Vainoaminen

tomppa2006

Oletteko koskaan kohdanneet teihin kohdistuvaa toistuvaa ei toivottua käyttäytymistä, joka ei ylitä poliisille ilmoittamisen kynnystä, mutta joka on ahdistavaa ja toisinaan jopa pelottavaa?

127

1456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimimerkki.

      On kyse vakavasta asiasta. Lueskelin tuossa hieman aiheesta ja löysin seuraavaa:

      Tähän asti uhrin osa on ollut tyly. Vainoaja saa pitää uhriaan ja tämän läheisiä henkisessä paineessa ja pelon ilmapiirissä.

      Ääritapauksissa vainoaminen voi johtaa dramaattiseen päätökseen, vainoaja voi tappaa uhrinsa tai uhri ajautuu itsemurhaan.

      Koska itse vainoaminen ei ole rikos, ei viranomaisilla ole keinoja puuttua siihen.

      • tomppa2006

        En pelkää henkeni puolesta, enkä varmasti aio tehdä itselleni mitään, mutta voin kertoa ettei tunnu mukavalta ja tiedän viranomaisten resurssit ja keinot mihin he pystyvät.


      • Nimimerkki.
        tomppa2006 kirjoitti:

        En pelkää henkeni puolesta, enkä varmasti aio tehdä itselleni mitään, mutta voin kertoa ettei tunnu mukavalta ja tiedän viranomaisten resurssit ja keinot mihin he pystyvät.

        Nyky-yhteiskunta on koko ajan enemmän menossa siihen suuntaan, että tälläista kieroutuneisuutta ja poikkeavuutta pitäisi hyväksyä koko ajan lisää. Ja samaan aikaan ihmiset voivat koko ajan huonommin.

        Aikaisemmin oli kaikilla selvillä mitä saa tehdä ja mitä ei, nyt on jotain ihmeellistä kokeilua kaikkien häiriköiden ja monivammaisten suunnalta.


      • tomppa2006
        Nimimerkki. kirjoitti:

        Nyky-yhteiskunta on koko ajan enemmän menossa siihen suuntaan, että tälläista kieroutuneisuutta ja poikkeavuutta pitäisi hyväksyä koko ajan lisää. Ja samaan aikaan ihmiset voivat koko ajan huonommin.

        Aikaisemmin oli kaikilla selvillä mitä saa tehdä ja mitä ei, nyt on jotain ihmeellistä kokeilua kaikkien häiriköiden ja monivammaisten suunnalta.

        Nimenomaan tästä on kyse, että me menemme suvaitsevaisuudessamme ylitse ja alamme hyväksyä myös sellaisia asioita, joita ei missään nimessä pitäisi.


    • ?

      Voisitko mahdollisesti konkreettisesti määritellä, mitä tarkoitat?

      Onko vaino todellista vai kuviteltua, itselähtöistä?

      • tomppa2006

        Kyllä se on ihan todellista.


    • tomppa2006

      Voin sanoa sen verran, että olet oikeilla jäljillä, mutta tämä on mennyt sitä harmitonta nettikiusaamista pidemmälle, eikä rajoitu pelkästään tietokoneeseen vaan on tullut henkilökohtaisemmaksi lähestymiseksi.

    • Olen kohdannut

      Varmaan moni on kohdannut toistuvaa kiusaamista/vainoa. Toistuva samaan ihmiseen kohdistuva kiusaaminen on yksi vainoamisen muoto. Kiusaamiseen ei kannata suhtautua liian välinpitämättömästi, koska on mahdotonta tietää, mitä vainoaja aikoo, aikooko pelkästään kiusata vai onko tarkoitus mennä pidemmälle esimerkiksi aiheuttaa vahinkoa tai käyttäytyä väkivaltaisesti.

      Minulle heräsi kysymys, että mikä saa jonkun ihmisen vainoamaan toista ihmistä. Jonkun kannoilla roikkumiseen kuluu aikaa ja henkistä energiaa, jonka voi hyödyntää mielekkäämminkin. Jokin siellä vainoajan mielessä ruokkii pakkomiellettä: kateus, viha, kauna jotain, jota vainoaja ei itsekään tajua... Tuttujen kesken saattaa olla jotain riitoja ja kaunoja, mutta vainoaja voi myös olla uhrille tuntematon henkilö.

      • tomppa2006

        Ainakin tässä minun tapauksessa on kyseessä luultavasti minulle tuntematon henkilö. Kiusanteon luulen tässä olevan suurimpana motiivina.


    • herjauksen uhri

      Jos on nettikiusaamisesta kyse niin kannattaa opetella kuvankaappaus ja jos jatkuvaa esim näillä keskustelupalstoilla niin poliisi puuttuu kun vaan teet rikosilmoituksen netissä...vaikkei menis syytteeseen asti niin suomi24 voi luovuttaa 3 kk ajalta kaikki poistetutkin viestit poliisille....mä rupesin ainaski toimiin enkä jääny ihmettelemään :)

      • tomppa2006

        Ei ylitä kynnystä kääntyä poliisin puoleen.


    • ...

      Aluksi juu.

      Sitten alkoi kertymään todistusaineistoa sekä todistajia ja pystyi tekemään rikosilmoituksia. Tutkinta oli, ei riittänyt syytteisiin. Mutta sen jälkeen on saanut olla jehovilta täysin rauhassa, muuttivat muualle häiriköimään muita ihmisiä.

      =DW=

      • Et varmaan ole tehnyt vielä maistraatille ilmoitusta, laittavat tietosi salaisiksi? Itse tein kun kyllästyin ralliin.


      • tomppa2006
        joskususku kirjoitti:

        Et varmaan ole tehnyt vielä maistraatille ilmoitusta, laittavat tietosi salaisiksi? Itse tein kun kyllästyin ralliin.

        En olekaan ilmoittanut, enkä ole tietoinen tälläisesta mahdollisuudesta.


      • tomppa2006

        En tiedä huomasitko, mutta vastaukseni poistettiin eli seinillä on korvat ja silmät. Meitä tarkkaillaan ja seurataan.


    • Peräkammarin tyttö

      Juu useasti parisuhteissa olevat miehet työpaikoilla ja muualla terrorisoivat ja manipuloivat vapaita ihmisiä ihan huvin vuoksi.

      Ravintoloihinkin lähtevät kuulemma "pitämään hauskaa" joka tarkoittaa sinkkuihmisten terrorisointia ja törkeää seksuaalista häirintää. Mikä lie katkeruus jos eivät omissa parisuhteissaan koe onnea, niin onko aivan pakko vainota ja tuhota muidenkin mahdollisuuksia.

      Mistähän sellainen perusilkeys oikein kumpuaa. Toisaanne hehkutetaan hyvin toimivasta parisuhteesta ja sitten ei suotaisi sitä muille ja vuodesta toiseen käydään pitämässä omaa hauskaa toisten kustannuksella, Tosi tosi ilkeää ja itsekeskeistä.

      Ilkeys vie usein voiton ja uhri lopulta luovuttaa, voinet tsekata tämänkin halutessasi sinkkutilastoista, kohta koko suomi elää yksinäisissä sinkkutalouksissa ja agressiivisesti ja suvaitsemattomasti käyttäytyvät saavat terrorisoida aivan miten tahansa ihmisiä.

      • tomppa2006

        Olen huolissani näistä yksinäisistä sinkkutalouksista, sillä en usko kenenkään suunnitelleen viettävänsä vanhuuttaan sillä tavoin. Olen myös tietoinen tuosta mainitsemastasi miesten hauskanpitämisestä ja tiedän sen olevan suurimmaksi osaksi väkinäistä, alkoholin voimalla tehtyä ilakoimista, josta jää sekä tekijälle, että kohteelle todella huono maku suuhun.


      • Peräkammarin tyttö
        tomppa2006 kirjoitti:

        Olen huolissani näistä yksinäisistä sinkkutalouksista, sillä en usko kenenkään suunnitelleen viettävänsä vanhuuttaan sillä tavoin. Olen myös tietoinen tuosta mainitsemastasi miesten hauskanpitämisestä ja tiedän sen olevan suurimmaksi osaksi väkinäistä, alkoholin voimalla tehtyä ilakoimista, josta jää sekä tekijälle, että kohteelle todella huono maku suuhun.

        Tuosta puhelinhäiriköinnistä aikaisemmassa kuplassasi sen verran, että sen luulisi olevan poliisin puututtava asia, siis puhun noista lehtimyyjistä ja muista häiriköistä jotka häiritsevät kotirauhaa. Ja vievät sinulta nautinnon itsenäiseen ostospäätökseen menemisestä. Muistelen nuorempana, kuinka hyvältä tuntui ensin pitkään harkita jotain mitä tarvitsee ja se tunne kun jotain sitten hankki itsenäisesti. Nyt rahanahneet pakkotyrkyttää ja käyttäytyy törkeästi eikä kukaan enään puutu siihen se on muka normaalia.

        Minulla oli siis vuosia puhelinrauha ja vaihdoin kännyoperaattoria jossa luvattiin, että salainen numero säilyy, ei säilynyt. Nyt kehtaan sanoa tylysti soittajille mitenkä häiriköivät. Puhelinta kun on pidettävä avoinna kun vanhempieni terveysasioista soittelevat minulle milloin turvarannekkeista ja muista tarpeista. Mutta en käsitä miksi nämä häiriköt saavat terrorisoida jopa työajallasi ja esiintyä mukaystävällisinä ja puhutella sinua tuttavallisesti etunimeltä vaikka emme tunne entuudestaan.


      • järmä yrmy
        Peräkammarin tyttö kirjoitti:

        Tuosta puhelinhäiriköinnistä aikaisemmassa kuplassasi sen verran, että sen luulisi olevan poliisin puututtava asia, siis puhun noista lehtimyyjistä ja muista häiriköistä jotka häiritsevät kotirauhaa. Ja vievät sinulta nautinnon itsenäiseen ostospäätökseen menemisestä. Muistelen nuorempana, kuinka hyvältä tuntui ensin pitkään harkita jotain mitä tarvitsee ja se tunne kun jotain sitten hankki itsenäisesti. Nyt rahanahneet pakkotyrkyttää ja käyttäytyy törkeästi eikä kukaan enään puutu siihen se on muka normaalia.

        Minulla oli siis vuosia puhelinrauha ja vaihdoin kännyoperaattoria jossa luvattiin, että salainen numero säilyy, ei säilynyt. Nyt kehtaan sanoa tylysti soittajille mitenkä häiriköivät. Puhelinta kun on pidettävä avoinna kun vanhempieni terveysasioista soittelevat minulle milloin turvarannekkeista ja muista tarpeista. Mutta en käsitä miksi nämä häiriköt saavat terrorisoida jopa työajallasi ja esiintyä mukaystävällisinä ja puhutella sinua tuttavallisesti etunimeltä vaikka emme tunne entuudestaan.

        Oli sama tilanne, lasten ja vanhusten asioiden vuoksi puelinta ei voinut pitää suljettuna eikä numeroakaan oikein vaihtaa, kun se moneen paikkaan annettu, pistin kyllä salaiseksi ja se auttoi vähän. Sitten tein semmoisen suoramainontakiellon ja soittoja ei tule juuri ollenkaan. Postimainoksia tulee ja hankalia ovat ne nimellä tulevat mainokset, jotka postin on tietty pakko jakaa. Muuten auttaa tuo Ei mainoksia-kyltti. Jos mitä tilaan, laitan erillisen viestin ettei sitten mitään mainontaa perään ja yleensä toimii. Jos joku myyjä soittaa, otan tiukan otteen ettäö mistäs sait tämän salaisen numeron. Yksi pahimmista olikin meidän paikallinen sanomalehti, joka jakoi osoitetietoja ulkopuolisille "toimijoille" kun tilaus läheni loppuaan.

        Ainakin yhteen lehteen on aloitteestani laitettu tilauskuponkiin ruutu "ei mainontaa". Eli asia pikkuhiljaa muuttuu kun vaan jaksaa järmätä!


    • Ei netin puolelta, ei. Mutta olen nettituttavissa seurannut viereltä jopa kaksi sellaista tilannetta, missä elämä laitetaan mullin mallin. Jonkinlaista lähestymiskieltoa pitäisi saada koskemaan nettiäkin.

      Joskus miettinyt sitä, että aikuisen ihmisen lojaalisuus toista kohtaan, on todella sitkeää. Oikeasti pitäisi paljon nopeammin irrottaa näppinsä kaikesta rumasta käytöstä, kuin mitä tulee todellisuudessa tehtyä. Sitä vaan kestää koska... tietää kestävänsä. Ja toinen hyödyntää tilannetta ottamalla kaiken ilon irti. Vain siksi koska et aseta sitä rajaa, mitä tekisit jopa omalle lapsellesi.

      Tsemppiä sulle.

      • tomppa2006

        Kiito miss.fire,

        Varmaan on näitäkin, jotka suorastaan nauttivat ja osa puolestaan tekee kiusanteon vuoksi. Ihminen on aika metka ja kiero olio.


      • tomppa2006 kirjoitti:

        Kiito miss.fire,

        Varmaan on näitäkin, jotka suorastaan nauttivat ja osa puolestaan tekee kiusanteon vuoksi. Ihminen on aika metka ja kiero olio.

        Mä en sua epäile, että tämä olisi vain joku provo. Jotain tällaista huomasin silloin joskus vuosia sitten, kamun sähköpostiin tuli juttuja susta. Joku väitti olevansa sun työkaveri, ja kuulemma vaan roikuit netissä työaikana :)) Se oli täysin anonyymi viesti, eikä se henkilö enää vastannut mihinkään. Joten se uskottavuus meni siinä. Eikä mulle ainakaan kuulu, kuka tekee mitäkin milloinkin. Ihan se ja sama, pahinta tuossa kai oli, että joku yritti saada sut huonoon valoon.

        Ongelma onkin tässä kuinka esittää asiansa. Kolmasosa ihmisistä uskoo, kolmasosa ei. Vimppa kasa porukasta syyttää ihan väärää hevosta. Siinä sulla on vastuu kannettavana myös... ettei syyttömät joudu kärsimään.


      • tomppa2006
        miss.fire kirjoitti:

        Mä en sua epäile, että tämä olisi vain joku provo. Jotain tällaista huomasin silloin joskus vuosia sitten, kamun sähköpostiin tuli juttuja susta. Joku väitti olevansa sun työkaveri, ja kuulemma vaan roikuit netissä työaikana :)) Se oli täysin anonyymi viesti, eikä se henkilö enää vastannut mihinkään. Joten se uskottavuus meni siinä. Eikä mulle ainakaan kuulu, kuka tekee mitäkin milloinkin. Ihan se ja sama, pahinta tuossa kai oli, että joku yritti saada sut huonoon valoon.

        Ongelma onkin tässä kuinka esittää asiansa. Kolmasosa ihmisistä uskoo, kolmasosa ei. Vimppa kasa porukasta syyttää ihan väärää hevosta. Siinä sulla on vastuu kannettavana myös... ettei syyttömät joudu kärsimään.

        Silloin joskus vuosia sitten jouduin lopettamaan kirjoittamisen juuri sen vuoksi, että alkoi tulla kaikenlaista hullua vainoharhaisuutta ja jatkuvasti sähköpostiviestejä ja puhelinnumeronkin jouduin laittamaan salaiseksi. Nyt on viime aikoina ollut rauhallisempaa ja aloittelin pikku hiljaa kirjoittelemista uudelleen, kun oli joutoaikaa mutta nyt tuntuu taas todella ahdistavalta.


    • lv

      Ei ole vainottu ei, niin harvoin täällä käyn seikkailemassa. Joskus on tullut lokaa niskaan, mutta silloin olen jättäytynyt palstalta pois ja antanut loan kuivua ja pölyyntyä muutaman viikon.

      • tomppa2006

        Olin itsekin pois näiltä foorumeilta lähes ½ vuotta ja vähän murheissani olen kyllä kieltämättä nyt.


      • lv
        tomppa2006 kirjoitti:

        Olin itsekin pois näiltä foorumeilta lähes ½ vuotta ja vähän murheissani olen kyllä kieltämättä nyt.

        Älä murehdi Tomppa!

        Siirry jollekin toiselle palstalle vaikka uudella nimimerkillä...
        Minäkin siirryin, tosin se ei ole tavanomainen keskustelupalsta, vaan tietyn aiheen palsta. Kyllä sielläkin "haukutaan", muttei se ole niin kamalaa kuin tällä palstalla.

        Pieni rauhoittuminen ei tee kenellekään pahaa vai mitä? On tietenkin vaikeaa pysyä poissa, jos ei ole muuta tekemistä, mutta olen ymmärtänyt, että Sinulla on.


      • tomppa2006
        lv kirjoitti:

        Älä murehdi Tomppa!

        Siirry jollekin toiselle palstalle vaikka uudella nimimerkillä...
        Minäkin siirryin, tosin se ei ole tavanomainen keskustelupalsta, vaan tietyn aiheen palsta. Kyllä sielläkin "haukutaan", muttei se ole niin kamalaa kuin tällä palstalla.

        Pieni rauhoittuminen ei tee kenellekään pahaa vai mitä? On tietenkin vaikeaa pysyä poissa, jos ei ole muuta tekemistä, mutta olen ymmärtänyt, että Sinulla on.

        Kukaan ei painosta minua vaihtamaan palstaa tai nimimerkkiäni.

        On minulla sitä muuta tekemistä ihan omiksi tarpeiksi. Näille palstoille on mukava tulla kirjoittelemaan silloin tällöin.


    • Olen kohdannut.
      Enkä tiedä vaikka olis kannattanut ottaa poliisiinkin yhteyttä.
      Mutta se loppui ilmeisesti siihen etten kiinnittänyt huomiota asiaan.
      En vastannut, enkä provosoitunut.
      Nyt olen saanut olla pitkään ihan rauhassa.

      • Kerro millaista

        Jos tuo kertomasi on TOTTA niin kai sussa on MIESTÄ kertoa että millaiseksi sairaaksi touhuksi se on mennyt? Onhan se hyvä varoitus sitten muillekin. Et kai niin tyhmä ole että olet antanut henkilökohtaisia yhteystietojasi, siis nimesi ja osoitteesi ym. jollekin sekopäälle? Ehkäpä loppuu jos kerrot tämän stalkkarin elkeet meille kaikille.


      • Juuh, ikävä ettei osattu vastata avauksen vaatimalla vakavuudella.
        Mut nyt voi sanoo, et naam aon toisiaan peruslukemill ja ihan vakava ilme naamalla tätä näpyttelen.
        Ikävä et tunsit itses aliarvioiduks ja sitä rataa.
        Pahoittelen kauheesti omasta puolestani ja pyydän nöyrimmin antteks ;)))


      • tiinaex...

        et sit sattunu huomaamaan sitä lokaa ja huorittelua jota anjaniinan ja mun päälle heitettiin itkeekkö olis pitäny kyllä täällä ihan jokainen saa osansa siitä moskasta uskoisin että tomppa kaikista vähiten mää en ainakaan osaa enää millään muulla kun huumorilla suhtautua tohon ainaiseen v......n jos jollain on paha olo ei oo mun ongelma sitähän sää kysyit.


      • tomppa2006
        Kerro millaista kirjoitti:

        Jos tuo kertomasi on TOTTA niin kai sussa on MIESTÄ kertoa että millaiseksi sairaaksi touhuksi se on mennyt? Onhan se hyvä varoitus sitten muillekin. Et kai niin tyhmä ole että olet antanut henkilökohtaisia yhteystietojasi, siis nimesi ja osoitteesi ym. jollekin sekopäälle? Ehkäpä loppuu jos kerrot tämän stalkkarin elkeet meille kaikille.

        En ole antanut henkilökohtaisia yhteistietojani, enkä ole edes väittänyt sen vainoamisen tapahtuneen täällä.


      • tiinaex...
        tomppa2006 kirjoitti:

        En ole antanut henkilökohtaisia yhteistietojani, enkä ole edes väittänyt sen vainoamisen tapahtuneen täällä.

        näin määkin ymmärsin mutte mun ja anjaniinan kimppuun taas välittömästi hyökättiin säähän myös tiedät sen että joskus täällä ei vaan voi kirjoittaa rivin riviä ja varmaan kans järkevänä miehenä ymmärrät että noi kirjoitukset ei ollu sulle vaan sille puskalle.


      • Tuo täydellinen reagoimattomuus on kokemukseni mukaan yks keino. Ainakin joissain tapauksissa. Mut siinä pitää tosiaan pysyä tiukkana.


      • tomppa2006

        "tulisilla",

        Olen vastannut sinulle jo kertaalleen, mutta nyt täällä tykkää joku tehdä kiusaa ja poistella viestejä. Olen tehnyt siinä virheen etten ole vastannut eräille minua kaltoin kohdenneille ja loanheitto on nyt sen seurauksena ollut melkoista. On ilmeisesti pakko vastata kaikille, vaikka ei tahokaan, heh.


      • tomppa2006
        tiinaex... kirjoitti:

        näin määkin ymmärsin mutte mun ja anjaniinan kimppuun taas välittömästi hyökättiin säähän myös tiedät sen että joskus täällä ei vaan voi kirjoittaa rivin riviä ja varmaan kans järkevänä miehenä ymmärrät että noi kirjoitukset ei ollu sulle vaan sille puskalle.

        "tiinaex..."

        Ymmärrän sinua paremmin kuin uskotkaan. Täällä on iso luuta lakaissut ja kirjoitukset ovat nyt hyvin epäloogisessa järjestyksessä.


    • vahi

      Oon kohdannu ja ikävintä että se kohdistuu usein naisilta mieheiin. :(

      • tomppa2006

        Mielestäni se on yllättävää, että naisista löytyy tälläisia piirteitä.


      • Onko jännää?:(((
        tomppa2006 kirjoitti:

        Mielestäni se on yllättävää, että naisista löytyy tälläisia piirteitä.

        Vieläkään et ole vastannut että millaista kiusaamista ja stalkkaamista olet kohdannut. Alkaa mennä uskottavuus jutuiltasi kun kiertelet ja kaartelet samaa juttua. :/ Enkä ole kukaan tuntemasi ihminen, vaan ihmettelen vain kovasti että miksi on niin vaikeata kertoa, jos jotain kerrottavaa ylipäätään on.
        Miksi esim. kirjoittelet rekatulla nikilläsi jos sontaa tulee tupaan?
        Vaihda edes nikki ja poista vanha, vai onko sittenkin kiva saada epämääräistä postia?:(


      • Onko jännää?:(((

        Mitä sitten lässytät täällä jos tarkoituksenasi on vain härnätä ja tehdä ihmisiä uteliaaksi? OLIN utelias kunnes huomasin että jauhat pelkkää paskaa.


      • .....------.........

        Hei mies, eikö koko aloitus ole sun henkilökohtaisesta ongelmasta puhumista?


    • tosiasia.

      Olen ja kyllä mieskin voi tuntea pelkoa, sitä monet eivät käsitä. Näitä sairaita monivammaisia on vapaalla jalalla koko ajan enemmän ja heillä on aikaa ihmisten vainoamiseen.

      • tomppa2006

        Ihan varmasti miehillä voi pitkän päälle muodostua samanlaisia pelkotiloja, mitä naisillekin. Olen tarpeeksi raavaan kokoinen ja pystyn kyllä fyysisesti puolustamaan itseäni, mutta tämä on uutta ja erilaista vainoamista.


      • Moottori kylmä
        tomppa2006 kirjoitti:

        Ihan varmasti miehillä voi pitkän päälle muodostua samanlaisia pelkotiloja, mitä naisillekin. Olen tarpeeksi raavaan kokoinen ja pystyn kyllä fyysisesti puolustamaan itseäni, mutta tämä on uutta ja erilaista vainoamista.

        Sulle on ihan selvä diagnoosi. Sä et oo päässyt pölläyttämään pöheikköö vähään aikaan!

        Rauhoittuisikkohan sä jos Tiina ja Niina tulis ja hieraisis vähän vaihdekeppiä. Vois moottorikin hyristä taas näin kovien pakkasten jälkeen;DDDD


      • 59+7
        Moottori kylmä kirjoitti:

        Sulle on ihan selvä diagnoosi. Sä et oo päässyt pölläyttämään pöheikköö vähään aikaan!

        Rauhoittuisikkohan sä jos Tiina ja Niina tulis ja hieraisis vähän vaihdekeppiä. Vois moottorikin hyristä taas näin kovien pakkasten jälkeen;DDDD

        Mies haluu pilluu, mut ei tiedä miten sitä saisi itsevarmoilta naisilta.
        Tuommonen peelo, ei mistään hinnasta.
        Edes säälistä


      • ...

        Nautitko ihmisten mollaamisesta, kun jatkat ketjua vastaamalla tämmöisiin kirjoituksiin, missä kirjoittajista puhutaan nimillä. Itse kovasti kehoitit ihmisiä lopettamaan. Nyt kun muut ovat lopettaneet sinä jatkat. Tämä kertoo aika paljon kirjoittajan tarkoitusperistä.


      • sinu tarkoitusperät

        Mistä tiedät vaikka olisin aloittaja, ja pitäisen ketjua yllä. Vai oletko se sinä?


    • Olen kokenut vainoja uskoni tähden. Jos on uudestisyntynyt ihminen, niin häntä ei hyväksytä enää puhumaan tietyissä kirkoissa. Liian helposti puhutaan fundamen-taalista, vaikka haukkuja ei ilmeisesti edes tiedä, mitä se merkitsee. Samoin jos et hyväksy homoutta tai lespoutta, joudut homofopilistin kirjoihin. Fopistiksi haukkumi-nen muutoin taitaa vaatia lääkärin diaknoosin, joten kunnianloukkauksien estämi-seksi kannattaa varoa sanomisiaan.

      Samoin jos olet yksityisyrittäjä, voit menettää tietyntyyppiset asiakkaasi, kun et suostu epärehelliseen toimintaan. (Ainakin kaksi asiakasta lopetti palvelujeni käytön.) Eiköhän meidän Raamattuun ja Jeesukseen uskovien olisi jo aika tulla kaapista esiin ja tunnustaa oma kristillisyytemme!

      • tomppa2006

        Pidin kirjoituksestasi ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että ihmisten tulee hyväksyä kristityt kanssaihmisemme ja jos joku on enemmän uskovainen, ei häntä sen vuoksi pidä vainota tai syrjiä.

        Jouduin itse kohtaamaan tuon, että kun en suostunut hyväksymään homoseksuaalista presidenttiehdokasta, sain tuomion suvaitsemattomuudestani ja leiman joksikin mikä lie homofobilistiksi ja erittäin huonoksi ihmiseksi.


    • hohoijaa

      Puhelinmyyjät tekevät vain työtään. Turha siitä suuttua, ei ole meidän vika jos ei rekistereissä lue estoista tmv. tietoa.

      • tomppa2006

        Puhelinmyyjät tekevät vain omaa raskasta työtään.


    • Vainottu..

      Minua on vainottu kahdesti. Elämäni ensimmäinen poikaystäväni ei kestänyt eroa ja vainosi herkeämättä. Uhkasi itsarilla jos en suostu tapaamaan ja kyttäsi yötä päivää kotini lähellä. Se oli todella ahdistavaa. Ystävät eivät uskaltaneet enää kylään, enkä minä uskaltanut poistua kotoa. Olin sen verran nuori vielä, viidentoista, ja poika minua pari vuotta vanhempi. En uskaltanut kertoa edes vanhemmilleni.

      Toisen kerran vainoaja oli ex-ystäväni, jonka kanssa tuli välirikko. Minun puolestani välirikko oli pysyvä heti ensimmäisestä kerrasta, mutta tämä 'ystäväni' aloitti järjestelmällisen puhelinterrorin, joka kesti kuukausia ja veti terroriinsa mukaan myös silloisen avokkini. Kun puhelinterrori ei tuottanut tulosta, tyyppi alkoi vainota sähköposteitse ja facebookkiin laittoi kaveripyyntöjä, kunnes pistin estolle. Tämä meni niin pitkälle, että kysyin jo poliisilta mitä sen kanssa voi tehdä. Poliisi otti yhteyttä tähän naiseen ja käski lopettamaan hiillostamisen (olin itse käskenyt lukemattomia kertoja ilman tulosta). Kyllä se sen jälkeen lopettikin.

      • tomppa2006

        Kyllä näitä vainoamistapauksia on varmasti luultua enemmän. Hyvä että kohdallasi asiat selkenivät ja sait elämän parempaan malliin.

        Erittäin paljon luotan suomalaiseen poliisiin. Tarvittaessa sieltä saa apua ja heillä on auktoriteettiä ja lain suomaa valtaa sen verran paljon, että normaali ihminen uskoakseni lopettaa kiusaamisen ja vainoamisen.


    • eläkkeellä jo

      Olen kokenu poliittista vainoa Suomessa 60 luvulla. Mun setä oli kommunisti, toiset oppilaat vainos mua koulussa sen takia.
      Itse olen poliittisesti neutraali.

      Että tämmöstä vainoa oon kokennu...

      • tomppa2006

        Minun isäni oli kommunisti, mutta en silti kokenut 60-70 luvuilla mitään vainoa. Päinvastoin ei sillä ollut mitään merkitystä. Kommarin poika kaveraasi tehtaanjohtajan pojan kanssa.


    • argh

      Kyllä olen. Naapurissa oli kolmikko eri perheitä jotka alkoivat hiostamaan eli kyttäämään kaikkea mitä pystyivät saamaan selville elämästäni ja tutuista jotka sattuivat luokseni tulemaan.

      Yksi ulkop. naapuri kertoi että heillä on kirja jossa kirjataan kuka tulee milloin tulee milloin lähtee yms. samat minusta. Asia tuntui kovin ahdistavalta.

      Kun en reagoinut tullut hillumaan ovelle keksittiin muuita syytöksiä jotka isännöitsijälle yritettiin kohdentaa minuun. Vieras auto oli aina minun vieraan. Toki niin voi olla kun itse olen lomilla.. tosi asiallista siis.. Yleinen p-paikka on nyt sitten erään yh rvan vieraan jatkuvassa käytössä eipä 3 muista siitä mainita eteenpäin.
      Tark. vielä siis että minulla ei käy vieraita jotka tarvitsevat p-paikoitusta tuulesta temmattua siis mutta kaikkea saa esittää jos on tyhmä talon isännöitsijä.

      • tomppa2006

        Olen itse joutunut kokemaan hiostamista maahanmuuttajaperheen taholta. Tiedän mitä naapurihäiritseminen voi pahimmillaan olla. Omalla kohdalla se meni niin pahaksi, että oli pakko muuttaa pois. Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja oli sitä mieltä, ettei mamuja voi häätää, koska yhtiö leimataan tällöin rasistiseksi.


    • Voi-voi. Olen varmaan itsekin käyttäytynyt ei-toivotusti ja minua kohtaan on käyttäydytty samoin ei-toivotusti. Kukapa ei olisi. Olen luullut ystävikseni ihmisiä, jotka ovat antaneet jollain tapaa ymmärtää sellaisia olevansa ja jäänyt harrastamaan yksinpuhelua. Hienoa, että te kaikki muut ihmiset olette täydellisiä ja erehtymättömiä. Minä en ole.

      • tomppa2006

        Minä myönnän myös käyttäytyneeni toisinaan huonosti, ei jaksa aina kirjoittaa positiivisessa hengessä, jos tulee useammalta vastaajalta törkeyksiä niskaan. Pettynyt olen joihinkin luulemaani ystävään ja niin varmaan on myös minuun oltu tyytymättömiä.

        On tosiaan hienoa, että on sellaisia vain täydellisiä ihmisiä, jotka tietävät kaiken ja neuvominen, opastaminen ja muiden ihmisten ohjaaminen on ikään kuin heillä verissä.

        Me emme kuulu tuohon joukkoon.


      • ...
        tomppa2006 kirjoitti:

        Minä myönnän myös käyttäytyneeni toisinaan huonosti, ei jaksa aina kirjoittaa positiivisessa hengessä, jos tulee useammalta vastaajalta törkeyksiä niskaan. Pettynyt olen joihinkin luulemaani ystävään ja niin varmaan on myös minuun oltu tyytymättömiä.

        On tosiaan hienoa, että on sellaisia vain täydellisiä ihmisiä, jotka tietävät kaiken ja neuvominen, opastaminen ja muiden ihmisten ohjaaminen on ikään kuin heillä verissä.

        Me emme kuulu tuohon joukkoon.

        Kannattaa miettiä mielessään minkä takia sitä törkytekstiä tulee, ja vielä useammalta. Olisikohan jo peiliin katsomisen aika?

        Hyvin näytät olevan tietoinen kuka minkäkin nimimerkin takana on. Eihän tässäkään ketjussa ole kun pari, joiden kanssa olet yrittänyt väen väkisin haastaa riitaa. Toisen kanssa tulla toisellakin palstalla.

        Sinä olet se joka yrittää saada kirjoittajat kirjoittamaan oman mielesi mukaan. Opastat ja neuvot minkä kerkiät.

        Nytkin palasit tällä palstalle kun sait häädettyä ei toivotut kirjoittajat pois. Tuliko siitä mielesi hyväksi, joko riittää vai vieläkö haluat jotain muuta. Kaunista anteeksipyyntöä, lupausta kohdella sinua arvoisellasi tavalla.

        =DW=


      • ex-rekattu
        ... kirjoitti:

        Kannattaa miettiä mielessään minkä takia sitä törkytekstiä tulee, ja vielä useammalta. Olisikohan jo peiliin katsomisen aika?

        Hyvin näytät olevan tietoinen kuka minkäkin nimimerkin takana on. Eihän tässäkään ketjussa ole kun pari, joiden kanssa olet yrittänyt väen väkisin haastaa riitaa. Toisen kanssa tulla toisellakin palstalla.

        Sinä olet se joka yrittää saada kirjoittajat kirjoittamaan oman mielesi mukaan. Opastat ja neuvot minkä kerkiät.

        Nytkin palasit tällä palstalle kun sait häädettyä ei toivotut kirjoittajat pois. Tuliko siitä mielesi hyväksi, joko riittää vai vieläkö haluat jotain muuta. Kaunista anteeksipyyntöä, lupausta kohdella sinua arvoisellasi tavalla.

        =DW=

        Älä kirjoita DW:n nimissä. Kirjoita omalla nikilläsi.


      • ...
        ex-rekattu kirjoitti:

        Älä kirjoita DW:n nimissä. Kirjoita omalla nikilläsi.

        Älähän rupea arvuuttelemaan, kuka on oikea ja kuka väärä. Kaikki me täällä ollaan oikeita. Vaikka koneet on viisaita, ei ehkä kumminkaan niin viisaita. Toimiakseen itsestään ilman käyttäjää.

        Minä olen minä ja sillä selvä.

        =DW=


      • tomppa2006
        ... kirjoitti:

        Kannattaa miettiä mielessään minkä takia sitä törkytekstiä tulee, ja vielä useammalta. Olisikohan jo peiliin katsomisen aika?

        Hyvin näytät olevan tietoinen kuka minkäkin nimimerkin takana on. Eihän tässäkään ketjussa ole kun pari, joiden kanssa olet yrittänyt väen väkisin haastaa riitaa. Toisen kanssa tulla toisellakin palstalla.

        Sinä olet se joka yrittää saada kirjoittajat kirjoittamaan oman mielesi mukaan. Opastat ja neuvot minkä kerkiät.

        Nytkin palasit tällä palstalle kun sait häädettyä ei toivotut kirjoittajat pois. Tuliko siitä mielesi hyväksi, joko riittää vai vieläkö haluat jotain muuta. Kaunista anteeksipyyntöä, lupausta kohdella sinua arvoisellasi tavalla.

        =DW=

        Käsität nyt aivan väärin. Minähän myönsin käyttäytyväni ei-toivotusti ja myös minua kohtaan on käyttäydytty ei-toivotusti. Aivan turhaan sinä yrität minusta tehdä sitä riidankylväjää. Niitä on olemassa tällä palstalla aivan omasta takaa, ei minun tarvitse tulla tänne ja alkaa haastamaan ketään.

        En myöskään koskaan opasta tai neuvo muita tai yritä saada kirjoittajia kirjoittamaan oman mieleni mukaan. Sehän olisi ihan hölmöä, ajattele nyt itsekin.

        Todella katkera ihminen tunnut olevan, jos sinun mielestäsi täällä pitää jotain kohdella "arvoisellasi" tavalla. Kaikki ovat tasavertaisia ja kuten tässä avauksessa totesin: Kyllä nykyään ilmenee vielä vainoamista!


      • tomppa2006 kirjoitti:

        Minä myönnän myös käyttäytyneeni toisinaan huonosti, ei jaksa aina kirjoittaa positiivisessa hengessä, jos tulee useammalta vastaajalta törkeyksiä niskaan. Pettynyt olen joihinkin luulemaani ystävään ja niin varmaan on myös minuun oltu tyytymättömiä.

        On tosiaan hienoa, että on sellaisia vain täydellisiä ihmisiä, jotka tietävät kaiken ja neuvominen, opastaminen ja muiden ihmisten ohjaaminen on ikään kuin heillä verissä.

        Me emme kuulu tuohon joukkoon.

        Toisaalta. Eikö sitä sanota että suosiolla on hintansa. Minua ei kukaan vainoa, en liioin kiinnosta ketään. Sinä ja ilmeisesti muutkin suosikkinimimerkit kärsivät sitten suosionsa sivutuotteista.


      • tomppa2006
        PupuPuskasta kirjoitti:

        Toisaalta. Eikö sitä sanota että suosiolla on hintansa. Minua ei kukaan vainoa, en liioin kiinnosta ketään. Sinä ja ilmeisesti muutkin suosikkinimimerkit kärsivät sitten suosionsa sivutuotteista.

        Se on hyvin epätoivottu sivutuote, heh. Sinä kiinnostat minua, siksi vastaan sinulle. Kaikki kirjoittajat ovat tärkeitä ja sinä kirjoitat verbaalisesti hyvin ymmärrettävästi, joten on ilo keskustella kanssasi.


      • ex-rekattu
        tomppa2006 kirjoitti:

        Se on hyvin epätoivottu sivutuote, heh. Sinä kiinnostat minua, siksi vastaan sinulle. Kaikki kirjoittajat ovat tärkeitä ja sinä kirjoitat verbaalisesti hyvin ymmärrettävästi, joten on ilo keskustella kanssasi.

        PupunPuskasta kehuminenkin menee jo yli. Uskon että hän olisi kerralla ymmärtänyt. Liika on aina liikaa. Sopivasti on hyvä.


      • tomppa2006
        ex-rekattu kirjoitti:

        PupunPuskasta kehuminenkin menee jo yli. Uskon että hän olisi kerralla ymmärtänyt. Liika on aina liikaa. Sopivasti on hyvä.

        Nyt en taas oikein käsitä? Miten niin kehuminen menee yli? Kuka määrittää täällä ketä minä saan kehua ja kuinka paljon? Ex-rekattuko?


      • tomppa2006 kirjoitti:

        Nyt en taas oikein käsitä? Miten niin kehuminen menee yli? Kuka määrittää täällä ketä minä saan kehua ja kuinka paljon? Ex-rekattuko?

        Niin, tämä on keskustelupalsta ja täällä voi tuulettaa ajatuksiaan. Jos olisit kirjoittanut, että kirjoitukseni ovat kiinnostavia, se olisi kuulostanut paremmalta. Minustahan persoonana tai henkilönä et tiedä oikeasti mitään. Sitä varmaan ex-rekattu ajaa takaa.


      • tomppa2006
        PupuPuskasta kirjoitti:

        Niin, tämä on keskustelupalsta ja täällä voi tuulettaa ajatuksiaan. Jos olisit kirjoittanut, että kirjoitukseni ovat kiinnostavia, se olisi kuulostanut paremmalta. Minustahan persoonana tai henkilönä et tiedä oikeasti mitään. Sitä varmaan ex-rekattu ajaa takaa.

        All right PupuPuskasta,

        On joskus niin tavattoman vaiketa ymmärtää toista oikein kirjoitetun viestin perusteella.


    • voi sentään

      Juu olen ihan käytännössä. Kukaan ei uskoisi jos kertoisin mitä, pitäisivät ihan kajahtaneena. Netissä ei ole kukaan seuraillut ja itsekin sanoit että et väittänyt sen tapahtuneen täällä. En tosin ole lukenut kaikkia vastauksia. Toisaalta et myöskään kieltänyt etteikö olisi tapahtunut täällä. Koko juttusi haiskahtaa, etkö saa muuten lukijoita kuin tällaisella hevonpaskalla johon vastaat ihmisille puisevaan tyyliisi? Tiedät hyvin miten nettiseurailun voi välttää, revi siitä.

      • tomppa2006

        Sinulta on jäänyt huomaamatta eräs seikka. Tämä on yksi suosituimmista keskustelunaiheista tällä hetkellä ja silloinhan se on onnistunut. En minä täällä mitään lukijoita ole keräämässä.


    • mikä hätänä

      Enpä oikeastaan, ehkäpä siksi, että tulen hyvin toimeen yhteiskunnan kanssa samoin asukkaiden samoissa yhteiskunnissa...nettiä myöten.
      Hienoa että olet kiinnostunut, itseäni kiinnostaa enempikin vastaukset aloituksellesi koska se kertoo enempi kuin aloituksesi.

      Jos ihminen on itseä täälläkin , niin ei tarvitse sairastaa live luuloa.

      • tomppa2006

        Tottakai vastaukset kertovat enemmän kuin itse aloitus. Avaus on kuin esipuheena muille, siitä mistä voitaisiin keskustella. Eihän se aloitus voi olla koskaan parempi?

        Tuota viimeistä kommenttiäsi en ymmärtänyt, mutta monasti on vaikea kertoa kirjoittamalla mitä ajaa takaa.


    • P-T jatkaa

      Se on hyvä, että sinä Tomppa elät onnellisessa avioliitossa, mutta paljon on siis näitä mielenterveystapauksia eli huorsmiehiä, keistä voisi sanoa vaikka näin: antaa ymmärtää, mutta ei ole antamassa yhtään mitään. Eivätkä edes tajua erota ennen vainoamisiaan, milloin touhu olisi aivan toisella tasoa. Eli törkeitäkin häirikköjä jotka siis vainoavat vapaita naisia itsekeskeisissä harhoissaan hakeutumatta mielenterveysongelmaansa selvittämään miksi eivät kykene yhden naisen kanssa onneaan kokemaan.

      Miltei toki tuli sellainen olo, että haluan kirjoittaa tästä ajatuksesta, kun ilmestyi tuo omituinen ketju missä mitä ilmemmin (taisi olla sekschat)chataddiktoituneet naiset kertovat pukeutumisestaan, lienevät jo vuosia kenties roikkuneet netissä onnellisesti naimisissa olevien/ollen kanssa kepeästi leikkien pukeutumisleikkejään, kukahan heidätkin sai hereille näin yhtääkkiä, ovatko ajettu chateista jotenkin pois juuri nyt . Onkohan heidän toivomansa herra jo tyydyttänyt heidän vinkkejään. Pitkäaikaiselta seurapiiriltähän tämä haiskahtaa. Bordellimainen tunnelma kertakaikkiaan. Eikä kertakaikkiaan sovi keskustelupalstalle.

      Ben Furman on kirjoittanut hyvän kirjan josta saisi tälläisestäkin ongelmista kärsiville apua olisikohan se nimi mennyt näin: Koskaan ei ole liian myöhäistä saada onnellinen lapsuus.

      Mutta onneksi ainakin sinä Tomppa kertomasi mukaan olet nyt oppinut vihdoin rakastamaan ja kunnioittamaan kumppaniasi. Takavuosinahan en ketjuissasi juurikaan viihtynyt, kun en sitten millään ymmärtänyt miten ihminen voi puhua onnellisesta liitostaan samaan aikaan kun ei kuitenkaan käyttäydy siten.

      • inside vai outside

        Tunnelma rakentuu jokaisen ihka omassa päässä. Minä näin pukeutumisketjussa uteliaisuutta ja pelkkää hömppää. Ei tullut bordellit mieleenkään. Johtuu ehkä siitä, että minulle ei tule arkisista asioista ensimmäisenä mieleen irstailut tai bordellit.


      • tomppa2006

        "P-T jatkaa",

        Kirjoitit paljon ja asiaa eli naisia vainoavista miehistä, jotka eivät kykene kokemaan onneaan yhden naisen kanssa. Voipi tosiaan olla, että ongelmat juontavat lapsuudesta saakka tuollaisilla itsekeskeisillä häiriköillä.

        Olen minä aina osannut kunnioittaa ja rakastaa kumppaniani. Ehkä en silloin takavuosina vaan osannut kirjoittaa oikein ja huomiontavoittelu oli turhan korkealla. Nyt on sitten kunnia mennyt ja maine on vaan kasvanut, heh


    • Accountant

      Kuusikymppinen eläkeläispoikamies on vainonnut minua viitisen vuotta. Se ilmenee seuraamisena ja kyttäämisenä kotini, työpaikkani, ja harrastuspaikkojeni läheisyydessä. Olen keski-ikäinen, ja onnellisesti naimisissa oleva uskova nainen. Murrosikäisten lasten äiti ja ehdottomasti uskollinen.

      Vainoojani on kerännyt itselleen samanmielisten, katkerien ja yksinäisten poikamiesten "syndikaatin". Kun liikun yksinäni ulkona tämä porukka huutelee perääni hävyttömyyksiä vainoojani johdolla. Se myös tiedottaa vainoojalleni kun he näkevät minut ulkosalla mikäli hän itse ei ole paikalla.

      Myös ammattitaitoani ja älyäni on julkisesti kyseenalaistettu, ja ex-pomolleni tehtiin valituksia "epäasiallisesta käyttäytymisestäni" kun en suostunut edes flirttailemaan ja kiinnostumaan heistä.

      Kun vainoaminen kriminalisoidaan Suomessa aion tehdä ilmoituksen vainoojastani poliisille. Nykyaikana on suoranainen ihme että saa ulkona olla koko ajan varuillaan, vilkuilla taakseen - ja kuunnella hävyttömyyksiä ö-luokan äijiltä!!!

      • Ärsyyntyjä-äijät

        @ Accountant

        Ai jaha.. Vai 5 vuotta. Täällä on taas näitä sarjassasmme kummallisia tarinoita:/

        Oletkohan sittenkin jossain välissä antanut miehen ymmärtää jotain kiinnostuksentapaista? Jos et, niin soita seuraavan kerran valkotakkiset hakemaan mies piipaa-autolla. Asun lähiössä jossa asuu kaikenlaisia tyyppejä, mutta koskaan ei mulle ole tämän 17 vuoden aikana kukaan äijä huudellut kun olen noiden paikallispubien terassien ohi kävellyt, eikä muutenkaan.
        Kuljen ihan tavallisesti enkä kiinnitä mitään sen kummempaa huomiota niihin. Ehkäpä pälyilet ja reagoit jotenkin oudosti aina kun näet sen ukon tai sen tuttuja. Nauttivat varmaan sun ärsyttämisestäsi.


    • Fortfolger

      Täälläkin odotellaan lain astumista voimaan.
      Kyseessä on puolison ex joka on jaksanut yksipuolista touhuiluaan jo reilun 12 vuotta eikä loppua näy.
      Tätä touhua on ollut jo ennen minun tulemista kuvioihin mutta kulminoitunut ja suuntautunut sen jälkeen pääsääntöisesti minuun.
      Lähestymiskiellot (2 kpl) eivät ole auttaneet koska ne sisälsivät porsaanreiän että asiattomia yhteydenottoja ei sallittu mutta jos on lapsista asiaa niin voi ottaa yhteyttä. Kymmenissä postilaatikkoon jätetyissä lappusissa oli aina hieman siteeksi tätä lapsi-asiaa, muu sisältö oli paranoidisen henkilön ajatuksenkulkua.
      Lapsetkin ovat aikuisia, perheellisiä ja asuvat muualla.
      Viimeisen lähestymiskiellon loputtua kyseinen henkilö seurasi lomamatkalla 100km matkan perässämmme ja hyökkäsi pysähdyttyämme kimppuun repimään ja solvaamaan. Tästä hänelle lankesi sitten kohtalaisen suuret sakot.
      Tyyppi seurailee yhä edelleenkin, ajelee öisin taloamme ympäri ja tulee portinpieleen parkkiin.
      Vainoamistahan tämä selkeästi on.

    • Kelpaako "ei koskaan" vastaus?

    • eroperheen kirous

      exkumppanin exän ja jo aikuisten lasten osalta olen, siinä porukassa kukaan ei osannut päästää irti toisistaan. Ulkopuoliseksi jättäminen on tavallaan eräänlaista ahdistelua, mutta paljon vaikeampi osoittaa toteen. Pelkkää eripuraa seuraa jos asian ottaa esille, silloin yleensä syytetään luulottelusta.

    Ketjusta on poistettu 187 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe