mihin 300000€

nelikymppi-mies

Tuli vähän rahaa. Verojen jälkeen jäi käteen reilu 350000€. MIhin kannatta sijoittaa?

Pankissa kävin, mutta se akka alkoi myymään sijoitusrahastojaan, hah, huonompaa sijoituskohdetta ei voi ollakaan.

Arvo-osuustili on nyt aktiivinen ja kokeeksi pistin 50000€ Nokiaan kiinni, annetaan olla rauhassa siellä muutama vuosi ja katsotaan tilannetta.

Asuntolainaa ei enää ole, autokin on kesällä vaihdettuja maksettu, joten mitä tällä rahalla tekisi. Ostaisiko pikkukaupungista kolme huoneistoa, ne tuolla hinnalla saa, olisiko vuokratulosta tuottoa tarpeeksi?

No joo, siis tosifaktat pöytään, että saatte ehdotella:
- Tarvitsen 300000€:sta n 20000 € tuoton vähintään vuodessa, toki siitä verottaja vie osansa.
- Riskisijoitus esim alkavaan yritykseen ei kiinnosta, muuten kyllä pelisilmää on
- Rahastot ovat nynnyille, ei kiinnosta
- Kiinteistö jossain maalla voisi olla kova sana, sinne nuori nainen taloudenhoitajaksi...

Antakaas ehdotuksia.

12

1970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sä pärjäät kyllä

      Vähän häiritsee se, että sulla on riveillä ihan asiaakin joten viesti voi olla periaatteessa ihan aito. Sun tuotto-odotus on realistinen ~7% luokkaan, jonka voi saavuttaa melko riskittömästi. Mainitsit myös itse asunto-osake sijoittamisen, josta voidaan helposti odottaa 7% vuotuista tuottoa, jos et sijoittele velkarahalla. Tässä sijoitusmallissa on se hyvä puoli, että se on melko riskitöntä ja fiksuna miehenä voit hoitaa itse koko osto- ja vuokraustoiminnan joten välikädet eivät syö tuottoa.

      Eksoottisia pikavoittoja(~1v) voit tehdä sijoittamalla hopeaan, koska se on noteerattu markkinoilla alakattiin verrattuna kultaan. Tämä tarkoittaa sitä, että hopean esiintymistiheys on vain 15x kovempi kuin kullan, mutta kulta arvotetaan markkinoilla lähes 50x. Hopealla on kullan tavoin tasainen menekki teollisuudessa. Viestin tarkoitus on se, että tutustut itse tarkemmin hopean sijoitusmahdollisuuteen etkä usko jotain anonyymihörhöä suomi24-foorumeilla.

      Sun henkilökohtainen talous on niin mallillaan, että sinuna sijoittasin myös omaan hyvinvointiin eli matkustele ja sijoita palveluihin.

      • 1) Summa on sen verran iso, että sitä ei kannata sössiä tuhlaamalla.
        2) Summa on sen verran pieni, että sitä ei kannata sössiä leuhkaan asenteeseen.

        Tuolla saa isosta kaupungista hyvän n. 100 m2 kämpän tai kaksi yksiötä. Pieneen kaupunkiin en sijoittaisi. Ostaisin varmaan aika tylsästi kaksi yksiötä Turun, Tampereen tai Hesan keskustasta ja laittaisin vuokralle ja jatkaisin rauhallista elämää. KONE:een osakkeet voisivat olla ok.

        VARO asennettasi: jos et ole tottunut varallisuuteen (miltä tuo leuhka retostelu kuullostaa), tuhoat tuolla leuhkalla asenteella rahasi.
        Minulla on tällä hetkellä kierroksilla kolme kaupunkikämpäää isoista kaupungeista, kaksi kesähuvilaa rannikolta sekä velaton auto ja käteistä jokunen kymppi. Ja katso: ostan tarjousjauhelihaa, elän vaatimattomasti, teen itse vaatteita ja ruokaa, yritän antaa hyväntekeväisyyteen jotain, enkä lennä ekaluokassa tai retostele jonkun seuralaisen ostamisella tai kerro joka ilmansuuntaan, mitä on. Olen nähnyt liian monen tulevan pärsaukiseksi leuhkalla asenteella.

        Toisen huvilan myyn juuri, jos joku ostaa, tänä keväänä.

        Anna 1% haluamaasi hyväntekeväisyyteen. Antaessaan saa. Älä mokaa. Ole vaatimaton ja pidä asia omana tietonasi. Nimenomaan vaatimatonta pelisilmää kaivattaisiin.


      • taskulaskimella

        Asuntosijoittamisen SUUNNITTELU on helppoa: Etsiä asunto josta saa neliövuokrana kuukaudessa puoli prosenttia neliöhinnasta hoitovastikkeen.
        Sellaista vaan ei helposti löydy varsinkaan putkiremontoitua. Putkiremontti minulla kaksinkertaisti hoitovastikkeen
        Puoli prosenttia kuukaudessa miinus pääomatulovero on 4,2% nettotuotto


    • ..............44444

      itsetekisin näin: Osta 1 sijoitus asunto jostain lähellä olevasta kaupungista,oletan siis että asut jossain pk seudulla. jo 80 000 saa jo ihan hyvän sijoitusasunnon.

      Sitten osakesalkku. Osakkeiden arvo on tullut nyt viimeaikoina aikalailla alas joten voisi olla ihan hyvä hetki ostella jotain salkunpohjalle.
      salkkumalli esim:

      stora enso r 10%
      talvivaara 10%
      amer sport 10%
      Ramirent 5%
      rautaruukki 5%
      Elisa 30%
      Fortum 15%
      Sampo 15%

      Salkun koko noin 150 000€

      Tuollaisen salkun itse tekisin. tietty jos haluaa niin voi sijoittaa ulkomaillekkin mutta mielestäni helsingin pörssin seuraaminen on helpompaa ja yhtiöt helpompi seurata. Tuolla summalla saa jo jonkinverran osinkotuloja ja vuokratulot päälle niin alkaa jo pärjäämään. Tuohon päälle sitten osakkeiden mahdollinen arvonnousu. Jos kurssit laskee voi osakkeita ostella lisää myöhemmin. Tärkein ehkä kuitenkin että ei osta kaikkia osakkeita kerralla jolloin saa vähän jonkinlaista ajallistakin hajautusta,mutta ei myöskään liiankaan varovaisesti. Tässä se juttu piileekin miksi toiset rikastuu ja toiset köyhtyy.

      Loput rahat matkusteluun ja harrastuksiin panostamiseen. Eli ns. elämästä nauttimiseen.

      • et näin

        Itellä tollanen Säästöpankin yrityslaina summa muutama kymppitonni tehty noin parivuotta sitten tällä hetkellä kasvanut tuottoo 13.5% Eli "tikkua ristiin" laittamatta hilloo tulee hyvin! Kuinka kauan?

        Noi sijoitus rahastot tahtoo olla sellasia että niistä ei hyödy kun salkunhoitaja!
        Osakkeiden REALISTINEN vuosituotto on max 7%

        Jos ton verran olis rahua kuin aloittajalla ostaisin "kivitalo" osakkeen ja vuokralle
        3kk takuu vuokra jne ei mikään huippu tuotto mutta varma ja kivitalon voi muuttaa rahaks ja vaikka voittaakkin kaupassa!


    • naakija

      Suomalaiseen pienyritys kauppaan hyvä tuotto n.10 % riskitön.

    • asuntosijoitus

      Tuolla joku mainitsi ettei velkarahalla kannata sijoittaa.
      Tuolla 300 000€ saa jo todella monta sijoitusasuntoa jos tietää mitä tekee.
      asuntoja saa 30-40% omaosuudella, loppu taloyhtiölainaa.
      Pointti on siinä että taloyhtiölaina voidaan vähentää kokonaisuudessaan verotuksessa kun se on taloyhtiössä oikein kirjattu kirjanpitoon.
      Näinollen saat maksaa verottomalla rahalla yhtiörahoituksen pois jolloin tuotto kasvaa kun verorahatkin jäävät itselle.

      Mulla on 4 kpl. asuntoja tällä systeemillä.

    • Osaaminenkannattaa

      Tuollaista 3-4%:n tuottoa saa ymmärtämättä mistään mitään sijoittamalla esim. lääkefirmojen osakkeisiin jotka antavat tasaista ja ennustettavaa osinkoa.
      Sen yli täytyy olla osaamista ja tehdä työtä rahan eteen. Olen itse hankkinut kiinteistöjä Aasiasta ja niiden arvo on noussut 60-100% parissa vuodessa. Lisäksi niistä tulee vuokratuloa n. 8% sijoitetusta pääomasta vuodessa. Korostan, että tämä ei ole tullut ilmaiseksi eikä tässä ole tuurilla osuutta yhtään. Kaikki on laskettu etukäteen ja oikeat tahot on lahjottu.

    • rahat.hävis

      Aloittaja on varmaan sijoittanut jo kaikki rahansa noihin tässä ketjussa rahaa ruinaaviin kohteisiin ja ihmettelee nyt kun kaikki rahat hävisi eikä nuo ruinaajatkaan enää vastaa sähköposteihin xD

    • mietimikävaihtoehto

      tuolla rahalla sijoittamatta 40 vuotta thaimaassa palmujen katveessa.

      • fghjkjhghjkhghjhg

        thaikkuun muuttamisesta pitäisi maksaa 100 000€ vuodessa, tuskin sittenkään niin takapajuiseen ja rikolliseen maahan kannattaisi muuttaa.


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe