Mitä melua tämä voisi olla?

tunnistusapua kiitos

Ollaan tässä yritetty nyt ymmärtää, mistä oikein johtuu kerrostalossa öisin kuuluva ääni. Haluaako joku yrittää arvata ja auttaa?

Ääni alkaa yleensä puolenyön jälkeen, välillä taukoaa, välillä alkaa uudelleen. Soundi on vaimea ja kuulostaa lähinnä sähköhammasharjalle, mutta jatkuu kerrallaan julmetun paljon pidempään, ehkä puolisen tuntia. Välillä taukoaa ehkä puoleksi tunniksi tai tunniksi, sitten alkaa taas.

Ollaan yritetty uskotella itsellemme, että tämä tulee ehkä putkista tai on muuten vain talon rakenteissa. Tähän on viitannut myös se, että sama toistuu miltei joka yö. Ollaan menty jo laskussa sekaisin, koska nykyään käytössä on korvatulpat, että saadaan varmasti nukuttua hyvin.

Ei olla myöskään haluttu antaa paranoidia kuvaa taloyhtiölle kyselemällä tästä, koska emme saa otetta äänilähteestä. Ääni ei ole kova, mutta häiritsee kuitenkin. Asunto ei ole hiljainen, vaan motorinen vaimea surina tulee ja menee vaihtelevasti läpi yön.

Ollaan mietitty, että voiko joku yöeläjä harrastaa jotain, mikä aiheuttaa tällaista ääntä. Ainut vinkki siihen suuntaan on, että talo oli täysin hiljainen kaksi viikkoa, kun lähinaapuri oli poissa.

Arvauksia? Ja miten tällaista asiaa kehtaisi viedä eteenpäin? Jos asialle jotain voi tehdä, niin mielellään tehtäisiin. Oli aikamoista luksusta pitkästä aikaa, kun sai nukkua ilman korvatulppia.

191

22989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • as9fia+i0

      Äänekäs jääkaappi. Naapuri on tyhjentänyt sen loman ajaksi ja poistanut virran.

      • ääniä on ja syntyy

        nykykaapit surraa,jyriseee,pörrää,hurisee,turisee aivan ihmeääniä..lylyitä ja epämääräisä pätkiä.
        koneellinen ilmastointi tai talossa jokin sähkölaite vai pitää monenlaisia ääniä.
        ei kannata välittää,niihin tottuu. korvatulpat vain koville äänille,turhaa höpötysstä...tai jos sulla päässä surisee,sekin mahdollista jos esim. verisuoni kaula-alueella menossa tukkoon...kokemuksesta tiedän.
        kai talon isännöitsijä ja huolto yhdessä voi asian tutkia.


      • Glendora.

        Voisikohan olla lämmitin / ilmastointilaite (oma asukkaalla? ) Joka lähtee tietyssä lämpötilassa aina päälle ja sammuu.


    • core temp 110°c

      Naapuri pelaa pöytäkoneellä öisin ryysistä ja BF3.sta. AMD.n vakio sirkkeli yhdessä 6990.n referessi jäähyn kanssa aiheuttaa paikallisen tornadon joka kuuluu läpi seinien surinana.

      • ohjain vois olla

        myös tyyppiä 6970, käyttäytyy jokseenkin samoin, joillakin niitä on vielä kaksi siinä samassa koneessa


      • ehkä GTX580?
        ohjain vois olla kirjoitti:

        myös tyyppiä 6970, käyttäytyy jokseenkin samoin, joillakin niitä on vielä kaksi siinä samassa koneessa

        Ei ole ainakaan 6970 DCU2 koska lähes äänetön BF3:a..


      • muromysli

        Ootko jarfin? Tege? pleva?


      • yuuytd
        ohjain vois olla kirjoitti:

        myös tyyppiä 6970, käyttäytyy jokseenkin samoin, joillakin niitä on vielä kaksi siinä samassa koneessa

        se on varmaan vaimosi hieromasauva.


    • kylmäkellarin kone

      Aika perinteinen arvaus outojen yöllisten pörinäiden lähteeksi olisi resonoimaan ruvennut kylmäkellarin kompressori tai lauhduttimen (yleensä ulkoiluvälinevaraston katossa tms) puhaltimet.

      Etenkin, jos puhutaan alimman asuinkerroksen asunnoista.

    • intiimi....

      Naapurin eronneen emännän hieromasauvahan se on!

      • ie

        Hyvin paljon mahdollista. Ranskassa oli poliisit tulleet tutkimaan vanhanpiian kaappia, kun epäili, että joku poraa ulkoa reikää seinään, niin oliki hieromasauva pörähtäny käyntiin.


    • Kärpänen korvassa

      Missä asut? Voidaan tulla kaveriksi kuuntelemaan.

    • Jurkko
    • police_10

      tupajumi korvassa

    • Bildo

      Pakko olla DILDO.
      DILDO SE ON.

      • police_10

        Jos sen kaveri vieressä käyttää dildoa eikä itse huomannu vielä?


      • police_10
        police_10 kirjoitti:

        Jos sen kaveri vieressä käyttää dildoa eikä itse huomannu vielä?

        Anustappi ja dildo yhtäaikaa käytössä.Teillä on päässyt unohtumaan lukea käyttöohjeet,nimittäin siitä toisesta lähtee ääntä.


      • hups..
        police_10 kirjoitti:

        Anustappi ja dildo yhtäaikaa käytössä.Teillä on päässyt unohtumaan lukea käyttöohjeet,nimittäin siitä toisesta lähtee ääntä.

        Luin vahingossa että anoppi ja dildo yhtäaikaa käytössä. XD


      • Anoppi on sieltä
        hups.. kirjoitti:

        Luin vahingossa että anoppi ja dildo yhtäaikaa käytössä. XD

        Mitä eroa niillä on?


    • Sähkölaite

      Selvästi joku sähkölaite mikä resonoi rakennuksen kanssa. Voi olla ihan pakastimista, lämpöpumppuihin.

    • jusamasa++

      ensimmäisenä mielessä kierovesipumpun laakerivika mikä resonoi putkistoa pitkin kaikkialle?? entäpä ilmastointi? tai stten se vaan on naapurin rouvan hieromasauva....? tiedä häntä...

      • äänetär

        Jos on laakeri vika--sitä ei kuuntele edes "erkkikään" se vinkuu hammaslääkärin pora.


    • 3rth4tyj

      Epäilen naapurin rouvan dildoa...........

    • Elämä on

      Just ge used to it. Kerrostaloissa eläminen on yhtä kuraa, patterit vinkuu,naapurin koirat rääkyy, vauvat vinkuu, kakaroille huudetaan, televiso pauhuu, nuoret bilettää, vessa vedetään, joku humalassa, roskaauto käy aamulla, lehdenjakaja rymistelee,pimeässä varvas osuu seinään ja naapuri huutaa perkelettä.

      • ....

        Olen kokenut samaa. Lisäisin vielä jääkaapin äänet, naapurin kaappien ja laatikoiden älytön kolistelut, rymistely ovien paiskominen 00.00 - 06.00 välillä, kenkien heittelyt, suihkussa käynti, autoliikenne ikkunan alla, varastoon murtautuminen ja varastaminen alituiseen, naapurin uhkailut ja muu asuintalon tahallinen sotkeminen ja ympäristön terrorisointi, autojen sijoittelu miten sattuun pihapiiriin. Ko. ihmiset kuvittelevat olevansa euroopan omistajia ja tietää kaikesta kaiken. Kun jotain sanoo häiriöstä alkaa isottelu ja uhkailu.

        Tämä ja moni muu asia on ollut minun ja muiden naapureiden riesa. Vaikka muuttaa muualle se ei auta. Samat tai osa samoista häiriöistä on muuallakin.

        Vitu**aa kun ei ole mitään omaa rauhaa!.


      • kaiku vastaa pieruun

        tuo on sitä elämää jos kohtuullista. aina ei ole.


      • Ratkaisu
        .... kirjoitti:

        Olen kokenut samaa. Lisäisin vielä jääkaapin äänet, naapurin kaappien ja laatikoiden älytön kolistelut, rymistely ovien paiskominen 00.00 - 06.00 välillä, kenkien heittelyt, suihkussa käynti, autoliikenne ikkunan alla, varastoon murtautuminen ja varastaminen alituiseen, naapurin uhkailut ja muu asuintalon tahallinen sotkeminen ja ympäristön terrorisointi, autojen sijoittelu miten sattuun pihapiiriin. Ko. ihmiset kuvittelevat olevansa euroopan omistajia ja tietää kaikesta kaiken. Kun jotain sanoo häiriöstä alkaa isottelu ja uhkailu.

        Tämä ja moni muu asia on ollut minun ja muiden naapureiden riesa. Vaikka muuttaa muualle se ei auta. Samat tai osa samoista häiriöistä on muuallakin.

        Vitu**aa kun ei ole mitään omaa rauhaa!.

        Mikset hyvä ihminen muuta maalle??


    • minä vain

      Itse mietin kuten tuolla joku toinenkin, että kyseessä olisi jokin taloyhtiön koneellinen ilmastointilaite tai vastaava, joka ottaa resonanssiäänen.

      Asuin taannoin kerrostalossa, jossa taloyhtiön koneellinen ilmastointi lähti käyntiin aamulla todella aikaisin, jotain klo 6 aikaan ja piti aivan hirveää meteliä. Heräsin siihen. Ajastinta myöhennettiin ja resonanssia viennettiin.

      Asuin myös aikoinaan rivitalossa, jossa lähti kuulumaan pörinää joka ilta. Se tuli aina tietystä kohtaa, kuului sisällä, vaikka kuulosti kuin olisi tullut ulkoa, kuin helikopteri olisi talon yläpuolella pörrännyt. Ketään muuta se ei häirinnyt, ja silloinen mies väitti ettei kuule mitään. Olimme tuolloin avioeron partaalla ja minä olin psyykkisesti aika hajalla, mies tällä toiminnalla ja asenteella piti minua hulluna. Päässä viiraa.

      Kunnes ovikello soi. Isännöitsijän tehtäviä hoitanut naapuri kertoi, että kaikkiin huoneistoihin vaihdetaan koneellisen ilmastoinnin systeemi - mikä laite se nyt onkaan - ja kertoi missä se sijatisee, että ovat tulleet tiensä päähän ja pitäneet meteliä (sitä pörinää) vähän jokaisessa huoneistossa.

      Siihen loppui minun hulluus ja äänien kuvittelu, kun tuo laite vaihdettiin ja pörinä loppui.

      • jascaaa

        Jep, huippuimurihan se mitä ilmeisimmin on.


      • Kai pistit

        ...sua hulluksi luulleen isännånkin vaihtoon.


      • Anonyymi

        Tämä oli opastava tarina. Kiitos siitä, sinä 'minä vain' 10 vuoden takaa!

        Mahtaako iv-ongelmaa olla vielä nykyäänkin valmistuvissa taloissa?
        Kysyy muuttoa puuhaava


    • mirkku

      mulla on asunnossa sama juttu ja on etsitty surisijaa mutta luulen että se johtuu jostain lämmitysputkista koska se ei aina kuulu. joten vikaa pitänee etsiä sieltä.mulla oli pitkän aikaa ettei kuulunu mitään ja nyt se taas alko kannattaa ottaa yhteyttä talkkariin

    • -jaakko-

      Loppuunkulunut kylmäkellarin kompressori aiheutti meillä aikoinaan samaa vaivaa.. Vika piti lopulta löytää itse, huoltoyhtiöstä ei löytynyt apua ja meinasi hermo mennä. Voisi olla myös kuuron naapurin jääkaappi.

      Erilaista, sellaista lievää jyskyttävää tum-tum ääntä puolestaan saa aikaan vanhanmallinen (70-luvun loppupuolen) oraksen käsienpesualtaan termostaattihana.

    • Tuttua minulle

      Hei, olen joutunut joskus tutkimaan erillaisia ääniä taloyhtiöissä ammattini puolesta. Joskus ilmanvaihtolaitteissa ollut vika /lika on aiheuttanut ääntä. Erään kerran ilmanvaihtolaitte oli kytketty väärin, se piti ääntä. Myös pumput talossa ovat sellaisia jotka pitävät ääntä. roskia siivekkeissä, kerran jopa kiviä jotka poistettiin niin ärsyttävä ääni katosi. Myös taajuusmuuntajat nykypumpuissa voivat pitää korkeaa ääntä. On tapahtunut kun taajuutta on muutettu ääni on kadonnut. Myös asunnon sijainti ratkaisee. Jos kyseessä kerrostalo? Paineenkorotusasemien ja lämmönjakohuoneiden sekä ilmanvaihdon konehuoneiden lähettyvillä voi esiintyä ääniä. Asukkaat ovat tietenkin erillaisia... osa valitettavasti yöeläjiä. Jos tästä olisi apua. 8)

      • pohdin.

        Sinulla on hyvä vastaus. Mutta muistutan että on myös hiljaisia yöeläjiä ja toiset huomioonottavia. Vain osa on melua aiheuttavaa väkeä, he lienee meluaa myös päivällä/illalla. Ai taajuusmuuntajat, sellaisiakin sitten on.


      • Tuttua minulle
        pohdin. kirjoitti:

        Sinulla on hyvä vastaus. Mutta muistutan että on myös hiljaisia yöeläjiä ja toiset huomioonottavia. Vain osa on melua aiheuttavaa väkeä, he lienee meluaa myös päivällä/illalla. Ai taajuusmuuntajat, sellaisiakin sitten on.

        Et kertonut missä asut. Kerrostalo ehkä. Jos olet jonkun konehuoneen lähellä asuva. ehkä äänen lähdettä kannattaa ensin etsiä sieltä, ennen naapureita.


    • pohdin.

      Joskus ääni voi kantautua kaukaa, esim. eräs jyrinä osoittautui auton ääneksi jolla pidettiin yllä rikkinäistä sähkökeskusta (muuntajakoppi) ja huollettiin.. Se tuli putkia pitkin ja ilmassa. Mutta ehkä joku naapurinne pitää päällä jotain sähkölaitetta -ehjää tai rikkinäistä, jonka ääni kantautuu putkia pitkin ja talon rakenteen läpi. Menkää yöllä rappukäytävään ja kuunnelkaa eri kerroksissa mistä se tulee. -Jos ei kuulu sieltä niin etsikää muualta talosta esim. kellari, sähkökeskus jne. Jos ei sieltäkään kuulu niin ulos kuuntelemaan talon läheltä, ja sitten muualta. Ehkä sillä saa suljettua pois vaihtoehtoja.

      Sitä en osaa sanoa yhtäkkiä mikä voi pitää sellaista ääntä siihen aikaan. Onhan se tyhmää kuunnella toisten ovien lähellä mistä se tulee, mutta saisipa jatkossa asian kuntoon. Auto voi pitää ääntä tai jokin moottori, tietokone jos on vanha.. digiboksi surisee ainakin minulla jos on päällä, jääkaappipakastin jos on äänekäs.. jokin suriseva lelu? Vaihtoehtoja on. Tai sitten joku tekee öisin jotain työtä? Tai onko lähellä jokin rakennus mistä se voi kantautua?

      • kotikyylät ry

        Lainaus: "Menkää yöllä rappukäytävään ja kuunnelkaa eri kerroksissa mistä se tulee."
        Viisas vinkki, tai sitten ei. Ei vain tyhmää, mutta voi olla jopa vaarallista.
        Riippuu toki paljon alueesta, mutta nykymeininki on mennyt sen verran levottomaksi, että kokeileppa varsinkin rauhattomammalla alueella mennä yöllä kuulostelemaan naapurien ovien taakse, ja auta armias jos se naapuri sattuukin samaan aikaan avaamaan oven kun kyttäät oven takana, jotkut kun tekevät yötöitä, joku pistää heti syytettä, joku toinen taas voi tempaista turpaan tai pahempaa, riippuu toki paljolti henkilöstä ja seudusta.
        Mutta esim itäpuolella kaupunkia ei kannata paljoa nokkaansa ulos pistää asunnosta yöaikaan.

        Turvallisin tapa on soittaa huoltoyhtiöön/vuokran antajalle vain ja ilmaista ongelman olemassaolosta ja sen vakavuuden jne, ellette sitten satu asumaan esim espoon westendissä tai vastaavassa "rikkaan seudun talossa".
        Ja kuten mainittu, se voi olla lähes mikä laite vain, jopa esim jonkun ei rikkaan allergikon ilmanpuhdistin, ne pitävät jatkuvaa hurinaa ja hurinan kovuus riippuu kuinka kovalla laite on, jos ilmanpuhdistin on esim ajastimella, voi se jo selittää äänen hetkellisen loppumisen ja uudestaan alkamisen.
        Jos naapurinne oli 2vko poissa ja meteliä ei kuulunut sinä aikana, onko tullut mieleenne käydä kysäisemässä naapurilta ensiksi, koska eihän hän ilmanpuhdistinta tarvitse päällä asunnossa jossa ei oleskele 2 viikkoon.


      • pohdin.
        kotikyylät ry kirjoitti:

        Lainaus: "Menkää yöllä rappukäytävään ja kuunnelkaa eri kerroksissa mistä se tulee."
        Viisas vinkki, tai sitten ei. Ei vain tyhmää, mutta voi olla jopa vaarallista.
        Riippuu toki paljon alueesta, mutta nykymeininki on mennyt sen verran levottomaksi, että kokeileppa varsinkin rauhattomammalla alueella mennä yöllä kuulostelemaan naapurien ovien taakse, ja auta armias jos se naapuri sattuukin samaan aikaan avaamaan oven kun kyttäät oven takana, jotkut kun tekevät yötöitä, joku pistää heti syytettä, joku toinen taas voi tempaista turpaan tai pahempaa, riippuu toki paljolti henkilöstä ja seudusta.
        Mutta esim itäpuolella kaupunkia ei kannata paljoa nokkaansa ulos pistää asunnosta yöaikaan.

        Turvallisin tapa on soittaa huoltoyhtiöön/vuokran antajalle vain ja ilmaista ongelman olemassaolosta ja sen vakavuuden jne, ellette sitten satu asumaan esim espoon westendissä tai vastaavassa "rikkaan seudun talossa".
        Ja kuten mainittu, se voi olla lähes mikä laite vain, jopa esim jonkun ei rikkaan allergikon ilmanpuhdistin, ne pitävät jatkuvaa hurinaa ja hurinan kovuus riippuu kuinka kovalla laite on, jos ilmanpuhdistin on esim ajastimella, voi se jo selittää äänen hetkellisen loppumisen ja uudestaan alkamisen.
        Jos naapurinne oli 2vko poissa ja meteliä ei kuulunut sinä aikana, onko tullut mieleenne käydä kysäisemässä naapurilta ensiksi, koska eihän hän ilmanpuhdistinta tarvitse päällä asunnossa jossa ei oleskele 2 viikkoon.

        Onhan se maalaisjärjen käyttö sallittua. Mutta käytävässä voi sanoa moi ja mennä rappusia alas. Tai keksiä vaikka tekosyyn. Eihän sinne JÄÄDÄ nokka kenenkään ovea vasten tai oleilla.. se olisi jo eri asia. Käytävässä on kuitenkin sallittua liikkua, vaikka pahamaineisilla alueilla ei tosiaan kannatakaan.


    • töttöröö

      Veikkaisin kerrostalonne koneellista ilmanvaihtoa. Omassa asunnossani se ainakin pitää hieman samanlaista ääntä.
      Lisäksi koneellisen ilmanvaihdon tuottama alipaine saa ikkunoista tai ovista tulevan korvausilman pitämään humisevan kaltaista ääntä. Omissa ikkunoissani on korvausilmaventtiilille kesä- ja talviasento. Talviasennossa venttiili on pienimmillään, jolloin virtaavan ilman nopeus kasvaa venttiilissä suuremmaksi kuin kesäasennossa ja tästä johtuen virtauksesta syntyvä ääni on korkeampi, lähes vihellyksen kaltainen...

    • suhinaveke

      Käykäähän kuulustelemassa varastohuoneet jossa putket .sähkölaitteet
      sun muut vempaimet jospa siellä joku vika .tai ilmastointi laitteet?????

      Jutelkaa tämän naapurin kanssa joka oli poissa ja äänikin poissa ihan vain muina miehinä asia esille ettäesim.kuuluuko teille yöllinen ääni,jos ääni lähtöisin naapurista niin ehkä miettii asiaa ,pistää konetta hiljemmalle jos se mahdollista.

    • !!!

      SURINA TULEE SUN OMASTA PÄÄSTÄ !!!

      • Peltipurkki

        Jep. Taas surisee.Hmm,joka neljäs minuuttihan nousee lähetyslentäjien konekin viedäkseen.Hmm,ruokaa,erinlaisia muita tarpeita ja sairaanhoitohenkilökuntaa vaikeakulkuisille.Hmm,alueille.


      • hah,haa.

        Ja pää on täynnä surraavia dildoja.


    • Tuttua minulle

      Aika erillaisia kommentteja, toi jäähdytin kompressori oli asiallinen. jos se on vanha, pitää taatusti jotain ääntä, eikä toimi koko ajan. Naapurin kodin koneet on tosin myös. Jotkut käyttävät kodinkoneita alkuyöstä. Jotkut pelaavat pelejä läpi yön. Pojan x-boksista lähtee kumma jyrinä, kun se on lattiaa vasten, tosin ei häisitse minua.

    • odotellessa

      Kerrostaloissa muutenkin äänet kaikuu elementeissä,alakerran terävä kantakävely,,seinän takana olevan pissanluritukset ja vessan vetämiset,jopa puhe ja nauru!

      Eikä tarvitse olla korva seinässä.Talomme huippuimuri on myös kamala,herättää varmasti aamulla kun pamahtaa päälle,mikä rauha kun EI OLE päällä.Ei kaikki ihmiset vaan siedä meteliä,haluavat asua ja olla ihan rauhassa,sitä eivät ymmärrä ne jotka meteliä itse aiheuttavat ja pitävät muita sairaina ja muuten soputumattomina.
      Näin se vain on.

      Hauta kai liene ainoa paikka missä saa ikuisen rauhan.

    • ilmastointi cx

      I l m a s t o i n t i !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Varo !

        Tai ufot hyökkää...


    • korvatulppa

      Täällä on sama juttu mutta olen huomannut että se tulee ulkoa.
      Tehtaita on lähellä ja niissä on joku kone tms. joka aiheuttaa äänen joka menee aivoihin jos ei laita tulppia yöksi, muuten ihan hiljaista eikä se ääni mitenkään hereillä ollessa ole kuuluva, mutta kun menee sänkyyn ja laittaa pään tyynyyn niin se alkaa.
      Olen tyytynyt ajatukseen moisen takia korvatulppien kanssa, koska se on helpompaa.
      Naapureista eikä talosta ei välttämättä kuulu ääntäkään.

    • tesla coil
      • emili-a

        Ihan mahtava toi Tesla.. Jokakodin kätevä yleisvehe. Sillähän voi tehdä vaikka mitä.


      • yuioklpö
        emili-a kirjoitti:

        Ihan mahtava toi Tesla.. Jokakodin kätevä yleisvehe. Sillähän voi tehdä vaikka mitä.

        vien tollasen naapuriin ja sanon sen olevan uusi grilli. Käristä makkarasi vaikka siinä


    • surina stop

      katolla oleva huippuimuri,surisee myös aamuyöllä.surina tulee kun se käynnistyy ja imee huoneistosta ilmaa ilman vaihto venttiileistä.välillä käy kovemmilla kierroksilla,sitten pienemmillä kierroksilla.ei siihen kannata uhrata aikaa,laita radio hiljaselleen niin surina ei kuulu.

    • 24654

      Mun kämpässä suorastaa jyrisi yhteen aikaan. Hassua oli se etten keksinyt äänen tulosuuntaa millään, mut tämä asunto on muutenkin outo äänien suhteen. Kummasti pienetkin äänet keittiöstä kaikuu makkariin, mut ei niin pahoina esimerkiksi välissä olevaan eteiseen. Outoa!
      Jyrinähurinalle löytyi syy kun yritin imuroida työhuoneessa olevan pakastearkun sivustoja ja taustaa . Olin joskus laittanut ylimääräisen metallikehystaulun sinne jemmaan ja se oli repsahtanut nojaamaan pakasteen kylkeen. Voi mua! Syy kuitenkin löytyi.
      Toinen ääni (kitinä) tuli aikoinaan kerrostalomme katolla olevasta, mikä se on, semmoisesta ilmanvaihtopömpelin laakeriviasta. Ihme kun se ei ketään muuta häirinnyt. No, se tuli korjattua sekin.

    • sähkö/ääni

      Mulla oli kanssa suriseva ääni aina välillä se johtui sähkökaapissa olevasta pikku muuntajast joka oli löysällä tai se voi johtua vanhemmassa talossa sähkö johdoista mitkä on löysällä soita isännöitsiälle.

    • että sellassstaaa

      Vaimoni ihmetteli samaa ääntä. Selvisi että se olikin vain dil*o joka oli jäänyt tyynyn alle.

    • Arvelisin´

      vaimosi tai tyttäresi dildon ääneksi

    • laakeri

      Ihmettelen miksei täällä voi keskustella asiallisesti jos jollakin on murhe jostakin niin vois antaa asiallisen kommentin.Itselle tulee mieleen jotta ilmanvaihtokone menee yöllä puolelle teholle ja sen johdosta laakerista alkaa kuulua ääntä kun taas täydellä nopeudella ääni häviää mikä kertoo jotta laakeri on kohta aikansa elänyt.

    • Epäilen että

      Se on tarttuva paranoidinen skitsofrenia. Mene heti lääkäriin tai se kehittyy aidsiksi! Ja tyydytä vaimosi ostamalla yläkertaan(jossa hän nukkuu koska on kyllästynyt sinuun) uudet patterit,johan oli kaksi viikkoa ilman ja lähti naapurin masan kanssa Espanjaan! Ps osta verenpainelääkkeeitä!

    • kakofoni..

      Kontaktori se on.. kantautuu rakenteita pitkin.. autotarvikeliikkeistä saa edullisia
      laakerivian kuuntelulaitteita, siis stetoskooppeja johon kierretään metallipuikko,
      joka johtaa änet korvaan ja voi alkaa etsiä resonanssilähdettä.
      Soittakaa sen naapurin ovikelloa ensin ja kertokaa syynne avoimesti.. ja antakaa hänenkin kuunnella sitä surinaa.. siitä se lähtee.. ja vikapaikka löytyy kyllä.
      Toinen vaihtoehto on, että kun ääni kuuluu, menette nojaamaan naapurin kylmäkaappiin tai pakasteeseen.. ja eikun pahvia jalan alle.

    • Yön äänet

      Aivan selvästi kyseessä on naapurin "big dildo".

    • mustamaria

      Tehdas tai lämpölaitos lähellä voi aiheuttaa ääniä, yöllä päälle laitettava kodinkone tai kovaääninen pakastin,jääkaappi. Jonkun lapsen tai eläimen surina lelu jolla rauhoitetaan eläin tai lapsi uneen. Ilmastoinnin tuoma tärinä ritinä. Täällä omassa talossa kuuluu välillä myös surisevia, kimeitä ja tauottomia ääniä jotka tuntuu aika ilkeältä kun ihan kuin ne uppoaisi aivoihin asti, korvatulppiin on myös pitänyt turvautua toisinaan, sitä en tiedä mistä äänet tulee.Pari kertaa kuitenkin huomannut että lähellä menevällä junaradalla kun juna seisoo pitkään odottamassa ohittavaa junaa niin siitä tulee läpitunkevaa häiritsevää ääntä.

    • PSS :

      Äänestin Niinistöä

      • kjhghnjm

        Lääkkeet!


    • yleismies 1

      Serkkutytölläni oli sama ongelma. Hän epäili yläkerran lihavaa naapurinaista yöllisistä harrastuksista. Talonmieskin kävi kuuntelemassa kaikki laitteet mitkä voisivat pitää ääntä. Eipä löytänyt talonmies äänen aiheuttajaa.

      Lopulta serkkuni pyysi minua hätiin ja kävin kuuntelemassa asunnossa. Syyksi paljastui hänen oma yöpöydän lamppu. Hänellä oli "omitunen :)" design-lamppu. Lampussa on oma muuntaja ja siinä käytetään halogeenipolttimoa. Muuntaja piti ajoittaista hurinaa vaikka lamppu oli sammutettunakin. Ääni loppui kun muuntaja nykäistiin seinästä irti. Hah, italialaista huippu laatua ... kalliilla huijattua. Katselin muuntajaa ja koitin virittää resonanssin poistoa... ei onnistunut siihen millään.

      Ohjeeni oli, että heivaa mokoman romun kaatikselle.
      Toinen ohjeeni oli että sammuttaa lampun yöksi töpselistä.
      Kolmas ohje, jonka sitten toteuttikin; oli virtakytkimellä varustetun johdon laittaminen ennen muuntajaa. Lamppu sitten toimii tuon lisäjohdon napista.
      Sen koommin ei surinaa kuulunut.

    • Kerrostalo-asuja

      Yön hiljaisina tunteina kaikki erilaiset äänet kuuluvat ehkä selvemmin. Epäilen, että kyseessä on joku ilmastointilaite tai sitten jääkaappi. Kerrostalossa muutenkin kaikki ylimääräiset sivuäänet kuuluvat voimakkaammin.

    • haamu jenkki

      Meillä epämääräinen yö ulina tuli jää pakastin yhdistelmästä.

    • zzzimppeliä

      nyt vaikuttaa vakavasti ottaen kuule siltä,että naapurisi on kokoomuslainen ihan kiihko sellainen.Ei siinä sinällään mitään vikaa ole että kokoomuslainen on sillä kokoomuslaisuushan on ikäänkuin syöpä ja muut vastaavat joka periytyy suvussa äidiltä tyttärelle je siitä eteenpäin ja isoisältä isälle ja pojalle jne,sitten onkin niitä surkeita kokoomuslaisia tunareita nähtävissä tuolla valtion hallinnossa nyt ihan tulevaa presidenttiämme myöten että Ruotsiin olen perheineni muuttamassa.Siis se ääni aiheutuu kokoomuslaisilla käytössä olevasta korkeataajuista häiritsevää ääntä tuottavasta laitteesta siinä selitys.

    • prööööt

      Ufo surisee ikkunan takana. Menepä ikkunalle ihmettelemään ensimmäiseksi, kun surina kuuluu.

      • :):)):):))

        Muista laittaa foliohattu päähän! Ja peitä ikkunat sanomalehdillä!! Eihän asunnossa ole piilokameroita jotka surisevat? Tarkasta joka nurkka!!!


    • sähköputkimies II

      Jos sulla on siellä lattialämmitys, saattaa termostaatissa olla semmoinen "vika", että se ei kytkeydy päälle vaan jää kuvailemalla tavalla pitämään hirveää meneteliä. Siihen auttaa se, että kytkee termostaattia päälle ja pois muutaman kerran manuaalisesti ja jos ei auta vaihtamalla uuden termostaatin.

    • ääniä myös kuuluu...

      käyppä tarkistamassa kylmäkellarin moottori joka aina on pois ja sitten käynnistyy josko on laakerit menneet tai sitten kuuluu ulkoa jostain toisesta rakennuksesta...meinaan meijän talossa oli sama juttu ja oli kylmäkellarin moottori joka kuuluin ylös asti elementtenjä pitkin ja sammutettiin sitten yöksi ja taas sai nukuttua. Viimeksi sitten eräs yö alkoi kaamee ulina kuulua ja en saanut viikkoon nukuttua ja avasin tuuletusikkunan ja se kuului ulkoa. Menin sitten aamulla aikasin lenkille ja ääni kuuluin vanhustentalosta missä aina moottori käynnisty ja sammuin todella kova ääni ...soitin taloon ja sieltä sitten tunnin päästä soitettiin että oli saunaosaston moottorista menneet laakerit ja kiittivät soitosta ja se korjattiin heti ja siihen loppu sekin ääni...Se on todella ärsyttävää noi äänet yöllä koska meilläkin talo missä pierasukin kuuluu naapuriin ja jokanen laatikon ja tv ääni...jos ois mania muuttasin omakotiin heti...

    • tepi

      onkohan naapurisi nainen. sehän voi olla vaikka sauva...

    • mijUyyy

      Kun luin ton otsikon luulin et se oli vitsi ,kun mulla ainakin eka tuli mieleen dildo :D Jos se heti loppuu 2 viikkoo kun naapuri on poissa ,ja sitten kun se tulee takaisin se alkaa. Onnea surinan kuunteluun

    • Ikkunahan se!

      Ikkuna! Mulla oli edellisessä asunnossa sama vika ja korvatulpat käytössä yli vuoden. Sitten kerran sain selville, että se oli ikkuna. En osaa selittää sitä oikein hyvin, mutta jos jätti pervekkeen sisäoven sulkematta ääntä ei kuulunut. Mutta jos se oli kiinni, alkoi surina kuulumaan. Jotenkin ilmeisesti jäi ilma kiertämään siellä välissä kun oli vanhat ikkunat ja ikkuna sitten ilmeisesti resonoi. Surina loppui myös kun ikkunaa painoi kädellä, mutta eipä siinä koko yötä jaksanut ikkunaa painaa :D

    • tapsaolenmina

      Minulla vaimea surina kuuluu lämpöpatterista.

    • juu tuo joku lämpöhärveli juttu meilläkin hurisi vuos sitten. ja kuului nimenomaan vaan pariin alakerroksen kämppään. Taloyhtiöön asiasta piti sanoa neljä kertaa ja vaatia kirjallista selvitystäkin ennenkuin menivät tarkastamaan tilanteen ja vika löytyi..

    • emili-a
      • onks semmosii?

        Hierova sänky.


      • emili-a
        onks semmosii? kirjoitti:

        Hierova sänky.

        En tiedä, mut sellanen vois olla ihan kiva.


    • hhuuhhuul

      Mulla oli taannoin telkussa tietsikan kaiuttimet ja ne aiheutti kovan hurinan ja melkein sekosin kun en tajunnut että ne oli se syy.
      Jotenkin se liitin oli hellässä ja aiheutti sen.
      Olin ihan sekona. Onneks sitten älysin mikä sen aiheutti.

    • RemppaMan55

      Saattaa olla kiertovesipumpun äänikin. Se kyllä kuuluu joka paikkaan jos siinä on esim alkava laakerointivika. Kuuntele jollakin harjanvarren tapaisella kepillä siitä patterin kylestä. Elikkä laitat sen kepin toisen pään korvaasi ja toisen pään painat patteria vasten, niin kuulet silloin putkiston äänet selvemmin vaikka olisi taustamelua muista lähteistä päivälläkin.

    • HildaHulda

      Oletko varma ettei oma hieromasauvasi ole jäänyt tyynyn alle surisemaan kovan käytön jälkeen....Tai isännän tekopimpero...

      Tarkistakaa ensi tilassa nuo asiat.

    • suhteellista

      Joo, on se vaikeeta... joillakin. Meillä hurisee jääkaappi, pitää melkoista meteliä, mutta möykätköön. Olen asunut lentokentän ja junanradan vieressä, joten pienet hurinat ei valvota.

    • pornokauppias

      Ääni lienee peräisin naapurin akan uudesta hieromasauvasta, jonka hän sai joululahjaksi viime jouluna ja nyt käyttää ahkerasti.

    • stanan tyh..

      Huh huh voi herranjestas kun täällä pitää tommosta kysyä. Ihan niinkuin täältä joku tietäis. Päässä surisee prkl....

    • näin se on

      Naapurillasi on honkkarin edullinen lisälämmitin asunnossaan. Lämppärissä ei ole ollenkaan tärinänvaimennustyynyjä joten se resonoi ikävästi. Suosittelen että käytte lämmittämässä naapurianne aina ennen nukkumaan menoa.

    • jotain muuta

      Veikaan äänen kuuluvan myös päivisin, silloin sitä on vaan huomattavasti vaikeampi erottaa, tämä sulkisi pois ainakin hieromasauvan ja harva ihminen jaksisi edes koko yötä suristella sauvallaan. Täällä kuuluu öisin ääntä näin talvisaikaan ainakin. Erittäin ärsyttävä tulppien läpikin kanattutuva matala, melko hiljainen ääni, kuin kaukaisen moottorin huminaa.

    • siltwewe

      Voi olla pelikone mikset kysy naapuriltasi suoraan?
      Meidänkin talossa kuului outoa surinaa joskus ja usin yöaikaan.Ääni lakkasi välillä ja ei kuulunut jokayö.
      Syyksi paljastui pannuhuoneessa joku hihna joka vaihdettiin ja kaikki lakkasi.

    • ooori

      Koneellinen ilmastointi

    • Hometta se on

      Hometta se on, sä asut hometalossa. Home on hyvä syyllinen ihan kaikkeen surinoista peräpukamiin.

    • assssssssssss

      Sinä tietusti yrität vihjailla että naapurin akka käyttää vibraansa eli
      sähköistä irtokkyrppääää.

    • KUULETKO ÄÄNIÄ ? !

      Taajuusmuuntajat pitävät ääntä jonka jotkut ihmiset kuulevat helposti. Toiset taas pitävät paremman kuulun omaavia ihmisiä hulluina tai muuten vain sekopäänä, turhina valittajina tms. Korvatulpat eivät välttämättä ole ratkaisu ääniongelmaan.

      Taajuusmuuntajat eivät ole ainoita äänilähteitä. Niitä on muitakin. Häiriö voi olla suoranaista ääntä tai vain resonointia jotka ovat kaksi eri asiaa mutta voivat olla myös yhdessä.

      Jokaisella ihmisellä on kuulo erilainen. Jokainen ihminen kuulee eri äänialueita eri tavoin kuin toiset. Tämä johtuu korvan yksilöllisestä rakenteesta. Hyvästä kuulosta voi olla toisinaan haittaa mutta myös hyötyä. Vanhemmiten kuulo heikkenee toisilla nopeammin jolloin ulkopuoliset äänet eivät enää niin haittaa. Kiusallinen ääni voi helposti olla tinnitusta tai jopa sitä pahempi ja aiheuttaa pahoinvointia kuten oksentelua, päänsärkyä aivan kuin huono huoneilmakin.

      Yksi ongelma voi johtaa toiseen. Unettomuus johtaa helposti työkyvyttömyyteen ja edelleen migreeniin ja edelleen masennukseen. Tapauksia on monia joita lääkärit eivät ole kyenneet selvittämään.

      Painotan että silmille tulevat väriärsykkeet erilaisista valolähteistä kuten televisio, loisteputki ja hajuärsykkeet voivat erikseen tai yhdessä aiheuttaa asiasta tietämättömälle sietämätöntä tuskaa johon monellakaan ei ole vastausta. Ihminen ei välttämättä osaa itse selvittää ongelmaansa eikä saa apua helposti. Jos ääni on kodissa, ongelma ei tällöin kuulu lääkärin ammatilliseen osa-alueeseen vaan ensisijaisesti taloyhtiölle.

      Hoitamattomat ja vieraat äänet aiheuttavat fyysisen pahoinvoinnin kautta henkistä pahoinvointia usein eskaloituen ja johtaen joskus ikäviin seurauksiin josta vähemmän puhutaan. Asiasta ei puhuta koska sitä ei monikaan tunne.

      Ilmastointilaitteiden, kiertovesipumppujen ja muiden laitteiden äänet kantautuvat rakennusten elementtejä pitkin hyvinkin pitkälle myös omakotitalossa aivan kuin kerrostalossakin. Äänen paikantaminen voi olla toisinaan vaikeaa mutta jokainen äänilähde on löydettävissä kunhan vain tietää mistä etsiä. Se vaatii hieman asiaan perehtymistä.

      Monessakaan taloyhtiössä tätä ääniongelmaa ei haluta myöntää koska se tietää tietysti vaivaa ja rahanmenoa, ehkä lisäkorotuksia yhtiövastikkeeseen. Jos taloyhtiössä on muutenkin suuret yhtiövastikkeet ja raskas laina päällä niin eivät kovinkaan helposti hoida ääniongelmaa. Taloyhtiöt vain odottavat että valittavat asukkaat jotka eivät viihdy talossa lähtevät muualle joka tulee taloyhtiölle edullisemmaksi. Tässä kohtaan taloyhtiöt aina suosittelevat helpompaa ratkaisua, asukkaan muuttoa muualle.

      Pitää muistaa että muutto toiseen paikkaan ei poista välttämättä itse ääniongelmaa koska hyvä kuulo perusominaisuutena on osa ongelmaa. Kaksi muuttuvaa tekijää vaikuttaa asiaan olennaisesti.

      Mikäli jollakin on ko. ongelmien kanssa, autan parhaani mukaan.

      • Ripurapu1

        Hei!

        Vieläkö sinulta saisi apua em. asiassa?


      • HurinaSurina

        Koko kylällä sähköinen hurina. Epäilen n 1 km päässä olevaa sähkökaappia. Ei kyllä saa nukuttuu ku jää ärsyttävää ääntä kuuntelee


    • muovilelu

      tekikyrpä.

    • Rotikka Oulu

      Dildo siellä surraa ,mä menisin kyllä koputtaan oveen ja sanoisin kohteliaasti et onko jäänyt hana auki kun kuulostaa että vettä valuu lattialle ,niin tiedä vaikka pääsisit painaan.

    • surinata

      tässä oikea vastaus aloittajan kysymykseen mikä surisee ensinnäkin voidaan sulkea pois diltot sun muut vekottimet puheet vaan kääntyy jostain syystä aina tuonne navan alapuolelle(siitä puhe mistä puute) ja asiaan kerrostaloissa jossa myös itse asun ja kuuntelen tuota surinaa öisin kuuluu noin 10-15 min ja loppuu sit alkaa taas jonkun ajan kuluttua
      syy löytyy kellarista sellaisen oven takaa jossa lukee lämmönjakohuone talonmiehellä avain oveen sinne kannattaa mennä kuunteleen meillä täällä oli joku pumpun laakeri jonka korjasivat niin asia helpotti ääni kuuluu kyllä päivälläkin mutta kun on muuta ääntä niin siihen ei kiinnitä huomiota.!!!

    • uutisankkuri uu.

      OOKSTE KUULLU YHDEN TOSI HYVÄN JUTUN?
      Meinaan vaan että viime viikolla sattus niin että yks hullu seisoi Nuivanniemen hourulan pihalla masturboimassa. Ja sitten kun se sai orkun, niin määlit lens kaaressa yli maitten ja merien ja kun Floridassa yks ämmä otti kamppänsä takapihalla aurinkoa nakuna ja haarat levällään niin sen hullun spermat lens suoraan sen akan vitttuun!
      Suoraan vitttuun lens hullu spermat! Ja ämmä pamahti paksuks, siis tuli tiineeks!
      Hullusta tulee siis isä 9 kk kuluttua, on siinä ihme hedelmöitys!

    • scorpion3333

      Hyvä mies se on muijasi dildo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

      • O_o

        Lappilainen porohuora taas liikkeellä..


    • hipslei2

      Jos oikein tarkkaan kuuntelee, niin ääni voi kuulua niinkin tavallisesta asiasta kuin kännykkälaturista. Jos jättää kännykkälaturin pistorasiaan, niin se kuluttaa sähköä. Oikein tarkkaan kuuntelemalla esim. yöpöydällä ollessaan se voi aiheuttaa myös outoa hurinaa.

    • luonnollinen selitys

      Ääni tulee todennäköisesti taloyhtiön lämpöhuoneesta, jossa lämpökattila (tai mikä se nyt on nimeltään) reagoi lämpötilan vaihteluihin tai muuten toimii epävakaisesti. Itse asun kerrostalossa, jossa lämmönjakohuone on keittiön alapuolella ja sieltä kuuluva sirinä on todella raastavaa.

    • alakehonrakentaja

      Täällä on hirveän seksistisiä arveluita vibroista ja dildoista. Minun peniksen kehittimeni pitää kutakuinkin tuollaista ääntä. Se on kuulemma laiteominaisuus. Missä päin muuten asut?

    • En jaksa lukia muiden veikkausta koska lähes 10 ekaa oli dildoista,mutta veikkaan kiertovesipumppua tai ilmanvaihtoa :)

    • vibravibravibraatto

      vilkaises peiton alle, jos vaikka kumppanillas ois siel vähä vipinää;)

    • Sähkölaitteet

      Kokeileppa sammuttaa kaikki kotisi laitteet, siis ihan oikeasti töpseli irti.

      Jos ääni lakkaa (odota vähän aikaa, että kaikkista todella loppuu virta) niin vika löytyy omasta kodistasi.

      Sitten yksi kerrallaan päälle ja näin löysin itse inhottavaa ääntä aiheuttavan laitteen. Joka oli tietokoneen näyttö valmiustilassa. En olisi ikinä uskonut sen pitävän mitään ääntä, vaan pitipä.

      Tämän jälkeen ilmestyi lähes kaikkiin laitteisiin katkaisimella varustettu jatkojohto ja virrat katkeaa kun käyttöloppuu. Ei kuulu ääniä eikä kulu ylimääräistä sähköä. Joka on muuten monessa kotitaloudessa 50-250W (43-219€/v) pelkästään että laitteet on valmiustilassa.

      • HurinaSurina

        Kokeiltu on. Sähköinen ääni ei lopu


    • Melko varma tieto!

      Naapurisi Kannabisviljelmien Natikka (valot) lähtee päälle ja koska kuluttaa paljon sähköä niin yöllä sähkö on halvenpaa.

    • voi se olla

      sellainen itäsuomalainen teholämmittäjä mamu joka on asennellut tuulettimia patterien päälle, tääläpäin ainakin sellaista harrastavat

      • voi se olla

        tämä ilmeisesti osui kun ovat käyneet miinustamassa, sitten vinkki mitä tehdä jos tuollaista epäilee, nykyään on helppoa mitata huoneiston lämpötila pihalta käsin ikkunan kautta, jos sitten sellainen huoneisto löytyy jossa on lämpöä tavallista enemmän niin sitä voi sitten alkaa tutkimaan että miten se lämpö oikein tuotetaan ..


      • voi se olla
        voi se olla kirjoitti:

        tämä ilmeisesti osui kun ovat käyneet miinustamassa, sitten vinkki mitä tehdä jos tuollaista epäilee, nykyään on helppoa mitata huoneiston lämpötila pihalta käsin ikkunan kautta, jos sitten sellainen huoneisto löytyy jossa on lämpöä tavallista enemmän niin sitä voi sitten alkaa tutkimaan että miten se lämpö oikein tuotetaan ..

        täälläpäin ovat tuohon reagoineet siten että pitävät aina verhoja huoneiston kaikkien ikkunoiden edessä, siis kikka B : riittää kun tarkkailee tuollaista verhojen käyttöä, siellä se teholämmittäjä todennäköisesti lymyilee ...


      • näkyy tää juttu
        voi se olla kirjoitti:

        täälläpäin ovat tuohon reagoineet siten että pitävät aina verhoja huoneiston kaikkien ikkunoiden edessä, siis kikka B : riittää kun tarkkailee tuollaista verhojen käyttöä, siellä se teholämmittäjä todennäköisesti lymyilee ...

        niitä vähän ainakin ärsyttävän kun ovat lisää miinustaneet


    • lkjsfd

      Joku läheisen talon ilmastointiin liittyvä laite tai lämpövoimala, joka päästää höyryjä tulee mieleen..

    • Uni ihmisoikeus!

      Edellisessa kerrostalossa missä asuin, kuului surinaa. Asuin ekassa kerroksessa. Sitten tajusin että se on alakerran yleinen ulko-ovi, joka menee lukkoon yöksi. Ovi ei ollut mennyt kunnolla lukkoon, mutta kun kävin vetämässä sen kunnolla kiinni, surina lakkasi.

      Nyt asun myös ekassa kerroksessa. Asun juurin niiden komeroiden ja huoneiden päällä missä on noita kerrostalojen laitteita, lämpöjuttuja ja mitä lie. Syksyllä surinaa kuului toisen oven takaa, laitoin sähköpostia huoltoyhtiölle ja surina lakkasi. Nyt on sitten toisen oven takaa alkanut surinaa kuulua.

      Laittakaa vaan viestiä taloyhtiölle. Asutteko kellarin päällä? Käykääpä siellä kuuntelemassa.

    • Puskasuleima

      Olisikohan koneellinen ilmastointi?
      Meillä ainakin on, mutta kun sen tietää, siihen kyllä tottuu, eikä se unia häiritse.

    • jaurry

      Veikkaan että pyykkikone. Mikään talon ilmanvaihto- tms. laite ei varmasti ole syynä, kun ääni kerran oli poissa silloin kun naapurikin. Katseet siis siihen suuntaan. Naapurin jääkaappi ei varmasti kuulu toiseen asuntoon, mutta pyykkikone kuuluu. Itsekin kärsin naapurin yöpyykkäyksestä, ja nyt viimein aion mennä valittamaan ja jos se ei auta niin valitan ylemmille tahoille. V*tuttaa kun jotkut eivät tajua että vaikka itseaiheutettu melu ei tuntuisi häiritsevältä (ja koskakos se tuntuu??) niin toisia voi häiritä. V*TTU. Otapas sinäkin aloittaja yhteyttä joko tuohon naapuriin tai sitten suoraan isännöitsijään tai vastaavaan...

    • ---

      Voisi olla rintapumppu? Maitoa lypsetään sairaalalle lähetettäväksi. Toistuu imetysvälien mukaisesti.

    • Ilmastointi!!!!

      Asun vanhassa kerrostalossa jossa tehtiin putkiremontti ikkunat vaihdettiin ja ilmastointi laitettiin kuntoon niin sanotusti sen jälkeen meteli on ollut yötä päivää yöllä varsinkin ilmastointikone ei sammu ollenkaan meinaa kyllä mut saman tien alkaa huutaa taas helvetillistä on kun ei koskaan ole hiljaista asiasta on kerrottu monelta taholta huoltoon jonka pitäisi asia ottaa puheeksi isännöitsijän kanssa mut mikään vaan ei toimi!!!!

      • KYLMÄ ASUNTO !

        Sama vika täällä. Tehdään asunnossa totaalisia parannuksia että mitään on/off säätömahdollisuutta ei ole. Helve***moinen hurina ja veto yötä päivää asunnossa kaiken aikaa eikä nukkumisesta tai työnteosta tule mitään. Sukat pyörii jalassa ja jalat kylminä koko perheellä. Kipeinä ollaan olut laiteasennusten jälkeen kaikki.

        Kun pitäisi jotain asialle tehdä niin mitään ei tapahdu. Käsittämätöntä pelleilyä taloyhtiöiltä ja muilta laiteasentajilta kun eivät ymmärrä käytännöllisyyden päälle mitään. Heille riittää että rahat vain saa pois. Yhden tai useamman ongelman asukas saa pois mutta tilalle tulee yksi tai useampi tilalle toisessa muodossa.

        Varokaa kusipäisten taloyhtiöiden järjestämiä hankkeita. Yhä useampi hanke on syntyjään susi. Hankkeet toteutetaan ja maksatetaan hölmöillä asukkailla.

        Hölmöläisten asennuspalvelua on nähty mutta tämä vetää jo kirkkaasi pohjat!


    • Ehdotukseni

      Jos ääntä ei pysty poistamaan, voi sitä yrittää peittää jollain muulla vaimealla äänellä. Meille kun tuli akvaario, jossa hiljaa suhiseva suodatin ja ilmastin, en ole enää häiriintynyt maalämpöpumpun kompuran matalataajuuksisesta pörinästä.

    • saariston mies

      Tutullani mantereella on vastaavanlainen ongelma. Selvisi että se on koneellisen ilmanvaihdon moottorin ääni ja se toimii automaattisesti kulloinkin vallitsevan huoneistojen lämpötilan ja muun muuttuvien seikkojen mukaan. Ääni kantautuu talon rakenteissa helposti hormistoja pitkin kauaksikin ja hiljaisuudessa tuollainen moottorin ääni voi vaivata. Asiasta kannattaa olla yhteydessä talonne isännöitsijään ja kertoa tuosta oudosta äänestä. Ei se ole mikään yliluonnollinen juttu ja eikä sitä pidä arkailla että olisitte keksinyt tuon jollain tapaa mielikuvituksen tuotteena.

    • Ei muuta

      Kun "surina" alkaa katkaiskaa sähkö huoneistostanne, niin sillä varmistatte
      että se ei ole teillä oleva sähkölaite mikä ääntää

    • Pertsale

      Maalle muuttokaan ei välttämättä aina anna rauhaa ääniltä. Esimerkiksi eri eläimet saattavat pitää melkoista konserttia öisinkin. Meidän mökin metsässä pesii haukka, joka aloittaa ulinansa joka aamu siinä 5-6 paikkeilla. Ei auta edes korvatulpat siihen pistävään vihellykseen. Sitten vielä hiiret rapisee välikatolla jne.

    • Meillä oli sama ongelma,useita kuukausia.Yhteys isännöitsijään,joka ei ottanut todesta "ääntämme",ehdotti jopa naapurin herätyskelloa.Yhtenä iltana soitto päivystävälle huoltomiehelle,kun nukkumaanmenoa ai voinut ajatellakaan tästä vinkumisesta johtuen.Huoltomies totesi,että ääni kuuluu ja on tosi häiritsevä.Vika löytyikin saman tien lämmön jakelukeskuksesta,lämminvesipumppu rikki.Siis sellanen hökötys joka pitää yllä veden painetta.Ei kun uusi osa tilalle,joka piti tilata jostain.Meni viikko ja ääni hävisi.Todella outoa kun oli ihanan hiljaista.Tämä huoltomies oli ainoa joka otti asian hoitaakseen ja ymmärsikin jotain näistä asioista.Kiitokset hänelle.Sanoi vielä että heidät voi kutsua vaikka yöllä silloin kun on päivystysvuoro.

    • .

      Kerrostaloissa kaikki äänet kuuluvat öisin selvemmin kuin päivällä, koska öisin on hiljaisempaa ja alkaa kuuntelemaan ääniä. Kyseessä voi olla ääni joka kuuluu muulloinkin, mutta päivällä ei olla kotona ja ääni peittyy muun äänen alle.

    • Hieromasauva ...

      Dildo :DDDDD ?

      • surrrrrrrrrrrrrr.

        Sun pää on täynnä surraavia DILDOJA !!


    • ...........

      ilmastointi oli hiljaisella kun pakkanen ja en saanut nukuttua, kun ei kuulunut tuttua huminaa :)

    • kotikonstaapeli

      Ilmaa patterinne, niin surina loppuu.

      • 12345..

        Hölmö!

        Ilmaamalla ongelma ei katoa mihinkään.


    • Kursiivi

      Toisinaan joskus melun häiriön todellista syytä on pirun vaikeata selvittää päiväsaikaan, kun mahdollista melun aiheuttavaa sähkölaitetta tutkittaessa päiväaikaan se toimii ihan normaalisti. Sähköverkon erillaiset sähköiset häiriöt voivat saada jonkun laitteen toimimaan äänekkäästi ilman että kyseissä laitteessa on minkäänlaista vikaa tutkittaessa.

      Joitain pahoja sähköisiä häiriöitä tuottavia laitteita saatetaan käyttää vain ainoastaan yöllä ja aika usein jotkut pahoja sähköisiä häiriöitä aiheuttavat laitteet ei itsessään tuota juurikaan mitään melua, mutta saavat jotkut laitteet tuottamaan inhottavaa melua sähköisten häiriöitten vuoksi. Ja kaiken huipuksi sähköisiä häiriöitä tuottava laite tai laitteistot voivat sijaita jopa useiden kilometrien päässä!

      Jos jotakin kiinnostaa tututustua sähköisiin häiriöihin, niin siitä kertovan artikkelin voi ladata osoitteesta: http://robo.cop.fi/kurssit/hairio/hairio.htm Sähköisten häiriöiden eliminointi voi olla äärimmäisen työlästä joissain tapauksissa ja aikamoisen kovaa selvitystyötä vaativaa työtä.

    • Exhami

      Kannattaa katsoo myös ryhmä/mittarikeskus ja jos siellä kontaktori/kontaktorit pitää ääntä, vika vaikuttaa sähköiseltä kun äänen laatu viittaa siihen tietty myös kiertovesipumppu voi laakerivian takia kantaa putkistoo pitkin sinne, juuri matalataajuinen ääni onkin vaikeinta paikallistaa, niin surina sitä juuri on ja kun taustameteliä paivällä on niin se kuulu mutta kun hiljaisuus alkaa niin sitten alkaa kuulumaan, joskus myös katuvalaismen kuristin ja yleensä niissä valaisimissa jossa on perinteinen kuristin,ilmastointi laite on myös sellainen, lähitienoon kaupan kylmälaite, äänilähteitä on kuule paljon ja ei tämä ole mikään helppo asia ratkaista ja kuten sanottu ihmisen kuulo on erilainen ja mietippä koiraa sitten kuin herkkä se on, sellainen koulutettu koira siihen olis oivallinen. En nyt itsekkkään lähtis ihan heti sille linjalle että kyseleen kun ihmiset on niin herkkiä leimaan toisia äkkiä tietämättä vikaa, melkein kysyisin joltain radioamatööriltä ne on aika hyviä paikallistaan taajuuksia. Tässä ainoo millä voin nyt auttaa, itselläni ei ole enää harrastuksia siellä ei ole edes laitteita. T. Ex-Hami

    • Kursiivi

      Toisinaan sähköverkkojen sähkönsyötön häiriöiden aiheuttamissa sähkölaitteiden meluongelmissa ei useinkaan auta se, että vaihdetaan ylimääräistä melua aiheuttava sähkölaite, kun uusikin ehjä laite alkaa tuottaa ylimääräistä melua. Toisinaan jotkut sähköhäiriöt ovat vain tietyllä suppealla alueilla esiintyviä häiriöitä, kuten esimerkiksi vain tietysssä asunnossa esiintyviä sähköhäiriöitä. Toisinaan usein kun hoidetaan jokin kiusallinen sähkönsyötön sähköinen häiriö, niin ne häiriöt saattavat siirtyä toiseen asuntoon jos korjaustoimissa hutiloidaan.

    • Exhami

      Vielä tästä yön hilkaisen ajan äänestä niin tuli mieleen koska siellä olis huollettu poisto/tulo ilmakoneet, myös niiden laakeriviat kantautuu kauas, sekin jos se ei ole tehty nykyiset standardien mukaan elikkä puuttuu vaimentimet ja jos kyseisten moottorien alle kuuluvat ns.kumitassut elikkä moottorin kannattimet on jo aikansa eläneet, niin kyllä niitä kuule äänilähteitä löytyy ja löytyy myös määräykset joita yöaikaan ei saa ylittää ja mittaustapa on db ja se löytyy sitte täältä netistä, sitä en mene sanoon millä äänentaajuus alueella se mittaus tapahtuu.T. Ex.Hami
      Ps. Joka kunnasta löytyy kyllä neuvoo ja opastusta ainakin rakennusvirastosta,sitä löytyy kyllä monen IV-laite valmistajan sivuilta myös, vaikka en menis heti laittaan taloyhtiötä seinälle koska täytyyhän sopu säilyy sopulilaumassa kuten sanotaan.

      • miksi Exhami

        ihmettelee harrastaja olet siis exhami ?


    • Niksi.

      Käy pitkällä lenkillä,noin 3 tuntia ennen nukkumaan menoa,sen jälkeen olet niin väsynyt,ettet herää tyhjänpäiväisiin surinoihin. Kun kehoa ei rasiteta fyysisesti,mieli stressaantuu ja tyhjänpäiväiset äänet saa yöllä hereille.

      • 10 lenkkeilijä

        Tuo on täyttä pask** mitä kirjoitit. Meillä lenkkeilee koko perhe aktiivisesti joka päivä ja hurina vain jatkuu ja jatkuu kun tulemme taloon.

        Putoiskohan se pask*kin lahkeesta hyppimällä lenkillä.. Mitä luulet ?


    • muovilelu se on

      oisko tekikyrpä?

    • pilkku82

      Sähkömuuntaja pitää myöskin samanlaista surinaa

    • mullaseon

      ITSESTÄÄNSULATTAVAJÄÄKAAPI ! kiesus mikä tuomio päivän koje.

      • kuuhullu kukkuu

        Nyt sen vasta kerroit.. Hitto vieköön tämä pelasti tulevat yöuneni, kaiketi ja luulen niin... Itseltä löytyy kyseinen hökötys ja tarkemmin ajateltuna voipi olla hurinan syyllinen löytyi!!!!

        Kuten muutamat ovat todenneet niin yhdyn samaan, päivällä ei välttämättä olla kotosalla tai vaikka oltaisiin niin silti normaalia meteliä kuuluu -> radio/tv ym.. Eikä näin kiinnitä huomiota tyhjänpäiväiseen hurinaan! Yöllä hiljaisempaa ja jos hieman ylliväsynyt olotila niin todella tulee kuunneltua kaikenlaista joka todella häiritsee yöunia!!!!

        Itse tässä välvon kuutamon takia, uskokoon ken tahtoo mutta asia on tosi :)


      • kuuhullu kukkuu

        Nyt sen vasta kerroit.. Hitto vieköön tämä pelasti tulevat yöuneni, kaiketi ja luulen niin... Itseltä löytyy kyseinen hökötys ja tarkemmin ajateltuna voipi olla hurinan syyllinen löytyi!!!!

        Kuten muutamat ovat todenneet niin yhdyn samaan, päivällä ei välttämättä olla kotosalla tai vaikka oltaisiin niin silti normaalia meteliä kuuluu -> radio/tv ym.. Eikä näin kiinnitä huomiota tyhjänpäiväiseen hurinaan! Yöllä hiljaisempaa ja jos hieman ylliväsynyt olotila niin todella tulee kuunneltua kaikenlaista joka todella häiritsee yöunia!!!!

        Itse tässä valvon kuutamon takia, uskokoon ken tahtoo mutta asia on tosi :)


    • koittakaa kestää

      Naapurin vanhanpiian vibraattori se siellä surruttaa kaiket yöt. Kyltymätön kun on.

    • bvwrrbrb

      Joo vibradildohan se oli.... vaimoni oli ummetuksella ja sieltähän se vihdoin luiskahti surisevana pönttöön :)

    • CEEPAPPIHAN SE

      eiköhän ole ihan vaan jonkun C-PAP laite millä pystyy nukkumaan jos on esim. uniapnea..... ovat älyttömän kovaäänisiä laitteita. yhellä sukulaisella oli sama ongelma ja sitten kun selvisi että se on naapurin C-PAP niin rauhoittui tilanne sillä, ja korvatulpilla...

    • voit. men yöllä kuuntelemaan oven taa kuuluuko sen läpi mahd. vomakkaamoana tuo ääni. on isännöitsijä ota selvää kuka asuu ko huoneistossa jos tv jää auki ja asukas nukahtaa? tai hänellä alkaa silloin hieromalaite pelittämään.....? olen mittauttanut joskus asunnossani äänet aamulla naapurihuoneistosta 1.5 m et. seinästä puhelimessa puhuttu ääni ylitti melurajan. mittauksen suoritti kaupungin (joku tsto) eikä maksa mittään. ltellä kokemuksia öistä;;; yläkerran mummo oli jättäny kellon siirtämättä useamman v. ja eli ns. ameriikan aikoo. kun toiset nukku niin tämä pani speediä koneeseen. (lääkitys ei varmaan ollu kohdallaan.???? kai se kiikkustuolissa kiikku ja keppi oli käjessä ja sillä aina toppas lattiaan ettei kiikku mee ympäri. (tai se otti sen piristävän yöksi ja nukkumatin aamuksi.??? se oli kuin vanha kidutus temppu et pannaan otsa raanan alle ja tippa tulee x/ minuutti.

    • jesperi 541

      yx naine sano et hänen asunnossaa kuulu ääniä (24 sf) öisin. vastasin et tutustuis paranorm. ilmiöihin.??? ja mikä parasta:::: saat hullun paperit ja pääset eläkkeelle. !!!!!!!!!!! take away and move vanhainc kotiin.

    • j4nika77

      Joo teil kummittelee....tiiän nää asiat....pyydä meedio paikalle niin se kommunkoi räyhä hengen kanssa....sillee mäkin tein.....nyt 2 vuotta taas rauhallist....=)

    • enricon ex-naapuri

      naapurin karvakoura siellä vaan tekee pizza pohjia valmiiksi leipäkoneellaan,katsoppa aamupäivällä kun se kantaa niitä autoonsa viedäkseen sinne "ravintolaansa"...

    • kovaa pulputusta

      Naapurillasi voi olla keuhkoahtaumatauti ja hän on yön hengityskoneessa. Muuten ei uskalla nukahtaa.

    • :))

      Veikkaan että naapurisi käyttää hieromasauvaa...siel asuu joku nymfo varmaan :))

    • niin.sale(tti) juttu

      Sauli Niinistön kampanjabanderolleja siellä surruuteltiin ompelukoneella... Odota vain, nyt rauhoittuu, kun kampanja on ohi.

    • kissajahiiri

      Se on hiiri! ;)

    • Sähkökaappi?

      Joskus semmoisesta kuuluu kontaktorien surinaa. Tosin oon törmännyt ilmiöön pientalossa, en kerros-.

    • kohina

      yöllä kuuluu sellaiset äänet mitä ei päivä melun takia kuule.asukkaalla voi olla esim.joku lääkinnällinen kone,happirikastin??

    • Jaa a

      Sähkölaite? Kasvattaako naapuri kannabista johonka tarvittavat laitteet voivat pitää surinaa? Lämmitys?

    • Kylmät kädet

      Miten tasainen ääni ja vieläpä vaimea sellainen voi häiritä?

      • ly

        Hetkinen, siis tasainen ääni? Mitä kohtaa sanoista "tulee ja menee vaihtelevasti" ja "välillä taukoaa, välillä alkaa uudelleen" et ymmärtänyt?


    • Äänimestari

      Pakastin, jääkaappi-tai dildo. Dildohan on periaatteessa sama laite kuin sähköhammasharja...:)

    • ,.-

      varma tieto... sama ääni kuuluu itselläkin ja se kuuluu pattereista....

    • Korvabuusteja

      Leipäkonehan se vaivaa aamusämpylöitä. Kuuluuko välillä polkupyöränkellon tapaista ääntä. Se on merkki leipäkoneen haltijalle, että olisi mahdollisuus lisätä taikinaan vaikkapa rusinoita tai koriantereita, ylös vain punkasta.

    • lirin lorin

      no kiva, että vain hurinaa...
      vanhassa kerrostalossa herään joka aamu 05.30 siihen kun yläkerran raksamies käy aamukusella. Jumalaton lorotus kaiun kera, koska ulkomaisten raksamiesten kämpässä ei ole sänkyjen lisäksi muuta kalustusta, ei esim. mattoja tai verhoja.

      kaikuu enemmän kuin meidän omassa vessassa.
      - sunnuntaina saan nukkua pidempään, kun känniään nukkuu pois. Toisaalta, tietääpä heti aamusta, mikä viikonpäivä on...

      Että kyllä tässä olis kaipuuta aitoon maalaiselämään täältä lorinan ja pörinän keskeltä ;D

    • aapeliapinat
    • Skeeks, skreeks....

      Taanoin eräs soitti poliisin paikalle, kun luuli että talossa olevaan pankkiin murtaudutaan, kun kuului rautasahan kaltaista ääntä ja välillä vain vaihdettiin terää.
      Kyseessä oli kuitenkin vanha Heteka, jossa oli juna pystyssä.
      Tästä ei teillä liene kysymys, kunhan teki mieli kertoa.

      Nuo kylmäkone-arvaukset lienevät oikeita, varsinkin , jos kone on työnnetty kiinni patterin putkeen tai kiviseinään.

    • perkele

      " Aika perinteinen arvaus outojen yöllisten pörinäiden lähteeksi
      olisi resonoimaan ruvennut kylmäkellarin kompressori tai lauhduttimen
      (yleensä ulkoiluvälinevaraston katossa tms) puhaltimet.

      Etenkin, jos puhutaan alimman asuinkerroksen asunnoista."

      Itselläni matalataajuisen melun aiheuttaja kerrostaloasunnossa on mitä ilmeisemmin tuo lauhdutin tms. joka sijaitsee ulkoiluvälinevarastossa 1. kerroksessa, sattumoisin huoneistoni seinän takana. Todella ärsyttävä ääni. Kuuluu siis sekä päivä- että yösaikaan.

      • kops ja lorr

        Hei! Toivon, että olette löytäneet avun ja syyn näin yli parin vuoden jälkeen. "muuttakaa maalle/ omakotitaloon, / korpeen jne ovat naurettavia vastauksia.
        Aivan niiinkuin muuttaminen kävisi noin vain kädenkäänteessä ja muutenkaan!
        Eiköhän se ihmisten asuminen riipu paljon siitä missä on töissä. Ei siitä nyt "muuteta maalle tms" ihan noin vain.
        Yleensä: Asuin vanhassa kerrostalossa, jossa naapuri laski vettä kl. 05 lähtien kymmenisen minuutin ajan. Kämppään ol ehkä vaihdettu silloin uusi keksintö, vipuhana.
        Hän tempaisi sen auki ja vesiputket jysähtivät paineesta. Puolen minuutin päästä hana kiinni, paine vesiputkissa jysähti taas. Tätä auki-kiini-auki-kiini jatkui puolen tunnin ajan joka aamu viidestä lähtien. Taulut seinällä heilahteli.
        Toisessa kämpässä Hesassa kuului metron hurina juuri sängyn kohdalla. (Toinen kerros, Pengerkatu)
        Ja tosiaan se "maalle omakotitaloon" muuttaminen ei ole ratkaisu: Talomme on kallioisella seudulla, puolen kilometrin päässä on korkea radiomasto jonka vaijeriharukset resonoivat ja pitävät huminaa. Edelliset asukkaat muistavat saman asian. Sekä melkein jokapäivä n.kl 13 aikaan kuuluu luoteesta päin kaukaa kova pamaus.
        Vielä muistelen erään Hesarissa olleen jutun, jossa kerrostalo-asujat ihmettelivät jokailtaista ääntä: Yläkerran naapuri tuli kotiin, sen jälkeen kuului äänekäs kopsahus ja kuin jokin painava esine olisi rullannut hitaasti lattian yli.
        Ja nuo vaimon tai naapurin dildo hiih hhih hih hiihh-jutut ovat vanhoja vitsejä eivätkä oikein jaksa enää naurattaa kuin kirjoittajaansa.


    • hhhaukotus

      Yli kolmekymmentä muka-lystikästä dildo- tms vastausta oli tullut 166 vastauksesta ja varmasti jokainen kyseisen aivopierun päästäneistä luuli olevansa ensimmäinen ja omaperäisin vastaaja.
      "hi hi hii, minäpä sanon, että DILDO..kyllä ne muut lukijat nyt varmaat hämmästyy..."

    • vaihto-ehtoja

      Ilmanvaihto kun on koneellinen kerrotaloissa aiheuttaa tuollasta ääntä. Meillä toistuu tunti kerrallaan mutta en kuule öisin kun nukun...
      Ei uskottavaa että kuuluis naapurista. Toki kannattaa kysyä kaikilta naapureilta mitä he kuulevat tai ovat kuulleet. Niin itse tekisin enkä haikailis netissä häiriötä. Vai suriseeko oman pään sisiskunta?

    • moro 6

      Kuulostaa ihan ilmastointilaitteen ääneltä.

      • kurkurkur

        Älä säilytä jääkaapissa astioita


    • Hermoaivo

      Oletko löytänyt vastausta melulle? Asun maalla ja yötäpäivää kuuluu ns. "jääkaappihurina" niin ulkona kuin sisällä ja vain paikkakunnalla, jossa asun. En muualla ole kuullut. Ääni on erittäin häiritseva kun kaikki muut äänet hiljenee esim. tv.
      Olen käynyt myös kuulontutkimuksissa. Omassa kuulossa ei vikaa. Ehkä sitten liian hyvä kuulo.
      Kaikki keinot on kokeiltu, eli sähköt laitettu poikki ja hurina kuuluu edelleen, siis sisällä ja ulkona. Olisiko aiheuttaja lähellä oleva radiomasto, maaseudun viljakuivurit, tms.
      Tietääkö kukaan mihin voisi valittaa maaseudun häiritsevästä melusta, vai auttaisiko se edes! Nykyään ei voi puhua maaseudun rauhasta. Sitä EI OLE.

      Empä taida olla ongelman kanssa yksin, kun alkaa asiaa googlailla.
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/10558630/jatkuva-humina-quotalaaanetquot--hairitset-yota-paivaa---

      LÖYTYY USEITA keskusteluita asiasta.
      Mutta tekeekö kukaan asialle mitään.
      Josko kuntaan, eduskuntaan laittaa infoa tai jollekin viranomaisille.

    • Jokineläin

      Onkohan kyse mun hamsterista? Mulla hamsteri juoksee juoksupyörässään öisin mun makuuhuoneessa, alottaa 11 maissa illalla yleensä, joskus pari tuntiakin aiemmin ja keskiyön paikkeilla kun alan nukkumaan vien häkin eteiseen maton päälle ettei häiritsisi naapureita (en tiedä varmasti kuuluuko alas, varotoimi siis). Asun kylläkin yksiössä joten oletan että alhaalla ja ylhäällä asuu yksi ihminen ei pariskuntaa :) Pahoittelen hamsuni ääniä, pientä hyrinää tuosta juoksupyörästä lähtee ei surinaa kylläkään.. Jos ei hamsu ole kyseessä niin veikkaan jotain muuta eläintä joka öisin leikkii esim. kissa tai koira :)

    • Grynderionsyöpää

      Naapuri pieree asunnossaan ja tämä kulkeutuu lmastointi putkeen/vaihtoilma kanavaan. Äänien kulku talonrakenteissa on seurausta kokoomus politiikasta. Maximoidaan voitot ja tämä saavutetaan rakentamalla heikkolaatuisia rakennuksia. Vain rikkaille rakennetaan suomessa kunnon asuntoja. Suurimmalle osalle kansasta rakennetaan paskaa koska kokoomuslaisten mielestä normihminen (lammas) ei kaipa eikä tarvitse rauhaa eikä kunnon asuntoa. Suurin osa masennuksista/loppuun palamisista johtuu kokoomus politiikan seurauksista. Kun rakennettaisiin hyviä äänieristettyjä asuntoja ihmiset voisivat raskaan työpäivän jälkeen tulla kotiin rauhassa ja nukkua yönsä rauhassa. Mutta nyt suurin osa joutuu kuuntelemaan toisten elämää ja toisinpäin ja ihmiset rasittuvat melusta entisestään.

    • kjfskljjfsfigijs

      Omassa kämpässä (asun rivitalossa) kuuluu keittiökaappien takaa sellaista jatkuvaa muuntajamaista hurinaa, vieressä on liesituuletin ja huoneistokohtainen ilmanvaihtokone on kylpyhuoneessa. Hurina johtuu tuosta aina päällä olevasta ilmanvaihtokoneesta koska se muuttuu kun nostaa koneen nopeutta. Pointtina siis että äänen lähde voi olla ihan muualla missä se kuuluu, jokin resonanssi tms. voi tuoda äänen kuuluville toisaalla. Tosin ehkä ilmaputki liesituulettimen yläpuolella tai sulkupelti voi itseasiassa olla siinä se äänen lähde jos se ilmavirrassa hivenen resonoi, suodattimenkaan kiinnitys ei ole mitenkään tiukka.
      Jaksottainen surina kuulostaisi joltain jääkaapin kompressorilta kun se välillä käy ja välillä on sammuksissa. Ehkä jokin vastaava kompressori voi olla ihan taloteknisenä laitteena kerrostalossa? Ei siellä varmaan paineilmaa missään ole, paineilmakompurahan käy myös jonkinaikaa ja sammuu kun verkoston tavoitepaine on saavutettu. Veikkaan jaksottaisen äänen lähteeksi siis jonkinlaista kompressoria.
      Toinen vaihtoehto on jokin jaksottaisesti päällä käyvä sähkölaite, käytävävalaistuksen ajastin? Sähköpääkeskuksessa saattaa olla vaikka minkälaista kontaktoria tms. laitetta mikä voisi surista.
      Joku puhui taajuusmuuttajista, ehkä sellainen vanhemman mallinen, isoa sähkömoottoria muistuttava taajari voinee pitää ääntä mutta uudemmat lienevät täysin elektronisia, solid state inverttereitä, tosin jäähdytyspuhallin niissä kai on. Tällaisia ainakin työpaikalla teollisuuslaitoksessa olen nähnyt.

    • Tajutonsyyttä

      Eräs tietävä on kai Markus Malinen.Kuopiossa kuulunut kun poikansa häiriköinyg laitteella todella kauan....ei poikasa oo pariin vuoteen päässyt ulos edes..masokisti rasisti tietää että aiheuttaa päänsärkyä..tiedän kun asuin alapuolellaan.tällä skitsofrenia..ei avaa ovea edes että sanoisi asiasta..skitsofreenikoilla tuntuu olevan niitä laitteita en tiedä miten tollanen niille luotetaan.torpankatu oli Hel. asua allaan

    • Samatalo

      Torpankatu 5b 22. Kuopio pirtissä.on äänen lähde.poliisille ei avanu ovea.isänsä jopakiisti pojan olemassa olon poliisille ulkona jota eivät tarkistanut.kohta vilkutti ikkunasta ku selvis tilanteesta.koko perhe on skitsofreenikko ja.yritin ymmärtää heitä mutta kipu vie jo vallan.haluaisin oikeuteen asian kipujen takia..laitonta.asuin alapuolellaan aikoinaan..joutua vastuuseen.korvaukset tulen hakemaan.

    • Vibraattoriko
    • Anonyymi

      Naapuri pelaa.. Nimim kokemusta on

    • Anonyymi

      Olisikohan dildo?

    • Anonyymi

      Huolomiehen pontika pannu kellarisaa porisee

    • Anonyymi

      joku nymfomaani eukko siellä surruttelee römpsötintään koko yön kurvän puutteessa.

    • Anonyymi

      Suuripainenatrium valaisin

    • Anonyymi

      Täällä Helsingin Lassilasa joku sekoboltsi hakkaa öisin lämpöpatteria.

    • Anonyymi

      Tuulivoimaloista johtuva.

    • Anonyymi

      Muutin muutama viikko sitten uuteen kämppään vuokralle mutta jostakin kuuluva outo korkea valittava ulina ahdistaa. Olisi kiva tietää mistä outo ääntely johtuu, se tulee joko seinäni takaa tai yläkerrasta.


      Se on sellaista ivallista vaikerointia tai valittamista, sitä on hankala selittää, siinä on jotain häiriintynyttä, vähän kuin mielisairas joka näkisi näkyjä ja äännehtelisi, voi myös olla joku juoppo tai sitten kyseessä on kehitysvammainen.


      Mutta se ei ole lapsen ääni vaan pikemminkin vanhemman naisen, ihan kuin välillä kuuluisi jonkun miehen sättivän ja murahtelevan siinä vieressä.


      Se on vain todella hermostuttava kuuloista ja olen ajatellut muuttavani jo saman tien pois koko kämpästä, välillä kuuluu myös aamuöisin.

    • Anonyymi

      Vastaus on dildo.
      Dildon surinahan se on.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1282
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1227
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1106
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1076
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe