Huonoimmat automerkit

Totuus kirvelee joit

n 30v taaksepäin katsoen voi sanoa että ranskalaiset autot sekä italialaiset autot on huonoimpia kestämään arkista elämää. Siihen ei pääse mikään asia vaikuttamaan eli se on havaittua huomattua faktaa.

Japanilaiset on parhaita pysymään kunnossa ja niillä voi ajella aivan hyvin edelleen. Ajo-ominaisuudet ovat täysin riittävät.

Tämä on totuus.

Se joka muuta väittää valehtelee ja sen on 30v näyttänyt todeksi .

Nyt taas jotkin itkevät ja lapsellisia mielenilmaisujaan kirjoittelevta vatsineeksi mutta valehtelevat joka koska n 30v aikana on huomattu että ranskalaiset autot sekä italialaiset autot on huonoimpia kestämään.

Huom ketkä suunniitelevat vastineita totuuden vastaisesti te saatte ajaa niillä iataliaanoillanne ihan hyvin jatkossakin yms vikapesillä joten ei tarvitse vastatat ja ylistää italiailisen helppoa huomaamista kaupan parkkipaikalla se ei kiinnosta ketään. Bmwnne saa mennä vakaasti motarillanne ei se haittaa ketään joten olakaa maltillisia ja kertokaa jos pakko vain totuus .

Totuutta ei voi muutta että japanilaiset on kestäviä ja toimivia autoja arkisessa elämässä ja ikuista koskaan rikkoutumatonta autoa ei ole olelmassakaan joten myös toyotaa huolletaan ja italian ihmeitä korjataan usein.

Miksi se niin ottaa joihinkin ihmisiin että japanilaiset on hyvin tehtyjä ja kestäviä autoja ? mikä siinä niin ottaa luontoon ? eihän siitä ole teille harraste autoilijoille mitään harmia. Päin vastoin on korjammoilla enemmän aikaa korjata italiaanoja yms herkästi rikkoutuvia autoja.

35

2008

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuinka mitataan?

      "Japanilaiset...ajo-ominaisuudet ovat täysin riittävät. "

      Millä mitalla mitattuna? Jos ne kerran tunnetusti ovat huonot! Pintakovat alustat, onneton suuntavakavuus, isommissa maantienopeuksissa levoton ohjattavuus yleensä. Lyhyemmät korimallit pyörähtelevät iloisesti talven alkuliukkailla ja isoimmissa lumipyryissä.

      • Miten niin

        pyörivät iloisesti alkutalven liukkailla ja isommissa lumipyryissä? Onko tästä olemassa jotain tutkimusta. Mielestäni vika on yleensä aina ratin ja penkin välissä - riippumatta automerkistä. Kerro lisää, jos jotain tiedät asiasta enemmän.


      • ansaittu maine
        Miten niin kirjoitti:

        pyörivät iloisesti alkutalven liukkailla ja isommissa lumipyryissä? Onko tästä olemassa jotain tutkimusta. Mielestäni vika on yleensä aina ratin ja penkin välissä - riippumatta automerkistä. Kerro lisää, jos jotain tiedät asiasta enemmän.

        Kyllä oma kokemus riittää enkä tohjoihin enää aio sekaantua. Kalliit oppirahat on maksettu (myös sen ns. viattomuuden suhteen).

        Ajamistani autoista kehnoimmat ajo-ominaisuudet ovat olleet etuveto-Tercelissä ja takaveto-Hiacessa. Takapotkussa (Hiace) ei tietty hämmästyttänyt, että perse pyrki sivulle, kun kaasua polki, mutta se halusi kääntyä poikittain myös jarrutuksissa.

        Tercelissä taas oli ylipäätään tasapaino niin pielessä, että siinä halusi perse mennä keulasta ohi ihan jatkuvalla syötöllä ... jos ei ollut kaasu pohjassa. Tuolla tuli muutamaan otteeseen spinnattuakin. Kapean raidevälin vuoksi auto keikkui ja tempoili jäisen tien renkaanurissa ja kun jalan nosti kaasulta, se oli menoa ts. auto suoritti välittömästi 180° käännöksen. Hengenvaarallinen rottelo, joka myös ruostui ”kiitettävän nopeasti” kaikenlaista vikaakin riitti.

        Kesäkeleillä toki sujui vähän paremmin, mutta moottoriteillä piti varautua spontaaniin kaistanvaihtoon, kun tuli metsän suojasta tuuliselle aukealle. No, pysyi silläkin radalla, kunhan puristi yli kahdeksankympin vauhdissa molemmin käsin rattia.

        Kaiken kruunasi ponnettomat moottorit ja iso kulutus. Haisussa oli "cruise" eli se ei tainnut päälle satasta kulkea edes kaasu pohjassa. Vaikka moottori (muistaakseni) 2,4 litrainen! Toki meteli ja kauheat ajo-ominaisuudet rajasivat järkevän marssinopeuden 70-80 km/h haarukkaan kesäkeleilläkin. No, tojohan onkin täysin loppuunajettu (kori & tekniikka), kun mittarissa on 130 tkm.

        Ei ole millään muulla autolla talviajo ollut yhä vaikeaa & pelottavaa kuin tojon tekeleillä. Esim. takavetoisella Transitilla oli kyllä joka paikassa jumissa, mutta sen jälkeen kun laitteen sai liikkeelle, se meni sinne, minne oli tarkoituskin. Keula edellä. Pikku-Volvolla ei ollut edes noita juuttumisongelmia, koska siinä oli enemmän painoa takapyörillä.

        Jopa muut japsit, esim. Primera ja Almera, ovat parempia ajoltaan. Almera on maantiellä hieman huono suuntavakaudeltaan, sitä joutuu paimentamaan (kuten tojoakin), mutta kuski pysyy talvellakin tilanteen herrana eikä luistot lähde hallinnasta. Eurot pistää tuostakin paremmaksi, esim. Fiat Stilo on parempi ajettava kuin Almera ja Ford Focus menee siitäkin kirkkaasti ohi.


      • rekkaserkku
        Miten niin kirjoitti:

        pyörivät iloisesti alkutalven liukkailla ja isommissa lumipyryissä? Onko tästä olemassa jotain tutkimusta. Mielestäni vika on yleensä aina ratin ja penkin välissä - riippumatta automerkistä. Kerro lisää, jos jotain tiedät asiasta enemmän.

        Elinikäinen empiirinen kokemus Suomen teiltä. Mainituissa myräköissä tosiaankin akseliväliltään lyhyet japanilaiset päätyvät muita selvästi useammin nokka menosuuntaan tai penkalle. On nähty niin taivahan useat kerrat.

        Tutkimuksista en tiedä, joku liikenneturvallisuustutkimus varmaan sisältää tällaisenkin tiedon. Tuulilasi teki lyhyillä venkuloilla ihan erillisen pyörähdystestinkin joskus ja sanon, että japanilaisfanien ei kannata sitä lukea, jos haluavat pitää fantasiansa.


      • Pitempää keulaa
        rekkaserkku kirjoitti:

        Elinikäinen empiirinen kokemus Suomen teiltä. Mainituissa myräköissä tosiaankin akseliväliltään lyhyet japanilaiset päätyvät muita selvästi useammin nokka menosuuntaan tai penkalle. On nähty niin taivahan useat kerrat.

        Tutkimuksista en tiedä, joku liikenneturvallisuustutkimus varmaan sisältää tällaisenkin tiedon. Tuulilasi teki lyhyillä venkuloilla ihan erillisen pyörähdystestinkin joskus ja sanon, että japanilaisfanien ei kannata sitä lukea, jos haluavat pitää fantasiansa.

        Lyhyt akseliväli on yksi vaaratekijä liukkailla ja runsaalla lumella. Tämä koskee myös maastureita ja muita nelivetoisia. Maasturipuolella tiedetään, että lyhyt nelivetoinen kiepsahtaa helposti ja varoittamatta, kun on kiepsahtaakseen. Nelivetoisten muutoin hyvä pito peittää tätä uhkaa. Japanilaisautojen pintakova alusta ja puutteellinen tuntuma tiehen ovat lisäämässä kiepsahtamisherkkyyttä. Jos on pakko ostaa japanilainen, niin kai niitä nyt sentään löytyy pidempiäkin vaihtoehtoja. Tiedän, että vaimoille ostetaan herkästi kauppakassiksi pikkujapsi. Ettei olisi sama syy kuin siinä kun eläkeläispapalle ostettiin merkkipäivänä mopo. Kun oli perikunnan mielestä elänyt liian pitkään.


    • ei enää japseja

      No mulla ei ole 30 vuoden kokemusta autoista, mutta noin 15 vuoden kokemus ja on ollut autoja joka mantereelta ja myös paljon japseja. Ajettavuus on kyllä surkea varsinkin 80 ja 90 luvun japseissa ja se on kylmä totuus. Kahdesta nissanista on hajonnut moottori ja yhdestä automaattiloota. Ainut hyvä japsi mikä on mulla ollut niin oli nissan maxima 3.0 vm.02 joka toimi hyvin, mutta oli jo 2006 parista kohtaa läpi ruostunut. Muuten hyvä auto vaikkakin automaattiloota oli surkeimpia joilla olen ajanut.

    • taivasosuus...

      Itellä kans kokemusta jo 34 vuotta autoilusta ja eri merkkisistä autoista, esim. 6 tojoa, 5 fordia, pari volvoa, 3 mersua, pari pösöä ym. Tällä hetkellä haisuli, subaru ja focus. Autoissa on toimivia niin eurooppalaisissa kuin japseissakin, tosin japsit aika harvinaisia nykyisin, on vain japsi merkkejä jotka rakennettu englannissa, ranskassa, tsekeissä, unkarissa tai jopa afrikassa intiasta puhumattakaan ja laatu sen mukaista. Elikkä viimeisin carina oli englannissa väkerretty ja täys susi vaikka uutena meille tuli. Subarukin (diesel) on kylmä, mutta onhan se aito japsi ja paljon parempi ajaa kuin joku anjovis. Mutta onnea vaan jokaisen valinnoille, eurot on vaan paljon mukavampia ajaa kuin aasian herkut. Köyhät ne autoista valittaa ja ovat tyytyväisiä siihen vanhaan ladaansa tai karvanoppa gorillaansa!

    • 600km 3x viikossa

      Tjaa, mitähän sanoisi. Minä olen omistanut datsun cherryn, Nissan Sunnyn, Fiat Unon, BMW 325:n, MB 300SL, Pösö 405, 406 kaksikin ja nyt myös 307 ja tuliterä Ford Mondeo.

      Pösöstä, varsinkin 406, on todella fantastisia kokemuksia. Ei sähkövikoja, ensimmäisellä ajoin yli 400tkm, tämä toinen on edelleen tallissa, mittarissa nyt 360tkm, enkä myy.

      Surkeimmat autot ovat olleet Fiat Uno ja Peugeot 307, kumpikaan ei ole talviautoja. 307 on nykyään vaimon ajossa enkä siihen koske kuin kauppa-tankkausreissulla joskus.

      Uusi Mondeo on täysi susi. Onneksi vielä takuu on voimassa. ns Powershit todellakin. On rempattu loota ja pakkasilla puoli konettakin purettiin. Kylmä kuin siperia koko peli. Lähtee kesällä tästä taloudesta, ihan varmasti. Mittarissa nyt 34000km.

      406:n jälkeen paras auto oli toi BMW325. Siinä oli tehoa ja iloista kulkua, tosin tankilta tankille... Mutta mahtava lelu, siinä ei 180kmh tuntunut missään. Myös Datsun Cherry, joka oli ensimmäinen autoni, oli ok, tosin ruostui alta pois. Nissan sunny vm 90 oli todella paska, kulkuneuvo, ei muuta.

      Mersun ässä oli hyvä, mutta armottoman kallis pitää, typerä päähänpisto köyhälle edes ostaa sellainen. Kulkihan se, automaatti toimi upeasti ja tilaa oli, mutta kun kulutus oli lähemmäs 20 litraa satasella, meinasi tulla konkka sen kanssa, tosin kakarana tuli leikittyä, ehkä olisi alle 15 kulkenut jos edes jotenkin ihmisiksi olisi ajellut. Kai sen tehtävänsä täytti, kun tämän nykyisen siipan sillä kartsalta pokasin...

      Yhteenvetoa autohistoriastani: Huonolla huollolla ja huonolla pidolla saa rikki vaikka panssarivaunun. Jokainen auto kaipaa säännöllistä huoltoa. Tässä olen luetellut ominaisuuksia, jotka ovat autossa, oli huollettu tai ei.

      Pösönkään autoja en juuri kehu, paitsi tätä 406:tta, ajovakavuus kuin audissa, Tavaratila pitempi kuin Volvon V70:ssä (kokeilkaa vaikka emmaljungan vaunuilla, menevät pitkittäin sedaniin, volvoon ei mene). Hyvällä pidolla kestää, varsinkin vanhemmat Turbodieselit kestävät kevyesti 600tkm. Tämä nykyinen on HDI eikä siinäkään mitään isompaa vielä ole ollut.

      Työn puolesta tulee 160000 vuodessa mittariin. Uutta pösöä en osta ja kun tästä Mondeosta eroon pääsen, pitää harkita mitä seuraavaksi, uskaltaisiko E-mersun ostaa...

    • Jääkaapin värinen

      Säästin ja olin jopa ilman autoa jonkin aikaa. Nyt on alla A4, ensimmäinen auto 25 vuoteen.

    • Travemude

      n 39v taaksepäin katsoen voi sanoa että japanilaisia ei voi autoiksi kutsua, ruostuvat käsiin ja huonot ajo-ominaisuudet

      • åänwijfujdf

        Autoillakin vain 8-10 vuoden aktiivi-ikä ja 5-6 vuoteen jokapäiväisessä käytössä.
        Hiukan outoa verrata sitten 15-18 vuoden jälkeen kestävyyttä kun ei edes pitäisi olla edes olemassa suurissa autoilumaissa.


    • sdfgsgasgasg

      Todella romuimmat läjät on Toyota, Nissan ja Audi. Mokomia kotteroita ei tarvitsisi myydä laisinkaan.

      • homomaiset_hinnat

        Olin kuskina yhdelle Audin omistajalle. Mitä siinä oli nestevuotoja ja sähköpuolen häikkää. Lämppäri siitä meni pimeeksi, että sitten veti lasit jäihin ja tuulilasin sisäpuolelle vesikalvon, ettei kunnolla nähnyt ajaa. Sit siitä levis automaattiloota, ettei pakkia saanu saatana päälle.
        Sit kun kattelee autoliikkeiden ilmoituksia, niin tonneja pyydetään saman ikäisestä ja yhtä ajetusta, kuin mikä oli tämä paaliin mennyt paska. En vittu ikinä ostaisi.


    • osssssssi

      vw on saksan mosse, tsi ja dsg hajoaa helposti ja maahantuoja ei korvaa mitään takuu-ajan jälkeen. skoda samaa sekunda laatua

      • Jamjamjaa

        Tulikos Yariksen mukana kylkiäisenä tuulipuku?


      • kauppakassiko
        Jamjamjaa kirjoitti:

        Tulikos Yariksen mukana kylkiäisenä tuulipuku?

        Ei tullut,kun periskooppi.Sillä pystyy näppärästi lukemaan mittaristoa,kun se on siellä repsikan puolella...


      • kauppiaanhymy
        Jamjamjaa kirjoitti:

        Tulikos Yariksen mukana kylkiäisenä tuulipuku?

        Ladan ostajat saivat kuulemma karvalakin kylkiäisenä. Ei muuta ku karvalakki syvälle päähän ja ladan rattiin.


    • Itkonen

      46 vuoden kokemuksella paras auto oli Lada 1200, jarrupalatkin vaihdoin tienposkessa kahteen rukkasen selkään, tsekkoslovakialainen Skoda oli toiseksi paras, siinä oli jopa apumoottori, sitten oli Fiesta, muuten hyvä, mutta niin matala, että piä pit olla työnnettynä ikkunasta ulos, Datsun 1000:ssa ol hyvä naaja, Corollat oli hyviä tuottamaan korkoa,yaris verso käy asuntokäyttöön ja kulkupeliksi, koira mahtuu ja vielä polttopuut,quashai käy näihin paimenpojan hommiin hyvin varottaa piippaamalla, jos on vaara törmätä tai ei viitsi vaihtaa lähivaloille, kun menee automaattisesti ja näyttää max. Ajonopeuden, jos on hereillä

    • NiinVäärin

      Aloittajan kanssa päinvastaista mieltä
      Peugeot on paras tähänastisista, suorastaan hämmästyttävän luja ja myös mukava.

      Eilisen juttua on se että Toyota olisi jotenkin kestävä - yhteen aikaan ne tehtiin paremmin kuin muut mutta siitä on ehkä 20 vuotta ja sillloinkin ne oli hanakoita ruostumaan. Saksalainenkaan laatu ei ole nykyään lähelläkään sitä laatumielikuvaa mikä niistä on. Italialaisia ei ole ollut kuin moottoripyöriä ja niistäkin vain hyvää sanottavaa.

    • Croma87

      Aikanaan 90-luvulla omistin Honda Preluden vm.84. Tehoa ja vääntöä oli ja kulki kevyesti ja tosi linjakas, kaunis kori. Hyvillä keleillä ihan kiva ajaa.. mutta se ruostuminen oli sen pahin laatumiinus, vaikka ei se enää uudehko ollut. Peltiä sai hitsata ja ei se halpaa ollut vaikka edullisessa pajassa teetinkin kats.remontit. olihan siinä jokunen muukin pikkuvika, mm. bensiinipumppu. Talvella kerran aivan varoittamatta meni liukkaalla valtatiellä poikittain. Onneksi sain hallintaan auton, eikä muita tullut vastaan. Seuraava auto oli Fiat Croma -87 ja laadultaan kyllä parempi, toki ei sekään viaton ollut. Etenkin ajo-ominaisuudet talvikelissä todella hyvät! Tunnokas, erittäin vakaa kaikilla keleillä. Erinomainen liikkeellelähtökyky liukkaalla ja muutenkin lämmin talviauto. Menestyikin aikanaan vertailuissa (myös talviautovertailussa) erinomaisesti. Oli isoksi autoksi erittäin suosittu muualla euroopassa, täällä ei niinkään.

    • Sakuautotpaskaa

      Peugeot kyllä kestää.

    • MunMielestä

      Parempi ruoste kuin jatkuvat tekniikkamurheet. Saa autossa jonkun verran ruostetta olla, mutta kunhan sitä ei oo liikaa, että katsastukset läpäsee. Se menoa haittaa, jos on helmat vähän ruosteesta ruskeina, mutta se vituttaa kun auto jättää tien päälle tai ei suostu lähtee pihasta ilman hinausautoa ja satasten remonttia.

    • ahtuingsnitsel

      n 35v taaksepäin katsoen voi sanoa että saksalaiset autot sekä japanilaiset "autot" on huonoimpia kestämään arkista elämää. Siihen ei pääse mikään asia vaikuttamaan eli se on havaittua huomattua faktaa.

    • ja_voittaja_on

      N 30 vuotta myös eri merkkejä kokeilleena täytyy myöntää että Volkkarit on olleet selvästi huonoimpia. Tekniikassa on ongelmia jotka vaativat todella kalliita remontteja, vetelee urissa ja muutenkin ajo-ominaisuuksilla tuskin voi paljon ylpeillä ja materiaalit on halpoja huippuversioita lukuunottamatta. Vastuutonta autolehtien toimittajilta laittaa Volkkareita testeissä menestymään. Eivät todellakaan tiedä mistä puhuvat tai sitten tietoisesti antavat ansaitsemattomat korkeat pisteet kun eihän ne pisteet perustu juuri mihinkään muuhun kuin mitä paperille laitetaan muka asiantuntijan arviona. Vastuutonta on.

    • Oscarehdokkaat

      Listaan mielestäni selkeästi huonoimmiksi Fiat, Rellu ja Vw. Perustelu: kaikilla noila on ylitsepääsemättömiä laatuongelmia ja autojen ominaisuuksissa ei ole mitään erityisen hyvää kilpailijoihin verrattuna.

    • kansan-syvistä-riveistä

      Renut on parantaneet juoksua viime aikoina. Kyllä huonoin on Dacia tai Volsu. Minun ääneni menee Volsulle siitä yksinkertaisesta syystä että sen ajo-ominaisuuden on p-stä, etenkin Golf.

      • slaikkariII

        Laguna III on täysin eri maata kuin Laguna II.
        Renault-Nissan yhteistyö on tuonut muutoksen.


    • eienääranskiksia

      takana 47 v erilaisia merkkejä. Ranskikset ylivoimaisesti kehnoimpia kestävyydeltään. Ollut Simcaa muutama ja sitten sitikka. Sitikka oli heikoista heikoin, koko ajan oli monta kohtaa rikki vaikka vähän väliä oli pelti auki ja huolsin ja korjasin. Kaikki sähkölaitteet piti vaihtaa, laturi, iskarit, ohjausnivelet, vetoakselin nivelet, pakoputkisto, jarrut, vetoakselit, jotkut kohteet jopa useamman kerran 160 000 km matkalla. Lopulta sain myytyä vikapesän. Oli kauhea kokemus.

    • autonero

      Kortti on ollut 37 vuotta ja omana on ollut 2 Mazdaa, 3 Ladaa, 1 Toyota, 3 Volvoa, 2 Bemaria, 4 Mersua, 1 Pontiac, 1 Chevrolet, 2 Nissania, 1 VW ja 2 Fordia.

      Halpaa matkateko oli kahdella ikivanhalla Nissanilla ja 3 Ladalla. Tilavimpia ovat olleet jenkit ja parhaita Mersut. Tojon laatu ei todellakaan vakuuttanut 1988 Corollassa, eikä Mazdakaan saanut ilosta hihkumaan.

    • Asiaa_miettinyt

      Ei kait autoilla niin suuria eroja ole. Ehkä VAG moniongelmineen on ainoa, joka on selvästi heikompi kuin muut.

    • RanskisKäytössä

      Hylkäykseen johtavat viat top 10:

      Käyttöjarru
      Pakokaasupäästöt
      Etuakselisto
      Ohjauslaitteet
      Seisontajarru
      Alusta
      Iskunvaimennus
      Renkaat
      Jousitus
      Taka-akselisto

      Tuossa on hyvä lista mitä voi laiminlyödä oman auton kunnossa pidossa.
      Helpointa on tietysti ajaa arvalla katsastukseen, saada hylkäys ja sitten mennä huoltoon.

      Tai sitten käy huollossa, viat korjataan ja sitten vasta katsastukseen.
      Ja aina auto puhtaasti läpi!!

      • eienääranskiksia

        niin, siis nuo ovat ne vikakohteet jotka vaaditaan katsastuksessa kunnossaoleviksi.

        Muita teknisiä vikoja ranskiksissa ovat :
        - sähkölaitteet, erityisesti laturi, valot, startti, ovien lukitukset, jne.
        - takajarrujen kuormitussäätöventtiili
        - pyöränlaakerit
        - pakoputkisto ja äänenvaimentimet
        - vetoakselien nivelet
        - moottorin öljyvuodot

        no, eihän siihen oikeastaan enää muita liikkuvia osia jäänyt puuttumaan kuin vaihteisto. Olisikohan manuaalivaihteisto se kestävin osa ranskiksissa?


      • Hynkkel

        Helpottiko?


      • varmaakyytiä

        46v olen 6:della Pösöllä ajanu enkä vaihtais nyk. 405:sta mihinkään muuhun.


      • KannattaaVaihtaa
        varmaakyytiä kirjoitti:

        46v olen 6:della Pösöllä ajanu enkä vaihtais nyk. 405:sta mihinkään muuhun.

        Kyllä toi kannattaa vaihtaa.

        406 on parempi malli :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1368
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1125
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1078
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe