CRV tuulilasin pesunestesäilö&pumppu

hajoaa helposti

2007 mallista alkaen sijoitettu o.etukulmaan ja alas. Mitätön kosketus puskurilla hankeen pysäköidessä ja säiliöstä vedet alle. Puskurissa ei mitään jälkiä mutta on hieman ilmeisesti joustanut. Meni moottori/pumppu rikki. Oma moka ei siinä mitään, mutta aivan käsittämättömän heppoista kamaa ja heikkoa suunnittelua!

Googlesta löytyy lisää tästä hyvin heppoisesta virityksestä! Kannattaa varoa tätä suunnittelun kukkasta ja tosiaan pysyä loitolla parkkipaikkojen kinoksista. Tuolla ameriikaan maalla näitä korjaavat takuuseen "goodwillinä" mutta ei suomessa. Rakennetta on ilmeisesti muutettu faceliftin yhteydessä.

Need help with washer reservoir leak on a 2007 ! - CR-V Owners Clubwww.crvownersclub.com/.../5264-need-help-washe...


http://www.motobild.com/honda/2009-honda-cr-v-windshield-washer-pump-does-not-work.html

12

4283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elegance -08

      Sama homma oli itsellä vuosi sitten talvella pohjoisen reissulla. Oli paluumatka pk-seudulle aika tuskaa, kun kura lensi ja tuulilasille ei tullut vettä. Hiukan onneksi lampunpesimistä roiski lasillekin. En itse havainnut mitään osumaa tms. mutta Veholla totesivat pumpun haljenneen, koska puskuri painautunut taakse. Siinä on jokin "rauta" tms terävä rakenne, mikä halkaisee pumpun, kun puskurin oikea etukulma painuu vähänkin sisään. Puskurissa itsessään ei näkynyt juuri mitään, pientä naarmua lukuunottamatta.

      Veikkaan, että näitä on sattunut enemmänkin ja mielestäni tuo on selkeä suunnitteluvirhe "citymaasturissa". Moni vie huoltoon, että ei pissapoika toimi ja sanotaan pumpun olevan rikki.

    • FIS25

      Myös minulle on tainnut käydä sama juttu. Pumpun moottori pitää kyllä ääntä, mutta vettä ei tule. Kun säiliöön kaataa vettä se valuu maahan noroina saman tien.

      Onko tietoa missä kannattaa korjata ja paljonko maksaa?

    • Elegance -08

      Itse korjautin vuosi sitten Veholla, kun oli pakko saada nopeasti kuntoon. Muistaakseni uusi pumppu asennettuna oli reilu 150 ekua ja sellanen tunnin homma. Etupyörä pois ja kurakaari irti niin pääsee käsiksi. Mutta tuossa voi olla mennyt itse säiliökin rikki, jos pumppu pitää ääntä? Toisaalta etuvaloille on oma pumppu ja se saattaa hurista, vaikka vettä ei tulekaan. Tietää vasta, kun avaa.

      Varmaan jostain pikkupajalta saisi halvemmalla mutta löytyykö tarvittava osa sitten suoraan hyllystä jne.

    • HO asentaja

      Pumppu ei tarvitse uusia, vaan liitos pettää pumpulta lähtevän taka-iskuventtiilin kohdalta, helpoin korjaus on käyttää kuumaliimaa ja katsoa ettei käytä pissa poikaa kun suuttimet ovat jäässä....

      • Acco-09 diisel

        Kyllä oli pumppu ainakin itsellä halki! Siinä ei kuumaliimat auta.
        Tämä sama vika/ominaisuus on myös Accordissa, kuten itselläni. Siinä se on vielä pahemmassa paikassa, kuin Crv:ssä. Mutta todella surkeaa suunnittelua Hondalta.


    • Muuripusu

      Minulla v.2009 CRV:ssä sama juttu. Pieni pusu etu oikealla helmalla muuriin josta jäi pienet naarmut ja hajonnut pumppu mitä kautta nesteet valui ulos. On tosiaan käsittämätön suunnittelun kukkanen. Koitin liimata mutta asennus on sen verran hankalaa ilman puskurin irroitusta että hajoaa taas asennettaessa.

      • Hondassa

        ei toimi oikeen mikään.


    • Kumiseva tynnyri

      Nimimerkki Hondassan itsetilitys ihailtavaa ja ei muuta kuin voimia vain sinne tyhjyyteen.

      • Slerssiä

        vaan poskees homo ni kumina loppuu... ;)


    • adfafdaf

      Vanha ketju, mutta sama täällä! Pieni pusu hankeen ja vedet pihalle. Itse yrittänyt selvitellä, miten tuon homman nyt saisi selvitettyä, mutta täytynee viedä pajalle. Kyllä ottaa päähän tällainen!

    • Nomikäpätässä

      Lainataan edelleen vanhaa ketjua. Mulla -04 crv ja ilmeisesti myös pumppu rikki. Valoille tulee vettä, tuulilasille ei. Ilmeisesti eturengas ja kurakaari pois tässäkin mallissa jotta pääsee käsiksi, vai onko jollakin parempaa tietoa asiasta?

    • Vaihdanforesteriin

      Ja lainataanpa vanhaa ketjua edelleen, elikkä -07 CR-V:llä tuli pieni oikean etukulman kopsaus lumipenkkaan ja lasinpesunesteet valuu pihalle. Ihan uskomaton tekele näinkin suositussa ja luotettavan maineen omaavassa autossa. Tarkoitus oli joka tapauksessa käyttää pajalla tutkittavana onko mitään rikki, vaan vähän jo kerkisin toivoa että pintanaarmulla olisi selvitty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1254
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1082
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      867
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      751
    Aihe