Valikko

Honda Jazz

Onkio kokemuksia uudesta Honda Jazzista? Valmistusmaakin on muuttunut esim. 2009 verrattuna. Entä CVT vaihteisto, toimiiko näin pienessä Hondassa? Ajateltu lähinnä kakkosautoksi, kätevän kokonsa takia.

Tämä keskustelu on suljettu
Ilmianna
Jaa

9 Vastausta



Huhtikuun lopusta ollut CVT Elegance ajossa ja ihan hyvä on. Vähän muovit nitisee, mutta mitään vikaa ei ole tullut eteen ja ihan hyvältä tuntuu. Varusteita on runsaasti ja töksähtelevässä taajama-ajossa tällä hetkellä keskikulutus 6,5L/100km. Edellisellä 2005 kopan CVT Jazzilla meni 7,2L/100km samassa ajossa.

Ilmianna
Jaa

Tähän asti vain huonoja kokemuksia. Ensin laukesi inertia-kytkin, ja auto piti hinata parkkiruudusta. Huollosta tultua pari tuntia kylmässä ja seuraavalla käynnistyksellä mittarin valot loistivat kuin joulukuusi, huollossa ei löytynyt mitään vikaa, saivat sentään merkkivalot sammumaan. Tänään vaihteisto piti aika inhottavaa ääntä ruudusta peruuttaessa, mutta ei mitään merkkivaloja syttynyt ja samaan paikkaan hyytyi oikean puoleinen taustapeili parkkiasentoon, vähän villiä vaihdella kaistoja, kun ei näe mitä vasemmalta takaa on tulossa. Ei taida olla mikään talviauto. Ja tämä auto siis aivan uusi Jazz Hybridi, autolla ajettu nyt noin 200 km :( . Muutoinhan tiloiltaaan ja idealtaan aivan veikeä ja käytännöllinen. Kun vain toimisi!

Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:

Siis oikealta ei näe mitään, korjaus äskeiseen.

sama

Ilmianna
Jaa

Mitenkäs toi vaihteisto/kytkinvika hoitui ja mitenkä asiaan suhtauduttiin? Sulla on kumminkin uusi auto jossa ei saisi olla pahemmin vikoja.

Itselläni Jazz -09 toiminut erinomaisesti, joten odotukset uudemman auton suhteen korkealla.

Pistää vähän miettimään.

Ilmianna
Jaa

6543 kirjoitti:

Mitenkäs toi vaihteisto/kytkinvika hoitui ja mitenkä asiaan suhtauduttiin? Sulla on kumminkin uusi auto jossa ei saisi olla pahemmin vikoja.

Itselläni Jazz -09 toiminut erinomaisesti, joten odotukset uudemman auton suhteen korkealla.

Pistää vähän miettimään.

Show more

Eipä juuri mitään kommentoineet vaihteistosta, seuraillaan. Peili lähti toimimaan kun sää vähän lämpeni. Autoa en ole käyttänyt pesussa ja parkki on katoksessa, joten lunta ei juurikaan voi olla välissä. Nyt aamulla pakkasta 25 ja akussa kyllä riittää virtaa pyörittää konetta, mutta ei lähde käyntiin. Sitä edellisen kerran syytä, eli inertia-kytkintä olen painellut, mutta ei vaikutusta. Kohta tullaan Europalvelusta hinaamaan. Alkaa v-käyrä jo nousta. ... Mitähän seuraavaksi? Ei tuolla uskalla minnekään hiihtolomamatkalle pohjoiseen lähteä, siellä sitten keskellä ei mitään odoteltaisiin hinausta kärpikoirankin kusen jäätävässä pakkasessa :(

Uusi auto ostettiin nimenomaan siksi, että uudessa ei pitäisi olla mitään tuollaisia vikoja.

Ilmianna
Jaa

Not happy with Honda kirjoitti:

Eipä juuri mitään kommentoineet vaihteistosta, seuraillaan. Peili lähti toimimaan kun sää vähän lämpeni. Autoa en ole käyttänyt pesussa ja parkki on katoksessa, joten lunta ei juurikaan voi olla välissä. Nyt aamulla pakkasta 25 ja akussa kyllä riittää virtaa pyörittää konetta, mutta ei lähde käyntiin. Sitä edellisen kerran syytä, eli inertia-kytkintä olen painellut, mutta ei vaikutusta. Kohta tullaan Europalvelusta hinaamaan. Alkaa v-käyrä jo nousta. ... Mitähän seuraavaksi? Ei tuolla uskalla minnekään hiihtolomamatkalle pohjoiseen lähteä, siellä sitten keskellä ei mitään odoteltaisiin hinausta kärpikoirankin kusen jäätävässä pakkasessa :(

Uusi auto ostettiin nimenomaan siksi, että uudessa ei pitäisi olla mitään tuollaisia vikoja.

Show more

Varmasti harmittaa. Itselläni ei ole ollut mitään vikaa kertaakaan. Edellisessä 2005 mallissa tuli CVT-vaihteistoon täristysvika (Hondan tunnustama valmistus/suunnitteluvirhe) neljän vuoden iässä, ja se korjattiin täysin takuuna mukisematta.

Tähän uuteen otin huolenpitosopimuksen neljäksi vuodeksi kun se oli vain 28 euroa kuukaudessa, eli saman verran vuodessa kuin se normi huolto maksaa Veholla joka tapauksessa.

Akku näissä on sitten sysipaskaa, eli kapasiteetiltaan 28Ah. Vaatii tuuria että tuo kestää edes takuun loppuun. Tämä kannattaa huomioida varsinkin jos ei ole lämmitystolppaa käytössä.

Ilmianna
Jaa

Jazzi kirjoitti:

Varmasti harmittaa. Itselläni ei ole ollut mitään vikaa kertaakaan. Edellisessä 2005 mallissa tuli CVT-vaihteistoon täristysvika (Hondan tunnustama valmistus/suunnitteluvirhe) neljän vuoden iässä, ja se korjattiin täysin takuuna mukisematta.

Tähän uuteen otin huolenpitosopimuksen neljäksi vuodeksi kun se oli vain 28 euroa kuukaudessa, eli saman verran vuodessa kuin se normi huolto maksaa Veholla joka tapauksessa.

Akku näissä on sitten sysipaskaa, eli kapasiteetiltaan 28Ah. Vaatii tuuria että tuo kestää edes takuun loppuun. Tämä kannattaa huomioida varsinkin jos ei ole lämmitystolppaa käytössä.

Show more

Nyt auto on taas liikenteessä. Joku rele on polttoaineen syötöstä vaihdettu. Pakkanenkin lauhtui, jottei oikein pääse testaamaan toimivuutta kovassa pakkasessa.

Tässä välillä on ollut ajettavana vuokra-autoja. Kaikki olivat sitä samaa kokoluokkaa ja pakko sanoa, että Honda Jazz Hybrid loistaa ajettavuudeltaan. IMA tekee nimenomaan kaupunkiliikenteessä huomattavan eron näihin 1,4 litraisiin. Rivakampaa ja jouhevampaa menoa, silti polttoaineen kulutuksessa hybridillä pääsee noin 2 - 3 l/100 km vähemmällä samoissa keliolosuhteissa.

Tuosta akusta, tässä autossa on talvipaketti, eli samalla kun lämmittää konetta, 12 V akkukin latautuu.

Ilmianna
Jaa

_ happy with Honda kirjoitti:

Nyt auto on taas liikenteessä. Joku rele on polttoaineen syötöstä vaihdettu. Pakkanenkin lauhtui, jottei oikein pääse testaamaan toimivuutta kovassa pakkasessa.

Tässä välillä on ollut ajettavana vuokra-autoja. Kaikki olivat sitä samaa kokoluokkaa ja pakko sanoa, että Honda Jazz Hybrid loistaa ajettavuudeltaan. IMA tekee nimenomaan kaupunkiliikenteessä huomattavan eron näihin 1,4 litraisiin. Rivakampaa ja jouhevampaa menoa, silti polttoaineen kulutuksessa hybridillä pääsee noin 2 - 3 l/100 km vähemmällä samoissa keliolosuhteissa.

Tuosta akusta, tässä autossa on talvipaketti, eli samalla kun lämmittää konetta, 12 V akkukin latautuu.

Show more

ite eka hybrid alla ja kulutus ollu ihan ok eli noin 5.5 sekalaisessa ajossa..sitä en tiedä onko eco moodista mitään hyötyä( en ole huomannut) jazz ollut tähän asti hyvä kokonaisuus toivottavasti voin sanoa myös talven jälkeen. ainoastaan hiekkatiellä ajaminen arsyttää kun kivet todella kolisevat lokareihin

Ilmianna
Jaa


Peilejä ei kannata pakkasella käännellä ollenkaan, ellei ole ihan pakko ja mielellään ei silloinkaan. Lumet ja jäät pitää ainakin ensin putsata välistä.

Ilmianna
Jaa

Viesti on poistettu sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Tämä keskustelu on suljettu

Voit yhä lukea viestiketjua, tykätä kommenteista ja ilmiantaa asiattomuuksia. Halutessasi voit aloittaa uuden keskustelun samasta aiheesta.

Aloita uusi keskustelu