3 kärjessä, oinaan luonteesta

tiedonjanoinen

Haluaisin tietää, kasautuuko tietynlaisia luonteenpiirteitä oinasmerkkiin vai hajautuvatko ominaisuudet ihan satunnaisesti. Siis mitkä kolme piirrettä nostaisit omasta persoonallisuudestasi kärkeen? Ne siis voivat olla positiivisia tai negatiivisia, vaikka tietty ihminen aina haluaa ajatella itseään myönteisessä valossa ja siten on ymmärrettävää, jos myönteiset piirteet korostuvat kärjessä.

Olen itse oinas ja veikkaan seuraavia omassa persoonallisuudessani: oikeudenmukaisuus, ystävällisyys, tiedonjanoisuus.

24

697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OinasN

      -Toisten huomioon ottaminen
      -Avuliaisuus
      -Ahkeruus

    • Oinasmies, hoitaja

      Tunnistan kaikki nuo kolme itsessäni

    • oinatar74

      Itsepäisyys, innovatiivisuus, intuitiivisyys

    • päkä pää

      1. Halu ennättää ensimmäiseksi
      2. Itsevarmuus
      3. Asioiden tekeminen tehokkaasti, vauhdilla. (Ärsyttää hitaat)

    • Depe__

      Itseäni ja läheisiä oinaita katsoessa...

      1. Myöhästelemme usein. (On niin monta rautaa tulessa tai siitä on tullut tapa)
      2. Siivoaminen on vähän niin ja näin. (Siivotaan sitten kun vieraita tulee)
      3. Näytetämme kunnolla rakkaille ihmisille se että välitetään. (Halataan ja ollaan iloisia :) )

      • Perus oinas

        Oinas ei myöhässä ikinä jos ei ulkoiset tekijät hidastamassa.Kuin Sveitsiläinen kello,aina ajassa.
        Pirullisen tarkka asioistaan.
        Idearikas (pelle peloton maniaa hippusen).
        Ei pitkä vihainen ärähtää mutta leppyy (hiljaa itsekseen) pian.


    • oinasmies45

      vittumaisuus, itsekkyys, ilkeys

      • fri

        Poika poika, et ole tosissas, mutta jos olet, niin rehellisyyden voisi lukea sinulle ansioksi, jos itseäsi kuvailit. Kun on rehellinen itselleen, niin siitä voi lähteä luonnetta sitten jalostamaan.


      • Aries1

        Sä luettelit oinaan huonot puolet pelkstään, et sanallakaan maininnut niitä hyviä....


    • Pässi

      Itse voisin sanoa että:

      Olen todella tarkka minulle tärkeistä asioista(neuroottinen)

      Olen todella rakastava ihmisiä kohtaan joista välitän. Jos kohdellaan huonosti,pinna monesti venyy,mutta jos napsahtaa ,isken vyön alle.

      Itsepintainen esimerkiksi silloin kun tiedän että olen varmasti oikeassa. Tämä ärsyttää muita ihmisiä suuresti,etenkin silloin kun he itse joutuvat myöntämään että olivat väärässä ;) Kuuntelen muita,enkä esitä mielipiteitäni absoluuttisena totuutena,mutta joissain asioissa olen oikeassa käänsi sen miten päin tahansa.


      Miel

      • aries01

        Minulla on myös tuo piirre, että suhtaudun ihmisiin aika kärsivällisesti, mutta sitten jos suhteeseen alkaa kerääntyä aina vain enemmän negatiivista juttua, saatan aika selvin sanoin katkaista koko suhteen oli kyseessä mies tai nainen.


    • 09.04

      aika jännää olen tunnistanut itsessäni kaikki mainitut luonteen piirteet

    • Oinainen

      1. Suorasukainen
      2. Oikeudenmukainen
      3. Iloinen

    • olenkai tällainen

      Lojaali
      Itsenäinen
      Sinnikäs/voimakastahtoinen

      Huonoja:

      Äkkipikainen/helposti kuohahtava
      Itsekeskeisyys
      Taipumus jyrätä muut

    • jkpoi

      niinkö

    • Pässi

      - Herkästi räjähtävä, mutta leppyy nopeasti.
      - Joskus kovinkin häijy sanoissaan jos suututtaa, mutta ei tarkoita kaikkea mitä sanoo.
      -Ahkera ja toimelias, inhoo hitautta ja laiskuutta.

    • pimpom1

      Oikeudenmukainen
      Tarkka
      Sinnikäs

    • Pohdiskelija2

      Kiva lukea näitä...

      Entäs oinaan piirteet koskien parisuhdetta?
      Uskollisuus?
      Ovatko yhtä toimeliaita aloittaessaan vakavan parisuhteen vai harkitsevatko kauan....

      • Jottai pient

        Itse oinaana tykkään todella paljon flirtistä ja ihastumisista, mutta rakkaus on se mikä tulee hitaasti mutta vahvasti, sitten kun rakastan, niin en todellakaan petä! Mutta jos rakastettuni pettää minua, se on good bye! Silloin rakkauteni kuolee, sillä en siedä pettämistä, kuka siitä edes pitäisi? Ja jos oinas on huonossa suhteessa hän alkaa etsiä vierelleen parempaa seuraa, ei varmaan jokaisen kohdalla kuitenkaan näin ole, joten ei saa yleistää kaikkia oinaita minun sanojeni vuoksi.


    • kyllävain

      1. Ylivahva
      2. Playeri
      3. Bradd pitt kalpenee rinnallani.

    • Huh heijaa

      Itsekehua tuntuu olevan monilla oinailla......

      • sabrina__

        Äkkipikaisuus,mielialanvaihtelut,herkkä.

        En tahalteen katsonut kenenkään teidän kirjoituksia,jotta mieli ei muuttuisi ;-)


    • että silleen....

      Ystävä, oinasnainen:

      Miinukset:
      Itsepäinen, aina oikeassa viime tappiin asti. Eikä vahingossakaan myönnä olevansa väärässä ennenkuin jostain muulta " varmalta taholta" kuulee saman.

      Itsekeskeinen, kukaan muu ei tee oikein tai tarpeeksi nopeasti asioita, kuin hän.

      Ei jaksa kuunnella/ kuuntele/muista toisen juttuja, keskeyttää ja puhuu päälle. Ei halua ottaa neuvoja vastaan.

      Häijy sanoissaan, jyrää muut.

      Paljon ideoita, aloittaa, mutta kaikki jää puolitiehen tai epäonnistuvat hätiköinnin takia. Suoriutuu kotitöistään ylimalkaisesti, kiire omiin puuhiin.

      Materialisti. Säästää, venyttää, pihistää jokaikisessä ostoksessa, mutta lopulta ostaa hätiköiden mitä sattuu ja sellaista jota ei voi käyttää. Isommissa ostoksissa pihistää, ostattaa miehellään tai jos itse ostaa, niin ostaa niin huonoa tavaraa, että se menee nopeasti rumaksi. Vie sitten epäonnistuneet ostoksensa kierrätyskeskukseen tai roskiin. (Säästöäpä tuli....)

      Kyllästyy nopeasti ihmisiin ja asioihin.

      Aina menossa ja monta rautaa tulessa, tuli polttelee jalkojen alla jos yhden illan joutuu olemaan kotona.

      Liikuntahullu, äärimmäisyyteen asti.

      Korostaa omaa laihuuttaan, pihistää syömisiään ettei vain lihoisi. (Vahtii siinä sivussa onko minulle tullut läskiä, toki muistaa ilmoittaa siitä.)

      Tietää paremmin kuin minä itse, miten minun pitäisi pukeutua, leikata hiukseni, syödä, liikkua, hoitaa eläimiäni jne.... tietenkin hänen tavoillaan.



      Plussat:
      Oikeudenmukainen.

      Lojaali ystäviään kohtaan.

      Avulias.

      Iloinen ja toimelias.


      Joskus ihmettelen kuinka tätä jaksaa, mutta.....hän on vain tyypillinen oinas....

      • MrJuha82outojäbä

        Ei tuo ollenkaan pahimmalta ihmistyypiltä kuulosta.
        Jos hän on häijy, niin hän on ehkä häijy vain silloin, jos siihen on aihetta vai mitä??
        Jos jyrää muut, ei paras asia, mutta kyllä ilkeä ihminen on pahempi juttu kuin jyräävä ihminen.

        Minä härkänä/jouskarina sanon suorat sanat kaikille kiusaajille.
        En tuu toimeen heijän kanssa.
        Oon silloin yhtä tulta ja tappuraa.
        Olen joutunu pois aiemmin elämässäni työpaikoista, koska oon huutanu siellä ihmisille, jotka on kiusannua mua ja paria muuta tyyppiä.
        Puutuin asiaan ja pomot ei tykänneet.
        Jotkut näkee mut sankarina, toiset näkee mut päällepäsmärihärkänä.
        Härät kuten oinaat on riitaisia ja huutelevat suuttuessaan, mutta he suuttuu yleensä aiheesta, jos heitä kohdellaan väärin eli kyseessä on oikeudenmukainen luonteemme.
        Jousimies minussa tasapainottaa luonnettani hieman mut toisaalta jouskariki sanoo aika suoraan.
        Ja kauris kuumerkkinä minussa tekee minusta semmosen mm, että pystyn olemaan vahva pääkopastani enkä ala itkeen jos mua kiusataan tai muuta, kun puolustan heitä, mutta näytän kyllä häränsarvillani muille kaapin paikan, jos he ei osaa käyttäytyä oikein.

        Nykyään oon eläkkeellä eri syiden takia.
        Koen olevani silti selviytyjätyyppi, kiitos härkä ja kaurisluonteeni(veikkaan).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      76
      3466
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      565
      3257
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2964
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2092
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1885
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      143
      1496
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1291
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1270
    Aihe