Nyt jo yli 600 hakemusta

EnnätysMies

Tehdään tästä vielä oma topic. Olen siis se sama alkuperäinen kaveri joka kirjoitti reilut 1,5 vuotta sitten kuinka vaikeaa on saada it.alan työtä. Kirjoitin seuraavan terveisen tuon legendaarisen viestiketjuni jatkoksi, mutta laitoin tälle viel oman kirjoitelman jotta aihe saisi huomiota.

Onko muita (epä)onnellisia tarinoita jatkunut jotka ovat seuranneet tätä palstaa, tai jopa kommentoineet mulle tohon ketjuun tai ainakin lukeneet kirjoitukseni ?

Pettymystä on tietenkin kun en pääse toteuttamaan älykkyyttäni....vielä en anna katkeruuden voittaa ja en ole vieläkään ajatellut luovuttaa....

Anyway, oli mitä oli, mutta kirjoitukseni terveiset ovat tässä "***" merkkien jälkeen alkaen:


********************************************************************'

Olen alkuperäinen kirjoittaja joka on kirjoittanut tuon kirjoituksen 21.9.2010.
Nyt niitä hakemuksia on ainakin varmuudella yli 600.

Mitä minulle kuuluu ? Kai ihan jees. It-alan työtä en ole vieläkään onnistunut saamaan. Tuosta kirjoituksestani on yli puolitoista vuotta.Mitä minulle kuuluu ?

Olen tiettyjä hanttihommia tehnyt mitä aikasempinakin vuosina tein. Hakemuksia it-alalla olen laittanut edelleenkin, vaikka sitten hupi mielessä. Joiltakin osin olen luovuttanut, välillä minulle syttyy liekki silmissä ja uskon että onnistun.

Keväällä 2011 hain erääseen unelmatyöpaikkaan minkä saaminen olisi ollut unelmien täyttymys. Noh, mulle sanottiin että olin kolmas. Muistan vielä puhelun minkä otin reilu vuosi sitten. Se oli sähköinen ja jännä,niin paljon juuri siihen yhteen työpaikkaan olin henkistä latausta laittanut.

No, ei harmita. Tää on kai vaan mun karma olla ilman it-alan työtä.

Tämä mun syyskuussa 2010 kirjoittamani aloitus sai paljon huomiota. Pääsin jopa Suomi24 -etusivulle. Tietysti ""jotain osaavana" otin Suomi24:n etusivusta PrintScreen -kuvakaappaukset ja voin ihailla kuinka täät kirjoitusta ylistetään etusivulla. Tuodaan tää nyt esille taas...

IT-alan työpaikan etsintä jatkuu, katotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan...

23

668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ljiu8744

      sarjassamme maailman epäselvimpiä kirjoituksia...

    • kaatuihan roomakin

      Valitettavasti IT ala on Suomessa lähes tulkoon menneen talven lumia (!).

      Tiedon monia IT-ammattilaisia (itse vielä sinnittelen) joilla työ on loppunut vuosia sitten eikä ole tullut takaisin. Kunhan tämä taantuma syvenee lamaksi niin alamäki on pitkä ja syvä. Ainakin 7 vuotta tästä lukien. Suomi on ottanut velkaa niin paljon ettei sitä enää normaalilla toiminnalla nosteta. Pahoin pelkään, että nousua ei tule koskaan ja ja kurjistuminen ja näivettyminen on se "new normal".

    • 11

      Kannattaako satsata enempää it-alan työpaikan hakuun? Tuollaisessa tilanteessa pitää hakea uralle uusia ulottovuuksia. Toimeentulo turvattava ensin jollakin keinoin ja sitten oma firma tai ulkomaille. Mutta älä hyppää umpimähkään.

    • EnnätysMies

      Ennätystehtailu jatkuu, mutta ehkä kirjoitan siittä joskus myöhempänä.

      Nostin tämän ketjun ylös paremman näkyvyyden sekä yleisen keskustelun vuoksi.

    • E--mies

      Töitä perkele! Töitä perkele!

    • lisääusvaaputkeen

      Milloin tulee 700 täyteen?

    • SenAndRecive

      Mikset voi kirjoittaa, että missäpäin asut?

      Saat lähettää 6000 hakemusta jos asut jossain Ivalossa ja haet töitä pitkin poikin Suomea. Asuntoja firmat eivät ole järjestäneet enää muutamaan vuosikymmeneen.

      Se että joutuu lähettämään lukuisia hakemuksia ei ole mikään kummallinen asia. Mutta koska varmaan sinulla on erilaisia sähköpostiviestiin kirjoitettuja "hakemuspohjia" jo valmiina muutama niin luulisi hakemuksen lähettämisen oleva ajallisesti melko lyhyt toimenpide.

    • TietoE

      Kunniaa Ennätysmiehelle!

    • EnnätysMies

      Tilannepäivitystä: en ole löytänyt it-alan töitä enkä ole vähään aikaan lähettänyt hakemuksiakaan. Sen kyllä haluan sanoa että tässä maailmassa täytyy olla jotain pahasti vialla kun ilmainenkaan työ ei yrityksille kelpaa! Aktiivimallin pyörteisiin en ole joutunut koska olen "päässyt" kuntouttavaan työtoimintaan mutta eipä sielläkään pääse näyttämään omaa osaamistaan... ja muutenkin halu tehdä yhtään mitään laskee pakkasen puolelle kaiken maailman kumihuulien ja ahmed ahneitten seurassa.


      Lopuksi linkki alkuperäiseen kirjoitukseen:
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/9343876/500-hylattya-hakemusta

      • FrontBackRazorblade

        Hae Linda Liukkaan koodarikouluun --> Hive Helsinki.

        Tuollaiselle matemaattisesti lahjakkaalle ohjelmistoammattilaiselle ei luulisi olevan temppu eikä mikään ässätä kyseistä koulutusta. Kaikille luvataan työtä - myös Ennätysmiehelle!


      • näytötkehiin

        Onko näyttöä siitä, että tekisit ilmaiseksi? Esimerkiksi Github-profiili?


      • EnnätysmiesAitoOikea

        Et ole 16.1.2019 12:49 kirjoittanut kaveri alkuperäinen ennätysmies.

        Minä olen se aito ja alkuperäinen.Kävin nostamassa äsken ennätysketjun ylös.

        En ole ollut kuntouttavassa työtoiminnassa enkä myöskään ole saanut it -alan töitä.

        En myöskään käytä tuollaista kieltä "mutruhuulista tai ahmed ahneista"

        Olen aito ja alkuperäinen ennätysmies, älä mun nikkiä ja taustaani ota.


    • kysyn___vaan

      Oletko autistinen?

    • vaihtoehtoja

      Tosi vaikea sanoa, missä mättää. Vika voi olla työnhaussa tai CV:ssä tai portfoliossa tai osaamisessa. Melkein neuvoisin juttelemaan jonkun alalla olevan osaajan kanssa.

      Jos töitä ei löydy, ala kiinnostaa ja osaamista on, niin ehkä voit miettiä omaa yritystä. Ei kai se kummoisiakaan taitoja vaadi jos tekee jotain pieniä projekteja toisinaan. Ainakin työttömyyskorvauksen verran tienaa aika nopeasti kuussa.

      AIna voi koettaa opiskella ja tehdä jotain hyödyllistä softaa itsekseen.

    • IT-potilas

      IT-ala on sen verran mielisairasta touhua että sinuna kokeilisin jotain muuta alaa.

      • loistokoodari

        Kuinka niin? Huippuduunia loistavalla palkalla!

        Vai eikö älli riittänyt niihin hommiin ja katkeroiduit?


    • Aloittaja on vuonna 2012 ollut ollut jo vähintään 1,5 vuotta työttömänä. Voidaan siis varovaisesti arvioiden olettaa, että hän on ollut tähän päivään mennessä 9 vuotta muissa kuin oman alansa töissä, ellei sitten ole kuntouttavassa työtoiminnassa kirjoittanut koodia muitten pitkäaikaistyöttömien ympärille.

      Mikäli aloittaja jatkaa entisenlaisten CV:n ja hakemusten spämmäämistä työnantajille, jotka etsivät porukkaan aktiivista osaajaa ja nuorta otetta näkemysten kera, en ihmettele ettei ole vieläkään tärpännyt.

      Mikäli alalle, missä ajan hermolla pysyminen on yritysten elinehto, ja missä kehitys on kenties vielä tälläkin hetkellä nopeampaa kuin millään muulla alalla, yritetään päästä lähes 10 vuoden työttömyyden jälkeen, vaikuttaa melko toivottomalta.

      Vaikkei aloittajalla työkokemusta olisikaan, eikä juuri nuorekasta otettakaan enää, voisi hän silti yrittää päivittää osaamistaan tai ainakin päivittää CV:aan harrastustoiminnassa saamillaan ja ylläpitämillään taidoilla.

      Kun melkein 10 vuotta on kulunut, eikä kukaan ole aloittajaa halunnut hänen alalleen työllistää, on jotain mennyt pieleen alusta lähtien.

      Luulisi ihmisen sentään kunnankirjaston mikrotukihenkilöksi pääsevän vähemmilläkin ATK-taidoilla. Mikäli osaamista on aikoinaan ollut, on sen nojalla jääty jurottamaan ja mukamas hakemaan työpaikkoja.

      Työnantajat eivät purematta niele 10 vuoden taukoa työhistoriassa, eivät edes siinä tapauksessa, että mies jää kotiin hoitamaan lapsia, jolloin lasten äiti menee töihin.

      Maailma muuttuu kymmenessä vuodessa paljon.

      • Perus.s.mies

        Taitaa myös mikrotuen homma olla sellaista, ainakin Helsingin kaupungilla, että sinne tulee kymmeniä hakemuksia.
        Luultavasti julkisen sektorin virkoihin ja toimiin on usein jo joku jalkansa oveen väliin laittanut tai jo talossa pätkätyössä ollut saa nyt sen paikan.
        Muistan sattumalta nähneeni uutisen, jossa johonkin kesätyöhön (useitakin) oli täydet 1000 hakijaa, moniin yli 500. Erästä sellaista työpaikkaa seurattiin (ulkotyö), niin siihen olikin otettu positiivisen syrjinnän pykälän nojalla joku mut1sm1es.


    • EnnätysmiesAitoOikea

      Hei kaikki!

      Hyviä kommenteja kaikki, erityisesti 'rytmimunat' kirjoitti hyvin.

      Olin jo melkein unohtanut tän ketjun. En ole edelleenkään saanut it -alan töitä. Tarina ennätysketjusta on tosi ja sinne on linkkikin.

      Mä on tehny muita hanttihommia ja jo unohtanut it-alan.En sitä ensimmäistäkään euroa tienannut. Muutama ilmaisharjoittelu ja työharjoittelu 500€ kuukausipalkalla oli vuonna 2005,mut siihen jäi. 2006 sit valmistuin.

      Joko jopa innostui ottamaan mun kirjoituksen omakseen, voin taata että tässä ketjussa: 16.1.2019 12:49 nimimerkilläni kirjoittanut on feikki.

      Kaikesta huolimatta yllättävien sattumien kautta mullavon rahaa,matkustelen paljon....mutta IT -alan työtä en saanut..

      • Voi.vanhat.itut

        Paljonko sinulla on suurinpiirtein ikää?

        Itse olen hiljattain täyttänyt 63 vuotta, takana pitkä IT-alan työputki ilman työttömyyttä, paitsi tämä ensimmäinen ja viimeinen. Se alkoi noin 3 vuotta sitten. Vaati aika paljon onnea, että pääsin näin pitkälle. Eläke jää kyllä hieman vajaaksi. Taisin sittenkin olla oikeissa paikoissa töissä, niitä ei ole kuin yhdenkäden sormilla esitettävissä oleva määrä. Työhakemusteni määrä melkein riittäisi aktiivimalli2:een, mutta ikä on varmasti esteenä.

        Pakko on vielä pelleillä tämän Sipilän aktiivimalli1:n kanssa. Minkäänlaista mahdollisuutta päästä edes työhaastatteluun ei ole ollut. Onneksi tämän ikäsillä ja varmaan noin 60-vuotiaalla on mahdollisuus ns. lisäpäiviin, eli ei tipu pois ansiosidonnaiselta työttömyyspäivärahalta.
        Luulen selviäväni myös aktiivimalli2:n kanssa, jos se tulee, mutta lähden ehkä ensi vuoden alusta eläkkeelle, se on mahdollista.

        Minulle sopivia työpaikkoja ei enää ole ollut tarjolla lainkaan. Niitä, joita voisin hakea, on muutama. Silloin kun kaikki kysytyt osaamiset eivät ole hallussa, ja varsinkin kun paljon ikää, ei kannata edes toivoa saavansa töitä. Jos olisin 10 vuotta nuorempi, yrittäisin kouluttautua jollekin muulle alalle. Sekin olisi luultavasti turhaa, koska vanhoja ei yleensä valita, työkokemus ei paina missään.

        Muille sanoisin: Yrittäkää keksiä jokin muu ala, jossa vielä on työpaikkoja. Alle 55 vuotiaat, menkää johonkin uudelleen kouluttautumiseen. Tosin voi olla, että siltikin yli 40-vuotiaat eivät saa enää töitä, ainakaan vakituisia sellaisia. Pätkätöitä varmaan riittäisi paremmin. Melkein kaikkia ammattialat ovat 'täynnä'.


      • gerghehgrg
        Voi.vanhat.itut kirjoitti:

        Paljonko sinulla on suurinpiirtein ikää?

        Itse olen hiljattain täyttänyt 63 vuotta, takana pitkä IT-alan työputki ilman työttömyyttä, paitsi tämä ensimmäinen ja viimeinen. Se alkoi noin 3 vuotta sitten. Vaati aika paljon onnea, että pääsin näin pitkälle. Eläke jää kyllä hieman vajaaksi. Taisin sittenkin olla oikeissa paikoissa töissä, niitä ei ole kuin yhdenkäden sormilla esitettävissä oleva määrä. Työhakemusteni määrä melkein riittäisi aktiivimalli2:een, mutta ikä on varmasti esteenä.

        Pakko on vielä pelleillä tämän Sipilän aktiivimalli1:n kanssa. Minkäänlaista mahdollisuutta päästä edes työhaastatteluun ei ole ollut. Onneksi tämän ikäsillä ja varmaan noin 60-vuotiaalla on mahdollisuus ns. lisäpäiviin, eli ei tipu pois ansiosidonnaiselta työttömyyspäivärahalta.
        Luulen selviäväni myös aktiivimalli2:n kanssa, jos se tulee, mutta lähden ehkä ensi vuoden alusta eläkkeelle, se on mahdollista.

        Minulle sopivia työpaikkoja ei enää ole ollut tarjolla lainkaan. Niitä, joita voisin hakea, on muutama. Silloin kun kaikki kysytyt osaamiset eivät ole hallussa, ja varsinkin kun paljon ikää, ei kannata edes toivoa saavansa töitä. Jos olisin 10 vuotta nuorempi, yrittäisin kouluttautua jollekin muulle alalle. Sekin olisi luultavasti turhaa, koska vanhoja ei yleensä valita, työkokemus ei paina missään.

        Muille sanoisin: Yrittäkää keksiä jokin muu ala, jossa vielä on työpaikkoja. Alle 55 vuotiaat, menkää johonkin uudelleen kouluttautumiseen. Tosin voi olla, että siltikin yli 40-vuotiaat eivät saa enää töitä, ainakaan vakituisia sellaisia. Pätkätöitä varmaan riittäisi paremmin. Melkein kaikkia ammattialat ovat 'täynnä'.

        Voi.vanhat.itut: paljonko suunnilleen kertyi eläkettä?


      • Voi.vanhat.itut
        gerghehgrg kirjoitti:

        Voi.vanhat.itut: paljonko suunnilleen kertyi eläkettä?

        Ei paljoa, noin 32 vuotta työuraa, palkka hieman alakantissa. Nuorempana tehtyä kesätyötä ei ole laskettu hyödykseni lainkaan (laki on sellainen). En tiedä, saisinko Ruotsista jotain. Siellä olin kahtena eri vuonna kesät aina täydet 3 kk töissä, eli 6 kk yhteensä. Pois pitää laskea vuosien opiskeluaika ja sitten vanhana ukkona 80-luvulla yksi vuosi sivarissa (tosin alan töissä).

        Hieman yli 2100€/kk/brutto olisi tulossa syksyllä, jos lopetan Sipilän aktiivimallileikit silloin ja en jatka työttömyyskorvausten nostoa (termi lisäpäivät). Hieman tätä eläkettä on kertynyt myös työttömyysajalta (laki on muuttunut). Eläkettä lopun ajan työttömyysajalta kertyy 70% siitä palkasta, joka on työttömyyspäivärahan laskennan pohjana. Tämä pohja on näköjään pienempi kuin mitä bruttopalkkani oli. Palkkakehitys oli erittäin hidasta, se on EU:n kiroja. Viimeisin kk-palkkani taisi olla noin 3550€/kk/brutto. Voisin siis päästä nykylakien mukaan eläkkeelle 63,5 vuotiaana syksyllä 2019.


    • JManB

      Jos olet matemaattisesti lahjakas, suosittelen suorittamaan Courseran Deep Learning -kursseja, hankkimaan erittäin hienon sertifikaatin CV:ssä mainostettavaksi ja oppimaan, mitä ovat neuroverkot: https://www.coursera.org/specializations/deep-learning
      Tämä on nyt siis sitä nykyajan tekoälyä. Osaajista on kova pula. Jos saat hankittua tällaista osaamista, niin olen melko varma, että pääset töihin. Ja vahvan startin saat noista verkkokursseista.

      Mitä työnantajiin tulee, niin ainakin BearIT (https://bearit.fi/) on palkannut paljon "vanhempaa väkeä" ja mm. Nokialta irtisanottuja henkilöitä, jotka eivät ole saaneet muualta töitä. Sielläkin varmasti arvostettaisiin Deep Learning -sertifikaattia.

      Nyt ei muuta kuin hankkimaan sellaista osaamista, jota nykyajan yritykset kaipaavat! Sitten hakemuksia menemään, niin voit löytää itsesi pian kirjoittamasta koodia jossain it-alan yrityksessä. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      357
      4086
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1507
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      200
      1287
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe