Antibioottikuuri?

apua tarvitseva

Minulla ollut nyt pari vuotta aknea. Olen käynyt lääkärissä, saanut erillaisia voiteita mutta mitkään eivät tehonneet, jotkut vaan ärsyttäneet ihoa enenmmän. Söin myös tetrasykliinikuurin se lievensi vähän muttei poistanut. Olen huomannut että aina näppylöitä alkaa tulla kuukautisia ennen eli kyse varmaan jostain hormonaalisesta aknesta. Koska muulloin niitä ei tule.Vain ennen kuukautisia, no kummiskin luin yheltä nettisivulta että tämmöiseen voisi auttaa antibioottikuuri, sivuilla ei lukenut mikä, mutta onko täällä joitain jotka voisi antaa vinkkejä? En haluaisi mitään joka muuttaisi jotain maksa-arvoja.. Ainiin tämä akne alkoi joskus 15-vuotiaana nyt olen täyttänyt 18v. Alkaa jo pikkuhiljaa ärsyttää noi näppylät. Voisiko joku kertoa sitten kokemuksista eli mitä antibioottia(pillereitä) käyttänyt ja miten tehosi? Ajattelin kysyä seuraavan kerran ihotautilääkäriltä kun meen sinne, ni mitä pillereitä kannattais pyytää??

18

12820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs

      Roaccutanhan se on mitä määrätään pahaan akneen ellei mikään muu auta. Sen vaikuttava aine on a-vitamiinijohdannainen isotretoniini (en ole varma kirjoitinko oikein), mutta se siis EI ole sama kuin a-vitamiini. Roaccutanin käytön aikana tietääkseni kyllä joudutaan seuraamaan maksa-arvoja. En ole itse (onneksi) joutunut käyttämään, sen verran pahoja juttuja olen kuullut sivuvaikutuksista. Tosin ne sivuvaikutukset on TODELLA YKSILÖLLISIÄ, toisille ei tule paljon mitään ja toisilla pitää lopettaa lääkkeen käyttö. Keskustele lääkärin kanssa, niin saat luotettavinta tietoa.

      • apua tarvitseva

        luin ajempia viestejä ja aattelin kannattaisiko sitä(diane nova) kokeilla?, en haluaisi tuota roaccutan kun on kalliskin ja nuo maksa-arvojutut. Kertokaapa omista kokemuksistanne. Kauan kesti kun alkoi vaikuttaa? ja onko auttanut.


      • piip

        hei!

        en koskaan suosittelisi roaccutan,ia kenellekään. todella vakavia sivuoireita, psykoottiset oireet mm.
        asiasta käyty aiemmin laajoja keskusteluja(eräs äiti, jonka lapsi sairastui vakavasti). itsekin olen kokeillut kys. myrkkyä joitakin vuosia sitten. naureskelin pikku- ukoille, höpöttelin itsekseni ja olin ihan pihalla...ei siis mikään kevytkenkäinen pikku juttu.
        akneen voisi kokeilla pehmeämpiäkin hoitomuotoja : )


      • Keisa
        apua tarvitseva kirjoitti:

        luin ajempia viestejä ja aattelin kannattaisiko sitä(diane nova) kokeilla?, en haluaisi tuota roaccutan kun on kalliskin ja nuo maksa-arvojutut. Kertokaapa omista kokemuksistanne. Kauan kesti kun alkoi vaikuttaa? ja onko auttanut.

        Diane Nova toimii todella hyvin. Sen ongelma on vaan se että kun sen lopettaa esim 15-vuoden päästä niin samat iho-ongelmat palaavat takaisin. Diane Novaa ei myöskään saa syödä jos on aurallista migreeniä.

        Mutta jos tarvitset joka tapauksessa ehkäisyä, minusta DN on oikein hyvä ja sivuoireeton vaihtoehto


    • Joo

      Minun mielestäni antibiootteja ei kannata syödä "turhaan". Periaatteessa saman vaikutuksen saat aikaan jollain bentsoyyliperoksidia (tappaa bakteereja) sisältävällä tuotteella esim. sillä Brevoxylillä.

      Periaatteessa kaikki akne on hormonaalista, eli kun hormoonitoiminta murrosiän jälkeen rauhoittuu, niin aknekin yleensä häviää. Toisilla (minulla) talirauhaset vaan reagoivat androgeeneihin niin herkästi, että akne jatkuu vaikka ikääkin tulee.

      • N-24

        Jos aknea on vain joillakin alueilla (esim. otsassa tai poskissa), silloin pystyy hyvin käyttämään voiteita. Mutta jos näppylöitä on tasaisesti siellä täällä naamassa ja yläkropassa, on aika hankala käyttää mitään rasvoja. Lisäksi ainakin mulla iho kuivuu apteekin voiteilla ja kasvovesillä (acnex) liikaa, joten pitkään en voi niitä käyttää. Lisäksi finnit tulee heti takaisin, kun ei käytä voiteita (ainakin mulla). Antibioottikuurilla sen sijaan lähti pysyvästi, ainakin kaksi vuotta on nyt mennyt eikä ole palannut. No, reagoiminen lääkkeisiin on kaikilla yksilöllistä, mikä toisilla auttaa ei välttämättä auta toisilla.

        Jos on elämää häiritsevä akne, ei se antibioottikuuri siinä ole "turha"! Ei ainakaan mun mielestä, pinnallista ehkä mutta elämänlaatu parani kun iho parani, enkä pidä sitä todellakaan turhana. Muuten en ole antibiootteja tarvinnut lapsuuden jälkeen kuin kerran, joten en usko, että olen niitä liikaa syönyt.


      • Joo
        N-24 kirjoitti:

        Jos aknea on vain joillakin alueilla (esim. otsassa tai poskissa), silloin pystyy hyvin käyttämään voiteita. Mutta jos näppylöitä on tasaisesti siellä täällä naamassa ja yläkropassa, on aika hankala käyttää mitään rasvoja. Lisäksi ainakin mulla iho kuivuu apteekin voiteilla ja kasvovesillä (acnex) liikaa, joten pitkään en voi niitä käyttää. Lisäksi finnit tulee heti takaisin, kun ei käytä voiteita (ainakin mulla). Antibioottikuurilla sen sijaan lähti pysyvästi, ainakin kaksi vuotta on nyt mennyt eikä ole palannut. No, reagoiminen lääkkeisiin on kaikilla yksilöllistä, mikä toisilla auttaa ei välttämättä auta toisilla.

        Jos on elämää häiritsevä akne, ei se antibioottikuuri siinä ole "turha"! Ei ainakaan mun mielestä, pinnallista ehkä mutta elämänlaatu parani kun iho parani, enkä pidä sitä todellakaan turhana. Muuten en ole antibiootteja tarvinnut lapsuuden jälkeen kuin kerran, joten en usko, että olen niitä liikaa syönyt.

        Tottahan se on, että ne voiteet ovat hiukan epäkäytännöllisiä. Niitä voiteita on tietysti erilaisia. Tuo Brevoxyl esim. tappaa bakteereja, eli periaate on sama kuin antibiooteissa. Kumpikaan näistä ei poista kuitenkaan niistä aknen syistä kuin sitä yhtä, eli bakteerien kasvua siellä tukkeutuneissa ihohuokosissa. Jos aineen käyttö lopetetaan, niin yleensä tilanne palaa ennalleen, koska alkuperäinen ongelma on edelleen tallella.

        Antibioottien pitkäaikainen käyttö on minusta aina hiukan arveluttavaa. Jos se kuitenkin auttaa, niin totta kai se on hyvä asia.


      • Arska 43
        Joo kirjoitti:

        Tottahan se on, että ne voiteet ovat hiukan epäkäytännöllisiä. Niitä voiteita on tietysti erilaisia. Tuo Brevoxyl esim. tappaa bakteereja, eli periaate on sama kuin antibiooteissa. Kumpikaan näistä ei poista kuitenkaan niistä aknen syistä kuin sitä yhtä, eli bakteerien kasvua siellä tukkeutuneissa ihohuokosissa. Jos aineen käyttö lopetetaan, niin yleensä tilanne palaa ennalleen, koska alkuperäinen ongelma on edelleen tallella.

        Antibioottien pitkäaikainen käyttö on minusta aina hiukan arveluttavaa. Jos se kuitenkin auttaa, niin totta kai se on hyvä asia.

        Olen samaa mieltä kuin "Jees" että alkuperäinen ongelma on avainsana. Olen 43-vuotias ja sain aknen 3 vuotta sitten.
        Parilla eri antibiootilla hoidettu ja akne pysyy kurissa juuri niin kauan niin antibiootteja syö. Kuitenkin se on kuin polttaisi kynttilöitä molemmista päistä. Antibioottien tehokin hiipuu ajan myötä.

        Lääkäri määräsi Roaccutania keväällä. Söinköhän niitä 5-7 päivää kun oli pakko lopettaa sivuoireiden takia. Olo oli kuin sädetyshoidon jälkeen.
        Pillerit vielä syötäviä muistaakseni tämän vuoden loppuun saakka. Kokeilen uudelleen vain äärimmäisessä hädässä eli peityn kutiseviin ja kivuliaihin finneihin.

        Sen jälkeen siirryin taas antibiootteihin että kehtaisi käydä töissä. Nyt lomalla on 14.pv menossa ilman mitään hoitoa. Arskaa otan ulkona vain kasvoille - kohtuudella.

        Ihotautilääkärissä olen käynyt siis 2 kertaa. Eniten häiritsee se ettei kumpikaan lääkäri sanonut selkokielellä mikä on aknen syy. Jälkimmäinen sanoi ettei mun akne ole ainakaan hormoniperäistä.

        Tietääkö kukaan luontaistuotetta/homeopaattista hoitoa aknessa? Mikähän purisi siihen todelliseen syyhyn. Syön nyt muiden syiden vuoksi Omegat-rasvahappoja. Katsotaan onko vaikutusta.
        Toinen mielenkiintoinen teoria on että aknea aiheuttaisi jalostettu sokeri. Kieltämättä olen melkoinen herkuttelija, vaikka ei ole ylipainoa.
        Kun loma loppuu, kokeilen olla 2-3 viikkoa ilman jalostettuja sokereita. Katsotaan miten käy.

        Mä luulen että oireena akne johtuu monilla eri ihmisillä eri syistä. Se on loppujen lopuksi vain oire - vähän niin kuin kuume potilaalle. Tai päänsärky.

        Kuinka moni meistä aknepotilaista on puhdistanut itsensä sisäisesti;suolisto, maksa, munuaiset yms?
        Onko ollut vaikutuksia? Millä keinoin?


      • Joo
        Arska 43 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kuin "Jees" että alkuperäinen ongelma on avainsana. Olen 43-vuotias ja sain aknen 3 vuotta sitten.
        Parilla eri antibiootilla hoidettu ja akne pysyy kurissa juuri niin kauan niin antibiootteja syö. Kuitenkin se on kuin polttaisi kynttilöitä molemmista päistä. Antibioottien tehokin hiipuu ajan myötä.

        Lääkäri määräsi Roaccutania keväällä. Söinköhän niitä 5-7 päivää kun oli pakko lopettaa sivuoireiden takia. Olo oli kuin sädetyshoidon jälkeen.
        Pillerit vielä syötäviä muistaakseni tämän vuoden loppuun saakka. Kokeilen uudelleen vain äärimmäisessä hädässä eli peityn kutiseviin ja kivuliaihin finneihin.

        Sen jälkeen siirryin taas antibiootteihin että kehtaisi käydä töissä. Nyt lomalla on 14.pv menossa ilman mitään hoitoa. Arskaa otan ulkona vain kasvoille - kohtuudella.

        Ihotautilääkärissä olen käynyt siis 2 kertaa. Eniten häiritsee se ettei kumpikaan lääkäri sanonut selkokielellä mikä on aknen syy. Jälkimmäinen sanoi ettei mun akne ole ainakaan hormoniperäistä.

        Tietääkö kukaan luontaistuotetta/homeopaattista hoitoa aknessa? Mikähän purisi siihen todelliseen syyhyn. Syön nyt muiden syiden vuoksi Omegat-rasvahappoja. Katsotaan onko vaikutusta.
        Toinen mielenkiintoinen teoria on että aknea aiheuttaisi jalostettu sokeri. Kieltämättä olen melkoinen herkuttelija, vaikka ei ole ylipainoa.
        Kun loma loppuu, kokeilen olla 2-3 viikkoa ilman jalostettuja sokereita. Katsotaan miten käy.

        Mä luulen että oireena akne johtuu monilla eri ihmisillä eri syistä. Se on loppujen lopuksi vain oire - vähän niin kuin kuume potilaalle. Tai päänsärky.

        Kuinka moni meistä aknepotilaista on puhdistanut itsensä sisäisesti;suolisto, maksa, munuaiset yms?
        Onko ollut vaikutuksia? Millä keinoin?

        "Jälkimmäinen sanoi ettei mun akne ole ainakaan hormoniperäistä."

        Outo heitto lääkäriltä. Käsittääkseni kaikki akne on hormoniperäistä, koska talirauhasten talin eritystä säätelevät androgeeniset hormoonit.


      • .........
        Arska 43 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kuin "Jees" että alkuperäinen ongelma on avainsana. Olen 43-vuotias ja sain aknen 3 vuotta sitten.
        Parilla eri antibiootilla hoidettu ja akne pysyy kurissa juuri niin kauan niin antibiootteja syö. Kuitenkin se on kuin polttaisi kynttilöitä molemmista päistä. Antibioottien tehokin hiipuu ajan myötä.

        Lääkäri määräsi Roaccutania keväällä. Söinköhän niitä 5-7 päivää kun oli pakko lopettaa sivuoireiden takia. Olo oli kuin sädetyshoidon jälkeen.
        Pillerit vielä syötäviä muistaakseni tämän vuoden loppuun saakka. Kokeilen uudelleen vain äärimmäisessä hädässä eli peityn kutiseviin ja kivuliaihin finneihin.

        Sen jälkeen siirryin taas antibiootteihin että kehtaisi käydä töissä. Nyt lomalla on 14.pv menossa ilman mitään hoitoa. Arskaa otan ulkona vain kasvoille - kohtuudella.

        Ihotautilääkärissä olen käynyt siis 2 kertaa. Eniten häiritsee se ettei kumpikaan lääkäri sanonut selkokielellä mikä on aknen syy. Jälkimmäinen sanoi ettei mun akne ole ainakaan hormoniperäistä.

        Tietääkö kukaan luontaistuotetta/homeopaattista hoitoa aknessa? Mikähän purisi siihen todelliseen syyhyn. Syön nyt muiden syiden vuoksi Omegat-rasvahappoja. Katsotaan onko vaikutusta.
        Toinen mielenkiintoinen teoria on että aknea aiheuttaisi jalostettu sokeri. Kieltämättä olen melkoinen herkuttelija, vaikka ei ole ylipainoa.
        Kun loma loppuu, kokeilen olla 2-3 viikkoa ilman jalostettuja sokereita. Katsotaan miten käy.

        Mä luulen että oireena akne johtuu monilla eri ihmisillä eri syistä. Se on loppujen lopuksi vain oire - vähän niin kuin kuume potilaalle. Tai päänsärky.

        Kuinka moni meistä aknepotilaista on puhdistanut itsensä sisäisesti;suolisto, maksa, munuaiset yms?
        Onko ollut vaikutuksia? Millä keinoin?

        Kysyit jotain homeopaattista hoitomuotoa..
        Itse olen pari kertaa käynyt vyöhyketerapeutilla ja se sanoi, että kasvoissa on jotku heijastusalueet et niistäkin voi päätellä mikä elin elimistössä voi huonosti. Mietinpä et onks se silleen et joku ruuansulatushäiriö tai jokin muukin vois vaikuttaa finnien syntyyn, jos siis ei puhuta murrosikäsestä.
        En nyt oikeen tiedä mistä puhun....


      • eräs
        Arska 43 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kuin "Jees" että alkuperäinen ongelma on avainsana. Olen 43-vuotias ja sain aknen 3 vuotta sitten.
        Parilla eri antibiootilla hoidettu ja akne pysyy kurissa juuri niin kauan niin antibiootteja syö. Kuitenkin se on kuin polttaisi kynttilöitä molemmista päistä. Antibioottien tehokin hiipuu ajan myötä.

        Lääkäri määräsi Roaccutania keväällä. Söinköhän niitä 5-7 päivää kun oli pakko lopettaa sivuoireiden takia. Olo oli kuin sädetyshoidon jälkeen.
        Pillerit vielä syötäviä muistaakseni tämän vuoden loppuun saakka. Kokeilen uudelleen vain äärimmäisessä hädässä eli peityn kutiseviin ja kivuliaihin finneihin.

        Sen jälkeen siirryin taas antibiootteihin että kehtaisi käydä töissä. Nyt lomalla on 14.pv menossa ilman mitään hoitoa. Arskaa otan ulkona vain kasvoille - kohtuudella.

        Ihotautilääkärissä olen käynyt siis 2 kertaa. Eniten häiritsee se ettei kumpikaan lääkäri sanonut selkokielellä mikä on aknen syy. Jälkimmäinen sanoi ettei mun akne ole ainakaan hormoniperäistä.

        Tietääkö kukaan luontaistuotetta/homeopaattista hoitoa aknessa? Mikähän purisi siihen todelliseen syyhyn. Syön nyt muiden syiden vuoksi Omegat-rasvahappoja. Katsotaan onko vaikutusta.
        Toinen mielenkiintoinen teoria on että aknea aiheuttaisi jalostettu sokeri. Kieltämättä olen melkoinen herkuttelija, vaikka ei ole ylipainoa.
        Kun loma loppuu, kokeilen olla 2-3 viikkoa ilman jalostettuja sokereita. Katsotaan miten käy.

        Mä luulen että oireena akne johtuu monilla eri ihmisillä eri syistä. Se on loppujen lopuksi vain oire - vähän niin kuin kuume potilaalle. Tai päänsärky.

        Kuinka moni meistä aknepotilaista on puhdistanut itsensä sisäisesti;suolisto, maksa, munuaiset yms?
        Onko ollut vaikutuksia? Millä keinoin?

        "Eniten häiritsee se ettei kumpikaan lääkäri sanonut selkokielellä mikä on aknen syy."

        Ei ne sitä tiedä. Siitä on monenlaista mielipidettä ja teoriaa, esim. ruokavaliojutut, mutta se mikä jollakin auttaa, ei välttämättä auta toisella. Hormonaalista akne kyllä on, diane novan teho kai perustuu juuri siihen, että se vähentää testosteronia. Kukaan ei varmasti tiedä, mistä akne johtuu, vaikka se uskomattomalta tuntuukin näin tieteen aikana. Kuten sekin, että tavalliseen nuhakuumeeseen ei ole lääkettä...


    • hämmästynyt

      ei millään pahalla, mutta oletpa huonosti asoista selvillä. Ottamasi tetrsykliinit juuri OVAT antibiootteja. Kannattaisi vähän ottaa selvää siitä, mitä suuhunsa pistää.

    • piip

      hei!

      antibioottikuuri voi kyllä ratkaista iho-ongelmasi tilapäisesti, mutta näppylät palaavat seuraavalla kk-kierrolla, hormonitoimintaa kun ne eivät muuta kuitenkaan.doximed on tehokas näppyihin, apu saapuu nopeasti, miedompi annos ok.
      suosittelisin sinua kokeilemaan kuitenkin molkosania sisäisesti aamuisin.aloevera on myös erittäin hyvä!(luomu-aloevera/stocka esim)
      hyvä ihon elävöittäjä on myös biotta rypälemehu, aamuisin veteen laimenettuna. usko vain, että iho kirkastuu! itsekin kärsin hormoni-ihosta, on todella kiusallista. en suosittele antibioottia tällaiseen vaivaan, ei pysyvää apua kuitenkaan! joudut vain turhaan kierteeseen.
      hyvää joulua ja iloista uutta vuotta sinulle!

    • 12.v ja vahva

      Jaa, mulle lääkäri kyllä sano, että jos tää akne vielä pahenee, ni sitten voidaan kokeilla antibioottikuuria. Oon siis 12-vuotias ja akne alko joskus 1-2 vuotta sitte. Sillon hoidin sitä joillain tavallisilla pesuaineilla, enkä edes oikeestaan välittäny hirveesti koko asiasta. Finnejä tuli kuitenki lisää, joten aloin käyttää apteekin semmosta Becur Acnicyl -nimistä sarjaa. Se on nyt vähän auttanu, mut jos tää tilanne tästä lähtee vielä alaspäin, ni otan kyllä sen antibioottikuurin. Mitään "kystistä" aknea mulla ei siis oo, mutta finnejä kuitenkin.

    • akne on perseestä

      Mä olen nyt lukioon menossa ja oon nyt 3 vuotta kärsiny aknesta . Viimesen vuoden ajan menny pahemmaks ja oon käyny kosmetologilla ja iholääkärillä mutta ei oo auttanu. Mietin nyt että ehkä pitäs siirtyy vähän vahvempiin aineisiin. Ja kuten edellisen viestinkin lähettäjällä, ei ole mitään kystistä aknea. mutta kun niitä yksittäisiä finnejä on tarpeeksi paljon niin ei sekään hirveän kauniin näköistä katsottavaa

    • dindes

      vähän eri mieltä...
      "Jos aknea on vain joillakin alueilla (esim. otsassa tai poskissa), silloin pystyy hyvin käyttämään voiteita. Mutta jos näppylöitä on tasaisesti siellä täällä naamassa ja yläkropassa, on aika hankala käyttää mitään rasvoja. Lisäksi ainakin mulla iho kuivuu apteekin voiteilla ja kasvovesillä (acnex) liikaa, joten pitkään en voi niitä käyttää. Lisäksi finnit tulee heti takaisin, kun ei käytä voiteita (ainakin mulla). Antibioottikuurilla sen sijaan lähti pysyvästi, ainakin kaksi vuotta on nyt mennyt eikä ole palannut. No, reagoiminen lääkkeisiin on kaikilla yksilöllistä, mikä toisilla auttaa ei välttämättä auta toisilla.

      Jos on elämää häiritsevä akne, ei se antibioottikuuri siinä ole "turha"! Ei ainakaan mun mielestä, pinnallista ehkä mutta elämänlaatu parani kun iho parani, enkä pidä sitä todellakaan turhana. Muuten en ole antibiootteja tarvinnut lapsuuden jälkeen kuin kerran, joten en usko, että olen niitä liikaa syönyt."

      minkä antibioottikuurin alotit? Itellä ongelmana juuri se että kun niitä on tasasesti selässä niin ei kauheasti mitään voiteita pysty.... Antibioottia olen ajatellut kokeilla jos toimisi... ?

    • lkasjfklgöä

      Onko kellään kokemusta valkosipulikapseleista? Niidenhän kerrotaan olevan ns. "luonnon antibiootti" Ja moni on kertonut saaneensa siitä pysyvän avun jopa vaikeaan akneen. Tietysti yksilöllistä mutta ajattelin kokeilla :)
      Olen siis 15-vuotia ja kärsin todella lievästä luultavasti teini-iän aknesta. Basiron sun muut tujut kamat vaan "polttaa" mun ihon kuivaks, hilseileväks, ihottumaiseks ja todella punaiseksi otsasta, mutta finnit on kyllä lähteny kokonaan. Ja olen kokeillut sitä pidemmän aikaa, silloin iho tottui siihen ja muut ikävät sivuoireet hävisivät paitsi kuivuus. Nounou ei sovi mun herkälle iholle, vaikka finnit lähti kokonaan. Olis hyvä jos löytäisin jostain bentsoyyliperoksidia sisältävän voiteen joka ois vaikka 2.5 %. Basiron on 5 %...

    • Anonyymi

      Apua, tämä ei nyt auta mitenkään asiaasi mutta siis minulle annettiin antibioottikuuri koska minulla on ikenessä patti joka on todennäköisesti tulehdus, ja unohdin ottaa yhden lääkkeen ja nyt se rytmi on sekaisin enkä minä tiedä mitä pitäisi tehdä. Minä päätin että jätän yhden lääkkeen välistä ja palaan normaaliin rytmiin. Voiko siitä olla haittoja? Muuten en edes tiedä kauan minun pitöä vetää nuita lääkkeitä koska hammaslääkäri määräsi minulle kuurin mutta ei kertonut koska pitöä lopettaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe