Nenälävistys

Minna

Minkä hintanen on nenälävistys? Ja saako sellasen vaikka jostain kultasepänliikkeestä? Sattuuko se kauheasti? Tulehtuuko helposti? Miten sitten kun on nuha, haittaako se jos on lävistys? Kiitos vastanneille :D

115

47268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ninni

      Minkä hintanen on nenälävistys?
      Itsellä makso 12e mut jossain paikos tehdään
      kyl halvemmallakin..

      Ja saako sellasen vaikka jostain kultasepänliikkeestä?
      Ite laitoin ihan lävistysliikkeessä, mutta
      erä kamuni laitto kultasepäliikkeessä..
      ja sil makso jotain 9e..
      ja hyvin on parantunu :)

      Sattuuko se kauheasti? Tulehtuuko helposti?
      Mulla kyl sattu tosi paljon! Tuntu et taju lähtee,
      mut kamu sano et ku sille oli laitettu nii ei ollu tuntunu missään :)
      Ei oo mulla ainakaan tulehtunu yhtään,,
      eikä ollut kuin vähän arka aluksi kun otin .

      Miten sitten kun on nuha, haittaako se jos on lävistys?
      Itsellä ei ole kyllä pahemmin haitannut.

      Onnea vaan sen lävistyksen kanssa ja hyvvää kessää !:)

      • Minna

        Juu kiitos oikein paljon vastauksista!!! Ja Hyvää Kesää sullekkin!! :)


      • tietotekniikka

        mua ei sattunut oikeestaan yhtäään kun otin neäkorun.. paitsi sillon kun olin vaihtamassa sitä nini se oli niin arka et se meni umpeen melkein heti.. sit kolmen päivän päästä menin ottaa sen uudestaan ja se tippu enkä huomannut sitä.. sit sen jälkeen 2kk päästä otin kolmannen kerran ja se onnistunut sit hyvin.. kun vaihoin sen yöllä se ei ollut arka.. mun koru ei oo kertaakaan tulehtunut onneksi ja en usko et se niin helposti tulehtuu.. kun mää otin mun nenäkorun niin mulla oli nuha mut ei se haitannu yhtään paitsi sattu se niistäminen ja edelleen joudum ottaa kotun pois kun niistän..


      • ...-

        Hei, mistä kultasepänliikkeestä saa nenäkorun ja millä tavalla se sen siellä laittaa?

        Kiits jo etukäteen


      • fioghdifgh

        mä oon ottamassa nenä lävistystä...nii kannattaako ottaa se sillein ampumalla ku se ois nopeenpaa ja kivuttomampaa...?


      • lololloloomfg
        fioghdifgh kirjoitti:

        mä oon ottamassa nenä lävistystä...nii kannattaako ottaa se sillein ampumalla ku se ois nopeenpaa ja kivuttomampaa...?

        Mä otin ainaki ampumal ei sattunu yhtää :)


      • Jotain tolguu
        lololloloomfg kirjoitti:

        Mä otin ainaki ampumal ei sattunu yhtää :)

        ampuminen on epähykieenstä ja lisäksi tuhoo hirvesti turhaa kudosta!!!!!!!!!!!

        >>>>>>>>>>>>>>> se sattuuenemmän kun neulalla>>>>>>>>>>>>>>


      • huohh33
        Jotain tolguu kirjoitti:

        ampuminen on epähykieenstä ja lisäksi tuhoo hirvesti turhaa kudosta!!!!!!!!!!!

        >>>>>>>>>>>>>>> se sattuuenemmän kun neulalla>>>>>>>>>>>>>>

        aijjaa onko kokemusta?
        asia on niin, että korvareiätkin ammutaan, ja se puhdistetaan ennen kuin laitetaan.. ja siihenkään ei oo koskaa kuoltu, ja mitä sitte vaikka joku rustokudos vähän meniski sivuun? ei se mitää haittaa.
        Ite otin nenäkorun ampumalla, makso 10 e ja oon tosi tyytyväinen. Ei sattunut, säikähti vain sitä pyssyä ku se napsahti kii, mutta muuten ei mitää !


      • huohh33 kirjoitti:

        aijjaa onko kokemusta?
        asia on niin, että korvareiätkin ammutaan, ja se puhdistetaan ennen kuin laitetaan.. ja siihenkään ei oo koskaa kuoltu, ja mitä sitte vaikka joku rustokudos vähän meniski sivuun? ei se mitää haittaa.
        Ite otin nenäkorun ampumalla, makso 10 e ja oon tosi tyytyväinen. Ei sattunut, säikähti vain sitä pyssyä ku se napsahti kii, mutta muuten ei mitää !

        Anteeksi mutta korvareijätkin suositellaan tehtävän neulalla.
        1.Pyssyä ei voi puhdistaa kunnolla että saasta kuolee (on se kiva saada AIDS kun "pyssy on kiva") lävistys instrumentit täytyy klaavata
        2. Joissain tapauksessa jos rusto vaurioituu pyssyn ansiosta voi tulla kauniit arpikudokset tai muuta vastaavaa
        3.Pyssy voi jäädä jumiin http://www.youtube.com/watch?v=ukXCwqwwRGE tuossa on hieno esimerkki


      • Anonyymi
        huohh33 kirjoitti:

        aijjaa onko kokemusta?
        asia on niin, että korvareiätkin ammutaan, ja se puhdistetaan ennen kuin laitetaan.. ja siihenkään ei oo koskaa kuoltu, ja mitä sitte vaikka joku rustokudos vähän meniski sivuun? ei se mitää haittaa.
        Ite otin nenäkorun ampumalla, makso 10 e ja oon tosi tyytyväinen. Ei sattunut, säikähti vain sitä pyssyä ku se napsahti kii, mutta muuten ei mitää !

        missä kävit ottamassa?


      • Anonyymi
        fioghdifgh kirjoitti:

        mä oon ottamassa nenä lävistystä...nii kannattaako ottaa se sillein ampumalla ku se ois nopeenpaa ja kivuttomampaa...?

        Ampumalla se voi tulehtuu helpommin että kannattaa ottaa jossain tatuointiliikkeessä missä tehdään neulalla ja se steriloidaan kunnolla niin saa turvallisemman ja kivemman lopputuloksen:)


      • Anonyymi
        huohh33 kirjoitti:

        aijjaa onko kokemusta?
        asia on niin, että korvareiätkin ammutaan, ja se puhdistetaan ennen kuin laitetaan.. ja siihenkään ei oo koskaa kuoltu, ja mitä sitte vaikka joku rustokudos vähän meniski sivuun? ei se mitää haittaa.
        Ite otin nenäkorun ampumalla, makso 10 e ja oon tosi tyytyväinen. Ei sattunut, säikähti vain sitä pyssyä ku se napsahti kii, mutta muuten ei mitää !

        Mist kävit hakee?


      • Anonyymi
        huohh33 kirjoitti:

        aijjaa onko kokemusta?
        asia on niin, että korvareiätkin ammutaan, ja se puhdistetaan ennen kuin laitetaan.. ja siihenkään ei oo koskaa kuoltu, ja mitä sitte vaikka joku rustokudos vähän meniski sivuun? ei se mitää haittaa.
        Ite otin nenäkorun ampumalla, makso 10 e ja oon tosi tyytyväinen. Ei sattunut, säikähti vain sitä pyssyä ku se napsahti kii, mutta muuten ei mitää !

        Mun korvis laitettiin lävistämällä eikä ampumalla


    • minääää

      otin lävistysliikkeestä, 25e. kultasepänliikkeistäki (joistain) saa, mutta ne ei vissiin oo kauheen niin sanotusti terveellisiä :D kun ne kait laitetaan pyssyllä, mikä on huono asia. lävistysliikkeessä tehdään neulalla. on myös hygieenisempää tehdä lävistysliikkeessä.
      ei sattunut yhtään. vaan nipisti pikkusen. tuntu oikeestaan aika hauskalta :) mutta se on yksilöllistä.
      mulla tuli siihen korun viereen patti, mutta se lähti pois puolen vuoden päästä korun otosta, kun lopetin korun putsaamisen septidinillä.
      mulla on aika usein nuha, ku olen allergikko. lävistys ei oo haitannu yhtään. joskus kyl otan sen niistämisen ajaks pois. mulla on siis semmone nappi. renkaan kans ehkä jo tulis ongelmia niistäessä..no enpä tiedä, ei välttämättä. ei oo kokemusta.

      • jaana s.

        Mä ja kaikki mun kaverit joilla on nenäläväri on ottanu Itiksessä sen sellasessa paikassa ku SilverWave.Kellään ei oo tulehtunu ja ollaan oltu tosi tyytyväisii.Ei tullu patteja


      • Mandzikka
        jaana s. kirjoitti:

        Mä ja kaikki mun kaverit joilla on nenäläväri on ottanu Itiksessä sen sellasessa paikassa ku SilverWave.Kellään ei oo tulehtunu ja ollaan oltu tosi tyytyväisii.Ei tullu patteja

        Niin, eräs kaveri otti Itiksessä napakorun ja se lävistäjä oli kännissää ja tökkäsi sen neulan suoraan napaan pystyyn. Siis navan sisälle, että ihan mite vaan jos haluaa itsensä uhrata. Nenäkorun laitto sattui mulla ainakin ihan helvetisti mutta se on henk.kohtasta


      • mie

        ai patti?? millanen patti? olix se iso tai hankala vai joku mätä patti tai olix siitä sulle ongelmia?? ai siulla se ei sattunut? mie oon meinaa ite hankkimassa nenään koruu, kannattaako?


      • emi__

        mulla on ollut nenälävistys jo pitemmän aikaa ja olen nyt 13 vuotias,mulla on nenäkoruna sellainen pallo mutta nenälävistys ei haittaa vaikka on nuha tai jotain muuta.minulle tehtiin se lävistys ihan liikkeessä eikä sattunut.nenälävistyksen paraneminen kestää noin 1-3 kuukauteen ja sitä lävistystä pitää putsata 2 kertaa päivässä.kaikille nuorille jotka ajattelevat että viitsiikö ottaa nenälävistyksen niin siinä ei ole mielestäni mitään riskejä..


      • tietotekniikka

        sillon kun mää otin nenäkorun niin se oli koruliikeessä 7e..


      • Lavistaja
        emi__ kirjoitti:

        mulla on ollut nenälävistys jo pitemmän aikaa ja olen nyt 13 vuotias,mulla on nenäkoruna sellainen pallo mutta nenälävistys ei haittaa vaikka on nuha tai jotain muuta.minulle tehtiin se lävistys ihan liikkeessä eikä sattunut.nenälävistyksen paraneminen kestää noin 1-3 kuukauteen ja sitä lävistystä pitää putsata 2 kertaa päivässä.kaikille nuorille jotka ajattelevat että viitsiikö ottaa nenälävistyksen niin siinä ei ole mielestäni mitään riskejä..

        TOTTAKAI ON RISKEJA. Keloidit ja muut arven liikakasvut. Katsokaa vaiks netist! Voi vittu teidan kanssa. suomalaiset aat ja oot ei toimi kun asun lontoossa. Ei voi mitaa


      • minääääh
        jaana s. kirjoitti:

        Mä ja kaikki mun kaverit joilla on nenäläväri on ottanu Itiksessä sen sellasessa paikassa ku SilverWave.Kellään ei oo tulehtunu ja ollaan oltu tosi tyytyväisii.Ei tullu patteja

        paljon se makso ? :D


      • heissuuli
        jaana s. kirjoitti:

        Mä ja kaikki mun kaverit joilla on nenäläväri on ottanu Itiksessä sen sellasessa paikassa ku SilverWave.Kellään ei oo tulehtunu ja ollaan oltu tosi tyytyväisii.Ei tullu patteja

        paljonko se siellä makso?


      • Jokutytsy
        Lavistaja kirjoitti:

        TOTTAKAI ON RISKEJA. Keloidit ja muut arven liikakasvut. Katsokaa vaiks netist! Voi vittu teidan kanssa. suomalaiset aat ja oot ei toimi kun asun lontoossa. Ei voi mitaa

        Tottakai niitä on mutta se todennäköisyys on erittäin pieni että tuleeko siitä hirveitä arpikudos vaurioita tai muita ja se riippuu ihan henkilökohtasesti miten oma keho reagoi yms ei siinä varsinaisesti sen suurempia ole :)


      • Anonyymi

        Elikkäs siis oon 13v ja haluaisin nenä korun eli sellasen pallon mutta pelkään neuloja todella paljon! Mutta sattuko teillä kun laitettiin ja paljonko makso oon ottamassa ihan lävistäjällä koska mulla tulehtunu korvat noin 4 kertaa ku ammuttu, mutta toivoisin että voisitte auttaa! Mitä liikkeitä oulussa on missä voi mun ikäiset ottaa koska oon menossa ouluun qstock ajaksi ja muuten vaasasta olen joten kiitos kaikille ketkä osaisi auttaa


    • Miimu

      ÄLÄ OTA LÄVISTYSTÄ KULTASEPÄNLIIKKEESSÄ! Vaikka oikealla lävistäjällä hintaa tuleekin enempi (n. 30 euroa), voit olla varma siitä, että lävistäjä osaa asiansa.

      • Kimmen

        On valitettavaa, että joillakin ihmisillä on aikaa, kanttia ja uskallustakin vääristellä asioita. Minäkin pidin mukavana ajanvietteenä lukea näitä juttuja. Mutta viime aikoina tältäkin palstalta alkaa mennä kiinnostus, kun täällä panetellaan, vääristellään asioita ja tehdään kiusaa toinen toisilleen.
        Se on silkka hallaa näille palstoille, koska uskottavuus menee jo pahasti miinukselle.Kiitos vaan!


    • likka

      moi!:)
      nenäkoru maksaa n.6 euroo, ja kyl niitä laitetaan kultasepänliikkeissäki...ite otin oulun romeossa ja juliassa...
      se ei satu mitään, sama ku korviksen laittais!:D
      eikä tulehu helposti...
      mua ei ainakaan oo haitannu vaikka onki ollu nuha...:) ja ollu jo kolmatta vuotta...xD

      • Minttu

        Voi taivas... ÄLKÄÄ OTTAKO NENÄLÄVISTYKSIÄ KULTASEPÄNLIIKEESSÄ PYSSYLLÄ!! Haloo, antakaa asiantuntijoitten hoitaa asia...


      • minävaan
        Minttu kirjoitti:

        Voi taivas... ÄLKÄÄ OTTAKO NENÄLÄVISTYKSIÄ KULTASEPÄNLIIKEESSÄ PYSSYLLÄ!! Haloo, antakaa asiantuntijoitten hoitaa asia...

        Moips.. ite otin n. vuos sitten kultasepäliikkeessä..(itikses maksoi 5 euroa) varmaan olis parempi ottaa oikeassa lävistysliikkeessä. Mulle tuli sellanen patti (?) ja nyt mä mietin että tuliko siksi että käytin septidiniä putsaakseni sen korun ja reiän?! haluasin taas ottaa nenäkorun mutta se reikä on kiinni.. eli kannattaisko ottaa uudelleen reikä oikeassa lävistysliikkeessä? koska nyt mulla on semmoinen "finni" siinä nenässä..


      • jaana s.
        minävaan kirjoitti:

        Moips.. ite otin n. vuos sitten kultasepäliikkeessä..(itikses maksoi 5 euroa) varmaan olis parempi ottaa oikeassa lävistysliikkeessä. Mulle tuli sellanen patti (?) ja nyt mä mietin että tuliko siksi että käytin septidiniä putsaakseni sen korun ja reiän?! haluasin taas ottaa nenäkorun mutta se reikä on kiinni.. eli kannattaisko ottaa uudelleen reikä oikeassa lävistysliikkeessä? koska nyt mulla on semmoinen "finni" siinä nenässä..

        tääl onnistu:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000012&conference=1500000000000019&posting=22000000003827023


      • Minttu
        minävaan kirjoitti:

        Moips.. ite otin n. vuos sitten kultasepäliikkeessä..(itikses maksoi 5 euroa) varmaan olis parempi ottaa oikeassa lävistysliikkeessä. Mulle tuli sellanen patti (?) ja nyt mä mietin että tuliko siksi että käytin septidiniä putsaakseni sen korun ja reiän?! haluasin taas ottaa nenäkorun mutta se reikä on kiinni.. eli kannattaisko ottaa uudelleen reikä oikeassa lävistysliikkeessä? koska nyt mulla on semmoinen "finni" siinä nenässä..

        Se patti on mitä luultavimmin arpikudosta. Osta apteekista niin vahvaa kortisonivoidetta ilman reseptiä kun mahdollista ja pistä pattiin. Pitäisi auttaa, itsellä ainakin auttoi :). Jos vielä aiot ottaa nenään lävistyksen, kannattaa tosiaan ottaa ammattilaisella. Se on hieman kalliimpi, mutta kannattaa.


      • Nenäkoru
        Minttu kirjoitti:

        Se patti on mitä luultavimmin arpikudosta. Osta apteekista niin vahvaa kortisonivoidetta ilman reseptiä kun mahdollista ja pistä pattiin. Pitäisi auttaa, itsellä ainakin auttoi :). Jos vielä aiot ottaa nenään lävistyksen, kannattaa tosiaan ottaa ammattilaisella. Se on hieman kalliimpi, mutta kannattaa.

        Joo mun kamulla oli nenäkoru ja se käytti tota septimiä (mikä onkaan) kun se oli silleen vaa ruiskassu sitä joka päivä .. Nii pian siihen reiän päälle tuli finni ja se joutu ottaan sen pois


      • *Tahtoo lävärin!!*
        Nenäkoru kirjoitti:

        Joo mun kamulla oli nenäkoru ja se käytti tota septimiä (mikä onkaan) kun se oli silleen vaa ruiskassu sitä joka päivä .. Nii pian siihen reiän päälle tuli finni ja se joutu ottaan sen pois

        Entä sitten kun ei tahdokaan enää nenäkorua? Koru otetaan ja pois ja...? Meneekö reikä umpeen, vai jääkö se siihen? Entä onko se kovinkin ruman näköinen ilman korua, siis pelkää reikä?


      • Minttu
        minävaan kirjoitti:

        Moips.. ite otin n. vuos sitten kultasepäliikkeessä..(itikses maksoi 5 euroa) varmaan olis parempi ottaa oikeassa lävistysliikkeessä. Mulle tuli sellanen patti (?) ja nyt mä mietin että tuliko siksi että käytin septidiniä putsaakseni sen korun ja reiän?! haluasin taas ottaa nenäkorun mutta se reikä on kiinni.. eli kannattaisko ottaa uudelleen reikä oikeassa lävistysliikkeessä? koska nyt mulla on semmoinen "finni" siinä nenässä..

        Mä suosittelen ottamaan oikeessa lävistysliikkeessä neulalla!:)
        Pateista mulla ei oo mitään tietoo...


      • kysymysmerkki?
        Minttu kirjoitti:

        Mä suosittelen ottamaan oikeessa lävistysliikkeessä neulalla!:)
        Pateista mulla ei oo mitään tietoo...

        no paljonko mahtaa maksaa liikkeessä laittaminen
        ??


      • Sakata
        Nenäkoru kirjoitti:

        Joo mun kamulla oli nenäkoru ja se käytti tota septimiä (mikä onkaan) kun se oli silleen vaa ruiskassu sitä joka päivä .. Nii pian siihen reiän päälle tuli finni ja se joutu ottaan sen pois

        En tiiä mutta jostain oon lukenu että pitäisi puhdistaa vain lämpimällä vedellä.


      • Jokutytsy
        minävaan kirjoitti:

        Moips.. ite otin n. vuos sitten kultasepäliikkeessä..(itikses maksoi 5 euroa) varmaan olis parempi ottaa oikeassa lävistysliikkeessä. Mulle tuli sellanen patti (?) ja nyt mä mietin että tuliko siksi että käytin septidiniä putsaakseni sen korun ja reiän?! haluasin taas ottaa nenäkorun mutta se reikä on kiinni.. eli kannattaisko ottaa uudelleen reikä oikeassa lävistysliikkeessä? koska nyt mulla on semmoinen "finni" siinä nenässä..

        Kannattaa käyttää jos otat uuden reijn niin merisuolavesi liuosta siihen puhdistukseen ei tosiaan kannata käyttää desinfiointiaineita tai muita sellaisia :)


    • Minttu

      Moi!
      Siitä on vain jotain 3 päivää, kun olin samassa tilanteessa kun sä.
      Mun nenälävistys (semmonen hopeanvärinen nappi)makso 25e Skin Craftissa, Turussa. Mun kamu otti Needle Pointissa Raumalla ja sen makso 40e, eli niit on monenhintasia.
      Mä en kehottais menee kultasepän liikkeeseen, koska siellä yleensä laitetaan ampumalla, eikä välineet oo tarpeeks hygieeniset.
      Ei se satu! Ja se on hetkessä ohi.:D Joten rohkeasti vaan!
      Tulehduksesta mulla ei oo vielä kokemusta, mutta oikeaoppisella hoitamisella, se tuskin tulehtuu.
      Mulla ei oo vielä ollut nuhaa, mutta veikkaan ettei se ainakaan paljoa haittaa. Mulla ei oo ollu yhtään kipua tässä lävistyksessä ja hyvältä näyttää!:)
      Onnee ja tsemppii sulle!

      • ellu

        yhdyn muihin ketkä varoittelevat kultasepänliikkeistä EI SAA OTTAA!! Itse tyhmänä menin ottamaan kolme uutta reikää korviin kultasepänliikkeesä ja tulos oli: yksi vinoon menny korvi ja kahdessa muussa kauhe menlekin puolensetin rako että näuttää kin kauniilta;(


    • _Sinzu^^

      Hei!

      Nenäläväri maksaa noin. 30-45 euroa , paikasta riippuen.. paikassa , jossa mä otin maksoi rengas ja tappi 35e. ja jos halus tappii sellatteen värillisen kiven ni 40 e.. vaikka laitettaiski kultasepän liikkeessä ampumalla , nii älä laita siellä... en kyllä usko että niitä siellä laitetaa , mutta niitäki paikkoja löytyy.. siellä on todella suuri tulehtumisen riski.. ja vaikka liikkessäki laitettais ampumalla ni en suosittele , koska sillä ampumakoneella laitetaan kaikille ja siinä on sit kaikkien pöpöt.. oikeassa paikassa laitettaessa neulat ja muutkin välineet ovat uusia ja kertakäyttöisiä... verenvuoto ja kipu ovat yksilöllisiä.. mutta voin sanoa ettei se kellään niin paljoo satu.. eikä tulehtumis vaaraa ole jos vaan ite älyää sitä puhdistaa... otin ite nenään lävärin just muutama päivä sitten xD se on vähä pelottava kokemus ja sattuu vähän , muttei paljoo.. mulla vaan kävi siinä sillee et meni kai vähä väärään paikkaan ja siitä tuli aikas paljo verta.. jälkeen päi vähän pyörryttiki , mutta nyt se on ihan ok.. :) välillä vähän kipee,... ja oon ite tehny napaan lävärin ja voin sanooe etten suosittele sitä / mitää lävärii tehtävä ite.. :(

      toivottavasti tästä on ees jtn apuu.. =) xD

      terv. sini

      p.s : Jos otat sen liikkeessä muista että sulla pitää olla vanhempi mukana tai lupalappu , jossa puhelinnumero...

    • Minä vain

      Moi. Näin sun kysymyksen vast nyt, mut annan oman mielipiteen... Sen laittaminen ei satu, sen jälkeen kylläkin hiukan, vähän kuin korvakoru. Nenäkoru ei myöskään tulehdu kauhen helposti (ainakaan minulla) jos siitä huolehtii ja puhdistaa tarpeeksi usein.
      Sen hinta on noin 20e. Minun koruni maksoi jotain 5 euroo ja laittamainen 15.. Nenäkoruja ei laiteta kultasepänliikkeissä vaan oikeissa lävistysliikkeissä... (minulla Turussa)

      Tässä minun mielipiteeni.. :)

      P.S Oletko jo ottanut sen?

    • Mine....

      No tota... Oon ajatellu ottaa nenälävärin, mut en oo viel uskaltanu kysyä porukoilta lupaa ^^'
      Niin että.. tiedättekö jotain hyvää lävistysliikettä tässä Turun seudulla, jossai ei maksais ainakaan neljääkymppiä enemäpää? Ja.. Entä jos ottaa korun kun koulut loppuu, niin eikö sitten sais mennä uimaan kesällä?

    • Jeninaa S

      Hei!! nii että jos asut helsingissä, voit mennä itäkeskuksen silverwaween vaikkapa ottamaan. Sielä maksaa 10 euroa .. siis laittaminen. Kaupanpäälle saat harjoituskorun. Haittaa se jos sinulla on nuha ja pidät nenäkorua, voi räkää mennä sen sisään ja sitten se tulehtuu ja paisuu. Siis se paisuu vain tässä nuha tapauksessa. ;D

    • peloissaan oleva

      Mulla on nenärengas ollu jo kohta tuota 4 viikkoo,ja se on nyt jo tulehtunu. reiän kummallakin puolella on "pallo" joka on jotain kudosta.. nenä ei oo kipee ollenkaan,mut jos joku tietää mitä mun pitää tehä niin helppikää.. :S

      • Tiedänkyllä

        Tosta sun arpikudos jutustasi: tässä jo joku suosittelikin, että hae apteekista mahdollisimman vahvaa kortisonia. Sen pitäisi auttaa, muussa tapauksessa sun kannattaa mennä ihotautilääkärille, joka määrää kovemmat lääkket. ^^


      • jauu
        Tiedänkyllä kirjoitti:

        Tosta sun arpikudos jutustasi: tässä jo joku suosittelikin, että hae apteekista mahdollisimman vahvaa kortisonia. Sen pitäisi auttaa, muussa tapauksessa sun kannattaa mennä ihotautilääkärille, joka määrää kovemmat lääkket. ^^

        Hei :) sitä vain että tietääkö kukaan Helsingissä mitään lävistysliikettä? Meinasin ensin ottaa tuolla itiksessä siellä kultasepänliikkeessä, mutta kun nyt on kuullut niin paljoo ettei kantsi ampumalla ottaa, niin että voiko joku sanoa Helsingissä jonkun lävistysliikkeen?


      • neotheone
        jauu kirjoitti:

        Hei :) sitä vain että tietääkö kukaan Helsingissä mitään lävistysliikettä? Meinasin ensin ottaa tuolla itiksessä siellä kultasepänliikkeessä, mutta kun nyt on kuullut niin paljoo ettei kantsi ampumalla ottaa, niin että voiko joku sanoa Helsingissä jonkun lävistysliikkeen?

        kannattaa ottaa kaikki lävistykset ja tatuoinnit igorsilla... hän on suomen paras lävistäjä, ja kouluttanut myös monia huippulävistäjiä... hänen liikkeitään löytyy ympärisuomea... mm; helsingistä ja korialta... itse olen ottanut häneltä nenärenkaan eikä sattunut yhtään ja tulu hyvää jälkeä!


      • vaikeuksissa oleva

        Mulle laitettiin nenäkoru vähän ennen joulua ja nyt sain kamalan nuhan! Mulla on sellainen nappi jossa on semmonen "koullu" sisäpuolella! Niistaminen käy tosi kipeää! Onko jollaki neuvoa miten sais niistettyä kunnolla?


      • nenäkoru
        neotheone kirjoitti:

        kannattaa ottaa kaikki lävistykset ja tatuoinnit igorsilla... hän on suomen paras lävistäjä, ja kouluttanut myös monia huippulävistäjiä... hänen liikkeitään löytyy ympärisuomea... mm; helsingistä ja korialta... itse olen ottanut häneltä nenärenkaan eikä sattunut yhtään ja tulu hyvää jälkeä!

        Mistä mä voin ottaa nenäkorun? Sattuuko se paljon? Onko vantaalla, nummelassa, karkkilassa tai jossain lähellä lävistysliikkeitä? Mitkä on lävistämisen vaiheet?


      • igorsigors..
        neotheone kirjoitti:

        kannattaa ottaa kaikki lävistykset ja tatuoinnit igorsilla... hän on suomen paras lävistäjä, ja kouluttanut myös monia huippulävistäjiä... hänen liikkeitään löytyy ympärisuomea... mm; helsingistä ja korialta... itse olen ottanut häneltä nenärenkaan eikä sattunut yhtään ja tulu hyvää jälkeä!

        Kotkassakin on kuulemma igors c:


    • |sus

      Saako Silloin uida jos käy ottamassa vaikka samalla viikolla nenäkorun???? Ku otan ens kuussa nenäkorun ja meillä alkaa sillo samal viikolla uinnit??

      • -enkeli

        Jotkut kyselivät mistä saisi hyvän korun. Voisin itse omasta kokemuksesta suositella jo mainittua Itäkeskuksen Silver Wavea. Hinta on tällä hetkellä nenänsivuun sellaiset 11 euroa ja lävistäjän osaa kyllä asiansa! Hintaan kuuluu myös ensikoru (joita on tähän asti ollut ainakin kultainen ja hopea pallo, sekä joku yksi erilainen).

        Lävistys hoidetaan heti, kohda desinfioidaan paikalla ja lävistys ammutaan kivuttomasti kohtaan. Tietysti se kirpaisee vähän, ja tuntuu hieman jälkeenpäin mutta kipu ei ole läheskään niin paha, kuin voisi kuvitella.
        Mukana saa hoito-ohjeen, joten desinfiointi aine pitää ostaa itse ja lävistystä pitää puhdistella huolellisesti ainakin ottamisen jälkeen hyvin, tietysti jatkossakin. Ja liikuttaa usein.
        (Ensimmäisinä päivinä korun reunaan tulee usein kuivia kohtia, jotka suosittelen puhdistamaan huolella, ettei lävistys tulehdu).

        Lävistyksen on mahdollista tulehtua, mutta tässä tapauksessa korua EI MISSÄÄN NIMESSÄ SAA OTTAA POIS. Tulehduksen annetaan mennä ohitse.

        Edellämainitusta uimisesta hoito lappusessa luki näin:

        " Älä sauno tai ui vähintään kolmeen vuorokauteen rei'ityksestä."

        Hoito-ohjeissa luki myös, että ensikorun pitää olla neljä viikkoa reiässä, ennenkuin siihen saa vaihtaa uuden korun (Silver Wavessa on halvalla yksinkertaisia koruja). Nenän rei'ityksessä kyseinen aika on kuitenkin vain 2 viikkoa. Parempi siis pitää varman päälle!

        Niin ja Silver Wavessa annetaan nenäkoruun lukko mukaan, se laitetaan mieluiten seuraavaksi yksi paikalleen enkä suosittele, että sitä otetaan enää sen jälkeen pois, mutta kuin jos vaihdat korun. Sitä on nimittäin hankala laittaa ja ottaa pois.



        Vielä nuhasta, napin kanssa on hankalaa niistää mutta esim. renkaan kanssa se on huomattavasti helpompaa!


      • ericaz
        -enkeli kirjoitti:

        Jotkut kyselivät mistä saisi hyvän korun. Voisin itse omasta kokemuksesta suositella jo mainittua Itäkeskuksen Silver Wavea. Hinta on tällä hetkellä nenänsivuun sellaiset 11 euroa ja lävistäjän osaa kyllä asiansa! Hintaan kuuluu myös ensikoru (joita on tähän asti ollut ainakin kultainen ja hopea pallo, sekä joku yksi erilainen).

        Lävistys hoidetaan heti, kohda desinfioidaan paikalla ja lävistys ammutaan kivuttomasti kohtaan. Tietysti se kirpaisee vähän, ja tuntuu hieman jälkeenpäin mutta kipu ei ole läheskään niin paha, kuin voisi kuvitella.
        Mukana saa hoito-ohjeen, joten desinfiointi aine pitää ostaa itse ja lävistystä pitää puhdistella huolellisesti ainakin ottamisen jälkeen hyvin, tietysti jatkossakin. Ja liikuttaa usein.
        (Ensimmäisinä päivinä korun reunaan tulee usein kuivia kohtia, jotka suosittelen puhdistamaan huolella, ettei lävistys tulehdu).

        Lävistyksen on mahdollista tulehtua, mutta tässä tapauksessa korua EI MISSÄÄN NIMESSÄ SAA OTTAA POIS. Tulehduksen annetaan mennä ohitse.

        Edellämainitusta uimisesta hoito lappusessa luki näin:

        " Älä sauno tai ui vähintään kolmeen vuorokauteen rei'ityksestä."

        Hoito-ohjeissa luki myös, että ensikorun pitää olla neljä viikkoa reiässä, ennenkuin siihen saa vaihtaa uuden korun (Silver Wavessa on halvalla yksinkertaisia koruja). Nenän rei'ityksessä kyseinen aika on kuitenkin vain 2 viikkoa. Parempi siis pitää varman päälle!

        Niin ja Silver Wavessa annetaan nenäkoruun lukko mukaan, se laitetaan mieluiten seuraavaksi yksi paikalleen enkä suosittele, että sitä otetaan enää sen jälkeen pois, mutta kuin jos vaihdat korun. Sitä on nimittäin hankala laittaa ja ottaa pois.



        Vielä nuhasta, napin kanssa on hankalaa niistää mutta esim. renkaan kanssa se on huomattavasti helpompaa!

        En ole kyllä ottamassa ampumalla kun siitä kaikkea juttuja kuulee..Minkälainen koru pitäisi ottaa?? Kun jossain lukee että ei missäään tapauksessa saa ottaa semmoista korua missä on takapuolella sitä korua pitävä pallo..Pitäis ottaa semmonen koru minkä takapuolella on semmonen "koukku" XDD Onko totta??

        Ja sitten vielä hoidosta.Niin kun on ottanut sen niin millä aineella sitä sit hoitaa?

        Onko joku käynyt ottamassa korun keskisellä ripalla?? Entä kankaanpäässä??


      • ericaz
        ericaz kirjoitti:

        En ole kyllä ottamassa ampumalla kun siitä kaikkea juttuja kuulee..Minkälainen koru pitäisi ottaa?? Kun jossain lukee että ei missäään tapauksessa saa ottaa semmoista korua missä on takapuolella sitä korua pitävä pallo..Pitäis ottaa semmonen koru minkä takapuolella on semmonen "koukku" XDD Onko totta??

        Ja sitten vielä hoidosta.Niin kun on ottanut sen niin millä aineella sitä sit hoitaa?

        Onko joku käynyt ottamassa korun keskisellä ripalla?? Entä kankaanpäässä??

        ..että onko treellä joku merkittävän hyvä lävistysliike??


      • nenis
        ericaz kirjoitti:

        ..että onko treellä joku merkittävän hyvä lävistysliike??

        Laittaisin 12 vuotiaana nenäkorun.
        Äiti:ok, raha:ok, kaikki ok mut tietääkö joku missä voi laittaa vaasassa nenäkoruja?
        Menisin ihan oikeelle lävistäjälle. ajattelin haircenteriä. paljo tulee yhteensä ku laittaminen maksaa 27e. Eli paljonko titaani koru suunnilleen maksaa?


      • ;))
        nenis kirjoitti:

        Laittaisin 12 vuotiaana nenäkorun.
        Äiti:ok, raha:ok, kaikki ok mut tietääkö joku missä voi laittaa vaasassa nenäkoruja?
        Menisin ihan oikeelle lävistäjälle. ajattelin haircenteriä. paljo tulee yhteensä ku laittaminen maksaa 27e. Eli paljonko titaani koru suunnilleen maksaa?

        Mulla on nenäläväri. Laitatin sen noin kuukausi sitten. Oon kakstoista vuotias. Itseni kohdalla laittaminen sattu iha saatanasta. Kyyneleet tuli ihan väkisin. Olin ihan oikealla lävistäjällä ja se maksoi 50e plus risat. Kyllähän se kannatti siitä maksaa. Älkää laittako pyssyllä. Kun se puristi pihdit ajattelin että mä kuolen, se sattui niin hitosti. Mutta sitten kun se neula työnnettiin, niin en edes tuntenut sitä. Jälkeen
        päin katottuna oon tosi tyytyväinen että otin nenäkorun. Ja titaani koru maksoi kohdallani 21.50e. Muistakaa alle 16w, ottakaa huoltaja mukaan laittamaan. Omani ei oo tulehtunut tai muuta. Vähän se on punottanut. Noin kahden viikon päästä laitosta menin uimaan ja saunaan. Hyvin se siihen reagoi. Vaihdoin korun kuukauden päästä. Kannattaa muuten laittaa ekoiksi öiksi jonkunlainen laastari että se koru pysyy.


      • joku...

        oot vrm saanu jo vastauksen ja uintinne jo ollukkii (koska vuosi 2007 xd) mut ei saa uida. ihan näin muillekki tiedoks. c:


    • Jännittää

      Olen siis ottamassa nenäkorua.Paljon on tullut luettua muiden kokemuksia ja näin päin pois,mutta yksi asia jäi mietityttämään.Minulla kun on aika herkkä nenä[eli tulee aika herkästi verta],niin ''pelkään'' sitä että alkaa verenvuoto siinä kun lävistäjä laittaa ne pihdit sinne nenään..Vai olenko ymmärtänyt väärin?Onko mahdollista että nenä alkaa vuotaa?Vastauksia ;)

      • juupajuujuuu

        minä olen käynyt ottamassa nenälävärin ja ei ainakaan mulla tullut verta eikä se sattunut yhtään...vaikka mä eka olin ihan paniikissa siinä tuolissaXD mut kuiteskin eikä kukaan mun kamu oo kertonu et niillä ois tullu verta...mulla kans tulehtu tää läväri tappelus kun tappelin yhen akan kaa niin se löi mua nenää nii läväri tulehtu\\:


      • ashjtfhdgd
        juupajuujuuu kirjoitti:

        minä olen käynyt ottamassa nenälävärin ja ei ainakaan mulla tullut verta eikä se sattunut yhtään...vaikka mä eka olin ihan paniikissa siinä tuolissaXD mut kuiteskin eikä kukaan mun kamu oo kertonu et niillä ois tullu verta...mulla kans tulehtu tää läväri tappelus kun tappelin yhen akan kaa niin se löi mua nenää nii läväri tulehtu\\:

        Minkä hintanen on nenälävistys?
        Itsellä maksoi 49 euroo, korkea hinta siks, koska olin oikealla lävistäjällä laittaas.

        Ja saako sellasen vaikka jostain kultasepänliikkeestä?
        En oo varma. Kyllä uskon, mutta en suosittele sitä.

        Sattuuko se kauheasti? Tulehtuuko helposti?
        Mulla sattu ihan helvetisti! Tuntu ettei selviä siitä hengissä. Mutta kas kummaa henki pihisee vielä :) Kaikilla on eri kipukynnys joillain voi sattua niinkun mull, ja toisilla se ei välttämättä ota yhtään kipeää.

        Miten sitten kun on nuha, haittaako se jos on lävistys?
        Mulla se ei oo haitannut. Mutta aina kun niistää paperiin, pitää olla varovainen ettei vetäise vahingossa korua pois.


        Sitte vielä kannattaa mennä ihan oikealle lävistäjälle. Tottakai se maksaa enemmän mutta siellä ne tehdään kunnolla, ja hyvin ja oikeilla välineillä. Eli pihdeillä ja neulalla. Lävistys on tosi nätti suosittelen! :)


    • Wondering84

      Tietääkö joku milloin nämä "uudenlaiset" nenätapit (eli kierukka-malliset) on ilmestyneet?

      Itse otin juuri korun ja mietiskelen vain. En edes haluaisi käytää niitä joissa on ruuvattava pallolukko.

      • SmileyGril

        ...että ku itse otan (ehkä) toiseen kosvaan 2 koruu nii kamu sano että haluu nenäkorun tai huulenalapuolelle. Niin että kannattaako mun kamun ottaa nenäkoru, ja suosittelenko sitä sille? Ei oo ollu puhetta kun vaa sen verran että ottaa joskus nenäkorun... Ollaan molemmat 11w että mikä ois hyvä "ikäraja" nenälävistyksen ottoon?

        PS: Lueskelin näitä sivuja ja päätimpä vaan kysyy :)


      • t-iiaaaa
        SmileyGril kirjoitti:

        ...että ku itse otan (ehkä) toiseen kosvaan 2 koruu nii kamu sano että haluu nenäkorun tai huulenalapuolelle. Niin että kannattaako mun kamun ottaa nenäkoru, ja suosittelenko sitä sille? Ei oo ollu puhetta kun vaa sen verran että ottaa joskus nenäkorun... Ollaan molemmat 11w että mikä ois hyvä "ikäraja" nenälävistyksen ottoon?

        PS: Lueskelin näitä sivuja ja päätimpä vaan kysyy :)

        Mulla maksoin muistaakseni 35e.
        Laitoin 15-16v. ja nyt 18 pian 19v.

        Laitoin sen ihan parturi-kampaajalla.
        Se meni tosi nopeesti ku ampumalla laitettiin.
        En olis suostunu neulalla laittamiseen.. olisin viel enemmä pelänny.

        Vähän sattui laittaminen ei hirveesti..

        No mulla ei hirveesti haitannu ku oli se alkukorus kanssa vähä nuhaa.. ja sit ku ei tarvi käyttää alkukorua ja nuha olis nii se on helpompaa ku niis on se koukku ja alkukorus ei oo.
        Ja jouduin yön ajan käyttää silloin lävistyksen päällä laastaria ettei se lähe pois yös aikana..niis ohjeis luki mitä annettiin mulle.

        mutta suosittelen ottaa se on tosi nätti ja kannattaa muistaa puhistaa sitä


      • nipsu_
        t-iiaaaa kirjoitti:

        Mulla maksoin muistaakseni 35e.
        Laitoin 15-16v. ja nyt 18 pian 19v.

        Laitoin sen ihan parturi-kampaajalla.
        Se meni tosi nopeesti ku ampumalla laitettiin.
        En olis suostunu neulalla laittamiseen.. olisin viel enemmä pelänny.

        Vähän sattui laittaminen ei hirveesti..

        No mulla ei hirveesti haitannu ku oli se alkukorus kanssa vähä nuhaa.. ja sit ku ei tarvi käyttää alkukorua ja nuha olis nii se on helpompaa ku niis on se koukku ja alkukorus ei oo.
        Ja jouduin yön ajan käyttää silloin lävistyksen päällä laastaria ettei se lähe pois yös aikana..niis ohjeis luki mitä annettiin mulle.

        mutta suosittelen ottaa se on tosi nätti ja kannattaa muistaa puhistaa sitä

        Ei sattunu paljo ollenkaan, vähän nipisti. Otin sen ihan lävistäjällä ja se makso 65 euroo...
        Ihan hyvin on parantunu, lämpösellä vedellä oon puhdistanu aamuin illoin:)
        Mä en saanu mitään kummempia ohjeita, vaan ettei saa puhdistaa saippualla tms.


      • tsippa dippa
        nipsu_ kirjoitti:

        Ei sattunu paljo ollenkaan, vähän nipisti. Otin sen ihan lävistäjällä ja se makso 65 euroo...
        Ihan hyvin on parantunu, lämpösellä vedellä oon puhdistanu aamuin illoin:)
        Mä en saanu mitään kummempia ohjeita, vaan ettei saa puhdistaa saippualla tms.

        Eli otin just äsken nenälävistyksen,eikä sattun sen enempää kuin nipistys ja otin kultasepän liikkeessä
        ja makso 9 euroo titaani napilla.Kun lueskelin noita edellisiä juttuja niin paljon oli kielletty ottamasta kultasepän liikkeissä,mutta kerron sitten jos tulee jotaa ongelmia,toivottavast ei. Oon muuten 40 v.


      • Ööps
        tsippa dippa kirjoitti:

        Eli otin just äsken nenälävistyksen,eikä sattun sen enempää kuin nipistys ja otin kultasepän liikkeessä
        ja makso 9 euroo titaani napilla.Kun lueskelin noita edellisiä juttuja niin paljon oli kielletty ottamasta kultasepän liikkeissä,mutta kerron sitten jos tulee jotaa ongelmia,toivottavast ei. Oon muuten 40 v.

        Moi! Otin itse eilen nenälävärin ihan oikeassa lävistyslikkeessä. Kyseessä oli siis ihka ensimmäinen lävärini ja voitte vain kuvitella kuinka kovasti jännitin tilannetta. Onneksi lävistäjä käski kuitenkin hengitellä rauhallisesti ja niimpä jännitykseni kaikkosi. Ainut mikä sattui, oli neulan työntö nenään ja sekin vain vähäsen! Olin todella yllättynyt sillä minulle on kerrottu, että nenälävärin ottaminen sattuu kamalasti. Ihmettelin, että tässäkö tämä muka nyt oli :P Ei se tuntunut sen enempää kuin korvareikien otto ja lävistystilanne meni muutenkin ohi tooosi nopeasti. Eli suosittelen lämpimästi kaikille halukkaille!
        Muistakaa, että korun tulisi mielellään olla kirurgin terästä tai titaania. Nenälävärin otto lävistämällä on paljon turvallisempaa kuin ampumalla. Ampumalla tehty läväri rikkoo pahasti alueen ihoa ja rustoa ja paranee hitaammin. Se on myös aika epähygieenistä. Ja muistakaa puhdistaa lävistyksenne aina lämpimällä vedellä, EI desifiointiaineella!


      • Onni-klovni
        Ööps kirjoitti:

        Moi! Otin itse eilen nenälävärin ihan oikeassa lävistyslikkeessä. Kyseessä oli siis ihka ensimmäinen lävärini ja voitte vain kuvitella kuinka kovasti jännitin tilannetta. Onneksi lävistäjä käski kuitenkin hengitellä rauhallisesti ja niimpä jännitykseni kaikkosi. Ainut mikä sattui, oli neulan työntö nenään ja sekin vain vähäsen! Olin todella yllättynyt sillä minulle on kerrottu, että nenälävärin ottaminen sattuu kamalasti. Ihmettelin, että tässäkö tämä muka nyt oli :P Ei se tuntunut sen enempää kuin korvareikien otto ja lävistystilanne meni muutenkin ohi tooosi nopeasti. Eli suosittelen lämpimästi kaikille halukkaille!
        Muistakaa, että korun tulisi mielellään olla kirurgin terästä tai titaania. Nenälävärin otto lävistämällä on paljon turvallisempaa kuin ampumalla. Ampumalla tehty läväri rikkoo pahasti alueen ihoa ja rustoa ja paranee hitaammin. Se on myös aika epähygieenistä. Ja muistakaa puhdistaa lävistyksenne aina lämpimällä vedellä, EI desifiointiaineella!

        " korun tulisi mielellään olla kirurgin terästä tai titaania "
        -aika paksu väite lävistäjältäsi, että korun pitäis olla "kirurginterästä". Nikkeliähän se sisältää yli 10% eli lävistäjäsi on kyllä metsässä.
        " Ampumalla tehty läväri rikkoo pahasti alueen ihoa ja rustoa "
        -Nenänsivu EI ole rustoa, vaikka lävistäjäsi väittäisi mitä. Paranemisjutut on aina yksilöllisiä. Millähän mittarilla noi "paranee nopeammin" on mitattu? Turvallisuudesta voidaan olla yhtäläillä montaa MIELTÄ. Lävistäjäsi on nyt vaan kehitellyt tuollaiset mielipiteet. Tiedon kanssahan tuolla ei ole mitään tekemistä.

        Kaikkea ( ja kaikkia) te teinit uskottekin.

        ps. lehmät osaavat muuten lentää...


    • Dikihei`

      mun makso 11 euroo ihan liikkeessä tein

      • Ööps

        " korun tulisi mielellään olla kirurgin terästä tai titaania "
        -aika paksu väite lävistäjältäsi, että korun pitäis olla "kirurginterästä". Nikkeliähän se sisältää yli 10% eli lävistäjäsi on kyllä metsässä.

        LUE: http://www.wormz.org/materiaalit.html, itse taidat olla metsässä.

        " Ampumalla tehty läväri rikkoo pahasti alueen ihoa ja rustoa "
        -Nenänsivu EI ole rustoa, vaikka lävistäjäsi väittäisi mitä. Paranemisjutut on aina yksilöllisiä. Millähän mittarilla noi "paranee nopeammin" on mitattu? Turvallisuudesta voidaan olla yhtäläillä montaa MIELTÄ. Lävistäjäsi on nyt vaan kehitellyt tuollaiset mielipiteet. Tiedon kanssahan tuolla ei ole mitään tekemistä.

        En ole väittänyt, että nenän alue on rustoa! Etkö osaa lukea? Rustolla tarkoitin esim. korvan rustoa. Ja jos miettii nyt järjellä lävistyksen tekemistä ampumalla niin tottakai se rasittaa enemmän lävistysaluetta kuin neulalla tehty. Lisäksi se on edelleen epähygienista ja sehän vaikuttaa suuresti lävärin paranemiseen jos se esim. tulehtuu.


        Kaikkea ( ja kaikkia) te teinit uskottekin.
        Tätä on jo epätoivoista, et voi tietää ikääni failed.

        ps. lehmät osaavat muuten lentää...
        Sinä ilmeisesti osaat.


      • O-kl
        Ööps kirjoitti:

        " korun tulisi mielellään olla kirurgin terästä tai titaania "
        -aika paksu väite lävistäjältäsi, että korun pitäis olla "kirurginterästä". Nikkeliähän se sisältää yli 10% eli lävistäjäsi on kyllä metsässä.

        LUE: http://www.wormz.org/materiaalit.html, itse taidat olla metsässä.

        " Ampumalla tehty läväri rikkoo pahasti alueen ihoa ja rustoa "
        -Nenänsivu EI ole rustoa, vaikka lävistäjäsi väittäisi mitä. Paranemisjutut on aina yksilöllisiä. Millähän mittarilla noi "paranee nopeammin" on mitattu? Turvallisuudesta voidaan olla yhtäläillä montaa MIELTÄ. Lävistäjäsi on nyt vaan kehitellyt tuollaiset mielipiteet. Tiedon kanssahan tuolla ei ole mitään tekemistä.

        En ole väittänyt, että nenän alue on rustoa! Etkö osaa lukea? Rustolla tarkoitin esim. korvan rustoa. Ja jos miettii nyt järjellä lävistyksen tekemistä ampumalla niin tottakai se rasittaa enemmän lävistysaluetta kuin neulalla tehty. Lisäksi se on edelleen epähygienista ja sehän vaikuttaa suuresti lävärin paranemiseen jos se esim. tulehtuu.


        Kaikkea ( ja kaikkia) te teinit uskottekin.
        Tätä on jo epätoivoista, et voi tietää ikääni failed.

        ps. lehmät osaavat muuten lentää...
        Sinä ilmeisesti osaat.

        Lävistäjäsi on nyt vaan kehitellyt tuollaiset mielipiteet. Tiedon kanssahan tuolla ei ole mitään tekemistä.

        Lävistäjäsi on nyt vaan kehitellyt tuollaiset mielipiteet. Tiedon kanssahan tuolla ei ole mitään tekemistä.

        Lävistäjäsi on nyt vaan kehitellyt tuollaiset mielipiteet. Tiedon kanssahan tuolla ei ole mitään tekemistä.

        Lävistäjäsi on nyt vaan kehitellyt tuollaiset mielipiteet. Tiedon kanssahan tuolla ei ole mitään tekemistä.

        Lävistäjäsi on nyt vaan kehitellyt tuollaiset mielipiteet. Tiedon kanssahan tuolla ei ole mitään tekemistä.


        Joko meni perille?
        Seuraavaksi laitat sitten sellaisen linkin, jossa lääketieteellisesti todistetaan väittämäsi.
        Sun lävistäjäs on ainakin tiedoiltaan ala-astetasoa. Älyn lisäksi.


    • nenälävistettypyssyl
      • Self-maker

        Kuka niin on väittäny ettei sais ampua? Ei laissa ainakaan oo mitään sellasta pykälää.
        Noitahan tekee moniki liike ampumalla. Mullaki on ammuttu ja hyvin parani!
        Jos lävistysliike narisee noista ampujutuista, niin niillähä on vaan oma lehmä ojassa. Kyl mäki valehtelisin ja levittäisin pyssyistä kauhujuttuja jos olisin lävistäjä.

        Btw, noi linkin korut ei oo hienoja vaan huonoja (tuliks kirjotusvirhe?):
        Kirurginteräsroinaahan noi näytti olevan. Sitähän ei pidä susikaan ulvomatta.


      • -tietämätön
        Self-maker kirjoitti:

        Kuka niin on väittäny ettei sais ampua? Ei laissa ainakaan oo mitään sellasta pykälää.
        Noitahan tekee moniki liike ampumalla. Mullaki on ammuttu ja hyvin parani!
        Jos lävistysliike narisee noista ampujutuista, niin niillähä on vaan oma lehmä ojassa. Kyl mäki valehtelisin ja levittäisin pyssyistä kauhujuttuja jos olisin lävistäjä.

        Btw, noi linkin korut ei oo hienoja vaan huonoja (tuliks kirjotusvirhe?):
        Kirurginteräsroinaahan noi näytti olevan. Sitähän ei pidä susikaan ulvomatta.

        onko kukaan ottanut nenäkorua oulussa heaven & hell'issä ko haluisin ottaa siellä, mutta en tiiä paljonko se maksaa.. jos jollakin on kokemuksia, hyviä tai huonoja niin voisko vastailla? :) ja miten se tehhään työnnetäänkö neula vaan läpi ja sitte koru paikalleen vai mitä häh? :D


      • Utelias :)
        -tietämätön kirjoitti:

        onko kukaan ottanut nenäkorua oulussa heaven & hell'issä ko haluisin ottaa siellä, mutta en tiiä paljonko se maksaa.. jos jollakin on kokemuksia, hyviä tai huonoja niin voisko vastailla? :) ja miten se tehhään työnnetäänkö neula vaan läpi ja sitte koru paikalleen vai mitä häh? :D

        Mä sitä aattlein että miten sitä pitäs hoitaa sitte sen jälkeen kun sen on laittanu?? Millasella aineella se pitäs puhistaa? :S


      • Piikkimään
        Utelias :) kirjoitti:

        Mä sitä aattlein että miten sitä pitäs hoitaa sitte sen jälkeen kun sen on laittanu?? Millasella aineella se pitäs puhistaa? :S

        Jos laittaa ampumalla niin siit alueelta ne hermosolut tai vastaavat menee jotenki tunnottomiks(tai kuolee miten sen nyt sanois). Neulalla laittaessa alueelta tyrehdytetään veren kierto ja siten estetään vahingot. Sama juttu myös korviksissa, mutta en oo ite kyl huomannu mitää haittaa, vaikka onki ammutut. Suosittelisin kyllä, että kaikki namaan laitettavat lävistykset käytäisiin laittamassa ihan oikeissa liikeissä, ettei vain tulis mitään komplikaatioita. ´´^^
        Siitä puhdistuksesta sen verran että niitä ei sais kovin tujuilla aineilla puhdistaa kun ne kuivattaa ihoa ja paranemisessa menee sitten kauemmin. Kannattaa kysyä ammattilaisilta sitten kun käy laittamassa. Niillä on yleensä kaikki tieto päässä ja antavat ihan mielellään hoito-ohjelappusia. :)
        Eikä pitäis mitään kovin suurta arpea muuten jäädä, jos ei reikä ole tulehtunut aikasemmin.


      • chamina
        Piikkimään kirjoitti:

        Jos laittaa ampumalla niin siit alueelta ne hermosolut tai vastaavat menee jotenki tunnottomiks(tai kuolee miten sen nyt sanois). Neulalla laittaessa alueelta tyrehdytetään veren kierto ja siten estetään vahingot. Sama juttu myös korviksissa, mutta en oo ite kyl huomannu mitää haittaa, vaikka onki ammutut. Suosittelisin kyllä, että kaikki namaan laitettavat lävistykset käytäisiin laittamassa ihan oikeissa liikeissä, ettei vain tulis mitään komplikaatioita. ´´^^
        Siitä puhdistuksesta sen verran että niitä ei sais kovin tujuilla aineilla puhdistaa kun ne kuivattaa ihoa ja paranemisessa menee sitten kauemmin. Kannattaa kysyä ammattilaisilta sitten kun käy laittamassa. Niillä on yleensä kaikki tieto päässä ja antavat ihan mielellään hoito-ohjelappusia. :)
        Eikä pitäis mitään kovin suurta arpea muuten jäädä, jos ei reikä ole tulehtunut aikasemmin.

        mäkin haluun nenäkorun! oon saanut jo pitkän suostuttelun jälkeen porukoilta luvan sen ottamiseen. tietääkö kukaan tampereella jotain hyviä lävistyspaikkoja missä voisi sen nenäkorun ottaa? esim. onko putka hyvä paikka sen ottamiseen? paljonko se suurin piirtein siellä maksaisi? :) kiitti jos vastaatte.


    • ele_

      Minkä hintanen on nenälävistys?
      * Mulla maksoi 40euroa. Se riippuu hirveesti eri paikoista minkä hintaista on, kannattaa ottaa selvää :)

      Ja saako sellasen vaikka jostain kultasepänliikkeestä?
      * Minä ainakin kävin ottamassa kultasepänliikkeessä, siellä on töissä terveydenhoitaja alan ammattilainen ja toimii samalla myös lävistäjänän ammattina siellä. Ei ollut ollenkaan huono kokemus. Puhdisti kaikki välineet siellä huolellisesti, pesi kädet todella hyvin ja puhdisti nenänkin samalla. NEULALLA teki sen ja lävistäjä itsekkin sanoi että ei suositella ollenkaan ampumalla. :) Antoin tosi hyvät ohjeet miten hoidetaan matkaan :) Tosi hyvin on parantunut nenä, vaikka viikko sitten lauantaina kävin ottamassa, ei ole tulehduksia tullut.

      Sattuuko se kauheasti?
      * Kyllähän se tuntui inhottavalta/ärsyttävä nipistyksenä, lävistäjä varoitti että saattaa ns. ärsytyskyynel tulla vielä ja sehän tulikin :) jälkeen päin hieman jomotti nenää, mutta hävisi nopeasti. Sanon sen että menkkakivut on paljon kippeemmät kuin nenäkorun laitto!!! x)

      Tulehtuuko helposti?
      *Ei pitäsi tulehtua, ellet sormillasi sörki koko ajan sitä korua! Ja noudattaa hoito-ohjeita :)

      Miten sitten kun on nuha, haittaako se jos on lävistys? Kiitos vastanneille :D
      * Oon kuullut että hankala on niistää ja puhdistaa enemmän että koru ei vaan tulehdu.

      Otahan vaan se koru ja noudata ohjeita! :) Niillä pärjäät jo pitkälle sen korun kanssa.

      • pooplpoop

        ei missään nimessä ampumalla jossain kultasepänliikkessä! ihan oikealla lävistäjällä!!!1
        lasketteko leikkiä, minulla maksoi ihan reippaasti se jotain 45€.


    • Jos haluat hyvällä, oikealla lävistäjällä käydä, hinta on aika kallis (30 € ->). Ja sitä suosittelenkin. He osaavat antaa kunnon ohjeet, myyvät tulehduksia ehkäisevää spray:tä (Easypiercing), ja ottavat muutenkin vastuun työstään paljon paremmin kuin jotkut kultasepät.

      Mulla itsellä eka nenäläväri tulehtu pahasti koska typeryyksissäni laitoin siihen epämääräisen korun ennen kuin reikä oli kunnolla parantunut, ja lävistäjä käski antaa sen umpeutua ja käydä laitattamassa uudestaan. Niin sitten teinkin. Tokalla kertaa koru putosi kun olin suihkussa ja raotin sitä, ja läväri kerkesi umpeutua siinä ajassa kun ehdin lävistäjälle (asun 50 metrin päässä) ja odotin vuoroani (en osannut ite laittaa silloin korua paikalleen. Kolmas kerta sitten toden sanoi: nyt on ollut nenäläväri puoli vuotta, välillä kun olen päivätolkulla halpoja koruja pitänyt tulehtunut, mutta parantunut muutaman päivän sisällä siitä kun vaihdoin kunnon korun siihen takaisin. Hopeisia nenäkoruja en suosittele, mulla ne ainakin tulehduttaa nenän.

      Nuhasta vielä sen verran, että itselläni on kylmällä jatkuvasti vuotava nenä, eikä se ole mitenkään vaikuttanut lävistykseeni.

      Ja kyllä, se sattuu niin paljon että vedet tulevat silmistä.

      Kannattaa myös uskoa lävistäjää siinä että mikä kohta on sopiva korulle - he ovat alan ammattilaisia ja heillä on siitä yleensä parempi näkemys.

    • miva_

      itse annoin isoveljeni tehdä minulle nenäkorun toinen isoveljistäni piti päätäni paikalla etten nykäisisi sitä ja toinen tuikkasi injektio neulalla lusikkaa vasten läpi ja ei tuntunut paljon miltään, mutta verta tuli senkin edestä sitten. ;) mukava kokemus, ja maksoi vain 0,60 senttiä koru. Asun tuppukylässä ja kaupunkiin on matkaa nenäkoru on kotikonstein samoin myös kulmakoru. :) en tykkää tuntemattomissa paikoissa käydä koruja ottamassa kun en luota kyseisiin ihmisiin. :) en luopuisi tuosta kokemuksesta millään hinnalla.

      • molo:S

        mulla on se koru malli iha ihmeelline. siinä vaan on sellane kierukka. mut pysyy hyvin ellei rajusti nykäse elii pari kertaa oon saanu sitä tunkea läpi, joka muutes iha btw ei ole mitää helppoa hommaa!


      • ala-asteen nuija
        molo:S kirjoitti:

        mulla on se koru malli iha ihmeelline. siinä vaan on sellane kierukka. mut pysyy hyvin ellei rajusti nykäse elii pari kertaa oon saanu sitä tunkea läpi, joka muutes iha btw ei ole mitää helppoa hommaa!

        Otin Treen putkas tänää, ja ihan sikä nätti o! :D Ainoo vaa että se kierukka (tai kierre, spiraali) tunkee mun sieraimesta ulos! Ja jos käännän sen toisin päin, nenä perälle, nii sitte mua aivastuttaa.. What should I do? Onko tää väärän kokonen läväri mullle, vai onko mulla liian pieni nenu? :D


      • 13w
        ala-asteen nuija kirjoitti:

        Otin Treen putkas tänää, ja ihan sikä nätti o! :D Ainoo vaa että se kierukka (tai kierre, spiraali) tunkee mun sieraimesta ulos! Ja jos käännän sen toisin päin, nenä perälle, nii sitte mua aivastuttaa.. What should I do? Onko tää väärän kokonen läväri mullle, vai onko mulla liian pieni nenu? :D

        Itte oon myös lukenu muiden kokemuksista, mutta jäi mietityttämään että pitäisikö ottaa ampumalla vai neulalla? Miten paljon se sattuu? Mietin vain koska itselläni rusto on niin kovaa nenän kohdalla ... Vastaus ois iha nice :)


      • gorillajengi
        13w kirjoitti:

        Itte oon myös lukenu muiden kokemuksista, mutta jäi mietityttämään että pitäisikö ottaa ampumalla vai neulalla? Miten paljon se sattuu? Mietin vain koska itselläni rusto on niin kovaa nenän kohdalla ... Vastaus ois iha nice :)

        ota neulalla (: se maksaa enemmän, mut kuitenki turvallisempaa & kivuttomampaa. ei satu paljoa, mutta sekin on yksilöllistä. ;)


    • kuakka

      Voiko kokeilla sille et kuinka paljon neälävärin otto koskee, kun painaa nenänkohalt, nii kovaa et tylee kyyneleet silmist?

      • gjkg

        ei sitä nipistystä voi verrata siihen että neula menee sun nenästäs läpi...


    • parassss

      Kandee tehä ite kotona tulee parasta jälkeä ja tiedät mihin se tulee ja muuta!!!!!!

    • iiba

      mä otin eilen Storm tattoossa ampumalla eikä sattunu yhtään.se oli nopeesti ohi.makso 25e.siellä ammattilainen teki.no se oli mun kaveri niin........sain semmosen sprayn joka ehkäsee tulehduksia.

    • örmälöädfk,jhånepö

      Älkää menkö ottamaan kultasepänliikkeeseen! Ammattilävistäjälle kannattaa maksaa vaikka viiskymppiä, jos ei myöhemmin nenä mätäne naamaan kiinni!

    • Plörts.

      jjuu, miulle otetaan nenälävistys, tietäskö kukaan mitään hyvää liikettä Kuopiossa? Ja saako sen heti valita minkeelaisen ottaa?:D

    • joensuulainen

      itekkin oon aatellu nenään lävistystä, mutta mietin vaan että mites meikin kanssa esim. miten meikkivoiteen punottavalle nenälle saa kun siinä koru on ?

    • ölölööö

      ei vissiin kannata hirveesti tunkee sitä meikkivoidetta nenään jos on nenäkoru :--D
      Ite otin alle kuukaus sittte ja tää perkele on ihan tulehtunut, vaikka oon hoitanut kunnolla enkä oo räplänny sitä yms. ja ihan kunnon liikkeessä kävin otttamassa, ei sitä ampumalla kannata ottaa. mut kukin tavallaan.

    • KYSYJÄ :))

      MOI OLEN ITSE 10VOTIAS JA KOHTA 11KANNATTAAKO MUN OTTAA NENÄKORUU JA LAITETAANKO NIITÄ NENÄKORUJA NOKIALLA TAI TAMPEREELLA JA OLISKO MAHDOLLISIMMAN HALVALLA VASTATKAA NOPEETA JOOKO JA KIITOS KAIKILLE VASTAAJILLE:)

    • torkat!

      ärsyttää kysyjät SATTUUKO SATTUUKO SATTUUKO JA VIELÄ KERRAN SATTUUKO?!?!?

      JOILLAKIN ON KORKEE KIPUKYNNYS JOILLAKIN EI OO!

    • Tässä keskustelussa kaikki varmasti jotain 11-13 vuotiaita kersoja, jotka ei tiedä mistään mitään..

      Ensinnäkin, kun käytte ottamassa kultasepänliikkeessä pyssyllä ''lävistystä'' ns.. reikää.. se voi mennä helpostikkin vinoon aivan varmasti..


      Kannattaa siis mennä lävistäjälle, koska paljon hygienisempaa, ja he käyttävät suulappuja ja kumihanskoja..

      Aikuistukaa kaikki!

      • minä vain

        oon 12v. ja tiedän että toi puhuu asiaa!!!
        meen pian ottaan sen nenäkorun NEULALLA vaikka mikl on sellanen oikeesti et jos joku puhuu esim. verikokeista niin alkaa pistään sormenpäähän niinku nyttekki AAAAUUUU!


    • Roxyyyh

      Nenälävistys maksaa noin 5-15e. Nenälävistyksen voi saada joistakin kultasepän liikkeestä, mutta suosittelen kokenutta ja suosittua lävistysliikettä. Se, että sattuuko nenälävistys, riippuu sinusta itsestäsi. Jotkut valittavat, että sattui hirveästi, jotkut sanovat hyvillä mielin että ei sattunut laisinkaan. Nenälävistykset eivät tulehdu helposti, mutta esim. jos räplää jatkuvasti ja pyörittelee, niin saattaahan se sillä tavoinkin ärsyyntyä ja sen jälkeen tulehtua. Ja jos tulee paha nuha, niin suosittelen puhdistamaan nenäkorusi yhä useammin, sillä lukko osaan tarttuu helposti räkää.

    • :))

      voiko 15v ottaa nenäkorun ilman vanhemman lupaa? kun en asu enää kotona vaan koulun asuntolassa:)

    • hjryrg

      miten suostuttelen äidin? olen 13 ja äiti sanoo että lävistykset on vaarallisia ja etten saa ottaa edes lisää korviksia ennenku oon 18

    • drthtyh

      onko ensikorun ja tavallisen korun varsien paksuudella eroa? niinkuin korvakoruissa?

    • dädädää

      voiko hei joku auttaa? tein ite tän korun tasan viikko sitte, ja eilen siihe tuli illalla sellanen patti sisäpuolelle nenään aika lähelle reikää, ni mitä mä tän kanssa teen? oon pessy sitä lämpimäl vedel 2x päivässä ja käyttäny septidiniä

      /en oo varma korun materiaalista mut siin o sellane kiekurajuttu takana..

    • Whatwhatwhat!

      Teit itsellesi nenälävistyksen??? Mitä ihmettä, kuinka tyhmä voi ihminen olla... Nyt menet joko ihotautilääkärille (jos et desinfioinut lävistysvälineitä kunnolla, voit saada esim. verenmyrkytyksen) tai jollekin ammattitaitoiselle lävistäjälle (ei siis mihinkään kultasepänliikkeeseen vai oikeeseen lävistysliikkeeseen). Lävistäjät ovat ammattilaisia, he osaavat neuvoa tulehtuneen lävistyksen hoidossa. Mutta huom: ÄLÄ desinfioi lävistystä, ÄLÄ koske siihen, ÄLÄ ota korua pois!!

      • moee:D

        Oon 12w ja meen ottaa backstage tattooseen Järvenpäähän. En suosittele ottaa ampumalla koska siin on riskejä! Kiitos ja hei


    • Voiko 16v ottaa nenäkorun ilman vanhempien lupaa? Vai pitääkö täyttää sellainen lupalappu?
      -nenäkorua miettivä 16v tyttö

    • Anonyymi

      Näyttävät typeriltä, eikä kaikissa työpaikoissa suvaita niitä

    • Anonyymi

      Mä olisin ottamassa nenäläväriä mutta oon myös menossa samalla viikolla kylpylään... saanko uida siellä JOS EN SUKELLA?

    • Anonyymi

      Jos haluaa näyttää mahdollisimman rumalta niin mikä ettei; nenäkoru muistuttaa sonnin nokkarengasta ja täytetyt huulet lehmän vittua. Ja tie "kyöpelinvuorelle" varmistuu.

    • Anonyymi

      En tiiä aijjon hankii tänä w

    • Anonyymi

      Hankin nenä korun oon 11v tänä v

    • Anonyymi

      Saako nykyään halvemmalla kuin 40e en maksais 40e sen jälkeen kun luin nää kommentit et jotkut on saanu 10e

    • Anonyymi

      Okeiokeiokei!! Mä nyt oon täällä vähä vääränä vuonna mutta oon täs jo monta vuotta halunnu sen nenä lävärin.. Ja mulla ois tohon lahjakortti kultaseppää.. katotaa jos vanhemmat antaa luvan🥲

    • Anonyymi

      otin joskus 5 vuotiaana korvareiät/korvakorut ampumalla, sattui mutta olin vasta 5... olen ottamassa nenälävistystä mutta en kestä kipua kauheasti ja on neulakammo, jos ottaa semmoisen rinkulan muotoisen nenään (ei septumia) niin voiko sen ampua?

    • Anonyymi

      MSödödös,säädellä,dd.dööd

    • Anonyymi

      Töölössä,sisä,,ss,,säässä,s

    • Anonyymi

      Onko liian iso riski jos on keloidi nii kannattaako hankkia nenälävistys?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe