja huumeita, perjantaipullo on saatava suoraan töistä, ja lapsille opetettava kiusaamisen alkeet. Ainiin, sitten vielä ne omat jengit ja porukat, joissa voi läträtä kovalla työllä ansaittuja rahoja. Ehkä työttömät eivät tarvitsekaan näitä palveluja vaan ne muut?

      • ythgr f

        Puhut Tai kirjoitat muuten järkevästi.
        Olen samaa mieltä tuostakin että jos oppisimme elämään "siivolla" ja opettaisimme lapsemmekin elämään niin. Emme tarvitsisi noita sosiaalipalveluja niin paljon kuin nykyisin.
        Kaikenlaiset ongelmat vaan lisääntyvät koko ajan ja lisää sosiaalityöntekijöitä joille on maksettava palkkaa siitä työstä.
        Itse en tekisi päivääkään tuon alan töitä mutta kunnioitan niitä jotka sitä jaksaa päivästä toiseen.

        Työstä palkka maksetaan ei pelkästä olemisesta ja saahan työttömät olemisesta sen korvauksen. Ajatelkaa niitä maita joissa ei makseta edes tuota korvausta ja siellä on asunnottomia ym. paljon paljon enemmän.


      • cdssdsddc
        ythgr f kirjoitti:

        Puhut Tai kirjoitat muuten järkevästi.
        Olen samaa mieltä tuostakin että jos oppisimme elämään "siivolla" ja opettaisimme lapsemmekin elämään niin. Emme tarvitsisi noita sosiaalipalveluja niin paljon kuin nykyisin.
        Kaikenlaiset ongelmat vaan lisääntyvät koko ajan ja lisää sosiaalityöntekijöitä joille on maksettava palkkaa siitä työstä.
        Itse en tekisi päivääkään tuon alan töitä mutta kunnioitan niitä jotka sitä jaksaa päivästä toiseen.

        Työstä palkka maksetaan ei pelkästä olemisesta ja saahan työttömät olemisesta sen korvauksen. Ajatelkaa niitä maita joissa ei makseta edes tuota korvausta ja siellä on asunnottomia ym. paljon paljon enemmän.

        entäs töissä vaan olemisesta...?


      • ajan merkit
        ythgr f kirjoitti:

        Puhut Tai kirjoitat muuten järkevästi.
        Olen samaa mieltä tuostakin että jos oppisimme elämään "siivolla" ja opettaisimme lapsemmekin elämään niin. Emme tarvitsisi noita sosiaalipalveluja niin paljon kuin nykyisin.
        Kaikenlaiset ongelmat vaan lisääntyvät koko ajan ja lisää sosiaalityöntekijöitä joille on maksettava palkkaa siitä työstä.
        Itse en tekisi päivääkään tuon alan töitä mutta kunnioitan niitä jotka sitä jaksaa päivästä toiseen.

        Työstä palkka maksetaan ei pelkästä olemisesta ja saahan työttömät olemisesta sen korvauksen. Ajatelkaa niitä maita joissa ei makseta edes tuota korvausta ja siellä on asunnottomia ym. paljon paljon enemmän.

        No tätähän ajetaan alas Suomessakin omat vakuutukset sairauksiin ym.


    • tilastollisyys.

      Sosiaalivirkailjoiden työ on helppoa näyttöpäätetyötä, kirjoitetaan asiakkaan henkilötiedot järjestelmään (aina välillä painetaan enteriä)

      Palkka on hyvä, voi ostaa esim OK-talon ja käydä ulkomaanmatkoilla.

      • oi8u7yt65r

        No eikun vaan opiskelemaan ja töihin sosiaalivirkailijaksi jos noin kateeksi käy.
        Elämä täynnä valintoja!


      • rft5y6u7iolmmm

        Noinko sinulla on elämä helppoa?
        En vaihtaisi kuitenkaan paikkaa sinun kanssasi, itselläni elämä hyvin vaikka ei vaki työtä olekkaan.
        Raha ei ratkaise, vähälläkin pärjää jos osaa elää sen mukaan ja olla onnellinen!


    • numero/kirjainläjä

      Olkoot työttömät halutessaan onnellisia, mutta jättäkööt ammatiin opiskelleet ja virkoja saaneet pilkkansa ulkopuolelle. Kukin on melko pitkälle oman onnensa seppä.

      • työtön.

        Mun mielestä sosiaaliturvaa voitais yksinkertaistaa, silloin virkailijoita voitaisiin irtisanoa.


    • tötön.

      Mun mielestä sosiaaliturva voitais poistaa, silloin virkailijoita voitaisiin irtisanoa.

      • tötö.

        Kansalaispalkka on niin yksinkertainen ettei virkalijoita tarvita


    • daaaaaaaaaa

      Aika tyhmä pitää olla, jos ei tajua, että sosiaalityö on muutakin kuin rahan jakamista.

    • lainmukaista

      Suomalainen yhteiskunta tarvitsee oikeudenmukaisuutta laillisten asioiden hoidossa.
      Systeemi missä Työ ja elinkeinotoimisto, koulutusyksiköt sekä KELA toimivat tulisi säännöstää siten ettei turhia väärinkäsityksiä joita virheiksi kutsutaan tulisi ollenkaan. Hallintomuodon ollessa määritelty tapaukohtaisesti siten ettei virkailijoiden tarvitse käyttää harkintaa on kaikille oikeudenmukaista.
      Lain ja yhteiskunnan kannalta asia on välttämätön niin kauan kuin veronmaksajat maksavat kyseiset palvelut verorahoistaan. Palvelu on lainpykälien mukaista prosessitoimintaa jossa ei virkailijan henkilökotaisella näkemyksellä tulisi olla mitään virkaa, lainmukaiset faktat ja päätöksenteko. Yksinkertaista, ehkä nykyisin liian vaikeaa???

    • kujahusiusia

      työtön nyt itsekin enkä alle noiden palkkojen lähtisi enää minäkään töihin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe