Merkkiliikkeiden suhtautuminen nuoriin

nuoriautonostaja

Eli minulla on ikää 19v, mutta siitä huolimatta syksyllä tuli ajankohtaiseksi ostaa auto. Ja tarkoituksena oli ostaa uusi auto.
Kiertelin katsomassa useita vaihtoehtoja, osaa koeajoin ja osaa tutkiskelin muuten vaan.
Osa myyjistä näytti olettavan heti että olen vain koeajokierroksella, enkä ostoaikeissa.
Liikkeeseen en ollut tarjoamassa mitään vaihdossa ja rahapuolikin oli hoidettu kuntoon ennen liikkeeseen kävelyä.
Nämä jutut on tapahtunut tänä syksynä tamperelaisissa merkkiliikkeissä:

Toyota:
Myyjä oli erittäin asiallinen ja tuntui suhtautuvan nuoreen asiakkaaseen aivan kuten muihinkin. Kertoi tarvittavia tietoja ja koeajokin järjestyi vaikken sitä ehtinyt edes pyytämään.

Vw:
Lähes yhtä hyvä palvelu kuin toyotalla.

Bmw:
Myyjiä ei tuntunut kiinnostavan muu kuin keskenään juttelu, mutta myyjän juttusille pääsi kyllä kun meni itse etsimään myyjää.
Muuten hyvä palvelu mutta odottaisin myyjän tekevän jonkinnäköisen aloitteen kun asiakas astuu sisään.

Skoda:
Kaikilla oli kiire johonkin ja myyjät pompotteli ympäri taloa "mee tuonne sielä on skoda myyjiä" "joo ei oo kukaan nyt täälä paikalla, en oo ite skoda puolelta. mee tonne kysyyn"
Eli eipä ollut palvelu kauhean hyvää. Sitten toki muuttui hyväksi kun pääsi ensin myyjän jutuille.

Volvo:
Näin surkeaa palvelua en ole koskaan saanut.
Aluksi palvelu oli ihan hyvää.
Kävin sitten koeajamassa 1.6 litraista dieselkonetta ja ennen koeajoa katsottiin jo autosta tarjousta.
Koelenkin jälkeen ilmoitin että tuo kone ei miellytä ja haluaisin päästä kokeilemaan 2.0 dieseliä, ja katsottaisiin siitä sitten tarjoustakin. Myyjälle tuntui olevan joku loukkaus ja merkki siitä etten ole ostamassa mitään.
Myyjältä tuli kommentteja "minä haluaisin tehdä täälä kauppaa. Me järjestetään kaikennäkösiä koeajopäiviä että voi tulla kokeileen. Meillä on täälä kiire, me tehdään kauppaa eikä tänne voi tulla vaan koeajamaan"
Tässä kohdassa päätin jättää volvon väliin kun auto ei muutenkaan vastannut täysin odotuksia.
Erikoisinta tästä tekee sen, että myyjä oli vielä joku myyntipäällikkö kyseisessä talossa.

Mersu:
Lopuksi päätin vielä käydä katsomassa mersua vaikken sitä pitänytkään kovin todennäköisenä vaihtoehtona.
Myyjä istui laiskannäköisenä tietokoneella ja tuijotti ruutua. Kun tulin paikalle niin vilkas ja sano "terve" jonka jälkeen jatkoi koneen näpyttelyä.
Sisällä ei ollut kyseistä autoa (sielä oli jonkinnäkönen autojen siirtely kesken, joten sisällä ei ollut muutakuin e sarjan mersuja pari kpl) joten kävelin myyjän luo, jolloin myyjäkin uskaltautui puhumaan.
Kyselin onko sielä näytillä kyseistä autoa johon myyjä vastas "joo tuola pihalla pitäis olla". Ei kuitenkaan lähtenyt ulos näyttämään mutta lähdin sitten itse etsimään.

Ehdottomasti paras palvelu oli toyotalla, mutta auto ratkas asian ja nyt alla on Skoda Octavia

137

5091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyh haisee kala

      Tarina, jonka olen kuullut vuosikymmeniä sitten: Paskaiset haalarit päällä ja kalalta haiseva mies meni merenrantakaupugissa autoliikkeeseen. Ensimmäiselle myyjälle mies sanoi, että tota esillä olevaa kärryä tilaisin neljä kappaletta, ainoastaan värit erinlaisia. Myyjä ohjasi herran liikkeestä ulos naurun kera.
      Seuraavassa liikkeessä myyjä otti kalastajan puheet tosisaan. Kaveri osti kolmelle mulle kalastajalle samanlaiset pelit, oli tullut senverran hyvät sillisaalit.
      Mitä me tästä opimme? No ei ainakaan autokauppiaat silloin eikä nähtävästi vuonna 2012, heh.

      • Urbaani legendat

        Kertomasi kaltaiset urbaani legendat ovat aina viihteellisiä ego buusteja perseaukisille haaveilijoille, jotka haaveilevat olevansa jonakin päivänä jotakin...


      • Hyh haisee raha
        Urbaani legendat kirjoitti:

        Kertomasi kaltaiset urbaani legendat ovat aina viihteellisiä ego buusteja perseaukisille haaveilijoille, jotka haaveilevat olevansa jonakin päivänä jotakin...

        Mitähän viihdettä tossa on? Mitä jos tarina on totta? Kukahan se on perseaukinen haavelija, joka haaveilee.. useinmiten tyhmä kauppias.


      • Heh ei_
        Hyh haisee raha kirjoitti:

        Mitähän viihdettä tossa on? Mitä jos tarina on totta? Kukahan se on perseaukinen haavelija, joka haaveilee.. useinmiten tyhmä kauppias.

        Ei ja ei, ne tarinat ei ole koskaan totta, ne ovat vain tarinoita joilla köyhäkansa viihdyttää itseään..


      • Yualle

        Joupa jou.

        Itse muistan nähneeni saman stoorin joskus 80-luvulla Aku Ankassa =)


      • jepjep, ei karvoihin
        Urbaani legendat kirjoitti:

        Kertomasi kaltaiset urbaani legendat ovat aina viihteellisiä ego buusteja perseaukisille haaveilijoille, jotka haaveilevat olevansa jonakin päivänä jotakin...

        "Kertomasi kaltaiset urbaani legendat ovat aina viihteellisiä ego buusteja perseaukisille haaveilijoille, jotka haaveilevat olevansa jonakin päivänä jotakin... "

        ei se vaan niin ole.
        Olin vw- liikkeessä kerran eikä myyjä meinannut yhtä ukkoa ottaa todesta mutta vihjaisin että voin hyvin odottaa mee tarjoomaan.
        no, pappa osti 2 kpl uusia passatteja tytöilleen .)

        Toisekseen asiakkaakseni tarjoutui maatalon pussihousu ja valitti ettei iso ***piip-yritys ottanut häntä todesta vaan nauroivat kun ukko oli vailla vähän erikoisempaa elektroniikkaa tilalleen.
        Minä otin hänet todesta ja tein 20 tonnin kaupat !


      • Ei urbaanilegenda
        jepjep, ei karvoihin kirjoitti:

        "Kertomasi kaltaiset urbaani legendat ovat aina viihteellisiä ego buusteja perseaukisille haaveilijoille, jotka haaveilevat olevansa jonakin päivänä jotakin... "

        ei se vaan niin ole.
        Olin vw- liikkeessä kerran eikä myyjä meinannut yhtä ukkoa ottaa todesta mutta vihjaisin että voin hyvin odottaa mee tarjoomaan.
        no, pappa osti 2 kpl uusia passatteja tytöilleen .)

        Toisekseen asiakkaakseni tarjoutui maatalon pussihousu ja valitti ettei iso ***piip-yritys ottanut häntä todesta vaan nauroivat kun ukko oli vailla vähän erikoisempaa elektroniikkaa tilalleen.
        Minä otin hänet todesta ja tein 20 tonnin kaupat !

        1960-luvun Kajaanissa tuli varttuneempi, huivipäinen maalaismuori kasseineen kaupunkireissulla "Lunkalle" (Blomqvistin autoliike, Fordin paikallisedustaja siihen aikaan).

        "Päevee, myyttäkö työ niitä Angelia?" Myyjät vastasivat ystävällisesti, että tottahan toki Anglioita löytyy. "Peäsiskö sitä koeajulle?” Tarjottuja avaimia ei muori huolinut, vaan sanoi, ettei itsellä ole ajokorttiakaan ja pyysi myyjiä ajamaan.

        Käytiin heittämässä lenkki kaupungilla ja palattiin liikkeeseen. Muori katseli hetken aikaa näytteillä olevia Anglioita ja tuumi sitten: "Taejanpa ottoo tuon sinisen poejalle ja otetaanpa tuo peesvärinen tytölle!"

        Käteismaksu löytyi seteleinä kassista.


      • ENTINEN RENKI
        Ei urbaanilegenda kirjoitti:

        1960-luvun Kajaanissa tuli varttuneempi, huivipäinen maalaismuori kasseineen kaupunkireissulla "Lunkalle" (Blomqvistin autoliike, Fordin paikallisedustaja siihen aikaan).

        "Päevee, myyttäkö työ niitä Angelia?" Myyjät vastasivat ystävällisesti, että tottahan toki Anglioita löytyy. "Peäsiskö sitä koeajulle?” Tarjottuja avaimia ei muori huolinut, vaan sanoi, ettei itsellä ole ajokorttiakaan ja pyysi myyjiä ajamaan.

        Käytiin heittämässä lenkki kaupungilla ja palattiin liikkeeseen. Muori katseli hetken aikaa näytteillä olevia Anglioita ja tuumi sitten: "Taejanpa ottoo tuon sinisen poejalle ja otetaanpa tuo peesvärinen tytölle!"

        Käteismaksu löytyi seteleinä kassista.

        Tampereen Pohjoispuolella,70 luvulla oli sikalan omistaja,
        joka haisi sian paskalle.taskut "täynnä" rahaa.satuttiin
        samaan auto kauppaan,myyjä tunsi hänet entuudestaan.
        Hän lähti uudehkolla mersulla koe ajolle,oltiin juteltu niitä ja
        näitä,en tuntenut ennestään häntä,Hän pyysi lähtemään
        koeajolle mukaan.sanoi mulle ettei kaikilla ole varaa tallaiseen
        mersuun,mutta minullapa on.Ei ostanut sillä kertaa,osti
        myöhemmin sen,kuulin jälkeen päin,oli kuulemma aina
        mersun hinta pussissa.En tiedä elääkö tänä päivänä
        vaikutti silloin jo aika vanhalta.siihen aikaan oli isännilä
        rahaa pussissa,kun pyysit rahaa niin,isäntä kaivoi pussista.
        Tänä päivänä sanovat,etten ole ehtinyt käymään pankissa.
        Että mitäs siellä teet,kun ei ole mistä ottaa.......


      • Hali-Äly

        Kiertelin vuosia sitten Vehon liikkeitä Mersujen ostoaikeissa. Olen toimitusjohtaja ja mukanani oli yrityksemme juristi. Kun tavallisissa vaatteissa ei saanut minkäänlaista palvelua missään kyseisen merkin liikkeessä kävimme vaihtamassa päällemme liivipuvut valkoisine kaupuspaitoineen ja solmioineen. Tulos oli yhtä surkea. Saimme kuluttaa aikaa kyseisissä liikkeissä aivan rauhassa autoja katsellen ja istuskellen yli puoli tuntia kenenkään hievahtamatta asiakaspalvelun suuntaan. No Veho menetti sinä päivänä ainakin kolmen uuden henkilöauton SEL, E sedan ja E farmari sekä kahden tavara-auton käteiskaupat. Ehkä tyttärellekin olisi ostettu uusi SLK. Asun nyt Virossa, enkä täältäkään aio ostaa koskaan minkäänlaista Vehon myymää tuotetta. Niin paljon alkoi jurppia kyseinen asenne. Itsellä ei ole koskaan asiakaspalvelutyössä ollut kanttia olla yhtä ylimielinen. Matkustan mieluummin vaikka Saksaan Mersuostoksille, kuin astun enää Vehoon!
        Tutussa pankissakin kävi, että nirppanokka pankkivirkailija ei halunnut palvella nuhjuista likaisssa haalareissa asiakastiskillä odottavaa vanhaa miestä. Aikansa odoteltuaan, papparainen marssi suoraan johtajan huoneeseen kertomaan, ettei voi tallettaa rahaa tililleen. Pankkivirkailija kutsuttiin huoneeseen ja pappa kaivoi kassistaan miljoonan käteistä.Nuhruinen pappa oli jo ennestään pankin suurin talletusasiakas. Ylpeästä pankkivirkailijasta tuli samana päivänä entinen pankkivirkailija. Tämä lie opettaa, ettei koiraa karvoihin katsominen!


      • urpaani
        Urbaani legendat kirjoitti:

        Kertomasi kaltaiset urbaani legendat ovat aina viihteellisiä ego buusteja perseaukisille haaveilijoille, jotka haaveilevat olevansa jonakin päivänä jotakin...

        mitä urbaania on kalastajassa?


      • Osin kyllä
        Urbaani legendat kirjoitti:

        Kertomasi kaltaiset urbaani legendat ovat aina viihteellisiä ego buusteja perseaukisille haaveilijoille, jotka haaveilevat olevansa jonakin päivänä jotakin...

        Osin se tuntuu urbaanilta legendalta..Jos ei ole ollut vieressä katsomassa
        kahdesti. Toinne potkut perseelle saanut oli Vehossa Raisiossa
        ja toinen vanhempi tapaus..Silloin ku olin ihan skidi niin se tapahtus Helsingis.
        Tää setäni ei ollut mikään taiteilija mut innokas viljeleen maata ja tekemään taidetta...
        Siin kävi niiku kävi, mut tää oli siis 1960-luvulla.. Mut mersua sillonkin.

        En oikein tiedä kelle tuo ikävämpi oli toi tapaus..Se oli kallis auto ameriikoista tilattu merzu..Mitatilaustyötä..Mut ei kait siin joku sekaannus sitten vaan, jatkettiin Morriksella matkaa.


    • nettiauto-bongari

      Odottelen sitä päivää, kun varallisuutta on sen verran, että voi ostaa pakasta uuden auton. Pitää laittaa kunnon hampuusikamppeet ja lökäpöksyt, sitten kiertelemään liikkeitä :D

      • Se iäkkäämpi autoili

        Minulla on sekä varallisuutta että risoja vaaterytkyjä. Siltikään en aio ostaa uutta autoa. Mitä minä sillä tekisin? Vasta reilut 20 v palvellut autoni kelpaa edelleen katsastuksessa ja toimii minun tarpeisiini oikein hyvin. Ehkä jo alkukesällä tulee puoli miljoonaa km mittariin täyteen.
        Minulla ei ole mitään näyttämisen tarvetta sen enempää automyyjille kuin teinipojillekaan.


      • Sama tilanne
        Se iäkkäämpi autoili kirjoitti:

        Minulla on sekä varallisuutta että risoja vaaterytkyjä. Siltikään en aio ostaa uutta autoa. Mitä minä sillä tekisin? Vasta reilut 20 v palvellut autoni kelpaa edelleen katsastuksessa ja toimii minun tarpeisiini oikein hyvin. Ehkä jo alkukesällä tulee puoli miljoonaa km mittariin täyteen.
        Minulla ei ole mitään näyttämisen tarvetta sen enempää automyyjille kuin teinipojillekaan.

        minullakin. Ajan 20 vuotta vanhalla autolla, pidän vatteeni loppuun asti mutta rahaa on aivan oikeasti niin paljon että voisin käytännössä ajaa millä hyvänsä autolla. Onneksi on sen verran järkeä päässä että en halua joutua ihmettelyjen kohteeksi vaikka lähiympäristö kyllä tietää tilanteen eikä juuri ihmettele. Meidän kaikkien kun ei tarvitse koko ajan yrittää esittää sellaista jota emme ole.


      • sjdjgjdshghdghsg
        Sama tilanne kirjoitti:

        minullakin. Ajan 20 vuotta vanhalla autolla, pidän vatteeni loppuun asti mutta rahaa on aivan oikeasti niin paljon että voisin käytännössä ajaa millä hyvänsä autolla. Onneksi on sen verran järkeä päässä että en halua joutua ihmettelyjen kohteeksi vaikka lähiympäristö kyllä tietää tilanteen eikä juuri ihmettele. Meidän kaikkien kun ei tarvitse koko ajan yrittää esittää sellaista jota emme ole.

        Niinhän meillä kaikilla täälä netissä.
        Tosielämässä ollaankin sitten köyhiä tai saadaan tavallista duunaripalkkaa, mutta netissähän rahaa olisi ostaa mikä tahansa auto.
        No onneks ihmiset ei oo vielä menettäny kokonaan mielikuvitustaan


      • ei järjenhäivääkään
        sjdjgjdshghdghsg kirjoitti:

        Niinhän meillä kaikilla täälä netissä.
        Tosielämässä ollaankin sitten köyhiä tai saadaan tavallista duunaripalkkaa, mutta netissähän rahaa olisi ostaa mikä tahansa auto.
        No onneks ihmiset ei oo vielä menettäny kokonaan mielikuvitustaan

        No just ostin Yariksen "änkyttämällä" .Fiatin räppänän annoin vaihdossa. 4v. maksuaika ,myyvät köyhille, tyhmille duunareillekin.


      • arehahrth
        sjdjgjdshghdghsg kirjoitti:

        Niinhän meillä kaikilla täälä netissä.
        Tosielämässä ollaankin sitten köyhiä tai saadaan tavallista duunaripalkkaa, mutta netissähän rahaa olisi ostaa mikä tahansa auto.
        No onneks ihmiset ei oo vielä menettäny kokonaan mielikuvitustaan

        Itsehän olen huonotuloinen mutta suvusta löytyy kroisoksia joilla ei ole saituudessaan varaa edes itselleen ruokaa ostaa. Niinpä käytännössä elintasoni on näitä raharikkaita parempi.


      • ewwtreert
        Sama tilanne kirjoitti:

        minullakin. Ajan 20 vuotta vanhalla autolla, pidän vatteeni loppuun asti mutta rahaa on aivan oikeasti niin paljon että voisin käytännössä ajaa millä hyvänsä autolla. Onneksi on sen verran järkeä päässä että en halua joutua ihmettelyjen kohteeksi vaikka lähiympäristö kyllä tietää tilanteen eikä juuri ihmettele. Meidän kaikkien kun ei tarvitse koko ajan yrittää esittää sellaista jota emme ole.

        Oikein.

        Ystävälläni oli 200te pankkitilillä ja ajoi vanhalla nissanilla. Piti vanhoja vaatteita ja lisäksi omisti 2 sijoiutusasuntoa.
        Sama vika itsellä, vaikka ei pankkitilillä olekaan edes sataa tonnia.


      • riku
        ewwtreert kirjoitti:

        Oikein.

        Ystävälläni oli 200te pankkitilillä ja ajoi vanhalla nissanilla. Piti vanhoja vaatteita ja lisäksi omisti 2 sijoiutusasuntoa.
        Sama vika itsellä, vaikka ei pankkitilillä olekaan edes sataa tonnia.

        Aika typerää pitää pankkitilillä tuommosia summia.


    • ostajan asenne??

      olipas autoja koeajossa laidasta laitaa ja hinnoista myös.
      Kuulostaa tarkoituhakuiselta viestiltä.

      • dgdfasgfdsahdfhdfhdf

        Hmm noilta merkeiltä löytyy kyllä aika saman hintaluokan autoja ja saman tyylisiäkin (poislukien mersu, mutta se kyllä sanottiinkin tossa että oli käyny vähän huvikseen kahtomassa)


      • Joo,
        dgdfasgfdsahdfhdfhdf kirjoitti:

        Hmm noilta merkeiltä löytyy kyllä aika saman hintaluokan autoja ja saman tyylisiäkin (poislukien mersu, mutta se kyllä sanottiinkin tossa että oli käyny vähän huvikseen kahtomassa)

        on A- ja B-mersu ihan eri hinta luokassa kun Volvo 2l dieselillä?????(tosin huomattavasti tilavampia)


      • dsmfgkdsgkdjkjsgg
        Joo, kirjoitti:

        on A- ja B-mersu ihan eri hinta luokassa kun Volvo 2l dieselillä?????(tosin huomattavasti tilavampia)

        Niin ja tossahan sanottiin että mersua oli käyty kattomassa ei niin vakavassa ostomielessä.
        Lukemisen ymmärtämisessä vikaa?


    • kaupoista

      Aina on hyvin palveltu ainakin minua autokaupoilla merkkiliikkeessä. Nuorena myöskin aloitin 20 vuotta aikaa. Ensimmäisen uuden Corollan osto taisi kestää koeajoineen ja kaikkine paperitöineen kolme varttia. Omaa rahaa puolet ja toisen sai autoliikkeen rahoittamana jouheasti. Siitä pitäen olen autoa vaihtanut muutaman vuoden välein vailla mielipahaa. Viime viikolla ostin uuden C180 mersun Vehosta. Tein sen puolessa tunnissa ja käteisellä ( esittelyauto ).

      • Messevä

        Juu juu, uskotaan uskotaan, oletko nyt urasi huipulla, kun ihan käteisellä C 180 mersun ostit, ... hevon kakka sanon minä.


      • Gröömään

        Esittelyauto ei ole uusi


      • stuffe

        oikeen esittely vehje eli loppu kun nyt sulla on.


      • Sakke Säästöpää
        Messevä kirjoitti:

        Juu juu, uskotaan uskotaan, oletko nyt urasi huipulla, kun ihan käteisellä C 180 mersun ostit, ... hevon kakka sanon minä.

        huomaa taas että on kateellinen kansa liikkeellä ja vielä kun puhutaan autoista, noista suomalaisten pyhistä lehmistä jotka ovat ylivertaisia status symboleita.
        ei se sitä tarkota jos jollain on varaa ostaa käteisellä yli 50 000€ maksava auto, että se olisi paska puhetta. Suomessa on monia ihmisiä jotka tienaa yli 100 000€ vuodessa ja vielä enemmän niitä jotka tienaa yli 50 000€. Ja jos noilla tuloilla on esim. yli 20v ollut työelämässä, niin eiköhän silloin ole jotain jäänyt sukan varteen.

        Itse en kuulu porvari luokkaan vaan ihan duunari olen ollut vaikka yksityis yrittäjänä niitä hommia olenkin tehnyt.
        Silti pystyin ostamaan Saksasta yli 30 000€ maksavan mersun S-ryhmäläisen isolla bensa myllyllä.

        ps. jos juo vähän vähemmän viinaa jää sitä rahaa johonkin vähän kivempiin juttuihin.


    • 60-vuotias

      Ei se ikä ratkaise, minäkin kiertelin viime kesänä auton ollessa pikahuollossa muita lähellä olevia liikkeitä. Kesäloma, sortsit ja teepaita. Neljä liikettä, joista vain yhdestä löytyi palveleva myyjä. Muuten oli tuossa niitä esitteitä on -tasoa.

    • xxx

      onko sitten ihmisenä "jotain",kun "pystyy"ostamaan käteisellä uuden auton liikkestä?itsellä omaisuutta keski verto kansalaisen verran,ajan keskiverto autolla.. 80v naapurin miehellä kiinteistö ,metsä ym omaisuutta ehkä 10 miljoonan euron verran, eikä meidän väleihin/arvostukseen vaikuttanut yhtään se, että hän nyt syksyllä osti elämänsä ensimmäisen uuden auton

    • näin meillä

      Juluppi auki jos menöö autokauppahan niin myyjä nauraa pihalle vaikka perstaskus pullottas paksu lompsa.

    • tarina tämäkin!

      minulle kävi niin että kymmenkunta vuotta sitten parikymppisenä auton vaihto oli ajankohtainen. näin mainoksen eräästä autosta ja päätin että tuon ostan jos uuteen päädyn. autokuumehan siitä sitten nousi ja eikun lääkettä hakemaan autoliikkeestä. menin oman kylän liikkeeseen tarkoituksena kysellä autosta lisää, koeajaa se ja jos vaikka tarjouksenkin olisi saanut. myyjä luokitteli minut vain renkaanpotkijaksi ja vastaili kysymyksiin ylimielisesti. hetken aikaa keskusteltuamme sanoi että hänellä olisi nyt vähän kiire johon minä että sinulla on sitten kiire ja lähdin pois. samaan aikaan isäni osti käytetyn auton saman ketjun naapurikylän liikkeestä ja sieltä hän sai palvelua vaikka ostikin käytetyn. seuraavana päivänä reissu naapurikylään sen saman myyjän luokse ja johan alkoi homma luistaa. koeajo onnistui heti ja tarjoustakin tuli. pari tuntia kauppaa hierottuamme tuli hetki jolloin liike meni kiinni. myyjä sanoi että odotatko hetken ja kävi laittamassa ovet lukkoon. takaisin tullessaan sanoi että nyt saadaan olla rauhassa ja että hänellä ei ole kiire mihinkään kun on eukkokin iltavuorossa. taisin siinä viikon päivät miettiä ja kun ei se autokuume hävinnyt niin pitihän se uusi sitten tilata. tuli sitten se päivä kun oli auton luovutus. kun autoon tutustuimme myyjän kanssa niin eikös tämä oman kylän myyjä tullut käymään siellä liikkeessä. oli muuten tyypin naama näkemisen arvoinen kun tajusi että hänen työkaverinsa on luovuttamassa minulle uutta autoa ja kauppa meni hänen nenän edestään vain siksi kun oli vähän kiire. ei ole sen jälkeen tarvinnut miettiä kenen puoleen kääntyä autoasioissa. harmi vaan kun tämäkin myyjä aikoo joskus jäädä eläkkeelle ja siihen ei ole enää montaa vuotta. mistä minä sitten autoni ostan??? pitää varmaan vielä yksi uusi ostaa viime hetkillä ja pitää siitä sitten erittäin hyvää huolta.

      • mälli lentää

        he hehee :D


      • mälli lentää

        he hehee :D


      • mälli lentää
        mälli lentää kirjoitti:

        he hehee :D

        he hehee :D


      • mä'lli lentää
        mälli lentää kirjoitti:

        he hehee :D

        he hee :D


      • mälli lentää
        mä'lli lentää kirjoitti:

        he hee :D

        he hee :D


      • Jahanns

        Ei myyjä voi jaaritella yhden asiakkaan kanssa useita tunteja. Tai ehkä sitten jossain kyläkaupassa voi, jos ei muitakaan asiakkaita tule.


      • Kauppa kannattaa
        Jahanns kirjoitti:

        Ei myyjä voi jaaritella yhden asiakkaan kanssa useita tunteja. Tai ehkä sitten jossain kyläkaupassa voi, jos ei muitakaan asiakkaita tule.

        Älä nyt paskaa jauha. Kyllä uusissa autoissa sen verran katetta on, että jaaritella voi ja se kannattaa.

        Vaikka joukossa on renkaanpotkijoita, juuri ne ostavatkin asiakkaat valitsevat helposti sen liikkeen, jossa myyjät "jaarittelevat" asiakkaan kanssa.

        Sitäpaitsi se renkaanpotkijakin voi olla maksava asiakas muutaman vuoden päästä. Arvaapa tuleeko se kauppaan, josta on aiemmin naureskeltu pihalle?

        Itse olen aikoinani tehnyt kauppaa pirusti ja hyvällä menestyksellä. Hyvä kauppamies nimenomaan jaksaa jaaritella ja jos asiakkaita on paljon, hyvä kauppias hommaa tarpeeksi henkilökuntaa ja käskee niiden jaaritella.


    • kaoosss

      Mulla on taas se kanta että jos kaipaan myyjää niin pyydän häntä.
      Tosin en ole enää asioinut autoliikkeissä vuosiin koska
      säästää ison summan rahaa jättämällä välistävetäjän välistä pois.

      • sjgjsdgjdfgjdfggd

        Joo mutta jos ostaa uuden auton niin on vähän pakko ostaa liikkeestä


      • evcv3333
        sjgjsdgjdfgjdfggd kirjoitti:

        Joo mutta jos ostaa uuden auton niin on vähän pakko ostaa liikkeestä

        Totta.. kai, ei kai se pakko ole mutta ns aika normaalia että niin se menee.
        Mikäs muuten estää ettei autoa voisi ostaa uutenakin ilman välikäsi?
        Vaikka en kiistä sitä että uudenauton kohdalla jo oikeasti tulee sitten
        sille palvelulle katetta enemmän kun autoliike hoitaa asioita.
        Tosin taas että huomaatte kai että uuden auton kohdalla usein mainitaan
        erikseen selkeästi ne aika suuretkin toimituskulut.


      • dkvgdskgksdkgksdg
        evcv3333 kirjoitti:

        Totta.. kai, ei kai se pakko ole mutta ns aika normaalia että niin se menee.
        Mikäs muuten estää ettei autoa voisi ostaa uutenakin ilman välikäsi?
        Vaikka en kiistä sitä että uudenauton kohdalla jo oikeasti tulee sitten
        sille palvelulle katetta enemmän kun autoliike hoitaa asioita.
        Tosin taas että huomaatte kai että uuden auton kohdalla usein mainitaan
        erikseen selkeästi ne aika suuretkin toimituskulut.

        Voin muuten luvata että tehdas ei sulle suoraan sitä autoa myy.
        Taino saattaa myydä jos teet ison tilauksen, muuten tehdas ei yksityishenkilölle myy suoraan mitään


      • Youngster once
        dkvgdskgksdkgksdg kirjoitti:

        Voin muuten luvata että tehdas ei sulle suoraan sitä autoa myy.
        Taino saattaa myydä jos teet ison tilauksen, muuten tehdas ei yksityishenkilölle myy suoraan mitään

        Kyllä muuten tehdas myy! Riippuu merkistä ja lompakon paksuudesta, mutta saksalaista saa rahalla suoraan tehtaaltakin. Pitäis vähän tietää ennen kuin laukoo.... :)


      • kkdsgjjsdgjggjsdjgjd
        Youngster once kirjoitti:

        Kyllä muuten tehdas myy! Riippuu merkistä ja lompakon paksuudesta, mutta saksalaista saa rahalla suoraan tehtaaltakin. Pitäis vähän tietää ennen kuin laukoo.... :)

        Niin riippuu lompakon paksuudesta.
        Itse hehkutit että voi säästää ja ostaa suoraan tehtaalta ja nyt myönnät että lompakolla täytyy olla sitä paksuutta


      • kkdsgjjsdgjggjsdjgjd
        kkdsgjjsdgjggjsdjgjd kirjoitti:

        Niin riippuu lompakon paksuudesta.
        Itse hehkutit että voi säästää ja ostaa suoraan tehtaalta ja nyt myönnät että lompakolla täytyy olla sitä paksuutta

        Itse ostin suoraan tehtaalta Holsetin turboahtimen ja sain Ferrarin kaupanpäälle.


    • Milläs rahalla sinä

      olisit sen uuden auton ostanut. Ei ole sattunut kohdalle yhtäkään 19 vuotiasta joka on vakavissaan ostamassa uutta autoa. Sata prosenttia todennäköisempi tapaus on että persaukinen sälli käy potkimassa kalliin käytetyn sporttiauton renkaita ja keksii jonkin typerän syyn autosta vetäytyäkseen kaupasta. Onneksi näihin ei tarvitse reagoida eikä päästää edes koeajolle sillä sitähän ne aina kyttää.

      • Väärin!

        Yhdeksän kymmenestä nuoresta miehestä, jotka käyvät urheilullista autoa liikkeessä ihastelemassa on liikkeellä vain seikkailumielellä. Mutta entäs se viimeinen? Hän onkin pappa betalar-tyyppi joka ostaa auton!


      • Niinkö?
        Väärin! kirjoitti:

        Yhdeksän kymmenestä nuoresta miehestä, jotka käyvät urheilullista autoa liikkeessä ihastelemassa on liikkeellä vain seikkailumielellä. Mutta entäs se viimeinen? Hän onkin pappa betalar-tyyppi joka ostaa auton!

        Siitä yhdestä kaupasta saatu tuotto ei tule kattamaan niitä kuluja niistä vahingoista, mitä nämä muut nuoret miehet koeajolla aiheuttaa. Tämä tosiasia koskee kaikkia niitä sporttisten autojen koeajoja ja aina niissä vahingot on seurausta kun nuorimies leikkii toisten omaisuudella.


      • rahotuksellakaikki
        Niinkö? kirjoitti:

        Siitä yhdestä kaupasta saatu tuotto ei tule kattamaan niitä kuluja niistä vahingoista, mitä nämä muut nuoret miehet koeajolla aiheuttaa. Tämä tosiasia koskee kaikkia niitä sporttisten autojen koeajoja ja aina niissä vahingot on seurausta kun nuorimies leikkii toisten omaisuudella.

        Kyllä minä ainakin tiedän nuoria joilla on vähän kalliimpiakin autoja.
        Saa ne nuoretkin rahotusta jos vaan töissä on


      • Youngter twice
        Väärin! kirjoitti:

        Yhdeksän kymmenestä nuoresta miehestä, jotka käyvät urheilullista autoa liikkeessä ihastelemassa on liikkeellä vain seikkailumielellä. Mutta entäs se viimeinen? Hän onkin pappa betalar-tyyppi joka ostaa auton!

        ...ja sinä luulet, että pappa elää iänkaiken eikä tuota autoa enää koskaan vaihdeta mihinkään? Pappa talar med pojken ja kertoo olistko kuspäämyyjä vai et ka kannattaako käyttää vai tätä myyjää! Papan sana painaa aika paljon...


      • JORKKIIIII
        Niinkö? kirjoitti:

        Siitä yhdestä kaupasta saatu tuotto ei tule kattamaan niitä kuluja niistä vahingoista, mitä nämä muut nuoret miehet koeajolla aiheuttaa. Tämä tosiasia koskee kaikkia niitä sporttisten autojen koeajoja ja aina niissä vahingot on seurausta kun nuorimies leikkii toisten omaisuudella.

        Itse ainakin katsellessani uudehkoa golffia, sanoin myyjälle että hyppäähän kyytiin jos et muuten anna lähteä koeajolle, myyjä lähti kyytiin ja vielä isolla tiellä käski vähän "polkaista"... Siis autoa. Kaupat syntyi ja mainitsi myös tästä asiasta että ei mielellään anneta uudehkoja autoja nuorten ajettaviksi. Olin silloin 22v.


    • Yualle

      Audikauppaan ei kannata mennä nuoren ostajan kuin lökäpöksyt jalassa ja NY-ruutulippis päässä...

    • neuvon antanut

      Toyota-kauppaan ei kannata mennä kuin 13 kk pesemättä ollut, sopivan kulahtanut tuulipuku päällä, jos olet liikkeellä vaimokkeen kanssa, tietysti kummallakin samanlaiset, sävy sävyyn. No sen verran voi tulla vastaan, että emännän puku saattaa olla pesty 7,5 kk sitten. Eikä missään nimessä mitään hajusteita. Ja tukkaa ei saa kammata. Mielellään räkä saisi valua nenästä.

      • Pitäisikö sitä

        esittää joka paikassa jotain muuta kuin on. Sitähän voi sanoa ylpeälle automyyjälle että Lexustahan me ajateltiin mutta jos maahantuoja ei anna teille niitä myytäväksi niin täytyy kai sitten hakea se Helsingistä.


    • Turbo...

      Isekkin olin 24 vuotias, kun ostin täysin uuden auton ja kyllä tuli noita auto liikkeitä kierrettyäni huomattua, että myyjien mielestä nuori ei autoliikkeestä mitään osta :) kyllä siinä myyjät sitten katteli , kun löin rahat tiskiin ja ajoin uutukaiseni hallista ulos :D

      • kivajuttu-

        Nimim. "Turbo..."

        Sullehan sattui sitten mukavasti kun oli liikkeessä mieleinen väri "hyllytavarana" sopivalla varustetasolla lohkolämppärit asennettuna ja talvirenkaat takapaksissa. Se oli vaan nimen laittoa vaille?


    • 18+20

      Olen kierrellyt autoliikkeitä lähes siitä saakka kun aikoinani sain ajokortin 18-vuotiaana. Parikymppisenä kiertelin paljon ihailemassa ja katselemassa uusia autoja merkkiliikkeissä, vaikka rahaa eikä mitään ostoaikeita ollutkaan. Autot ovat vaan aina kiinnostaneet minua. Tarkoituksenani oli siis vaan käydä katselemassa uusia autoja ja haaveilemassa, että joskus saisi ajaa jollakin uudella autolla, Aikomuksenani ei ollut kysellä myyjiltä autoista, puhumattakaan koeajoista, vaan aivan yksinkertaisesti vaan katsella autoja.

      Lähes poikkeuksetta liikkeessä kuin liikkeessä myyjä tuli yleensä hyvin nopeasti luokseni ja kysyi että minkälaista autoa olen katselemassa. Kerroin yleensä asiani suoraan ja sanoin olevani vaan katselemassa autoja. Toiset myyjistä sanoivat: "Katsele vaan rauhassa ja jos tulee jotain kysyttävää niin kysy rohkeasti.". Useimmat kuitenkin jatkoivat kaupantekoa vastauksestani huolimatta. Mikäli myyjä jäi viereen seisomaan niin aloin yleensä kyselemään autosta kaikkea mahdollista ja lähes poikkeuksetta pienen juttelutuokion jälkeen minulle tarjottiin koeajoa.

      Kieltäydyin yleensä koeajosta, koska aikeeni ei todellakaan ollut kuin katsella autoja. Joskus kuitenkin lähdin lopulya koeajolle kun myyjä niin kovin siihen kehotti. Lähes aina koeajon jälkeen ja joskus jo ennen sitäkin myyjä ehdotti, että lasketaan autosta tarjous, joka ei kuitenkaan sido mihinkään. Yleensä kieltäydyin siitä, mutta joskus kun suostuin siihen ja erehdyin antamaan myyjälle numeroni niin hän sitten soitteli perääni seuraavat pari viikkoa.

      Itseäni siis ärsytti etenkin tuolloin nuorempana juuri tuo myyjien yli-innokas asenne ja myyntihalu, vaikka alusta asti toin selvästi esille sen etten ole ostamassa mitään. Samanlainen "palvelu" on jatkunut eteenkin päin ja nykyään olen kolmekymppinen. Tosin nykyään kun asioin liikkeissä niin ostaminenkaan ei ole kokonaan pois suljettu vaihtoehto, mutta yleensä haluan vaan rauhassa olla ja katsella autoja. Mikäli minulla on jotain kysyttävää niin menen myyjän luokse kysymään enkä välttämättä tykkää, että hän kävelee perässäni ympäri liikettä.

      Ihmettelen sitä, että täällä niin monet nuoret ovat kokeneet saaneen "huonoa" palvelua autoliikkeissä, kun itselläni on aivan päinvastaiset kokemukset. Tai ehkä se mikä on toiselle huonoa on toiselle hyvää.

    • Latino lovae

      minä tahto osta haalpa biilismo sekä halva naisperson hintafleks 5-100 euroa. olla hyvä jos halva naisperson maksa biili! minen tulinen sielus palaa niin et ei voi biili ajaa ja kortti gone kosk ajaa ihmisten paalle jatkuvast. tyoton olen mutt ryöstää alepa viikottain joten aina rahaa, mutt halva naisperson tautuu tarjota ainaa. kaiken.a harrasyksiana tykkaa orjuudesta ja liukasteiden kautosta. halva naisperson tahtyy mös omisathaa oma asunto jok siirtään myn nimiin heti nut jok ääneristyks kosk mii seksgod. hauiks ympäri mitta liian iso sixkpac lötyy.

    • Ikäviä asenteita löytyy automyyjiltä kyllä meitä keski-ikäisiäkin ostajia kohtaan. Vähän ihmetyttää miten heillä on siihen nykyisessä taloustilanteessa varaa. Luulisi jokaisen edes "wanna-be-ostajan" olevan hyvän palvelun arvoinen. Jopa lapsiin kannattaisi suhtautua vakavasti autoesittelyissä.

      Olin taannoin ostamassa uutta autoa tyttäreni kanssa. Hän oli silloin juuri kouluikään tullut, hyvin rauhallinen, mutta toki kiinnostunut esittämään kysymyksiä ja osallistumaan tapahtumaan. Parissa ensimmäisessä paikassa (Seat, Volkswagen, Audi) palvelu oli erittäin tylyä sekä minua että häntä kohtaan. En nyt mene tarkkoihin yksityiskohtiin, mutta kerrottakoon, että esim. Seat-myyjä, nuorehko nainen, sanoi tyttärelleni suunnilleen: "Älä sitten koske mihinkään!" Tämä vaikutti minuun vähintään yhtä paljon kuin tyttäreenikin. Myyjä ei ollut muutenkaan halukas esittelemään kahden farkkumallin välisiä eroja, vaan sanoi vain, että esitteestä löytyy kaikki tiedot. Sanoin hänelle olevani lukutaitoinen ja tulleeni paikanpäälle katsomaan, ehkä koeajamaankin, autoja ostamismielessä, en lukemaan esitteitä, joihin olin jo tutustunut etukäteen. Lisäksi, kun kysyin oliko tavaratilassa 12 V:n pistoke, ei hän tiennyt mikä se oli. Hän katsoi lisävarustelistasta ja totesi sen kuuluvan paketti nro. 3:een, jonka hinta oli reilusti yli 700€. Kun kerroin hänelle tarkemmin mikä varuste oli kyseessä ja että sellainen maksaa ehkä max. 15€, hän vain tuijotti silmät ymmmyrkäisenä, kun edelleen tiedustelin eikö hänellä ole asiaan tarjota mitään ratkaisua. Myyjän olisi vain tarvinnut sanoa, että pistoke asennetaan sinulle autoosi ihan mihin kohtaan sen haluat, eikä millään maksa seitsemää ja puoltasataa. Sen verran negatiivisesti vaikutti myyjän käytös, että jäi koko automerkkiä kohtaan pieni antipatia.

      Kävin samalla alueella, Helsingin Herttoniemessä, tutustumassa vielä pariin muuhunkin vaihtooehtoiseen merkkiin, palvelu oli hiukan parempaa, mutta laiskanpuoleista kuitenkin. Skodalla läheisellä Viikinmäellä oli asiallinen palvelu sekä konkariautomyyjän, että hänen nuoren assistenttinsa taholta. Ongelma oli vain 6-8 kk:n toimitusaika sillä hetkellä Octavia farkulla. Liian pitkä odotusaika minulle siinä tilanteessa. Mutta ei toki myyjän vika.

      Kävin vielä hetken mielijohteesta katsomassa Herttoniemessä Hyundai farkkua. Alunperin ko. merkki ei ollut kovin korkealla listallani, lähinnä veljeni kakkosautona moitteettomasti muutaman vuoden toiminut Hyundai sai pienen kiinnostuksen viriämään. Myyjä oli erittäin ystävällinen ja ymmärsi usein jo puolikkaasta lauseestani mitä halusin tiedustella. Tyttärelleni hän järjesti piirrustusmahdollisuuden, juotavaksi Pepsiä ja lahjaksi pienoismallin edustamastaan automallista ja kohteli asiallisesti muutenkin. Koeajolle pääsin heti ja olin positiivisesti yllättynyt sen seurauksena. Tämän jälkeen kävimme läpi värin, moottorivaihtoehdon, varustelun valinnaisuudet ja sijaisauton huoltojen yhteydessä. Toimitus oli mahdollinen jo parin päivän päästä. Tuurilla sattui olemaan haluamani malli maassa valmiina toimitukseen. Tehtiin kaupat.

      Minulla on ollut vuosikymmenien aikana monen merkkisiä ja mallisia autoja. En ole koskaan vannonut minkään tietyn merkin nimeen, enkä varsinkaan nykyautoissa näe kovin suuria oleellisia eroja. Enemmän erilaisuudet tulevat esiin takuissa, huoltohinnoissa, myyjäliikkeen palvelussa ja joustavuudessa. Siinä miten asiakas kohdataan. Hyvä myyjä on hyvä myyjä vielä 2012 vuonnakin. Valitettavasti niitä laiskanpulskeita perse-tiukasti-penkissä tyyppejä on vieläkin olemassa. Ihmettelen suuresti millä perusteella iso osa automyyjistä on palkattu. Taitavat olla johtajan tuttuja tai kaverinkavereita. Pätevyys useimmiten loistaa poissaolollaan. Ennen kelpasi heinäntekoon kuka tahansa. Nykyään siis automyyjäksi:-))

      Pari sanaa vielä siitä ostajakandidaatin iästä. Kun itse olin reilu parikymppinen, ei ikäluokkani edustajilla juurikaan ollut rahaa ostaa uutta autoa, eikä autoluottoakaan saanut käytännössä. Mutta, ajat ovat muuttuneet. Vakituinen työpaikka on oikeastaan nykyään ainoa edellytys auton ostamiseen, mikäli luottotiedot ovat kunnossa. Iällä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Osa myyjistä ei ole tätä ilmeisesti vielä havainnut.

    • Meikäläisellä alla 46:s ajopeli, olen ajanut vuodesta 1970,vaihdan usein merkkiä ja mallia,suurin osa ostettu autoliikkeistä, liikun vaatimattomasti vaatetettuna ja kohtelu on monesti sen mukaista varsinkin näissä ns. parempien merkkien liikkeissä, mersu,volvo (kirjoitin pienellä koska sen verran arvostan kyseisiä merkkejä) Kaksi kertaa olen jäänyt tielle ja toisella kertaa syynä polttoaineen loppuminen,kilometrejä takana toista miljoonaa. Kauppiaiden ilme kyllä muuttuu kun menee juttusille koeajon jälkeen ja sanoo että ostan tuon ja varsinkin kun alkavat tarjota rahoitusta ja kun siihen vastaa että eikös sulle raha ollenkaan käy! Kun liikkuu vaatimattoman näköisenä saa potkia renkaita rauhassa eikä kauppiaat tule kertomaan muokattua totuutta!

      • Auto Masentaja 2

        Kovinpa olet huonoja autoja ostanut kun nyt jo alla 46:s ajopeli. Minulla vasta kolmas, mutta aloitinkin vasta -72 ja takana ehkä karvan vajaat miljoona km mistä nykyisellä puoli miljoonaa ja matka jatkuu. Aika näytää kumpi loppuu ennen, auto vai kuski.
        Minun mielstäni kannattaa ostaa kerralla kunnollinen. Jatkuvasta vaihtelusta hyötyy vain joppari. Tietenkin jos itse olet joppari kuten näyttää, sinä osaat toisten kusettamisen taidon, minä en.


      • Auto Masentaja 2 kirjoitti:

        Kovinpa olet huonoja autoja ostanut kun nyt jo alla 46:s ajopeli. Minulla vasta kolmas, mutta aloitinkin vasta -72 ja takana ehkä karvan vajaat miljoona km mistä nykyisellä puoli miljoonaa ja matka jatkuu. Aika näytää kumpi loppuu ennen, auto vai kuski.
        Minun mielstäni kannattaa ostaa kerralla kunnollinen. Jatkuvasta vaihtelusta hyötyy vain joppari. Tietenkin jos itse olet joppari kuten näyttää, sinä osaat toisten kusettamisen taidon, minä en.

        Enpä ole kusetellut ketään! Yksi auto oli mieleinen ja sillä ajoinkin peräti 9 vuotta ja kilometrejä tuli yli 400000 mittariin,kauppasin sitä varaosiksi mutta ostaja laittoikin siihen turbon ja ajoi useita vuosia ennen kuin romutti, ajan halvoilla autoilla mutta hyvillä renkailla,autot tahtoo mulla ollessaan parantua ja moni onkin päätynyt työkavereille. autojen rakentelu on myös harrastukseni.Autohan ei lopu koskaan jos sitä huoltaa ja korjaa,lähes merkistä riippumatta! Jossain automerkissä kuuluu esim. nokka-akselin ja nostimien vaihto normaaliin huoltoon eikä sitä lasketa korjaukseksi! sitten väitetään että kestää ja kestää. Aja sinä vaan sillä samalla,minä vaihdan kun siltä tuntuu!


    • Kävinpä tänään Airportissa Toyotaa koeajamassa. Kyllä oli hyvä palvelu. Ystävällisiä ja avuliaita olivat.

      • Varmaan muuten

        Johtuukohan se siitä, kun olet niin kaunis?


      • OUP?)Y?=?

        Nopeasti vain ynnäävät jos parikymppisenä on juuri se auto tärkeä ja asutaan kotona ja nopeaan tahtiin voi elämäntilanne muuttua.Parinvuoden jälkeen tuodaan lähes huoltamatonta,poljettua autoa takaisin kun pitää vaihtaa halvempaan ja rahoitusvelkaa jäljellä.


      • Tulossa myös

        Minkäs Tojon valitsit?


      • Varmaan muuten kirjoitti:

        Johtuukohan se siitä, kun olet niin kaunis?

        Kiitos kohteliaisuudesta ja herttaisesta ajatuksesta. En sentään ulkonäöllä kuvittele palvelua saavani :)


      • Tulossa myös kirjoitti:

        Minkäs Tojon valitsit?

        Olikohan tää kyssäri mulle. Valitsin Urban Cruiserin


      • kaunis?
        Varmaan muuten kirjoitti:

        Johtuukohan se siitä, kun olet niin kaunis?

        vanha kuha


    • Kollektiivinen sielu

      Siis kävit katsomassa Volvoja, Bemareita, Toyotaa, Mersua, VW:tä, ja ostit sitten Skodan?

      Me myyjät näemme, mitä te Ostajat olette vailla ja siksi emme tuhlaa aikaamme kaikkiin asiakkaisiin. Saatan muistaa sinut kiertelemässä liikkeessämme. Olin itse tekemässä 43 auton yrityskauppaa, johon sisältyi Audia, Skodaa ja Volkkaria.

      Olen Pahoillani etten tuhlannut sinuun aikaani. Ostit autosi luultavasti meidän nuorelta myyjältämme, joka ei tee vielä näin suuria kauppoja kuin esim. minä itse.

      Parin vuoden päästä hänkään ei enää "välitä" "sinunlaisesta" asiakkaasta.

      • NäinMeillä

        Täytyykin laittaa johtoportaalle linkkiä tästä hienosta asenteestanne. Ehkäpä hetken päästä teitäkin kiinnostaa tehdä tulosta yritykselle eikä vain omaa egoanne pönkittäksenne "isoja kauppoja".


      • helppoa, kun osaa
        NäinMeillä kirjoitti:

        Täytyykin laittaa johtoportaalle linkkiä tästä hienosta asenteestanne. Ehkäpä hetken päästä teitäkin kiinnostaa tehdä tulosta yritykselle eikä vain omaa egoanne pönkittäksenne "isoja kauppoja".

        Pomotkin tietävät, kuka ne kunnon kapat tekee. Sinunlaiset kateelliset ruikuttajat nauretaan toimistosta ulos...............Sillä välin minä myyn taas 30 autoa ja kuittaan provikat


      • Myy ja osta
        helppoa, kun osaa kirjoitti:

        Pomotkin tietävät, kuka ne kunnon kapat tekee. Sinunlaiset kateelliset ruikuttajat nauretaan toimistosta ulos...............Sillä välin minä myyn taas 30 autoa ja kuittaan provikat

        Joo kyllä varmaan myyt jopparille ne 30 autoa a 500 ekee.
        Siis nykysumessa ei mikään yritys osta 30 autoa suoraan automyyjältä.
        Kaukana on ne ajat kun yrityksen johtaja (omistaja) lähti autoja ostamaan henkilökunnalle.
        Itse olin kerran yrityksessä missä johtaja lähetti 18v poikansa ennakkoon etsimään
        yrityksen avain henkilöille työsuhdeautoja 8kpl tai siis vaihtaan entiset taunukset uusiin.
        No poika tuli takasin ja totes että ei ne taho oikein uskoa et olen tosissaan.
        Eli kuulemma automyyjä oli ennemmin palvellut asiakasta joka potki 3000mk angliaa.


      • NäinMeillä
        helppoa, kun osaa kirjoitti:

        Pomotkin tietävät, kuka ne kunnon kapat tekee. Sinunlaiset kateelliset ruikuttajat nauretaan toimistosta ulos...............Sillä välin minä myyn taas 30 autoa ja kuittaan provikat

        "Sillä välin minä myyn taas 30 autoa ja kuittaan provikat"

        Ja karkotat siinä samassa ajassa asenteellasi toiset 30 ostajaa naapuriliikkeeseen...
        Eivät ne asiakkaat kiltisti aina vain luiki sen "nuoren myyjän" luo jos toiselta saavat heti alussa ynseää palvelua. Kyllä niitä liikkeita Suomessa riittää. Ei minun ole pakko kuunnella mitään piilokettuilua keneltäkään vaikka en liikkeen kalleinta autoa olisikaan ostamassa. Jonain päivänä voin kyllä ollakin ja silloin muistan mihin liikkeeseen en rahojani kanna...
        Ilmeisesti monella vanhan polven automyyjällä ei ole riittävästi älliä tajuta että jokainen myyjä on liikkeen käyntikortti joka joko parantaa tai huonontaa asiakkaan kuvaa liikkeestä.


    • il stupido

      Kuka hullu ostaa Suomesta tänä päivänä, näillä hinnoilla, veroilla ja jäännösarvoilla uuden auton? Kyllä kandee mennä henkilääkärin luo.

      Ihan pimee tyyppi.

      • Joukossamme on

        vielä paljon niitä jotka eivät avuttomuutensa takia pysty autoa ulkomailta itse hankkimaan sekä niitä jotka on peloteltu hepuleiksi tuontiautoja kohtaan. Jälkimmäinen tilanne johtuu suomalaisten autokauppiaiden ja jobbarien harjoittamasta "halvimmat pihan perältä"- politiikasta kun vaikkapa Saksasta hankitaan autoja Suomeen myytäväksi. Taloudellinen intressi saada halvalla on tosin sekä myyjän että ostajan puolella ja siitähän harvoin seuraa mitään hyvää.


    • JamieLeeK

      Joillakin näin, ikävä kyllä.
      Itse ostin nykyisen autoni Veholta n.5 vuotta sitten- olin 21 vuotias.
      Myyjä oli alusta asti palvelualtis, avulias ja mielelellään lähti kanssani muutaman kerran koeajolle (en saanut autoa koeajoon, koska pari aikasempaa kokeilijaa olivat mallin rutanneet liian kovissa vauhdeissa). Kaupat tehtiin pian ja saanpa myyjältä vielä joulukorttejakin.
      Terkkuja Veholle Koivuhakaan!

    • uu

      Autokauppiaat pitäsi laittaa tekemään työaikaa 16-20, jolloin se lorviminen loppuisi ja työssä käyvätkin ihmiset ehtisivät autokaupoille.

      • On jo kokeiltu

        On jo kokeiltu.


      • Calle.w.
        On jo kokeiltu kirjoitti:

        On jo kokeiltu.

        Olin kiinnostunut audin a4 mallista ja menin vw-audi liikkeeseen.
        Mulla oli farkkutakki ja farkut jalassa. Audi myyjät vaan piirittivät kaunista
        autosihteeriä..menin vw puolelle ja heti tultiin ystävällisesti tarjoamaan
        apua. Kysyin tarjousta passatista ja sanoin että olen myös kiinnostunut audi a4
        mallista. Vw myyjä sanoi voivansa myös myydä audin.. menimme audin puolelle ja jo tuli
        audi poikiin elämää kun näkivät vw myyjän heidän puolella...tein audi kaupat vw myyjän kanssa.


    • rrrrrrrrrrrvv

      Olin menossa koeajamaan aikoinaan Alfaa, kun olin valitsmassa ensimmäistä työsuhdeautoani. Ikää mulla tais olla silloin jotain 25. Alfaa en saanut alleni, koska oli juuri tuotu sisään ja pesty.
      Homma sitten jäi ja tein kaupat parin päivän päästä Vehossa.

    • missä on mun corolla

      Minä kävin lehti-ilmoituksen perusteella liikkeessä katsomassa ja koeajamassa auton alle 20 vuotiaana. (10 vuotta sitten) Hinta saatiin sovittua sopivaksi ja ilmoitin, että tulen auton huomenna hakemaan. Seuraavana päivänä saavuin paikalle rahat taskussa autoa hakemaan. Kysyin myyjältä, että missä autoni on, tulin nyt hakemaan kuten sovittiin. Vastaus oli, että se on myyty, koska tuli maksava asiakas!!!
      Näin minua palveltiin autoliikkeesä, kun olin nuori.

      • Maailma täynnä

        Maailma on täynnä näitä "mä tuun huomenna hakemaan" tyyppejä, jotka ei koskaan palaa takaisin. Oletko muuten miettinyt mitä varten on olemassa kauppakirja ja miksi siinä myös vaaditaan ostajan allekirjoitus....


    • citroen berlingo

      NAISET ovat yksi myyjien kauhistus. Kun ensimmäisen uuden autoni ostin menin paikkakuntani merkkiliikkeeseen. Myyjä tuli ja palveli hetken sitten tuli liikkeeseen iäkkäämpi pariskunta katselemaan käytettyjä autoja, myyjä lähti mitään sanomatta heidän luokseen ja minä ulos liikkeestä. Ostin auton kaupunki liikkeestä, kun vein autoni eka huoltoon paikkakunnalleni tuli sama myyjä ja kysyi miksi en heiltä ostanut, sanoin: että minulle et myynyt, myyjä meni vaikeaksi ja sanoi muistavansa minut.
      Eilen sain uuden autoni ja NAISENA eri liikkeissä erillaista palvelua, tämän uuden autoni valinnassa vaikutti myös myyjän ystävällinen palvelu.
      Vanha autoni oli enemmän korjaamolla kuin kotona joten oli pakko vaihtaa ja autoliikkeet antavat hyvin mielellään luottoa.

    • missä on mun corolla

      Sinulle "maailma on täynnä". Tiedän kyllä mikä on kauppakirja ja mitä tarkoittaa käsiraha. Minun tapausessa olin kuitenkin ostamassa ensimmäistä autoani, eikä kokemusta kaupanteosta siis vielä ollut. Tilanteesta jäi vaan petetty olo nuorelle miehelle. Kyllä myyjänkin olisi tässä tapauksessa kuulunut nuorta ostajaa opastaa kaupantekoon, eikä myydä autoa seuraavalle asiakkaalle. Oli kuitenkin kauppa jo suullisesti sovittu!

    • persaukisen näköinen

      Nuoret kertovat joskus että ovat saaneet sen kovimman rassin viikonlopuksi ja rääkänneet totutusajossa olevia koneita punarajalle ja painaneet kahva edellä kaveriporukka ja kaljakoppa mukana.

      MInä taas olen kokenut että autoja (ja moottoripyöriä) annetaan vähän kitsaasti käyttöön ja tällainen asiallisesti pukeutuva viiskymppinenkin joutuu tyytymään lyhyeeseen pyrähdykseen jos perus perheautoa ostaa, ja jos mersua tai penaria tahtoo tyypätä niin on hyvä omistaa sellainen ennestään jos ollenkaan palvelua halajaa. Toisaalta, jos joskus harvoin on autoa osteltu niin aika valmis päätös se on ennenkuin tulee tyypättyä.

    • dfsrgkiuyjhgfd

      Edellistä autoa olin käyttämässä merkkiliikkeen huollossa ja aikani kuluksi myymälän puolella katselin Bemareita. En ollut mitenkään rahamiehen näköinen. Kolmikymppinen sälli puoliksi työvaatteissa eikä muutenkaan ollut tullut tukkaa kammattua eikä partaa ajettua. Kävihän siinä myyjä pyörähtämässä eikä kaiketi pitänyt kovin vakavasti otettavana ostajana, kun suhtautuminen oli sellaista "katsele pois, onhan ne hienoja vehkeitä"-tyylistä. Ei minulla kyllä ollut vielä ostopäätöskään loppuun asti mietittynä ja aikakin oli vähän kortilla. Ehkä myyjä olisi voinut kaupoille alkaakin, jos olisin ilmaissut olevani vakavissani liikkeellä. Myyntipuheita ei kuitenkaan tarvinnut kuunnella eikä tarjouksia tyrkytelty, kuten joskus aiemmin toisissa liikkeissä oli sattunut vastaavanlaisessa tilanteessa. Kohtaaminen oli hyvin lyhyt ja korrekti.

      Meni pari viikkoa, ostopäätös oli kypsynyt ja pyysin sitten sähköpostilla BMW:stä tarjouksen muutamasta liikkeestä. Sattui olemaan juuri sama liike ja kyseinen myyjä, joka antoi halvimman tarjouksen. Menin sitten printtaamani tarjouspaperin kanssa myyjän puheille. Vielä samoissa paskavaatteissa ja yhtä epäsiistissä kunnossa kuin edellisellä tapaamisella. Näytin tarjouksen myyjälle ja sanoin, että kyllähän tämän pohjalta voidaan neuvottelut aloittaa. Joku aika siinä vielä hintaa ym seikkoja väännettiin ja alettiin tekemään papereita.

      Pian oli 60 000 euron Bemari tilauksessa ja rahoituksellekin sain sanoa "ei kiitos, tarvittava summa on valmiiksi säästettynä".

    • Martosh

      Itse sain viimeksi erittäin tylyä ja huonoa palvelua VV talosta uusien ja käytettyjen puolella helsingissä. Sama Audilla. Eivät noussut kukaan tuolilta, eivät sanoneet päivää kun tulin sisään, ym.

      Autot olivat lukossa käytetyjen puolella ja eivät halunneet hakea avaimia ennen kuin kysyin suoraan että onko jokin ongelma. Vastaus oli vaan että ne ei halua että kaikki menee sisään kun ne on pidettävä puhtaana. Olin pukeutunut normaaleihin siisteihin farkkuihin ja kauluspaitaan. En usko että mitenkään epäsiististi.

      Loppujen lopuksi sain Audi Q7 pyynnöstä auki ja myös bmw X5 jota heillä oli käytettynä. Palvelu oli kyllä niin huonoa että oksat pois. Hyvä kun ei heitetty pihalle liikkeestä. Olen 32 vuotias ja etsin mukavaa tehokasta talviautoa.

      Myyjä vaan katseli ja ei osannut vastata mihinkään vaan lopuksi jopa siirty noin 50 v asiakkaan luo ja jätti mut siihen. Asiallista.

      Pakko oli siis vaan kävellä ulos vaikka Q7 oli kiinnostava. Myyjä katso ulos ja näki että menin omalle autolle ja suu aukesi kun näki että ajan Porschella.
      Pakko oli mennä käymään liikkeeseen uudelleen BMW X6 jonka hankin sit talviautoksi toisesta liikkeestä. Pavelu muuttu ja sama myyjä tuli heti vastaan mutta sanoin suoraan että viimeksi oli niin huonoa palvelua että en ainakaan hänen kanssa halua asioida.

      En kyllä enään ikinä osta Volkkaria tai Audia kun palvelu on niin huonoa.
      Terveisiä vaan hertoniemen myyjille joka ehkä tunnistaa itsensä. Voi harmittaa kun 100K meni sivu suun.

    • martosh

      niin ja porsche oli hertzsin vuokra auto

      • Martosh

        Sorry ei ollut vaan ihan oma Boxster S joka on nyt kyllä myynnissä nettiautossa. Jos kiinnostaa katso 59900 € hintaan oleva musta EXX960.

        Ja hyvä kun esiinnyt mun nimimerkillä. Kanttia ainakin on. Mutta ei rohkeutta nähtävästi.


    • persaukisen näköinen

      Hassua, jos on liikeisiin siunautunut paljon ylimielistä väkeä autoja myymään niin onpahan tännekin aika monta nuhjruisesti pukeutunutta nurisomiljonääriä löytänyt.
      Jokainenhan tietää sen tarinan miten nukkavieru ukko ostaa näyteikkunasta pari jaggea, käteisellä (merkki vaihtelee). Varmaan sitten jollekulle on oikeastikin niin käynyt. n.

      Jospa itse olen joskus autonostotilanteessa niin pitääpä muistaa näiden opetusten perusteellaa että omankylän julli on ylimielinen ja naapurikylässä tulee punaista mattoa alle.

    • zljhöözklgö

      voiko kirjoittaa?

    • lopeta valehtelu

      Sinulla ei ola allasi kuin paskaiset kalsarit.

    • martosh

      Kaikki noi stoorit tuntee mutta kun itselle tapahtuu niin kyllä ärsyttää suunnattomasti.

      Olen myynnin puolella duunissa ja ensimmäisen asian jonka olen kyllä huomannut että ei vaatteista tai käyttäytymisesta voi päätellä kenellä on fyrkkaa ja kenellä ei.

      Itsellä sitä ei ollut ja nyt olen sanotaan hyvin toimeen tuleva.

      Tietenkin renkaan potkijoita on ja tulee aina olemaan mutta jos et ota henkilöä tosissaan ja panosta jokaiseen kauppaan niin jotkut varmaan menevät juuri ohi suusi.

      Kunnioita jokaista on mun perusajatus.

      PS: linkkision väärä kyllä.
      tässä se on
      http://youtu.be/xR6KrSKw3OA

      ja mun unelmien auto http://youtu.be/LydaYnSAEBM

    • gdfhjkluioö.lyuik,

      Itse en ole koskaan kokenut vähättelyä vaikka olen ostanut uusia autoja elämäni aikana reilut parikymmentä. Aloitin ammattiliikenteen(taksi/pikkubussi) parissa 24 vuotiaana pojan kossina. Tällä hetkellä firma on kuuden auton yhtiö, eli uuden auton ostan vähintään kerran vuodessa.
      Ei mitään ongelmia edes silloin kun poikasena aloitin.

    • näin

      Pari vuotta sitten kun vaimoni odotti tytärtämme tuli ajankohtaiseksi vaihtaa vanha BMW 635 CSi vähän perheautomaisempaan vehkeeseen.

      Netistä löysinkin sitten aika sopivan tuntuisen käytetyn Volvo V70:n ja pöräytin liikkeeseen katsomaan sitä. Tullessani liikkeeseen myyjä kertoi auton menneen jo. Kyselin sitten että löytyiskö jotain vastaavan kokoluokan farkkua niin myyjä alkoi tyrkyttää VW Golf GTI:tä ja jotain ihme Renault Clion sportti versiota. Kun kerroin että ei taida ihan lastenvaunut tohon mahtua niin vastaus oli että "jätät muijan ja kakarat kotiin ja ajelet ittekses." Puhun omasta mielestäni ihan selvää suomea eikä mulla aikasemmin ole ollut vaikeuksia tulla ymmärretyksi mutta tälle kyseiselle veijarille ei mennyt jakeluun että haluaisin nimenomaan ison farmariauton, vaikka niitä näytti liikkessä seisovan.

      Ostin sitten toisesta liikkeestä Saab 9-5 farkun.

    • Ei ole autoihin kats

      Toitsulta olen saanut hyvää palvelua, paitsi itiksestä!

      Joo, kyllä nykyään jos kate €:t on hakusessa kannattaisi "vähän" mielistellä???

      Ootas: Kaivokselan Toyotalla kävi spiikkaamassa "HATA" tms.,..
      Ja yritysmyyntipäällikkö Jimi .. ? En muista nimeä tarkemmin, no sieltä lähti mukaan kuiten Avensis... ihan ok kauppa ja lounas oli ok!

    • neljäs auto

      Tervetuloa aikuisten maailmaan. Nauti tuosta tilanteestasi sillä minullapa on rahaa niin että näkyy (olen ostanut muutaman uuden auton, ja tietoa siitä en voi estää).....ja voi sitä perseen nuolentaa. Mitään ei saa rauhassa katsoa.

      Ihan samallalailla minuunkin ennen suhtauduttiin, ihan kuin sinuun. Ja usko, että se oli paljon mukavampaa.

    • niinniin3

      niin

    • Hyvät myyjät

      Myyjät toimi aivan oikein.
      Jos 19-vuotias tulee ostamaan uutta autoa, niin on parempi olla myymättä.
      Yleensä tuon ikäiset ostaa velkarahalla ja ei omista edes taloa missä asuvat.
      Myyjä ajatteli pojan parasta ja poika huomaa sen vielä kun makselee eriä ja asuu joko vuokralla tai vanhempien luona tai vain kerros/ rivitalossa.

    • Tuttu juttu

      Ei ikäsi välttämättä ole ongelma, ongelma on nykyään siinä että ei tahdota palvella asiakasta eli kyse on asennevikaisista myyjistä palvelualalla. Samaan asiaan törmäät mennessäsi minkä alan liikkeeseen tahansa, palveluhenkiset asiakaspalvelijat/ myyjät ovat häviävä luonnonvara. Selviydy.fi sivulla oli hyvä kirjoitus aiheesta.

    • Again

      Niinpä niin...kas se on siinä se juttu kun asiakaspalvelua ei saa sitten millään alalla. Palveluhenkinen myyjä/ asiakaspalvelija on hävinnyt luonnonvara. Ongelma tuntuu olevan ihmisten asenteessa, asiasta oli hyvin kommentoitu selviydy.fi sivulla.

    • KoKeMus

      KIA- kaupassa ostajana kuultua: "Näitä tehdään Unkarissa(?) kolmessa vuorossa niin paljon kuin ehditään ja kaikki menee kaupaksi, ei meidän tarvitse tinkiä!" Tämä ostaja kun meinasi pientä tinkausta tarjouksesta.Tuon lauseen jälkeen kävelin liikkeestä ulos sanattomana ja kävin ostamassa uuden Corollan.

      • SSlovaKKi

        Taitaa olla kuitenki Slovakia missä niitä tehdään


    • diplom-ekonom

      rahasi eivät kelpaa koska et ole HANKENILTA ja olet ruskeanreiän ritari! Mul On Audi A5

    • seppooppes

      muistan kyllä elävästi kun muutama vuosi sitten( 22-vuotiaana) halusin vaihtaa ensi autoni dieseliin, kuljin rannikolta susirajalle kouluun ja se oli vanhempien mielestäkin järkevää, minulla oli silloin 2 vuotias 79tkm ajettu nissan primera, kävin katsomassa myös uusia piku diesel autoja, koska kotona oli annettu ohjeet että käyt katsomassa mieluisia ja siten isän kans kaupoille. rauhassa sai kierrellä yksikseen, mutta kyllä heti oltiin palvelemassa kun isän kans mentiin.

    • I know the feeling.
      Kun ostin ensimmäisen auton olin 19v. Halusin ostaa auton jo kun hankin ajokortin, mutta isä valitti että pihalle ei mahdu enemmän autoja, oli jo 3.
      Noh, sit tulikin vastaan halpa auto ja isän mielestä kunnon kestävä auto, eli mitsu lancer 1.6 vm.92 ja hinta oli silloin 2900€.
      Menin sitten isän kanssa sinne ja pyydettiin avainta et jos sais koeajaa sitä. Kun tultiin koejaolta niin päätin et otan sen nyt sitten kun halusin auton ja se kelpas isälle. Puhuttiin sitten maksamisesti ja myyjähän sano varmaan 5 kertaa et jaa se kai on niin että "pappa betalar", melkein sain kiljuu ukolle et maksan itse ja melkein ei tehny mieli ostaa auton sieltä kun myyjä ei edes suostunu puhumaan mun kanssa.
      Vuotta myöhemmin vaihdoin auton takas ja ostin mun unelma auton(mihin on varaa:D) skoda octavia 1.8 97. Ja toisel kerral se myyjä suostui puhumaan mun kanssa ja oli ihan innoissaan. Tällä ollaan ajettu nyt koht 4v. Ja en mee takas siihen autofirmaan asioimaan.
      Muissakin paikoissa missä oon koeajanu autoi nii ne ei oo oikein halunnu puhuu mun kans, olinpa missä tahansa, ja harvoin tulee myyjä joka haluis myydä auton.

    • Myyjän tuttu

      Kerronpa asian toisen puolen kun satun tietämään. Moni kuvittelee myyjän menettävän pieniä omaisuuksia tyrimällä uuden auton kaupan. Myyjän myyntipalkkio uudesta normihintaisesta autosta on 30-200 euron välillä riippuen siitä paljonko liikkeelle jää "hyvää" uudesta autosta. Myyjän palkka on tyypillisesti joku prosenttiosuus liikkeelle jäävästä hyvästä. Lisää liksaa voi saada myymällä lisävarusteita ja luoton. Eli vaikka jokainen myyjä missaa muutaman kaupan aina silloin tällöin, myyjän menetys ei ole niin suuri kuin yleisesti luullaan.

    • hesode

      Et nähtävästi ole ollut äidinkielen tunneilla mukana. Kasva aikuiseksi ja opettele kirjoittamaan.

      Vain köyhä ostaa Skodan. Näin se vaan on.

      • NäinMeillä

        "Vain köyhä ostaa Skodan. Näin se vaan on."

        Jep. Rikkaille voi sitten myydäkin kaikenlaista p**kaa kalliilla hinnalla kun he luulevat että se tekee heistä jotenkin hienompia ihmisiä.


      • niiniiniis
        NäinMeillä kirjoitti:

        "Vain köyhä ostaa Skodan. Näin se vaan on."

        Jep. Rikkaille voi sitten myydäkin kaikenlaista p**kaa kalliilla hinnalla kun he luulevat että se tekee heistä jotenkin hienompia ihmisiä.

        Köyhällä ei ole varaa premiumiin. Laatu maksaa, tai oikeastaan ajo-ominaisuudet maksaa.
        Kyllä kai se skeidakin kestää, mutta ei se ole hyvä ajaa, saatika hiljainen auto.


    • Volkkari vieläkin

      No joo.Palataan tonne 70-luvulle. Olin ostamassa uutta pakua yritykselleni, ei ollut vaihtoon muuta kuin rahaa. Kävin kaikki potentiaaliset kaupungin autokaupat läpi tarjousta pyytämässä . Katselin tarjoukset kotona ja otin kolme autoa mahdollisina kaupan tekoon mukaan, eikun tinkaamaan. Toyotan kauppias tokaisi tinkaamiseen, että kyllä nää muutenkin kaupaksi menee ja jatkoi lehden lukuaan. Yksi tuotiin kotiin asti koeajettavaksi, kolmannesta tein tinkaamisen jälkeen kaupat. Kauppiaan halusta palvella asiakasta on kauppa useinmiten kiinni.

      • persaukisen näköinen

        Ei se kyllä mitään vaikuta, oikeasti, miten myyjä käyttäytyy. Vaikka olis itse vihtahousu pirssiä kauppaamassa, ei se siitä jää kiinni jos malli ja väri täsmää ja hinta on halpa. Minähän olen kyllä kohtelias ja ystävällinen muille ja jos joku polyesteripukuun marinoitu asennevamma käyttäytyy huonosti niin se on sittne sen ongelma, auto tänne ja rahat sinne ja heippa hei!.


    • katuuskottavuus

      19 vuotias jolla heittää autoon 40 tonnia tai yli on aika harvassa. Joten näillä spekseillä ei ihme että Mersu BMW ja Volvo toiedostivat että asiakkalla ei ole autoihin oikeasti varaa. Se että skoda myyjä yritti kertoo että ko henkilö oli oikeassa paikassa.

      Lopputulemana et edes ostanut autoa koska ei ollut rahaa, mutta tulipahan leikittyä isoakin ostajaa. Oikeiden autojen myyjät näki vain kulissin läpi se siitä

    • Ja minulla on ikää 60 ja risat ja täytyy sanoa,että kokemukset ovat yhä samanlaisia,kuin silloin kuin 19 vuotiaana ostin ensimmäisen autoni kuten sinäkin.Vaan minäpä en nykyään yleensä kovin kauaa näitä palveluhaluttomia myyjiä katsele,vaan kierrän autoliikkeitä niin kauan kuin saan ja kohdalle osuu asiallinen myyjä.Sitkeästi kun jaksaa kiertää,niin kyllä se asiallinen automyyjä löytyyja heidän kanssaan on mukava sitten tehdä kauppoja.Suositelen sinullekin tätä samaa konstia.Mitäpä sitä viitsii aikaa tuhlata sellaisten kanssa,joita asiasi,eikä kaupanteko kiinosta laisinkaan.

    • Vehkamerkki

      Vaihdoin autoiluun joitakin aikoja sitten, kun alkoi kyllästyttämään prätkällä palelu. Tähän mennessä on minuakin ehtinyt jo useasti ihmetyttää autokauppojen olematon palvelu. No, liekkö sitten ollut niin, että ovat jo nähneet etten kumminkaan osta autoa.

      Auton hankinnan jälkeen olen asioinut paljon Vehon kanssa varaosista. Täytyy sanoa, että Vehon varaosapalvelu toimii oikein hyvin. Osa kuin osa, niin tiedot, hinnat ja saatavuus on aina kohdallaan. Tai siis hintatiedot on saatavilla, itse hinnat nyt on....... Prätkäpuolella joutui usein odottelemaan, että jokin osa tuli keskusvarastolta milloin mistäkin suunnasta Eurooppaa. Kaiken huippu oli, kun yhtä koneen osaa tuotiin merikontissa Japanista saakka, siinä ehti jo ajokausi mennä pitkälle. Autoon taas saa osat yleensä huomiseksi, joskus jopa heti.

      Surkeinta palvelua on ollut autokorjaamoissa. Monelle korjaamolle tuottaa selvästi vaikeuksia kuunnella asiakkaan toiveita. Sen sijaan, että kysyttäisiin mitä haluat, aletaankin puhua ihan jotain asiaankuulumatonta. Okei, on selvää että kaikilla ei tietämys eikä varsinkaan kiinnostus riitä keskustelemaan teknisistä jutuista. Mutta jos keskustelun avauksessa jo kertoo, että tämä ja tämä on vialla, ja tämä on tehty, niin on aika tympeää kuunnella selostusta jostain valmiista huoltopaketeista. Näin kävi taannoin, kun autosta piti säätää joku pikkujuttu, jota ei kotitallissa saanut kohdalleen. Kohdassa oli kaikki osat vaiuhdettu uuteen. Autokorjaamo ei millään suostunut hoitamaan pelkkää säätöä, vaan olisi halunnut vaihtaa kaikki osat taas uusiin kun "tuo oire on selvä merkki siitä, että siellä on osat vanhuttaan jumissa". Että näin... no onneksi löytyy (maalta) vielä korjaamoja, joissa tehdään tasan se mitä tilataan.

    • Omppumies

      OLEN ISO OMENA MILLÄ ON ISOT SIEMENET SISÄSSÄ!

      • päärynämies

        mee vittuun omppumies!


    • Laiskamerkkikin

      Omppumiehellä se on järkipuheet...

      • toteutuuko tuskin

        kyllä teillä on unelmat


    • ykstyinen sankari

      Luin koko viestiketjun ja ihmettelen kovasti, että miksi niitä autoja tarvitsee ostaa liikkeestä palveluhaluttomilta myyjiltä? Sen sijaan ympäri suomea löytyy vähän ajettuja laadukkaita autoja yksityisiltä myyjiltä, jotka ovat varmasti valmiita palvelemaan, koska haluavat myydä autonsa oikeasti.
      Tuli vaa miäleen...

      • AutoJonne

        Sen takia tietenkin, kun yksityisiltä ei liikene yleensä 60kk maksuaikaa:D


    • Myykäämyykää

      Eikö joku voisi myydä autoaan tuolle leukaa sivelevälle kaverille. Ei viitsisi enää katsoa tuota kuvaa.

    • tapsaheinola

      Ne odotti vaan huhtikuun alkuu ku meni hintalaput remonttiin.

    • buhahhhah!

      Ne on sikaniskaisia, isomahaisia ja KARVAISIA heteromiehiä ne autokauppiaat. Ne piti sua luultavasti neitinä.

    • Mersumies
      • offtopic

        Ainut toimiva tapa vähentää ihmisten ei-toivottua käyttäytymistä on NOSTAA bensan hintaa niin ettei se enää kannata. Miten olisi esim. julkisten lippuhintojen ALENTAMINEN tai jopa poistaminen, jota öljy-yhtiöt puolestaan sponsoroivat, mutta sinähän tiedät - öljy-yhtiön lobbaajana - että ajatus on täysin mahdoton.


    • Lepattelija90

      Olen 21-vuotias opiskelija, ja seuraavan autoni hintahaarukka on siinä 17 tonnin kieppeillä. Olenkin katsonut parhaaksi pyytää mukaan autokauppakierroksille äitiäni, sillä tuntuu olevan myyjienkin kanssa helpompi asioida tällä kokoonpanolla, koska muuten herkästi tuomitsevat autonhankitani pelkäksi renkaiden potkiskeluksi.

    • ERWO

      oulussa erwolla saa ainakin hyvää palvelua

    • Tosiostaja-Ossi

      Vähän samaa vaivaa minullakin. Olen tosin hieman sinua vanhempi, mutta joka s****nan kerta kun käyn kiertämässä autokaupat, niin saan nenänvarsikatseita. Tämä alentava suhtautuminen johtunee vaateparrestani; vanhat buutsit, paskaiset farkut ja koinsyömä huppari.

      Vaihdan parin-kolmen vuoden välein kotteroni hintaluokkaa n. 50 000€ olevaan ajokkiin. Kun sitten joku myyjänplanttu suostuu suomaan minulle aikaansa, hän alkaa pajattamaan hillittömästi jonkun peltitoosan ominaisuuksista ja hienouksista. Se ei kiinnosta. Minä yritän väliin huudella että haluan tarjouksen tuollaisesta, väri saisi olla tämä ja varustevaatimuksena nuo. Vaihdossa tulee tuo pihalla lahoava. Sitten kun olen käynyt saman ruljanssin muutamassa liikkeessä, teen päätökseni.

      Pointtini on se, ettei auton ostaminen ole minulle mikään pyhä toimitus, tunnen aikas hyvin ne oman hintaluokkani tuotteet, eikä minua kiinnosta mikään muu kuin helposti irtoava tarjous. Minua ei kiinnosta ravata juomassa kahvia jossain peltilehmänavetoissa. Eli jos joku myyjä lukee tämän, toivon ettäjatkossa tulette kysymään mitä minulle saisi olla. Sitten teette sen tyrkyn ja sen jälkeen pidätte päänne kiinni. Kiitos.

    • auton ostaja

      Ostajien vaatetus , iän lisäksi, ilmeisesti vaikuttaa huomattavasti useimpien myyjien
      palveluhalukkuuteen. Olin kymmennen vuotta sitten vaihtamassa pari vuotta vanhaa,
      vähän ajettua Ooppelia kalliimman luokan autoon. Veljeni oli mukana ja menimme
      Audia ja VW:a myyvään liikkeeseen. Myyjä esitteli kyllä autoja, joista olin kiinnostunut, mutta kohteli itseäni suunnilleen kuin ilmaa ja jutteli kokoajan vain
      veljeni kanssa. Itselläni oli ikää tuolloin liki 40 v. mutta vaatetus oli tuulipuku-
      sarjaa. Pari viikkoa käyntimme jälkeen, automyyjä soitti ja kyseli mihin merkkiin
      päädyin auton vaihdossa.
      Jäi senverran huono maku tuosta autoliikkeestä, vaikka auto olisikin kiinnostanut,
      että vaihdoin auton eri liikkeestä , enkä ole myöhemminkään ostanut ko. liikkeestä
      autoa.

    • pusu for juuuuuuuuuu

      HEHHEH! :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDd oon kaskytävee kotiäiskä ikää viiskytkasvuotta

    • diiph

      Eniten autokaupoissa syrjitään naisia.

    • jontte007
    • 37veegeeee

      Nuori ei aina ehkä huomaa sitä omaa "nuoren" käyttäytymistä, toisinsanoen ei ehkä ole aikuistensilmissä niin uskottava asiakasta aina :)

      Mutta se taas on myös toisaalla miinus asiakaspalvelun ammattitaidossa.
      Onko sitä ammattitaitoa vai ei, usein se tulee kokemuksella kuten
      myös asenteetkin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe