nuuskaaminen

jäbä

tuleeko haittoja jos käyttäny nuuskaa yhden purkillisen. olen käyttänyt eri pussinuuskia ,mutta ehkä 20 pussia yhteensä. alussa oksentelua.. mistä johtuu???? yleensä nuuska ei aiheuta oksentelua.. oliko nuuska sitten liian vahvaa 6o kiloiselle?? ajattelin välillä käyttää, kun sitä saa silloin kun vaan raskii pyytää.. meneeköhän ikenet pahaksi yhdestä purkillisesta pussinuuskaa?? tuo oksennus vaan ihmetyttää.. voisko joku vastailla näihin kysymyksiin..? kiitos.

47

21735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttänyt

      Oksentelu johtuu tottumattomuudesta nikotiinille. Nuuskasta imeytyy runsaasti nikotiinia ja alussa se aiheuttaa pahoinvointia, sydämen tykyttelyä yms. Jonkin ajan päästä totut, eikä ongelmia enää tule, jos pidät pitkän tauon käytössä oireet uusivat. Ikeniin tuleepysyviä vaurioita vuosien kuluttua, lyhyemmässäkin käytössä mutta ne korjaantuvat nopeasti. Olet varmaan kielellä tuntenut ikenen limakalvon olevan karhea pinnaltaan.

    • huulessa

      Oksentelu johtuu tottumattomuudesta nikotiinille. Nuuskasta imeytyy runsaasti nikotiinia ja alussa se aiheuttaa pahoinvointia, sydämen tykyttelyä yms. Jonkin ajan päästä totut, eikä ongelmia enää tule, jos pidät pitkän tauon käytössä oireet uusivat. Ikeniin tuleepysyviä vaurioita vuosien kuluttua, lyhyemmässäkin käytössä mutta ne korjaantuvat nopeasti. Olet varmaan kielellä tuntenut ikenen limakalvon olevan karhea pinnaltaan.

      • kommentti

        Sori tuli tuplana, aluksi väitti että olin jo kirjoittanut samanlaisen ja siksi muutin nimimerkkiä jotta tulisi läpi. Sitten tulikin kahteen otteeseen.


    • jäbä (sama jäbä)

      joo, olen kokeillut ikeniä ja aika karheilta tuntui, ja edelleen pikkasen.. onkos pussinuuska yhtä vaarallista kuin tavan nuuska?? onko 30g suurin pussinuuska? purkissa lukee stor portion, eli isoja kai on?? onko tuosta isompia vielä???? pitää varmaan jättää yhteen purkkiin. jos kerta noin vaarallista on..

      • huulessa

        Pussinuuska-annokset ovat yleensä 1g kokoisia, yleensähän purkin paino on 24g. Irtonuuska purkki painaa 50g. Tuosta "isosta" en osaa sanoa mitään. Ihan yhtä vaarallista on pussi- irtonuuskan käyttö, tosin irtonuuskan annos on suurempi ja näin vaurioittaa limakalvoa suuremmalta alalta.


      • Nuuskis
        huulessa kirjoitti:

        Pussinuuska-annokset ovat yleensä 1g kokoisia, yleensähän purkin paino on 24g. Irtonuuska purkki painaa 50g. Tuosta "isosta" en osaa sanoa mitään. Ihan yhtä vaarallista on pussi- irtonuuskan käyttö, tosin irtonuuskan annos on suurempi ja näin vaurioittaa limakalvoa suuremmalta alalta.

        On tuota tullut käytettyä viitisen vuotta, et aika monta purkkia.. Mut silti uskon et vielä pahempi ois tupakointi!


    • joka paiva

      Olen nyt kayttanyt nuuskaa joka paiva 15 vuotta, armeijasta alkaen. Mitaan kummempia haittoja en ole huomannut, hammaslaakari ei ole sanonut mitaan, aina se limakalvot ja ikenet tsekkaa. Ehka nuuska menee vahan "syvemmalle" kuin alussa, paha sanoa, kun pysty vertaamaan 15 v takaiseen tilanteeseen.

      Terveellisempaa varmaan olisi olla kayttamatta, mutta sittenhan pitaisi lopettaa myos rasvainen ruoka ja kalja, jotta voisi elaa 90 vuotiaaksi... jipii!

    • Börje

      Kahdenkymmenen vuoden käyttökokemuksella voin suositella: älä opettele käyttämään. Paljon vaikeampi päästä irti kuin tupakoinnista(sitäkin olen harrastanut, ihan lastenleikkiä lopettaa verrattuna nuuskaamiseen). Nikotiinitasot veressä ihan eri luokkaa kuin polttaessa. Eikä siitä mitään nautintoa jatkossa edes saa, pakko vaan olla huulessa koko ajan. Huume mikä huume...

      • joka paiva

        mita haittaa? Jos nuuskaamalla pystyy valttamaan tupakoimisen, eikos se ole parempi? Ei kai nikotiini veressa sinansa kovin epaterveellista ole? Vaitetyt terveyshaitat kai on suun limakalvoille vrt keuhkot...


      • saatananpuljurunkkari

        sina saaatanan puljurunkkarari apara painu paskaan


    • Henkka

      RUSAKON PASKAA on luomu tuote,ei aukee ikenet,ei tuu suusyöpää eikä muitakaan vaivoja.Menee varteen,rusakothan on kovia panijoita.Eihän kukaan aito nainen voi antaa örvelölle jolla suus muhii syöpäpala-nuuskaa.Ala kerään rusakon paskaa ja mailma on sinun.

    • ...

      hengenvaarallistaa!! elä ikinä käytä edes yhtä (1) pussianuuskaa! valopää

      • Jakobson

        Miten niin hengenvaarallista? mikä siitä tekee hengenvaarallisen?? kerroppa ku oot niin välkky!


    • nuuskaaaa
    • 5v käyttänyt

      Mistäs päin ootta,aivan eteläläisten hommaa tämä teän nuuskan käyttö. Miten te panikoitte muka yhden nuuskan takia ja että edes osaa käyttää.

    • kertokaahan

      mikä järki on ylipäätään nuuskata?

    • gsfbfdgfccvngf

      nuuskan käyttäminen on hengenvaarallista... vaan onhan moni muukin asia elämässä.

    • mikäseläppäon

      siis ei tää selventäny olenkaa et miten pussinuuskaa käytetään kun mulla tämmöne ettanipurkki täs ja haluaisin kokeil

      • pukkeli

        Työnnät vaan pussit anukseen ja oottelet vaikutusta. Näin siiinä purkissa lukee ruotsiksi!


      • Vitunpaskapää

        Etsivältä tais itseltä päästä anuslemahdus


    • dewq

      Tämähän on ympäristöä jamuita ihmisiä ajatellen paras vaihtoehto jos haluaa vaan itselleen aiheuttaa terveysongelmia .Suositeltavaa!

    • lolleddd

      imekää te kaikki kakarat sitä äitin tissiä ja lopettakaa tollanen säälittävä paskan tunkeminen huleedfevifobjoirberjgiobhoidfbhdfb homom hojnoomomtrhnb lesboooooooooooooooooo homo homo homo homoo

    • snusiii

      Joo eipä pussinuuskasta oo mitää haittaa.

    • Hyi

      Kuinka kauan huono olo kestää yleensä?

      • Lerssi

        Itellä meni ehkä 1


    • Idiootin touhua

      Mitä järkeä on ylipäätään käyttää ainetta, josta tulee vain huono olo? Typeryyden huipentuma.

      Jos luulette että nuuskaaminen tekee teistä jonkun "kovan äijän", niin väärässä olette. Nuuskaajia pidetään yleisesti typerinä pallopäinä.

    • EiOoNaisiiNäkyny

      Tytöt ei tykkää jos on papatti huules :/

    • nuuskatpois

      rahat menee ja terveys :D se on siis aivan turhaa!

    • vly

      Ei siitä yhest purkist mitää tule

    • nuusboy

      Onko normaalia että sattuu huulee iha vitusti ja suuta alkaa kutittamaa ärsyttävästi??

    • Heissuliveilhcryknnn

      Otin ensimmäisen pussin ja en käytä nikotiini tuotteita ja oksensin. Se on vain koska en ole tottunu nikotiiniin mutta tulenko oksentamaan vielä monesti?huom olen vain yhdesti ja olo ei ole enää niin huono

      • Snusjus

        Ite oksensin ekalla kerralla mut en sen jälkeen.


      • Käyttänytjo6kk
        Snusjus kirjoitti:

        Ite oksensin ekalla kerralla mut en sen jälkeen.

        Onko mulla jotenki vahvemmat tai paksummat huulet ku muilla mun frendeillä? Mul ei meinaa sätii ei mikään, ei ees odens, siberiaa en oo viel käyttäny mut se vrm tuntuu, ne pussit kusee mul mut ei sädi?!


    • FINjonne

      Tekeekö 8mg catch white spearmint mitää pahaa jälkeä? Ku oon käyttäny jo 5 säkkiä eikä tunnu missää eikä poraa

    • Snus

      Kaikilla riippuvuus syntyy eri tahtiin. Jotkut jää jo muutamien purkkien jälkeen koukkuun nikotiiniin, kun jotkut taas ei juuri ollenkaan.
      Taitaa olla suurin osa tässä postauksessa jonneja (Ei millään pahalla).. Kyllä aikuinen tietää jo vallan hyvin mitä haittaa nuuskasta on, eikä kysele sitä missään netissä.. Ite käyttänyt lössiä (irto nuuskaa) 15vuotta, eikä mitään erikoisempaa haittaa ole ilmennyt. Henkilökohtaista nuo nuuskan haitat. Vaikuttaa moni asia.. Ei kannata alottaa nuuskaamista, eikä minkään muunkaan nikotiinivalmisteen käyttöä. Ilman pärjää vallan mainiosti kunhan ei alota ja jää koukkuun. Se onkin sit jo todella vaikeeta päästä nikotiini riippuvuudesta irti. T: Riippuvainen nikotiinista jo 20vuotta..
      Monesti yrittänyt lopettaa, mutta nikotiini pitää otteessaan todella tiukasti.

      • Anonyymi

        Itellä aikalailla sama tarina. Suuhun ei mitään sen suurempia muutoksia ole vuosien saatossa tullut. Suu tosin haisi nuuskaa käyttäessä kuolemalta. Nyt melkein vuosi selvitty ilman nuuskaa nikotiinipussien avulla. Nikotiininmäärä ei hirveämmin muuttunut ja tuote on suurinpiirtein samanlainen käyttää. Ettanin pussissa nikotiinia on 8,5mg/g ja nikotiinipusseissa vajaa 8mg/g.

        Pikkuhiljaa olisi tarkotus nämä pussitkin lopettaa ja aloittaa elämä ilman riippuvuuksia:)
        https://nikotiinipussit.com/ on ollut todella luotettava ja Zonniciin verrattuna on nää tuotteet priimaa


    • ehfkhkjhkh

      jos tunkee anukseen saa paremmat nautinnot

    • Anonyymi

      Ihan perus juttu tuo oksentelu. Keho ei vaan oo tottunu niin suureen määrään nikotiinia. Eikä ne ikinet nyt oikeesti niin hirveeks mee pitkänkään käytön aikana.

    • Anonyymi

      joo denssi pussi esinahan alle tuo parhaan nautinnon

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Älä hölmöile.

    • Anonyymi

      Kannattaa lopettaa tuo nuuskaaminen. Itse lopetin https://snuush.com/ myyvillä nikotiinipusseilla joita voi tilata lääkärin reseptillä suomeen

    • Anonyymi

      Ite oon 13 ja oon vetäny vitusti nuuskaa kyl mullaki aluks laatta lens

      • Anonyymi

        Olet niitä lapsia, jotka on tuomittu epäonnistumaan elämässä. Viimeistään 40 vuotiaana olet sairastunut myös alkoholismiin mutta todennäköisemmin olet työtön ja narkkari


    • Anonyymi

      Oon käyttäny vähän yli vuoden nuuskaa. Ikenet punoittaa jonki verran mut ei kummempaa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe