Puukotuksen uhrin äiti puolustautuu

totta vai tarua

Tämän päivän Uutisvuoksessa oli juttu jossa uhrin äiti puolustaa poikaansa ja syyttää moniakin tahoja mustamaalamisesta.

Itse olen kuullut asioita,faktoina en niitä voi pitää mutta kuullut kumminkin että aika kovasta päänaukojasta ja ylimielisestä lapsesta muita kohtaan on kysymys.

Mitäs mielipiteitä herättää tuo juttu lehdessä?

79

4260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+10

      Ei vanhemmat tiedä, jos lapsi kiusaa koulussa. Muistan, kuinka sain kotimuikkarin, niin äiti kirjoitti opettajalle kirjeen, jossa hän sanoi minun olevan ihan kiltti lapsi koti oloissa.

    • ssosutäti

      Sossutäti aikamala aikamala aikamala aikamala j...
      Jokohan palkaa sias lisää

    • Mamman kulta

      No tää on niin tätä... "Ei se mitään kiusaamista. Vitsillähän ne pojat toisilleen vaan." Kuinkahan kauan tämä vitsien kohde on saanut sietää tuota "huumoria" äityliinin pikku koomikolta? Koomikkoa kavereineen on varmaan naurattanut, mutta eipä ole naurattanut vitsien kohdetta, ainakaan lopputuloksesta päätellen.
      Voin kyllä uskoa, että tuo "humoristi" jätkä käyttäytyy kuin täys kusipää. Onhan sillä äiti, joka uskoo lapsukaisensa sanaa ja tukee mussuaan mitään kyseenalaistamatta.

    • realisti pisti

      USKOKAA JO KAIKKI NIIN SYYLLISET KUIN UHRIT = KOULUKIUSAAMINEN JA TYÖPAIKKAKIUSAAMINEN ON TÄTÄ PÄIVÄÄ JOKA PAIKASSA ----------------------- SIELLÄKIN !

      • vastuuta

        joo, kaikki syyllisiä, sillähän se homma ratkeaa


      • Kestokiusattu

        Yli 30 vuotta minuakin työelämässä kiusattiin. Esimies kiusasi. Ja sain markka-aikana tonnin pienempää kuukausipalkkaa kuin muut. Kun kysyin miksi minulle ei annettu samoja palkankorotuksia kuin muille, oli vastaus vain että sittenpä muut saivat sitä enemmän. Karma kosti tälle DI:lle: ajautui moottoritiellä vastaantulleen rekan alle. Itse ajoin samasta kohdasta 15-20 minuuttia aikaisemmin. Huhuna kuulin, että oli suunnitellut jotain todella vittumaista minulle, mutta ei sen tarkemmin kerrottu.
        Vaan ei ole tietääkseni karma kostanut muille, vielä pitkäaikaisemmille kiusaajille. Siellä se tilillä odottaa...
        Luulin etten jaksa tätä kiusaamista edes 40-vuotiaaksi. Uni- ja pyykenlääkkeitten avulla jaksoin eläkeikään asti. Nyt olen ollut pian 15 v työeläkkeellä, mutta lääkkeitä on otettava vielä. Onneksi tätä ei ole enää kauaa jäljellä.


    • ryhmäpsykologia77

      totta kai äiti lastaan puollustaa, vaikka tämä olisi todellisuudessa oikea paholainen. "eihän meidän lapsi koskaan"... ja tietysti on tottakai ollut todellinen "herranenkeli" ja "kullannuppu" koko ikänsä ja kaikkien kaveri, vaikka todellisuudessa narsistinen kiusaajahirviö.

      ja ainakin valtaosassa kouluista kiusaamiselle ei tehdä mitään, osin syynä se, että eiväthän opettajatkaan halua itselleen hankaluuksia työpaikallaan. tyypillistä on nimittäin, että kyllä hekin koettavat työpaikkakiusaamistaan välttää; tällainen kiusaaja"kullanuppu" myös helposti ottaa sellaisen opettajan terrorinsa kohteeksi, joka uskaltaa puuttua kiusaamiseen.

      ai niin, ja täytyy muistaa sen kiusaajan vanhemmat; heti jos opettaja tai rehtori puuttuu, niin tavallisesti vielä sinne säntäävät kiusaajan vanhemmat haukkumaan opettajan ja/tai rehtorin, että *heidän lastaan* syytetään suotta ja ei se meidän * koskaan.

      kiusatut sitten joutuvat usein toteamaan, että ei ole mitään keinoa päästä tuosta helvetistä eroon. kaikille ihmisyhteisöille on nimittäin tyypillistä, että joukon heikoin valitaan kiusatuksi, ja sitten ns. hiljaiset hyväksyjät antavat hommalle tavallaan tukensa, jotta itse voisivat välttää saman kohtalon. tämä sama ilmiö näkyy kyllä kaikissa työyhteisöissäkin.

      • Näinpä

        Ja sitten nämä hiljaiset hyväksyjät vielä kokevat, etteivät itse ole olleet millään lailla osallisina. Se kun oli ne muut, jotka teki niin ja näin. Itse vain naureskeli vieressä ja välillä tuli niiden oikeiden kiusaajien selän takaa jotain vähän heitettyä. Mut siis ei tosiaankaan kaiken aikaa. Kiusattua ei tullut, eihän..?
        Voi sitten hyvällä omatunnolla ihmetellä, miten se omituinen kiusattu nyt just minuun suhtautuu noin negatiivisesti, kun enhän minä ikinä mitään vaan ne muut.
        Kannattaisko nyt kaikkien valopäiden vihdoin ymmärtää, että kun se pinna katkee, voi se nyrkki iskeä omaan nenuun. Ei auta yhtään, vaikka se kuinka olisi ollut ne kaikki muut jotka oikeesti jotain teki ja minä vain hihitin vieressä kun en muuta osannut.


    • eihän

      eihän mun lapsi,eihän.....

      • kuinkahan ny

        taitaa silläkin äidillä olla hätä,tai tieto,mitä oma lapsi on tehnyt??
        vapaa maa,netissä saa keskustella !!


    • huoltopäivitys

      Ryhmään kuuluminen ja jengi painostus on yksi syy kiusaamiseen. Et kuulu joukkoon jos et myös kiusaa, suorita rituaali jotta pääset jengiin. Ryhmä kokonaisuudessa on syypää. Jokainen ihminen yksilönä voi valta oikean ja väärän tavan - miten kohtelee luokkakaveriaan. Siihen tarvitaa hyvä itsetunto, mitä nyt ei uudella oppilaalla varmaankaan ole. Kauan kiusatulle, syyllinen on vain se joka kuuluu jengiin.

    • ExSchoolBoyEx

      Itse olin koulukiusattu koko ala ja ylä asteen ajan.. mutta eipä tuollaista tullut tehtyä ikinä. Loppujen lopuksi se kiusaaminen ei tule missään vaiheessa loppumaan vaikka siitä tiedettäisiin (opettajat,vanhemmat jne.) ja tottakai siinä tulee halu kostaa kyseisille henkilöille. Itse en kostanut, enkä laittanut vastaan koska pelkäsin sitä että minua satutettaisi aina vain enemmän.

    • kyllästyttää

      Lopettakaa hyvänen aika tää pa skan jauhanta!!!
      Tehkää jotain lasten ja nuorten eteen senkin aikaa!!

      • Kusipääkiusaajaon!!!!!!

        Täysin ymmärrän puukottajaa, jos koko ikänsä ollut koulukiusattu, ja tässä asiassa olen puukottajan puolella, koska raja tulee jokaisella! .... Ja minusta koulukiusaaja on tässä tapauksessa heikompi !


    • .

      Tää uhri oli ollu puukottajan kans alle puol vuotta samal luokal ja jos puukottajaa oli kiusattu koko ikäsä ni ei se ainakaa tän puukotetu vika ollu. Ymmärrän tieteki puukottajaaki et raja tulee vastaa mut hää ois voinu tehä jotai muutaku kantaa puukkoo koulus

      • Imatralainen nuori

        Joo siis totta et ois nyt perkele vetäny ennemmin turpaa ku kantaa puukkoo mukan.. Kyl pitää vintti aika pimee olla jos pitää puukottamaa ruveta ja pilata oma elämä sillä. Töitä tuskin jätkä tulee koskaan saamaan muualta kun yhdyskuntapalvelulta. Mut se et Suomi on niin paska valtio ettei ne tee koulukiusaamisen eteen hevon helvettiäkään. Nuorist vaa ei pidetä huolta! Myö ollaan tän maan tulevaisuus mut eipä se näytä monia kiinnostavan paskaakaan. Kyllä minuakin on 11 vuotta kiusattu eikä oo edelleenkään loppunut, mut ei tulis mieleenkään puukottaa kyseisiä ihmisiä.. Ja haloo.. Puukottaa ny joku jonku saatanan pusupilan takia.. Huhhhuh. Itselläni kokemuksena kaikenmaailman nettikiusaamiset, päi naamaa haukkumiset, pilapuhelut ymym. Tekikö opettajat asialle mitään? EI! Ja kyllä, tää uhri on kusipää, olevinaa maailman kuningas et on varaa haukkuu ja tehdä mitä vaan... Mut ei tässä oo vaan yhtä syyllistä. Kyllä niil molemmilla on ongelmia. Mitäs pitää olla sellane et haukkuu muita eikä hyväksy erinlaisia ihmisiä. Saa kyllä syyttää itteesä. Auko päätää väärälle tyypille ja tässä lopputulos...


      • ..

        Niin, mutta jos se puol vuotta on ollutkin tehokasta kiusaamista? Puoles vuodes ehtii vaikka mitä.


      • T-paita teksti!
        Imatralainen nuori kirjoitti:

        Joo siis totta et ois nyt perkele vetäny ennemmin turpaa ku kantaa puukkoo mukan.. Kyl pitää vintti aika pimee olla jos pitää puukottamaa ruveta ja pilata oma elämä sillä. Töitä tuskin jätkä tulee koskaan saamaan muualta kun yhdyskuntapalvelulta. Mut se et Suomi on niin paska valtio ettei ne tee koulukiusaamisen eteen hevon helvettiäkään. Nuorist vaa ei pidetä huolta! Myö ollaan tän maan tulevaisuus mut eipä se näytä monia kiinnostavan paskaakaan. Kyllä minuakin on 11 vuotta kiusattu eikä oo edelleenkään loppunut, mut ei tulis mieleenkään puukottaa kyseisiä ihmisiä.. Ja haloo.. Puukottaa ny joku jonku saatanan pusupilan takia.. Huhhhuh. Itselläni kokemuksena kaikenmaailman nettikiusaamiset, päi naamaa haukkumiset, pilapuhelut ymym. Tekikö opettajat asialle mitään? EI! Ja kyllä, tää uhri on kusipää, olevinaa maailman kuningas et on varaa haukkuu ja tehdä mitä vaan... Mut ei tässä oo vaan yhtä syyllistä. Kyllä niil molemmilla on ongelmia. Mitäs pitää olla sellane et haukkuu muita eikä hyväksy erinlaisia ihmisiä. Saa kyllä syyttää itteesä. Auko päätää väärälle tyypille ja tässä lopputulos...

        Tiesitkö sen, että VÄKIVALTA LOPETTAA VITTUILUN?


      • Iha vaa tällee
        T-paita teksti! kirjoitti:

        Tiesitkö sen, että VÄKIVALTA LOPETTAA VITTUILUN?

        Joo tiesin mut sillo käytetää nyrkkiä, ei mitään vitun puukkoja...


      • Kertokaa lapset !!!!

        Jos aikuiset eivät puutu, niin lapset tekevät ratkaisunsa itse ja tässä tulos !!

        Luulisi koulukiusaajien jo olevan pikkuisen pelossaan, kun ratkaisut jätetään yksin kiusatulle.

        Vastassahan on näköjään ihan mitä vaan.


      • plop lloplpolp
        Imatralainen nuori kirjoitti:

        Joo siis totta et ois nyt perkele vetäny ennemmin turpaa ku kantaa puukkoo mukan.. Kyl pitää vintti aika pimee olla jos pitää puukottamaa ruveta ja pilata oma elämä sillä. Töitä tuskin jätkä tulee koskaan saamaan muualta kun yhdyskuntapalvelulta. Mut se et Suomi on niin paska valtio ettei ne tee koulukiusaamisen eteen hevon helvettiäkään. Nuorist vaa ei pidetä huolta! Myö ollaan tän maan tulevaisuus mut eipä se näytä monia kiinnostavan paskaakaan. Kyllä minuakin on 11 vuotta kiusattu eikä oo edelleenkään loppunut, mut ei tulis mieleenkään puukottaa kyseisiä ihmisiä.. Ja haloo.. Puukottaa ny joku jonku saatanan pusupilan takia.. Huhhhuh. Itselläni kokemuksena kaikenmaailman nettikiusaamiset, päi naamaa haukkumiset, pilapuhelut ymym. Tekikö opettajat asialle mitään? EI! Ja kyllä, tää uhri on kusipää, olevinaa maailman kuningas et on varaa haukkuu ja tehdä mitä vaan... Mut ei tässä oo vaan yhtä syyllistä. Kyllä niil molemmilla on ongelmia. Mitäs pitää olla sellane et haukkuu muita eikä hyväksy erinlaisia ihmisiä. Saa kyllä syyttää itteesä. Auko päätää väärälle tyypille ja tässä lopputulos...

        voi helvetti etkai sinäkin puolusta puukotettua? = kiusaajaa


      • läpläpläpläp.
        plop lloplpolp kirjoitti:

        voi helvetti etkai sinäkin puolusta puukotettua? = kiusaajaa

        Voi vittu, että vielä keksit jotain sanoa??? Eiks tää juttu ole jo tarpeeksi kaluttu??? mitä hä?.


    • ....

      samaa mieltä, ei mikään silti oikeuta melkein tappamaan toista!!

      • jcgnlabähjgölh

        oikeuttaapas


      • ex-yk-jääkäri

        Itse aikanani olin muutaman kerran vaarallisen kiusattu (potkittiin jalat alta liukkaalla pihalla,jopa sain aivotärähdyksen).minäpä otin asian haltuun ja otin kääntöveitsen mukaan kouluun..kun taas kiusaaja potkaisi jalat alta,annoin viimeisen varoituksen,siitä hän ei ollut millään vaan potkaisi jälleen jalat alta,vaan potkaisi viimeisen kerran..löin veitsellä siinä kaatuessani häntä jalkaan...no tämä kovanaamahan parahti itkemään,ja esitti niin uhria kuin olla vain voi.
        Siihen aikaan asia käsiteltiin koulun sisällä,eikä pahempaa melua syntynyt,koska opettaja kuultuaan osapuolija totesi uhrin olleen suurin syyllinen...minä menetin ainoastaan "linkkarini",joka oli pieni hinta siitä että ko.häirikkö saatiin ruotuun.
        Itse en ole väkivallan ihannoija,mutta jos on tilanne jotta täytyy puolustaa omaa itseään tai heikompaa minulle väkivalta sopii vallan mainiosti jos sillä saavutetaan jotain suurempaa hyvää.


      • Khawarij

        Maa on täynnä sitä jengiä joka ei usko muuta kuin väkivaltaa. Eikä mitää lievää, vaan lopullista ratkaisua. Tämä on aivan harkittu ja tahallaan järjestetty tilanne. Samoin se tuleva jatko.


    • huohuohuohuohuohuohu

      Naurettavaa että jotkut tuntemattomat täällä asettuvat selvästi uhrin tai puukottajan puolelle vaikkei kukaan näytä tietävän täyttä totuutta asiasta..

      • Enkeli Rebekka

        Toisaalta tämä puukotus on oven avaus kehitykselle. Oppii vahvat kiusaajat ja heidän sinisilmäiset vanhempansa huomaamaan, kuinka kiusattuu KOSKEE. Jotain pitää tehdä, eikä vain kääntää selkänsä. Jos puukottajan elämä meni pilalle, mitä se oli tätä ennen kun kukaan ei auttanut. En tule koskaan olemaan kiusaajan puolella.


      • Avoimin mielin

        Jotenkin sitä vain luottaa, mitä poliisikin on asiasta tiedottanut eli jonkin asteista kiusaamista on ollut, ei siitä mihinkään pääse. Nythän asia tutkitaan ja kirjoitetaan siitä millaisia mielipiteitä tahansa, oikeuslaitos tekee ne tuomiot, jokainen saa kuitenkin kertoa oman mielipiteensä, mutta ei ummisteta jatkossa silmiämme tosiasioilta.


      • ////////////////////

        Se on verkkokeskustelun luonne: vapaa todistaminen. Puoli vuotta samalla luokalla ei ole paljon, mutta toisaalta herää kysymys, että pohjalla on ollut kollektiivin kiusaamisperinne, johon uusi jäsen on saattanut mennä mukaan.


      • äitikkä
        Enkeli Rebekka kirjoitti:

        Toisaalta tämä puukotus on oven avaus kehitykselle. Oppii vahvat kiusaajat ja heidän sinisilmäiset vanhempansa huomaamaan, kuinka kiusattuu KOSKEE. Jotain pitää tehdä, eikä vain kääntää selkänsä. Jos puukottajan elämä meni pilalle, mitä se oli tätä ennen kun kukaan ei auttanut. En tule koskaan olemaan kiusaajan puolella.

        Pitäisi olla kouluissa sellaiset opettajat tai muita henkilöitä,jolle lapsi voisi kertoa heti kun kiusataan porukalla.Sen jälkeen opettajan tehtävä on ottaa kiusaajien vanhempiin yhteys ja ilmoittaa tapauksesta.
        Jos tietäisin että minun lastani kiusataan,en laittaisi häntä kouluun ennenkuin kiusaajille on pidetty puhuttelu,pyytäneet tekoaan anteeksi ja asia käyty läpi kuraattorin kanssa.Jos teot uusintuu ,sama taas.Kenenkään ei tarvitse alistua kiusatuksi kouluissa eikä työpaikoilla.Sen verran älliä pitää löytyä vanhemmista ,koulutyön tekijöistäja ja työnantajista/johtajista että tällainen käytös loppuu alkuunsa.
        Yleensä oppilas jota kiusataan on niin yksin,ettei uskalla kertoa edes kotona,kun pelkää että sitten kiusataan enemmän.Tätä ei saa pelätä vaan rohkeasti asia esille.Kiusaajat pitää laittaa koulusta pois jos eivät lopeta tekojaan.


      • LUE !

        Tämä keskustelu on yleisellä tasolla.
        Ei henkilöitynä.
        Ihmiset kertovat omia kokemuksiaan kiusattuna olosta.


    • Kokemus Kosken koulu

      On aivan luonnolista,että äiti puolustaa lastaan ja voihan todella olla niinkin, että tälläiset kiusaajat osaavat käyttää eri "roolia" eri tilanteissa, kuten esim. narsistinen ihminen, joka manipuloi läheisiään.
      Kuitenkin tämäkin puukotustapaus on kaikille osapuolille ikävä asia.
      Kyllä opettajien ja rehtorin tulisi suhtautua hyvin tarkasti esim. siihen kun oppilas ilmoittaa koulussa saman koulupäivän aikana kadonneesta oppikirjasta sekä asusteesta. Sellaistakaan asiaa ei millään tavoin tutkittu ja syyllistetään uhriksi joutunut syylliseksi. Aika rankkaa tunnolliselle ja tarkalle oppilaalle-vai mitä mieltä olette opettajat ja rehtori?

      • ryhmäpsykologiaa77

        kyllä, pitää paikkansa. ja siksi syyllisiksi tapahtuneeseen osoittaisin itse asiassa niin kiusaajan itsensä, kuin sitten myös muut oppilaat, ns. hiljaiset hyväksyjät/peesaajat sekä tietysti kyseisen koulun opettajakunnan, jotka mahdollistavat kiusaamisen ja tarkoituksellisesti ummistavat sille silmänsä. heidän ammatti-ihmisinä ainakin jossain määrin luulisi osaavan puuttua ajoissa kiusaamiseen, mutta kun ei. ainakin omalta kouluajalta voi muistaa sen, mitä koulussa tapahtui. asia oli selkeästi myös opettajien tiedossa, mutta ainakaan silloin eivät tehneet asialle mitään. nämä yhteisön kiusatuksi valitut joutuivat selviämään kukin tavallaan, ja vaikka itsekin muistan, että moni asiasta huomautti opettajakunnalle, vaiettiin asia kuoliaaksi. yhteisö on saanut siis, mitä on tilannutkin. jos kiusatulla olisi ollut ampuma-ase, olisi lisäksi saattanut tapahtua, mitä toisaalla on tapahtunut ns. kouluampumisjutuissa, koska kiusattu usein saattaa kokea koko yhteisön syylliseksi kiusaamiseensa, koska se tavallaan hiljaisesti hyväksynyt hänen kiusaamisensa; tällöin "tulilinjalle" olisivat voineet joutua myös ns. kiusaajan peesaajat ja asialle silmänsä ummistaneet opettajat. ollaanpa siis tyytyväisiä, että kohdistui vain varsinaiseen kiusaajaan, eikä kiusattu kohdistanut sitten väkivaltaa muihin samaan yhteisöön kuuluneihin, ja kukaan ei kuitenkaan kuollut, vaikka mahdollisuus siihen olikin olemassa.


    • kumpi ja kampi tappeli, kumpi voitti?

      Kovin paljon täällä tunnutaan tietävän vaikka poliisilla. epäilee muutakin kuin kiusaamista.

      "– Olemme tehneet
      kotietsinnän sekä
      takavarikoineet esineitä
      tutkinnallisista syistä. En
      kommentoi näitä kuitenkaan
      tarkemmin, Hänninen kertoo
      MTV3 Uutisille.
      Poliisi selvittää myös, onko
      puukotuksesta epäillyllä ollut
      yhteyksiä muihin tahoihin.
      Hännisen mukaan puukottajan
      yksi motiivi on ollut
      koulukiusaaminen, mutta
      poliisi selvittää, onko myös
      muuta ollut taustalla.
      – Ei tuommoisia tekoja
      (puukotus) tehdä, vaikka
      vähän huulta heitetäänkin.
      Tutkimme asiaa tarkasti."

      • opeddd

        Kuule- teini-ikäislle ei ole "vähän huulenheittoa" se, että poika ehdottaa toislle pojalle pussaamista!!!! Todella ajattelelmatonta mennä sellaista käytöstä kenenkään puolustelemaan. EDES kiusaajan äidin, jos ei pennustaan totuutta tiedä tai ei halua tietää.


      • ////////////////////
        opeddd kirjoitti:

        Kuule- teini-ikäislle ei ole "vähän huulenheittoa" se, että poika ehdottaa toislle pojalle pussaamista!!!! Todella ajattelelmatonta mennä sellaista käytöstä kenenkään puolustelemaan. EDES kiusaajan äidin, jos ei pennustaan totuutta tiedä tai ei halua tietää.

        Kiusaajako yritti kasvattaa kiusatusta sateenkaarelaista?


    • köyhämaksaja

      Pitää olla hiljaa jos poika oli varteenotettavan veronmaksajan poika.

      • Ihmettelen..........

        Miksi muuten "valitsi" juuri tuon pojan uhrikseen,kun muilla ei ollut vaaraa poliisin mukaan?


    • Krister ja Toma !

      Haistakaa jo ihmiset oikeesti vittu ku ette asiasta mitään tiedä ! Uhri on mun lapsuudenkaveri,ja ei ikinään ole kiusannu ketään eikä aukonu päätä !! ala-aste ikäsestä olen ollut tämän uhrin kanssa kaveri ja ei ikinään ole kiusannut ketään.
      ps.Ystävänpäivänä kouluissa on Hali/pusu päivä et jos se Epäilty ottaa sellasesta nokkiinsa ni kyllä varmaan kannattas hoitoon laittaa jos kerta niin hermoheikko on että tollasesta suuttuu !!!!!

      • selittely ei auta

        seli seli


      • tiedänpä tapaukset

        tuo kirjoitus kertoo kaiken.
        krister ja toma,nuija ja tosi nuija.


      • Voi vittu jo....

        Yep! Luuletteko ihmiset et myö imatralaiset ei käytäs tääl keskustelus??? Kyl myö vähän paremmi nää asiat tiietää ku työ siellä kehä kolmosen sillä puolen... Jote yhdyn kristeriin ja tomaan.


      • columbo
        Voi vittu jo.... kirjoitti:

        Yep! Luuletteko ihmiset et myö imatralaiset ei käytäs tääl keskustelus??? Kyl myö vähän paremmi nää asiat tiietää ku työ siellä kehä kolmosen sillä puolen... Jote yhdyn kristeriin ja tomaan.

        yhdyt siis kristeriin ja tomaan....
        nyt alkaa selviämään,b-rapun poikia siis?
        ilmankos puukottaja suuttui pusu jutusta.

        mukavaa lärvänkytinää teille.
        ja pussailkaa keskenänne.

        ai niin,vielä yksi kysymys,ovatko tytöt kiinnostaneet koskaan?
        koulu ei ainakaan kirjoituksesta päätellen.


      • Yhdy pois.
        Voi vittu jo.... kirjoitti:

        Yep! Luuletteko ihmiset et myö imatralaiset ei käytäs tääl keskustelus??? Kyl myö vähän paremmi nää asiat tiietää ku työ siellä kehä kolmosen sillä puolen... Jote yhdyn kristeriin ja tomaan.

        Harrastatko heidän kanssaan kimppakivaa vai mikä pervoutunut yksilö oikein olet?!!


      • pusi pusi

        Pussaa sitten itse samaa sukupuioltaolevia !!


      • AAAAHAHAHAHHAHAHAHA
        columbo kirjoitti:

        yhdyt siis kristeriin ja tomaan....
        nyt alkaa selviämään,b-rapun poikia siis?
        ilmankos puukottaja suuttui pusu jutusta.

        mukavaa lärvänkytinää teille.
        ja pussailkaa keskenänne.

        ai niin,vielä yksi kysymys,ovatko tytöt kiinnostaneet koskaan?
        koulu ei ainakaan kirjoituksesta päätellen.

        no tuota jos siitä lähetään että oon ihan imatralainen nuori nainen... en suinkaan b-rapun poikia.......


      • kivaa kimppaa
        AAAAHAHAHAHHAHAHAHA kirjoitti:

        no tuota jos siitä lähetään että oon ihan imatralainen nuori nainen... en suinkaan b-rapun poikia.......

        Ahaa.....


      • jepajeee
        kivaa kimppaa kirjoitti:

        Ahaa.....

        että voit harrastaa yksinäs vaan niitä kimppakivoja :)


      • huohyhdypois
        Yhdy pois. kirjoitti:

        Harrastatko heidän kanssaan kimppakivaa vai mikä pervoutunut yksilö oikein olet?!!

        pervo taidat itse olla jos kuvittelet minun harrastavan kimppakivaa tuntemattomien ihmisten kanssa. tänks


    • Godlesss

      Puukottaja on se oikea uhri tässä tapauksessa ja jumalauta kaikki sen tietää!

      • Halllloooo!!!!

        Höpö höpö, ei ole kellään oikeutta puukottaa ketään, olette mielipiteissänne kaistapäitä jos alatte puukottajaa puolustaa, tuollainen teko vaatii jo pääkopassa
        jonkinasteista vakavaa häiriötä, ei kukaan täysjärkinen yrittä ottaa toista hengiltä.


      • Elämä on kovaa
        Halllloooo!!!! kirjoitti:

        Höpö höpö, ei ole kellään oikeutta puukottaa ketään, olette mielipiteissänne kaistapäitä jos alatte puukottajaa puolustaa, tuollainen teko vaatii jo pääkopassa
        jonkinasteista vakavaa häiriötä, ei kukaan täysjärkinen yrittä ottaa toista hengiltä.

        Tuskin puukottajalla oli tarkoitus tappaa, hän vain halusi antaa pienen muistutuksen elämän kovuudesta kiusaajalleen.


      • kohti parempaa
        Elämä on kovaa kirjoitti:

        Tuskin puukottajalla oli tarkoitus tappaa, hän vain halusi antaa pienen muistutuksen elämän kovuudesta kiusaajalleen.

        omasta kokemuksesta voin sanoa että jo pienenä vuosien kiusaamisen seurauksena mielessäni oli synkkiä ajatuksia itseni tai toisten vahingoittamisesta. fyysisesti minua ei koskaan kiusattu mutta vuosien eristäminen,pilkkaaminen ja selän takana puhuminen tuhoaa hitaasti mutta tehokkaasti. tänä päivänäkään nyt jo aikuisena en ole päässyt yli noista ajoista ja tunnen suunnatonta vihaa heitä kohtaan jotka veivät minulta mahdollisuuden normaaliin lapsuuteen ja itsetunnon terveeseen kehittymiseen. huvittavinta on että osa noista kiusaajista tulevat tänä päivänä halailemaan humalassa ja täytyy sanoa että jos ei olisi mitään menetettävää niin vetäisin turpaan. sanotaan että aika parantaa haavat. ja paskat. edelleen kun kuulen jossain naurun purskahduksia koen automaattisesti sen osoitetuksi minulle. ja henkilökohtaisesti en usko että yksikään opettaja voi rehellisesti sanoa ettei tiennyt jotain kiusattavan. kyllä sen jokainen silmät ja korvat omaava ihminen huomaa jos aina se sama oppilas jää ilman ryhmäparia, valitaan viimeiseksi joukkuepeliin tai on yksin välitunnilla. minun opettajani kerran kysyi miksi en leiki muiden kanssa. siinä kaikki. siinä se oli. leikkisitkö sinä kiusaajiesi kanssa? jos sain joskus kaverin, kiusattiin häntäkin ja minua vielä enemmän, joten helpompaa oli olla vain yksin. toivon sydämestäni voimia toisille kiusatuille. arvet jää mutta siitä selviää kyllä. sillä kukaan ei ole niin vahva kuin koulukiusattu,hänen on pakko olla.


      • sorrettu72
        kohti parempaa kirjoitti:

        omasta kokemuksesta voin sanoa että jo pienenä vuosien kiusaamisen seurauksena mielessäni oli synkkiä ajatuksia itseni tai toisten vahingoittamisesta. fyysisesti minua ei koskaan kiusattu mutta vuosien eristäminen,pilkkaaminen ja selän takana puhuminen tuhoaa hitaasti mutta tehokkaasti. tänä päivänäkään nyt jo aikuisena en ole päässyt yli noista ajoista ja tunnen suunnatonta vihaa heitä kohtaan jotka veivät minulta mahdollisuuden normaaliin lapsuuteen ja itsetunnon terveeseen kehittymiseen. huvittavinta on että osa noista kiusaajista tulevat tänä päivänä halailemaan humalassa ja täytyy sanoa että jos ei olisi mitään menetettävää niin vetäisin turpaan. sanotaan että aika parantaa haavat. ja paskat. edelleen kun kuulen jossain naurun purskahduksia koen automaattisesti sen osoitetuksi minulle. ja henkilökohtaisesti en usko että yksikään opettaja voi rehellisesti sanoa ettei tiennyt jotain kiusattavan. kyllä sen jokainen silmät ja korvat omaava ihminen huomaa jos aina se sama oppilas jää ilman ryhmäparia, valitaan viimeiseksi joukkuepeliin tai on yksin välitunnilla. minun opettajani kerran kysyi miksi en leiki muiden kanssa. siinä kaikki. siinä se oli. leikkisitkö sinä kiusaajiesi kanssa? jos sain joskus kaverin, kiusattiin häntäkin ja minua vielä enemmän, joten helpompaa oli olla vain yksin. toivon sydämestäni voimia toisille kiusatuille. arvet jää mutta siitä selviää kyllä. sillä kukaan ei ole niin vahva kuin koulukiusattu,hänen on pakko olla.

        Juuri näin. En itse osaisi paremmin tuntojani kuvailla.


      • Jallu,
        kohti parempaa kirjoitti:

        omasta kokemuksesta voin sanoa että jo pienenä vuosien kiusaamisen seurauksena mielessäni oli synkkiä ajatuksia itseni tai toisten vahingoittamisesta. fyysisesti minua ei koskaan kiusattu mutta vuosien eristäminen,pilkkaaminen ja selän takana puhuminen tuhoaa hitaasti mutta tehokkaasti. tänä päivänäkään nyt jo aikuisena en ole päässyt yli noista ajoista ja tunnen suunnatonta vihaa heitä kohtaan jotka veivät minulta mahdollisuuden normaaliin lapsuuteen ja itsetunnon terveeseen kehittymiseen. huvittavinta on että osa noista kiusaajista tulevat tänä päivänä halailemaan humalassa ja täytyy sanoa että jos ei olisi mitään menetettävää niin vetäisin turpaan. sanotaan että aika parantaa haavat. ja paskat. edelleen kun kuulen jossain naurun purskahduksia koen automaattisesti sen osoitetuksi minulle. ja henkilökohtaisesti en usko että yksikään opettaja voi rehellisesti sanoa ettei tiennyt jotain kiusattavan. kyllä sen jokainen silmät ja korvat omaava ihminen huomaa jos aina se sama oppilas jää ilman ryhmäparia, valitaan viimeiseksi joukkuepeliin tai on yksin välitunnilla. minun opettajani kerran kysyi miksi en leiki muiden kanssa. siinä kaikki. siinä se oli. leikkisitkö sinä kiusaajiesi kanssa? jos sain joskus kaverin, kiusattiin häntäkin ja minua vielä enemmän, joten helpompaa oli olla vain yksin. toivon sydämestäni voimia toisille kiusatuille. arvet jää mutta siitä selviää kyllä. sillä kukaan ei ole niin vahva kuin koulukiusattu,hänen on pakko olla.

        Sama koskee työpaikkakiusattua.

        Usein nämä koulukiusaajat ovat niitä, jotka jatkavat työpaikkakiusaajina, etenkin jos pääsevät esimiesasemaan. Luoja varjele niitä alaisia, jotka eivät sovi hänen vaatimuksiinsa.

        Kokemusta on työpaikasta, jossa oli esimiehenä ikäneito isän tyttö, jonka miesihanne oli barbinukkesarjan Kenny. Voidaan vain kuvitella, mikä oli niiden "kaljamahaisten" miespuolisten alaisten kohtalo siinä talossa. Eivät olleet vanhan rukkasenkaan arvoisia.


    • Faktoja !

      Puukottajalla oli tarkoitus tappaa,hän on itse myöntänyt sen,ja puukotuksessa paikalla olleetkin kertoivat että puukottaja juoksi uhrin perässä ja huuti että "Tapan sinut" ja oli jo aikaisemmin sanonut että aikaa tappaan jonkun,mutta ei itsekkään tiennyt että kenet.

    • huhhhuhh

      Säälittävää toi teidän PaSkAn jauhaminen,ihminen ei voi tehdä toiselle ihmiselle mitään niin pahaa että suututaan niin paljon että yritetään riistää toiselta ihmiseltä ihmishenki,ja minulla on kova aavistus että Epäiltyä ei enään pahemmin siellä Imatralla kaivata,varmaan saa joka toiselta vastaantulijalta nyrkistä

      • Eestään löytää

        Kuin myös tuo"uhrikin"


      • vai niin

        ????


    • 18+9

      Voi hyvänen aika teitä, ihmiset! Kiusaaminen on kamalaa, mutta veikkaanpa, että kukaan teistä ei tiedä, mikä tuossa on totuus. Kuinka moni oikeasti on kuullut/nähnyt, että uhri olisi kiusannut puukottajaa? Ja vaikka olisikin kiusattu, niin se ei IKINÄ oikeuta puukottamaan toista.

      Nyt taas Imatralla tuomitaan uhri. Tulee ihan mieleen Elinan tapaus, missä te imatralaiset puhuitte isästä pahaa ja syytitte häntä tyttärensä murhasta. Tilanne oli niin paha, että isä, joka oli menettänyt tyttärensä, joutui vielä kaiken lisäksi muuttamaan pois kotoa. Mitäs jos juoruamisen sijasta keskittyisitte hoitamaan asiat niin, ettei tällaisia tapauksia enää sattuisi.

      Lisäksi täytyy muistaa, että suurin osa teistä, jotka tällä palstalla kirjoittelette, on itse pahimman luokan kiusaajia. Olisiko oikein, että joku tulisi ja kostaisi kirjoittelunne puukolla? Juuri tämä kulttuuri ruokkii näitä ikäviä tapauksia: toisille voidaan sanoa ihan mitä vain eikä pidetä sitä pahana ja sitten taas toisille voidaan kostaa ihan millä keinolla vain. Voisitte kaikki katsoa peiliin ja miettiä omia tekosianne! Kuinka moni on viaton? Toinen on helppo tuomita ja jää huomaamatta, että itse on ihan yhtä paha (ellei tässä tapauksessa pahempikin).

      • ekoholisti

        Niin,mites muuten jos tämän kirjoittelun taustalla on se että Imatralla voidaan huonosti?
        Pahimman luokan kiusaajat tänne kirjoittelevat,aivan.Vai kiusatut?

        Mitä muuten näkyy omasta peilistä ku siihe katsot?


      • 18+9
        ekoholisti kirjoitti:

        Niin,mites muuten jos tämän kirjoittelun taustalla on se että Imatralla voidaan huonosti?
        Pahimman luokan kiusaajat tänne kirjoittelevat,aivan.Vai kiusatut?

        Mitä muuten näkyy omasta peilistä ku siihe katsot?

        Sieltä löytyy ihminen, joka ei tuomitse tietämättä faktoja, ihminen, joka ei usko juoruihin ja ihminen, joka haluaa mielummin löytyy syitä kuin syyllisiä. Sieltä löytyy myös ihan tavallinen ihminen, jolla on vikansa, mutta joka myös kykenee joskus myöntämään tekevänsä väärin ja pyrkii korjaamaan asioita eikä pura pahaa oloaan muihin nimettömänä kiukuttelemalla. Kiitos kysymästä!

        "Niin,mites muuten jos tämän kirjoittelun taustalla on se että Imatralla voidaan huonosti?" Senpä taki minä kehotinkin keskittymään siihen, että hoidettaisiin asiat kuntoon eikä taas tuomittaisi viatonta. Kuka teistä voi todella heittää sen ensimmäisen kiven? Oletko itse ollut aina huomaavainen ja kohtelias, et tiuski työpaikalla, koulussa tai kaupassa, et tarkoituksella pahoita toisten mieltä, et hauku venäläisiä/mustalaisia/ruotsalaisia, et provoa nimettömänä suomi24:llä? Voimme parhaiten vaikuttaa siihen, miten itse käyttäydymme ja hyvä käytös, kuten hyvä mielikin, tarttuu. Tähän, kuten moneen muuhunkin asiaan sopii neuvo: Aloita ensin itsestäsi, siirry sitten huolehtimaan muiden tekemisestä tai käytöksestä.


      • ekoholisti
        18+9 kirjoitti:

        Sieltä löytyy ihminen, joka ei tuomitse tietämättä faktoja, ihminen, joka ei usko juoruihin ja ihminen, joka haluaa mielummin löytyy syitä kuin syyllisiä. Sieltä löytyy myös ihan tavallinen ihminen, jolla on vikansa, mutta joka myös kykenee joskus myöntämään tekevänsä väärin ja pyrkii korjaamaan asioita eikä pura pahaa oloaan muihin nimettömänä kiukuttelemalla. Kiitos kysymästä!

        "Niin,mites muuten jos tämän kirjoittelun taustalla on se että Imatralla voidaan huonosti?" Senpä taki minä kehotinkin keskittymään siihen, että hoidettaisiin asiat kuntoon eikä taas tuomittaisi viatonta. Kuka teistä voi todella heittää sen ensimmäisen kiven? Oletko itse ollut aina huomaavainen ja kohtelias, et tiuski työpaikalla, koulussa tai kaupassa, et tarkoituksella pahoita toisten mieltä, et hauku venäläisiä/mustalaisia/ruotsalaisia, et provoa nimettömänä suomi24:llä? Voimme parhaiten vaikuttaa siihen, miten itse käyttäydymme ja hyvä käytös, kuten hyvä mielikin, tarttuu. Tähän, kuten moneen muuhunkin asiaan sopii neuvo: Aloita ensin itsestäsi, siirry sitten huolehtimaan muiden tekemisestä tai käytöksestä.

        Eli lähden siis parantamaan tätä maailmaa ja Imatraa siitä että itse käyttäydyn asiallisesti?
        Niin no,olisihan se pieni kärpäsen paska tässä yhteiskunnassa.Mutta tuskin hirveästi auttaa.

        Millä tavalla sinä hoitaisit asiat kuntoon?

        Itse asiassa olen huomaavainen ja kohtelias mutta pitääkö niin aina olla?
        Olen huomannut että niin ei aina pärjää,pitää osata myös laittaa vastaan ja sanoa.

        Tuo kirjoituksesi on peukaloita kerjäävä,turhan päiväinen.

        Eli kun olet peiliin katsonut niin kerro meille mitä ihmettä nyt pitää tehdä?
        Ja kuka mahtoi tässä tapauksessa heittää ensimmäisen kiven...

        Mitäs jos minulla on faktoja?

        En koskaan kirjoittele mistään jos ei jotain tietoa ole.Ei siis huhuja.

        Talous on erikseen mutta siitä ei tunnu kenelläkään olevan faktaa tietoa.
        Rommaa muuten kevään aikana,hyvin pelasivat eu herrat ja rouvat aikaa Kreikan asiassa.
        Kovat ajat koittaa myös kuntasektorille,ikävä kyllä.


      • Totta kai Imatralla
        18+9 kirjoitti:

        Sieltä löytyy ihminen, joka ei tuomitse tietämättä faktoja, ihminen, joka ei usko juoruihin ja ihminen, joka haluaa mielummin löytyy syitä kuin syyllisiä. Sieltä löytyy myös ihan tavallinen ihminen, jolla on vikansa, mutta joka myös kykenee joskus myöntämään tekevänsä väärin ja pyrkii korjaamaan asioita eikä pura pahaa oloaan muihin nimettömänä kiukuttelemalla. Kiitos kysymästä!

        "Niin,mites muuten jos tämän kirjoittelun taustalla on se että Imatralla voidaan huonosti?" Senpä taki minä kehotinkin keskittymään siihen, että hoidettaisiin asiat kuntoon eikä taas tuomittaisi viatonta. Kuka teistä voi todella heittää sen ensimmäisen kiven? Oletko itse ollut aina huomaavainen ja kohtelias, et tiuski työpaikalla, koulussa tai kaupassa, et tarkoituksella pahoita toisten mieltä, et hauku venäläisiä/mustalaisia/ruotsalaisia, et provoa nimettömänä suomi24:llä? Voimme parhaiten vaikuttaa siihen, miten itse käyttäydymme ja hyvä käytös, kuten hyvä mielikin, tarttuu. Tähän, kuten moneen muuhunkin asiaan sopii neuvo: Aloita ensin itsestäsi, siirry sitten huolehtimaan muiden tekemisestä tai käytöksestä.

        voidaan huonosti, niinkuin kaikissa muissakin kaupungeissa joissa sosialismi jyllää. Nämä kaksi asiaa korreloivat joka puolella Suomea. Missä reilu porvarienemmistö, siellä ihmiset voivat selvästi paremmin. Avatkaa silmänne niin tajuatte ettei sosialidemokratia eikä sosialismi yleensäkään tuo mitään hyvää yksilölle joka ei ole laiska luuseripummi. Laiskoja luusereita vaan tuntuu olevan Imatralla liikaa poliittisten voimasuhteiden perusteella.


    • tuutelintuuraaja

      Kun mitta tulee täyteen niin ei siinä tartte selittelyjä enään.
      Suun soittaja saa sitä mitä tilaa. Joskus ei tarvii kuin katsoa jotain ihmistä niin se laukaisee raivon. Että sellaista tää nykyaika. en tiedä tapausta mutta jokin sytytti sytytyslangan ja sit paukahti.

    • j40

      Itse pamautin aikanaan (nais-)opettajan kulti-poitsua päin näköä, vasta se lopetti nälvimisen. Ope itse näki ikkunastaan tuon, oli nähnyt kaiken sitä ennenkin, puuttumatta asiaan. Eipä puhunut tästäkään mitään.
      Olin liian helppo kiusattava mutta en enää sen jälkeen.
      Suosittelen suoraa toimintaa, vain siten saat kunnioitusta. Kukaan muu ei pysty auttamaan.

    • Kiusattu jo 7 vuotta

      Molemmissa vika. Uhri on kiusannut yli rajojen sillä luultavasti häneltä puuttuu empatiakyky täysin, eikä osannut/halunnut lopettaa ajoissa. Puukottaja taas ei ole ainut koulukiusattu Imatralla, joten puukon olisi voinut jättää kotiin. En perusta tappelusta, mutta poliisit olisi saatu nyrkkitappelullakin paikalle, ei siihen puukkoa olisi tarvittu. Liian hauras ja herkkä tajuamaan, että se puukko voi pilata koko loppuelämän. Miettikää kiusaajat myös, että ette näe kiusatun pään sisälle, siellä voi liikkua mitä tahansa.

      Koulukiusatut: Älkää antako niiden lannistaa, jotka teidän avulla yrittävät pönkittää omaa olematonta egoaan. Älkääkä ainakaan koskaan tehkö heille pahaa, ettette pilaa omaa jo muutenkin säröillyttä elämäänne sellaisten egoilijoiden takia. Juuri siksi he "vain" sanallisesti teitä satuttavat, sillä tietävät ettei sitä virallinen taho kuule, ettette te uskalla puhua siitä kellekään ja että puolustautuessanne he räpsyttävät viattomasti silmiään ja sanovat että "Se oli vain harmitonta pilaa"... he luulevat ettei kiusaamisesta jää jälkiä... vaikka me koulukiusatut tiedämme, että siitä jää. Kaikki eivät vain sitä näe. Jos satutamme heitä, satutamme itseämme... kestetään yhdessä, sillä he ovat heikkoja... meidän avullamme hei vain näyttävät vahvoilta. Pah.

    • 5vailletappo

      Mua kiusattiin yläasteella. Tästä on yli 20v aikaa. Vihaan silti ihmisiä ja olen alisuoriutunut koko elämäni. Ala-asteella olin luokkani parhaita. Kiusaaminen vei halun elää ja antoi halun TAPPAA.
      Kiusaajat miettikää ja opettajat puuttukaa!

      • Älä puolustele

        20 vuotta vanhalla asialla omaa saamattomuuttasi.


    • normaali aikuinen

      Sellainen ihminen jota ei ole kiusattu - EI TODELLAKAAN TIEDÄ, MITÄ ON OLLA KIUSATTU. Se vaikuttaa koko elämän ajan. Vaikka yrität painaa sen unholaan, aina se kummittee mielessä.Kukaan ei ollut sinun kaveri, aina yksin.

    • meidän pojat

      ei meidän pojat mitään oo tehny mutta noi muut.. vai miten se meni

    • mulukku

      no joku pelkää koko loppuelämänsä vieläkö joku tulee tappamaan kulkee seinänvierkksia ja vilkuilee taakseen. aika kova rangaistus pususta.
      piilohomous on pelottava rasite varsinkin huumepiireissä.

    • dafokles

      EIT;n mukaan myös reksi ja opet ovat syyllisiä kun eivät valvo; tuodaanko teräaseita kouluun.

      "Kotimaa | Turun Sanomat 11:09
      Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen (EIT) tuore päätös oppilaan kuolemasta hämmentää Suomen kouluviranomaisia. EIT tuomitsi Turkin kouluviranomaisen valvontavelvollisuuden laiminlyömisestä oppilaan puukotettua toisen koululaisen kuoliaaksi.

      Sisäoppilaitoksen oppilas oli anastanut veitsen koulun kanttiinista ja lyönyt sillä oppilastoverin kuoliaaksi koulun ulkopuolella.

      EIT korostaa, että koululaitoksen on suojattava oppilaita kaikelta väkivallalta, jonka uhreiksi he saattavat joutua koulussa ollessaan. Puukottaja oli saanut helposti veitsen haltuunsa. Hän poistui rakennuksesta hetkellä, jolloin hänen olisi kuulunut olla opetushenkilöstön valvonnassa.

      Ratkaisun mahdollinen asema EU-ennakkopäätöksenä oudoksuttaa kouluammattilaisia. Turussa rehtori Tuomas Nousiainen huolestuu ajatuksesta, että hänen virkatehtäviinsä kuuluisi valvoa, että koulun ruokailuvälineitä ei käytetä rikollisesti.

    • OIKEUS ESIIIIIIIIIII

      ilpo vainikainen oli kyllä sika tuomariksi valmiiksi kotoaan kirjotti jo päätökset ,ennen kun oli edes käräjät istuttu ,mutta sekin saa maksunsa jumalalta.suomessa ei ole oikeutta ja varsinkaan jos sattuu olemaan naapurin tuttu poju kyseessä ja itse auhettaa sopan ,niin vainikainen ei vasta puolta eikä seikkoja huomioon ota ,vaan antaa tälle niin sanotulle uhrille sievoisen kesäloma korvauksen. OIKEUS ESIIIIIIIIIIIIIIIIIIN

      • f29

        Skitsot hoitoon ennen puukotusta


    • Ruotsii

      Tiedän kyseisen äidin ja hänen nuorimman lapsensa ja voin sanoa että hänen nuorin lapsensa on aina härnäämässä muita siihen asti kunnes joku uhri suuttuu ja kostaa hänelle. Koston jälkeen hän on usein itkemässä aikuisille kuinka häntä kiusataan.

    • 091

      vanhaa

    • 64646464

      lasolpullosuku on epäonnistunut jo yli 400v........ sterilisoikaa nyt jo koko suvun naaraat--------- ja äijiltä heppi susille..................

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe