MIHIN AMK:HON " HELPOIN " PÄÄSTÄ OPISKELEMAAN SAIRAANHOITAJAKSI?

sisarsininen

Olen koulutukseltani ylioppilas ja valmistumisestani on aikaa jo kauan koska lähdin lukion jälkeen tekemään töitä ja olen niitä kauan tehnytkin. Opiskelut siirtyivät ja siirtyivät ja nyt olen päättänyt melkein kolmikymppisenä että opiskelen itselleni sairaanhoitajan ammatin. Vaikka otsikko voisi muuta väittää niin minulla on suuri opiskelumotivaatio ja kyselenkin että minne ammattikorkeakouluun olisi " helpointa " päästä opiskelemaan sairaanhoitajaksi? Minulla ei ole lapsia eikä mikään pidättele minua nykyisellä asuinpaikkakunnallani joten minulla on siitä hyvä juttu että pystyn tarvittaessa muuttamaan uudelle paikkakunnalle opintojen perässä.
Yhteishaku alkaa heti maaliskuun alussa joten ajattelin vähän kysellä minne kannattaa hakea? Ajattelisin niin että esim. Jyväskylä/ Helsinki/ Turku / Tampere olisivat ainakin sellaisia paikkoja minne ei ihan heti pääse tai sanotaanko näin että sinne on varmaan niin paljon hakijoita että se ei välttämättä ole itselleni keskinkertaisella ylioppilastodistuksella realistista päästä välttämättä niin helposti kun haluan aloittaa tosissani opiskelut jo syksyllä 2012.
Kiitos jos joku vaivautuu vastailemaan =)

15

8878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TS
    • Kajaani on kiva

      Kajaanin amk voisi olla niitä helpoimpia

    • buiba

      Veikkaan, että Vaasan amkiin on myös helppo päästä, sen verran paljon aloituspaikkoja.

      • vcxvcxvxvcx

        Vaasaan oli insinööripuolelle jälkihakukin (en muista virallista nimeä) silloin kun minä sinne hain ja pääsin. Eli ei varsinaisessa haussa tullut ilmeisesti oppilasmäärä täyteen. Pääsin sisään ja opiskelin pari vuotta ja siirryin Tampereen ammattikorkeakouluun keskinkertaisin paperein (muista syistä kuin huonon opetuksen tms. takia).

        Itseasiassa Vaasassa oli erittäin hyvät puitteet. Opetus oli ihan ok ja yhteiset laboratoriotilat yliopiston kanssa, jossa myös ABB kouluttaa henkilökuntaansa (joten laitteet suhteellisen laadukkaat). Mielestäni ehdottomasti aliarvostettu koulu, koska Vaasassa on kokoonsa nähden kohtalaisen paljon teknisen alan yrityksiä.

        Ei kannata Vaasan ruotsinkielisyyttä pelätä. Kyllä siellä pärjää ihan hyvin suomenkielelläkin, mutta tuskin se haitaksi on jos ruotsiakin oppisi hieman puhumaan siellä asuessaan.


    • aimli713
    • blöökk

      Iisalmeen. Sinne pääsee ihan kaikki.

      • tul vaikka katsomaan

        Diakiin itään, länteen ja pohjoiseen. tilastot eivät kerro koko totuutta.


    • Henna-hoitaja

      Jos keskinkertainen yo-todistus on se mikä mietityttää, niin Lohjan Laureaan kutsutaan kaikki hakijat pääsykokeisiin. Se kannattaa laittaa ykkösvaihtoehdoksi.

      Jos käy niin ettei pisteet riitä Lohjalle, olet kuitenkin päässyt näyttämään osaamistasi pääsykokeissa ja pisteesi saattavat riittää jonnekin pohjoiseen tai pienelle paikkakunnalle. Kakkosvaihtoehdoiksi siis Iisalmi, Kemi jne. mihin on matalimmilla pisteillä päästy. Katso koulutusnetistä pisterajoja, linkki olikin jo tuolla yhdessä vastauksessa.

    • oma mielipide

      Ihan mihin vain, sairaanhoitajista on pulaa.
      Jos ei pääse, ei ole tarpeeksi pätevyyttä ko. alalle.

      • Toinen mielipide

        Hoitajista on pulaa, mutta hoitajien koulutuspaikkoja ei silti ole sen enempää kuin ennenkään. Siksi hoitajista on pulaa vielä viiden vuoden kuluttuakin.

        Kaikki pätevät hakijat eivät pääse opiskelemaan hoitajiksi, koska koulutspaikkoja ei ole tarpeeksi.


    • Mäsit

      Ei sillä ole väliä mihin pääsee helpoiten, oikeesti . Valitse paikkakunnan paras koulu Mä olen kuullut, että diakki on ihan perseestä, mukamas uskoainen ja ihan jeesustelua koko homma" Sinne mä en ainakaan hae. Jees.

      • Järvenpäästä kajahta

        Totta. Diak on mennyt alas viime vuoden opettajien irtisanomisten (parhaat) ja Fronterin jälkeen. Kaikki pitää yksin opiskella.


    • Enkuksi opiskelua

      Hae englanninkielisille linjoille, niistä voi sitten vaihtaa suomenkieliseen koulutukseen.

      • Kokemusta hausta

        Enlanninkieliseen sairaanhoitajakoulutukseen Lahteen oli hakijoita 2014 kevään yhteishaussa 390 joista 28 hyväksyttiin.Sisäänpääsyprosentti oli siis 7.Kun taas lääketieteelliseen hyväksyttin Suomessa keskimäärin 23% hakijoista vuonna 2014.Eli siis englanninkielisiin sairaanhoitajaopintoihin,joita on kahdeksassa AMK :ssa kaikkiin on tosi paljon hakijoita.Haku on kansainvälinen ja pääsykoe samaan aikaan kahdeksassa maassa joten on todella vaikeaa päästä sisään.Mutta onnea matkaan hakuun.


    • Anonyymi

      Xamk ehdottomasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4260
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4172
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      3946
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2787
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2495
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2088
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2084
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      193
      1986
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1639
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1432
    Aihe