Veri Vetää Mehtään -_-

T-oivoton

Eli siis kaverini otti jämptin pelkäksi seurakoiraksi kaupunkiin. Aina kun hän tulee tänne perä kylille niin käytän sitä koiraa metsässä ja metsästänkin koiran kanssa ja hyvällä menestyksellä!
Nyt kaverini aikoo lopettaa koiran koska se on ruvennut tuhoamaan taloa ja käynyt yli- innokkaaksi, eikä voi pitää irti.

Koira siis on nyt 9kk vanha. Olen yrittänyt sanoa että koira on riista verinen ja haluaa maalla ja metsään eikä kaupunkiin.

Nyt hän aikoo lopettaa hienon koiran koska ei pärjää sen kanssa. Olen sanonut että minä voin ottaa koiran ja metsäsätää sen kanssa. Mutta kaveri sanoo että minä aiheutin kaiken kun vein koiran metsään.

Olen nyt niin raivoissani että voisin vaikka viedä oikeuteen tämän asian....

Ei tämä kirjottelu mitään auta, mutta sainpahan purettuu tämänkin.

7

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomi-rodun edustaja

      Kaverisi on idiootti. Mitäs siinä sen enempää, jos kerran paikkojen tuhoaminen on ainoa syy hävittämiselle. Ja vielä oikein kp-idiootti, jos ei voi antaa koiraa sellaiselle, joka sitä osaisi oikein pitääkin.

      • Onneksi näinkinpäin

        Juu,täällä myös,metsästäjä otti hirvikoiran kaupunkiin,rivitaloon.Koira ei sopeutunut kaupunkieläjäksi,oli rauhaton,haukkui tarhassa jatkuvasti.Onneksi oli maaseudun rauhassa asuva metsästyskaveri,joka otti koiran hoitoon.Nyt koira ei hauku,ei ole rauhaton ja on saanut S-ajokoiran tarhakaveriksi,saavat liikuntaa paljon.Omistajakin käyttää lenkillä,kun töiltään ehtii ja lenkitti kyllä kaupungissakin..Koirat toimii metsässä mainiosti ja saavat olla välillä sisäkoirina.Ainahan ei käy näin onnellisesti,vaan monen kaupunkilais metsästyskoiran kohtalo on kuolla nuorena häirikkönä..Tarinan opetus,älkää ottako aktiivista metsästyskoiraa rauhattomaan, ahtaaseen kaupunkiasuntoon!


    • kaupungissa asuva

      Olen nimenomaan kaupungissa ja kerrostalossa asuva metsästäjä. Mutta koirani on hyvässä kunnossa ja todella virkeä. Käyn melkein joka päivä noin 7 km:n päässä ulkoiluttamassa koiraani metsässä ja muina päivinä koirapuistossa. Metsästyskoirien tulee iolla rohkeita, sisukkaita ja periksiantamattomia, eikä sellainen koira täytä näitä vaatimuksia, joka pelkää kaupungin melua. Koirani on harmaa norjanhirvikoiranarttu. Ei hauku kotona, koska on tottunut pennusta asti kaupungin meluun. Erinomainen metsästyskoira kaikessa muodossa :-)

      • Pettämättömät ystävät

        Totta haastat,kyllä kaupungeissakin asuu,tyytyväisiä ja toimivia metsästyskoiria..Mutta turhaan moni nuori,hyvä metsäkoiran alku lopetetaan,jos vähä riehakas nuorena.Metsästäjät monasti ottaisivat näitä maalle,rauhallisempaan ympäristöön .Olosuhteet ja koulutus usein vaan pielessä,Metsästyskoira on yleensä aktiivinen ja tarvii liikuntaa ja virikkeitä vapaa aikanaankin,olipa maalla tai kaupungissa..Ja sivussa myös mahtavia seurakoiria..


      • kaupungissa asuva
        Pettämättömät ystävät kirjoitti:

        Totta haastat,kyllä kaupungeissakin asuu,tyytyväisiä ja toimivia metsästyskoiria..Mutta turhaan moni nuori,hyvä metsäkoiran alku lopetetaan,jos vähä riehakas nuorena.Metsästäjät monasti ottaisivat näitä maalle,rauhallisempaan ympäristöön .Olosuhteet ja koulutus usein vaan pielessä,Metsästyskoira on yleensä aktiivinen ja tarvii liikuntaa ja virikkeitä vapaa aikanaankin,olipa maalla tai kaupungissa..Ja sivussa myös mahtavia seurakoiria..

        Ehkä maalla monta vuotta asunut koira saattaa olla liian vahtiva ja levoton kaupunkiasuntoon muuttaakseen, mutta minun koirani on tottunut tällaiseen ympäristöön ja olemaan riittävän sosiaalisesti, koska pennusta asti täällä on kasvanut. Monella muullakin tuntemallani metsästäläjjä on koira, vaikka he asuvat kaupungissa ja kerrostalossa. Eikä kaupungissa asuminen estä tarjoamasta koiralle liikuntaa ja aktivointia. Joka päivä lenkkeilen koiran kanssa ja käyn koirapuistossa. Sille on omat vetokärrytkin, joita se rakastaa vetää raskaallakin taakalla varustettuina. Tyttäreni käy sen kanssa agilitykurssilla. Viikonloppuisin matkaamme maalle. Koirani on terve ja hyväkuntoinen. Se on todellinen metsästyskoira :-)


      • Onneksi näinkinpäin
        kaupungissa asuva kirjoitti:

        Ehkä maalla monta vuotta asunut koira saattaa olla liian vahtiva ja levoton kaupunkiasuntoon muuttaakseen, mutta minun koirani on tottunut tällaiseen ympäristöön ja olemaan riittävän sosiaalisesti, koska pennusta asti täällä on kasvanut. Monella muullakin tuntemallani metsästäläjjä on koira, vaikka he asuvat kaupungissa ja kerrostalossa. Eikä kaupungissa asuminen estä tarjoamasta koiralle liikuntaa ja aktivointia. Joka päivä lenkkeilen koiran kanssa ja käyn koirapuistossa. Sille on omat vetokärrytkin, joita se rakastaa vetää raskaallakin taakalla varustettuina. Tyttäreni käy sen kanssa agilitykurssilla. Viikonloppuisin matkaamme maalle. Koirani on terve ja hyväkuntoinen. Se on todellinen metsästyskoira :-)

        Täyttä asiaa,mitä puhut..Tämä hirvikoira,myös NHH,joka muutti maalle ja miestyi,niin oli nuorena maalla ja kaupunkiin muutto teki siitä sen,vahtivan ja kaikkea seuraavan ja haukkuvan,pentuna ei maalla haukkunut turhaa.Ja se et,jos saa pentuna kasvaa kaupungissa,ni tottuu hälinään ja pystyy olemaan metsästäjän paras kaveri..Kaikenlaisia koiriahan on,ovat yksilöitä ja onhan maalla kasvaneissakin räksyttäjiä,mut kohdalle sattui tämmönen tapaus..Mut tuo alottajan kaverin tapaisissa tapauksissa,voisi kyllä antaa kaverille,eikä savua korville?Jutut täällä asiaa ja opettavaisiakin!


    • 6728811

      Jos olisin kuullut tapauksesta aiemmin niin olisin ostanut koiran turvaan tolta henkilöltä joka hankkii koiria pelkästään mielenjohteesta. On parempi olla ilman koiraa ja olla tyhmä kuin olla tyhmä ja hankkia metsäkoira.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1023
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe