Tyttöystävä kaipaa omaa aikaa

Tunnelbanapojkar

Moro!

Enpä olisi koskaan uskonut ajautuvani tilanteen tälle puolen. Sain maistaa omaa herkkuani ja voin myöntää, että oli karvasta! Tyttöystäväni ilmoitti minulle muutama päivä takaperin olevansa kyllästynyt suhteeseemme. Tai pikemminkin ilmoitti (näillä sanoilla) kaipaavansa omaa, "häiriötöntä" aikaa, sillä hän kun on niin erakkomainen luonne. "Pidetään pieni tauko, ihan varmasti sen jälkeen kaipaan sinua taas!" . Noita tuntemuksia ei minun inällään ole vaikea ymmärtää, sillä useimmissa suhteissani se kyllästyjä olen ollut minä itse. Luulin että pitkästä aikaa ilmassa oli oikean parisuhteen merkkejä, mutta.... (tiedoksi, olemme tunteneet vuosia ja olleet virallisesti yhdessä puoli vuotta - maaginen raja jonka jälkeen itse ainakin tiedostan ovatko alkuhuuman rippeet jo karisseet ja onko tässä nyt Sitä Jotain).

Tulinkin siis vain käymään keskustelua siitä, miten tässä tilanteessa olisi parasta toimia. Pitäisikö valmistautua eroon, sillä kokemukseni mukaan se "odottaja" saa aina lopulta kärsiä? Pitäisikö jättää? Vai pitäisikö todellakin pelata sen varaan, että naisellani on oikeasti kova tarve elää itsekseen ja antaa asioiden vain kehittyä tätä rataa? Olen jo tehnyt selväksi että puolestani ottakoot aikaa niin paljon kuin tarvitsee, enkä ajatellut ottaa häneen minkäänlaista yhteyttä. Raastaako tämä minua? Ihan helvetisti, mutta sellaiseen "itsenipakottamiseen" tai aneluun en aio sortua... Pallo on nyt hänellä.

115

19401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nähty juttu

      jätä ja uutta matoa koukkuun

      • panopuu

        Parisuhde pitäisi perustua pyyteettomään rakkauteen johon kuuluu "oma tila hengittää vapaasti" eikä panopuuna oleminen.


      • uutta koukkuun

        Sun matos on jo nähty.


      • vetoketjuton
        panopuu kirjoitti:

        Parisuhde pitäisi perustua pyyteettomään rakkauteen johon kuuluu "oma tila hengittää vapaasti" eikä panopuuna oleminen.

        Monet monet muutkin seurustelusuhteet ovat kaatuneet suhteettomuuteen,
        eli aivan liian tiiviiseen kanssakäymiseen ja ainaiseen yhdessäolemiseen.


    • 9+12

      Kannattaa jättää. Kun itellä oli sama tilanne niin eipähän sitte enää ottanu pitkään aikaan mitään yhteyttä. Nyt muutaman kerran jutellut, eikä meidän välillä kyllä enään mitään kaverisuhdetta enempää ole. Tosin, ihan hyvä näin koska sillä aikaa kun ei oltu yhteyksissä tajusin etten halua suhdetta tällä hetkellä. Eli ihan hyvin kävi loppujen lopulta.

      Mutta ei siitä sen enempää, tsemppiä!

      • yhdessä nam.

        tuo viittaa että hänellä on jo toinen,jos yhdessä ei onnistu on parempi unohtaa koko juttu.meillä on ollut ja on vieläkin että yhdessä tehdään kaikki ja yhteistä aikaa on liian vähän kun on pakko olla työssä.sitten kun antavat lopputilin lähdemme asuntovaunulla kiertää koko suomi,ja venäjälle siperiaan susi ja karhujahtiin tyttöystäväni kanssa.vetoauto hankittiin jo marraskuussa,ja vaunu löytyi ihan vahingossa oman kylän autoliikkeestä.


      • erakko
        yhdessä nam. kirjoitti:

        tuo viittaa että hänellä on jo toinen,jos yhdessä ei onnistu on parempi unohtaa koko juttu.meillä on ollut ja on vieläkin että yhdessä tehdään kaikki ja yhteistä aikaa on liian vähän kun on pakko olla työssä.sitten kun antavat lopputilin lähdemme asuntovaunulla kiertää koko suomi,ja venäjälle siperiaan susi ja karhujahtiin tyttöystäväni kanssa.vetoauto hankittiin jo marraskuussa,ja vaunu löytyi ihan vahingossa oman kylän autoliikkeestä.

        miten niin toinen? Onko jonkun mahdotonta ymmärtää että joku haluaa olla YKSIN. ilman jatkuvaa kontrollia ja manipulointia. siis olla OMISSA OLOISSAAN JA TEHDÄ MITÄ LYSTÄÄ, ilman selitysvelvollisuutta


      • Tosimies-X2
        erakko kirjoitti:

        miten niin toinen? Onko jonkun mahdotonta ymmärtää että joku haluaa olla YKSIN. ilman jatkuvaa kontrollia ja manipulointia. siis olla OMISSA OLOISSAAN JA TEHDÄ MITÄ LYSTÄÄ, ilman selitysvelvollisuutta

        Jokainen saa olla vapaasti yksin, mutta mieluummin sitten oikeasti yksin eikä ns. parisuhteessa, toista osapuolta nihilistisyydellään kiusaamassa. Parisuhteet on tarkoitettu yhdessä olemista, tekemistä ja kokemista varten. Suuri itsenäisyys ei vaan kuulu eikä mitenkään sovi niihin.

        Parisuhteeseen sopimattomat ihmiset eläköön mieluummin yksin tai satunnaisten irtosuhteiden varassa.

        Itse asiasta puhuen, on erittäin todennäköistä että tuolla naisella on jo toinen mies.


    • djkfghkdfjhk

      Kannattaa alkaa hakea jo seuraavaa. Soita kuulumiset silloin tällöin.

      On mahdollista että sillä on jo seuraava jonossa.

      • Tunnelbanapojkar

        Sain eilen illalla kostean viestin, "mä rakastan sua paljon. mä oon tässä viime aikoina miettinyt tätä meidän suhdetta ja sua ja mua. hei oon muuten nyt baarissa, kännissä on kivaa:D"

        Kysäisin tästä sitten lisää, että mitäs kaikkea olet ehtinyt miettimään.
        Tyttö lupasi palata asiaan päästyään kotiin, "annan sulle tiivistelmän kotoa käsin sitten".

        Okei kännin piikkiin voi panna aika paljon tässä tilanteessa, ehkä tyttö vaan unohti ja on nyt liian krapulassa.. Toisaalta, miten pahasti tuo ensimmäinen viesti kuulostikaan hetken-känniseltä-mielijohteelta. Äääeeh, menee ihan maha sekaisin kun miettii tätä tilannetta. En oikein osaa kuvitella ketään muuta, kyseinen tyttö on niin vaimomatskua kuin olla ja voi - satunnaiset irtosuhteet on tuntuneet jo pitkään liian vaivalloisilta. Kyl tää pahalta mustakin näyttää..


      • Tunnelbanapojkar
        Tunnelbanapojkar kirjoitti:

        Sain eilen illalla kostean viestin, "mä rakastan sua paljon. mä oon tässä viime aikoina miettinyt tätä meidän suhdetta ja sua ja mua. hei oon muuten nyt baarissa, kännissä on kivaa:D"

        Kysäisin tästä sitten lisää, että mitäs kaikkea olet ehtinyt miettimään.
        Tyttö lupasi palata asiaan päästyään kotiin, "annan sulle tiivistelmän kotoa käsin sitten".

        Okei kännin piikkiin voi panna aika paljon tässä tilanteessa, ehkä tyttö vaan unohti ja on nyt liian krapulassa.. Toisaalta, miten pahasti tuo ensimmäinen viesti kuulostikaan hetken-känniseltä-mielijohteelta. Äääeeh, menee ihan maha sekaisin kun miettii tätä tilannetta. En oikein osaa kuvitella ketään muuta, kyseinen tyttö on niin vaimomatskua kuin olla ja voi - satunnaiset irtosuhteet on tuntuneet jo pitkään liian vaivalloisilta. Kyl tää pahalta mustakin näyttää..

        niin ja siis sitä "tiivistelmää" ei ole vielä kuulunut, mutta onhan tässä aikaa...


      • Sweetcherry31
        Tunnelbanapojkar kirjoitti:

        Sain eilen illalla kostean viestin, "mä rakastan sua paljon. mä oon tässä viime aikoina miettinyt tätä meidän suhdetta ja sua ja mua. hei oon muuten nyt baarissa, kännissä on kivaa:D"

        Kysäisin tästä sitten lisää, että mitäs kaikkea olet ehtinyt miettimään.
        Tyttö lupasi palata asiaan päästyään kotiin, "annan sulle tiivistelmän kotoa käsin sitten".

        Okei kännin piikkiin voi panna aika paljon tässä tilanteessa, ehkä tyttö vaan unohti ja on nyt liian krapulassa.. Toisaalta, miten pahasti tuo ensimmäinen viesti kuulostikaan hetken-känniseltä-mielijohteelta. Äääeeh, menee ihan maha sekaisin kun miettii tätä tilannetta. En oikein osaa kuvitella ketään muuta, kyseinen tyttö on niin vaimomatskua kuin olla ja voi - satunnaiset irtosuhteet on tuntuneet jo pitkään liian vaivalloisilta. Kyl tää pahalta mustakin näyttää..

        vaimomatskua on siis sellanen baarikana? juupajuu.. riippu tietty iästä, itse olen 30v aikuinen ja tollaset kännipuhelut/viestittelyt on niin lapsellista touhua!
        Jos se sua oikeasti rakastaisi, sen ei tarvitse ottaa aika lisää suhteesta vaan kaikki olisi selvää ja varmaa!

        Olen käynyt läpi monen parisuhteen ja monesti ollut tuossa tilanteessa että otetaan aikalisä, puolin tai toisin.. ei koskaan ole päättynyt kovin hyvin!
        Kannattaa nyt elää omaa elämää ja hankkia uusia harrastuksia, kuten selvästi myös likkakin tekee.
        Ja miksi heti uutta tilalle hei ihmiset?
        Anna aikaa itsellesi, mieti mitä elämältäs haluat ja on myös tärkeää elää ja olla onnellinen yksin omassa elämässä,eikä vaan kun toinen on siinä.
        Ei kannata myöskään roikkua parisuhteessa vain siksi että se nyt sattuu olemaan tuttu ja turvallinen!

        Tsemppiä!


      • Osaatko olla yksin?
        Sweetcherry31 kirjoitti:

        vaimomatskua on siis sellanen baarikana? juupajuu.. riippu tietty iästä, itse olen 30v aikuinen ja tollaset kännipuhelut/viestittelyt on niin lapsellista touhua!
        Jos se sua oikeasti rakastaisi, sen ei tarvitse ottaa aika lisää suhteesta vaan kaikki olisi selvää ja varmaa!

        Olen käynyt läpi monen parisuhteen ja monesti ollut tuossa tilanteessa että otetaan aikalisä, puolin tai toisin.. ei koskaan ole päättynyt kovin hyvin!
        Kannattaa nyt elää omaa elämää ja hankkia uusia harrastuksia, kuten selvästi myös likkakin tekee.
        Ja miksi heti uutta tilalle hei ihmiset?
        Anna aikaa itsellesi, mieti mitä elämältäs haluat ja on myös tärkeää elää ja olla onnellinen yksin omassa elämässä,eikä vaan kun toinen on siinä.
        Ei kannata myöskään roikkua parisuhteessa vain siksi että se nyt sattuu olemaan tuttu ja turvallinen!

        Tsemppiä!

        LOISTAVA KIRJOITUS / VASTAUS, JUST NÄIN. JOS ON OIKEA JUTTU, NIIN KYLLÄ SIINÄ SILLOIN SELVÄT SÄVELET OVAT. SUOSITTELEN SIIRTYMÄÄN SEURAAVILLE APAJILLE. ON OLEMASSA HENKILÖ, JOSSA SUN EI TARVITSE OLLA EPÄTIETOINEN TUNTEISTA PUOLIN EIKÄ TOISIN.


    • Ikävää, mut totta

      Kuinka kauan aiot roikkua löysässä hirressä? Omasta kokemuksesta voin sanoa, että teet itsellesi hallaa, jos toivot vielä jotain. Oikeesti kun välittää, ei pelaa pelejä eikä lähettele "rakastan sua, mut just nyt on muuta puuhaa" -viestejä. Eli lyhyesti : HERÄÄ!

    • pippi ALALAL

      Ymmärrän hyvin häntä, jos minulla olisi mahdollisuus niin olisin jo muuttanut omaan kaksioon aika päiviä, ja ollut paraystävä mieheni knssa.
      Oma aika on parata mitä voi olla, ja toiset tarvitsevat sitä enemmän kuin toiset.

      • Tunnelbanapojkar

        Kertokaa minulle naiset, tai miksei miehetkin, että minkä vuoksi jäätte roikkumaan tuollaisiin suhteisiin joissa toinen tuntuu pikemminkin hyvältä ystävältä? Kenties lasten takia? Erotiikkahan on tietysti suhteesta kadonnut jo aikapäiviä sitten...
        Hmm, tyttöystäväni tosiaan kertoi minulle että hän haluaisi olla tasapuolisempi kanssani, "nähdä enemmän vaivaa" vuokseni. Ongelmana on ettei hän aina anna todellisten tunteidensa näkyä, vaan hänen sanojensa mukaan siloittelee mielipiteitään koska ei jaksa ryhtyä keskustelemaan. Lisäksi hän ei tiedä minkälainen tulevaisuus parisuhteellamme on - mutta onko se välttämättä paha asia? Ah, nyt vasta kun laitan näitä asioita näin kirjoittaen ylös tajuan asioiden oikean laidan. Olen siis aika varma ettei hän rakasta minua enää, muttei vain myönnä sitä itselleen. Tämä satuttaa. Meillä on aina nähdessämme myös paljon seksiä, josta etenkin hän tuntuu nauttivan.

        Tjooh, teiltä tulleet vinkit ovat hyviä, pelkäänpä vain ettei pakeneminen ole enää tässä vaiheessa mahdollista.. Kiitos siis siitä. Häneltä saamani signaalit ovat niin erilaisia ja pelkään mieleni vääristävän hänen rakkaudenosoituksensa aina enemmän merkitsevämmiksi kuin muut tekoset. Yritän siis sanoa, että omalta puoleltani tunteita on vielä runsaasti jäljellä, joten olen jo alistuen päättänyt katsoa tämän mieluummin katkeraan loppuun saakka kuin jälkeenpäin potea "mitä jos" -kuumetta.. Luultavasti lyön pääni seinään. Onkohan mahdollista säilyttää itsekunnioituksensa rippeet parisuhdejunassa, jonka raiteet selkeästi vievät suoraan rotkoon?


      • Anisss
        Tunnelbanapojkar kirjoitti:

        Kertokaa minulle naiset, tai miksei miehetkin, että minkä vuoksi jäätte roikkumaan tuollaisiin suhteisiin joissa toinen tuntuu pikemminkin hyvältä ystävältä? Kenties lasten takia? Erotiikkahan on tietysti suhteesta kadonnut jo aikapäiviä sitten...
        Hmm, tyttöystäväni tosiaan kertoi minulle että hän haluaisi olla tasapuolisempi kanssani, "nähdä enemmän vaivaa" vuokseni. Ongelmana on ettei hän aina anna todellisten tunteidensa näkyä, vaan hänen sanojensa mukaan siloittelee mielipiteitään koska ei jaksa ryhtyä keskustelemaan. Lisäksi hän ei tiedä minkälainen tulevaisuus parisuhteellamme on - mutta onko se välttämättä paha asia? Ah, nyt vasta kun laitan näitä asioita näin kirjoittaen ylös tajuan asioiden oikean laidan. Olen siis aika varma ettei hän rakasta minua enää, muttei vain myönnä sitä itselleen. Tämä satuttaa. Meillä on aina nähdessämme myös paljon seksiä, josta etenkin hän tuntuu nauttivan.

        Tjooh, teiltä tulleet vinkit ovat hyviä, pelkäänpä vain ettei pakeneminen ole enää tässä vaiheessa mahdollista.. Kiitos siis siitä. Häneltä saamani signaalit ovat niin erilaisia ja pelkään mieleni vääristävän hänen rakkaudenosoituksensa aina enemmän merkitsevämmiksi kuin muut tekoset. Yritän siis sanoa, että omalta puoleltani tunteita on vielä runsaasti jäljellä, joten olen jo alistuen päättänyt katsoa tämän mieluummin katkeraan loppuun saakka kuin jälkeenpäin potea "mitä jos" -kuumetta.. Luultavasti lyön pääni seinään. Onkohan mahdollista säilyttää itsekunnioituksensa rippeet parisuhdejunassa, jonka raiteet selkeästi vievät suoraan rotkoon?

        Älä nyt ainakaan jää itsekunnioitusta miettimään: aivan hyvin voi olla myös avoin ja rehellinen ilman, että kuulostaa ruikuttajalta. Itse en ole jaksanut koskaan pelata mitään parisuhdepelejä ja kissahiirileikkejä, tosin näin naisena asiat ovatkin hieman helpompia.

        Tyttösi kuulostaa luonteeltaan hieman samanlaiselta, kuin itse olen. Pidemmässä parisuhteessa ahdistun, masennun, kuihdun pois. Haluan aina välillä liihotella vapaana ja yksin, mutta kyllä sille lämpimälle, turvalliselle kainalollekin on lopulta tarvetta. Liihottelulla en siis viittaa muihin miehiin vaan yksinkertaisesti siihen, että tarvitsen välillä myös yksinäisyyttä pitääkseni pääni kasassa.

        Oikeastaan sinun on turha kysyä täältä neuvoa, vaikka hyviä vinkkejä on sadellutkin. Me emme kuitenkaan tunne kyseistä naista, ja vaihtoehtoja käytökselleen voi olla monia. Kannustan avoimuuteen ja suoraan puheeseen: ei ruikuttamalla, anelemalla tai rukoilemalla, vaan keskustelemalla kuin aikuinen ihminen.


      • Tunnelbanapojkar
        Anisss kirjoitti:

        Älä nyt ainakaan jää itsekunnioitusta miettimään: aivan hyvin voi olla myös avoin ja rehellinen ilman, että kuulostaa ruikuttajalta. Itse en ole jaksanut koskaan pelata mitään parisuhdepelejä ja kissahiirileikkejä, tosin näin naisena asiat ovatkin hieman helpompia.

        Tyttösi kuulostaa luonteeltaan hieman samanlaiselta, kuin itse olen. Pidemmässä parisuhteessa ahdistun, masennun, kuihdun pois. Haluan aina välillä liihotella vapaana ja yksin, mutta kyllä sille lämpimälle, turvalliselle kainalollekin on lopulta tarvetta. Liihottelulla en siis viittaa muihin miehiin vaan yksinkertaisesti siihen, että tarvitsen välillä myös yksinäisyyttä pitääkseni pääni kasassa.

        Oikeastaan sinun on turha kysyä täältä neuvoa, vaikka hyviä vinkkejä on sadellutkin. Me emme kuitenkaan tunne kyseistä naista, ja vaihtoehtoja käytökselleen voi olla monia. Kannustan avoimuuteen ja suoraan puheeseen: ei ruikuttamalla, anelemalla tai rukoilemalla, vaan keskustelemalla kuin aikuinen ihminen.

        Kuulostat sellaiselta persoonalta, joka haluaa syödä kakun ja säästää sen. Mistä tiedän? Olen itse samanlainen.
        Olin varma että ongelmani olisi pikemmin naisille kuin miehille tuttu, mutta meitä on moneen junaan. Aika usein olen nähnyt kuinka toinen osapuoli jää parisuhteeseen roikkumaan (kokemukseni mukaan lähestulkoon aina naiset), vaikka samaan aikaan haluaisi olla yksin ja itseltäänkin salaa katsella mitähän muuta mulle olis tarjolla. Eikä tämän tarvitse, kuten sanoitkin, edes tarkoittaa muita kumppaneita. Joskus kyllä, ei aina. Kukapa meistä ei kaipaisi yksityisyyttä, kuten aloituksessani kerroinkin että useimmiten se parisuhteissa ahdistunut, kyllästynyt ja aivojen turvotuksesta kärsinyt osapuoli olen ollut minä. Eihän sitä huvikseen tee, mutta tuntuu liki mahdottomalta muuttaa noita tuntemuksia.

        Elämme kaukosuhteessa, joka käytännössä ei muuta kuin jatkuvaa yksinoloa olekaan. Tyttö on varmasti turhautunut ja väsynyt tilanteeseen yhtä paljon kuin minä, luullakseni enemmänkin. Kannustat avoimuuteen ja suoraan puheeseen, HALLELUJA saarnaat kuorolle. Tuntuu että se avoimuuteen pyrkivä yrittäjä olen aina vain minä, minä minä minä. Itseasiassa eilen yritin puhua tytön kanssa tästä asiasta, tilanne jotenkin levähti täysin käsiin ja kerroin että haluan erota. Nettikeskustelu jäi hetkellisesti kesken, koska tytöllä oli ihan oikeaa menoa ystävänsä kanssa, mutta lupasi kuitenkin samalla että jatketaan tästä puhelimitse. Kun siitä sitten yritettiin jatkaa tuli varsin pian (ja helvetin tyypilliseen tapaan) tekstiviesti "Olen nyt ** kanssa. Anteeksi. Puhutaan tästä kunnolla huomenna". Minusta tuollainen pakeneminen on sietämätöntä, että elefantti lakaistaan maton alle ja leikitään että eihän täällä mitään elukoita ole. Voidaan kuitenkin viikon päästä käyttää Dumboa pesulassa siihen ja siihen aikaan, koita kestää siihen asti!!! Ei jumalauta aina voi olla huono hetki. Kerro minulle miten sinä puhut tässä tilanteessa suoraan, sillä minä haluaisin todella tietää?

        Lopuksi: tämä ei ole ainoa paikka mistä olen kysynyt mielipiteitä. Kaikki ystäväni joiden kanssa kuvittelen pystyväni tällaisista asioista puhumaan ovat poikkeuksetta sanoneet täysin samoja, täällä läpikäytyjä asioita. Eräs näistä totesi hyvin, "...että jos tollaisia taukoja haluaa pitää, niin ei oo ehkä ihan valmis suhteeseen? Kuitenkin toisaalta asioita ei pitäis ylianalysoida ittekseen liikaa vaan keskustella rehellisesti sen toisen osapuolen kanssa." . Pelkään kuitenkin että ystävien on helppo potea sympatiaa, joten hain täältä objektiivisempia näkemyksiä. Voi kunpa toivoisinkin hänen käytöksensä johtuvan jostain muusta kuin vain kyllästymisestä, epävarmuudesta tai jopa pelosta yms.

        Laitoin eilen tytölle linkkiä tähän keskusteluun, lukekoot jos yhtään kiinnostaa. Ehkä olen ollut puolueellinen, myönnän, mutta yritin sentään olla reilu. Toivon ettei yksityisyyttäsi ole loukattu.


      • anisss
        Tunnelbanapojkar kirjoitti:

        Kuulostat sellaiselta persoonalta, joka haluaa syödä kakun ja säästää sen. Mistä tiedän? Olen itse samanlainen.
        Olin varma että ongelmani olisi pikemmin naisille kuin miehille tuttu, mutta meitä on moneen junaan. Aika usein olen nähnyt kuinka toinen osapuoli jää parisuhteeseen roikkumaan (kokemukseni mukaan lähestulkoon aina naiset), vaikka samaan aikaan haluaisi olla yksin ja itseltäänkin salaa katsella mitähän muuta mulle olis tarjolla. Eikä tämän tarvitse, kuten sanoitkin, edes tarkoittaa muita kumppaneita. Joskus kyllä, ei aina. Kukapa meistä ei kaipaisi yksityisyyttä, kuten aloituksessani kerroinkin että useimmiten se parisuhteissa ahdistunut, kyllästynyt ja aivojen turvotuksesta kärsinyt osapuoli olen ollut minä. Eihän sitä huvikseen tee, mutta tuntuu liki mahdottomalta muuttaa noita tuntemuksia.

        Elämme kaukosuhteessa, joka käytännössä ei muuta kuin jatkuvaa yksinoloa olekaan. Tyttö on varmasti turhautunut ja väsynyt tilanteeseen yhtä paljon kuin minä, luullakseni enemmänkin. Kannustat avoimuuteen ja suoraan puheeseen, HALLELUJA saarnaat kuorolle. Tuntuu että se avoimuuteen pyrkivä yrittäjä olen aina vain minä, minä minä minä. Itseasiassa eilen yritin puhua tytön kanssa tästä asiasta, tilanne jotenkin levähti täysin käsiin ja kerroin että haluan erota. Nettikeskustelu jäi hetkellisesti kesken, koska tytöllä oli ihan oikeaa menoa ystävänsä kanssa, mutta lupasi kuitenkin samalla että jatketaan tästä puhelimitse. Kun siitä sitten yritettiin jatkaa tuli varsin pian (ja helvetin tyypilliseen tapaan) tekstiviesti "Olen nyt ** kanssa. Anteeksi. Puhutaan tästä kunnolla huomenna". Minusta tuollainen pakeneminen on sietämätöntä, että elefantti lakaistaan maton alle ja leikitään että eihän täällä mitään elukoita ole. Voidaan kuitenkin viikon päästä käyttää Dumboa pesulassa siihen ja siihen aikaan, koita kestää siihen asti!!! Ei jumalauta aina voi olla huono hetki. Kerro minulle miten sinä puhut tässä tilanteessa suoraan, sillä minä haluaisin todella tietää?

        Lopuksi: tämä ei ole ainoa paikka mistä olen kysynyt mielipiteitä. Kaikki ystäväni joiden kanssa kuvittelen pystyväni tällaisista asioista puhumaan ovat poikkeuksetta sanoneet täysin samoja, täällä läpikäytyjä asioita. Eräs näistä totesi hyvin, "...että jos tollaisia taukoja haluaa pitää, niin ei oo ehkä ihan valmis suhteeseen? Kuitenkin toisaalta asioita ei pitäis ylianalysoida ittekseen liikaa vaan keskustella rehellisesti sen toisen osapuolen kanssa." . Pelkään kuitenkin että ystävien on helppo potea sympatiaa, joten hain täältä objektiivisempia näkemyksiä. Voi kunpa toivoisinkin hänen käytöksensä johtuvan jostain muusta kuin vain kyllästymisestä, epävarmuudesta tai jopa pelosta yms.

        Laitoin eilen tytölle linkkiä tähän keskusteluun, lukekoot jos yhtään kiinnostaa. Ehkä olen ollut puolueellinen, myönnän, mutta yritin sentään olla reilu. Toivon ettei yksityisyyttäsi ole loukattu.

        Äläs nyt imaise hernettä nenukkiin tai varsinkaan vedä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä minusta: olen sellainen nainen, joka ei vakituista parisuhdetta edes halua. Kainaloita löytyy aina tarvittaessa.

        Pakeneminen kuulostaa lapselliselta touhulta. Minkä ikäinen tyttösi on? Ei tauko välttämättä ole merkki siitä, etteikö tyttö olisi valmis suhteeseen juuri sinun kanssasi: ehkä hän vain on itse vielä hieman keskenkasvuinen ja hukassa itsensä kanssa. Olen saanut joskus kokea itsekin samanlaista soutamista ja huopaamista miesten taholta, ja myöhemmin on käynyt ilmi, että kyse on ollut yksinkertaisuudessaan halusta elää ja kokea nuoruus ilman rajoitteita. Eräskin totesi rakastavansa minua ja heti perään ehdotti: "tavataan viiden vuoden päästä ja mennään sitten naimisiin". Arvaa tapasimmeko:)

        Tiedän kokemuksesta, miten solmuun asiat saa väännettyä, kun niitä pyörittelee vain oman päänsä sisällä. Toivottavasti tyttösi on sen verran fiksu ja empaattinen, että päästää sinut piinasta olemalla itsekin avoin ja rehellinen. Vaikuttaa siltä, että hän pitää joko tietämättään tai tietoisesti sinua koukussaan ja tilanne on sinulle varmasti piinaava. Ehkä hän ei tiedä vielä itsekään, mitä haluaa?


      • Tunnelbanapojkar
        anisss kirjoitti:

        Äläs nyt imaise hernettä nenukkiin tai varsinkaan vedä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä minusta: olen sellainen nainen, joka ei vakituista parisuhdetta edes halua. Kainaloita löytyy aina tarvittaessa.

        Pakeneminen kuulostaa lapselliselta touhulta. Minkä ikäinen tyttösi on? Ei tauko välttämättä ole merkki siitä, etteikö tyttö olisi valmis suhteeseen juuri sinun kanssasi: ehkä hän vain on itse vielä hieman keskenkasvuinen ja hukassa itsensä kanssa. Olen saanut joskus kokea itsekin samanlaista soutamista ja huopaamista miesten taholta, ja myöhemmin on käynyt ilmi, että kyse on ollut yksinkertaisuudessaan halusta elää ja kokea nuoruus ilman rajoitteita. Eräskin totesi rakastavansa minua ja heti perään ehdotti: "tavataan viiden vuoden päästä ja mennään sitten naimisiin". Arvaa tapasimmeko:)

        Tiedän kokemuksesta, miten solmuun asiat saa väännettyä, kun niitä pyörittelee vain oman päänsä sisällä. Toivottavasti tyttösi on sen verran fiksu ja empaattinen, että päästää sinut piinasta olemalla itsekin avoin ja rehellinen. Vaikuttaa siltä, että hän pitää joko tietämättään tai tietoisesti sinua koukussaan ja tilanne on sinulle varmasti piinaava. Ehkä hän ei tiedä vielä itsekään, mitä haluaa?

        Asia on kai vihdoinkin hänen kanssaan saatu jonkinlaiseen päätökseen.

        En usko että iällä on tässä tapauksessa juurikaan tekemistä lapsellisuuden kanssa, varmaan meissä kaikissa on puutteita. Tapanani ei ole loukkaantua jostain keskustelupalstalta saamastani palautteesta. Kunhan totesin, että vaikutat sellaiselta ihmiseltä joka minäkin joskus hamassa nuoruudessa olin. Jos koet sen jonkinsortin vittuiluna, niin olen pahoillani - sinun puolestasi.

        Viimeinen lauseesi osui varmastikin asian ytimeen, hyvin sanottu.


      • Spårapojke
        Tunnelbanapojkar kirjoitti:

        Asia on kai vihdoinkin hänen kanssaan saatu jonkinlaiseen päätökseen.

        En usko että iällä on tässä tapauksessa juurikaan tekemistä lapsellisuuden kanssa, varmaan meissä kaikissa on puutteita. Tapanani ei ole loukkaantua jostain keskustelupalstalta saamastani palautteesta. Kunhan totesin, että vaikutat sellaiselta ihmiseltä joka minäkin joskus hamassa nuoruudessa olin. Jos koet sen jonkinsortin vittuiluna, niin olen pahoillani - sinun puolestasi.

        Viimeinen lauseesi osui varmastikin asian ytimeen, hyvin sanottu.

        Minkälaiseen päätökseen asian saitte, sovitteko tauosta tai muusta vastaavasta?

        Itselläni vähän samanlaista taipumusta syödä ja säästää kakkua. Edellisestä suhteesta erkanin ennen joulua juuri saadakseni miettiä onko se juuri se mitä haluan. Eipä se vieläkään ole selvinnyt. Saa nähdä selviääkö koskaan...ja onko sillä tiedolla enää merkitystä siinä vaiheessa.

        Miten sinulle on aiemmin käynyt kun itseäsi on alkanut ahdistaa? oletko aina lähtenyt lopullisesti, vai jättänyt tytöt roikkumaan kun mietit ratkaisuja?


      • Tunnelbanapojkar
        Spårapojke kirjoitti:

        Minkälaiseen päätökseen asian saitte, sovitteko tauosta tai muusta vastaavasta?

        Itselläni vähän samanlaista taipumusta syödä ja säästää kakkua. Edellisestä suhteesta erkanin ennen joulua juuri saadakseni miettiä onko se juuri se mitä haluan. Eipä se vieläkään ole selvinnyt. Saa nähdä selviääkö koskaan...ja onko sillä tiedolla enää merkitystä siinä vaiheessa.

        Miten sinulle on aiemmin käynyt kun itseäsi on alkanut ahdistaa? oletko aina lähtenyt lopullisesti, vai jättänyt tytöt roikkumaan kun mietit ratkaisuja?

        Tyttö olisi käsittääkseni halunnut vielä "taukoa", toisaalta totesi itsekin että haluaa nyt mennä ihan vain omia menojaan. Itse koitin olla tiukkana eroamisen suhteen, sillä suhteen viimeisinä aikoina tunsin menettäväni järkeni. Sovittiin palaavamme asiaan, hohhoi. Tyttö halusi jatkaa kaverina, mutta se kuvio kokemusteni mukaan vain lisää tuskaa. Luultavasti olisin vain saanut seurata vierestä tytön sinkkuelämää, olla lohduttavana olkapäänä satunnaisesti ja käydä kaverillisia keskusteluja aina kun hänelle vain sopii - ei minulla ole pienintäkään aikomusta satuttaa itseäni enempää. Tässä siis lopputulos, mutta ehkäpä tämä onkin oikean elämäni ensimmäinen päivä.

        Kuinka kauan sun edellinen suhteesi kesti? Se kuvioiden selkeneminen vie aikaa, itselläni se vei vuosia. Luultavasti tämän koettelemuksen jälkeen vielä enemmän. Nuorempana tuli useimmiten käytettyä noita "taukoja", että kaipasin omaa aikaa ja blaablaa. Tytöt sitten joko roikkui viikoista pahimmillaan kuukausiin (muistan yhdenkin kesän...), niin paskamaiselta kuin se kuulostaakin niin en sitä silloin itse tajunnut. Vähän vanhempana sitten oli taas helpompi jättää melkein suoraan kun kyllästymisen tunteet tulivat pintaan. Itse ainakin tiedostin silloin ettei ne tunteet ole koskaan ennenkään palanneet, joten turhaan tässä vaivaan sekä itseäni että sen hetkistä kumppania. Helpompi oli jättää kuin laskea suojuksiaan. Aika lapsellista oli tuolloinen ajatteluni, sillä nyt minusta tuntuu että suhteeseen tulee vasta tuollaisten tunteiden ja vaiheiden jälkeen syvyyttä, jos vain niistä pääsee yli.. Eli ihan lopuksi haluan vaan vielä todeta, etten usko pystyväni jättämään ketään enää roikkumaan vaan siinä vaiheessa kun ero tulee niin se on sillä siisti. Etenkin kun nyt tietää itse mitä se odottelu voi pahimmillaan olla. Kylläpä ajatukset luistaakin heikosti tänään.


      • Zonyyy
        Tunnelbanapojkar kirjoitti:

        Kuulostat sellaiselta persoonalta, joka haluaa syödä kakun ja säästää sen. Mistä tiedän? Olen itse samanlainen.
        Olin varma että ongelmani olisi pikemmin naisille kuin miehille tuttu, mutta meitä on moneen junaan. Aika usein olen nähnyt kuinka toinen osapuoli jää parisuhteeseen roikkumaan (kokemukseni mukaan lähestulkoon aina naiset), vaikka samaan aikaan haluaisi olla yksin ja itseltäänkin salaa katsella mitähän muuta mulle olis tarjolla. Eikä tämän tarvitse, kuten sanoitkin, edes tarkoittaa muita kumppaneita. Joskus kyllä, ei aina. Kukapa meistä ei kaipaisi yksityisyyttä, kuten aloituksessani kerroinkin että useimmiten se parisuhteissa ahdistunut, kyllästynyt ja aivojen turvotuksesta kärsinyt osapuoli olen ollut minä. Eihän sitä huvikseen tee, mutta tuntuu liki mahdottomalta muuttaa noita tuntemuksia.

        Elämme kaukosuhteessa, joka käytännössä ei muuta kuin jatkuvaa yksinoloa olekaan. Tyttö on varmasti turhautunut ja väsynyt tilanteeseen yhtä paljon kuin minä, luullakseni enemmänkin. Kannustat avoimuuteen ja suoraan puheeseen, HALLELUJA saarnaat kuorolle. Tuntuu että se avoimuuteen pyrkivä yrittäjä olen aina vain minä, minä minä minä. Itseasiassa eilen yritin puhua tytön kanssa tästä asiasta, tilanne jotenkin levähti täysin käsiin ja kerroin että haluan erota. Nettikeskustelu jäi hetkellisesti kesken, koska tytöllä oli ihan oikeaa menoa ystävänsä kanssa, mutta lupasi kuitenkin samalla että jatketaan tästä puhelimitse. Kun siitä sitten yritettiin jatkaa tuli varsin pian (ja helvetin tyypilliseen tapaan) tekstiviesti "Olen nyt ** kanssa. Anteeksi. Puhutaan tästä kunnolla huomenna". Minusta tuollainen pakeneminen on sietämätöntä, että elefantti lakaistaan maton alle ja leikitään että eihän täällä mitään elukoita ole. Voidaan kuitenkin viikon päästä käyttää Dumboa pesulassa siihen ja siihen aikaan, koita kestää siihen asti!!! Ei jumalauta aina voi olla huono hetki. Kerro minulle miten sinä puhut tässä tilanteessa suoraan, sillä minä haluaisin todella tietää?

        Lopuksi: tämä ei ole ainoa paikka mistä olen kysynyt mielipiteitä. Kaikki ystäväni joiden kanssa kuvittelen pystyväni tällaisista asioista puhumaan ovat poikkeuksetta sanoneet täysin samoja, täällä läpikäytyjä asioita. Eräs näistä totesi hyvin, "...että jos tollaisia taukoja haluaa pitää, niin ei oo ehkä ihan valmis suhteeseen? Kuitenkin toisaalta asioita ei pitäis ylianalysoida ittekseen liikaa vaan keskustella rehellisesti sen toisen osapuolen kanssa." . Pelkään kuitenkin että ystävien on helppo potea sympatiaa, joten hain täältä objektiivisempia näkemyksiä. Voi kunpa toivoisinkin hänen käytöksensä johtuvan jostain muusta kuin vain kyllästymisestä, epävarmuudesta tai jopa pelosta yms.

        Laitoin eilen tytölle linkkiä tähän keskusteluun, lukekoot jos yhtään kiinnostaa. Ehkä olen ollut puolueellinen, myönnän, mutta yritin sentään olla reilu. Toivon ettei yksityisyyttäsi ole loukattu.

        Yleensä tuo tauottelu varsinkin kun siihen liittyy jatkuvat mento ja kiireet ja muut pahat hetket jolloin ei voi keskustella, on täysin selvä merkki siitä että nainen ei ole varma mitä ja ketä hän haluaa, vaan hän tahtoo pitää linjat auki, mutta toisaalta ei tahdo erota vielä, jos vaikka sopivampi käy koukkuun. Toisaalta pikkasen raukkamaista itsesuojelua ja toisen piinaamista epävamuudessa. Jos se sopii sulle että tapailette muitakin tämän epävarman hetken niin sitten ei ole ongelmaa. Myöhemmin sen näkee kenen lahkeeseen tahi hameeseen sitä tahtoo tarttua pitävämmin, se voi toki olla samakin ja jos on, suhteesta voi tulla vakaa ja rehellinen. Mutta olen siitä että sinäkin sait hieman takaisinkala velkojasi, näet mitä teet toisille.


      • Zonyyyy
        Zonyyy kirjoitti:

        Yleensä tuo tauottelu varsinkin kun siihen liittyy jatkuvat mento ja kiireet ja muut pahat hetket jolloin ei voi keskustella, on täysin selvä merkki siitä että nainen ei ole varma mitä ja ketä hän haluaa, vaan hän tahtoo pitää linjat auki, mutta toisaalta ei tahdo erota vielä, jos vaikka sopivampi käy koukkuun. Toisaalta pikkasen raukkamaista itsesuojelua ja toisen piinaamista epävamuudessa. Jos se sopii sulle että tapailette muitakin tämän epävarman hetken niin sitten ei ole ongelmaa. Myöhemmin sen näkee kenen lahkeeseen tahi hameeseen sitä tahtoo tarttua pitävämmin, se voi toki olla samakin ja jos on, suhteesta voi tulla vakaa ja rehellinen. Mutta olen siitä että sinäkin sait hieman takaisinkala velkojasi, näet mitä teet toisille.

        Onneksi ei yhtään virhettä tekstissä, niin oli taas tarkastettu enne lähettämistä että huh :D


      • Jätetty jälleen
        Tunnelbanapojkar kirjoitti:

        Kuulostat sellaiselta persoonalta, joka haluaa syödä kakun ja säästää sen. Mistä tiedän? Olen itse samanlainen.
        Olin varma että ongelmani olisi pikemmin naisille kuin miehille tuttu, mutta meitä on moneen junaan. Aika usein olen nähnyt kuinka toinen osapuoli jää parisuhteeseen roikkumaan (kokemukseni mukaan lähestulkoon aina naiset), vaikka samaan aikaan haluaisi olla yksin ja itseltäänkin salaa katsella mitähän muuta mulle olis tarjolla. Eikä tämän tarvitse, kuten sanoitkin, edes tarkoittaa muita kumppaneita. Joskus kyllä, ei aina. Kukapa meistä ei kaipaisi yksityisyyttä, kuten aloituksessani kerroinkin että useimmiten se parisuhteissa ahdistunut, kyllästynyt ja aivojen turvotuksesta kärsinyt osapuoli olen ollut minä. Eihän sitä huvikseen tee, mutta tuntuu liki mahdottomalta muuttaa noita tuntemuksia.

        Elämme kaukosuhteessa, joka käytännössä ei muuta kuin jatkuvaa yksinoloa olekaan. Tyttö on varmasti turhautunut ja väsynyt tilanteeseen yhtä paljon kuin minä, luullakseni enemmänkin. Kannustat avoimuuteen ja suoraan puheeseen, HALLELUJA saarnaat kuorolle. Tuntuu että se avoimuuteen pyrkivä yrittäjä olen aina vain minä, minä minä minä. Itseasiassa eilen yritin puhua tytön kanssa tästä asiasta, tilanne jotenkin levähti täysin käsiin ja kerroin että haluan erota. Nettikeskustelu jäi hetkellisesti kesken, koska tytöllä oli ihan oikeaa menoa ystävänsä kanssa, mutta lupasi kuitenkin samalla että jatketaan tästä puhelimitse. Kun siitä sitten yritettiin jatkaa tuli varsin pian (ja helvetin tyypilliseen tapaan) tekstiviesti "Olen nyt ** kanssa. Anteeksi. Puhutaan tästä kunnolla huomenna". Minusta tuollainen pakeneminen on sietämätöntä, että elefantti lakaistaan maton alle ja leikitään että eihän täällä mitään elukoita ole. Voidaan kuitenkin viikon päästä käyttää Dumboa pesulassa siihen ja siihen aikaan, koita kestää siihen asti!!! Ei jumalauta aina voi olla huono hetki. Kerro minulle miten sinä puhut tässä tilanteessa suoraan, sillä minä haluaisin todella tietää?

        Lopuksi: tämä ei ole ainoa paikka mistä olen kysynyt mielipiteitä. Kaikki ystäväni joiden kanssa kuvittelen pystyväni tällaisista asioista puhumaan ovat poikkeuksetta sanoneet täysin samoja, täällä läpikäytyjä asioita. Eräs näistä totesi hyvin, "...että jos tollaisia taukoja haluaa pitää, niin ei oo ehkä ihan valmis suhteeseen? Kuitenkin toisaalta asioita ei pitäis ylianalysoida ittekseen liikaa vaan keskustella rehellisesti sen toisen osapuolen kanssa." . Pelkään kuitenkin että ystävien on helppo potea sympatiaa, joten hain täältä objektiivisempia näkemyksiä. Voi kunpa toivoisinkin hänen käytöksensä johtuvan jostain muusta kuin vain kyllästymisestä, epävarmuudesta tai jopa pelosta yms.

        Laitoin eilen tytölle linkkiä tähän keskusteluun, lukekoot jos yhtään kiinnostaa. Ehkä olen ollut puolueellinen, myönnän, mutta yritin sentään olla reilu. Toivon ettei yksityisyyttäsi ole loukattu.

        Saman kokenut, mutta naisena. Mieheni halusi etäisyyttä ja simsalabim, lopulta sieltä tärähti kännipäissään että kaikkien mielenterveydelle on parasta, jos minua ei olisikaan. Eli kuvioissa on siis joku toinen nainen (se vaimomatsku) ja me lelut saamme mennä pois. Nyt sitten enää vain koetan hokea itselleni, etten minä niin paha ole, että siitä mielenterveystyö sen kummemmin kuormittuisi. Joka tapauksessa rakastin tuota miestä niin paljon, että on melkein helpompi ottaa oma yksinäinen tuska, kuin se raastava tieto, että toinen vain seurassani kaipaa aina jotain parempaa. Toivon koko sydämestäni, että myös hän jossain vaiheessa elämäänsä käy läpi samat oivallukset, kuin sinä nyt.

        Tsemppiä ja eteenpäin. Elämä jatkuu ja yksin on parempi elää, kuin kehnossa parisuhteessa.


      • xina..
        Zonyyy kirjoitti:

        Yleensä tuo tauottelu varsinkin kun siihen liittyy jatkuvat mento ja kiireet ja muut pahat hetket jolloin ei voi keskustella, on täysin selvä merkki siitä että nainen ei ole varma mitä ja ketä hän haluaa, vaan hän tahtoo pitää linjat auki, mutta toisaalta ei tahdo erota vielä, jos vaikka sopivampi käy koukkuun. Toisaalta pikkasen raukkamaista itsesuojelua ja toisen piinaamista epävamuudessa. Jos se sopii sulle että tapailette muitakin tämän epävarman hetken niin sitten ei ole ongelmaa. Myöhemmin sen näkee kenen lahkeeseen tahi hameeseen sitä tahtoo tarttua pitävämmin, se voi toki olla samakin ja jos on, suhteesta voi tulla vakaa ja rehellinen. Mutta olen siitä että sinäkin sait hieman takaisinkala velkojasi, näet mitä teet toisille.

        samaa mieltä Zonyyyn kanssa..
        Nämä tauot voi olla,ihan mistä vaan..ei niihin aina tarvitse liittää kolmatta pyörää..Se täytyy muistaa,että kaikki olemme erilaisia ihmisiä..


      • Olen samaa mieltä
        Tunnelbanapojkar kirjoitti:

        Tyttö olisi käsittääkseni halunnut vielä "taukoa", toisaalta totesi itsekin että haluaa nyt mennä ihan vain omia menojaan. Itse koitin olla tiukkana eroamisen suhteen, sillä suhteen viimeisinä aikoina tunsin menettäväni järkeni. Sovittiin palaavamme asiaan, hohhoi. Tyttö halusi jatkaa kaverina, mutta se kuvio kokemusteni mukaan vain lisää tuskaa. Luultavasti olisin vain saanut seurata vierestä tytön sinkkuelämää, olla lohduttavana olkapäänä satunnaisesti ja käydä kaverillisia keskusteluja aina kun hänelle vain sopii - ei minulla ole pienintäkään aikomusta satuttaa itseäni enempää. Tässä siis lopputulos, mutta ehkäpä tämä onkin oikean elämäni ensimmäinen päivä.

        Kuinka kauan sun edellinen suhteesi kesti? Se kuvioiden selkeneminen vie aikaa, itselläni se vei vuosia. Luultavasti tämän koettelemuksen jälkeen vielä enemmän. Nuorempana tuli useimmiten käytettyä noita "taukoja", että kaipasin omaa aikaa ja blaablaa. Tytöt sitten joko roikkui viikoista pahimmillaan kuukausiin (muistan yhdenkin kesän...), niin paskamaiselta kuin se kuulostaakin niin en sitä silloin itse tajunnut. Vähän vanhempana sitten oli taas helpompi jättää melkein suoraan kun kyllästymisen tunteet tulivat pintaan. Itse ainakin tiedostin silloin ettei ne tunteet ole koskaan ennenkään palanneet, joten turhaan tässä vaivaan sekä itseäni että sen hetkistä kumppania. Helpompi oli jättää kuin laskea suojuksiaan. Aika lapsellista oli tuolloinen ajatteluni, sillä nyt minusta tuntuu että suhteeseen tulee vasta tuollaisten tunteiden ja vaiheiden jälkeen syvyyttä, jos vain niistä pääsee yli.. Eli ihan lopuksi haluan vaan vielä todeta, etten usko pystyväni jättämään ketään enää roikkumaan vaan siinä vaiheessa kun ero tulee niin se on sillä siisti. Etenkin kun nyt tietää itse mitä se odottelu voi pahimmillaan olla. Kylläpä ajatukset luistaakin heikosti tänään.

        > Helpompi oli jättää kuin laskea suojuksiaan. <

        Lihalle ja verelle on aika mahdotonta kestää rakkauden tuoma tuska.

        Kun Jeesus pyysi Isältä kärsimysmaljan ohi menemistä niin silti tahtoi tehdä Isän tahdon ja juoda maljan, koska rakasti Isää ja Isä Poikaa. Isä rakkaudesta maailmaa kohtaan antoi Poikansa ristiinnaulittavaksi, vaikka Poika olisi voinut pyytää Isää lähettämään paljon enkeleitä puolustamaan. Toki yksi enkeli olisi riittänyt.

        Rakkaus Jumalan tahdon tekemiseen voi todella olla suojuksien laskemista, sillä ei liha ja veri voi koskaan alistua rakastamaan lähimmäiisiä, jopa vihollisia, niin paljon että antaa henkensä suurimman kärsimyksen kantamiseen ja vielä rukoilee kuoleman lähestyessä kovissa kivuissa ja tuskissa "Isä anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät".

        Miksi sitten rakkaus tekee meidät niin haavoittuvaisiksi ja eikö sen pitäisi olla enemmän kuin ihanaa humaa niinkuin halut lihassa ja veressä? Vain Jumalan Hengen rakkaus antaa itsensä toisten edestä eikä etsi omaansa niinkuin tämän maailman itsekäs nautinnonhalu ja ihmiskeskeinen halu, jota myös "rakkaudeksi" kutsutaan ja mikäs siinä kun ymmärtää mistä on perimmältään kyse, jos tahtoo.

        Ihmisten voi olla vaikea myöntää omaa itsekkyyttä ja sitä ettei loppujen lopuksi ymmärrä mitään Jumalan rakkaudesta Jeesuksessa ja Isän lapseudessa, ennenkuin Herra osoittaa ja opettaa meille meidän mahdottomuuden rakastaa kuten Isä tahtoo ja Poika opetti olemaan täydellisiä niinkuin Isä.

        Herra Jeesus on hyvä ja Isä pitkämielinen kaikille ja autuaat ne, jotka oppii Israelin pyhän Herran ja Jumalan tuntemaan ihan Totuuden Hengen opetuksessa ja siunauksessa ja oman ristin kantamisessa ja itsensä kieltämisessä, totisesti, eikä ole ihmisestä eikä tästä maailmasta vaan Jumalasta ja Luojasta ja Rakkaudesta.

        Jeesus kysyi kahdesti kuolleista nousemisensa jälkeen Pietarilta "rakastatko sinä minua?" ja kahdesti Pietari joutui vastaamaan "Herra, minä pidän sinusta." Kolmennella kerralla Herra kysyi Pietarilta "Pidätkö sinä minusta?" ja Pietari siitä murehtui ja sanoi "Herra, sinä tiedät kaiken". Näin se vain on ja harvat sen tulee ymmärtämään ja ilman Jeesuksen Henkeä ei sitä voi yksikään ihminen ymmärtää, joten etsitään valtakuntaansa ja vanhurskautaan ja pyhitytään Totuudessa eli Jeesuksessa.

        Herran Jeesuksen nimessä Isän Jumalan armoa ja totuutta kaikille hengellisesti.


    • Tunnelbanapojkar

      Hei taas ja Hyvää ystävänpäivää 2012. Viiniputeli on avattu ja työt alkaa tältä erää olla loppusuoralla, joten ajattelin kirjoittaa hieman tilapäivitystä. Aikaa erosta on kulunut lähestulkoon jo kuukausi. Kaikki menee tosi hyvin: olen nostanut häntääni ja jopa tapaillut tänä aikana erästä naista - kaikinpuolin mukavaa ja kaunista. Ei tässä mitään lohdutuspalkintoa tai "reboundia" tietoisesti haettu, mutta asioilla on kummallinen tapa muodostua. On kuitenkin niitä yksinäisiä hetkiä, jotka ovat varmasti kaikille eronneille tuttuja. Niin moni vastaamaton asia jäi vaivaamaan. Hirveää pyörittää yksikseen päivästä toiseen samaa noidankehää, sitten yhtäkkiä herätä todellisuuteen ja myöntää itselleen että yksikään asia ei oikeastaan ole ratkennut.

      Olen koittanut keskittyä työhöni, perheeseen ja ystäviin - tuossa järjestyksessä. Silti ajatukseni ovat taipuvaiset palaamaan tähän kuvioon. Hirveä katkeruus ja kostonhimo ovat muuttaneet sydämeeni asumaan. En voi käsittää miten nopeasti "rakastan sinua" muuttuu "tarvitsen omaa aikaa ja haluan olla sinkuksi". Tässä tapauksessa viikossa. "Minulla on huono omatunto, sori vaan" - ainoa kuulemani anteeksipyyntö. No problem, my pleasure.

      Kuukausi sitten lopetin yhteydenpidon kokonaan heikkona yrityksenä unohtaa ja ennenkaikkea olla syyllistämättä, sillä siitä ei ole mitään hyötyä kenellekään. Tyttö lupasi vielä tuolloin "huomenna" kertovansa minulle omista tuntemuksistaan, mutta tapansa mukaan mitään ei koskaan kuulunut. Ironista kuulla toisen bilettäneen viime aikoina kovasti. Ehkäpä siksi eilen retkahdin vielä kerran palaamaan asiaan ja penäämään tytöltä vastauksia.
      -"En osaa sanoa."
      Päässäni pyörii sadoittain solvauksia.. Vihaan häntä niin paljon, että ajoittain saan suurta nautintoa koston fantasioimisesta. Tiedän kuitenkin että tämä en ole minä ja yritän kieltää itseltäni tällaisen säälinsekaisen-käytöksen. Uskomatonta miten näennäisesti pienet asiat voivat saada tällaiset mittasuhteet. Ei vain voi kuin todeta, miten paljon harmittaa joutua ihmisperseen uhriksi. Miten tässä tulisi aikuisen käyttäytyä..

      Ei siis mitään uutta auringon alla.

      • Helppoa kuin heinän

        Miksi sinä niin häntä vihaat? Alussahan sanoit, että maistat ainoastaan omaa läkkettäsi. No, tuolta se nyt tuntuu. Miksi et nyt ymmärrä, kun olet itseäsikin niin ymmärtänyt? Miksi toinen ei saa valita, kun sinäkin olet saanut valita? Miksi sinä häntä solvaat, kun itse alussa mainitset tehneesi USEAMMAN kerran saman, miksi et hauku ja solvaa itseäsi, vihaa itseäsi, ja mikä vaikeus sinulla on aikaisemminkaan ollut tietää, miten aikuiset käyttäytyy?

        Sinä olet se ihmisperse, sinä olet samanlainen, sinä olet jättänyt, sinä olet viilennyt. Sinä olet ihan samanlainen paska eikä ole mitään syytä itsesääliin.

        Miksi sinulta olisi edes pitänyt pyytää anteeksi? Suhteet ei vaan aina toimi. Luulitko että sinä olet ainoa, joka päättää, koska? Katsos kun se on parisuhde, eikä sinun oma napa suhde. Siis, jos se ei toisen mielestä toimi hänelle ja hän haluaa muuta, hän voi niin valita, etkä yksin sinä.

        Tipuhan pilvilinnoistasi ja lopeta itsesäälinen narsismi. Ei sinulle ole mitään rikollista tehty eikä mitään elämää suurempaa. Et sinä nyt vaan saanut päättää, kuten aina ei saa, ja välillä tulee katkeria paikkoja, kuten välillä tulee. Olet lapsellinen ja epäreilu, kiukuttelet kuin pikkukakara: kyllä minulla on oikeus, mutta sinulla ei ole! Sinä se saat tehdä noin, ja nytkin elää laastarisuhdetta, mutta samaan aikaan elättelet vihaa ja jopa täysin lapsellisia ja typeriä kostoajatuksia. Haloo, onks valoo?
        Sinulla ei ole syytä eikä edes oikeutta katkeruuteen eikä kostonhimoon. Kolmivuotiaan tunteitten käsittelytaidot eivät saa hallita enää aikuisen ihmisen elämää.

        Käsittele tunteesi, hyväksy että elämässä joskus tulee turpaan ja ettet sinä ole sen kummempi kuin meistä kukaan muukaan. Lopeta ruikuttaminen ja muista, että sinä olet tavis, jolle käy ihan tavallisia asioita, kuten nyt tämä. Se on ex nyt ja sillä on oikeus bilettää ja tehdä mitä se haluaa, katsos kun se on sen oma elämä: ei sinun! Ihan kuten sinulla, on suuressa surussasi kuitenkin mahdollisuus tavata muita. Naurettavaa on jo puhua ironiasta, kun toinen bilettää, kun itse on uusissa helmoissa.
        Jos suostuisit aidosti suremaan, käsittelemään asiat ja miettimään hieman vähemmän itsekeskeisesti asiaa, niin saattaisit huomata, että eipä tuossa nyt käynyt kummemmin. Hetken aikaa se kirpaisee ja välillä potkii naamaan, mutta niinhän elämällä on tapana tehdä. Myös sinulle.

        PS. Penäät vastauksia, joten minä annan ne sinulle: hän ei tiedä syytä miksi, mutta sinä et enää kiinnostanut. Hän ei halunnut enää teidän suhdettanne. Hän rakasti ajatusta rakkaudesta, muttei oikeasti enää halunnut sitoutua suhteeseenne. Hän halusikin ensin omaa tilaa, koska ei ollut varma, mutta se varmisti hänelle saman, mikä olisi varmistunut joka tapauksessa: hän ei halua nyt enää seurustella sinun kanssasi. Hän ei voi tietää miksi näin käy, joskus vaan käy niin. Teidän ensihuumanne meni ja koska hän ei kokenut sen enempää, suhteenne kuoli. Teillä ei siis ollutkaan sitä rakkautta, mitä rakennetaan ja mikä kestää. Hän ei rakastanut sinua sillä tavalla, vaan kevyemmin. Hän haluaa nyt elää vielä vapaana, sitoutumattomana hetken ja bilettää. Ehkä hän löytää pian, ehkä hitaasti, jonkun toisen. Kokeilee ja joko onnistuu tai ei. Kuten sinäkin. Noin. Siinä sinulle syitä. Hän ei halua eikä rakasta sinua enää.
        (Aivan kuten sinä et ole halunnut etkä rakastanut niitä kenestä itse puhuit aikaisemmin, ei ole vaikeaa, etsi selitykset itseltäsi)


      • sama käsitys kuin
        Helppoa kuin heinän kirjoitti:

        Miksi sinä niin häntä vihaat? Alussahan sanoit, että maistat ainoastaan omaa läkkettäsi. No, tuolta se nyt tuntuu. Miksi et nyt ymmärrä, kun olet itseäsikin niin ymmärtänyt? Miksi toinen ei saa valita, kun sinäkin olet saanut valita? Miksi sinä häntä solvaat, kun itse alussa mainitset tehneesi USEAMMAN kerran saman, miksi et hauku ja solvaa itseäsi, vihaa itseäsi, ja mikä vaikeus sinulla on aikaisemminkaan ollut tietää, miten aikuiset käyttäytyy?

        Sinä olet se ihmisperse, sinä olet samanlainen, sinä olet jättänyt, sinä olet viilennyt. Sinä olet ihan samanlainen paska eikä ole mitään syytä itsesääliin.

        Miksi sinulta olisi edes pitänyt pyytää anteeksi? Suhteet ei vaan aina toimi. Luulitko että sinä olet ainoa, joka päättää, koska? Katsos kun se on parisuhde, eikä sinun oma napa suhde. Siis, jos se ei toisen mielestä toimi hänelle ja hän haluaa muuta, hän voi niin valita, etkä yksin sinä.

        Tipuhan pilvilinnoistasi ja lopeta itsesäälinen narsismi. Ei sinulle ole mitään rikollista tehty eikä mitään elämää suurempaa. Et sinä nyt vaan saanut päättää, kuten aina ei saa, ja välillä tulee katkeria paikkoja, kuten välillä tulee. Olet lapsellinen ja epäreilu, kiukuttelet kuin pikkukakara: kyllä minulla on oikeus, mutta sinulla ei ole! Sinä se saat tehdä noin, ja nytkin elää laastarisuhdetta, mutta samaan aikaan elättelet vihaa ja jopa täysin lapsellisia ja typeriä kostoajatuksia. Haloo, onks valoo?
        Sinulla ei ole syytä eikä edes oikeutta katkeruuteen eikä kostonhimoon. Kolmivuotiaan tunteitten käsittelytaidot eivät saa hallita enää aikuisen ihmisen elämää.

        Käsittele tunteesi, hyväksy että elämässä joskus tulee turpaan ja ettet sinä ole sen kummempi kuin meistä kukaan muukaan. Lopeta ruikuttaminen ja muista, että sinä olet tavis, jolle käy ihan tavallisia asioita, kuten nyt tämä. Se on ex nyt ja sillä on oikeus bilettää ja tehdä mitä se haluaa, katsos kun se on sen oma elämä: ei sinun! Ihan kuten sinulla, on suuressa surussasi kuitenkin mahdollisuus tavata muita. Naurettavaa on jo puhua ironiasta, kun toinen bilettää, kun itse on uusissa helmoissa.
        Jos suostuisit aidosti suremaan, käsittelemään asiat ja miettimään hieman vähemmän itsekeskeisesti asiaa, niin saattaisit huomata, että eipä tuossa nyt käynyt kummemmin. Hetken aikaa se kirpaisee ja välillä potkii naamaan, mutta niinhän elämällä on tapana tehdä. Myös sinulle.

        PS. Penäät vastauksia, joten minä annan ne sinulle: hän ei tiedä syytä miksi, mutta sinä et enää kiinnostanut. Hän ei halunnut enää teidän suhdettanne. Hän rakasti ajatusta rakkaudesta, muttei oikeasti enää halunnut sitoutua suhteeseenne. Hän halusikin ensin omaa tilaa, koska ei ollut varma, mutta se varmisti hänelle saman, mikä olisi varmistunut joka tapauksessa: hän ei halua nyt enää seurustella sinun kanssasi. Hän ei voi tietää miksi näin käy, joskus vaan käy niin. Teidän ensihuumanne meni ja koska hän ei kokenut sen enempää, suhteenne kuoli. Teillä ei siis ollutkaan sitä rakkautta, mitä rakennetaan ja mikä kestää. Hän ei rakastanut sinua sillä tavalla, vaan kevyemmin. Hän haluaa nyt elää vielä vapaana, sitoutumattomana hetken ja bilettää. Ehkä hän löytää pian, ehkä hitaasti, jonkun toisen. Kokeilee ja joko onnistuu tai ei. Kuten sinäkin. Noin. Siinä sinulle syitä. Hän ei halua eikä rakasta sinua enää.
        (Aivan kuten sinä et ole halunnut etkä rakastanut niitä kenestä itse puhuit aikaisemmin, ei ole vaikeaa, etsi selitykset itseltäsi)

        heinäntekijällä. Aloittaja vaikuttaa narsistilta, jonka kanssa ei vaan jaksa elää. Nyt aloittaja roikkuu perässä ja ruikuttaa niinkuin kunnon narsu, jonka tuleva uhri näki ettei hänestä ole alistujaksi ja huomasi irroittautua ajoissa.

        Ei ihmissuhteet ihan noin vaikeita ole, mutta vääräntyyppisten yrittäessä roikkua yhdessä se tuo esiin kaikenmoisia huonoja luonteenpiirteitä


      • imellyspuuro äijä
        sama käsitys kuin kirjoitti:

        heinäntekijällä. Aloittaja vaikuttaa narsistilta, jonka kanssa ei vaan jaksa elää. Nyt aloittaja roikkuu perässä ja ruikuttaa niinkuin kunnon narsu, jonka tuleva uhri näki ettei hänestä ole alistujaksi ja huomasi irroittautua ajoissa.

        Ei ihmissuhteet ihan noin vaikeita ole, mutta vääräntyyppisten yrittäessä roikkua yhdessä se tuo esiin kaikenmoisia huonoja luonteenpiirteitä

        joo,ei narsistin kanssa jaksa elää..se on tosi.Vielä sekin ,että tavaroita ostamalla
        jatkuvasti yrittää saada asiat kondikseen...ei ole merkitystä autoilla ym.jos juttu
        ei toimi..ei jaksa alistua sellaseen suhteeseen...hittoon väkisten roikkujat
        avuttomat kutaleet...


    • Wandering man

      Ite jouduin samanlaisen suhteeseen kelvottoman naisen uhriksi kolme kuukautta sitten, että sympatiat vaan sinne.
      Oon nyt tarinaani vuodattanut ympäri suomi 24:sen keskustelupalstoja, etten enää jaksa.
      Mä en ole edes ketään vielä kyennyt tapailemaan, ku on mennyt aika itseluottamuksen uudelleen kasaamiseen.
      Nyt alkaa pikku hiljaa olla oma elämä siin kuosissa, et vois pikkuhiljaa alkaa katselemaan sillä silmällä ympärilleen. Onneks on pian kevät ja kesä.
      Tytötkin alkaa vähentämään vaatteitaan.
      Kesä onkin parasta aikaa olla sinkku:P

    • Tunnelbanapojkar

      Juteltiin eilen. Hän korosti ettei ollut se joka lopetti suhteen, mutta mietin itsekseni että hän oli kuitenkin todellisuudessa se joka halusi erota. Naisten kanssa kaikki aina kääntyy jotenkin päälaelleen. Mitähän muuta hän sanoi.. Kuulemma oli ollut ikävä, mutta suhteessa oli ollut liikaa draamaa hänen kestettäväkseen. Harmittaa ettei näitä asioita voinut sanoa silloin kun niille olisi vielä jotain voinut tehdä, mutta hänellä oli luultavasti jonkinsortin henkinen suukapula. Tai ehkä ne sanottiin, mutta eri tavalla? Kyllä miesten olisi jo korkea aika oppia telepatiaa.

      Nyt sain mielestäni vihdoin asiallisen anteeksipyynnönkin, vaikka eihän se hirveästi vaakakupissa paina. Oon kuitenkin tosi iloinen tiedosta, ettei hän enää halua minua - on kai jotenkin helpompaa elää itsensä kanssa kun ei tarvitse kokoajan olla yhtä kysymysmerkkiä. Tai ehkä hän haluaa, siis sitten joskus tulevaisuudessa (suora lainaus). Onneksi tiedän jo sen verran ettei tuon kaltaisiin valheisiin pidä uskoa - Ihmiset sanoo eron hetkellä kaikenlaista toista säästääkseen. Vaikea uskoa että tämä oli nyt tässä, mutta aika aikaansa kutakin.
      Sääli ettei elämä mene niinkuin elokuvissa :)

    • Nyt on vakavaa!

      "Salaiset nettisuhteet" ja "kummitukset kotinurkissa" ja nyt vielä "hengähdystauko parisuhteessa" ! ! !

      Nyt enää puuttuu "HÄÄT!" JA "VAUVA!"

      • katellaan

        Anna palaa!!


      • ei se kahtelemalla
        katellaan kirjoitti:

        Anna palaa!!

        miksikään . . . toki toiset näitä "TÄSTÄ SUOMI PUHUU NYT" hallitsee . . .

        Toki parempi kahtova kuin katuva, mutta paras on palava rakkaus Herraa ja näin Herra vuodattaa sitä ylitsevuotavaisesti puolisoa ja lapisa ja myös kaikkia lähimmäisiä kohtaan, näin on kirjoitettu.

        Muutoin ei kannata palaa kovinkaan karrelle kenenkään vaikka voi tuota olla yhtä ja toista mikä joutaisikin itsestäänkin palaa ja siten poistua, kuten aloituksessakin haikaillaan sitä omaa . . .

        Jätä tiesi Herran haltuun, niin hän pitää sinusta huolen ja tämä on hyvä neuvo lupauksen mukaan Jeesuksen nimessä ja Hengessä.


    • Myönnän väsymykseni

      ja hilpeyteni: "Olen pahoillani, jos olen jotakuta loukannut!"

    • mitäs tuota enään jahkailet kylmä totuus han on että tyttö kaverisi antoi sinulle jo perseelles potkut et kato suunta vain!!ne on niitä merkkejä tyttö kaverilla voi olla jo uus kieroksessa. se vain on näin et jokainen saa omaa lääkettäsä maistaa ennen pitkään itte.

    • kokenutnuorimies

      Arvosta enemmän itseäsi ja unohda tuollainen pallopelin pelaaja! paitsi jos hän vakuuttaa sinulle että palaatte yhteen, kun hän on saanut hetken olla omillaan niin tilanteessa ei pitäisi olla mitään raastavaa. Huijareita on paljon, mutta niiden kanssa pitää oppia elämään rennosti.

    • ihan totuudellisesti

      Tiedän kokemuksesta että tarvitsemme omaa aikaa ja lepoa ja rauhaa ja rakkautta, samoin usko on hyvä kun se kohdistuu Arvolliseen Uhrautuvaan Auttajaan! Tiedätkö ketä tarkoitan ja kenellä on kaikki valta taivaassa ja maan päällä? Nimensä alkaa J-kirjaimellä ja on Juutalaisten Kuningas, nyt helpotin aika paljon, mutta mieti tätä, sillä voit saada uuden hengellisen ja totuudellisen ystävän vaikka toki vaellat uskossa etkä näkemisessä näin maan päällä. Saat kuitenkin anoessasi ja lapsenkaltaisessa nöyryydessä maistaa hyvää sanaansa ja lupauksiansa, ihan konkreettisesti ja asettaa sinut parhaimpaan vastuulliseen asemaan ja ihmiselämän merkityksen täyttymyksen perimmäisen kysymyksen ääreen ! ! !

      Älä aikaile avuksesi pyytää Immanuelia ja tarkoitaa ´Jumala kanssamme´!

      • ahistujaeukko

        Mie en jaksa kovin kauan elää toisen kans...olen kai erikoinen luonne...olen
        yksin elänyt jo niin kauan,että ei tule mitään.
        tsemppiä vaan kaikille..ei olla takertujia..vaan annetaan ajan kulua...parempi yksin.


      • varmasti näin
        ahistujaeukko kirjoitti:

        Mie en jaksa kovin kauan elää toisen kans...olen kai erikoinen luonne...olen
        yksin elänyt jo niin kauan,että ei tule mitään.
        tsemppiä vaan kaikille..ei olla takertujia..vaan annetaan ajan kulua...parempi yksin.

        < parempi yksin > Herran Jeesuksen kanssa, sillä niin on kirjoitettu ja on totta! Ja kaikessa saamme turvata häneen joka antaa lapsettomalle yksinkin eläjälle enemmän kuin sille jolla on lapsia.

        Herra Jeesus on hyvä.


      • lasten kanssa
        varmasti näin kirjoitti:

        < parempi yksin > Herran Jeesuksen kanssa, sillä niin on kirjoitettu ja on totta! Ja kaikessa saamme turvata häneen joka antaa lapsettomalle yksinkin eläjälle enemmän kuin sille jolla on lapsia.

        Herra Jeesus on hyvä.

        tuo hengähtystaukoilu ei oikein onnistu ja muutoinkin Jumalan tahdon tekeminen on ehkä lähes mahdotonta vaikka lupauksen olisi saanutkin ja ymmärtää että Jumala kädessä olemme lapsina ja vanhempinankin, orpoina ja perheissä, rikkaina ja köyhinä, syntyessämme ja kuollessamme, ja kaikessa muussakin.

        Yksin eläjän ei tarvitse epäillä elävänsä Jumalan tahdon vastaisessa suhteessa. Miten Jumala tulee tuomionsa antamaan näissä asioissa, siitä emme käsittääksemme voi olla varmoja, mutta haureelliset eivät peri Jumalan valtakuntaa ja Herran tahto on selvästi opettu pyhissä kirjoituksissa vaikka toki sitä ei haluta enää nykyäään kuullaakkaan, jos on eletty kuin siat pellossa tai ihmiset oman mielenlaatunsa mukaan.

        Jumala tahtoo parannusta se on varma kaikesta tahtonsa vastaisesta ja valtakunnasa pyhittää kaikessa totuudessa ja on hyväksi kaikille ihmisille vaikka tuntuisi kuinka pahalta tai huonolta tahansa. Herra Jeesus on hyvä ja ihmisinä olemme mitä olemme ja valitettavan helposti rakastamma valheita ja huonoa ja lihan haluja ja nautintoja ja Mammonaa.

        Onneksemme Jumala on pitkämielinen myös tuomioissaan ja on ainoa toivomme. Kaikki kunnia ja kiitos Jeesuksen Isälle ja Jumalalle. Aika on sellainen ettei kärsitä enää totuuden sanaa, sillä tekomme ovat pahoja, jopa erittäin pahoja.


    • JK

      V AI IN

    • PELI ON MENETETTY

      Kun mimmi sanoo noin.Sillä on kierroksessa uusi karju jolla on pidempi, paksumpi ja kestää kauemmin.

    • hjhkhk

      Jätä se nainen rauhaan ja keskity omaan elämääsi ja itseesi ...ei mene aikaakaan, kun törmäät uuteen mielenkiintoiseen tuttavuuteen ;)

    • vai niin...,,..,.

      Huono provo ylläpitäjä jälleen, joka esiinnyt minun nimissäni omaamalla tunnuksen nimissäni Suomi24:n! Mulla kaiketi on selkäni takana Suomi24:ssa tunnus ja en ole tämän minuun kohdistuvan herjaamiskäytöksen kanssa missään tekemisissä!

      • 20+12

        Olenko ainoa joka on kanssasi samaa mieltä. Jotakin ihmistä halutaan herjata ja painostaa. Joko tämä on mind controllointia tai todella rajusti kohdistuu johonkin tiettyyn naiseen, jonka identiteetti halutaan / on jo varastettu. Sehän on mahdollista täällä netissä. Joku esiintyy jonakin toisena ihmisenä.

        Jos on todella parisuhde kriisi, se hoidetaan yhdessä kasvokkain.
        EI se täällä onnistu. Turha toivo. Voithan huojentaa täällä mieltäsi ja kerätä irto/ säälipisteitä itsellesi. Jos se helpottaa oloasi. Mutta se EI ratkaise mitään.

        Et ole tosissasi suhteesta itse, koska et ole valmis keskusteluun kasvokkain, muuten olisit ottanut yhteyttä. Miehinen ylpeytesi ei sitä salli.


    • Klikkaa ....

      Tämä on niin klassinen klise. " pidetään hieman taukoa" eli tarkoittaa mukavia jatkoja sulle mukavaa oli niin kauanko oli. Ei palaa takaisin. Unohda ja mene eteenpäin. Itse sen kokenut.

    • HahaAHHahah

      Taitaa olla tytölläs muna suoless?

    • manoussos

      tuo tarkoitaa sitä että haluaa maistaa VIERASTA kun kerran oltais vähän aikaa erossa. jätä vaan nopeasti muuten joudut petetyksi ja ehkä myös jätetyksi.riippuu miten uusi mies hoitelee muijasi.näin se vaan on .kokemusta on monesta samanlaisesta tapauksesta

    • motuman

      kyllä se vaan on niin kun nainen haluaa omaa aikaa että hänellä toden näköisesti on joku uusi viritys,tutki tietokoneen selaushistoria hänen jälkeensä,toden näköisesti se on tyhjennetty=jotain salattavaa......seuraa kännykkä käyttäytymistä tai viel parempi kun tutkit sen kännyn.....kyllä se vaan on niin että naisiin ei voi nykyään luottaa....tervetuloa 2000luvulle......

    • Forget it.

      Odottavan aika käy pitkäksi. Jos se tyttö sinulle oikea olisi, ei hän mitään mietintäaikoja tarvitsisi. Kiität kauniisti yhteisistä hetkistä ja katselet ihmisen joka ei suhteesi arvo ollakko vaiko ei olla.

    • Jep...

      Kannattaa etsiä uusi nainen. Ettei vain olisi lähtenyt vieraisiin vaihtelun vuoksi. Naisista ei koskaan tiedä.

      Helpommalla ja halvemmalla pääsee kun pysyy poikamiehenä ja harrastaa vain seksisuhteita.

    • Selkokielellä.

      Sinut on jo jätetty.

    • ie

      Jätä hyvä ihminen ja äkkiä, viikon päästä se saattaa olla myöhäistä ja voi sitä nöyryytystä, kun vaimo kerkiää jättää sinut. Miten sinä sen kerrot kavereille, että nyt kävikin näin päin, tiköhän sinä siiheen joitaki valheita keksi, johon oot varmaan jo tottunut. Olet ilmeisesti omasta mielestäsi komea isomunanen atleetikko, huippu sängyssä, naistem piirittämä kikollo. Mutta taidat olla mustasukkanen kyttä, joka ei anna naiselle mitään vapautta, ja nyt sattukin sellainen nainen, joka ei ookkaan sinun orja, niin nyt täällä itkeä pillität, että mitä pitäs tehdä. RAUKKA.

    • Tee johtopäättely

      Jos on kyllästynyt, eihän hän silloin enää rakasta. Rakastamaansa ihmistä kaipaa aina ja haluaa olla lähellä.

    • Liisa ihmemaassa

      Tunnelbanapojkar: Ole iloinen jos sinun tyttöystäväsi "rakastan sinua" muuttui "tarvitsen omaa aikaa"-lauseeksi viikossa.

      Olin seurustellut 9 kuukautta miehen kanssa, jonka luulin olevan tuleva aviomieheni. Hän puhui vielä edellisiltana yhteenmuuttamisesta ja jätti minut seuraavana päivänä. Syy jättämiseen oli erimielisyydet joulun vietosta (olimme sopineet yhdessä käyvämme aattona molempien vanhemmilla, mutta hänen äitinsä ei tätä hyväksynyt ja mies alistui äitinsä tahtoon). Itkin miehen päätöstä ja kävimme asiasta keskustelua, jonka jälkeen mies jätti.

      Olen edelleen järkyttynyt, enkä voi käsittää miten näin voi tapahtua.

      • menee helposti

        tekosyypuolelle.


    • ulkona elämästä

      Parisuhteessa saattaa yhtäkkiä huomata miten paljon on antanut itsestään. Vanhat kaverit ja harrastukset ovat jääneet. Jossain vaiheessa alkaa miettimään miksi (tylsästä) suhteesta maksaa niin kovan hinnan. Asiaa olisi hyvä herätä miettimään jo ennen kuin mitta täyttyy. Tämä vaatii oma-aloitteisuutta, mutta kyllä kaverikin voisi huomauttaa asiasta.

    • Luottamus toimii

      Monella ei näytä olevan hölkäsen pöläystä hajuakaan siitä, ettei suhteen tarvitse olla aina kivaa ja jokainen ihminen tarvitsee välillä omaa tilaa hengitellä ja mietiskellä rauhassa, esim. terveyssyistä tms.

      Joillakin tuntuu tuo ihmisten vaihto ja kierrättimen olevan niin helpossa, että saisitte kyllä mennä itseenne ja miettiä oletteko itse edes minkään ihmissuhteen arvoisia. Itse en lähtisi ihmissuhteeseen, jos en todellakin olisi valmis sitoutumaan ja katsomaan vähän pidemmällä tähtäimellä suhteen kehittymistä ja eri vaiheita. Se juuri tekee ihmissuhteesta suhteen, että siinä on sitä ymmärrystä, hyväksyntää, anteeksiantoa, itsen ja toisen arvostamista ja kunnioittamista vähän syvemmällä tasolla.

      Pintasuhteita tuolla kyllä riittää ja jos haluaa, voi alkaa vaihtamaan ihmistä, kuin hevosta, mutta itsensä siinä lähinnä vain menettää ja lopulta kaikki muutkin. Kuka sellaista tyyppiä viitsii vakavasti ottaa, joka vaihtaa naista/miestä, kuin paitaa ? En itse halua olla sellainen, enkä sellaista katselisi.

      Kyllä sen vahvan yhteyden tunnistaa ja siihen kannattaa satsata, kaikin tavoin. Kärsivällisyys palkitaan, uskokaa, tai älkää, mutta niin se on. Rakkautta ihmiset !

      • realismia peliin

        "Monella ei näytä olevan hölkäsen pöläystä hajuakaan siitä, ettei suhteen tarvitse olla aina kivaa ja jokainen ihminen tarvitsee välillä omaa tilaa hengitellä ja mietiskellä rauhassa, esim. terveyssyistä tms."

        Jos kyseessä on "Se Oikea" niin ei tuollaisen ei-kivan ajan, jossa tarvitaan reilusti omaa tilaa hengittää, pitäisi kyllä iskeä vielä puolen vuoden kuluttua!


      • onko todisteita
        realismia peliin kirjoitti:

        "Monella ei näytä olevan hölkäsen pöläystä hajuakaan siitä, ettei suhteen tarvitse olla aina kivaa ja jokainen ihminen tarvitsee välillä omaa tilaa hengitellä ja mietiskellä rauhassa, esim. terveyssyistä tms."

        Jos kyseessä on "Se Oikea" niin ei tuollaisen ei-kivan ajan, jossa tarvitaan reilusti omaa tilaa hengittää, pitäisi kyllä iskeä vielä puolen vuoden kuluttua!

        että voisi olla "Se Oika" yleensä olemassa vai tuleeko jokaisen mahdollisen olla "Se Oikea", jos vain menee yhteen. Siis onko yleensä ja mistä syystä sitten joku toinen sopivampi kuin toinen, tietysti naimattomista ja samaan Jumalaa turvaavasta?

        Voidaanko löytää opetusta tai todistusta, että tietyt ihmiset ovat toiselleen paremmin sopivampia kuin toiset, sillä se paras rakkaus ei ole ihmisestä ja siinä rakkaudessa voidaan rakastaa jopa vihollisia. Tietenkään ei ihmisillä itsellään oli sitä omalähtöisesti vaan annetaan Jumalan Hengessä.

        Jos saa olla Jumalan Hengen siunauksessa, niin eikö silloin elää täysillä sen hyvän suhteen Taivaan Herraan Jeesukseen ja palvella häiriintymättä ilman aviopuolisioa. Näin Paavali toimi ja nähdään myös laajemmin parettain apostolien toimineen, toki myös aviopuolisot olivat tai saattoivat olla, mutta miten toimivat, ei ole taittu tarkemin kertoa. Tietenkin pitää pitää huolta perhekuntalaisistaan, se on selvää, vaikka loppujen lopuksi Jumalta saamme kaikki sen hyvän, minkä antaa ja kiitos ja kunnia Isälle Jeesuksen nimessä ja Totuuden Hengessä, totisesti.


    • dudududuuu

      :D Sehän sanoi jo aikapäivää sitten että erosivat. Siis tuo keskustelun aloittaja. Mutta tosiaan olisin itsekin sanonut samaa, että ei sitä naista enää vaan kiinnosta. Mutta nythän asia on selwiö joten eihän siinä sitten. Ehkä opit jotain tulevaisuutta varten.

    • Mara

      Huh huh.Itselläni sama tilanne 15v. yhteiselon ja kahden lapsen vanhempina..
      Menee alta lapset,omakotitalo ja koirat,, On tämä kova paikka.

      • setäpoika

        Jos tosiaan on muijas lähteny vieraan munan perässä ja haluta pitää kuitenkin oman elämän kasassa, niin mieti ihan asiallisesti kuinka voit pelastaa, mitä
        pelastettavissa on.

        Jos olet teillä se, joka pääasiassa kantaa huolta lapsista, pidä heistä kiinni HEIDÄN etunsa (ja omansikin) vuoksi. Oikeusprosessi vaan päälle jos et muuta voi. Älä tee sopimusta sossussa jota voit katua myöhemmin.

        Omaisuudesta ei niin väliä. Mutta silti pidät kiinni siitä, että pystyt jatkamaan elämää eron jälkeenkin. Rahaa tarvistset tulevaisuudessakin.


    • niin mun kin nainen tekki

    • sdfserggr

      Jo itse välität tästä naisesta ja olet kiinnostunut hänen kanssaan jatkamaan, niin suot hänelle sen oman ajan, jonka hän tarvitsee!!

      Ja ILMAN mökötystä, mustasukkaisuutta, marttyyriutta, katkeruutta, epäilyjä, selitysvaatimuksia, ruikutusta, uhkailua, kiristystä, anelua tai muuta yhtä epäkypsää käytöstä.

      Siitäpä se sitten jonkin ajan päästä ahamottuu teille molemmille, tarvitteko todella toisianne - vai pystyttekö elämään ilmankin...

      • sdfserggr

        Ai kas, en huomannut, että oli jo eronnut ja aloittanut uudenkin suhteen :-)

        Fakta kuitenkin on, että jos on kypsemmästä henkilöstä kysymys, niin tietää, että ihminen tarvitsee myös omaa aikaa ajatustensa ja tunteidensa selvittämiseen, balanssin hakemiseen itsensä ja elämänsä kanssa...


      • ajatukset ihmisten
        sdfserggr kirjoitti:

        Ai kas, en huomannut, että oli jo eronnut ja aloittanut uudenkin suhteen :-)

        Fakta kuitenkin on, että jos on kypsemmästä henkilöstä kysymys, niin tietää, että ihminen tarvitsee myös omaa aikaa ajatustensa ja tunteidensa selvittämiseen, balanssin hakemiseen itsensä ja elämänsä kanssa...

        "kypsyydestä" ovat kyllä ihan hölynpölyä, sillä ihminen voi vaeltaa joko lihan mielessä tai sitten Jumalan Hengessä. Kenessäkään ihmisessä itsessään ei ole lähtökohtaisesti mitään hyvää vaan kaikki olemme itsessämme ilman Jumalan kirkkautta. Vain uudestisyntymällä Jeesukseen saamme armoa ja totuutta ja hengellistä hyvää eikä ole omaamme, kuten tietysti Jumala omistaa kaiken ja jokaisen ihmisenkin.

        Suuresti ovat ymmärtämättömiä puheet ihmisten kasvamisesta kristittyinä tai kypsyydet tai muut, sillä vain Jumala taivaassa on hyvä ja ihmiset itsessään pahoja, toki toiset taitavampia maailmaa ja toisia ihmisiä hyväksi käyttämään ja motivaatiot vaihtelee sen mukaan mitä liha ja veri halajaa ja monenlaista mahtuu ihmiskeskeiseen sydämeen ja sieluun ja mieleen, mutta autuaat ne, jotka ristinsä kantavat ja Herran Jeesuksen tuntevat. Jeesus on hyvä Paimen, totisesti.


    • Flex

      Tosta ei tuu enää tasan mitään. Kuivata tuntees ja senkun käyt panemassa jos vaan antaa.

    • zadaa

      No moi!
      Siis jos te olette tapailleet todella tiuhaa tahtia, eikä sun kumppani ole tottunut siihen, että monia asioita tapahtuu teidän yhteiselon sekä tutustumisenne aikana, vaatii hän ajatustensa selvittämiseen pienen hetken. Se on ihan normaalia, älä missään nimessä ahdista sun naista juuri nyt, keskustele hänen kanssaan ja sopikaa aika jonka olette omillanne. Kun sun nainen saa ajatuksensa kuntoon, on hän sinussa kiinni paljon lujemmin kuin ensimetreillä :) Tsemppiä suhteeseen.

      • 15+16

        Pitkä ketju. Pari "järkevää" vastausta näytti olevan.

        Kuvitteletteko, että netti-suhde korvaa oikean "lihaa ja verta" olevan suhteen.
        Kuvitteletteko, että puhumalla täällä, se vaikuttaa myös siihen suhteeseen. Että se jollain ihmeellisellä tavalla sitten muuttaa sen suhteen.

        Olet hukassa, jos alat kuvittelemaan tämän mukaan elävää elämää.
        Raiskaat se suhteen rippeetkin täällä.
        Eikä siitä jää mitään jäljelle.


      • ahistavaeukko

        Olet oikeassa "zadaa"..ahdistaminen kuristaa...varsinkin keski-iässä kun
        seurustelee,niin ei pidä olla kuin "murkku-ikäinen,että alkaa roikkuun toisessa
        ja ei saa yhtään elää omaa aikaa...ei tarvi muuttaa edes asumaan toisen
        kans,jun sovittais niin...mutta kun ei käy kuulema sellanen..olen kai outo,kun
        haluan asua omassa "luukussa",mut parempi näin...mut jos se ei käy,niin
        sitten ei ole muuta kuin ero edessä...näin on näreet..


      • lisäisin vielä
        15+16 kirjoitti:

        Pitkä ketju. Pari "järkevää" vastausta näytti olevan.

        Kuvitteletteko, että netti-suhde korvaa oikean "lihaa ja verta" olevan suhteen.
        Kuvitteletteko, että puhumalla täällä, se vaikuttaa myös siihen suhteeseen. Että se jollain ihmeellisellä tavalla sitten muuttaa sen suhteen.

        Olet hukassa, jos alat kuvittelemaan tämän mukaan elävää elämää.
        Raiskaat se suhteen rippeetkin täällä.
        Eikä siitä jää mitään jäljelle.

        "lihaa ja verta" olevan suhteen "hikeä ja kyyneltä".


    • Oscar.=

      Hyvä kus i pää. Hyvä, että saat sitä mitä tarjoat tytöille. Haista v i ttu.

      • Nuuhkija.

        "Nuuuuuh nuuuh nuuuh..." hieman hapan mutta vitttumainen tuoksu :-)


    • Joko odotat, tai etsit uuden. tasan 2 vaihtoehtoa, tai etsikää uusia aktiviteetteja suhteellenne. Tai piristäkää sitä jollakin tapaa.

    • Oma aika..ihanaa..

      Olin parisuhteessa yli 20 vuotta.
      Meillä kummallakin oli omaa aikaa vain itsellemme ja omille harrastuksillemme.
      Molemmilla oli omia ystäviä ja joiden kanssa tehtiin jotain sellaista mitä en puolison kanssa tee ( en tarkoita tällä mitään sexi juttuja ja pettämisiä).
      Sitten meillä oli yhteistä ihanaa aikaa ja siihen kuului vain minä ja hän =)
      Jos roikkuu toisessa ja ahdistaa toista kaiken aikaa, se karkoittaa ihan varmasti toisen kauemmas itsestä.
      Nauttikaa elämästänne yhdessä, erikseen, ystävien kanssa tai vaikka vain itsekseen..

    • höh höh

      Miks nyt heti taas pitäis jättää?
      Se on monesti ensimmäinen kommentti asiaan ku asiaan.
      Suhdehan elää ja sille on syytä antaa tilaa, liikkumisvaraa.
      Se on elämää ja aivan normaalia.

    • Pitäkää molemmat vain kunnon loma erossa tai kokeilkaa jotain uutta. Kyllä minusta tuntuisi ainakin pahalta jos moisen takia alettaisiin eroamaan.

    • solsken19

      Ettei tuo tyttösi olisi vain minun exäni? :D

    • Joo, jos jonku tarvitsee MIETTIÄ / olla TARKOITUKSELLA erossa minusta, niin silloin mun mielestä se ihminen ei välitä minusta tarpeeksi. Jos rakastaa toista niin ei mulle ainakaan tulis edes mieleen moinen. Unohda, oot fiksun oloinen tyyppi ja löydät varmasti jonkun jonka ei tarvitse moista miettiä.

    • Mies33

      Aloittajalle.
      Katsoppas tämä video. Toivon että antaa sulle voimia.
      Itse ajattelen näin kuin tässä sanotaan, vaikka se ei aina helppoa olekaan.

      Juttu mitä tarkoitan, alkaa 16 min kohdalta eteenpäin... (toki koko video on hyvä)

      http://www.youtube.com/watch?v=n2xn54Irp-o

    • Omaa aikaa

      Pallo hänellä, joten odottele jos heittää takaisin, jos ei niin tiedät missä makaat.

    • aina välil...

      jokainen tarvii joskus omaa aikaa

      • ahistavaeukko

        Kyllä tarvii omaa aikaa...ei tarvi olla kuin "mato paskassa"kiinni...
        jos tätä ei tajua,niin postimerkki persuksiin ja menoks...hopi,hopi..


    • KUITENKIN

      antakaa tilaa toisillenne ja jos erilaisia harrastuksiakin on.
      puhumalla asiat selviää
      jos erillään nyt asutte...voitte kai nyt uitenkin soitella toisillenne .........
      tarvitse vihoissa olla....se se kuluttavaa on
      älkää unohtako muita ihmissuhteita,kavereita

    • Etäisyyttä

      Pitäkää tauko - siinä paljastuu, tuleeko ikävä vai ei, ja onko tunne molemminpuolinen. Joskus etäisyyden otto tekee hyvää. Sitä kun ei voi väkisin ihmisiä pitää itsessään kiinni, ja joskus totuus sattuu, mutta se kirpaisee vain kerran - toisen tunteista kun ei ole vastuissa niin hyvässä kuin pahassa - valitettavasti.

    • honey hyvin

      kyllä jokainen yksilö tarvitsee omaa aikaa, tämä tulee esiin kun ei olla annettu toiselle löysää arjen remmmistä.kun aina ollaan yhdessä eikä mitään uutta tapahdu suhteessa eikä arjen pyörityksessä. ollaan ihmeissä kun ei ole sosiaalista elämää kuten ennen..sinkkuna tai suhteen alkuvaiheessa kun kaikki oli uutta ja ihmeellistä. joten ystävät hyvät kyläilkää, älkää hoitako ihmis suhteita pelkästän facefackissa ! silti jokainen ihminen on yksilö joka kaipaa omaa tekemistä joten suhde ei saa olla loukko vaan joustavaa yhteis ymmärrystä kaavoihin ei kannata kangistua arjen rutiinien kanssa, ei mikäälopu eitkä ole korvaamaton musta se!

    • miestenmies.

      vittu näitten nykynaisten kans -_- vittu jätät sen ja etit uutta ei se oo vaikee!!! älä oo tossun alla! siinä vastaus :D

    • Kinkkinen tilanne :S
      Mutta uskon että kannattaa nyt mukautua hänen pyyntöönsä ja antaa omaa aikaa.. Suhde ei koskaan tule toimimaan jossei molemmat osaa antaa aikaa myös omille jutuilleen.. ei aina ole pakko olla kuin paita ja peppu ja soitella joka 5min välein..

      Asutteko vielä erillänne?

    • Persiö,

      Kyllä kuristi syränalasta koko ketju. Oma seitsemän vuoden suhde on nyt viimeisen kuukauden harkinta-ajalla. En ihan käsittänyt tätä harkinta-aika-ajattelua, mutta lähdin mukaan kuitenkin, josko se selvittäisi ajatuksia edes jonkin verran. Päin vastoin, tää on ollut suurta tuskaa ja kärvistelyä, enkä ole päähäni saanut mitään selvyyttä asiasta. Asiasta on pariin otteeseen keskusteltu, kysyin myös onko toista? Ei kuulemma ole, kyllästymistä vaan ja asioiden erilaisuutta. Ja myönnän ne pointit myös omalta kohdaltani. Onhan sitä. Luulin niiden vaan kuuluvan pitkiin parisuhteisiin, mulla ei ole muita kokemuksia pitkistä parisuhteista. En ole muutenkaan ollut mikään naistenmies, vaan pikemminkin porukan pelle ja jonglööri.

      Tuo roolissa eläminen kouraisi myös, tunnistan siitä itseäni kyllä. Tunnistan toisessa myös opittuja tunteita ja käytäntöjä, jotka ulkokohtaisesti tuntuisivat "oikealta tavalta olla". Oon miettinyt tätä oikeastaan paljonkin elämäni aikana. Ei ihmetytä, jos siitä on siis kirjakin tehty.

      Tavallaan vituttaa aika paljon. Ehkä sitä vaan on niin munaton nyhverö ja paska jätkä, että jossain vaiheessa sitten kosahtaa. Harmittaa, kun on jo keski-ikäinen, kaljuuntuva, pienimunainen kaljamaha, jolla ei varmasti vientiä tua sinkkumarkkinoilla ole. Että aika paska valitsemaan näköjään myös tuo toinen ja te voitte nyt ilkkua, että mitäs olet niin munaton. Niin olenkin, haittaaks se?

    • SamiA

      Päästä hänet menemään, mutta jos hän palaa takaisin, on hän ikuisesti sinun.
      Nyt kannattaa antaa aikaa kavereille ja harrastuksille. Tyttöystävää ei kannata painostaa selvityksillä tai ratkaisuvaatimuksilla.

      • Persiö

        Mutta eikö se just ole asian riiputtamista? Että "jos hän palaa." Ei se kuitenkaan yhtä aikaa tapahdu, ja sittenhän sitä tekee kylmät sen toisen silloiselle mahdolliselle kumppanille. Emmä tajua.


    • kldfgnlsdnkflsfnklsd

      Itsehän sinä vastasit jo kaikkeen tuohon, mitä tuossa jahkailet.

      "Pallo on nyt hänellä."

      Jos et halua ihmistä rautoihin laittaa tai häkkissä pitää, niin vaikea on sinun pakottaa toista olemaan kanssasi. Jos toinen haluaa mennä, hän menee.

      Se, miten itse suhtaudut asiaan, on ihan itsestäsi kiinni.

    • Kuomaseeeni

      Otat aloitteen omiin käsiin ja dumppaat sen tähän paikkaan. Sanot vain, että jatketaan elämää eri teitä. Olet ystävällinen ja asiallinen vain.

      Tiedätkö mitä tuo tarkoittaa? Nainen haluaa panna jotakuta toista. Sitä tarkoittaa "häiriötön aika". Erakko my ass!

      Mitä sinä edes teet parisuhteella? Etkö saa naisia? Jos et, opettelet. Sinutkin on naiset, äitisi, seurakuntakerho ja yhteiskuntaopin kirjat varmaankin kesyttäneet luulemaan, että hei mahtavaa - minä olen kunnon poika ja haluan vaan sen yhden oman kullan ja sitten me pusi pusi pusittelemme elämämme looooooppuun asti.

      Jep,. olen itsekin ollut siellä. Teinistä asti haaveilin aina useista naisista. Mutta koska koulussahan näkee aina vain ne yhdet ja samat tytöt, niin sitä kuvittelee että oikei nosta nyt sitten joku otetaan. Luonnollisesti ihastui sitten johonkin kivan näköiseen tyttöön. Mutta kuitenkin telkkarin playboy-ohjelmat kiinnosti.

      Vasta 26-vuotiaana uskalsin myöntää, että minä haluan naisia, haluan seikkailla, kokea, maistella. Oli tyttöystävä ja kaikki sen ongelmat, naisen räyhähenki, kiukuttelu, rahaa upposi, omia haaveitaan ja unelmiaan piti yrittää molempien silotella toisen mukaan ja se luonnollisesti molemmilla esti uralla etenemistä ja opiskelua.

      Jätin tyttöystäväni enkä sanonut mitään että nyt tarviin aikaa. Se kannatti! Mieti hyvin tarkkaan haluatko parisuhdetta. Ole rehellinen itsellesi. Tulee itku varmasti aluksi kun seurustelunne päättyy mutta parin kk sisällä alkaa tuntua ihanalta kun on vapaa juttelemaan ja tekemään tuttavuutta nättien tyttöjen kanssa.

    • Näin on pullat

      Jätä ennen kuin tulet jätetyksi, sehän tässä on kuitenkin lopputulos.

      Turha pitkittää...ala etsiä uuttaa vaan.

      • Spöögeli

        Kalu vaan toiseen reikään


    • Jussipussizzz

      Tajutkaa nyt, että kyse on tahtotilasta. Haluaako olla yhdessä vai ei? Ketään ei voi omistaa saatikka pakottaa pysymään suhteessa. Vaikka itselläkään ei aina aurinko joka päivä suhteessa paistakaan, niin haluan kuitenkin tätä. Haluan olla vaimoni kanssa ja viettää yhteistä aikaa. Vaimoni haluaa samaa asiaa. Tämä on kummankin oma valinta.
      Jos ei itse tunnista omaa haluaan niin loput selittelyt "omalle ajalle" ovat tekosyitä, ei uskalleta sanoa sitä mitä halutaan...tai sitten ei tuo kypsyys oikein riitä käsittelemään asiaa.

    • Tunnelbanapojkar

      Tulin tapani mukaan selailemaan suomi24:sta ja yllätyksekseni huomasin, että tännehän oli tullut hirveä läjä postia. Osa enemmän ja osa vähemmän järkeviä vastauksia, osa suorastaan vihamielisiä. Tilanne meidän välillämme on jo jonkin aikaa sitten loppuunkäsitelty, mutta ärtymystäni palaan tälle likaiselle kupille oikaisemaan paria hämmentäjää. Haluan nyt korostaa ensialkuun että tyttö ei tosiaan koskaan vaikuttanut miltään huithapelilta, vaan oli kaikinpuolin älykäs ja nätti ihminen. Sympaattinenkin. Kyseessä ei siis ole minkäänsortin pubiruusu, vaan jotain ainutlaatuista. Jälkeenpäin olen syyttänyt itseäni monista asioista, joilla oli varmasti tekemistä tunteiden kuihtumisen kanssa.

      Toiseksi täällä on ihmetelty miten niin nopeasti päädyin uuteen suhteeseen; sekaannusta varmastikin aiheutti tapa jolla ilmaisin asian. Olen käynyt reippaan oloisen naisen kanssa kaksi-kolme kertaa kahvilla ja lounaalla. Osittain ystäväni ehdotuksesta, osittain ihan vain syystä "to get back out there". Ei ole tervettä työskennellä yötä päivää. Mitään halausta kummempaa ei ole tapahtunut, eikä ole tapahtuakseen. Tunteetkin vaikuttavat platonisilta molemminpuolin. On kuitenkin lohduttavaa tietää, ettei tämä ole maailmanloppu.

      Viimeiseksi haluan vielä myöntää olevani narsisti. Täällä sitä tosiaan jo huudeltiinkin. En minä sitä kiellä. Tekoni kyllä puhuvat puolestaan. Etenkin nuorempana saatoin olla liikaa kenelle tahansa - jopa itselleni. Monella tasolla varmasti ansaitsin tämän ja enemmänkin, myönnän tämän ilman mitään agendaa. Nykyisin kuitenkin tunnistan nämä reaktiot itsessäni ja yritän olla kuormittamatta niillä ketään muuta kuin itseäni. Tästä olen ihan oikeasti ylpeä. On kuitenkin asioita, jotka ovat aina yltäneet persoonani ylitse: Ihmisiä ja suhteita, joita arvostan. Näistä asioista olen yrittänyt parhaani mukaan pitää huolta, yrittänyt olla sotkematta omaa egoani niihin liikaa. En ole koskaan ollut mikään Madre Teresa enkä sellaiseksi aio muuttua. Kuitenkin reilu on reilua, totta maar. Siinä minulla vielä riittääkin opeteltavaa.

      Lähetin tytölle puolisen viikkoa sitten tekstiviestin, jossa kerroin vihdoinkin ymmärtäväni tämän tuntemuksia. Ihmisen pitää kokeilla ja oppia tuntemaan itseään. Tunsin oloni hirveän kiitolliseksi siitä, että hän näki vaivaa keskustellakseen väleistämme. Olin niin tottunut siihen "En pysty nyt, jutellaan huomenna (ei koskaan)", että tämä oli todella tervetullutta. Tästä on helpompaa jatkaa. Ei viestilläni varmaankaan mitään väliä ollut, mutta kai sitä voisi verrata huonoon yritykseen ilmaista että Kaikki on ok, no hard feelings..

    • liliantes

      Outoa että hetipaikalla sanotaan että on toinen jos tarvitsee aikaa esim asioiden hoitoon..eihän aikuiset ole jotain pikkuvauvoja että tarvitsee olla koko ajan ihossa kiinni...

      • HöpöHöpö55

        Mikähän asia se on sellanen ettei sitä voi parisuhteesta käsin hoitaa?? Perseensä jakaminen varmaankin.


    • varmistelee

      >Sanoisin ,että tyttöystävälläsi on uusi mato koukussa. Hän haluaa tuolla
      varmistella ,että mikäli ei uusi miellytä niin voi palata vanhaan suhteeseen.
      Sinuna harkitsisin heti lähtöä.

    • anti mennä

      Virallisesti puoli vuotta ei ole maaginen raja, vaan kaksi vuotta tai 500 yhdyntää. Silloin alkaa kyllästyä, ellei sitä oikeaa rakkautta ilmaannu. Jos puolen vuoden jälkeen jo kyllästyttää, niin ei kannata alkaa suhteeseen paljon satsaamaan. Antaa sen mennä menojaan.

    • mulla palasi

      Juuri oikein tehty. Poistu suhteesta takavasemmalle, määrittele henkinen taka-aikaraja paluulle ja jos mitään ei kuulu, siirry seuraavaan. Ketään et voi kuitenkaan pakottaa suhteeseen ja vaikka voisitkin, se ei kannata.

      • Mä tulin jo

        Kaikesta tehdän viihdettä. Kuvitteellinen parisuhdedraama luodaan keskustelupalstalle, sitä käännellään ja maustetaan. Lukijat saavat samanlaisia kiksejä kuin Kaunareista ja Salkkareista, joissa käsikirjoittajaryhmä punnitsee tarkoin, minkälainen käänne seuraavaksi saa parhaan tunnekoukun aikaiseksi seuraajissa.

        Interaktiivinen Regina-lehti.


    • KerranKokeillut

      Kyllä sulle nyt on käymässä vanhanaikaisesti kaveri. Gimmakaverisi on löytänyt uuden kiinnostavan miehen, tai ehkä kokonaan uuden tavan viettää elämäänsä jakamalla persettään ympäri kyliä niin kuin ajokoirat ennen vanhaan. Ei siinä muusta ole kyse. Et vaan ole enää hänen mielestään tarpeeksi kiinnostava. On joissakin bileissä jo antanut jonkun kollin panna itteään ja huomannu että on sa kalu toisillakin miehillä ja he osaavat myös sitä käytellä. Ja saattaapa olla vielä isompia ne toisten mulukutt. Kyllä se on nyt kuule sillä lailla, että se muija on jo pilattu ja pilalla. Siitä kehittyy hetkessä kapakkalumppu koska oireet on jo siihen suuntaan.

    • kokemusta on

      jätä se ennen kun se jättää sut.

    • life is hard and...

      Kuulostaa aika tutulta. Minulla menossa lähes samanlainen tilanne. Olimme suhteessa n.8kk ja mielestäni olimme "rakastuneen"molemmin puolin kunnes ex vuoden takaa alkoi ottamaan häneen yhteyttä ja luulen että siinä on syy suhteemme kariutumiseen..vaikka hän ei sitä halua myöntää mutta osaan laskea 1 1. Mutta siis minulle tämä mytiin oman ajan ottamisella ja haluna selventää ajatuksiaan.

      Tilanteen tekee vielä kummaliseksi että hän esitteli minut ekaa kertaa vanhemmilleen kun suhteemme oli jo loppunut. Näimmekin muutamia kertoja suhteen loputtua ja olimme toisissamme lähes koko ajan kiinni ja tunne oli molemmin puolinen. Conclusion: Hän välittää ex:ään vielä ja ilm.myös minusta ja on sekaisin tunteistaa.Minä voin vain jatkaa elämääni eteenpäin ja katsoa mitä tuleman pitää. Olen lopettanut yhteydenpidon ja sitä on kestäny vasta 2 vk. ja tuntuu Vi*** pahalta välillä kun ikävä ja vihansekaiset tunteen myllertävät sisuksissa.Toivoisin vain suoraselkäisyyttä häneltä ilm. kun saa ajatuksensa selväksi..oli ratkaisu sitten mikä ikinä. Baarissa tulee naisilta melko paljon huomiota mutta se ei lämmitä yhtään kun rakastaa toista. Eka nainen kenen kanssa olisin ollut valmis mihen tahansa. Life is hard and then you die

    • Perttu911

      Tilanne tyttöystäväsi kanssa vaikuttaa tulehtuneelta, kuin umpisuoli konsanaan. Googlettelin ongelmaasi hetken ja vastaan tuli seuraavanlainen idea, joka on varmaan yhtä tehokas kuin puolentunnin väkisinmakaaminen. Tsekkaa toi linkki http://vinksit.wordpress.com/2013/03/08/ilmanlaadusta/ -siellä on tarkemmin selitettynä toi idea. Ainakin siitä voi olla jotain lohtua, jos se ei varsinaisesti autakkaan.

    • JormaKyöstiKyllönen

      kannattaa vaa tappaa se. kato se saa sitte ihmisetki miettii miten lapsensa kannattaa. ja selvittää se että sun kanssa jos hengähdystaukoja rupee ehdottelee ni ne saattaa jäähä viimeseks. kaikki nää oman maskuliinisuuden osoitusmerkkejä, uhkailu, kiristys, mustasukkasuus, kyttäys ja sitte miehekäs itku. toimii suhteessa koska kaikki naiset haluavat häikäilemättömän kovanaaman. koska he pystyvät parhaiten pitää prheestään huolta. toki kaverilla saa illa mies ystäviä mutta sinun takias naisen on oltava luopumaan heistä, ihan lopullisesti lusikan nurkkaan heiton merkeissä.

    • pippu2

      ..jo on kumma jos pyytämälläkään ei saa omaa aikaa heti mietitään eroa.Varsinkin jos yrittää opiskella niin vieressä höpöttävä läheisyys riippuvainen estää opinnoissa menestymisen.. ..miten tollasen persoonan kanssa voi menestyä opinnoissaan ja sit ku saa hylätyn arvosanan tentistä niin vieressä kyhnäävä läheisyys riippuvainen vain tokasee sinä oot varmaan väärällä alalla kun et osaa.. ..huh huh.Melkeinpä jos haluaa menestyä opinnoissaan niin olis parempi potkaista tollanen ääliö niin kauas kuin pippuri kasvaa..

    • usv649

      se todellakin on niin että jos puolisolle et anna omaa aikaa esmimerkik

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2903
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1526
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      22
      1058
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe