koiran kuljetus

susirajallaaa

En tiennyt mistä kyselisin, niin kysyn täältä.
Olen hankkimassa toista koiraa ja etelä-suomessa olisikin sellaisia sopivia, mutta itse asun itäsuomessa ja en pysty koiraa hakemaan. Pystyykö koiran lähettämään esim. linja-auton tai junan mukana?
Olisiko jollakin tietoa asiasta, neovokaa Kiitos.

11

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voipyhäsylvitaas

      Miten niin et pysty hakemaan ?
      Ihan oman itsesi ja tulevan ( mahdolisen pennun) kannalta olisi ehdottomasti TÄRKEÄTÄ että käyt itse paikan päällä. Ensin siis tutustumassa pentueeseen, kasvattajaan ja pentuihin. Ja toisella kerralla hakemassa.

      Vai ajattellitkos ostaa sian säkissä? näkemättä sitä ensin.

      Ja tuohon toiseen, että ei pysty. Elävällä eläimellä tulee olla saattaja mukana.

      Kannattaa harkita vielä kerran, koska tuo liikkuminen on jo nuin vaikeeta ja tiedot olemattomat.

      Ethän tue pentutehtailua.

      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Joopa jos ihan välttämättä haluat tietää miksi en pysty itse hakemaan. Niin kerron ettei tarvitse ihan tyhmänä pitää ja haukkua. Ihan oma sairauteni takia. Asun maalla ja täällä pystyn liikkumaan koirien kanssa. Minulla on nytkin koira ja on ollut aina koira tai kaksi. Ja olen koirani hyvin hoitanut ja tulen hoitamaan.
        Kun hankin kkoiran hankin yleensä sellaisen josta joku joutuu luopumaan sairauden tai muun syyn takia. Eli anna sille mahdollisuuden, en kannata mitään pentutehtailua.
        Mielestäni koira on erittäin hyvä kaveri fyysisesti sairaalle ihmiselle. Toivottavasti et itse sitä joudu ( sairautta) kokemaan, että voit vapaasti haukkua toisia, ei kaikilla ole niin hyvin kun ehkä sinulla on. Alennu pikkusen pilvilinnastasi.

        Ihan asiallisesti kysyin että onko tälläinen kuljetus mahdollista?


      • kumipyörä
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Joopa jos ihan välttämättä haluat tietää miksi en pysty itse hakemaan. Niin kerron ettei tarvitse ihan tyhmänä pitää ja haukkua. Ihan oma sairauteni takia. Asun maalla ja täällä pystyn liikkumaan koirien kanssa. Minulla on nytkin koira ja on ollut aina koira tai kaksi. Ja olen koirani hyvin hoitanut ja tulen hoitamaan.
        Kun hankin kkoiran hankin yleensä sellaisen josta joku joutuu luopumaan sairauden tai muun syyn takia. Eli anna sille mahdollisuuden, en kannata mitään pentutehtailua.
        Mielestäni koira on erittäin hyvä kaveri fyysisesti sairaalle ihmiselle. Toivottavasti et itse sitä joudu ( sairautta) kokemaan, että voit vapaasti haukkua toisia, ei kaikilla ole niin hyvin kun ehkä sinulla on. Alennu pikkusen pilvilinnastasi.

        Ihan asiallisesti kysyin että onko tälläinen kuljetus mahdollista?

        missä päin itä-suomea olet


      • voipyhäsylviedelleen
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Joopa jos ihan välttämättä haluat tietää miksi en pysty itse hakemaan. Niin kerron ettei tarvitse ihan tyhmänä pitää ja haukkua. Ihan oma sairauteni takia. Asun maalla ja täällä pystyn liikkumaan koirien kanssa. Minulla on nytkin koira ja on ollut aina koira tai kaksi. Ja olen koirani hyvin hoitanut ja tulen hoitamaan.
        Kun hankin kkoiran hankin yleensä sellaisen josta joku joutuu luopumaan sairauden tai muun syyn takia. Eli anna sille mahdollisuuden, en kannata mitään pentutehtailua.
        Mielestäni koira on erittäin hyvä kaveri fyysisesti sairaalle ihmiselle. Toivottavasti et itse sitä joudu ( sairautta) kokemaan, että voit vapaasti haukkua toisia, ei kaikilla ole niin hyvin kun ehkä sinulla on. Alennu pikkusen pilvilinnastasi.

        Ihan asiallisesti kysyin että onko tälläinen kuljetus mahdollista?

        Et sitten jaksanut / osannut lukea vastausta loppuun asti ;((

        Vai ajattellitkos ostaa sian säkissä? näkemättä sitä ensin.

        Ja tuohon toiseen, että ei pysty. Elävällä eläimellä tulee olla saattaja mukana.

        Kannattaa harkita vielä kerran, koska tuo liikkuminen on jo nuin vaikeeta ja tiedot olemattomat.

        Ethän tue pentutehtailua.

        Vai oletko jossain nähnyt bussikuskien / konduktöörien taluttelevan koiria .........*LOL*LOL*


    • 18+19

      Minun muistaakseni VR:n sivulla lukee, ettei koira saa matkustaa yksin, että tällä pitää olla aina ''saattaja''. Enkä usko, että linja-autossakaan saisi.

      Onko sinulla tuttavia, jotka voisivat tämän tehdä puolestasi??

      Itselleni ei kyllä tule mitään keinoa mieleen, miten koiran saisi kuljetettua ellei sillä ole ''saattajaa'' mukana

    • taxit ajelee

      Mitä tollasta kyselet, ellei sulla ole kavereita, joita voiit pyytää apuun, niin TAXI t kuljettaa mitä vaan, kunhan on vara maksaa. Joten, ei hätää .

    • ihmettelee_kin*

      Saanko kysyä, miten hoidat koirasi eläinlääkäriin kun on tarvetta.? Joskus se lääkärikäynti voi tulla akuuttisesti äkkiä eteen, miten silloin toimit ? Mistä saat kuljetusapua koiran viemiseksi eläinlääkäriin. ? mielenkiintoista .

    • järki hojohojo

      Toivotttavasti kukaan ei anna koiraansa sellaiselle, joka ei pysty liikkumaan. Elikkäs tyypille, joka ei pysty edes koiran perus-ulkoilutuksesta huolehtimaan. :

      • 18+19

        onhan liikuntarajoitteisilla myös avustajakoiria.. kieltäisitkö nekin??
        En näe eroa miksi ei voi olla liikuntarajoitteisella, oli se miten pahalaatuinen tai hyvälaatuinen tahansa (sanon näin kun en tiedä aloittajan tilannetta miten voi liikkua oikeasti), myös lemmikkikoiraa, koska avustajakoira saa ihan samallail sitä liikuntaa kuin normi lemmikkikoira..
        Ja kerta maalla asuu, niin en myöskään sen takia näe minkäänlaista estettä koiran ottamiseen. Siellähän on tilaa temmeltää niin paljon kuin sielu sietää.

        Ja jos tulee tilanne että pitää viedä eläinlääkärille, niin onhan todellakin ne taxit keksitty.. ja tuleehan eläinlääkäri myös kotona käymään pyydättessä, jos on valmis extraa maksamaan.


    • Kylläkyllä345566

      Koira on hyvä liikuntarajoitteisille todella! Samoin mielenterveyskuntoutukseen. Monet masennusta tutkineet suosittavat koiraa lemmikiksi. Koira on myös läääke ja voi muodostua hybin tärkeäksi toipumisen kannalta, siis akuuttivaiheen jälkeen. Moni sairas hoitaa lemmikkiään todennäköisesti paremmin kuin terve jos elämäniloa on ja on sinut sairauden kanssa. Sairastunut myös usein arvostaa elämää aivan eri tavalla kuin ihminen joka ei ole ikinä sairautta kokenut. Joten voi olla että sairas pystyy tarjoamaan monella tavalla lemmikilleen enemmän. Varmasti upea juttu ja onnistuu mikäli nyt ihan pyörätuolissa istu vaikka silloinkin onnistuisi jos perheessä on myös joku toinen joka hoitaa lääkärikäynnit ym. Ja on vaikka oma piha. Terveellinen lemmikki voi monesti olla lopuin kaiken rasite jonka kanssa käydään pihalla työpäivän jälkeen. Näkyy koirien ongelmakäyttäytymisenä jne. Vaikka olisi pyörätuolissa niin kyllä. Kokonaisuus ratkaisee. Ja mitä tulee bussiin en tiedä. Mutta kyllähän lentokoneessakin kuljetetaan ilman saattajan apuja. Ja nouto kentältä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      411
      4169
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      231
      2060
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1530
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1357
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1015
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      62
      1011
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      128
      969
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      228
      932
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    Aihe