STILO ON PASKIN AUTO JONKA OLEN OMISTANUT!

Entinen fiiatisti

Sain stilon myytyä ja vedin lipun salkoon:)
Pelkkää sähkövikaa, engine faulttia, bulb failurea jne...
Milloin ei nostanut kierroksia ja milloin sammuili ajossa.
Vikailmoituksia laturi, airbag, ylilämpö, ajonesto jne...
Vuoden oli auto ja sammunut varmaan 100kertaa ajossa!
Koskaan ei mitään järkevää vikaa joka olisi huollossa voitu korjata.
Ensimmäinen ja VARMASTI viimeinen fiiatti jonka omistin!

117

4580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eee111

      Ikävä juttu sinun kannalta. Itse ajelin kuusi vuotta Stilolla ja ainut "paska" homma oli ajovalojen vaihto. Muuten ei mitään normaalista poikkeavaa.

      • päiväajovalomies

        Asenna päiväajovalot, niin ei tarvitse vaihtaa polttimoita yhtenään. H7 on sikamaisen huono polttimomalli ja niitä kylvettiin koko moneen automerkkiin 2000-luvun alussa. Saat lisäksi säästöä polttoaineen kulutuksen pienenemisenä, ei tosin suurta mutta säästöä kuitenkin.


      • Jep jep

        Mistä näitä satukirjailijoita tulee ?


    • Ei valittamista

      Neljä vuotta stilolla,eikä muuta remppaa ku polttimoiden vaihto,niin ja kesäisin kesärenkaat-laki vaatii...

    • Stilo MV95

      Mulla tulee Stilo MV:llä 8 vuotta täyteen.Ajovalopolttimoiden vaihtokaan ei ole paha homma, kun on oikeanlaiset työkalut. Ainut remontti oli viime syksynä taka-akselin puslien vaihto. Vielä olis tarkoitus muutama vuosi ajaa...

    • Fiiatit haisee

      Jep vikalistaan vielä, vilkkuvipu ei jäänyt päälle vasemmalle, tuhkakuppi ei pysynyt kiinni, ajovalon säätömoottori vaihdettiin kaksi kertaa ja tyhjää surisi taas myydessä, epätasainen tyhjäkäynti, nakuttava ääni moottorista jne...

      Myykää äkkiä stilonne pois ennen ku rupeaa vikaa tulemaan:)

      • Psyykelekuri

        Olet varmaan ylpeä itsestäsi. Todella terveen oloista porukkaa löytää tiensä tälle palstalle trollaamaan.


      • Mistäostaja

        No kellekä sitten suosittelet F:n ostohommia? Jos aikoo myydä, niin siinä on kai edellytyksenä, että joku on kiinnostunut ostamaan ..
        Ei ehkä monikaan tämän palstan lukija ..


    • Opeli rulettaa

      oli stilo joskus harkinnassa ostaa ja kun lukee näitä fiiatin kauhutarinoita niin jäi ostamatta:)
      Kolme ooppelia ollut peräkkäin, eikä ikinä mitään sähkövikoja ollu tai muitakaan vikoja lukuun ottamatta kulutus osia kuten jarrupaloja ja jakohihnan vaihtoja.
      Yhteen taisin jopa joutua pallonivelen vaihtamaan.
      Vectrassa oli kyllä ruostumis ongelmaa, mutta sekin mielummin kuin hinauttaa fiiattia korjaamolle ja maksaa kalliita sähkö yms. korjauksia harvase päivä.
      Fiiatit kierrän siis suosiolla kaukaa.

      • jepjep

        "Vectrassa oli kyllä ruostumis ongelmaa, mutta sekin mielummin kuin hinauttaa fiiattia korjaamolle ja maksaa kalliita sähkö yms. korjauksia harvase päivä.
        Fiiatit kierrän siis suosiolla kaukaa."
        Luepa tekstituotoksesi uudestaan. Huomaat kuinka typerältä vaikutat. Ajelet mielummin "autolla" joka ruostuu alta, koska essonbaarissa toistetaan edelleen vanhaa tarinaa Fiatin sähkövioista.


    • MWagon

      8 vuotta farkku Stilo ollut minulla ajossa. Ajettu 172 tkm ja korjattu tähän mennessä seuraavasti:
      - kolme kertaa koiran luut
      - kaksi kertaa korkeudensäätö moottori
      - alkuperäiset nestetäytteiset taka-akselin puslat vaihdettu kumisiin
      - jäähdytin vaihdettu (jäähdytinnesteen vaihdossa laitettu liian laiha seos ->Jäätyi ja alkoi vuotamaan.)
      - etuiskareiden yläpään laakerit
      - jarrupalat ja levyt vaihdettu 150 tkm kohdalla.
      - akku piti vaihtaa talvella kun ei lähtenyt 28 asteen pakkasesta ilman lämmitystä.

      • Totuus tuli ilmi

        Oho on täällä Rehellisiäkin kirjoittajia.


    • Forza Italia

      Ajanut 25 vuotta erimallisilla fiateilla eikä edelleenkään ole merkin vaihtotarvetta. Toimii niinkuin pitääkin ja vuodessa tulee kilometrejä n.45000 enkä todellakaan ehtis autoa seisottaan korjamolla mutta eipä ole tarvinnutkaan. Siinä syy et vain paras on kyllin hyvää meikäläiselle.

    • Hyvä auto

      Itsellä kanssa vuoden verran stilo ja myisin heti jos joku vain ostais.
      Stilon joutuu myymään pilkka hintaan jos haluaa kaupaksi ja autoliikkeetkään ei mielellään stiloa vaihdossa huoli. Olen kysynyt videstä liikkeestä hyvitys hinta 1000-2500 04 160tkm ajettu stilo!

      Rahaa mulla on vuoden aikana palanut n.3000€ deltalle osa ja pikkukorjaamoihin osa.
      Deltassa vaihdettiin anturia, tunnistinta ja kaikki sytytyspuolat.
      Joku johtosarja myös uusittiin juurikin sammumis ongelman takia.
      Deltan remontin jälkeen auto toimi pari kuukautta kunnes keksintö rupesi taas hälyyttämään milloin mistäkin.
      Moottorivalo palaa välillä sammuu, mutta korjaukseen en enää vie!
      Kallis auto pitää ja korjautella kaiken mailman lapsellisia sähkövikoja.
      Myös nämä edellisissäkin mainitut vilkku ei pysy päällä, ajovalojen säätömoottorit kummatkin rikki, lämmityslaite pitää korinaa, ja tää tuhkakuppi.
      Tää tuhkakuppi on kuin auto vittuilisi kaikkien vikojensa päälle kun just oot saanu sen kiinni ni se sylkäsee sen auki:)

      • Karvaslakki

        Kyllä pelaa, jos huollot tehty säännöllisesti. Ei se Tojotakaan ajamalla kestä. Pakko huollattaa jarrut, kun hirttää satulat juntturaan lopullisesti. Talvella käpy jäässä puuterilumen pöllytessä jonnekin väliin, harva se aamu. Kansipahvit palavat kuin porot helteellä ja tupakansytyttimet sinkoilevat silmiille. Tyyppivika hölisivät teboilin hampurilaisjakkaroilta tojopapat!
        Renkaat osuvat kaarreajossa täydellä kuormalla lokakaariin ja renkaita menee ja tulee.
        Yöllä ajovalot alkavat temppuilla ja päivällä ilmastointi keksii olla pois olemasta.
        Pissapojan nesteet ampuvat ikävästi yli auton, haitaten takaa tulevien ajoturvallisuutta ja säiliö kuluu nopeasti puhki kiinnityspisteistään. Jouset klonksuvat kuoppaisella hiekkatiellä ja kivet paukkuvat pitkin helmoja. Moottorin kannakekumit tippuvat tielle 20 000tkm, aiheuttaenjälleen harmaita hiuksia takaatuleviille saksalaisiille.
        Konepellin suljinmekanismin vieteri ampuu pellin naamalle töyssyisellä tiellä ja eikun sivuun ja paalinarua peliin.
        Hattuhylly sinkoaa äkkijarrutuksiissa kyydissä olijoiden niskaan, aiheuttaen ylimääräistä harmia. Tankin kiinnikkeet pettävät itsestään ja tankkeja ajautuu tienposkiin.
        Pahin on ratti mikä jää kouraan, juuri kun huiput on saavutettu.

        Kaikk nuo viat ovat pois suljettavissa noudattamalla säännöllistä huoltoa.


      • Asentaja
        Karvaslakki kirjoitti:

        Kyllä pelaa, jos huollot tehty säännöllisesti. Ei se Tojotakaan ajamalla kestä. Pakko huollattaa jarrut, kun hirttää satulat juntturaan lopullisesti. Talvella käpy jäässä puuterilumen pöllytessä jonnekin väliin, harva se aamu. Kansipahvit palavat kuin porot helteellä ja tupakansytyttimet sinkoilevat silmiille. Tyyppivika hölisivät teboilin hampurilaisjakkaroilta tojopapat!
        Renkaat osuvat kaarreajossa täydellä kuormalla lokakaariin ja renkaita menee ja tulee.
        Yöllä ajovalot alkavat temppuilla ja päivällä ilmastointi keksii olla pois olemasta.
        Pissapojan nesteet ampuvat ikävästi yli auton, haitaten takaa tulevien ajoturvallisuutta ja säiliö kuluu nopeasti puhki kiinnityspisteistään. Jouset klonksuvat kuoppaisella hiekkatiellä ja kivet paukkuvat pitkin helmoja. Moottorin kannakekumit tippuvat tielle 20 000tkm, aiheuttaenjälleen harmaita hiuksia takaatuleviille saksalaisiille.
        Konepellin suljinmekanismin vieteri ampuu pellin naamalle töyssyisellä tiellä ja eikun sivuun ja paalinarua peliin.
        Hattuhylly sinkoaa äkkijarrutuksiissa kyydissä olijoiden niskaan, aiheuttaen ylimääräistä harmia. Tankin kiinnikkeet pettävät itsestään ja tankkeja ajautuu tienposkiin.
        Pahin on ratti mikä jää kouraan, juuri kun huiput on saavutettu.

        Kaikk nuo viat ovat pois suljettavissa noudattamalla säännöllistä huoltoa.

        Jep paitsi fiiateissa:)
        Huolto ja korjaus kaksi eri asiaa.
        Harvemmin olen esim opelissa tuhkakuppia huoltanut tai vilkkuviikseä:)
        Lisäksi edes merkkihuollossa ei johtosarjoja kai mitenkään huolleta. Ei vaihdeta huoltomielessä antureita eikä tunnistimia vai putsaileeko sitten kaikki anturat ja tunnistimet ja kiillottelee johtoja.
        Myöskään huolto-ohjelmaan tuskin kuuluu ajovalosäätimien huolto:)
        Mutta fiiatin ollessa kyseessä voi tietysti olla että 100km myöhästynyt öljynvaihto aiheuttaa kyseisiä vikoja:)


      • jepjep
        Asentaja kirjoitti:

        Jep paitsi fiiateissa:)
        Huolto ja korjaus kaksi eri asiaa.
        Harvemmin olen esim opelissa tuhkakuppia huoltanut tai vilkkuviikseä:)
        Lisäksi edes merkkihuollossa ei johtosarjoja kai mitenkään huolleta. Ei vaihdeta huoltomielessä antureita eikä tunnistimia vai putsaileeko sitten kaikki anturat ja tunnistimet ja kiillottelee johtoja.
        Myöskään huolto-ohjelmaan tuskin kuuluu ajovalosäätimien huolto:)
        Mutta fiiatin ollessa kyseessä voi tietysti olla että 100km myöhästynyt öljynvaihto aiheuttaa kyseisiä vikoja:)

        Niin, Opelissa ei olekaan kuin yksi vika: Ruostuva kori.:)
        Mistä tuon johtosarjan ja antureiden kiillottelun keksit? Ei kuulu huolto-ohjelmaan. Ihmettelet sitä vaikka asentaja oletkin. Mutta jos huomaa johtosarjan tai anturin likaantuneen, miksei sitä saisi puhdistaa? Puhdas kalu on ilo silmälle :)

        Ei ajovalojen säätömoottorien tarkastus erikseen kuulu huoltoon. Mutta valolaitteiden toiminnan tarkastus kuuluu. Ja siihen sisältyy myös valojen säätömoottorien tarkastus. Ilmoitat itsesi asentajaksi, etkä tätä tiedä. No ei ne Opelin omistajat ole turhantarkkoja, kunhan kapine kasassa pysyy:)


      • LexusMies
        jepjep kirjoitti:

        Niin, Opelissa ei olekaan kuin yksi vika: Ruostuva kori.:)
        Mistä tuon johtosarjan ja antureiden kiillottelun keksit? Ei kuulu huolto-ohjelmaan. Ihmettelet sitä vaikka asentaja oletkin. Mutta jos huomaa johtosarjan tai anturin likaantuneen, miksei sitä saisi puhdistaa? Puhdas kalu on ilo silmälle :)

        Ei ajovalojen säätömoottorien tarkastus erikseen kuulu huoltoon. Mutta valolaitteiden toiminnan tarkastus kuuluu. Ja siihen sisältyy myös valojen säätömoottorien tarkastus. Ilmoitat itsesi asentajaksi, etkä tätä tiedä. No ei ne Opelin omistajat ole turhantarkkoja, kunhan kapine kasassa pysyy:)

        Nimen omaan pysyy kasassa:)
        Fiiatissa nyt vaan on älytön määrä pikkuvikaa, itsellä oli kyllä just vähän isompaakin.
        Pikkuviat kuuluu fiiattiin ja jos ne häiritsee niin joku muu merkki olisi kyllä parempi.
        Noi sähkö viat voi olla pikkuvikoja tai sitten vähän suurempia ja kalliimpia, mut ottaahan se päähän jos sammuilee tai piippailee jatkuvasti.
        Kyllä fiatit on omalta kohdalta nähty, voin vaikka ryypätä, käydä huorissa ja vaikka jakaa rahaa sen sijaan että laitan sitä fiiatin korjaamiseen:)


      • jepjep
        LexusMies kirjoitti:

        Nimen omaan pysyy kasassa:)
        Fiiatissa nyt vaan on älytön määrä pikkuvikaa, itsellä oli kyllä just vähän isompaakin.
        Pikkuviat kuuluu fiiattiin ja jos ne häiritsee niin joku muu merkki olisi kyllä parempi.
        Noi sähkö viat voi olla pikkuvikoja tai sitten vähän suurempia ja kalliimpia, mut ottaahan se päähän jos sammuilee tai piippailee jatkuvasti.
        Kyllä fiatit on omalta kohdalta nähty, voin vaikka ryypätä, käydä huorissa ja vaikka jakaa rahaa sen sijaan että laitan sitä fiiatin korjaamiseen:)

        Trollipeikon tarinoihin kuuluu ympäripyöreät yleistykset.


      • Troljegerenn
        jepjep kirjoitti:

        Trollipeikon tarinoihin kuuluu ympäripyöreät yleistykset.

        Peikko, mikä peikko! Pelottava trullipeikko!


      • Kokemusta on
        Karvaslakki kirjoitti:

        Kyllä pelaa, jos huollot tehty säännöllisesti. Ei se Tojotakaan ajamalla kestä. Pakko huollattaa jarrut, kun hirttää satulat juntturaan lopullisesti. Talvella käpy jäässä puuterilumen pöllytessä jonnekin väliin, harva se aamu. Kansipahvit palavat kuin porot helteellä ja tupakansytyttimet sinkoilevat silmiille. Tyyppivika hölisivät teboilin hampurilaisjakkaroilta tojopapat!
        Renkaat osuvat kaarreajossa täydellä kuormalla lokakaariin ja renkaita menee ja tulee.
        Yöllä ajovalot alkavat temppuilla ja päivällä ilmastointi keksii olla pois olemasta.
        Pissapojan nesteet ampuvat ikävästi yli auton, haitaten takaa tulevien ajoturvallisuutta ja säiliö kuluu nopeasti puhki kiinnityspisteistään. Jouset klonksuvat kuoppaisella hiekkatiellä ja kivet paukkuvat pitkin helmoja. Moottorin kannakekumit tippuvat tielle 20 000tkm, aiheuttaenjälleen harmaita hiuksia takaatuleviille saksalaisiille.
        Konepellin suljinmekanismin vieteri ampuu pellin naamalle töyssyisellä tiellä ja eikun sivuun ja paalinarua peliin.
        Hattuhylly sinkoaa äkkijarrutuksiissa kyydissä olijoiden niskaan, aiheuttaen ylimääräistä harmia. Tankin kiinnikkeet pettävät itsestään ja tankkeja ajautuu tienposkiin.
        Pahin on ratti mikä jää kouraan, juuri kun huiput on saavutettu.

        Kaikk nuo viat ovat pois suljettavissa noudattamalla säännöllistä huoltoa.

        Tässän tuli totuuksia Fiatista. Mikähän malli oli kyseessä. Tai ei kai väliä, samanlaisia kaikki, taitaa kuitenkin Stilo olla pahin.Ei auta vaika kuinka huoltais.


      • Pöh

        Deltan remontin jälkeen auto toimi pari kuukautta kunnes keksintö rupesi taas hälyyttämään milloin mistäkin."

        PS. Deltalla on korjauksille takuu..


      • Ei enää murheita
        Karvaslakki kirjoitti:

        Kyllä pelaa, jos huollot tehty säännöllisesti. Ei se Tojotakaan ajamalla kestä. Pakko huollattaa jarrut, kun hirttää satulat juntturaan lopullisesti. Talvella käpy jäässä puuterilumen pöllytessä jonnekin väliin, harva se aamu. Kansipahvit palavat kuin porot helteellä ja tupakansytyttimet sinkoilevat silmiille. Tyyppivika hölisivät teboilin hampurilaisjakkaroilta tojopapat!
        Renkaat osuvat kaarreajossa täydellä kuormalla lokakaariin ja renkaita menee ja tulee.
        Yöllä ajovalot alkavat temppuilla ja päivällä ilmastointi keksii olla pois olemasta.
        Pissapojan nesteet ampuvat ikävästi yli auton, haitaten takaa tulevien ajoturvallisuutta ja säiliö kuluu nopeasti puhki kiinnityspisteistään. Jouset klonksuvat kuoppaisella hiekkatiellä ja kivet paukkuvat pitkin helmoja. Moottorin kannakekumit tippuvat tielle 20 000tkm, aiheuttaenjälleen harmaita hiuksia takaatuleviille saksalaisiille.
        Konepellin suljinmekanismin vieteri ampuu pellin naamalle töyssyisellä tiellä ja eikun sivuun ja paalinarua peliin.
        Hattuhylly sinkoaa äkkijarrutuksiissa kyydissä olijoiden niskaan, aiheuttaen ylimääräistä harmia. Tankin kiinnikkeet pettävät itsestään ja tankkeja ajautuu tienposkiin.
        Pahin on ratti mikä jää kouraan, juuri kun huiput on saavutettu.

        Kaikk nuo viat ovat pois suljettavissa noudattamalla säännöllistä huoltoa.

        Näytäis että kerroit nyt Stilon vioista. Mulla paloi puntosta kannentiiviste ,koiranluut vaihtoon .Uno paloi sitten vähän enemmän. Ei enää Fiatteja. Vaihdoin Toyotaan ,eikä vian vikaa.


      • TerveisiäPerseestä

        8 vuotta vanhasta hyvitys 1000-2500 euroa? Meepä sitten seuraavana päivänä kattoo, että mitä liike huutaa hintaa siitä, mistä on tonnin hyvittänyt? Ei taia lähteä uuden omistajan vaivoiksi alle kolmen tonnin.
        Suomessa auto on halpa vain silloin, kun olet omaasi myymässä! Ihme hintoja pitäis maksaa kaikenmaailman käytetyistä etelänhetelmistä ym. romupaskoista, millä ei tee hevonvittua. Semmosia kulkupelejä, että mä menen ennemmin fillarilla.


      • Lexus_pois_Suomesta
        LexusMies kirjoitti:

        Nimen omaan pysyy kasassa:)
        Fiiatissa nyt vaan on älytön määrä pikkuvikaa, itsellä oli kyllä just vähän isompaakin.
        Pikkuviat kuuluu fiiattiin ja jos ne häiritsee niin joku muu merkki olisi kyllä parempi.
        Noi sähkö viat voi olla pikkuvikoja tai sitten vähän suurempia ja kalliimpia, mut ottaahan se päähän jos sammuilee tai piippailee jatkuvasti.
        Kyllä fiatit on omalta kohdalta nähty, voin vaikka ryypätä, käydä huorissa ja vaikka jakaa rahaa sen sijaan että laitan sitä fiiatin korjaamiseen:)

        En myöskään suosittele lexus trollien paskanjauhantaa! Lexus on sitäpaitsi helvetin ruma! Missä siinä on edes nopeusmittari? Keskellä kojetaulua semmonen syvä persereikä sinnekö pitäisi tihrustaa?

        Lexuksen uudet moottorit paukkuu en siis suosittele lahoja japanin paskoja suomeen.


    • Stiloisti

      Mitäs Lexus mies tekee fiude foorumilla?
      Vaihda stiloon saat laadukkaamman:)

    • 132 2.0 TC/ 112 hv

      Mulla reilun vuoden ikäinen Grande Punto, ajettu nyt 27 000 km, eikä ainuttakaan vikaa vielä. Ostaessa oli kilometrejä 411 km. Aikaisemmalla Puntollani ajoin yli 180 tkm, ja yhden isomman vian korjuutin. Esim. pakoputki, jarrulevyt, akku ja kaikki alustan nivelet raidetangon päitä lukuunottamatta olivat alkuperäisiä vaihtaessani Puntoni toiseen. Koskaan ei jättänyt tielle ja käynnistyi aina moitteettomasti, joskus jouduin käynnistämään ilman lämmitystäkin -27 asteen pakkasessa.
      Välissä oli VW Polo diesel johon olin myös tyytyväinen (etenkin pieneen kulutukseen), mutta talviautona Puntoa huonompi (ovet jäätyivät jumiin, joskus ei päässyt sisälle, joskus ei ulos). Onneksi aina jostain ovesta pääsi. Lisäksi todella hidas lämpenemään kovilla pakkasilla ja jos ei ollut lämmityksessä, ei käynnistynyt kovimmilla pakkasilla. Kaverille myin sen ja edullisia kilometrejä hän on Pololla nyt reilun vuoden ajanut, tosin pikkuvikoja on joutunut korjaamaan (mm. takapyörän laakeri, takajarrut, valoumpio, pakoputki, laturi, lasinpyyhinmekanismi, valojen kork.säätö..). Mutta oikealle henkilölle meni VW kun osaa ne itse korjata. Hintaan ja km-lukemaan (nyt n.350 tkm) nähden ihan hyvä auto vieläkin, vaikka pienet viat ja ruoste jo vaivaakin.
      Aikasemmin olen omistanut monen merkkisiä autoja ja Fiateista olen omistanut myös 132:n vm.77 ja Croman vm.87 ja täytyy sanoa että olivat hienoja autoja, vaikka olivat tuolloin paljon ajettuja ja vanhoja. Hienostunut sisustus molemmissa ja hyvät varusteet. Cromassa joskus jokin merkityksetön merkkivalo anturan takia jäi turhaan palamaan (muita sähkövikoja ei kerran rikkoontunutta pissapojan moottoria lukuunottamatta ollut!) Tietenkin jonkin polttimon joiduin reilun neljän vuoden omistusaikanani uusimaan. Kannentiiviste meni kun huonolla korjaamolla käytin hc-päästöjen takia. Aukasivat kannen (turhaan) kun luulivat että venttiileissä vikaa ja sen jälkeen meni kannentiiviste vuoden päästä. HC-päästöt johtuivatkin siitä kun cht-akselista (laihaseosmoottori) pääsi ilmaa palotilaan liikaa. Vika korjaantui helposti pienellä prikalla. Myöhemmin Fiat -asiantuntija korjasi sen kannentiivistevian ja kesti hyvin sen jälkeen.
      Yli 300 tkm ajettuna vaihdoin sen ja oli täysin hyvässä kunnossa vielä, pientä ruoste- ja kolarointivikaa lukuunottamatta.
      Ai että sillä Cromalla oli hyvä ajaa pitkiä matkoja. Tunnokas peli liukkailla ja uraisilla teillä, hiljainen ja vakaa. Vakiona edessäkin keskikyynärnoja, jota ei sen ajan saman luokan mersuissa tai audeissa ollut.
      132:lla ajoin vähemmän, se oli mulla samaan aikaan kun Croma. Siihen en muistaakseni teettänyt mitään suurempia. Kerran joutui vähän helmaan laittamaan peltiä, samoin korjautin pakoputken (auto oli yli 20 vuotias tuolloin). Jakopään -ja laturin hihnat vaihdatin myös. Syyläri alkoi vanhuuttaan hieman vuotamaan ja löysin siihen käytetyn paremman, vaikka malli olikin melko harvinainen.
      Sähköt toimivat hyvin. Ainoastaan alkuperäiset sähkökäyttöiset ikkunat joskus todella harvoin saattoi vähän lakkoilla. Luulen että johtui auton käytön vähäisyydestä ja auton iästä. Huom. Fiatini oli vm.1977 ja tuolloin sähköikkunat oli melko harvinainen varuste kalliimmissakin autoissa. Automaattivaihteisto pelasi myös moitteetta koko ajan ja auto kulki pehmeästi ilman sivuääniä ja räminöitä huonoillakin teillä. Jousitusmukavuudeltaan se onkin kaikista Fiateistani ehdottomasti paras. Laadukkaan oloinen auto kaikenkaikkiaan.

    • bellissimo.

      virhehän on tapahtunut jo ostaessa, ei kait kukaan idiootti luule maailmasta löytyvän hyvää italialaista autoa? sehän nyt on selvää ettei ne äidin hameissa pyörivät makaroonit pydty saamaan mitään kunnollista aikaan - näkeehän tuon ferraristakin kun yrittävät omalla porukalla saada jotain aikaan !

      • Jösses mitä autoja

        virhehän on tapahtunut jo ostaessa, ei kait kukaan idiootti luule maailmasta löytyvän hyvää italialaista autoa? sehän nyt on selvää ettei ne äidin hameissa pyörivät makaroonit pydty saamaan mitään kunnollista aikaan - näkeehän tuon ferraristakin kun yrittävät omalla porukalla saada jotain aikaan ! "

        Oletko yksinkertainen vai mitä sanovat merkit Fiat, Ferrari; Maserati, Bugatti Lamborghini, Alfa Romeo, Lancia jne...jumalaisia taideteoksia eli paljon enemmän kuin autoja.


    • jepjep

      Voisin kuitenkin esittää kysymyksen. Mikä on maailman arvostetuin urheiluautomerkki? Mikä on se autotehdas, joka valitsee asiakkaansa? Minkä auton ratissa julkikkset(en tarkoita suomalaisia BB-tyrkkyjä) haluavat tulla kuvatuksi? Tällaisia kysymyksiä olisi useita.

      Ja vastaus on tietenkin Ferrari

      Voimme myöhemmin keskustella eräästä Leonard nimisen henkilön tuotannosta. Jänniteen yksikkö voltti on erää Italialaisen fyysikon nimestä peräisin. Guglielmo Marconi keksi radion...

    • Pierre!

      Vikoja minulla ainakin oli Stilossa riittävästi.

      Takjaarrut vinkuivat huollon ponnisteluista huolimatta.
      Käsittämättömät "Engine Fault"-pysähtelyt, jotka tosin aina itsestään korjautuivat.
      Lähivalojen polttimoita paloi vähän väliä ja vaihto on (kuten tiedetään) varsin mielenkiintoinen.
      Airbag fault iski pari kertaa (ongelma oli penkin alla olevat heikkolaatuiset liittimet).
      Toisen ajovalon säätömoottori lakkasi toimimasta.

      Vaihdoin Stilon 120000 km ajettuna Citroëniin ja kyllä autoilu helpottui kummasti - Citikassa ei ole ollut neljän vuoden aikan yhtään vika!. Minä pidin aikaisemmin Citikkaa B-luokan autona, mutta on niitä näköjään hyviäkin yksilöitä olemassa.

      • WW

        Vaihdoin Stilon 120000 km ajettuna Citroëniin ja kyllä autoilu helpottui kummasti - Citikassa ei ole ollut neljän vuoden aikan yhtään vika!. Minä pidin aikaisemmin Citikkaa B-luokan autona, mutta on niitä näköjään hyviäkin yksilöitä olemassa"

        Buhahaa....patonki hameväen auto.
        Voisin keroa muutaman hyvän käyttökokemuksen Patongistasi mutta ei maksa vaivaa moiset rottelot.


      • Sitikka_on_paskin

        Citroen on sukua Peugeotille ja Peugeot on petojen sukua, susi jo syntyessään. Buhahaa...patonki viinimväen auto. Paskin auto, jonka olen omistanut on Peugeot 206, jossa iskunvaimentimet, koiranluut ja taka-akselisto hajosivat. Helmoille lensi kiviä ja suuttimet menivät rikki.


      • Citroen_pois_Suomesta
        WW kirjoitti:

        Vaihdoin Stilon 120000 km ajettuna Citroëniin ja kyllä autoilu helpottui kummasti - Citikassa ei ole ollut neljän vuoden aikan yhtään vika!. Minä pidin aikaisemmin Citikkaa B-luokan autona, mutta on niitä näköjään hyviäkin yksilöitä olemassa"

        Buhahaa....patonki hameväen auto.
        Voisin keroa muutaman hyvän käyttökokemuksen Patongistasi mutta ei maksa vaivaa moiset rottelot.

        En myöskään suosittele citroën trollien paskanjauhantaa! Citroën on sitäpaitsi helvetin ruma! Missä siinä on edes nopeusmittari? Keskellä kojetaulua semmonen syvä persereikä sinnekö pitäisi tihrustaa?

        Citroënin uudet moottorit paukkuu en siis suosittele lahoja ranskan paskoja suomeen.


    • Kokemuksia on:(

      Stilot on Kakkaa paketissa ja vielä rumassakin sellaisessa.
      Joskus oli stilo kun rahatilanne oli huono ja tilavan farkun tarvi.
      No arvata saattaa millasta oli ajaa 200-600km työmatkoja reissuhommissa.
      Aina sai pelätä et mitä seuraavaks levii!!
      Oon tohon stiloon niin pettyny/suuttunu et en jaksa ees nyt enempää enää ajatella tai lentää näppis seinää:)
      nyt perheessä toyota rav4 ja lexus ct200h

    • Stilo_kuski

      Stilo on upea auto, joka on moottoriradalla pelotellut isompiaan. Stilo on auto joka kestää kovaakin ajoa...

    • Linea Multijet

      Ei Stiloissa mitään vikaa ole. Ainakin omassani sähköviat loistivat poissaoloillaan. Jonkin verran vei kyllä öljyä tuo 1.8 -litran kone, mutta ylimääräisiä korjauskeikkoja ei ollut.

      Se "engine fault" valo esiintyy joissakin Stilo 1.8 130-malleissa, käsittääkseni 2004-2005 vuotisissa. Mutta se on enemmänkin kiusa, mutta ei vika. Se ei estä ajamista ja se lähtee pois uudelleen käynnistyksellä.

    • Ylpeä Stilosta

      Minulla on 1.2, 5D vm. 2003 oleva Stilo. Toiminnut tähän asti kuin unelma, ei ole ikinä ollut mitään "isoa vikaa" . Katsastuksessa on vain kerran, v. 2007, huomautettu ja sekin ajovaloista kun ajovalojen kork. säätö oli rikki. Se uusittiin muutamalla eurolla ja nyt edelleen toimii kuin uusi. Mittarissa 130tkm ja hyvin kulkee seuraavatkin 130tkm.

      • obd piuha kii

        hyvä auto ja helppo itse korjata tarvittaessa


    • Stilo_kuski

      "PASKIN AUTO JONKA OLEN OMISTANUT!"

      Ei Stilo nyt ihan huono auto ole. Talvisella valtatiellä, ohituskaistatien ohituskaistalla 170 km/h mittarissa on hauska vilkaista taustapeiliin, miten pöllyävä lumi sumentaa taakse jäävän maiseman.

      Stilon suuntavakavuus lumipöperössä 170 km/h vauhdissa on täysin uskomaton! Ei haittaa, vaikka ohituskaistatiellä se ohituskaista on usein se auraamaton ja luminen puoli. Lähinnä säälin niitä 80 km/h ajavia, jotka ovat Stilo kuskille kirjaimellista historiaa tullessaan perä edellä aika vinhaa vauhtia vastaan.

      Syntiä? - Kyllä. Laitonta? - Kyllä. Mutta silti aivan oikein? - Kyllä. Italialaiset autot on rakennettu tekemän asioita, jotka nostavat VW Golf -kuskin niskakarvat pystyyn pelosta.

      Muistakaahan turvavälit liikenteessä, ja talvella ehdoton varovaisuus! Liukas tie on arvaamaton! Talvirajoitukset ovat 10% ajasta tarpeelliset ja niitä tulee kunnioittaa.

      Älkääkä sitä murehtiko, että Ruotsissa ei ole yleisiä talvirajoituksia. Siellä on ihan erilainen ilmasto kuin Suomessa ;)

    • fiudeOnpop

      Yhdyn nyt myös otsikon mielipiteeseen kun myin auton puoli ilmaiseksi pois tuhlattuani siihen yli 2000e sähkövikojen korjaukseen saamatta autoa kuntoon.
      Merkkikorjaamolla vain levitellään käsiä ja haukutaan paskaksi.

    • fiddufiiat

      Jos sitlo olisi mailman ainoa automerkki, kulkisin hevosella ja kävellen.
      Per.eleen rahareikä suatana.

      • ällähukassa

        Sitloen xsalaa tarkoitit?


    • -jepjep-

      Onhan kummallista ettei valojen säätömoottorit kestä. Ne valmistanut saksalainen Bosch.
      Tietenkin Marellin tuottama huonolaatuinen italialainen sähkö rikkoo moottoreita.

      • Fiat5

        Aloittaja ei osaa autoa luultavasti ollenkaan ajaa käsitellä. Sama hölmö juttu sulla ollut jo vuosia, mene lataamoon jos olet kehityskelpoinen.


    • Fiatissimo

      Ainakin omalla kohdalla laadussa oli suuri harppaus eteenpäin Uno -> Stilo. Ostin aikanaan Unon isältäni, joka oli laittanut suuren omaisuuden remontteihin. Ajattelin, että on pakko olla hyvä auto, kun suunnilleen kaikki on jo korjattu...seuraavat vuodet auto oli korjaamolla keskim. kerran kuussa. Lisäksi muutama sitkeä sähkövika, jotka vaivasivat aina. Paitsi silloin kun auton ajoi korjaamon pihaan. Mutta Stilossa ei ole ollut remonttia kuin etupäästä iskareiden yläpäähän vaihdettiin jotain, kun käännettäessä kuului narinaa. Muuten vain huollot ja jakohihnan vaihto. Paitsi etulamput kenkkuilee, keskim. pari viikkoa menee siihen, kunnnes toinen lamppu pimenee. Alkuun Stilossa oli kesärenkaissa matalaprofiilirenkaat (45), mutta niillä ajettavuus oli aika hirveätä; auto kun kampesi jokaisen pienenkin uran mukaan yrittäen tappaa.

    • Fiattikuski

      Itselläni on 192tkm ajettu stilo mw 2003 ja hyvin on pelannu kun viime kesänä ostin ja nyt ajanut jo 18tkm. Toki tuhkakuppi aukeilee itsestään ja tommosta pientä ei ajoon vaikuttavaa on. Välillä kylmänä käynnistäessä ilmoittaa että high coolant temperature mutta valo sammuu heti :D Tänään oli ensimmäistä kertaa oikeaa vikaa autossa, ajoin vakionopeudensäädin päällä 105km/h motarilla ja auto sammui yhtäkkiä vauhdissa.... Ei muuta kuin käynnistin uudestaan ja taas mentiin, vika katosi. en kyllä tiedä miten voi tossa vauhdissa sammua auto, roska ruiskussa?

    • stiloKanssa

      kyllähän nää stilot sammuilee, se pitää vaan hyväksyä. Eniten omassa hatuttaa toi tuhkakuppi, joka ei pysynyt kiinni kunnes väliin sikaflex ni johan pysyy!!

      • Ricambi e accessori

        Taas näitä Fiatin rikkojia. Sikaflexiä väliin....? kanattais varman hakea uusi tai käytetty ehjä, ellei peräti pelkkä muovinen peitelevy; kaikissa stiloissa ei ole tuhkakuppia...


      • laatuhuoltoa

        Mikan ja Anssin autohuolto käyttää myös sikaflexiä. Irrottivat Meganen OBD:n suojaluukun rikkomalla ja liimasivat sikaflexillä takaisin.


      • HyväPalvelu
        laatuhuoltoa kirjoitti:

        Mikan ja Anssin autohuolto käyttää myös sikaflexiä. Irrottivat Meganen OBD:n suojaluukun rikkomalla ja liimasivat sikaflexillä takaisin.

        He ovat satsanneet palveluun:

        http://www.automerkit.fi/yritysesittelyt/7242-hyva-palvelu-muistetaan

        Tuokin sikaflex on hyvin jäänyt muistiin, joten palvelu on ollut hyvää. Parempi se luukku paikallaan on kuin irrallaan.


      • laitasikaaperseesees

        Jos ei osaa ajaa niin kyllähän se auto yleensä sammuilee.


    • stiloisbeast

      Oma toiminut hyvin, kerran on sammunut ajossa tuli engine fault ja loose, mutta lähti parin minuutin päästä käyntiin. Mikään vikavalo ei jäänyt palamaan. Bulp failurea piippaa ahkeraan vaikka polttimot ehjät.
      Eniten hatuttaa palella autossa ainakin tää meidän stilo on yli 10asteen pakkasella varsin hyvä varpaan jäädytin. Eli jalat palelee hulluna. Termari kunnossa ja koneen lämmöt normaalit, deltassa sanoivat, että ei vaan riitä hönkä:) Noh kevät tulee:)

      • Ricambi e accessori

        Stilo on paskin auto?Stilo on hyvä auto. Tästä on hyvä lähteä taas kerran liikkeelle. Engine fault ja loose tarkoittaa, että on virtakatkos ja jos autosi ei ole mereen uponnut, niin vika on akussa tai sen virtakaapeleissa tai niiden maadoituksessa,vikakoodi kertoo lopullisen sijainnin. Bulp failurea pukkaa... Useimmin syynä takaluukun polttimot, joiden liitinpinta hapettuu ja virta ei kulje=bulp failure. Myös se, että poltin- siis joku kaikista-on vioittunut niin, että lanka osuu vain silloin tällöin virtoihin siellä lampun sisällä- aiheuttaa bulb failuren. Milloin olet oikesti vaihtanut termarin? Jalat palelee hulluna? Käännä lämmönsäätörengasta ikkuna/jalkatila asennosta sopiva matka jalkalämpöön päin,niin on jalat tulessa ja laseillekkin riittää. Ainakin täällä. 1,8 Stilossa.


    • 11+16

      Huono peli Stilo oli. Rauha sen muistolle.

      Nykyisin Fiatit ovat ilmeisesti enemmän kelvollisia autoja, mutta ei niitä kannata ostaa heikosta maahantuojasta johtuen.

    • Uno Mirafiori

      Ihmettelen suuresti näitä juttuja .. Itsellä ei ole ollut montaakaan ongelmaa Stilon kanssa. Ajelen päivittäin 50-100 km autolla, paljon lyhyttä nurkkajaoa. Engine fault valo vilkkuu välillä, syynä kaasuläppä joka jumittuu. Korjaus kestää n. 10 minuuttia omalla pihalla, pihdit ja ja puhdistus-spray ainoat tarvittavat vermeet. Yhtään alustan osaa ei ole vielä vaihdettu (tämä on tosi), paitsi jarrupalat eteen ja taakse. Startti hajosi pari vuotta sitten, mikä oli ihan odotettavissa, käytöstä johtuen ( n. 10-15 käynnistystä päivittäin). Oishan se voinut kestää pitempäänkin, mutta toisaalta uusi maksoi vain parinsadan euron luokkaa.
      En tiedä onko eroja sitten mallikohtaisesti, mene ja tiedä. Mutta luotettavampi peli se on ollut kuin ´01-mallinen Saab 9-3 joka oli ihan sittä itseään, Ooppelia.

    • Fiattikuski

      Onko muilla ollut sellasta että kun auton käynnistää niin ilmoittaa heti että high coolant temperature? Itselläni aina välillä tekee näin tosin parissa sekunnissa menee ohi. Tämä siis vaikka ulkona olisi -20C ja ilman piuhaa :D

      • haikuulant

        joskus joo pakkasilla...ei tarvi toimenpiteitä


    • merkkiä en vaihda

      Itse annoin muijalle. Mennyt aina katsastuksesta läpi jne...Otin itse uuden Fiatin :D

    • made in japan

      Italialaiset ja ranskalaiset tutkitusti laatutilastojen häntäpäässä vuodesta toiseen.

    • Halvempaa

      Totta on, että ennemmin vähän ruostetta kuin niitä jatkuvia vikoja.

    • Entinen Audisti

      Kun ostat VW:n tai audin, huomaat kaipaavasi Stiloa. Vaihteistoremontin ja jatkuvasti uusittavien nivelien jälkeen huomaat että bulb failure korjaantuu polttomon vainhdolla.

      • Stilo_kuski

        ...ja air bag failure nykimällä johtonippuja etupenkkien alla ;)


    • kuraa On kyllä

      Stilo korjaantuu autopaalaamolla:)

    • NeitiFiat

      On erikoista, että Stiloa yleistetään huonoksi autoksi. Olen nainen, omistan Stilo 03 ,1.2 ja huollan itse autoni. Isompia remontteja varten saan apua lähimmäisiltä (kuluvia osia). Rahaa ei paljoa ole remontteihin mennyt. Naurattaa, kun kuuntelee muita automerkkien omistajia miten paljon vikoja on heidän autoissaan ja saa olla jatkuvasti korjaamassa ja rahan meno on valtava, silti he ylistävät miten hieno auto on. Tsot tsot ei saa siis yleistää Fiattia, ette vaan osaa pitää huolta autoistanne ;) Ei se vaihtamalla parane.

      -Ajanut autolla jo 6 vuotta, mittarilukema 170tuhatta ja rapiat.

      • Kuneimikäänkestä

        Onhan näitä "hönöjä" joilla ei kestä varreton lekakaan. ovat aivan kädettömiä ja päässä ei ole edes pimeää, vaan vallitsee suuri tyhjyys!


    • ex-fiatisti

      Saattaahan Fiatistakin löytyä se hyvä yksilö mutta pääsääntöisesti ne ovat kyllä melkoisia vikapesiä.

    • Hyväälaatuaymmärtävälle

      Stilo 1,2, lampun korkeudensäätöm. vaihdettu, takapuslat, kytkin, alatukivarret, äänitorvi, nämä osina maksaneet noin 300e. Nyt ajettu 140 000km josta itse 60 000.Osat maksaneet 0,005e/km. Minusta ihan ok. Töiden osuus tuo 0,01e lisää/km mutta kaikki on helppo vaihtaa itse. Esim lampun kork.moot. ja lamput vaihtuu helposti sisälokari irroittamalla etureunasta ja toisenpuolen ilman mitään. Onneksi ihmiset luulee toisin niin näitä saa todella halvalla, eikä murheet paina...

    • Stiloonilo

      Totta ja hyvin o kaveri ajanu vuoden vaikka ei ota kierroksia :-)

    • Fiat_Stiletti_jäi_myyjäl

      Taitaa sittenkin jädä stiletti ostamatta. On sen verran moninaisia nuo omistajien vikalistat. Siis omistajien autoistansa tekemät listat. Eikä ovilistat vaan ne listat joihin kaikki autojen viat on kirjoitettu. Huokaus! Ei tästä nyt taas tuu mitään!

    • vihdintienkulkija

      Hei!

      Kirjoitus on liian lapsellinen vastattavaksi. Sellaiseksi kai tarkoitettukin. Näitähän täällä näkee. Asiallisuutta pliis!!

    • mullapatoimii

      Olette ostaneet halvalla ja taitamattomasti ja pitäneet huonosti. Sillä tavalla ei tule toimivia autoja. Ei tule, vaikka ostais Mersun.

    • Fiatmies65

      Jos yritän vähän asiallisempaa linjaa tähän: Minulla on 263tkm ajettu Stilo 2002, josta 107tkm se on ollut itselläni.

      Minun yksilöstäni on hajonnut kaksi etupyörän laakeria ja olen kuullut niistä juttua vähän enemmänkin. Lienevät siis melko heikkoja.

      Tuulilasinpyyhkijäkoneiston kaukalon viemärit menevät tukkoon, jolloin sadevesi pääseee valumaan lämmityslaitteen kautta matkustajan puolen lattialle. Tämä on onneksi helppo korjata.

      Kampiakselin asennontunnistimen liitin hapettuu helposti ja aiheuttaa käynnistymättömyyttä. Korjaamiseen menee minuutti.

      Penkinlämmittimen vastuslangat ovat heikkoja. Asensin tarvike-elementit.

      Lämmityslaitteen kenno on kysymysmerkki, onko se ihan tyyppiviaksi luokiteltavan yleinen vika. Ja korjaaminen on iso työ, kyllä harmitti tehdä sitä.

      Muitakin vikoja on ollut, mutta nämä ovat ne, joita kuulemani perusteella pidän varsinaisina tyyppivikoina. Ns. luonnolliset kulumat ilmenevät ehkä vähän aiemmin kuin jossakin toisessa merkissä, mutta niistä pääsee eroon kulutusosia, lähinnä palloniveliä vaihtamalla.

      Itse asiassa olen vuosien varrella alkanut pitää tuon ikäistä Stiloa melko luotettavana keksintönä, siis hintaisekseen tietenkin. Pitää muistaa, että puhumme autosta, jonka hinnalla saa kaksi arvostetun merkkistä autoa. Auto tarpeen ja osaamisen mukaan (terveisiä ex stilo-omistajille ja nykyisille stilo-omistajille!), minä voisin suositellakin jollekulle Stiloa, vaikka Fiiattia merkkinä en ehkä suosittelisi.

      Ja uskaltaako sillä lähteä reissuun: Kuinkahan moni muu suomalainen Stilo on "nähnyt" Jäämeren? Minun on.

    • exstilosti

      stilo on ihan ok auto. Vikojakaan ei ollut minun vuosimallin 2004 tai 2005 stilossa, jonka omistin. Nyt minulla on Bravo vuosimallia 2007 ja seuraavaksi varmaan "uusi" Fiat Tipo.

    • exstilosti

      bravo on toiminut ihan hyvin.

    • Hyifiattrollit

      En myöskään suosittele fiat trollien paskanjauhantaa. Älkää haukkuko autoa merkin ja vikojen vuoksi. kaikki autot hajoavat, myöskin PSA-konsernin henkilöautot, kuten Peugeot 106 ja Citroen Saxo, joissa hajoavat taka-akselit.

      fiat trolli = fiat haukkuja/fiat vihaaja

    • tilos

      Ollut monta stiloa ja edelleen farmari talossa toisena autona. Luotettava ja tilava auto. Hyvä ajaa pitkää matkaa. Tuo lämppäri on ehkä harmillisin korjauskohde, jos alkaa suoraan. Jos ei halua käyttää paikka-ainetta tai hajottaa sen edestä rakenteita, poissaamiseksi täytyy purkaa auton etusisusta atomeiksi.

      • tilos

        suoraan = vuotamaan (tekstinkorjaus fiksuna tabletissa)


      • stilollakohtikotia

        Minulla stilo sammuilee kesken ajon välillä ja lämpimänä ei lähe käyntiin vaan joutuu odottamaan niin 30min kun ilmottaa liiankorkeeta lämpötilaa ja sillo rupee heittää ajonestoo päälle.
        Ja seuraavana päivänä saattaa ilmottaa ihan jotain muuta.
        Oisko vika mahdollisesti moottorin ohjausboksissa juotokset hapettunu/haurastunu vai jossain ihan muualla


    • Ykämä

      Tuntuu ja varmaan on lastentarhalaisten kirjoituksia HV koko kängi

    • Hyvintoimiii

      Eikös ne anna fiatin mukaan enää vaihtomoottoria kuten ennen? Itselleni tuli kotia myös vaihdelaatikko sitä varten jos hajoaa. Hyvää palvelua.

      • ajat_muuttuu

        Moottorin vaihto reilun 100 tkm välein on enempi tojotan dieselien juttu.

        Ja volkkareihin vaihdellaan jakoketjuja yhtä usein kuin Fiatin hihnaa ;-D


    • MitäTurhaaItkette

      On se vaan jännä että kaikki maailman peräkammarin runkkarit saa tänne kommentoida ja vielä nykyään klikata tykkää nappia miten huvittaa? Kaikki negatiivinen mitä esim. Fiiatista löytyy niin kyllä tykätään ja positiivista ei edes huomioida tuosta viimeistään huomaa mikä on suoli24 laita? Eihän täällä edes pyöri oikeita Fiiatin omistajia enää minua ja muutamaa muuta lukuun ottamatta.

    • Vice.versa

      Volkkari ei ole merkkisi jos pelkäät isoja vikoja.

    • StiloKing

      Stilo on kuninkaiden auto. Vain homoseksuaali ajelee japonialaisella tai sakumopolla.

    • Kulloutus

      StiloKing, olet oikeassa. Mullakin rupes jöpöttään.

    • Kaikkiruokane

      Onpas kiivas palsta!
      Itsellä ollu muutama citroen/Peugeot. Ei ruostunut sinkittynyt kori,ei voimansiirto ongelmia. Nyt on jollain hampaan kolossa kokematonta asiaa.monta merkkiä omistanut ja paremmin toimineet,kun Ford,Opel ja vw ajettuun kilometri määrään. Ajaa fordillakin,kun ostaa enemmän bensaa.

    • Mjkl

      Fiat on yksinkertainen auto. Sille pitää kirota,sitä pitää piestä ja käyttää todella kovin ottein. Niin se pysyy kunnossa. Niin Italiassa tehdään,olen nähnyt ja en säästänyt omia fiatteja yhtään. Eivät olleet huonoja,ruoste oli suurin ongelma,moottorit ja vaihteisto kestivät.

      • fghgfhgfh

        Dieseleitä taas purkaamolla kun vaihteistot hajonneet.Ei mallina mikään kultakaivos kun jokainen yksilö toi tappiota.Myös vertailuissa kehnoin suorituskyky yhdistettynä suurimpaan polttoainekulutukseen ollut hyvä yhtälö.


      • ex-peugeottii

        Fiat on hyvä ja luotettava auto verrattuna sellaiseen autoon kuin Peugeot 206 vm. 1998-2004. Itselläni Fiat Panda vm. 2005. Suosittelen fiattia!


    • ex-peugeotisti

      Mun tuttava kertoi, että hänen vm. 2004 Peugeot 206:ssa on tosi paljon vikoja ja harkitsensa merkin vaihtoa. Juuri Fiat voisi olla hänen tuleva merkkinsä kuulemma. En suosittele Peugeot 206:sta!

      • metroespoosee

        Nii kyllähän 2004 vuoden auto pitää olla viellä uudenveroinen huonollakin huollolla, juuuu.


      • esbopeugeot

        Mulla ei toimi edes keskuslukitus vm. 2004 Peugeot 206:ssa. Kivikovat penkit ovat ja koirankakka haisee sisällä.


      • fiatisgood

      • ostafiat

        Fiat on hyvä ja luotettava auto. Suosittelen!
        Fiat-mallisto löytyy osoitteesta: http://www.fiat.fi


    • UuusAvuttomuutta

      Miten niin autolla ei tee mitään, jos siihen tulee vikaa? Ei auto ole kertakäyttötuote joka heitetään roskiin siinä vaiheessa kun bensa loppuu tankista.

      Iskarit ja koiraanluut ovat ihan normaalia kulutustavaraa, se suutin on tunnetusti valitettava suunnitteluvirhe, mutta tuokaan ongelma ei iske joka päivä vastaan, eikä ole aivan mahdottoman kallis korjattava.

      Jos et ymmärrä autoista tai tekniikasta, etkä sellaisen ylläpidosta, on syytä hankkia liisattu auto. Siinä ei tule minkäänlaisia korjaus- eikä huoltokuluja.

    • Silleensä1

      Ostin juuri Stilon ja hyvä peli on.

    • whyoldsifnewones

      Kannattaa hankkia uudempia autoja.
      Samoja vikoja kaikilla muillakin vanhemmilla autoilla.
      Nyt ollut 2 x Panda ja tällä hetkellä Panda Cross ...kovaa ajoa eikä
      tarvitse valitella vikoja--

    • autossi

      Vikan on ECU: ssa , eli stilossa on mootorin ohjain boksi mootorin päällä jolloin tärinä on melkoinen. Juotokset irtoaa kortista pistokeiden liitimistä ja kortin kiinitysruuvit löystyy. Tästä seuraa se että vikailmoituksia tulee kuin lottokoneesta numeroita.
      Korjaus on helppo, kolvi käteen ja uudet tinat liitimiin. Vanhat tinat kannattaa ensin poistaa tinaimusukalla. Sitten kortin ruuvit tiukalle että maayhteys eli miinus yhdistyy kunnolla.
      Lisäksi kannatta ECU siirtää mottorinpäältä akkukotelon kupeeseen, ja vetää akun miinusnavasta erillinen maadoitus ECU:n runkoon.
      Itse vedin maadoitukset 16mm kuparilla, samalla laturista runkoon maadoitus ja akun navasta koriin lisä maadoitus,
      Näillä opeilla pitäisi toimia, ainakin minulla toimii Stilo Multi Wagon 1,6

    • Varoitukseksi_kaikille

      Varoituksen paikka kaikille fiat kuljettajille, ja omistajille!! Koska Fiat merkkisessä kulkimessa on toistuvasti edelleenkin sähkövikoja, joudutaan näitä myös hinaamaan.

      Älkää missään tapauksessa hinatko fiat kulkimianne etupään hinauspisteestä, on pelkästään pistehitseillä kiinni, ja tulee puskurin läpi rikkoen puskurin, ja aiheuttaen jopa hengenvaaran, kuten hinausyrittäjäkin asiasta totesi. Hinausköytenä käytössä oli ns. joustava hinausköysi, joka pysyi koko hinauksen ajan tiukalla, eikä näin ollen edes pätkäisyä tapahtunut, eikä kyseisessä keksinnössä myöskään ole aiempia kolari vaurioita, joten hinauspaikan pistehitsaukset 4 kpl, on ihan tehtaan tekemät. Fiatin maahantuonti ei ollut lainkaan kiinnostunut jopa hengenvaarallisesta valmiste viasta, eikä ottanut siis vastuuta selvästä vaaranaiheutuksesta, sekä valmisteviasta, eikä ollut Trafikaan asiasta kiinnostunut, vaikka heille jos kenelle asia kuuluu.

      Tulen tekemään koko tapauksesta kattavemmankin kirjoituksen kaikkine selvityksineen, joilla fiatin maahantuonti vähätteli asiaa. Enpä yllättyisi, jos kyseinen ongelma esiintyy myös aivan uusissa fiat merkkisissa ns. kulkuneuvoissa. Onneksi ei ollut kyseessä oma kiesi, eikä kyllä fiattia tuon jälkeen tasan koskaan myöskään tule.

      • TojoTeronKiljuPöhinät

        Mitä paskaa sössötät? Keksi parempi tarina, Tojopelle!


    • Croma2.0-87

      Aikoinaan Norjassa hinasin vanhalla Cromallani norjalaisen Carinan tienposkesta kotiinsa, kun Toyotasta oli kone hajonnut. En nyt muista laitoinko hinausköyden vetokoukkuun vai hinaussilmukkaan.

    • EienääFiattia

      Stilo -04 ollut kohta viisi vuotta, aina jotain korjattavaa löytyy. Tänä aikana laitettu ajavalojen s.moottorit molemmin puolin kahdesti, (taas sökönä->kolmas krt tulossa), failurea ja bulbbia jatkuvasti herjaa. Kuskin penkin lämmitin rikki (vastukset poikki), ajovalot pitäisi taas suunnata, plus kuluvat osat. Jarrupalat jarrulevyt, jouset, hihat, vesipumppu, öljyt suodattimet, mitä näitä nyt on vaihdettu. Jos olisin ostaessani autoa laittanut saman summan lisää kauppahintaan, kuin mitä olen tänä aikana käyttänyt korjauksiin, voisin ajaa paremmalla autolla nyt.
      Mutta kun ei tuosta myydessä saa enää mitään, joten ajaettava finaaliin asti. On kyllä tullut ikävä entistä astra -93 monta kertaa (ja oli muuten lähes ruosteeton peli).

      • hyijokuopel

        Ooppeleihinko ei pidä vaihtaa kuluvia osia? Minä ainakin ajan paljon mieluumin Fiatilla kuin ooppelilla.


      • Hohhoijaataas
        hyijokuopel kirjoitti:

        Ooppeleihinko ei pidä vaihtaa kuluvia osia? Minä ainakin ajan paljon mieluumin Fiatilla kuin ooppelilla.

        Tyhmääkö esität vai oletko tyhmä? Jokaiseen merkkiin vaihdetaan kuluvia osia...


      • autossi

        Ajovalojen säätömoottorit menee yleensä sen takia että umpio luukut puuttuu . sen jälkeen vesi tekee tuhojaan koska moottori ei ole tiivis. Luukut on tosi hankala avata ja sulkea mutta onnistuu kun on hyvät hermot. Lisäksi mootorin voi purkaa ja kasata helposti. Yleensä vikana on se että mootori on ajanut yli rajojen. Putsaa hapettumat kortista ja pyöritä rajat kohdilleen.


      • Sviduddaa

        Itselläkin ikävä b-vectraa, mutta kun olin muka niin tympääntynyt sen pikkuvikoihin että piti lähteä sekoilemaan "luotettavien" japskien kanssa. On ollut kaikkea muuta kuin luotettavaa, vectrassa sentään toimi moottori ja vaihteisto mutta näissä riisikipoissa ei tunnu pysyvän moiset perusjututkaan kasassa. Nissanissa alkoi jakoketju rallattamaan ja lopulta levesi vaihdeloota, nyt Hondassakin vaihdeloota rahisee ja ulvoo eikä tiedä milloin lasahtaa. Mutta loppuun asti meinasin ajaa, kun ei vaihtamalla näytä paranevan ja tuskin yhtä hyvää opeliakaan enää sattuu kohdalle.


    • EienaaFiattia

      Näinhän en kirjoittanut. Myös Astraan piti vaihtaa kuluvia osia. Olin kuitenkin paljon tyytyväisempi Opeliini, kuin tähän Stiloon olen ollut.

      • Erkkipertti

        Olin vuonna 1975 erittäin tyytyväinen silloiseen autooni.


      • Nainhansemeneejoo
        Erkkipertti kirjoitti:

        Olin vuonna 1975 erittäin tyytyväinen silloiseen autooni.

        Hieno homma sinulle :).
        Ihmisen on hyvä edes joskus elämässään tuntea tyytyväisyyttä.
        Toivotaan että tuo tunne on antanut sinulle voimavaroja elämääsi tänne asti. Kurjaa tietenkin, jos et tuon vuoden jälkeen ole tuntenut tyytyväisyyttä.


      • Erkkipertti
        Nainhansemeneejoo kirjoitti:

        Hieno homma sinulle :).
        Ihmisen on hyvä edes joskus elämässään tuntea tyytyväisyyttä.
        Toivotaan että tuo tunne on antanut sinulle voimavaroja elämääsi tänne asti. Kurjaa tietenkin, jos et tuon vuoden jälkeen ole tuntenut tyytyväisyyttä.

        Hienoa jos sinulla on elämäsi onnenhetki vielä käyttämättä. Nauti siitä kun kohdalle sattuu.
        Itsellä näitä on useita. "Nyt kulkee"-hetkiä on elämässäni useita. Vastapainona "ei toimi mikään"-hetkille. Tätä on ihmiselämä. Vuonna 1975 koin tyytyväisyyttä autooni.

        Mikä saa sinut luulemaan että en ole kokenut tyytyväisyyttä vuoden 1975 jälkeen? Onneton mielikuvitus vai typeryys?


      • 875308
        Erkkipertti kirjoitti:

        Hienoa jos sinulla on elämäsi onnenhetki vielä käyttämättä. Nauti siitä kun kohdalle sattuu.
        Itsellä näitä on useita. "Nyt kulkee"-hetkiä on elämässäni useita. Vastapainona "ei toimi mikään"-hetkille. Tätä on ihmiselämä. Vuonna 1975 koin tyytyväisyyttä autooni.

        Mikä saa sinut luulemaan että en ole kokenut tyytyväisyyttä vuoden 1975 jälkeen? Onneton mielikuvitus vai typeryys?

        "Olin vuonna 1975 erittäin tyytyväinen silloiseen autooni" = autoos et oo kuiteskaan tuon jälkeen ollu tyytyväinen. Vai miten tää lause tulisi ymmärtää.


    • antaa_ajan_hoitaa

      Näin 60 kuukauden viiveellä aloitukseen toteaisin, että te arvon aloittaja, olette aivan oikeilla jäljillä; paitsi että Stilo on paskin koskaan omistamanne auto, on se myös paskin Fiat yhtymän koskaan valmistama auto.

      • Fiatinsinööri

        Tällä paskalla ajoin 260000 km, ja aina perille päästiin omin voimin. Ajokuntoisena jäi autoliikkeen pihalle kun poistuin uudemmalla Fiatilla.


    • dsvsdgsdg

      Ei vaikuttanut hassummalta ajaa, mitä parin viikon ajan päästelin tuollaisella pikku-Stilolla. Mutta pistäähän se vähän mietityttämään että miksi nämä on yleensä melko pienillä kilometreillä, mielikuva korjaamolla suurimman osan makaavasta romusta on väistämätön. Ja mikä muu syy voi olla sille, ettei kivaa kyytiä tarjoavalla mallilla tule siltikään kilsoja mittariin?

      • fyffex

        Osuit naulan kantaan. Stiloon ei tule kilometrejä, koska se on poissa liikennekäytöstä vikakoodien takia. Usein ei vikaa edes löydy, vaikka failurea pukkaa.


    • ViiattiVaiVoortti

      Ihan paska auto. Perseensuristin hajosi, separaattorin laakerit kyrvähti, satelliittiautopilotti ei toimi, varmaan muutakin vikaa, mitä emme ole huomanneet. Paska peli. 90tkm ajettu vain kesäisin, kerran kytkimen työsylinteri oli eri mieltä toiminnastansa. Muu tekniikka toimii hyvin, maalipinta kunnossa, ei ruosteenpalaakaan missään.

      Stilo '06 on hyvä perusauto. Seuraavakin automme tulee olemaan Fiat tai Alfa-Romeo, Italiasta kuitenkin. Talvikulkuneuvona HSL ja metro. Siis stadilaisilla. Böndet vetää peltipailakalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe