Seksi raskausaikana?

Daddy-man

Miten teillä harrastetaan tai on harrastettu seksiä raskausaikana?

Meillä seksi on jotenkin mennyt jäykäksi. Jotenkin sitä varoo sitä mahaa ja lasta.
Oma pää tuottaa mielikuvaa, että naisen paikat olisivat muuttuneet limakalvoiltaan - ja varmaan ne onkin: tuntuma on kyllä hyvä, mutta jotenkin se on erilainen siihen aiempaan verraten. Tuntuma jotenkin miten sen sanoisi; "silikonimainen", "leipäjuustomainen", koska limakalvot ovat mielestäni muuttuneet.

Onko tämä normaalia ajattelua?

21

16806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mykiäiskä

      No totta kai se on normaalia ajattelua - siltähän susta tuntuu! Miksei sitä voisi reilusti myöntää, että ei se seksi samanlaista ole raskausaikana? Ollaan me ainakin ukon kanssa myönnetty - kyllä aika vähän on tullut nyt raskausaikana seksiä harrastettua.

      Alkuraskaus kun meni alamaha krampissa ja yökkäillessä, ei tehnyt seksiä mieli sitten yhtään! Sitten se maha pullahti siihen tielle - keskiraskauden aikana kyllä jonkin verran sekstailtiin, mutta aika kankeaa vääntöähän se oli. Yhdessä sille lähinnä vähän naureskeltiin. Mun ukkoakin on vaivannut se, että kun se vauva on siinä niin lähellä. Totta kai sitä mahaa varoo! Ja kyllä limakalvot muuttuu, koko hormonitoimintahan muuttuu aika tavalla, jopa munuaisten toiminta muuttuu raskausaikana - ja joillakin naisilla voi jopa näköaisti heikentyä! Yöunet on levottomia ja monena yönä herää valvomaan. Loppuraskauden aikana saattaa tulla lievää virtsankarkailua ja koko ajan on sellainen tunne, että pissirakkoa painaa. Sitten kun vielä tenava tykkää pomppia suoraan sen päällä - niin mieti itse, tekisikö sun mieli seksiä vielä tuohon kuvioon lisäksi...

      Joillakin tekee mieli jatkuvasti ja toisille käy niin, että halut menee kokonaan. Ja miehellehän raskaus on hankala ymmärtää, kun ei se tapahdu miehen elimistössä - sitä kyllä oudoksuu ja se saattaa tuntua vähän pelottavaltakin. Meillä ukkoa oudoksutti sekin jossain vaiheessa, kun kädellä tunnustelemalla mahan päältä tunsi lapsen liikkuvan ja potkivan. Eihän sen luonnollisempaa asiaa olekaan - mutta silti hän sanoi, että se tuntuu vaan niin oudolta. Ja minkä sille voi, jos tuntuu.

      Ja kyllä ne naisten paikat muuttuu senkin takia eri tuntuisiksi ehkä jonkin verran, että kaikki elimet tuolla lantionseudulla kyllä hakee pikkuhiljaa uutta paikkaa että selviäisi siitä synnytyksestä. Palautuu ne hitaasti sitten synnytyksen jälkeen omilla sijoilleenkin. Mutta aluksi on synnytyksen jälkeen monilla sellainen olo, että ei ole mikään entisellä paikallaan siellä alhaalla ja vessassa käyntikin on ihan outoa.

      Mutta raskausaika menee kuitenkin ohi, lähinnä kannattaa toivoa ihan vaan sen vaimon hyvinvoinnin takia, että sitten siinä synnytyksessä ei tulis kovin pahoja turnausvammoja. Sitten on leikki kaukana, jos vaikka repeää peräsuoleen saakka ja loppuelämän kärsii pidätysvaikeuksista. Joillekin on käynyt niinkin sulkijalihaksen revettyä. Harvinaistahan se toki onneksi on, mutta kyllä niitä pienempie repeämiä tulee yleensä aina. Ihan vaan pelkkä episiotomiahaavan arpi saattaa aiheuttaa kipua puolenkin vuoden päästä synnytyksestä.

      En halua pelotella, sanon vaan sen takia, että ymmärtäisitte miehet, että siinä missä teille on kyse lähinnä vain seksin nautinnon muuttumisesta, naiselle saattaakin olla kysymys koko loppuelämän jatkuvasta vammautumisesta. Älkää ylikorostako tuota seksiasiaa, kun ette silti ihan oikeasti itse ole se kärsimään joutuva osapuoli. Joku vertasi synnytyksen ponnistusvaihetta siihen, että tuntuu kuin yrittäisi paskoa kokonaisen ananaksen. Olkaa onnellisia, kun ei teidän itsenne tarvitse sellaista yrittää. Ja vaikka seksi onkin tärkeä asia, niin koittakaa ymmärtää, että voi tulla myös eteen niin hankalia asioita, että seksi jää niiden rinnalla aivan toisarvoiseksi. Miettikää, jos itse vaikka menisitte siihen jamaan, että teille jouduttaisiin tekemään suoliavanne ja joutuisitte loppuelämänne paskomaan pussiin. Joillekin on käynyt niinkin. Niistä ei vaan paljon huudella.

      Eli teillä on todella raskauteen liittyen paljon muuta murehdittavaa kuin leipäjuustolta tuntuva römpsä.

      • Kyrpänderi

        Tuntuu siltä, että kyrpä tökkii vauvaa naamaan.


    • yksi näkökulma

      Naisena täytyy sanoa, että seksi ei ole koskaan ollut niin hyvää kuin raskauaikana. Monelle naiselle on raskaudenpelko niin suuri ehkäisystä huolimatta, että se saattaa viedä halut. Kun raskaus on toivottu, voi vain heittäytyä ja itselleni ei tuntunut riittävän mikään. Kaikki ovat erilaisia.

    • Kokemus-K

      Nuohan ovat aivan henkilö- tai pariskuntakohtaisia ongelmia. Itse en miehenä tuntenut kumpanakaan vaimoni raskausaikana mitään ongelmia seksissä. Ei se maha haitannut, ennemminkin se oli vain söpö ja tulihan kokeiltua vähän enemmän erilaisia asentojakin. Mutta ymmärrän hyvin että joillakin voi taas vaikuttaa paljon. Ei siitä kannata tehdä mitään kamalaa ongelmaa. Ei seksiä tarvitse harrastaa jos ei tee mieli tai tunnu hyvältä.
      Jos taas ongelmia ei ole niin ei niitä kannata raskaudesta väkisinkään vääntää.

    • Onnellinen isä..

      Onhan tuo raskaus paljon käytetty tekosyy, kun seksi ei vain satu kiinnostamaan. Kannattaisi kuitenkin oikeassa parisuhteessa tunnustaa, ettei suhde ole ihan normaali, jos seksiä ei halua.

      Raskauden aikana naisen limakalvot ovat turpeat mikä saa homman luistamaan.
      Loppuraskaudesta maha on niin iso, ettei mies voi olla päällä. Mutta kaikki muut asennot lähetyssaarnaaja lukuunottamatta onnistuvat.

      Jos on korkea sänky , mies voi seistä lattialla ja pitää naisen jalkoja ylhäällä. Takaapäin jne. Tyynyjä voi käyttää.

      Me harrastimme "lähetyssaarnaajaa" siten, että olin sivulla enkä mahan päällä (vaikea selittää). Vaimon paisuvat rinnat vain hyllyivät. Lykin myös lattialla seisten ja takaapäin.

      Me sekstattiin ihan loppuun asti. Joskus vaimo herätti minut keskellä yötä, kun teki niin hemmetisti mieli. Kun lähdimme laitokselle, minua vähän hermostutti onko vielä osa nesteistäni vaimon sisällä...

      Moni yrittää käynnistää synnytystä sekstaamalla, koska huhun mukaa naisen orgasmi voi käynnistää synnytyksen aivan loppumetreillä.

      • naneo

        Se on miehen sperma ja siinä olevat ainesosat, joka voi käynnistää synnytyksen.


      • Paalutusmestari

        Sun pienellä nappimulkullas varmaan on ok, että siellä on lapsi pimpissä, mutta eri asia se on miehillä kellä on edes normaali aisa ja ennen raskautta oli seksiä, koska vaimo haluaa muutakin kuin lasta tai synnytyksellusistä syistä uhrautua.

        Itse mielellään painaisin puolimitalla, mutta emäntä haluaa enemmän munaa sisään. 17cm(eikä edes munanjuurien kera) kun kokonaan laittaa, niin se menee pohjiin normaalistikin ja etenkin raskaana, kun se kohtu ottaa vastaan. Itsellä sentit riittää lähetyssaarnaajassakin

        Äijjä vissiin persjalka, kun korkeassa sängyssä voi pistää viikseen seisten emännän ollessa reunalla:)
        -Miten pieni sulla on ja miten pikkanen ukkeli olet?


      • ................

        Mulla on ainakin raskausaikana limakalvot olleet tosi kuivat,joten en tiedä mistä olet tuon limakalvojutun keksinyt?? Suhde on ihan normaali vaikka raskausaikana ei niin usein halua seksiä.


      • Erkki-isä

        Meillä seksi auttoi synnytykseen tai oikeestaan sperma, kun oltiin koko yö vaimon kanssa sängyssä aherrettu niin aamulla synnytys käynnistyi. Vähän jännitti ilman kondomia, kun tuntu, että penis menee vauvankin sisälle. Sairaalassa vauvaa tutkittiin ja sillä oli jo alkanut siemen syöksy. Sperma oli auttanut vauvaa ulos tulossa, kun kohtu oli kiihtoutunut yö puuhissa ja oli laajentunut. Vauva oli aivan spermassa kun syntyi. Näin meillä


    • bbbbbbb

      Meillä seksi oli raskausaikana aivan yhtä mahtavaa kuin ennenkin ja touhuiltiin melkein joka päivä. Vauva on mahassa hyvässä turvassa eikä sitä ole syytä varoa, koska ei isokaan muna sinne asti mene. Meillä oli viimeinen kerta sekstailua noin viikko ennen synnytystä ja seuraava n. neljä viikkoa synnytyksen jälkeen. Vaimon vauvamaha ei ainakaan mua haitannut mitenkään. Olihan se joskus vähän tiellä, mutta asentoja vaihtamalla siitäkin selvittiin. Luulenpa, että seksiongelmat raskausaikana ovat enemmän siellä korvien välissä kuin fysiikassa.

      • Armoton mela

        Kuin pieni sulla?


    • Rv 12/6

      Mitä jos on suurimunainen ulkomaalainen mies miehenö ja tämä haluaa työntää koko mitalta (19cm) pimpsaani?
      Kyllähän suomi-nappulalla kestää lykkiä, kun mitä ne on keskumäärin 13cm kokoisia - joskin täysin riittäviä, eli en aliarvioi. Miehelläni on rotuunsa liittyen vain liian iso!

    • äityliini10

      Me mieheni kanssa harrastettiin seksiä loppuun asti, mutta neuvolassa pakotti lopettamaan kun pää oli laskeutunut ja olin jo pehmonen sisältä..
      Ei mieheni mitään huomannu niinkun en minäkään.
      Mies oli päälläni ja kaikki mahollisemmat asennot..
      Onnea kokeilemaan ;)

      • Tähhhhhh??

        Siis sillä juopolla seisoo? Naiko se usein? Onko sillä millanen muna?


    • Torbjörnsson

      Oli kesäjuhlat kaverin mökillä ja siellä oli hyvä meininki. Minulla ei ollut ketään tyttöä matkassa ja ainoa vapaa oli raskaana oleva eronnut nainen. Illan mittaan tunsin vetoa tätä naista kohtaan ja niinhän siinä kävi, että yhdyntäänhän se lopulta päättyi. Täytyy myöntää, että parasta seksiä mitä olen koskaan kokenut. Nykyään olemme naimisissa ja lapsen onnelliset vanhemmat.

    • Mukavasti.toimi

      Jouduin vähän ennen synnytystä maksa-arvoseurannan vuoksi laitokselle. Mies tuli katsomaan ja rakastelimme sairaalan sängyssä.

    • Benitsar

      Olin nuori kaveri, noin 17v. Ja meillä kävi kodinhoitaja joka oli raskaana. Hän alkoi lähennellä minua ja kun en pahemmin ollut aikaisemmin ollut kenenkään kanssa, niin päädyimme sänkyyn. Kokemus oli todella huikea ja tulee useasti mieleeni. Tätä jatkui tämänkin jälkeen, kunnes tämä nainen joutui lopettamaan työnsä synnytyksen takia. Emme koskaan enää tavannet, mutta ihana muisto jäi.

    • Liliaanaz

      Ja höpön pöpön teidän jutut pohjaan menee ja kohtu ottaa vastaa joopa joo eipä ole teillä paljoakaan tietoa naisen anatomiasta kun tommosia kirjottelette,no se olikin mies joka kirjotteli.
      Mies se kun AINA lulee että se kyrpä yltää sinne naisen kohdun pohjaan saakka,VÄÄRIN se ei edes yllä kohdun suulle!
      Ei se lapsi ei ole pimpissä vaan kohdussa,sekin oli väärin,ehkä olis kannattanu lukea sitä ihmisenbiologiaa eikä lähetellä kirjelappuja kaverille tunnilla!

      • NäinMeillä

        No emätin ei niin pitkä ole etteikö siitin voisi sinne pohjalle saakka eli siis kohdun suulle ihan hyvin yltää jos miehellä ei ihan tappi ole. Sen pidemmälle se ei sitten kyllä mene koska se kohdunsuu on kiinni lukuunottamatta synnytystä.


    • pregnysex

      Minä kävin vieraissa koko vaimoni raskauden ajan. Viikolta 20 alkaen. Keskimäärin 3 kertaa viikossa tuli vierailtua kahden eri nuorehkon naisen luona. Ei mulla ole oikeastaan valittamista vaimoni raskausajan seksin suhteen. Hyvin toimi.

    • Anonyymi

      Rakastelkaa miehet naisianne ja pitäkää muutenkin hyvänä raskausaikana;)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe