Ave verso D4D hyytyy

jästi

Osaiskos joku kertoa mikä vaivaa aveani. VM-01 Avensis verso 2.0 D4D. Ostin pari vuotta sitten kyseisen auton, johon oli vaihdettu merkkiliikkeessä juuri uusi turbo (tojon alkuperäinen). Turbonvaihdon jälkeen ajettu n.40 000km. Nyt auto on alkanut välillä hyytymään. Ei anna ottaa kierroksia. Mittaristossa ei pala mikään valo, tai auto ei muuten oirehdi. Hyytyminen saattaa loppua ja auto palaa normaaliksi noin minuutin "sitkeän ajon" jälkeen. Joskus se ei palaa, vaan joutuu pysähtymään ja sammuttamaan auton ja käynnistämään uudelleen. Merkkiliikkeessä käytettyäni ongelmaa ei testerit näytä, ja ei ole sattunut juuri silloin hyytymään kun olemme huoltomiehen kanssa käyneet testiajolla. Tuskinpas voi olla turbossakaan vikaa kun kohtuu tuore kuitenkin tuo nykyinen.
Onko kellään ollut samoja probleemia?

82

16986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ile D-4D

      scv-venttiilit on tyyppivika, mikä oman epäilyni mukaan johtuu puutteellisesta naftasuotimesta. Antaa tällöin kyllä vikakoodia 78(8), mutta ei välttämättä. Toyotalla vaihtavat venttiilit ja vika ilmenee taas alle 100 tkm ajettuna.

      Vaihtoehtoinen korjaus on vaihtaa naftasuodatin ja laittaa kaksi purkkia Liqui Moly Diesel Purgea täyteen tankkiin ja ajella normaalisti tankki tyhjäksi. Ei tarvitse polkea kierroksia, kuten ennen savutestiä. Itselläni kokeilematta on täyttää suodatin raaàlla purgella ja antaa käydä tyhjäkäyntiä 10 min. Omassa kulkineessani vikavalo on nyt pysynyt poissa kohta vuoden tämän liotushoidon ansiosta. Oireena oli juuri hyytyminen ja tahmominen korkeilla kierroksilla. Tuntui kuin ei saanut polttoainetta.

      • jästi

        Ok. täytyy kokeilla tuota liqui moly diesel purgea. Naftasuodin kyllä vaihdettu. Tarkoitatko svc-venttiilillä mitä?, tai onko sama kuin EGR-venttiili?


      • ile D-4D
        jästi kirjoitti:

        Ok. täytyy kokeilla tuota liqui moly diesel purgea. Naftasuodin kyllä vaihdettu. Tarkoitatko svc-venttiilillä mitä?, tai onko sama kuin EGR-venttiili?

        ne venttiilit ovat korkeapainepumpun osia. Maksavat vaihdettuna reilu 500€, mutta testaa ensin liotus ja anna palaute toimiko. Itselläni ei yhden purkin liotus vielä auttanut, mutta toinen kerta ja kaksi purkkia tankissa jo tepsi.

        Scv-venttiilivika ilmenee herkemmin, jos polttoaine on kylmää, tankki tyhjä tai polttoainesuodattimella paljon ajettu, eli tilanteissa, joissa joutuu vähän kovemmin imemään ainetta. Täsmääkö kokemuksiisi?


      • jästi
        ile D-4D kirjoitti:

        ne venttiilit ovat korkeapainepumpun osia. Maksavat vaihdettuna reilu 500€, mutta testaa ensin liotus ja anna palaute toimiko. Itselläni ei yhden purkin liotus vielä auttanut, mutta toinen kerta ja kaksi purkkia tankissa jo tepsi.

        Scv-venttiilivika ilmenee herkemmin, jos polttoaine on kylmää, tankki tyhjä tai polttoainesuodattimella paljon ajettu, eli tilanteissa, joissa joutuu vähän kovemmin imemään ainetta. Täsmääkö kokemuksiisi?

        Ok. En ole pannut merkille mikä on ollut polttoainemäärä tankissa sillä hetkellä, mut alan seuraamaan, ja ensi tilassa tuota liuotusta ja vielä kerran suotimen vaihtoa tekemään. Kiitti sulle vinkeistä. pistän tänne tietoa miten auttaa. Eräs taksikuski ehdotti EGR-venttiilin ohitusta. Kuulemma takseissa samantyyppistä vikaa (joskin ei hyydy, mutta "nuhaisuutta" ja tehottomuutta) kun paljon seisottavat tyhjäkäynnillä.


      • ile D-4D
        jästi kirjoitti:

        Ok. En ole pannut merkille mikä on ollut polttoainemäärä tankissa sillä hetkellä, mut alan seuraamaan, ja ensi tilassa tuota liuotusta ja vielä kerran suotimen vaihtoa tekemään. Kiitti sulle vinkeistä. pistän tänne tietoa miten auttaa. Eräs taksikuski ehdotti EGR-venttiilin ohitusta. Kuulemma takseissa samantyyppistä vikaa (joskin ei hyydy, mutta "nuhaisuutta" ja tehottomuutta) kun paljon seisottavat tyhjäkäynnillä.

        Vanhemmissa on vesikiertoinen egr ja se kestää paljon paremmin tukkeutumatta kuin gen2 Ave ja uudemmat, joissa jäähdytystä/lämmitystä ei ole. Itse putsautin egr:n 400 tkm:in kohdalla. Arvoituksesksi jäi, oliko siellä mitään, mutta käyntiin ei juuri vaikutusta ollut. Ehkä alavääntö ainakin hetkeksi piristyi.

        Egr on siitä hyvä toimiessaan, että se nopeuttaa kylmänä lämpenemistä (juuri tämä vesikiertoinen) ja siten alentaa kulutusta. EGR tukittuna tietty saa olla huoleti, että uutta möhnää ei tukkeeksi kerry.

        Kesällä pahin nuhaisuuden aiheuttaja on kurasta tukkeutunut välijäähdytin. Ecu leikkaa tehoja, kun ahtoilman lämpötila nousee liian korkeaksi. No tästä ei ole kyse, jos nuhaisuus on ollut talvella, jolloin välijäähdytin on täysin turha.

        Ja vielä on katalysaattori, joka vanhemmiten muuttuu nokiloukuksi ja tukkeutuu. Jos autosi savuttaa kolmosella ja suuremmilla vaihteilla kiihdytettäessä ja turbo on uusittu, niin todennäköisesti pakopuoli ahdistaa.


      • TojoeiVaanOsaa

        Melkoista poppamiestouhua...


      • Enuskallakokwilla
        jästi kirjoitti:

        Ok. täytyy kokeilla tuota liqui moly diesel purgea. Naftasuodin kyllä vaihdettu. Tarkoitatko svc-venttiilillä mitä?, tai onko sama kuin EGR-venttiili?

        Omat kokemukset vähän heikkoja - vikojahan se ei korjaa ja kone ei välttämättä ole tukossa. Oma filosofia on että lisäaineita voi kokeilla sitten kun kone on muutenkin vaihtokypsä.


    • petri-x3

      Jästi. selviskö vika? Mulla Rav4 samaa vikaa,alkaa nykimään kun kierrokset 4000 ja savuuttaa melko paljon kun polkaisee. Mittaristoon tuli moottorin häiriövalo palamaan ja ilmoittaa tyhjennä polttoainesuodatin.

      • jästi

        Morjensta taas.
        Reilu 4kk ja n.35000 ajoa puhdistuksen jälkeen. Auto edelleen hyytyy silloin tällöin. Turbossa ei ole vikaa.(tämä todettu toyota huollossa) Suuttimia vaihdettu 2 kpl. Polttoainesuodattimia useita, osa PA-putkistosta, PA-pumppu(pirun kallista) hetken jo luulin että nyt loppui, mutta taas teki sen n. viikko sitten.

        500 km kesälomareissu ja lähes 10 kertaa kun ajat tienposkeen ja sammutat ja käynnistät uudelleen, niin huumori loppuu.

        Luovutan osaltani ja hyväksyn sen tosiasian, että loppu on tullut autolleni. Kestihän se kuitenkin kunnioitettavat 479 000 km. (tämä on jo reilusti yli toyotan tehtaan/maahantuojan odotuksen)

        Kaikki loppuu aikanaan. Nyt lähtee Ave vaihtoon. Suunnittelin laittavani Bensiini avensiksen vm 2011. 2.0 valvematic jospa se olis vähänkään luotettavampi


      • tojoveturi
        jästi kirjoitti:

        Morjensta taas.
        Reilu 4kk ja n.35000 ajoa puhdistuksen jälkeen. Auto edelleen hyytyy silloin tällöin. Turbossa ei ole vikaa.(tämä todettu toyota huollossa) Suuttimia vaihdettu 2 kpl. Polttoainesuodattimia useita, osa PA-putkistosta, PA-pumppu(pirun kallista) hetken jo luulin että nyt loppui, mutta taas teki sen n. viikko sitten.

        500 km kesälomareissu ja lähes 10 kertaa kun ajat tienposkeen ja sammutat ja käynnistät uudelleen, niin huumori loppuu.

        Luovutan osaltani ja hyväksyn sen tosiasian, että loppu on tullut autolleni. Kestihän se kuitenkin kunnioitettavat 479 000 km. (tämä on jo reilusti yli toyotan tehtaan/maahantuojan odotuksen)

        Kaikki loppuu aikanaan. Nyt lähtee Ave vaihtoon. Suunnittelin laittavani Bensiini avensiksen vm 2011. 2.0 valvematic jospa se olis vähänkään luotettavampi

        Saako noita (tukkeutuva katalysaattori, egr tms) puhdistumaan siten että rasittaa/kuormittaa konetta pitemmän ajanjakson esim. hinaamalla vaunua tms. esim. tunnin tai kaksi. Ainakin bensakoneesta palaa kaikki kököt pois kun luukuttaa pari tuntia as.vaunu perässä. Sen jälkeen kone kehrää kuin kissa.


      • ile D-4D
        tojoveturi kirjoitti:

        Saako noita (tukkeutuva katalysaattori, egr tms) puhdistumaan siten että rasittaa/kuormittaa konetta pitemmän ajanjakson esim. hinaamalla vaunua tms. esim. tunnin tai kaksi. Ainakin bensakoneesta palaa kaikki kököt pois kun luukuttaa pari tuntia as.vaunu perässä. Sen jälkeen kone kehrää kuin kissa.

        Jotain myönteistä luukuttamalla tapahtuu. Ainakin kytkin jämäköityy, kun pölyt lentävät kierrosten myötä, kenties turbon pakosiivet puhdistuvat ja männänrenkaista irtoaa piki. Pari kertaa huomannut Euroopan reissun jäljiltä tämän. Tulos vaan ei ole kovin pysyvä ja Tampereen reissu nopeudella 138 km/h ei riitä puhdistukseen, joten Suomen oloissa tarvitsee sen lisäkuorman.

        Mielestäni ainut keino pitää nykydieseli puhtaana, olisi suunnitella kaikki saastelaitteet niin, että niissä olisi nipat pudistusaineita varten, ja niitä tungettaisiin joka toisen öljynvaihtohuollon yhteydessä. Tarvittaessa osat irrottaen ja ultraäänellä tai toholla boostaten.

        Kevennyksenä omatoimihuolto englantilaiseen tapaan:

        http://www.youtube.com/watch?v=SjQRf46Ksu0

        Ja tässä paras bongaamani korjaamoversio kaverin itse rakentamilla laitteilla:

        http://www.youtube.com/watch?v=w4ABTo42tKA


      • voisko olla niin
        ile D-4D kirjoitti:

        Jotain myönteistä luukuttamalla tapahtuu. Ainakin kytkin jämäköityy, kun pölyt lentävät kierrosten myötä, kenties turbon pakosiivet puhdistuvat ja männänrenkaista irtoaa piki. Pari kertaa huomannut Euroopan reissun jäljiltä tämän. Tulos vaan ei ole kovin pysyvä ja Tampereen reissu nopeudella 138 km/h ei riitä puhdistukseen, joten Suomen oloissa tarvitsee sen lisäkuorman.

        Mielestäni ainut keino pitää nykydieseli puhtaana, olisi suunnitella kaikki saastelaitteet niin, että niissä olisi nipat pudistusaineita varten, ja niitä tungettaisiin joka toisen öljynvaihtohuollon yhteydessä. Tarvittaessa osat irrottaen ja ultraäänellä tai toholla boostaten.

        Kevennyksenä omatoimihuolto englantilaiseen tapaan:

        http://www.youtube.com/watch?v=SjQRf46Ksu0

        Ja tässä paras bongaamani korjaamoversio kaverin itse rakentamilla laitteilla:

        http://www.youtube.com/watch?v=w4ABTo42tKA

        Tai sitten voisi olla ihan niin, että Tojo ei osaa dieselkoneita tehdä!


      • Vaihdamerkkiä
        jästi kirjoitti:

        Morjensta taas.
        Reilu 4kk ja n.35000 ajoa puhdistuksen jälkeen. Auto edelleen hyytyy silloin tällöin. Turbossa ei ole vikaa.(tämä todettu toyota huollossa) Suuttimia vaihdettu 2 kpl. Polttoainesuodattimia useita, osa PA-putkistosta, PA-pumppu(pirun kallista) hetken jo luulin että nyt loppui, mutta taas teki sen n. viikko sitten.

        500 km kesälomareissu ja lähes 10 kertaa kun ajat tienposkeen ja sammutat ja käynnistät uudelleen, niin huumori loppuu.

        Luovutan osaltani ja hyväksyn sen tosiasian, että loppu on tullut autolleni. Kestihän se kuitenkin kunnioitettavat 479 000 km. (tämä on jo reilusti yli toyotan tehtaan/maahantuojan odotuksen)

        Kaikki loppuu aikanaan. Nyt lähtee Ave vaihtoon. Suunnittelin laittavani Bensiini avensiksen vm 2011. 2.0 valvematic jospa se olis vähänkään luotettavampi

        Toiset ei opi.

        Muut osaa kyllä tehdä toimivia dieseleitä.


    • egr scv

      egr scv....

    • putsaa

      scv yleisin vika

    • jokke56

      Minulla on Avensis Verso D4D.Autossa nykimisongelmaa suurilla kierroksilla koko ajan.Vikakoodi B1251.Herjaa,turboahdin,moottorintehostus- raja ylitetty.Turbo puhdistettu edellisen omistajan toimesta 40.tuhat.kilom.sitten ,EGR-venttiili puhdistettu juuri mutta edelleen häiriövalo syttyy sillointällöin.Vika korjaantuu virtaa pois käyttämällä.Kesällä ennen Norjan reissua vaihdoin noin 4000km:iä ajetun paksumman ilmansuodattimen tilalle ohuemman ilmansuodattimen ja toimi koko reissun moitteettomasti.Vika kuitenkin palasi taas ja polttoaineen kulutus noin 10 l sadalla on minusta aika suuri määrä.Onko kenelläkään muulla vastaavia kokemuksia näistä vioista tällaisessa autossa??

      • Kokemusta turbosta

        Kato keskustelu Avensis verso Apua


      • riusei syvä

        10l 100km??? Osta riussi!


    • ihmeainetta

      Dieselin lisäaine auttaa .
      Liuotushoitoa savuttamiseen ja tehon hävikkin.

    • Ajossaeikierräkunnol

      Jarrut hanikoi vastaan. Satulat jumissa, niin ei jaksa kiertää ajossa.

    • oih ja voih

      Taitaa olla D4D-kone laukeamassa. Sehän on surullisen yleistä. Niistä ei oikein pääse eroonkaan, kun kukaan ei noita huoli vaidossa, kun niiden kestävyysongelmat on jo kaikkien tiedossa...

      • D4D -rahanmenoa

        D4D pelissä tosiaan helposti jää musta pekka käteen...


      • Toyota_Corolla

        Toyotan D4D dieseleissä on kuitenkin paljon vähemmän ongelmia kuin Mersun, BMV, Pösön ja volkkarin dieseleissä. Lienee kuitenkin paras diesel tällä hetkellä. Niissä viat on ollut melko harvinaisia.


      • Omaaluokkaansa
        Toyota_Corolla kirjoitti:

        Toyotan D4D dieseleissä on kuitenkin paljon vähemmän ongelmia kuin Mersun, BMV, Pösön ja volkkarin dieseleissä. Lienee kuitenkin paras diesel tällä hetkellä. Niissä viat on ollut melko harvinaisia.

        Ootko tosissaan, nli mainitut on ihan ongel.attomia tojoon verrattuna. D4D on tosiaan surullinen tapaus.


      • TeroHikoileeTaas
        Toyota_Corolla kirjoitti:

        Toyotan D4D dieseleissä on kuitenkin paljon vähemmän ongelmia kuin Mersun, BMV, Pösön ja volkkarin dieseleissä. Lienee kuitenkin paras diesel tällä hetkellä. Niissä viat on ollut melko harvinaisia.

        "Toyotan D4D dieseleissä on kuitenkin paljon vähemmän ongelmia kuin..."

        Saahan sitä Tero unelmoida.


      • Takaisinkutsijariitää
        Toyota_Corolla kirjoitti:

        Toyotan D4D dieseleissä on kuitenkin paljon vähemmän ongelmia kuin Mersun, BMV, Pösön ja volkkarin dieseleissä. Lienee kuitenkin paras diesel tällä hetkellä. Niissä viat on ollut melko harvinaisia.

        Joopa joo, takaisinkutsu tälläkin hetkellä USA:ssä ja tulossa Suomeen. Tai siis useampikin ehkä, mutta juuri tuohon nykimiseen liittyen.


      • Toyota-palstan
        Takaisinkutsijariitää kirjoitti:

        Joopa joo, takaisinkutsu tälläkin hetkellä USA:ssä ja tulossa Suomeen. Tai siis useampikin ehkä, mutta juuri tuohon nykimiseen liittyen.

        trollipojulla ei meinaa vuorokaudessa tunnit enää riittää. Aloitti eilen 01.01 klo 5.11 trollauksensa ja oli linjoilla vielä tänä aamuna klo 2.46. Kahden tunnin yöunilla ei jaksa sitkeinkään skitsofreenikko kovin kauaa. Trollipojun romahdus on siis tulossa.


    • taisto08

      mistäs tuota saa ostaa Liqui Moly Diesel Purgea

      • ile D-4D

        Autotarvikeliikkeistä, esim. Motonetista. Itse laitan aina suodattimeen vaihdon yhteydessä. Loput tankkiin. Puoli vuotta olen ajellut Pro Dieselillä, aika näyttää käykö liotushoito tarpeettomaksi.


    • taisto08

      Voisko joku auttaa olen vaihtanut suuttimen ja nokka-akselin tunnistimen ja puistattanut egr-venttiilit silti vika vaan ilmenee heittää lämpimänä moottorin vika valon päälle jos kierrokset laskee alle 1300 mutta matka ajossa ei ole hämminkiä jä lämpimänä starttaa pitkään mikä voisi enään olla vikana?

      • Vesamek

        Just aukaisin yhden d4d moottorin öljypohjan. Ja öljysiivilä aivan tukossa. Ei antanut kierroksia ja moottori saattoi sammua kesken ajon.


    • auto5

      ei mitään vikaa,eihän tojotassa vikaa ole;)

    • paskan myivät

      490tkm ajettu d4d avensis hyytyy syttyy häiriövalo ,kun sammuttaa moottorin ja starttaa uudelleen niin sen jälkeen toimii moitteettomasti suodattimia vaihdettu polttoaine vaihdettu turbo vaihdettu erg venttiili putsattu,,ilmamassamittari vaihdettu,,,ja eikun valo tulee aika ajoin ,,,ja kohta auto vaihdettu,,,,,v....u kun toyotakaan ei ole enää auto,,,,,,,,,niikuin ennen,,,

      • poropeukalo

        Omistan vm-02 olevan Avensis Verso turbo diesel. Kilometrejä jo 530 tuhatta. Tyyppivikana on, että suihkujen juuressa olevat tiivisteprikat alkavat vuotamaan ja syntyy karstoittumista moottoriin. Moottoritilan alla oleva sihti menee tukkoon, joka voi särkeä moottorin. Koska tässä vaiheessa ajokilometrejä on paljon, voi tiivisteiden vaihtotyö tuottaa yllätyksen, kun karstainen osa ei irtoa. Helpompi on vaan puhdistaa se tukkeutunut öljysihti sieltä alhaalta, ja tarkistaa jatkossa, että tämä sihti siis ei mene tukkoon. Kun turbo alkaa ns. ontua, eli nykii ja syttyy häiriövalo, ovat todennäköisesti turbon siivekkeet jotenkin vioittuneet tai eivät vaan toimi kunnolla. Näin minulle ovat ammattilaiset kertoneet.


      • Anonyymi
        poropeukalo kirjoitti:

        Omistan vm-02 olevan Avensis Verso turbo diesel. Kilometrejä jo 530 tuhatta. Tyyppivikana on, että suihkujen juuressa olevat tiivisteprikat alkavat vuotamaan ja syntyy karstoittumista moottoriin. Moottoritilan alla oleva sihti menee tukkoon, joka voi särkeä moottorin. Koska tässä vaiheessa ajokilometrejä on paljon, voi tiivisteiden vaihtotyö tuottaa yllätyksen, kun karstainen osa ei irtoa. Helpompi on vaan puhdistaa se tukkeutunut öljysihti sieltä alhaalta, ja tarkistaa jatkossa, että tämä sihti siis ei mene tukkoon. Kun turbo alkaa ns. ontua, eli nykii ja syttyy häiriövalo, ovat todennäköisesti turbon siivekkeet jotenkin vioittuneet tai eivät vaan toimi kunnolla. Näin minulle ovat ammattilaiset kertoneet.

        Mitä tarkalleen tarkoitat mootoritilan alla olevalla sihdillä t Toyota


    • P e n t t i

      Kauheeta luettavaa.
      Mutta onhan se mahtavaa että Tojon luotettavuus on 100 % aina korjausten välillä.
      Katsastushuollosta katsastukseen ajaessa on varmaan aina se jännityksen paikka, että kestääkö kasassa.

      • loistavasti pelaa

        Joskus voi olla tiheempikin korjausväli tosiaan, mutta korjausten jälkeen pelaa kuin Fukushiman vessa.


      • ubyo54mlmvre
        loistavasti pelaa kirjoitti:

        Joskus voi olla tiheempikin korjausväli tosiaan, mutta korjausten jälkeen pelaa kuin Fukushiman vessa.

        On se vaan siunattua, että korjausten jälkeen pelaa.


      • laatuaVainLaskutuksessa
        ubyo54mlmvre kirjoitti:

        On se vaan siunattua, että korjausten jälkeen pelaa.

        Ei vaan korjauksen jälkeen aina pelaa kuin laskutus. Muutamalla dieselillä ajanut ja Ihmettelen että noi tojoteinit jaksaa irviä Volkkarin ja peukkarin dieseleille - ei Tämä ainakaan parempi ole. Toista kertaa joulun jälkeen otin vara-auton alle.


    • tojota1

      meikäläisen rav4 2,0 D4D:ssä myös kiihdytyksissä nykimistä ja moottorihäiriön valon syttymistä, mutta ongelmat ilmenevät aina vain 2000-2500 kierrosten välillä. 2500 kierroksista ylöspäin kaasua saa kyllä polkea ihan huolettomasti. 3 kertaa olen käyttänyt merkkihuollossa mutta mitään vikaa ei ole löytynyt. ilmamassamittari vaihdettu ja erg-venttiili puhdistettu.

      • Toyota d4d hyytyy

        Itellä oli toyotan kans samoja oireita. Merkiiliikkeen testeri ei löytänyt vikaa, kokeilin kaikenlaista ja kun sitten otin korkeapainepumpusta ventiilin irti ja vedin akulta johdot ja napsuttelin sitä (napsu samallalilla vaikka vaihtoi virran ja maajohdon ventiililissä ristiin) ja vähän ilmalla puhdistelin sitä niin on sen jälkeen toiminu jo 3 kuukautta moitteita. Ventiili oli se jonka johdot kun irrotta niin auto käynnistyy ei sitä venttiiliä mistä johdot irrotettua auto ei käynnisty. Kanntaa koittaa elvyttää sitä ilman venttiilin irrotusta, ottaa akulta johdon pätkillä virtaa ja maata ja napsuttellee sitä venttiiliä ja johtoliitin takas ni johan ruppee toimimaan.


    • kummat koneet

      niiettä bensakoneet toivottomia kierroskoneita. ja tiisselit ei tahtois kiertää olleskaan.

    • D4d

      Sama vika! Todella vaarallinen tilanne sattui ohitustilanteessa, kun alkoi lyömään kierroksia alas, vaikka kaasu oli pohjassa.

    • huokeaaruostetta
    • megis2
    • D4D

      Itellä Corolla Verso D4D-05, sammui kun kytkimen polkas pohjaan esim. risteyksessä. Laitoin Pro-Tecin CommonRail Rail Diiseli putsaus aineen, joka voitele hyvin. Homma korjautui joksikin aikaa eli voitelun puute oli. Pro-Tecillä on todettu muitakin toimivia aineita.

    • P.e.n.t.t.i

      Kannattaa viedä pyytää tojotalta takaisinkutsua niin selvittävät ja korjaavat ongelman.

    • Tojotrollieitunnustais

      Tämähän kuulostaa ihan voittajapirssiltä. Aika paljon vikaa. Toki kilometritkin ihan kunnioitettava.

    • TeroTietäväinen

      Vanhemmissa tojo diisseleissä kun tehot alkaa häviämään voi käyttää urea toimintaa, eli pippeli tankkaus putkeen ja anna liristä. Jo litra kusta naftan seassa tekee ihmeitä

    • Irtivaanniinpelaa

      Muistan että jonkun tukkeutuvan suodattimen voi jättää kokonaan pois huollon yhteydessä, mikähän suodatin se olisi ollut? Niitähän tartyee vain katsastuksessa.

      • KiähKiähKiäh

        Joo ne onki tehtaalla laittanut vähän ylimääräsiä osia, että tee se itse miehelle jää koriin remontin jäljiltä osia, mitä itseasiassa ei tarvitakkaan.


      • DSGsanoPoks

        Tarkoittanee DPF filsua...


    • Ei_ole_Toyotassa_laatua

      Aika paljon vikoja 500 000 km ajetuissa autoissa, joiden vaihtoarvo voi olla 1000 euron luokkaa. Hintaa ihmettelee, kun parhaimmillaan rahalla saa kahdesta kolmeen 200 000 km tai alle ajettua Fiat Bravaa.

      Yleensä autot kestävät vikaantumatta, mutta Toyotaan vakavat viat tuntuvat kasaantuvan. Ei ole ihme, ettei yrityksillä ole varaa ajaa noilla autoilla.

      • tasalaatu

        Tohjo laatu on erittäin tasaista, kun D4D pommikoneet poksahtelee, kerta toisensa jälkeen, alle 200 tkm lukemin. Ei tule pienintäkään yllätystä käytetyn tohjon ostajalle - jos moottori on vaihdettu 120 tkm kohdalla, niin sama on taas edessä 240 tkm kohdalla ;-D


    • rollipojutoyotapalsta

      rolli pojuntunnistaapihetikirjotuksesta.

      • normi_tero

        Kolmekymppinen tojoteroko se sieltä Vantaan kerrostaloslummista taas avautuu. Näitkö taas märkiä unia mopoista vai tojoista (se ja sama?) vai peräti yh-äitisi tisseistä? Oletko jo saanut peruskoulun oppimäärän suoritettua?


    • Vaihtoon

      No se, että turbo on vaihdettu viimeksi 40tkm sitten ei tietenkään sulje pois sitä vaihtoehtoa että se olisi hajonnut uudestaan. Toinen murheenkryyni noissa on se kansi ja sitten on vielä kaikki muu. Siitä vaan pajalle työntelemään. Ja muista ensi kerralla autoa valitessasi että tojo on laadukas vain terojen mielissä.

      • fdfdafda

        Toyotaa mustaava trollipoju on näköjään mennyt vappuna sekaisin yh-äipän tekemästä simasta kun vastailee omiin juttuihinsa vuodelta 1012.


    • Riittääjo

      Eiköhän tämä vuoden 2012 auto ole jo kunnossa ja käsitelty yli neljän vuoden aikana riittävästi. Olisiko tässä vuosien välillä jossakin muussakin Toyotassa ollut vikaa. Jos ei, niin jätetään tähän.

    • selvisi

      Minulla oli scv-venttiili. Oireet samat. Eli ei suostunut ottamaan normaalisti kierroksia. Jotenkin tukkoisen tuntoinen.

    • Tejetooro

      Veikkaus. EGR-venttiili, MAP-anturi. Ilmamassamittari.

    • Setavallinentarina

      Veikkaus: kaveri on jo siirtynyt länsiautoihin ja myynyt Aven jollekin Terolle hirmuhintaan. Tero on täällä tähän asti kuola roiskuen selittänyt Tojon laadun ylivertaisuutta, mutta nyt on pitänyt irtisanoa liittymä ja myydä tietokone ja se kuuluisa Rais. Tero on oppinut raskaimman kautta.

    • D4Dpoks

      Oisikohan kansi mennyt?

      • tiivisteen_vaihto

        Eihän niistä mene kuin kannentiiviste! Korjauskin on helppo - moottori vaihtoon.


      • Helikatti
        tiivisteen_vaihto kirjoitti:

        Eihän niistä mene kuin kannentiiviste! Korjauskin on helppo - moottori vaihtoon.

        Eikö Helikoililla ja sikakitillä saa korjattua?


      • yxMurheWähemmän
        Helikatti kirjoitti:

        Eikö Helikoililla ja sikakitillä saa korjattua?

        En ole kokeillut mutta arvaan, että jäähdytysjärjestelmän täyttäminen sikakitillä vähentää nestevuotoja selvästi.


      • etteiMitäTahansa
        yxMurheWähemmän kirjoitti:

        En ole kokeillut mutta arvaan, että jäähdytysjärjestelmän täyttäminen sikakitillä vähentää nestevuotoja selvästi.

        Mutta pidä siinä se raja, ettet jäähdytysjärjestelmään mitään helicoileja tuuppaa. Jossain se raja. Vaikka neuvottaisiinkin.


      • äijämitalla
        etteiMitäTahansa kirjoitti:

        Mutta pidä siinä se raja, ettet jäähdytysjärjestelmään mitään helicoileja tuuppaa. Jossain se raja. Vaikka neuvottaisiinkin.

        ei mitää sikakittejä sun helikoileja

        tojotapapan ikineuvon mukaan vaan järvivettä runsaasa annostuksena niin pysyy ja paranoo


    • Käyammattilaisillekin

      Taksi nyki. Kuski ihmetteli. Auto oli menossa vaihtoon,ei kertonut mikä tilalle. Tietty jos kaupungissa ajaa paljon.

    • apua989

      Omassa 04 avensiksessä sammuu ellei pidä kierroksia korkealla kesken ajon, polttoainesuodatin vaihdettu 2x jo parin tonnin välillä jolloin pelittää taas hetken. Dieselsuodattimen sisältä tuleva polttoaine mustia hileitä täynnä.. Onko ideoita?
      400,000km ajettu

      • Huonoksi_on_menny

        Mulla 2003 Verso D4D, ajettu vasta 497 000km. Rupes jo viime vuonna joskus perhana pätkimään ja vikavalo syttyi. Korjaantui itsekseen jollain polttoaineen sekaan lorautettavalla liotusliemellä. Mutta nyt alkoi uudestaan, ja tehot hukkuu pitemmäksikin aikaa.
        No merkkiliikkeen analyysi on OBD-koodi P0627 eli likimain "polttoaineen ohjauspiirin katkos".
        Vittaa SCV-venttiiliin tai siihen liittyvään johdotukseen. Korjauksena tarjoavat dieselpumpun vaihtoa. Ei oikein kiinnosta laittaa niin paljon rahaa vanhaan koslaan, varsinkin kun vika voi olla mottoorinohjausyksikönkin puolella piuhoissa.

        Välillä potkii ihan hyvin, eli turboviasta ei kannata puhua.
        Punasen SCV-venttiilin vaihdoin ite, kun sellaisen sain ilman pumppua hankituksi ihmeen kaupalla.
        Mutta vaikutti kaks viikkoa, ja sitten häröily tuli taas.

        Huonoksi on mennyt nää vehkeet, kun ei puolta miljoonaa km saa tauluun ilman häiriötä.
        No nyt nää hommat varmaan korjaantuu, kun tulee Baijerilaisen MoottoriWerstaan koneet Tojoihinkin.

        Toivottavasti valot ei kuitenkin palaa sen jälkeen. Kuka sitä nykyään tietää, vaikka johtosarjat tulis silti samoista tehtaista!!!

        Taidan vaihtaa korealaiseen. Ne eivät vielä oo kusettaneet mua.


      • Huono_tullut_paremmaksi

        Sama Verso 2003, nyt 504 000 ajettu, ja pelaa loistavasti: vaihdoin sen toisenkin (vihreän) SCV-venttiilin itse, ja on siitä lähtien toiminut 4000 km häiriöttä.

        Vaihtohomma oli helppo, kunhan puhtaudessa on huolellinen. Osankin sain Denson maahantuojalta reilulla 200 eur. On kyllä aikas suolainen kilohinta tuollaisesta tupakansytyttimen kokoisesta mokkulasta, mutta ei siis tarvi koko pumppua ostella ja vaihdella.


      • jaseLentääkin
        Huono_tullut_paremmaksi kirjoitti:

        Sama Verso 2003, nyt 504 000 ajettu, ja pelaa loistavasti: vaihdoin sen toisenkin (vihreän) SCV-venttiilin itse, ja on siitä lähtien toiminut 4000 km häiriöttä.

        Vaihtohomma oli helppo, kunhan puhtaudessa on huolellinen. Osankin sain Denson maahantuojalta reilulla 200 eur. On kyllä aikas suolainen kilohinta tuollaisesta tupakansytyttimen kokoisesta mokkulasta, mutta ei siis tarvi koko pumppua ostella ja vaihdella.

        "Sama Verso 2003, nyt 504 000 ajettu"

        Luultavasti saat sillä ajettua miljoonan, kaksikin. Käymättä edes sen hytissä.


      • Ärkkyä
        jaseLentääkin kirjoitti:

        "Sama Verso 2003, nyt 504 000 ajettu"

        Luultavasti saat sillä ajettua miljoonan, kaksikin. Käymättä edes sen hytissä.

        Mukavaa kun on näin positiivisesti asiaan suhtautuvia ja tulevaisuuteen myönteisesti katsovia palstalaisia :D


    • paras.pysyä.kaukana

      Jaa että Tojoissa ei koskaan mitään vikaa???

      • Luonnettajaominaisuuksia

        Juu ei. Ominaisuus. Ruoste ja dieselin hajoaminen, ne on ominaisuuksia.


    • Anonyymi

      Nippusiteellä saa korjattua toitsun!

    • Anonyymi

      Ittellä ave 2008 2,0 4d4 maltillisesti piristetty 156hp 390nm.Toimii ja ajettu 350tkm,kulutus 5-5,5 kesät talvet.

      • Anonyymi

        Isällä on ave 98 1,8 bensa ajettu 505tkm kynnyskotelot on hitsattu,eipä juuri muuta


      • Anonyymi

        Edellinen auto oli bmw 530 e39 ,olihan se parempi auto ajaa,mutta pirun kallis ylläpitää.Ajelin sillä 8 vuotta 290tkm.Kaikkinensa mulla on km varmaan 700-800tkm


    • Anonyymi

      Nyt puhutaan BMW ja Toyotasta

    • Anonyymi

      Puhukaa Skodasta niitten sivuulla ei täälä

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1017
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe