Kokemuksia auton tuomisesta Ruotsista?

NotSvensson

Hei,

Ajattelin hommata uudehkon muutaman vuoden vanhan auton Ruotsissa, missä hintataso on alhaisempi kuin täällä. Mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon?
Onko kellään kokemuksia?

Kiitos!

13

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

      kannattaa ottaa huomioon ihan samat asiat kun auton ostossa yleensäkin.
      kokemusta on kolmen auton ostosta/tuonnista ruotsista.

    • Ruotsista tuonut

      Tuossapa se jo tuli. Ota huomioon ihan normaalit asiat. Plus se että olet Ruotsissa niin parempi puhua ruotsia eikä esim saksaa tai ranskaa.
      Ja kyllähän meitä Ruotsista auton tuoneita on. Ihan hyvät kokemukset. Mukava reissu.

      • Bemarin toin

        Kymmekunta vuotta vanha ja vajaa 200 tkm ajettu. Paskan möivät. Auto jo pahoin ruosteessa kun tarkemmin katsoo eikä tule kestämään kovin kauaa korjattunakaan. Heti kohta meni vesipumppu jumiin katkaisten hihman ja rikkoen muutakin hajotessaan. Seuraavaksi poksahti jäähdyttimen paisuntasäiliö, kuulemma tyyppivika. Renkaat sileät joten nekin piti uusia. Mitähän seuraavaksi hajoaa? Tällaista on Ruotsin autokanta.


      • ei Ruotsista siis
        Bemarin toin kirjoitti:

        Kymmekunta vuotta vanha ja vajaa 200 tkm ajettu. Paskan möivät. Auto jo pahoin ruosteessa kun tarkemmin katsoo eikä tule kestämään kovin kauaa korjattunakaan. Heti kohta meni vesipumppu jumiin katkaisten hihman ja rikkoen muutakin hajotessaan. Seuraavaksi poksahti jäähdyttimen paisuntasäiliö, kuulemma tyyppivika. Renkaat sileät joten nekin piti uusia. Mitähän seuraavaksi hajoaa? Tällaista on Ruotsin autokanta.

        Hyvä kun kerroit. Nyt osaa kiertää Ruotsin kaukaa. Suomiautot on paljon parempia!


      • jgkjj
        ei Ruotsista siis kirjoitti:

        Hyvä kun kerroit. Nyt osaa kiertää Ruotsin kaukaa. Suomiautot on paljon parempia!

        hehehe siinä asuntovaunussa konttoria pitävä jobbari osallistuu keskusteluun...


    • crystg

      Pari autoa olen tuonut. Bloccetista olen autot etsinyt. Yli 100000 autoista saa, tai ainakin minä olen saanut tinkattua sellaiset 15-20% hinnasta pois. Auton historian tarkastat helposti osoitteesta www/m21.vv.se paikallinen transport styrelsen.
      Kurnu on vaan nyt niin hemmetin vahva.

      • -----

        taidat olla tosi kova auton ostaja kun olet viitsinyt yli sadastatuhannesta autosta hintaa tingata,ja sitten niistä oikein pari ostanut.


      • Sekö on

        tärkeintä että saa tingattua hintaa alemmaksi? Taitaa Ruotsi olla samanlainen basaarimaa kuin Suomikin. Olen itse menettänyt uskoni Ruotsiin muutaman sieltä tuodun tutkittuani. Samanlaisessa kunnossa kuin Hesan suolasohjossa ajetut lintat.
        Kyllä Saksasta, varsinkin keskeltä tai lännestä saa huomattavasti parempikuntoisia autoja. Vielä halvemmallakin vaikka tuontikulut vähän korkeammat ovatkin.


      • crystg
        Sekö on kirjoitti:

        tärkeintä että saa tingattua hintaa alemmaksi? Taitaa Ruotsi olla samanlainen basaarimaa kuin Suomikin. Olen itse menettänyt uskoni Ruotsiin muutaman sieltä tuodun tutkittuani. Samanlaisessa kunnossa kuin Hesan suolasohjossa ajetut lintat.
        Kyllä Saksasta, varsinkin keskeltä tai lännestä saa huomattavasti parempikuntoisia autoja. Vielä halvemmallakin vaikka tuontikulut vähän korkeammat ovatkin.

        Ei ole tärkeintä tinkiminen ei. Tärkeintä on, että voin ja saan hakea autoni mistä haluan. Toiset ostaa suomesta, toiset saksasta ja toiset taas ruotsista. Itse olen saanut hyväkuntoisia autoja kun olen ostanut varakkailta ruotsalaisilta auton.
        Sitä ne ihmettelee, että miksi haen autoni ruotsista, mitäpä siihen vastaa. No että suomessa myydään niin vähän autoja, että käytettyjen valikoima on pientä. Automaattia on vaikea löytää kaikilla varusteilla, kun suomalainen on aina halunnut ostaa toyota corollan (harmaa) ilman varusteita. No seuraava sukupolvi ostaakin sitten pikku volkkareita, kun suomalainen on nyt innostunut niihin.
        Ai niin muistakaa äänestää ja tietty Saulia, silloin saadaan hyvä autoverotaso pysymään suomessa. Itse äänestin Saulia.


      • Mielikuvien lumo
        crystg kirjoitti:

        Ei ole tärkeintä tinkiminen ei. Tärkeintä on, että voin ja saan hakea autoni mistä haluan. Toiset ostaa suomesta, toiset saksasta ja toiset taas ruotsista. Itse olen saanut hyväkuntoisia autoja kun olen ostanut varakkailta ruotsalaisilta auton.
        Sitä ne ihmettelee, että miksi haen autoni ruotsista, mitäpä siihen vastaa. No että suomessa myydään niin vähän autoja, että käytettyjen valikoima on pientä. Automaattia on vaikea löytää kaikilla varusteilla, kun suomalainen on aina halunnut ostaa toyota corollan (harmaa) ilman varusteita. No seuraava sukupolvi ostaakin sitten pikku volkkareita, kun suomalainen on nyt innostunut niihin.
        Ai niin muistakaa äänestää ja tietty Saulia, silloin saadaan hyvä autoverotaso pysymään suomessa. Itse äänestin Saulia.

        Saulin valta pressana hallitustoimintaan on nolla PISTE.


    • crystg

      Olen pahoillani, että olen kirjoittanut epäselvästi. Tarkoitan yli 100000 kruunua maksavista autoista saa tingattua sen 15-20%. Kyllä pitäis tällä koulutuksella artikuloida paremmin, anteeksi mokani. Bemarin tuojalle senverta vielä, että onpa huono tuuri käynyt sinulla. 200000 km ajettu ja jo alkaa olla vikoja, Mielestäni renkaiden ei pitäisi noilla kilometreillä olla vielä sileät ja vielä vesipumppukin rikki.
      Ettei vaan olisi mittaria ruuvattu.

    • Paperinkukkasia

      Muutaman vuoden vanha hmm.. jos alle 5v niin suomen verottaja kiskoo
      sydän veretkin samaan nippuun. On tapauksia jossa auton olisi saanut lähes
      pilkkahinnalla, ja sitten maksat helv...n kyytirahaa moninkertaisesti.
      Hei herätkää 'lampaat' vastustakaa tätä Euroopan viimeisen pers.....n
      touhua. Missään muualla Euroopan alueella ei ole tätä tuontiautosirkusta.
      Siis tarkoita sitä että yksityisen henkilön pitää kaivaa esiin ajoneuvon CE
      hyväksyntä. Jos AKE ei sitä heti löydä. Ja on olemassa tilanteita että auto
      on täysin teknisesti moitteettomassa kunnossa pilkulleen. Mutta et vain saa
      siihen leimaa, koska joku hel....n byrokraatti vaatii jotain paperia. Et vaikka
      ko. auto on ollut liikenteessä ympäri eurooppaa jo kymmeniä tuhansia
      kilometrejä.
      Tässä jos missä voin sanoa että LAISSA tai DIREKTIIVISSÄ ,ja sen tulkinnassa on pahasti vikaa.
      Meitä sananmukaisesti pissitään silmään täällä niin ihanassa Suomeni maassa. Kus.pä....n kuningaskunta, pilkulleen.

    • kanttisen veijo

      Kruunun kurssi on vaan niin korkealla ettei kannata tuoda mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      76
      3496
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      565
      3287
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      3004
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2092
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1911
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1888
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      143
      1506
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1301
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1282
    Aihe