Välitilan laatoitus

Mamma

Nykyisin myydään 10 x 10 -laattoja ainakin 4 x 3 kpl:n "mattoina". Käsittääkseni pöytäkaappien ja yläkaappien väliin jäävä 45 - 50 cm:n tilaan menisi juuri 4 tuon kokoista laattaa. Kuvittelen laatoituksen olevan aika helppoa, jos voidaan laittaa "matto" kerrallaan seinään. Mielelläni kuitenkin kuuntelisin kokemuksia?
Entä mitä mieltä perinteisestä 15 x 15 laatasta (kaakelista) ja sen asennuksen helppoudesta?

9

20715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rento

      ota opaskirja ja hanki laattaleikkuri niin kyllä se sujuu ihan ok kun ei hötkyile. liimalla helpompaa kuin laastilla. muista silikonit.

      vielä kun rautakaupassa vähän räpyttelee avuttomana niin kyllä neuvoja saa auliilta ritareilta. mosaiikki on sitten taas vaikeampaa kuin tuo kymppi. arkithan voi sitten leikata sopivammaksi..

      • Arto

        Oma keittiö on laattoja vaille valmis. Laatat on jo ostettu ja ne ovat juuri tuollaisia 10x10 laattoja 4x3 sarjoissa. Oman välitilani korkeus on 47,4 cm, joten jonkin verran tulee leikkaamista.

        Olin aikeissa laatoittaa itse, mutta päädyin sitten tilaamaan ammattimiehen. Ostin jo jopa halvan laattaleikkurin, joka jäi nyt käyttämättä. Jos joku haluaa ostaa sen vaikka 5e:lla, niin ottakaa yhteyttä. Leikkuri ostettu Tampereen Löytötavaratalosta, joten mikään high-tech tuote ei ole kyseessä.

        Laattamies veloittaa minulta noin 100€ laatoituksesta saumauksesta


    • Hanski

      Itse laatoitin menneellä viikolla ensimmäistä kertaa ja juuri tuon välitilan. Hyvin onnistui, kun ostin ja lainasin kunnon työkalut: laattaleikkuri, laattapihdit, laattasaha (rautasahaan) jne. Kannattaa miettiä tarkkaan, ja vähän mallailla, kuinka laattoja laittaa, ja mihin laattarivi loppuu. Joka tapuksessa joudut valokytkimien ja pistorasioiden kohdalla nakertelemaan laattoja. Riippu tietysti paljon siitä onko peukalosi keskellä kämmentä, ja oletko nähnyt aiemmin laatoitettavan.

      Helppo homma se oli näin jälkeenpäin ajateltuna, mutta kyllä siihen kuitenkin aikaa turaantui illan verran. Enää on vähän saumaushommia jäljellä.

    • Mamma

      ... kommenteista. Tajusin tuossa itsekin asiaa miettiessäni, että siihen välitilaan tulee yli 4 laattaa, joten leikkauspuuhiin tosiaan joutuu. En vielä tiedä, teenkö homman itse vai teetänkö omalla tai vieraalla miehellä.
      Ja tosiaan, se räpyttely tuntuu rautakaupassa auttavan :-)

    • EiReiska

      Välitilan laatoituksen annoin ammattimiehelle. Tarvikkeet hommasin itse ja työvälineet tulivat remppamiehen mukana. Kotitalusvähennyksillä hinta on niin naurettava että jos vähänkin epäröi niin....

      Pistorasiat ja lamput kannattanee repiä huitsin ....

      Samalla ne voipi vaihtaa esim 4:n pistokkeen rasioiksi niin saapi kaikki keittiön värkit kerralla kiinni eikä tarvitse johtojen kanssa pelata.

    • Pasanen

      100e/neliö, pelkät työt. Siis laatat, sauma-aineet, laastit, silikoonit ei kuulunu tuohon hintaan :)

      Samat hemmot olivat tarjonneet koko talon kaapistojen asennusta 6000e, lisätöinä mahdolliset kaappien/levyjen loveamiset yms.

      Ota sinäkin kybädona pankista lainaa ja laita ammattilaiset asialle.

      • EiReiska

        Nii

        Meidän remonttihemmo otti 30e /h sis alv. Että siitä voipi laskeskella kannattako tehdä itse


      • JOOPAJOO!
        EiReiska kirjoitti:

        Nii

        Meidän remonttihemmo otti 30e /h sis alv. Että siitä voipi laskeskella kannattako tehdä itse

        KOETAHAN MONTAKO TUNTIA TARVITSETITSE AIKAA JA VERTAA SITÄ SITTEN SEN AMMATTILAISEN KÄYTTÄMÄÄN AIKAAN,OTA HUOMIOON TYÖKALUT JOITA ET ITSE OMISTA JA TIETENKIN LOPPUTULOS,LASKE SITTEN PALJONKO OMAKSI TUNTIPALKAKSI KERTYI!


    • Anonyymi

      www.kodinplaza.fi avulla löysin yrityksen, kun etsin luotettavaa ja halpaa keittiön välitilan laatoitusta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      523
      2654
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1777
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      57
      1089
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    Aihe