Aika mielenkiintoista tekstiä löytyy tuolta netistä. AKK:n valmennusta hoitaa nykyään osakeyhtiö. Minkähän verran kuskeja pystytään nyt tukemaan rahallisesti.
"Driver Academy
AKK Driver Academy on AKK-Sports Oy:n eli Suomen autourheilun lajiliiton omis-taman markkinointiyhtiön ja samalla koko Suomen virallinen autourheilun huippuval-mennusryhmä. Tähän ryhmään pääsevät mukaan vain lahjakkaat autourheilijat, joiden tavoitteena on menestyä autourheilussa. Ryhmään mukaan pääseminen edellyttää en-sinnäkin hyvää kilpailumenestystä, mutta se ei yksin riitä. Urheilijan täytyy lisäksi osal-listua erilaisiin testeihin ja haastatteluun, joiden perusteella hänet valitaan mukaan huip-puvalmennettavien ryhmään. Ryhmä jakautuu kolmeen eri lohkoon: ralli, rata-autoilu ja karting. Ryhmää valmentaa liiton ammattivalmentajat. Driver Academyn tavoitteena on tukea lahjakkaita urheilijoita kohti autourheilun ammattilaisuutta kokonaisvaltaisen valmennuksen keinoin. (AKK-Motorsport ry 2010.)
Valmennusryhmä on toiminut jo 80-luvulta asti, ja Suomen lajiliitto onkin muiden mai-den autourheiluliittoihin verrattuna tehnyt pioneerityötä tällä saralla. Tähän asti lajiliiton tarjoama tuki valmennusryhmän urheilijoille on kuitenkin ollut lähinnä fysiikka- ja men-taalivalmennusta. Nyt autourheilun lajiliitto haluaakin tarjota parempaa tukea nuorille lahjakkaille autourheilijoille ja tämä tarkoittaa tässä varsin kalliissa välineurheilulajissa rahallista tukea. Valmennusryhmä on siirretty liiton puolelta AKK Sports Oy:n puolel-le, että osakeyhtiön puolella on mahdollisuus kaupallisen toiminnan harjoittamiseen. Tämä käytännössä tarkoittaa sponsoriyhteistyökumppaneiden etsintää, hallintaa ja hoi-toa. Sponsoroinnin merkitys valmennusryhmälle on tärkeä. Ilman sponsoreita, harvoin kuljettajilla itsellään riittää varoja raivata tietään ammattilaisuuteen asti. Tähän asti val-mennusryhmäläiset ovat koti- ja tukijoukkojensa kanssa keränneet tarvittavia rahoja itse. Lajiliiton rooli ei ole ollut kovin suuri yksittäisten valmennusryhmän urheilijoiden taloudellisessa tukemisessa.
1.2 Toimeksiantaja markkinointiyhtiö AKK Sports Oy
AKK Sports Oy on suomalaisen autourheilun lajiliiton AKK-Motorsport ry:n kokonai-suudessaan omistama markkinointiyhtiö. AKK-Motorsport ry toimii Suomen autour-heilun kattojärjestönä eli se myöntää muun muassa. kaikki harrastaja- ja kilpalisenssit ja myöntää seuroille kilpailuluvat. AKK Sports Oy on perustettu vuonna 1993 ja sen tar-koituksena on liiketoiminnan kautta tuottaa taloudellista hyötyä omistajalleen AKK-
3
Motorsport ry:lle. Toiminta-ajatus yhtiöllä on kehittää ja toteuttaa autourheilun huippu-tapahtumia. Tavoitteena yhtiöllä on myös siirtää omaa osaamistaan liiton jäsenseuroille yhteisten projektien kautta. Yhtenä tärkeimpänä osa-alueena AKK Sports Oy:llä on projektien valtakunnallisen markkinointiviestinnän hoitaminen. Yhtiö hoitaa vuosittain erilaisia autourheiluprojekteja, joista suurin on kotimainen rallin MM-sarjan osakilpailu, Neste Oil Ralli, jota yhtiö on hoitanut vuodesta 1997 lähtien. Muita projekteja AKK Sports Oy:llä on toimiminen Rallin SM ja Rallicross SM -sarjojen promoottorina. AKK Sports Oy omistaa myös TV-tuotantoyksikön, joka myy tuotantopalveluita MTV3:lle. (AKK Sports Oy 2011.) Driver Academy liitettiin yhtiön toimintaan tänä vuonna ja yhtiön tavoitteena onkin kaupallistaa tuotteistuksen ja brändäyksen avulla autourheilun huippuvalmennusryhmä."
AKK Sports Oy valmennus
11
571
Vastaukset
- P.ukari
Ei tarvitse osakeyhtiön puitteissa toimiessa pelätä, että AKK:n karvalakkijäsenistö voisi häiritä saati vaikuttaa toimintaan...
- Loistavaa AKK!
Näinkö pian alkaa muutos. Aivan mahtavaa AKK:lta, Ranskassahan sekä Loeb että Ogier ovat heidän kansallisen liittonsa aikanaan tukemia kuljettajia.
Taloudellinen suora tuki on hieno asia, on myös odotettavissa, että valmennusryhmä, johon on tiukat sisäänpääsykriteerit, antaa kuljettajille markkina-arvoa omiin sponsorineuvotteluihin.
Nyt mennään oikeaan suuntaan.
- Pessimisti ei pety
No tuo kyllä sellaista skeidaa, että ei mitään järkeä. Mihin ne sitten käyttää sen ministeriöltä tulevan rahan, joka pitäs mennä nuorisolle ja valmennukseen, jos kerran osakeyhtiö hoitaa valmennusta. En usko siis millään, että kuskit sais mitään tukea. Kommentoikaa jotka tiedätte, että paljonko on osakeyhtiöltä tullu rahaa kuskeille.
- joooooooo0000
Katsotaan kun julkistavat taas valitut kuljettajat. Onko mukaan valittu sisäpiiri vai meneekö entisten sääntöjen mukaisesti. Valitatilaisuus ilmeisesti on jo ollut.
- sormet suussa
Uskoakseni valtion tuki menee juuri sisäpiirille ja hallitus tulee vahvistamaan asian. Se tiätty positiivistä, ett ratapuolikin saa nyt isomman potin.
Tuen saajia ja euromääriä ei tulla julkistamaan. Itse karting jää taas nuoleskelemaan näppejään. - sportsi
kato on iso P päässy Bistrosta pois ku alkaa juttuva pukkaa
- Eipäs joopas
Eipä näytä AKK:n nettisivujen mukaan paljon yhteistyökumppaneita eli sponsoreita valmennusryhmällä olevan. Ja enpä usko että tuleekaan, koska miten ne toimii sit kun kaikilla on omat sponsorit ja esim. Suninen on Redbulin mies, nin siinä ei paljo AKK pikkupoikien sanomiset merkkaa mitään. Valtion tukihan pitää uskoakseni käyttää niin kuin ministeriö sitä määrää. Veikkaan että tuen saajia on Falinin rahastosta valmennusryhmän kuskit ja kukin saa 500 euroa, jolla saa puolikkaan kisamatkan jonnekin.
- Kysyvä ei tieltä eks
Tyhmä kysyy ny, et miks tuo valmennus o sit tuolla ry sivuilla ja ei sielä puhuta mitää, et valmennus olisi AKK sportsin järjestämää. Toimitusjohtaja näyttä oleva valmentaja ja lajipäällikkö, entinen lajipäällikkö ja pari muuta. Vai maksaako sport oy näille palkan? Kuka siellä sports oy:ssä hoitaa kuskien sponsorointia ja hallinointia? Nimiä on paljon sivuilla, mut kuka sponsseja hoitaa?
- pääsponsori
Kysyvä ei tieltä eks kirjoitti:
Tyhmä kysyy ny, et miks tuo valmennus o sit tuolla ry sivuilla ja ei sielä puhuta mitää, et valmennus olisi AKK sportsin järjestämää. Toimitusjohtaja näyttä oleva valmentaja ja lajipäällikkö, entinen lajipäällikkö ja pari muuta. Vai maksaako sport oy näille palkan? Kuka siellä sports oy:ssä hoitaa kuskien sponsorointia ja hallinointia? Nimiä on paljon sivuilla, mut kuka sponsseja hoitaa?
sponssiasiat hoitaa jokanen valmennettava itse haluamallansa tavalla.
- akk:n 2012 kuskit
löytyy täältä. missähän on kaikki hyvät junnut?
http://www.autourheilu.fi/valmennus/karting/kuljettajat/- Kädetön kuski
No huh huh. Johan on kutistunu ryhmä. Ja mitä tekee ryhmässä kuski, joka lopetti viime kauden ja ajaa jokista ja entäs fiat kuski. Tsemppiä vaan kaikile.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1357455Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631664492Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen563510Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5103275Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972164Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361813Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja241799- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791505Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151456