Rakastan 16 vuotta nuorempaa miestä

Jätetty / surullinen

Mieheni jätti minut 3 vuotta sitten poikamme synnyttyä. Nyt olen työssäni tutustunut minua nuorempaan mieheen, joka ilmiselvästi haluaa suhteeseen kanssani. Ihastuin häneen, ja on ihanaa olla hänen kanssaan ja sylissään. Pelottaan vaan, olenkohan sittenkin liian vanha hänelle. Olen 38 ja hän haluaisi naimisiin ja perheen kanssani. Rakastan häntä, mutta pelottaa.

6

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wishfullf-ever

      Ymmärrän että pelottaa. Olet jätetty, perheunelmat murskaantuivat jo kerran.

      Minua pelottaa jo kolmen vuoden ikäero, minä vanhempi. Naurettavaa, mutta tunne tulee ja se on käsiteltävä. Olin tottunut kuvittelmaan, että miehet haluavat aina nuorempaa. Se ei ole onneksi totta.

      Tuo mies voi olla tosissaan. Vaikea arvailla hänen kypsyystasoaan tai ajatusmaailmaansa, se voi vaihdella niin paljon ihmisten välillä. Voi se onnistua.

      Itse ajattelisin "realistisesti" että ikäero on liikaa enkä uskoisi suhteen tulevaisuuteen pitkälle. Riippuu sinustakin paljon. Itseni kohdalla pelkäisin suhteen kaatuvan jo omiin epäilyksiini, sortuvan ikävän vanhuuden tunteen alle. Olisi hyvin vaikea uskoa ettei mies näkisi minua vanhana, ainakaan sen jälkeen kun voimakkain rakastumisen tunnemylläkkä olisi ohi. Tuntuisi että riistän mieheltä hänen nuoruuttaan, pakottaisin hänet tietynlaiseen häpeään ja ylenkatseeseen muiden ikätoveriensa, sukulaisten ja kavereiden suhteen. En voisi sille mitään.

      Vanhemman miehen kanssa tuntisi että on nuori, samanikäisen kanssa että on samanikäinen.

      Kannattaa ainakin odottaa ja edetä varovasti että tunnet miehen todella hyvin ja tiedät hänen todelliset motiivinsa. Toisaalta, sinulla ei ole enää paljoa aikaa uusien lasten tekemiseen.

      Oletko puhunut miehen kanssa kaikesta tästä? Peloista, mahdollisista ristiriidoista tulevaisuudessa? Kannattaa käsitellä vaikeatkin asiat nyt, ne tulisivat eteen kuitenkin.

      Toivon onnea tulevaasi, ja koetan itse kestää sen kolmen vuoden.

    • Valbona

      Edellinen tuossa jo sanoikin paljon viisasta, joten en nyt siihen puoleen puutu.

      Itse olen ollut nyt lähes 9 vuotta naimisissa 18 vuotta itseäni nuoremman miehen kanssa!
      Minulla on kaksi lasta ennestään, nyt jo itsenäisiä ja toisella oma lapsikin, yhteisiä ei ole.
      Meillä ei ikinä ole ollut mikään probleema tuo ikä-kysymys. Se on ollut aina sellanen sivuseikka, joku numero joka ei mitään merkitse.
      Tärkeämpää on se, että tuntee kuuluvansa yhteen, kaikesta huolimatta. Kaikenlaista vaikeutta tulee, ei aina ole mitään ruusutarhaa ja vaaleanpunaista shampanjaa, mutta jos kaksi ihmistä kuuluu yhteen, se kestää.
      Mieheni ei ole suomalainen, meillä on ollut nuo kulttuuri- ym näkemyserotkin, mutta rakkaus ja kiintymys ei ole mihinkään kadonnut. Onnellisia ollaan tässä omassa arjessamme, töittemme ja velvollisuuuksiemme keskellä.

      Sen verran vielä, että meillä se oli mies joka "piiritti" sinnikkäästi minua, itse oli se epärïöivä osapuoli. No, tässä ollaan eikä kaduta!
      Toivon teille kaikkea hyvää ja jaksamista! Toivottavasti olette löytäneet nyt Sen Oikean!

    • candida

      jos kelpaat, niin kelpaat.
      en lähtis muiden mielipidettä kysymään.

    • N50 M29

      On niin harvinaista herkkua kohdata tyyppi, joka tuntuu sielunkumppanilta ja rakastetulta, että tartu siihen tilaisuuteen, vaikka ikä olisi jotain muuta kuin mitä toivot.
      Ei potentiaalisia elämänkumppaneita joka oksalla kasva, ja samanikäisyys tai asetelma "mies vanhempi-nainen nuorempi" ei takaa sitä, että suhteessa ollaan sen onnellisempia.

      Tottakai se ikäero voi kummitella monin eri tavoin, mutta voiko jättää sen vuoksi hyvää ihmissuhdetta kokematta ja odotella jotain muuta? Tai olla yksin?

      • Ei toki ikä

        takaakaan onnellisuutta, mutta kyllä noissa asioissa kannattaa käyttää järkeäkin.

        En minä ainakaan halua lähteä kokeilemaan enää 38- vuotiaana jos suuret riskit ja kummittelut painaisivat päälle. Kaikki eivät halua kokea ihmissuhteita tunteiden pohjalta tyyliin syteen tai saveen, vaan etsiä järkipohjaisesti sen turvallisen pohjan jolle rakentaa loppuelämän.

        Moni saattaa vaikuttaa sielunkumppanilta kun ihastuu, mutta yhteiselämä käytännössä ei vaan voi toimia.


    • Onnekas45

      Voi mennä pepulleen tai voi tuoda onnen- ihan niinkuin mikä parisuhde tahansa. Tuo epäröintisi kuulostaa kovin tutulta. Olin suurinpiirtein saman ikäinen kanssasi, kun tapasin itsenäni 15 v nuoremman miehen, Ensin koin tilanteen absurdiksi ja miehen ihastumisen jopa osin loukkaavaksi. Mutta sitten.... Nyt olen 45 vuotias ja suhteemme on balanssissa. Ikäero on menettänyt merkityksensä, suhteemme on se kantava voima. Eli... ei kannat miettiä liikaa. koskaan ei tiedä koska toisen menettää, on ikä mikä tahansa. Syy voi olla ero, sairaus tai onnettomuus.

      Siis elä elämääsi ja rakasta rakkauttasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1625
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe