Canon 550d: Videokuvaus pysähtyi automaattisesti??!!

willy96

Terve. Mulle tulle "Videokuvaus pysähtyi automaattisesti" aina välillä kun kuvailen kameralla. Mikä se vois olla ku mulla on toi kingstonin 8g class 10 muistikortti niin eihän se siitä voi johtua.. Mulla tuli vanhalla muistikortilla kans sama mut useammin. HELP!!

33

4096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4 gigaa tulee täyteen. jos full hd:tä kuvaa niin pätkäsee n 10 minuutin kuluttua.
      kamerat ymmärtää fat ja fat taas ymmärtää max 4 gigaa.

    • Johnnymale

      tarkistappa kameran ohjekirjata max videopätkän kesto. nykyään 20 min on aika tavallinen, pari vuotta vanhoissa kameroissa jopa vain 5 min.

      • kllkkjhjuk

        Se riippuu täysin videon laadusta, mitä 4 gigaan sopii.
        Tuolla kameralla yhden otoksen kuvausaika on 12 min. parhaalla HD-laadulla.
        Jos laatua heikentää pääsee hyvinkin tuohon 20 minuuttiin. Pisin mahdollinen otos on kuitenkin 29 minuuttia 59 sekuntia.
        Kun kuvaus pysähtyy, pitää se vain käynnistää uudelleen ja voi jatkaa.
        Asiaan ei ole parannusta, ennenkuin kamerat hylkää FAT:n ja oppii käyttämään parempaa tiedostomuotoa.

        Ps. Jos nyt joku TAAS alkaa rähjäämään, että tiedostomuoto on mov, eikä fat ei ymmärrä kyseessä olevasta asiasta yhtään mitään.


      • FAT
        kllkkjhjuk kirjoitti:

        Se riippuu täysin videon laadusta, mitä 4 gigaan sopii.
        Tuolla kameralla yhden otoksen kuvausaika on 12 min. parhaalla HD-laadulla.
        Jos laatua heikentää pääsee hyvinkin tuohon 20 minuuttiin. Pisin mahdollinen otos on kuitenkin 29 minuuttia 59 sekuntia.
        Kun kuvaus pysähtyy, pitää se vain käynnistää uudelleen ja voi jatkaa.
        Asiaan ei ole parannusta, ennenkuin kamerat hylkää FAT:n ja oppii käyttämään parempaa tiedostomuotoa.

        Ps. Jos nyt joku TAAS alkaa rähjäämään, että tiedostomuoto on mov, eikä fat ei ymmärrä kyseessä olevasta asiasta yhtään mitään.

        wikipedian mukaan FAT on tiedostojärjestelmä, ei tiedostomuoto

        FAT (File Allocation Table) on tiedostojärjestelmä

        http://fi.wikipedia.org/wiki/FAT


      • kllkkjhjuk
        FAT kirjoitti:

        wikipedian mukaan FAT on tiedostojärjestelmä, ei tiedostomuoto

        FAT (File Allocation Table) on tiedostojärjestelmä

        http://fi.wikipedia.org/wiki/FAT

        Pitikö sinun mennä wikipediaan tuon vuoksi! Etkö sitä muuten tiennyt?

        Täytyyhän tuollaisille antaa jotakin moitittavaa, etteivät masennu, kun ne ei muuten mitään tiedä, niin saavat katsoa wikistä, mikä on niin täydellinen ja luotettava.


    • näin on

      mulla toi 600d ja iha sama homma eli ei kauhee pitkii pätkii kerralla pysty kuvaan et iha siitä johtuupi

    • hirveän pitkästi

      Miksi pitäisi pystyä kuvaamaan hirveän pitkiä pätkiä yhtä soittoa?

      Ei elokuviakaan niin tehdä.

      • vastaus s

        Jos kuvat vaikka konsertin tai luennon, on vähän vaikeata pysäyttää kesken lauseen tai laulun nauhoitus


    • ..

      Mulle kestää vain 5 s ja tuo ilmoitus tulee.. ._________.

      • hidasko kortti?

        Ehkä liian hidas muistikortti (jos et ole aloittaja jolla on class 10), tai sitten vika on muualla


      • mikä nyt vikana?
        hidasko kortti? kirjoitti:

        Ehkä liian hidas muistikortti (jos et ole aloittaja jolla on class 10), tai sitten vika on muualla

        mulla on siirtonopeus 20Mb/s , class 10 kortti. pitäs tolla kortilla iha tarpeksi pitkii pätkii saaha mutta monesti siinä 5-10s kohalla tulee toi sama pysähdys. joskus pystyy ottaa pitkii pätkii mutta joskus sitte pysähtyy yhtäkkii,eikä oo videokollaasi päällä. kamera eos 600d.


      • sadffdsa sdaf
        mikä nyt vikana? kirjoitti:

        mulla on siirtonopeus 20Mb/s , class 10 kortti. pitäs tolla kortilla iha tarpeksi pitkii pätkii saaha mutta monesti siinä 5-10s kohalla tulee toi sama pysähdys. joskus pystyy ottaa pitkii pätkii mutta joskus sitte pysähtyy yhtäkkii,eikä oo videokollaasi päällä. kamera eos 600d.

        Vaihda kortti laadukkaampaan. Esim 30Mb/s.

        Itsellän myös videot pysähtyivät, sitten vaihdon kortin nopeaan ja laadukkaan ja alkoi toimimaan kuin unelma.


      • halvalla ei saa hyvä
        mikä nyt vikana? kirjoitti:

        mulla on siirtonopeus 20Mb/s , class 10 kortti. pitäs tolla kortilla iha tarpeksi pitkii pätkii saaha mutta monesti siinä 5-10s kohalla tulee toi sama pysähdys. joskus pystyy ottaa pitkii pätkii mutta joskus sitte pysähtyy yhtäkkii,eikä oo videokollaasi päällä. kamera eos 600d.

        Noissa halvoissa korteissa saattaa lukea vaikka mitä, mutta kun mittaat kortin nopeuden ohjelmalla, niin nopeus hyvä jos 2-3Mb/s

        Itsellänikin on joku 16Gb kortti, jonka kirjoitusnopeus on vain 2Mb/s testiohjelmien mukaan, vaikka sitä on mainostettu huippunopeaksi aikoinaan.

        Nyt ostin merkkikortin, jonka nopeus 45Mb/s ja hyvin toimii!


      • heii...
        halvalla ei saa hyvä kirjoitti:

        Noissa halvoissa korteissa saattaa lukea vaikka mitä, mutta kun mittaat kortin nopeuden ohjelmalla, niin nopeus hyvä jos 2-3Mb/s

        Itsellänikin on joku 16Gb kortti, jonka kirjoitusnopeus on vain 2Mb/s testiohjelmien mukaan, vaikka sitä on mainostettu huippunopeaksi aikoinaan.

        Nyt ostin merkkikortin, jonka nopeus 45Mb/s ja hyvin toimii!

        mulla sama juttu... mistä ton nopeuden saa tiätää?


    • auttakaaaa!

      Mulla kans sama juttu aina välillä riippuen mulla 16 gigan muistikortti ja ei täynnä ollenkaan silti siinä viiden sekunnin kohdilla tulee ilmoitus: videokuvaus pysähtyi automaattisesti. Aika vitun ärsyttävää ku yritetään kuvata kaverin kanssa elokuva (yksi pätkä ehkä 10 sekuntia) eikä edes sen verran voi kuvata pätkimättä!! Ja mistä sitä edes voi säätää että kuinka kauan maximi video kestää??? en löydä valikosta!

      • help me too please

        Ja mulla tismalleen sama juttu. Ostettiin eilen Canonin EOS 550D digijärkkäri ja uunituore 16GB:n SD -muistikortti jonka nopeus on 30MB/s. Silti tulee aina viesti 5 sekunnin päästä, että videokuvaus pysähtyi automaattisesti


      • täällä toimii
        help me too please kirjoitti:

        Ja mulla tismalleen sama juttu. Ostettiin eilen Canonin EOS 550D digijärkkäri ja uunituore 16GB:n SD -muistikortti jonka nopeus on 30MB/s. Silti tulee aina viesti 5 sekunnin päästä, että videokuvaus pysähtyi automaattisesti

        Mulla 550D ja 16GB SDHC Class 10 kortti ja kuvaaminen onnistuu keskeytyksettä. Mitään pitkiä otoksia en ole vielä kuvannut, mut täytyy kokeilla mitä tapahtuu. 2 minuutin pätkä vie kortilta näköjään 665MB mikä oli mulle kyllä yllätys. Mut tosiaan kirjottajilla näyttää olevan myös Class 10 kortteja, että kyllä pitäisi toimia.


      • asdffdasasdf
        täällä toimii kirjoitti:

        Mulla 550D ja 16GB SDHC Class 10 kortti ja kuvaaminen onnistuu keskeytyksettä. Mitään pitkiä otoksia en ole vielä kuvannut, mut täytyy kokeilla mitä tapahtuu. 2 minuutin pätkä vie kortilta näköjään 665MB mikä oli mulle kyllä yllätys. Mut tosiaan kirjottajilla näyttää olevan myös Class 10 kortteja, että kyllä pitäisi toimia.

        Noita viallisia kortteja on aika paljon. Erityisesti jos on joku halppismerkki.


    • Arvaas mitä?

      Kuumeneeko se kamera myös videoo kuvatessa? Niissä on semmoinen lämpösekunttikello suojausmekanismi jottei kykene kuvaamaan liikaa videoo
      koska se hajoo jos kuvaa liian kauan.
      Lue käyttöoppaasta.

    • Vituttaa

      itellä canon 600d ja Kingstonin 16gb class 10 kortti, pätkäsee silti nopeesti.

    • johnnymale07

      minä en ostaisi kingstonin enkä transendin kortteja. kavereilla jatkuvasti niiden kanssa ongelmia. onglemat aina loppuneet kun nopea sandiskin kortti tilalle.

      ja mulla on vaan Sandiskin kortteja. hitaimmat CF kortit 60 MB/sec ja hitaimmat SDHC kortit 45MB/sec.

    • Class10

      Oli kortti 4GB, 8GB tai vaikka sen 16GB mutta jos kortin Class on 4 niin se ei vain yksinkertaisesti toimi. Itselläni on Class 10 muistikortti ja hyvin pelittää.

    • vanukaspantteri

      Mulla Sandisk 8GB (30MB/s) (6) Ja kamera Canon EOS 1100D, tuo teksti tulee heti 5 sekunnin kuluttua ? Pitääkö ostaa parempi muistikortti, vai mikä olisi paras ratkaisu tähän ? Vastauksia kiitos voi laittaa spostiin [email protected] !

    • huolestunut henkilö

      mullakin ihan uusi 600D kamera ja pätkii vaihtelevasti. joskus pätkii muutaman minuutin kohal ja joskus iha muutamassa sekunnissa. Mikä avuksi ??? Eihän tolla pysty mitään kisasuoritusta kuvaamaan ku voi olla että pätkäsee just tärkeessä kohassa :/ Kortit joita käytän on Sandiscejä, 4gb, 8gb ja 16gb. Missä vika ?

    • niuppa

      mitä tuo class 4 tai class 10 tarkoittaa ? siis class ylipäätäsä?

      • Speed Class Rating

        virallinen SD-standardi, "Speed Class Rating" luokituksen minimi kirjoitusnopeudet:
        Class 2 2 MB/s
        Class 4 4 MB/s
        Class 6 6 MB/s
        Class 10 10 MB/s
        HD-video vaatii vähintään Class 6

        x rating (1x vastaa 1,2 Mbit/s kirjoitusnopeutta):
        13× 16.0 Mbit/s
        26× 32.0 Mbit/s
        32× 38.4 Mbit/s
        40× 48.0 Mbit/s
        66× 80.0 Mbit/s

        Lisätietoa
        https://www.sdcard.org/developers/overview/bus_speed/


    • tietoa löytyy

      Mitäpä jos idiootit yrittäisitte ymmärtää että still-kamera on ERI asia kuin video-kamera! Siinä on oleellinen ero!

      • D44a

        LOL, valot päälle!


    • pätkii ja ei

      Pätkiminen riippuu ilmeisesti myös kamerattyypistä. Sama sandiskin 16 gb kortti tallentaa peilittömässä moitteetta, mutta tallennus pätkii saman merkkisessä peilillisessä 15sek–3min välin.

    • yks

      Meillä kans toi sama ongelma, kamerana Canon EOS 650D. Musta tuntuu, ettei riipu siitä muisikortista vaan ongelmana on joku muu. Joskus aiemminkin on käynyt noin, että pätkäsee videon automaattisesti 10s päästä, sain sen silloin pois, mutta nyt on taas sama ongelma. HELPPP!!!!

      • hop3

        tyhjennä ja alusta kortti.


      • niku
        hop3 kirjoitti:

        tyhjennä ja alusta kortti.

        Voitte käyttää mitä korttii vaan!!
        Kamera stoppaa koska kuumenee liikaa.
        Kokeilkaa kuvata kylmässä ulkona niin kaik toimii hyvin :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4513
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      94
      4484
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4096
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3017
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2621
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2173
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2125
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2089
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1725
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1472
    Aihe