Osaisikohan joku vastata...

panikoija-abi

Kirjoitin johonkin tuonne keskustelun perään jo kaksi viikkoa sitten, mutta asiaan ei ole vielä tullut selvennystä terkkakäynnistä huolimatta. Kohdallani on siis ilmennyt tällaista:
Noin kuukausi sitten alkoi päätäni särkeä. Särky pysyi koko ajan takaraivon ja erityisesti vasemman puolen alueella, luonteeltaan vaihteli pistelyn ja tylpällä veitsellä viiltämisen välimaastossa. Viimeisen viikon pelkkää pistelyä. Isäni epäilee johtuvan niskoista, koska ne ovat niin jumissa että paukkuvat. Pahimmissa vaiheissa päänsärky säteili säännöllisiin kohtiin ohimoille. Tapaninpäivänä sain sellaisen huimauskohtauksen, mutta se meni ohi nukkumalla. Kymmenen vuotta sitten epilepsiakohtauksen jälkeen pääni kuvattiin ja silloin ei löytynyt mitään.
Tässä ei kuitenkaan ole vielä kaikki. Jouduin käymään päivystyksessä todella kipeän leuan takia, sillä oikean puolen imusolmukkeet olivat turvonneet ja oli hankala nielläkin. Oikealla puolella kaulalla on noin 1,5cmx1cm kokoinen turvonnut imusolmuke, joka ei kuitenkaan ole kipeä. Nyt on oikea kainaloni, tai no pikemminkin yksi kohta allissa, ja lapaluun alue alkanut nytkiä elohiirimäisesti ja kainalo on aristava.
Lääkäri (harjoitteleva vähän pihalla oleva kandi) totesi, että todennäköisimmin perusinfektio. Nieluviljelyssä ei näkynyt mitään.
Ai niin, ja olen siis naispuolinen ja ikää kohta 19. Haluaisin vain vastauksen, voiko minulla olla syöpä?

4

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vaan

      Hmm..en ole lääkäri mutta niskajumi selittäisi kyllä huimauksen ja päänsäryn, leukakipu ja imusolmuke voisi johtua esim sylkirauhasesta, esim sylkirauhasenkivistä yms. Sinuna menisin yksityiselle, sillä siellä pääsee nopeasti (samana päivänäkin jos on hyvä tuuri) ultraääneen (jos lääkärin mielestä sellainen on tarpeellista) jossa röntgenlääkäri voi katsoa imusolmukkeen että onko normaali ja siellä yleensä tutkitaan tarkempaan mitä itse olen huomannut. Ei kai kaikki aina syöpää ole, älä huoli:)

    • m21weeeeee

      Oireiden perusteella kyseessä on todennäköisesti päänsärky, etenkin kun sinulla on todettu epilepsiaa -> se kertoo, että hermostossa ja pään seudulla on ns. häikkää, joka voi heijastella päänsärkynä. Itselläni alkoi samalla tavalla päänsärky, joka oli niskassa ja vallitsi usein toisella aivolohkolla ja tuntui välillä kun joku veistelisi veitsellä siellä, mutta kyseessä oli tavanomainen niskalihasten jännitystila, josta voi saada aika uskomattomat päänsäryt. Jos olet lueskellut esim. kirjoja tai ollut tietokoneella pää vähänkään notkolla, niin jo se voi laukaista oireet, ja ne voivat jatkua monta päivää.

    • abiturientti

      okei kiitos, tuo huojensi. Olen viimeiset pari kuukautta istunut kotona säkkituolissa (huisin järkevää) lukemassa ylioppilaskirjoituksiin... toivottavasti asia on sitten niin, itse asiassa minulle tuon viestin jälkeen puhkesi räkätauti, että imusolmukkeet turposivat kunnolla tosin etukäteen.

    • Minä vaan

      No niin se selittää imusolmukkeet. Suosittelen että käyt vaikka fysioterapiassa kun paranet niin saat niskat kuntoon:) Onnea kirjotuksiin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe