Suzuki Intruder Volusia 800

Tumppi76..

Onkos kokemuksia minkälainen prätkä on kyseessä?

35

5312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tehoton pikkucruiser

      osta 1800.

      • .,suzukisti..,

        On omat kiusat ruiskupeleissä matka-ajoa silmälläpitäen,tosiaan osta tuo isompi suoraan niin säästät kokeiluissa.


    • rew17

      No eipä tuo Volusia ruisku ole.

      • Ruiskuissa ei ole

        mitään kiusoja matka-ajossa eikä muutenkaan! Tehtaalta tullessaan saattavat hieman nykiä tasakaasulla,mutta asia korjaantuu helposti säädättämällä peli pajalla. Maksaa alle satkun.


      • ei m3 friikki
        Ruiskuissa ei ole kirjoitti:

        mitään kiusoja matka-ajossa eikä muutenkaan! Tehtaalta tullessaan saattavat hieman nykiä tasakaasulla,mutta asia korjaantuu helposti säädättämällä peli pajalla. Maksaa alle satkun.

        Useamman kesän Volusialla päästelleenä en voi kuin olla tyytyväinen pyörään. Vie todella mukavasti kahta kyytiläistä. Vääntöä piisaa. Isorunkoinen eli passeli vähän pidemmällekin kuskille. Kyytiläisellä paremmat oltavat, kuin esim. 1800:n penkillä.
        Siedettävä vak.maksu. Omasta mielestäni siis oiva valinta.


      • Jaa mitenniin muka
        ei m3 friikki kirjoitti:

        Useamman kesän Volusialla päästelleenä en voi kuin olla tyytyväinen pyörään. Vie todella mukavasti kahta kyytiläistä. Vääntöä piisaa. Isorunkoinen eli passeli vähän pidemmällekin kuskille. Kyytiläisellä paremmat oltavat, kuin esim. 1800:n penkillä.
        Siedettävä vak.maksu. Omasta mielestäni siis oiva valinta.

        kyytiläisellä paremmat oltavat?


      • ei m3 friikki
        Jaa mitenniin muka kirjoitti:

        kyytiläisellä paremmat oltavat?

        ...Volusiassa jalkatapit matalammalla, jolloin jalkojen asento parempi ja selkeästi parempi satula. Nämä kommentit on siis suoltanut hän, joka takana istuskelee.


    • VT 750 vs volusia

      Volusia kiinnostaa kanssa kun hinnat tippuneet siedettävälle tasolle.
      Onko sellanen laiska lotkottaja vai enemmän kierroskone? 52heppaa ?
      Vt 750 classic oli sopivan letkee mutta hieman liian laiska kuitenkin.Motarilla ei jaksanut mennä riittävästi. Siinä muistaakseni 45hp. Se meni myyntiin....

    • 800

      1 päällä ok. 2 reissukamat päällä ei riitä.ekan kesän jälkeen kyllästyt.osta suoraan isompi,niin säästät paljon rahaa ja voit keskittyä ajeluun!kokeiltu on.

      • Customeissa kaikki

        alle 1800cc on liian laiskoja.


    • kaikki

      alle 1900 paskoja.

      • optimaalinen m3

        Aivan mainiosti riittää 800:nen kahden hengen leppoisaan kruisailuun.


    • 800vn kawa 2tkm

      Riittääkö oikeasti? Onko kukaan ajanut volusialla oikeasti pitkään? Yli 30tkm?
      02 alettu tekeen vai miten? Moni vaihtaa keskiluokkasen kesän tai kahden jälkeen pois. Taitaa tuo 1100-1400 luokka olla suosituin kohta?

    • fgdghdf

      Riippuu miten läskin muijan on jumala antanut sinulle.

    • 800vn kawa 2tkm

      Heh! On tuo aikamoisen kokoinen.ISO.
      Onneksi ei tule kyytiin. Yksikseen saa ajella auringon laskuun... Nyt takasin volusiaan.

    • suzukikestääää

      Suurimmalle osalle harrastajia nuo keskiluokan customit tosiaan sellasia 1 akuden pelejä,onnittelut jos maltti kestää ajella pidempään !Tuo hintahaitari alkaa olee aika pieni kummiskin isompaan joten semmonen vaan heti niin säästyy rahaa,vaivaa ja murheita vaihtaessa. Volusia on kyllä yksi
      mukavimmista ,sopii aloittelevalle motoristille.

      • m3 kohdillaan

        Väännöt, tehot yms riittävät mainiosti Volusiassa 2-päällä ajeluun. Mikäli ei riitä, niin silloin on custom väärä pyörävalinta. Ei mitään vaikeutta pysyä liikennevirrassa 80:n aj 100:n alueella ja motarille en näe tarvetta mennä, kuin pakon edessä. Sielläkin naputtaa 2-päällä jouheesti 120 mittarissa. Kaikki kyytiin mahtuneet reissukamatkin on nurkumati kuljettanut.


    • VL 800-04

      samaa mieltä,VL ollut kax kesää,molempina kesinä ajanut noin 10th km,kyytiläisen kanssa ja ilman,joskus runsaatkin retkikamat mukana,hyvin on kerinnyt,ja jälleen kerran,vastatkaa alkuperäiseen kysymykseen??
      Joittenkin mielestä aina pitää olla iso ja isompi,osta "hossBoss"

    • Mielipiteitä lisäää

      Viivalla nämä: kawa vn 800 classic noin 4-5tonnia , honda vt 750 c2 noin 4-5tonnia vai sitten hieman uudempi ja kalliimpi suzuki vl 800 volusia noin 6-7tonnia. Kertokaapa suzukistit miksi ostaisin hieman kalliimman volusian? Raha ei kasva meidän puissa.
      Uudempi kilpailijoitaan mutta eihän näissä customeissa vuosiluku paljon merkkaa....
      Tehot,kuutiot,ulkonäkö kaikissa melkein sama. Mikä tekesi suzukista parhaan näistä kolmesta.
      Toki muitakin malleja voi suositella. Paksut lokarit on oltava eli fat and low.
      Yli 1000cc ei kiinnosta eli ei puhuta niistä enään.

      • Intru-11

        Oman valintani noista vaihtoehtoisista pyöristä vanhoilla päivilläni perustin ainoastaan huhu puheisiin. Ensinnäkin tuttavapiirissäni oli Intikoita joitakin ja ongelmista en ollut keneltäkäään kuullut. Kardaaniveto tosiaan on vähätöinen ja harmiton. Hondan varjoa jostain syystä tutut moittivat neiti pyöräksi. Tiedä sitä sitten miksi. Hondan tekniikkaan kyllä luotan. Kawasaki on tunnettu kansiongelimistaan. Tehoja kait pititäisi löytyä, mutta niitä en ollut etsimässä. Harrikat jätin väliin sen vuoksi, koska minua kiinnostaa enemmän ajaminen, kuin korjaaminen. Ongelmia en missään tapauksessa halunnut. Joten ostin vl800c Intrun. Ei se tosiaan mikään tykki ole, mutta kivaa letkeää menoa yks ja kaks päällä. Eikä normiautot kiihdytyksessä pärjää sillekään, kun väännään kraanan auki. Mutta mitä sitten. Vaihtoehtoja on. Ehkä hinta käytettynä kertoo jotain laitteen toimivuudesta.


    • custom forever

      Kyllähän hinta aina kertoo, missä mennään. Mikäli pyörämalli/-merkki ei ole kovin haluttu, niin hinta on silloin myös halvempi.
      Ai niin..... kyllä customissa pitää olla kardaaniveto.... ketjut kuuluvat ihan muihin peleihin.

    • mopotin2

      Kannattaa ottaa tuo 1800cc , se vaan on niin HYVÄ ja nuo alle tonniset alkaa olemaan vähemmän haluttuja jälleen myyntiä ajatellen!

    • halvalla vaan......

      1800cc aivan ylihintanen vempele. Oikeastaan rahat ei vois pistää huonommin meneen.
      Luien just usalaisesta äijästä joka oli ajanut kunnon lenkin ,oliko nyt 38osavaltion läpi/halki ja juurikin 800cc suzukilla. hieman jäi arveluttaan oliko pärrä juurikin volusia vai joku muu malli? Suzuki 800 kuitenkin.

    • hinta ok

      Ylihintainen verratuna mihin??????

    • VL800

      Loistavan mukava pyörä!! Kardaaniveto, tehot ja koko riittää kyllä kevyesti normaaliin käyttöön. Teho/kuutio lespaajat voi hankkia muovipyörän alleen.
      Volusiassa kaikki kohdallaan.

    • Muista tarkoitus!!!

      1800kokoluokan prätkiä välttäsin ihan sen takia et niissä rahaa kiinni aika paljon. Pitää löytyä käyttöä muuten alkaa ahdistaa jos 15000euroa seisoo tallissa ja maksut juoksee.Varmaan sen takia ne vaihtavatkin omistajaa niin usein?
      Itellä hieman vapaampaa tuon 5400euroa maksaneen kapineen kanssa... Nettimoton halvin volle varmaan

    • PuSe

      Molemmat toimii. Entinen M800 oli mukava peli kaupungissa ja pikkuteillä. Nykyinen Intruder 1500 on isolla tiellä parempi mutta kaikenlainen pyörittely parkkiapikoilla, kapeilla kaduilla ym. on sitten paljon jäykempää.
      Vääntöä on tosin kaksi päällä ihan eri tavalla ja se tekee pitemmistä reissuista leppoisia. Kulutus on lähes sama kuin kasisatasessa kun mennään 90 - 100 km/h tien päällä.

      Vanhaaa 1400:sta ei kannata edes harkita. Vanha kaasarikone haisee aina ja kulutus on turhan iso vrt. tankin koko. Sen kanssa joutuu aina kyttäämään bensa-asemia :(

    • 96vuoden honda

      Eikös tuo 1500 intru vasta syöppö olekkin? Näin olen lukenut.

      Ite aloitin 800kuutioisella ja nyt lähteen viides kausi 1100 hondalla. Tämä just sopivan kokoinen teholttaan ja ulkomitoiltaan. Toki volusia on iso kooltaan mutta luulisin et 300 lisä kuutioo tuntuu pidemmän päälle tarpeelliselta. Tämä on mukavampi motari nopeuksissa. Teho sama mutta kierroksia vähemmän.

    • Cruiseri

      Mitähän nämä isot miehet itkee että alle tonnisella ei pärjää. Itse kävin jo piikki-iässä pidempää lenkkiä kakspäällä 125cc shadowilla eikä mitään ongelmaa ollut. Huippunopeus kyseiselle yksilölle oli muistaakseni 125 alamäkeen, mutta 110 kaks päällä tasasella ihan ok. Jos matka-ajosta puhutaan ei sillon katsota kuinka pyörä jaksaa mennä 130km/h motarilla, saahan sillein nopeammin kilometrejä tietty mittariin mutta oliko se sitten letkeää custom ajelua.

      Tosi motoristit ajaa pyörällä mikä tuntuu omalta. Hyvänä esimerkkinä saksalainen keski-ikäinen herra joka kierti 125cc shadowilla eurooppaa, oli vaan suomeen joutunut hetkeksi jäämään odotottamaan pyörän korjausta. Kai tuo oli aikakin kun kevarilla taisi olla karvanalta 120tkm mittarissa kun toinen mäntä halkesi :D.

      Itse pidän customeissa enemmän letkeästä ajoasennosta ja ulkonäöstä, oli moottori sitten korkeelta vinkuva rivi4, V4 tai V2. Kahden ensimmäisen tapauksessa monesti kuitenkin tehojakin löytyy se 80 hevosta vaikka koneen koko monesti 700-800cc, tämä yhdistettynä 200-240kg omapainoon liikuttaakin jo kivasti. Ovat vaan harmi kyllä -80 luvun malleja, vaikka itse en ole säikähtänyt ikää jos luotettava malli kyseessä. Mistä päästään moottoripyöräilyn toiseen puoleen eli pyörän rakenteluun mutta ei siitä enempää kun ei nämä kuutioilla leuhkivat bolt-on miehet ymmärrä kuitenkaan.

      • clubi691

        Nyt puhut järkeä. Ei ne kuutiot ole pääsasia!


      • jiikoo2

        Tässä puhutaan asiaa. Itse moottoripyöräilyä 20 vuotta harrastaneena ja on ollu customia,enskaa,kilokyykkyä ja klassikoita. Hauskimmat laitteet on ollu klassikot ja pikkukustomit. Ihan hyvin niillä ajaa reissua ja kyläpäristelyä. Mihin tässä on kiire? Ovat vielä halpoja pitää. Vittu mä en ymmärrä näitä "osta isompi", "osta 1800" mukamas macho urpoja. Suurimmalla osalla näillä se taito hallita pyörää tai tehoja on järkyttävän paskaa. Just niitä jotka vaa ajaa absille kahville ja kotia. Sitte kahden vuoden päästä myydään möhkö kun meni kaikki rahat sen ostoon ja ylläpitoon. Byhyyy!!


      • Jos sanoo että
        jiikoo2 kirjoitti:

        Tässä puhutaan asiaa. Itse moottoripyöräilyä 20 vuotta harrastaneena ja on ollu customia,enskaa,kilokyykkyä ja klassikoita. Hauskimmat laitteet on ollu klassikot ja pikkukustomit. Ihan hyvin niillä ajaa reissua ja kyläpäristelyä. Mihin tässä on kiire? Ovat vielä halpoja pitää. Vittu mä en ymmärrä näitä "osta isompi", "osta 1800" mukamas macho urpoja. Suurimmalla osalla näillä se taito hallita pyörää tai tehoja on järkyttävän paskaa. Just niitä jotka vaa ajaa absille kahville ja kotia. Sitte kahden vuoden päästä myydään möhkö kun meni kaikki rahat sen ostoon ja ylläpitoon. Byhyyy!!

        pikkucustomi on hauskin laite,niin ei ole kyllä muita pyöriä ajanutkaan saati aikuinen mies! Customissa on mallina se huono puoli että mitä isompi sen parempi eikä iso mies tee mitään alle 1500cc. Jollain sporttipyörällä voi ajaa pienemmälläkin,mutta customin pitää olla iso! Naiset tietysti erikseen,mutten silti suosittele customia jos ei hallitse isoa sellaista.


    • Lepo vaan

      Se on niin että itse ainakin elän niin tylsää elämää et pakko moottoripyörän on sentään oltava päräyttävä. Tuntee elävänsä edes sen tunnin pari joka viikko.
      Elämyksiä ei järkeä.

    • Nalle B

      Aika iso kokoinen. Pieni moottori ei tässä mallissa haittaa. Kulkee kaksi päällä. Hinnasta ja kunnosta riippuu kannattaako ostaa. Yleensä kannattaa kokeilla monta eri mallia. Mutta ehkä isontuntuisin positiivisessä mielessä pikku customeista.

    • turpourpo

      VS800 parempi ja tehokkaampi, molemmat kuitenkin ajossa tehokkaampia kuin esimerkiksi 1400-1700 HD, koska HD painaa yli 400kg, siis Road King.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe