Limaa keuhkoissa, proppuja yskässä

Kipeäksi tulossa?

Diagnoosia jos saisi. Ärsyttävä tunne ollut keuhkoissa sen puolisen viikkoa ja yskittää. Ajoittain tulee myös yskänpuuskia.

Yskiessä tullut bakteerilta haisevia, kuskus-palleroiden kokoisia proppuja.

Keuhkobakteeri, katupöly?

Kuumetta odotellessa.. = (

14

2671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairasvääns

      Onko polttavaa kipua yskiessä ja hegittäessä?

      • Kipeäks tulossa?

        Yskittäessä tulee pienoista poltetta rintaan, vähän niinkuin närästäessä.


    • ji

      Sulla on keuhkoputkentulehdus !

      Hop hop lääkäriin niin saat kuurin!!! :)

      • sairasvääns

        Samat oireet,ihan sietämätön polte,kävin eilen lääkärissä,molemmat keuhkot rohisi eli sielläkin jotain,keuhkoputken tulehdus ja mykoplasma epäily,ja.. arvatkaa mitä? Yskänlääkeresepti ja kotiin kuoleen,voi elämä mitä touhua nykyään on :-o


      • sairasvääns
        sairasvääns kirjoitti:

        Samat oireet,ihan sietämätön polte,kävin eilen lääkärissä,molemmat keuhkot rohisi eli sielläkin jotain,keuhkoputken tulehdus ja mykoplasma epäily,ja.. arvatkaa mitä? Yskänlääkeresepti ja kotiin kuoleen,voi elämä mitä touhua nykyään on :-o

        Niin siinä sitten kävi että jouduin menemään uudestaan lääkäriin olon huononemisen takia. Lääkäri totesi molemmat poskiontelot tulehtuneiksi ja keuhkorakkulat myös. Sain antibioottikuurin joka kestää 3vrk 2 tab.kerralla sekä kortisoonikuurin 10 vrk 1,5 tab päiväs. Joskus kuulemme tuleen tälläinen influenssan aiheuttama astma,ventolinekiekon sain myös jos menee tukkoon liikaa. Tänään siis otin toiset 2 antibiottia,kuume jatkuu yhä,hiessä yltäpäältä,ruokahalu pois,maata vaan pystyy :( ihmettelen taudin nopeaa etenemistä,mikä tauti sitten onkaan....


    • ji

      No hienoa, että sait nyt kumminkin kunnon kuurit kiekon!

      Nyt vaan lääkettä , lepoa ja nestettä paljon, että lima lähtee!

      Paljon tsemppiä parantumiseen!!! :)

      • sairasvääns

        Kiitos jii :) juuri äsken raahauduin suihkuun yltäpäätä hiestä märkänä,maailma pyöri,huonooo teki,sit tuli vesiripulit,pönttöön onneksi :D eli sekinvielä kun muutenkaan en saa syötyä,saa nähdä selviääkö tästä,vai joutuuko tippaan, 1 rypäle/tunti ,,vettä,mehua. Myöhemmin joku tuo mulle maitohappobakteerijuttuja....p.s htc puhelin on nyt mun paras ystävä :)


    • Kipeäks tulossa?

      Yritin tehdä ajanvarauksen mutta totesivat ennen edes ajan hyväksymistä, "Jos kuumetta nousee, ota uudestaan yhteyttä."

      Voi elämän kevät..

      • sairasvääns

        Voi jestas,,,näin se menee :( oikeesti mietin mitähän olis tapahtunu mulle ellen olis mennyt uudelleen ja,eri lääkärille.Täällä on kyllä hyvä päivystys,ei tarvi ku soittaa niin saa ajan ja jos on ruuhkaa pääsee ilman aikaa 19:30 odottaan vuoroa joka saattaa olla 1-3 h, Mua huolestuttaa kun kuumeeni ei vieläkään antaudu,huomenna otan 2 viimeistä antibioottia,yskä on tiukkaa,putki rohisee ja vinkuu,oon puhaltanu pulloon,ollu höyryssä lisäksi olen herkkä saamaan lisälyöntejä ja sit kuumeen alkaessa nousta illalla tuli kunnon rytmäri,onneksi minulla on propralit (40mg) siihen,puolikas autto. No nyt tietty aattelen sitä sydäntulehdusta.. :-) uudestaan vaan yrität!


      • onneton olo
        sairasvääns kirjoitti:

        Voi jestas,,,näin se menee :( oikeesti mietin mitähän olis tapahtunu mulle ellen olis mennyt uudelleen ja,eri lääkärille.Täällä on kyllä hyvä päivystys,ei tarvi ku soittaa niin saa ajan ja jos on ruuhkaa pääsee ilman aikaa 19:30 odottaan vuoroa joka saattaa olla 1-3 h, Mua huolestuttaa kun kuumeeni ei vieläkään antaudu,huomenna otan 2 viimeistä antibioottia,yskä on tiukkaa,putki rohisee ja vinkuu,oon puhaltanu pulloon,ollu höyryssä lisäksi olen herkkä saamaan lisälyöntejä ja sit kuumeen alkaessa nousta illalla tuli kunnon rytmäri,onneksi minulla on propralit (40mg) siihen,puolikas autto. No nyt tietty aattelen sitä sydäntulehdusta.. :-) uudestaan vaan yrität!

        Minulla sama tilanne eli ei hyvältä näytä. Sai myös kolmen päivän antibiootti kuurin 6 tabl. kaksi kerralla päivässä. Ei ainakaan mua auttanut sunnuntaina loppui kuuri.
        Eli lima ei irtoa millään. Keuhkoissa tulehdus ja tässä odotellaan ensi viikkoa jolloin lääkkeen teho lakkaa elimistöstä.
        Olo kurjaakin kurjempi.
        Ensiviikolla voin ottaa taas yhteyttä lääkäriin, jos ei ole auttanut. Miten se voi auttaa, kun ei ole auttanut vieläkään. Olikohan tuolla antibiotilla mittään tehoa ei se minuun ainakaan ole mitenkään vaikuttanut.


      • sairasvääns
        onneton olo kirjoitti:

        Minulla sama tilanne eli ei hyvältä näytä. Sai myös kolmen päivän antibiootti kuurin 6 tabl. kaksi kerralla päivässä. Ei ainakaan mua auttanut sunnuntaina loppui kuuri.
        Eli lima ei irtoa millään. Keuhkoissa tulehdus ja tässä odotellaan ensi viikkoa jolloin lääkkeen teho lakkaa elimistöstä.
        Olo kurjaakin kurjempi.
        Ensiviikolla voin ottaa taas yhteyttä lääkäriin, jos ei ole auttanut. Miten se voi auttaa, kun ei ole auttanut vieläkään. Olikohan tuolla antibiotilla mittään tehoa ei se minuun ainakaan ole mitenkään vaikuttanut.

        sama juttu,lääkekuuri loppui launantaina, poskionteloiden kipu meni,mutta jotain sil on vielä, keuhkot tukossa,ei auta ventoline paitsi siihen että ei tarvi yöllä yskiä,kortisooni kuuri sekotti elimistön, ensiviikolla uudestaa lääkäriin,minulle kehitty kaikenlisäksi astma.... voi prkle...omituisinta etten ole ollut 3 vuoteen kipeä ja sit tämmönen?


      • onneton olo
        sairasvääns kirjoitti:

        sama juttu,lääkekuuri loppui launantaina, poskionteloiden kipu meni,mutta jotain sil on vielä, keuhkot tukossa,ei auta ventoline paitsi siihen että ei tarvi yöllä yskiä,kortisooni kuuri sekotti elimistön, ensiviikolla uudestaa lääkäriin,minulle kehitty kaikenlisäksi astma.... voi prkle...omituisinta etten ole ollut 3 vuoteen kipeä ja sit tämmönen?

        Saitkos sinä astman tämän taudin yhteydessä, tuntuu jotekin oudolta.
        Tai mikäs tässä voisi olla enää outoa on vaan kurja olo.
        En enää voi edes tietää mihin tämä loppujen lopuksi johtaa.
        Itsellä ollut astma jo pitemmän aikaa, kai siksi on vieläkin kurjempaa tämän tilanteen takia.
        Miksi lima ei irtoa, kun saisi edes liman irtoamaan olisi helpompi olo. Väsyttää kai pitäs ruveta nukkumaan ja ottaa ensin astmalääkkeet.
        On kuitekin vaikea nukkua, kun yskittää ja kurkku kuivuu yöllä.
        Toivottavasti aamu olisi helpompi, mitä kuuteen edelliseen aamuun.
        Yritä pärjätä enpä voi oikein osaa muuta sanoa, kun itsekin olen samassa tilanteessa.
        Onneksi kuume on nyt poissa ja toivottavasti pysyykin. En itsekkään ole sairastanut mitään flunssa tautia ainakaan kahteen vuoteen.
        Nuku hyvin paranemisia.


      • sairasvääns
        onneton olo kirjoitti:

        Saitkos sinä astman tämän taudin yhteydessä, tuntuu jotekin oudolta.
        Tai mikäs tässä voisi olla enää outoa on vaan kurja olo.
        En enää voi edes tietää mihin tämä loppujen lopuksi johtaa.
        Itsellä ollut astma jo pitemmän aikaa, kai siksi on vieläkin kurjempaa tämän tilanteen takia.
        Miksi lima ei irtoa, kun saisi edes liman irtoamaan olisi helpompi olo. Väsyttää kai pitäs ruveta nukkumaan ja ottaa ensin astmalääkkeet.
        On kuitekin vaikea nukkua, kun yskittää ja kurkku kuivuu yöllä.
        Toivottavasti aamu olisi helpompi, mitä kuuteen edelliseen aamuun.
        Yritä pärjätä enpä voi oikein osaa muuta sanoa, kun itsekin olen samassa tilanteessa.
        Onneksi kuume on nyt poissa ja toivottavasti pysyykin. En itsekkään ole sairastanut mitään flunssa tautia ainakaan kahteen vuoteen.
        Nuku hyvin paranemisia.

        Mulla on ollut pidempään atsman kaltaisia oireita,tutkimukset vaan jääneet puolitiehen niinkuin muissakin terveyteen liittyvissä asioissa paikkakunnallani,astma voi syntyä joskus myös sisäsyntyisesti,juuri tälläisen pahan tulehduksen seurauksena,tai puhjeta kun on taustalla vaaninut. Perimä siihen on vahva äidin puolelta. Pulloon puhaltelu kannattaa ottaa käyttöön.Onneksi kutittavaan ahdistukseen auttaa yöllä ventoline,voi nukkua. Pas...maisen sitkee tauti,tsemppejä :)


      • sairasvääns
        sairasvääns kirjoitti:

        Mulla on ollut pidempään atsman kaltaisia oireita,tutkimukset vaan jääneet puolitiehen niinkuin muissakin terveyteen liittyvissä asioissa paikkakunnallani,astma voi syntyä joskus myös sisäsyntyisesti,juuri tälläisen pahan tulehduksen seurauksena,tai puhjeta kun on taustalla vaaninut. Perimä siihen on vahva äidin puolelta. Pulloon puhaltelu kannattaa ottaa käyttöön.Onneksi kutittavaan ahdistukseen auttaa yöllä ventoline,voi nukkua. Pas...maisen sitkee tauti,tsemppejä :)

        Jouduin poskionteloiden punteeraukseen,just tulin operaatiosta...lisäksi 100% varmuudella astma puhjennut. Uusi penisiilijohdanteinen kuuri...kai se tästä pikuhiljaa,onneksi on kevät ja paljon kaikkea mukavaa :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1332
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1032
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe