I30 kokemuksia

400km takana

Moi. Pistäkääpäs käyttökokemuksia 1.6L bensa Hyndaista. Paljonko olette ajaneet, onko ollut murheita?? jne. Tietysti kiinnostaa millaisiin kulutuksiin olette päässeet. Asiallisille vastaajille kiitos etukäteen. Ainiin mallini on 5D, 5-vaihteinen manuaali sekä isg:llä ja luistonestolla varustettu vm. 2011 ajettu 21000km.

61

28243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ertyz
    • I30preemiumu

      2011, farmari ja neljä tonnia mittarissa. 1.6 litraisella bensakoneella. Hyvä vehje kaikin puolin. Reilu 6 litraa sataselle näkyy ajotietokoneen mukaan menevän. ISG on jokseenkin turha kun ei meillä juuri valoissa seistä.
      www.khcf.org on hieman aktiivisempi palsta

    • hseikura

      2007 ostin 1.6 bensa 5d, ajoin vajaa 60000 km, ilmastoinnista nesteet väheni, vaihtoivat takuuseen kennon, muuten auto pelasi hienosti. Lähtee käyntiin älyttömissä pakkasissa ja on lämmin. Nyt alla CW samanlaisella koneella, -11 mallinen, hyvin pelannut tämäkin, itseasiassa vähävikaisimmat autot mitä itselle osunut. Kesäisin kulutukset pyörineet 6.0-6,5 välissä, talvisin 6,5-7,5 välissä. Mutta kulutukset ovat hyvin yksilöllisiä riippuen ajotyylistä ja matkoista, edellisiin autoihin verrattuna huomioiden auton tilat kulutus ei ole suuri. Varsinkin kun on varsin kelpo lämmityslaite, moottori lämpiää hyvin ja 3 puhallinnopeudella se lämpö löytää myöskin matkustamoon. Joitain yksittäisiä sähköhäiriöitä on ollut mutta ne kadonneet samoin kuin tulleetkin, liekö ilmankosteus tai mikälie syynä. Eivät ole ajoa haitanneet ja yleensä kadonneet uudelleen starttauksen jälkeen.

    • hyny

      Vuosi kohta täynnä i30-kilometrejä, 1,6 crdi manuaali, kulutus 4,9L, rengansmelu kova´ja tuntuu että takajarrut jumittelivat talvella.

      • dieselinä

        Reilu vuosi, ja 23 000 km diesel premium cw manuaalilla. Kokonaiskeskikulutus reilu vuosi, sisältäen kesän ja talven on minulla 6.1

        Ajotapa kyllä ennakoiva ja rauhallinen, ei Helsingin ruuhkia.
        Uskomattomiin kulutuksiin kyllä monet pääsevät?? Itsellä ajotietokoneen mukaan pääsee 4:llä alkaviin kulutuksiin maantieajossa vain n.80 km/h nopeuksilla.

        Moottoritiellä myötätuulessa pääsee noin 5 litraan, mutta noin reilun kuuden litran kulutusta keskimäärin nopeudella 120 km/h 6 vaihteella tietenkin....

        Hyvä auto, rengasmelu vähän häiritsee, sekä ohjaus maantieajossa vähän outo, mutta siihen jo tottunut, kun ei enää niin häiritse....

        Ihmeen lämmin auto myös dieselinä, edellinen 1.6 bensa farkku peugeot 307 lämpeni paljon hitaammin.

        Vielä ollut täysin viaton. Tämä kyllä todella hyvä asia, kun peilaa tuohon uutena ostettuun pösöön, joka oli kyllä täysi katastrooffi.


      • bxcmew
        dieselinä kirjoitti:

        Reilu vuosi, ja 23 000 km diesel premium cw manuaalilla. Kokonaiskeskikulutus reilu vuosi, sisältäen kesän ja talven on minulla 6.1

        Ajotapa kyllä ennakoiva ja rauhallinen, ei Helsingin ruuhkia.
        Uskomattomiin kulutuksiin kyllä monet pääsevät?? Itsellä ajotietokoneen mukaan pääsee 4:llä alkaviin kulutuksiin maantieajossa vain n.80 km/h nopeuksilla.

        Moottoritiellä myötätuulessa pääsee noin 5 litraan, mutta noin reilun kuuden litran kulutusta keskimäärin nopeudella 120 km/h 6 vaihteella tietenkin....

        Hyvä auto, rengasmelu vähän häiritsee, sekä ohjaus maantieajossa vähän outo, mutta siihen jo tottunut, kun ei enää niin häiritse....

        Ihmeen lämmin auto myös dieselinä, edellinen 1.6 bensa farkku peugeot 307 lämpeni paljon hitaammin.

        Vielä ollut täysin viaton. Tämä kyllä todella hyvä asia, kun peilaa tuohon uutena ostettuun pösöön, joka oli kyllä täysi katastrooffi.

        Itsellä oli G ja H Astrat ennen Hyundaita,liekö Pösö yhtään huonompi. Molemmat meni vaihtoon alle 60 tuhannen. Niissä oli seuraavat viat, G:ssä hammastanko vaihtoon apulaitteineen 40 tkm, alapallonivet 45 tkm. Termostaatin temppuilut ja sisäpuhaltimen oikkuilut korjasin itte. H huollon jälkeen katsastuksesta hylkynä, raidetangon päät loppu, 40 tkm. Kytkin hajosi kahdesti. Radio oli sekaisin kuin Haminan kaupunki ja sitärataa. Kyllä Hyundai on ollut unelmapeli noitten jälkeen, ainut että vähän on meluisa. Siis CW. Tietenkin retki Biltemaan bitumilevyhylle saattaisi korjata tilannetta mutta ei ole vielä viittinyt. Melu tuntuisi tulevan takaa, kerran oli pari jätesäkillistä vaatteita takakontissa, eipä humissut. Ei paljon peltejä ole vaimennettu noissa 20 tonnin autoissa siellä. Käytin huollossa keväällä, ohjaus vähän jäykkeni sen jälkeen, on hyvä. Liekö jonkin päivityksen tehneet. Ajaessa ohjaukseen ei kiinnitä enään mitään huomiota.


      • dieselinä kirjoitti:

        Reilu vuosi, ja 23 000 km diesel premium cw manuaalilla. Kokonaiskeskikulutus reilu vuosi, sisältäen kesän ja talven on minulla 6.1

        Ajotapa kyllä ennakoiva ja rauhallinen, ei Helsingin ruuhkia.
        Uskomattomiin kulutuksiin kyllä monet pääsevät?? Itsellä ajotietokoneen mukaan pääsee 4:llä alkaviin kulutuksiin maantieajossa vain n.80 km/h nopeuksilla.

        Moottoritiellä myötätuulessa pääsee noin 5 litraan, mutta noin reilun kuuden litran kulutusta keskimäärin nopeudella 120 km/h 6 vaihteella tietenkin....

        Hyvä auto, rengasmelu vähän häiritsee, sekä ohjaus maantieajossa vähän outo, mutta siihen jo tottunut, kun ei enää niin häiritse....

        Ihmeen lämmin auto myös dieselinä, edellinen 1.6 bensa farkku peugeot 307 lämpeni paljon hitaammin.

        Vielä ollut täysin viaton. Tämä kyllä todella hyvä asia, kun peilaa tuohon uutena ostettuun pösöön, joka oli kyllä täysi katastrooffi.

        Puolitoistavuotias i30 CW premium 1.6 bensakoneella on nyt ollut alla vajaan 30 000 km:n verran. Ainoa mitä olen tehyt, tai tarkemmin sanottuna teen huomenna, kun tänään asian huomasin, on vasemmalta simahtanut H7-polttimo. Mitään varsinaista vikaa ei autossa ole ollut. Vanhana autokuskina ajattelin alussa, että nahkaratti ja nahkainen vaihdetangon nuppi, vakionopeussäädin, parkkitutkat ym. olivat turhanaikaisia vekottimia, mutta laitoin pakettiin, kun eivät ihmeitä maksaneet. Nyt olen ollut tyytyväinen siihen, että hiukan panostin varusteluun.

        Kaikinpuolin mukava auto ja olen tyytyväinen valintaani. Äänieristys ei ihan ole parhaasta päästä, sellaista keskivertoa, samoin kulutus, mutta, kun autosta maksaa varusteineen alle 25 000 €, ei voi ihan samaa vaatia kuin tuplahintaisilta. Ja vielä on takuuta yli 3 vuotta jäljellä, joten olo on huoleton siinäkin suhteessa.

        Summa summarum, väittäisin, että Hyundai farkku on hintansa huomioiden hyvä valinta ja todennäköisesti erittäin vähävikainen. En sano, että ainoa mahdollinen, mutta hintaluokassaan kova luu kuitenkin. jotain kertoo sekin, että niitä näkyy jonkun verran taksissakin.


      • Niilo1978
        g70 kirjoitti:

        Puolitoistavuotias i30 CW premium 1.6 bensakoneella on nyt ollut alla vajaan 30 000 km:n verran. Ainoa mitä olen tehyt, tai tarkemmin sanottuna teen huomenna, kun tänään asian huomasin, on vasemmalta simahtanut H7-polttimo. Mitään varsinaista vikaa ei autossa ole ollut. Vanhana autokuskina ajattelin alussa, että nahkaratti ja nahkainen vaihdetangon nuppi, vakionopeussäädin, parkkitutkat ym. olivat turhanaikaisia vekottimia, mutta laitoin pakettiin, kun eivät ihmeitä maksaneet. Nyt olen ollut tyytyväinen siihen, että hiukan panostin varusteluun.

        Kaikinpuolin mukava auto ja olen tyytyväinen valintaani. Äänieristys ei ihan ole parhaasta päästä, sellaista keskivertoa, samoin kulutus, mutta, kun autosta maksaa varusteineen alle 25 000 €, ei voi ihan samaa vaatia kuin tuplahintaisilta. Ja vielä on takuuta yli 3 vuotta jäljellä, joten olo on huoleton siinäkin suhteessa.

        Summa summarum, väittäisin, että Hyundai farkku on hintansa huomioiden hyvä valinta ja todennäköisesti erittäin vähävikainen. En sano, että ainoa mahdollinen, mutta hintaluokassaan kova luu kuitenkin. jotain kertoo sekin, että niitä näkyy jonkun verran taksissakin.

        Komppaan täysin! Huoletta on saanut päästellä. Tein kauppaa uuteen i20 ja myyjä lupas vaihdossa 8800€ tästä 89tkm ajetusta i30. Vaihtoa ajattelin puhtaasti siksi, että farkku on yksineläjälle vähän turhan iso... ;)


    • Joku vaan

      Minulla on 3-vuotias 2-litrainen bensakone, käsivaihteinen. Ajan vähän, 30 000 on mittarissa. Melko huolettomiin Nissaneihin tottuneena Hyundain huolettomuus ei ole ollut yllätys. Näkyyhän tuo Hesarin vikatilastolistaltakin. Takalasin pyyhkijän moottori meni heti uutena. Peruutusvaihde ei aina mene päälle, ja H7-polttimet olen vaihtanut. Vasemman takapyörän kulmaa säädettiin viime huollossa.
      Soratieauto H ei ole. Massatustakin alustasta kuuluu melkoinen meteli.

      Huono jälleenmyyntiarvo vähän ihmetyttää, mutta ei sillä ole väliä.

      • nuihui

        Joo kivet rapisee jonnekin, katsoin alustan alle mutta ei siellä oikein osumajälkiäkään ole. Hakkaako ne taka-akseliston rakenteisiin? Laitoin kumiset lisäläpät etupyörien taakse, noin 10 cm maasta irti niin johan rapina väheni. Liian pitkät taas raapii lastilla maata ja silloin on keksitty melkoinen kivilinko.


      • Joku vaan
        nuihui kirjoitti:

        Joo kivet rapisee jonnekin, katsoin alustan alle mutta ei siellä oikein osumajälkiäkään ole. Hakkaako ne taka-akseliston rakenteisiin? Laitoin kumiset lisäläpät etupyörien taakse, noin 10 cm maasta irti niin johan rapina väheni. Liian pitkät taas raapii lastilla maata ja silloin on keksitty melkoinen kivilinko.

        Taitaa takapyörissä olla erillistuenta. Vien auton pian massauksen tarkastukseen. Siellä katsovat alustan tilanteen. Huollossakin sen toki näen. Katsastuksessa talvella alusta näytti olevan kunnossa.
        Läpät minulla on kaikissa pyörissä.


      • ex getz
        Joku vaan kirjoitti:

        Taitaa takapyörissä olla erillistuenta. Vien auton pian massauksen tarkastukseen. Siellä katsovat alustan tilanteen. Huollossakin sen toki näen. Katsastuksessa talvella alusta näytti olevan kunnossa.
        Läpät minulla on kaikissa pyörissä.

        Millään hynyn bensakoneella ei aja alle 7 litran. Se on fakta. Niin surkeesti toteutettu moottori,et huh huh.


      • huaenis
        ex getz kirjoitti:

        Millään hynyn bensakoneella ei aja alle 7 litran. Se on fakta. Niin surkeesti toteutettu moottori,et huh huh.

        Älä vertaa Getziä. Getzi kokoisekseen vähän janoinen, tämän osoittaneet eri lehtien testitkin, teknisesti vanhahtava vaikka muuten hyvä auto onkin pikkuautoksi. i-sarja toista maata. Itse ajelen Hesan ruuhkissa ja ympärillä, i30:sen kulutus pysynyt kesäisin 5,9-6,8 ja talvisin 6,6-7,5 haarukassa. Nyt kulutus näyttö nollattu viimeksi helmikuussa kovien pakkasten aikaan ja ollut n. 6,8-7,0. Siis 1,6 bensakoneinen. Ja on vertailupohjaa eri autoista, myös samankokoisista, eipä ne vähemmällä menneet. Voisin luetella nipun vertailutestejä jotka kertoo saman, mutta jätetään se. Kokeilin uutta i30:sta, näyttäisi menevän vielä 0.5-1,0 litran pienemmällä jos vaan tieturin tiedot paikkansa piti, itse vähän hämmästyin kun en pyrkinyt säästöajoon eikä kelikään häävi ollut. Niin no kori on kyllä pienempi kuin omassa. Siis tämä uusin evoluutioversio 1,6 bensalla. Siinä missä Getzin kone perinteinen, i30:ssa mm. imusarja muuttuva, venttiilikoneisto eletronisesti ohjattu, gamma-kone atkins tyyppinen ja vaihteistossakin voimansiirohäviöihin paneudettu. Sama kuin puhuisi että mulla oli Kupla, kaikki volkkarit on bensarosvoja. Tsi ja TDI koneet on vähän eri maata, no hukkalämpöä ne ei tuota edelleenkään vaikka kulutus romahtanut.


      • Legasy
        ex getz kirjoitti:

        Millään hynyn bensakoneella ei aja alle 7 litran. Se on fakta. Niin surkeesti toteutettu moottori,et huh huh.

        Hei luulen ettet pääse millään autolla alle 7 litran et edes hybridillä.


      • Niilo1978
        Legasy kirjoitti:

        Hei luulen ettet pääse millään autolla alle 7 litran et edes hybridillä.

        Helposti. Sekä auton ajotietokone että mittaustulos osoittaa, että autoni kuluttaa alle 6,0 litraa satasella. Moottori bensa 1,6. En olisi itse voinut uskoa ilman todisteita! Toki ajo vaatii suhteellisen tarkkaa kaasujalkaa ja tulos on maantieajosta, talvella. Pakkasta muutama aste, vastatuuli.


    • i30 omistaja

      Itselläni on 2014 vm i30 1,6 gdi. Auto on ollut omasta mielestäni hyvä ostos. Mutta huolto ainakin oulussa pelaa tosi huonosti. En tiää miten paraneeko muilla merkeillä. Muuten auton on ollut hyvin mieleinen. bensaa maistuu sievässä sekaaossa 6.0 -6.5 litraa. Kaikki on toiminut hyvin. ensimmäisillä liukkailla auto herättää luottamusta. ja luistonesto toimii luontevasti. Luiston eston saa kokonaan pois vaikka ei kuulema pitäisi. (yli 3 sek nappi pohjassa) Ilman vakautusta auto ohjautuu mutkissa yliohjaavasti. Mistä itse nautin kun haluan vähän sporttisemmin ajella:D Auton ohjaus on tunnoton, mutta rengaspaineiden säätelyllä saa jonkin verran tuntumaa. vastaavasti takapuoli tuntuma on hyvä ja autoa osaa paimentaa oikein. Ohitus tilanteissa nousee hymy kasvoille. koska vaikka koneessa ei ole kuin 135 hv niin se repii kiitettävästi punaisille asti. ei taannu isolla kieroksilla. Toivois että sais rajoittimen pois:) Ainoastaan vaihdekeppiä saa käyttää, koska muuten tehoa ei löydy. Jos huolto toimisi paremmin olisin hyundaihin todella tyytyväinen. Nätti perusauto josta löytyy enemmän kivoja ominaisuuksia kuin osaisi odottaa. Ratinlämmitin ja säädettävä ohjausvaste esim. Kova rengasmelu ja keskikonsolin näyttö laskevat vaikutelmaa. ja ostaessa autoa. ostakaa itse talvirenkaat ja vanteet,. samalla rahalla saa upeat kamppeet. Ja itselle tuli yllätyksena että lohkolämmitin ei sisällä vakiona sisähaaraa. ja 12/2013 autoihin tuli päivityspaketti. tarkistakaa että saatte samalla rahalla sen. jos myyjä ei siitä tiedä niin tuskin tietää muutakaan.

    • elämää nänyt

      Minulla on Hyndai i30 automaatti ollut 4v ajettu 40t ei muuta vikaa, mutta kun pellit irtoaa niitä ei ole hitsattu vaan liimattu kiini.Pieni tärhtys niin ne tippuu pois.Onko teillä muilla sattunut vastaavaa??Kerran Jyväkylän Auto palella liimasivat kiinni, nyt se pelti on taas irti.Kuuluukoha takuuseen että auto pitää pysyä koossa?Tätä voisi myö auton maahan tuojja lukea ja vstata1Sitä ei siis ole hitsattu vaan liimattu.

      • dsds

        Mulla on ollut Hyundai autoja vuodesta 1996 eikä yhdestäkään ole pellit irtoillut.
        Viestisi on huono provo. Hörönaurua....En ole koskaan kuullut vastaavaa.


    • Niilo1978

      Mulla i30 farkku 1,6 kiukaalla, vuosimalli 2008. Mallimerkintä Comfort Wagon. Huolettomia kilometrejä takana reilut 40tkm. Eilen tehtiin jarrulevy-ja pala remontti taakse. Ajokilometrit yhteensä 89tkm. Keskikulutus tipahti ennätyslukemiin, 5,4 litraa/100km. Vaihdoin myös uudet talvirenkaat viikko sitten(nastat) Kyllä kelpaa taas päästellä!

      • meluaa

        Tiedossa Niilo1978:lle häiritsevä rengasmelu autoonsa jos laitoit nastarenkaat i30:een sillä kitkarenkaillakin (Nokian R) turhan kuuluva melu.


      • Niilo1978
        meluaa kirjoitti:

        Tiedossa Niilo1978:lle häiritsevä rengasmelu autoonsa jos laitoit nastarenkaat i30:een sillä kitkarenkaillakin (Nokian R) turhan kuuluva melu.

        En ole kyllä huomannut rengasmelua. Toki autossa on jonkin verran hifiä ja koko peräboksi on äänieristelevytetty. Vaikeeta sanoa, vaikuttaako tuo mutta en ole kyllä havainnut häiritsevää rengasmelua. Ajelen myös runsaasti ilman audiojärjestelmän tuottamaa nautintoa, joten pääsen kyllä havaitsemaan mikäli rengasmelu olisi haittaavaa.


      • A.O.Virtanen

        Ei täällä, eikä ko. merkkisaitilla ole mitään sen ihmeempää i30.
        Varsinkaan vm.2012 ja uudemmista. Se tarkoittanee, ettei löydy ruusuja, eikä risuja.
        En juurikaan välitä nippelimaniasta, enkä laitteiden menuhelvetistä.
        i30 on ilmeisen hyväksi havaittu vekotin...olen menossa tätä ostamaan ensivkolla.
        vm. 2015 aj. 12000km. Kait tuos sydeemit kestää. Se on myös ADAC saitilla käypää keskitasoa vikoineen.
        Hittoon nämä esim. VW, Skoda, Seat... ovat sellasia kovia kohinakoppeja erinäisine harmittavine vikoineen.
        En ikuna ikinä ostaisi mitään "modernia" 1,2 turboa..puhumattakaan 1,0. Ei pienikone tästä mihinkään ole muuttunut. Miten se nyt olisi alkanut kestää, kun ei se kestänyt 90-luvullakaan, eikä varsinkaan aiemmin. Varsinkin VW tyrkkää tätä merkillistä ajatusta ja muut seuraa perässä näine "moderneine" moottoreineen.
        Älkää ihmiset hitossa uskoko tätä. VW 1,2 autoja pajat täynnä. TSI..hi-hi.


      • A.O.Virtanen

        Ei täällä, eikä ko. merkkisaitilla ole mitään sen ihmeempää i30.
        Varsinkaan vm.2012 ja uudemmista. Se tarkoittanee, ettei löydy ruusuja, eikä risuja.
        En juurikaan välitä nippelimaniasta, enkä laitteiden menuhelvetistä.
        i30 on ilmeisen hyväksi havaittu vekotin...olen menossa tätä ostamaan ensivkolla.
        vm. 2015 aj. 12000km. Kait tuos sydeemit kestää. Se on myös ADAC saitilla käypää keskitasoa vikoineen.
        Hittoon nämä esim. VW, Skoda, Seat... ovat sellasia kovia kohinakoppeja erinäisine harmittavine vikoineen.
        En ikuna ikinä ostaisi mitään "modernia" 1,2 turboa..puhumattakaan 1,0. Ei pienikone tästä mihinkään ole muuttunut. Miten se nyt olisi alkanut kestää, kun ei se kestänyt 90-luvullakaan, eikä varsinkaan aiemmin. Varsinkin VW tyrkkää tätä merkillistä ajatusta ja muut seuraa perässä näine "moderneine" moottoreineen.
        Älkää ihmiset hitossa uskoko tätä. VW 1,2 autoja pajat täynnä. TSI..hi-hi.


    • Taksialeksi

      Taksina i30 crdi 1,6 2013 ja 180 000 rullattuna- Muuten oikein hyvä, ja peräti mukava, mutta kytkin korjattu kaksi kertaa. Pientä häikkää ollut, muttei ajoa estävää. Kaikkinensa hyvä auto hintaansa nähden.

    • taksialeksi

      Taksina 180 tkm ajettu i30 2013 crdi 1,6. Vallan ongelmaton, paitsi että kytkin on korjattu kaksi kertaa. Pikkuvikaa, muttei ajoa estävää. Kytkinrempatkaan eivät keskeyttäneet toimintaa.

    • Jukkav50

      Täällä 2010-mallinen 1.6 GDI Comfort. 50000:n kohdalla uusittiin takuuna takaiskarit kun kolisivat aika kovasti, oli sitten talvi tai kesä. Ajovalojen polttimoita on mennyt aika monta, nyt vaihdettiin jotkut kalliit ja kestävämmät. Muuten olen ollut ihan tyytyväinen i30:n ominaisuuksiin ja laatuun. Nyt mittarissa 63000km.

    • huoletontamenoa

      -12 mallin i30 1,6 grdi ajettu nyt 130k. Sisämelu on turhan kova nastarenkailla, takajarrut jumettaa varsinkin talvella ( palat vaihdettu 100k kohdalla ). Muuten ollut huoletonta menoa, keskikulutus koko ajalta 4,6l ajo on ennakoivaa ajoa eikä paljoa kaupunkiajoa. Ensimmäinen ajovalo paloi 120k kohdalla, päiväledit auttaa osaltaan asiaa.

    • tietääks
      • Osa-aikaeläkeläinen

        Ei saa. Huoltoliikkeeni yritti sitä siten että irrotettiin vaihteen tunnistavan kaapeli. Sen seurauksena alkoi palaa käsijarrun varoitusvalo.
        Vuoden ajetussa autossa se lakkaa itsestään toimimasta, sanoivat, kun akun teho hiipuu. Autoni on nyt 1,5 vuotias, ja vielä pelaa. Tuossa Nettiauton pirssissä varmaankin on jo riittävän tehoton akku, eli automatiikka ei enää pelaa.


      • Miksiongelma

        Saa sen katkaisijasta pois.
        Sitä vaan jäin miettimään että missä määrin ominaisuus on ongelma? Jos ja kun kaikki parametrit ovat kohdallaan, järjestelmä sammuttaa auton kun asetat vaihteen vapaalle, painat jarrua ja nostat kytkimen ylös. Käyntiin se hörähtää justiinsa kun alat painaa kytkintä.
        Että mikä se ongelma start/stop-automatiikassa on?


    • 4021

      JOS AKUN NAPAJÄNNITE LASKEE PELKÄSSÄ JATKUVASSA KAUPUNKIAJOSSA LIIAN MATALAKSI NIIN SÄHKÖTOIMINEN OHJAUSTEHOSTIN EI TOIMI ! . OHJAUS ON MAANTIEAJOSSA I 30 JA I 40 NORMAALI NOPEUKSILLA JA SUORALLA TIELLÄ AIVAN HOLTITON AUTOA SAA " PAIMENTAA " KOKOAJAN SILLÄ SE PYRKII OHJAUTUMAAN ITSESTÄÄN VASEMMALLE TAI OIKEALLE PUOLELLE TIETÄ ! .

      • Osa-aikaeläkeläinen

        Juttuja riittää. Annoin 09-mallia olevan i30 Styleni poikani käytöön. Olivat porukalla arvelleet että sen auton alusta on tehty tavallista paremmaksi kun on niin jämäkkä ajettava sorateilläkin. Alkuperäinen akku siinä autossa on.
        Nykyinen Hyundaini on myös i30 Style, eikä siinä ole moittimista. Tyttäreni halusi i30 Comfortin, ja vähän liian hurjana kuskinakin hän on autoonsa tyytyväinen.


      • Anonyymi

        Ajan itse i30, enkä ole huomannut tuollaista, että auto pyrkisi itsekseen ajautumaan joko oikealle tai vasemmalle.

        Tarkistahan rengaspaineet, voi hyvin olla, että jos toisella puolella paineet ovat ok, mutta toisella paine selvästi liian pieni, niin varmasti aiheuttaa ongelmia hallittavuudessa...


    • tuleva_Hynysen_omistaja

      Onko tietoa toimitusajoista i30 mallille? Tilasin auton autoverkkokauppa.comista ja auton piti tulla jo viikko sitten. Eivät ota mitään kantaa siihen milloin auto tulee vaan sanovat vaan että on vielä matkalla. Hieman heikkoa palvelua..

    • vakanssi289

      Meillä Hyny i30 vm-12, 1,4 comfort wagon. ollu 4v. aj.102t. Kun oon lukenut noita vikalistoja muilta, niin meillä esiintyi takuu-ajan puitteissa kennon vuoto,takaluukun lukon toimimattomuus,kuskin oven vaijeri poikki ja lisäksi vaihdelaatikon ja moottorin välisen tiivisteen vuoto(katsastusmies huomasi tämän juuri 3kk ennen takuu-ajan umpeutumista!). Huollot olin tehnyt muualla, kuin merkkihuollossa, mutta ne oli tehty just niin kuin ohjeissa kerrotaan eli vaadittavat merkkitarvikkeet ja nesteet vaihdettu asianmukaisesti! Ei siis tullut mitään vääntöä merkkihuollossa, palvelu ok! Eli voin todeta että 5v. takuu on hyvä juttu, Muuten auto on pelannu hyvin, on ajettu pitkin Suomea; eri alustoilla; vähän on meluisa, mutta omasta mielestä vakaa ajettava,kulutus 6-8,5l välillä. Jos vaihtaisin, niin tod.näk. uudempi Hyny saapuisi pihalle!

    • hynyhynhyhnhy

      jäin kerran hynyn alle ja jos voisin valita niin jäisin uudstaan juuri hynyn alle , lähti taju mutta ei se haittaa kun en muutenkaan ole oikein mukana

    • Ggfgjjhh

      i30 oli / on harkinnassa, MUTTA

      - Vähän pieni, kun nyt Cruze
      - Olennaisia perusvarusteita, kuten kuljettajan turvatyyny vasta kalleimmassa Style - varustelussa, jolloin hinta nousee jo lähemmäs kolmea kymppiä. Samaan hintaan alkaa jo saamaan luokkaa isompia, i40, Avensis, eikä Optimakaan kaukana.
      - Meluisuutta moni haukkunut.

      Plussaa tietenkin 7v takuusta.

      Taidan odotella uuden Ceedin ja MB A:n hintojen ja varustelun julkaisua.

      • Ggfgjjhh

        Kyse siis kuljettajan polvityynystä.

        i40:n hinnoittelu samanlainen, lähtöhinta 26ke pomppaa 36ke:oon, jos haluaa kaikki turvalaitteet mukaan sekä peruutustutkan. Ja i40 on vanhaa mallia, alunperin 2011 tjsp. suunnittelua.
        Volvo S90 taas hinnat alkaen 44ke, ja Volvolla jo lähtöhintaan kaikki turvalaitteet mukana, auto tuliterää suunnittelua, isompi, komeampi, kaikinpuolin parempi kuin i40. Uutena mallina säilyttänee hintansakin ”ikivanhaa” ja kalliisti varusteltua Hyundaita paremmin.

        Eli ei taida nyt korealaista tulla meille, mutta saattaa se tuo Volvokin jäädä kauppaan, sen verran kova hinta tuo 44ke, vaikka sille omat perusteensa löytyvätkin.

        Josko MB A:ssa olisi olennaisimmat varusteet lähtöhintaan? MB E taas niin paljon kalliimpi kuin tuo Volvokaan, että ei taida tulla kauppoja. C sisätiloiltaan vain aavistuksen (jos yhtään?) A:ta isompi, mutta kalliimpi ja kivikautisella takavedolla, mikä syö moottoritieajosta sekä talviajosta mielekkyyden.


    • neljäshuntai

      Voiko tätä i 30 ohjausta jotenkin jäykentää ,on liian tunnoton.

    • eihnnnnntaita

      työntäkää tollaset hyundain kikkareet suoraan romuttamolle. köyhien paskat pois liikenteestä

      • DickRambo

        Äitis oli köyhä kun sinut teki :)


      • Emmietiiä

        Melko surkee esitys on kuitenkin, ehkä Skoda olis mehevä peli?


      • Asialinjalla
        DickRambo kirjoitti:

        Äitis oli köyhä kun sinut teki :)

        Onks tää joku pikkupoikkien hiekkalaatikko, jossa pikkuskidit vaihtaa kokemuksia autoilusta.
        Minäkin harkitse ahyundaita ja olen riittävän köyhä hankkimaan uuden H:n 7 vuoden takuulla.
        Asiallisia vastauksia asialliilta aikuisilta,
        Pliis.


      • Anonyymi

        Mulkku, Ammu ittes. Kiitos


    • Olisin kiinnostunut hyandaista sen 7 vuoden takuun takia, 350000 km sais päästellä, eikä mistään tarvii maksaa mitään, ainoa mikä mietityttää, ettei tylsempää kohtaloa vois olla.

      • Anonyymi

        Tylsä on kohtalo hyjuntain kanssa mutta jos sulla olisi joku vaggine niin totisesti elämästi ei tule puuttumaan jännitystä eikä ylimääräistä rahaakaan tule sinulla olemaan.


      • Anonyymi

        Onhan täällä ollut juttuja kun joku on kuvitellut että takuu korvaa ns. kuluvat osat esim 150 000 km jälkeenkin. Turha luulo!


    • Anonyymi

      Mulla on ton merkkinen mikroaaltouuni....tosin,sekin on paska.

      • Anonyymi

        no kiitä onneasi ettei volkkari tai audi merkkisiä uuneja ole.


      • Anonyymi

        Kehuvat kovasi Hyundai kaivinkoneita. Niitä näkeekin todella paljon ainakin Tampereen seudulla.


      • Anonyymi

        Hyppää junan alle. Kiitos


    • Anonyymi

      Onks kukaan ajanu 50 tkm seittemän vuotta putkeen, kiinnostais tietää? Mitä kaikkea se takuu korvaa ja nimenomaan mitä ei? Nim. Kyntäjän poika

    • Anonyymi

      Aika hiljaistapoikaa hyandaimiehet on takuun suhteen, tais osuu arkaan paikkaan.

      • Anonyymi

        Hiljaa Syöttö-sikaa


    • Anonyymi

      farkku 1,6 130 ccv . 248000 mittarissa vm, 10 . Ollu mulla uudesta lähtien helevetin hyvä peli . HINTA - LAATU KODILLAAN . Sattu varmaan keskiviikkona tehty peli kun ei ole syntymä vikoja ihan perus huollilla tullu toimeen. Kävin uutta potkimassa renkaisiin, mut lupasivat niin vähän vaihdossa et ajan niin pitkään kun kulkee ja sit purkaamolle..

      • Anonyymi

        Siinä AitoMiees niikuu


    • Anonyymi

      Oma auto 1,6 diesel, 66 kw (se pienin), farkkumalli 2008, 340000 mittarissa tänään täyteen. Ostin, kun oli ajettu 120000. Vuoden oston jälkeen aloin miettimään, että onpa huono auto. No, saituuttani ajoin sitä edelleen. 3 v ajon jälkeen hymy alkoi palata kasvoilleni, auto kun ei vaatinut muuta kuin perushuoltoa. Nyt on ajanut jo 7 vuotta ja hymyä varten ei riitä enää kasvot, todella edullinen ajaa ja huoltaa. . Niin kovasti hymyilyttää. Useampana täytenä vuotena diesel kulutus jämähtää tuohon 4,7 l. Joitakin korjauksia on tehnyt ennen kuin 340000 tuli täyteen. Turbosta lähti irti metallinen siipi ja turbo kuitenkin täysin toiminnassaan alkoi viheltää. Annoin ronskien vironpoikien purkaa ja kasata turbo 500 EUR hintaan, matka jatkuu. Akku menehtyi tänä talvena vihdoin (11,5 v ajoa), se meni vaihtoon. Generaattori oli suolaisen hintainen asennuksineen. Vanha suolahapettui rikki, uusi 600 EUR. Jarrupalat ja levyt luonnollisesti pariin kertaan, mutta näitä menee kaikissa.

      Kaiken kaikkiaan todella tyytyväinen tähän saituriin, joka kulkee ja kulkee ja kulkee ja kulkee ja kulkee. Vääntöäkin on edelleen mukavasti, rakettia en tarvitse. Tarkoituksena on ajaa ajto ihan loppuun. Arvelisin tämän tapahtuvan jossain 500-600 000 km tienoilla. Auto liikkuu joka päivä 70-150 km maanteitä pitkin pääkaupunkiseudulla, joten ei pääse paikalleen ruostumaan. Riippusikohan hyvä kestävyys siitä. Meluisuuteen tottuu, eikä enää huomaa. Häiritsevintä oli käydä kokeilemassa mercedeksen CLA farkkuversiota ja ymmärtää, että siellä on tasan tarkkaan samanlainen melu. Kaipa se C malli on vähemmän meluisa.

      Joka kesä on käyty Euroopassa lomalla ajelemassa erilaisilla laatuvuokravehkeillä, kuten C luokan audia, Volvoa, jne. Joka kerta kun palaan omalle autolle odotan, että saan "no nyt ymmärrän miksi tämä on paska" fiiliksen. Sitä odotellessa. Kaipa en vain ole nuuka. Toisaalta haluaisin kokea sen "premium" autojen hyvyyttä, en vain koe sitä.

      • Anonyymi

        Onnii Onanoi niiguuu


    • Anonyymi

      Kerronpa: ostettiin 3 vuotta käytettynä ja 60 tkm ajettuna 2010-mallin i30 1.6. diesel farkku (se ärjympi 85 kW) manuaalilla vaihteella ja samoin ilmastoinnilla. Ajettiin kuudessa vuodessa lisää 300tkm eli numeroissa 360 000 luovuttiin. Vikalista: takuisiin pari ovenkahvaa ja takaluukun ylälipan maalaus, kutsuna jännitteenalenninjohtosarja ajovaloihin, ensiasennusakku sippasi muutamassa vuodessa mutta sitten tarvikeakku olikin moitteeton, ilmastoinnin lauhdutinkenno vaihdettiin (alareuna muhi ja vuosi), yksi pyöränlaakeri vaihdettiin ja samoin vetonivel, rekisterikilven toisen valon kupu. Kulutusosia: kertakierto jarrulevyjä ja edestä molemmat kallistuksenvakaajat, takaa muistaakseni vain toinen, kahteen jarrusatulaan kumeja ja liukutappeja kerran, alapalloja tai muita alustanosia ei ihmeekseni mennyt. Ei mitään käyntihäiriöitä tai valoshowjuttuja. Varsinaisiin "vikoihin" (em. kenno, vetari ja laakeri) meni noin 1000 eur. Huollot halpoja: öljyä ja suodattimia, joskus nesteitä vaihtoon. Ei hävinnyt öljyä eikä nestettä. Kulutus 4,5-4,7. Yksin ajettaessa vähän koppura, kuormattuna 4 matkustajaa laukut todella hyvä! Liikkui liukkaasti. Nyt alla käytettynä ostettu 2017 rekisteröity toiseksi viimeinen i30 malli (GD) hatcback diesel 100kW automaatti 7DCT 120tkm. Erinomaisen miellyttävä alusta tässä. Tästä kysyisin kulutuskokemuksia, kun meillä vie 4,9-5,0. Speksien mukaan olisi himpun alempi, oletin korkeintaan tuon edellisen mallin lukemia eli max 4,7. Olisko tämän automaatti-ilmastoinnilla asiassa tekemistä? Sitä ei tule laitettua pois päältä ihmiskelilläkään...

      • Anonyymi

        2013 mallin i30 1.6crdi 128hp manuaali farkku. Merkkihuollettu ja kohta 300tkm ajettu.

        30tkm välein huollot ja seuraavat ylimääräiset osat.

        -pyörien suuntaus lähes uutena.
        -akku 4v iässä (alkoi olla nihkeä pyöritys) Biltema auttoi.
        -jarrulevyt kerran ja palat muistaakseni kolmesti. Takapään palat avaan keväällä koska herkkä jumittamaan.
        -lohkolämppärin vastus
        -kytkimen pääsylinteri (maksoi 120€ niin uusin koska kytkin ottaa aikaisin kiinni) helpotti asiaa. Ottanut aina aikaisin kiinni ja huollon mukaan helpottaisi jos kytkin kuluisi, ei voi säätää.
        -ruoste täplä takaluukusta Bilteman spraylla.

        Kaikki katsastukset ilman huomautuksia edellinen huolto ja toteamus "nähdään 300tkm kohdalla"

        Vaikea on merkkiä vaihtaa jos tekniikan luotettavuus on kriteeri.


      • Anonyymi

        Pirun hyvä tuo i30 Hatcback 1.6 136crdi 7dct. Vaimolla ajossa Style varusteilla ja nyt vasta 50tkm mutta eipä valittamista. Peruutuskamera ja umpio vaihdettu takuuna. Huomautin kuvasta ja vesitipoista umpiossa niin mukisematta vaihtoon takuuna. Oli ajettu 10tkm kun ostettiin ja heti vaihtoivat kaasuläpän, oli vikakoodi. No ainakin takuu pelaa (7v tässä mallissa)

        Meillä kulutus ollut välillä 4.1-5.8. Vaikuttaa tosi paljon ajonopeus. Vie kaupungissa todella vähän. 5.8 on motarilla Turku Helsinki väliltä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe