Ei mitään järkeä ostaa Audia

räpylä-Skoda

Audi, Skoda ja Seat ovat Volkkarin tytäryhtiöitä.
Erotuksena vaan, että Audi maksaa perskeleesti enemmän ja huoltokin on kalliimpaa, kuin Skoda ja Seat.
Vaikka näissä kaikissa on samat pohjalevyt, moottorit ja vaihteistot.
Ja Skoda ja Seat ovat kestävämpiä.
Omistan itse Skoda Octavian ja olen koeajanut Audi A4- ja A6-mallit.
Samanlainen ajettavuuskin.
Eli ei ole mitään järkeä ostaa Audia.
Vai keksiikö joku, mistä kohtaa Audi olisi parempi?

14

607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autoilija

      Maine on huomattavasti parempi. Audi on enemmän kuin kulkuneuvo, Skoda ja Seat ei. Ovat ikäänkuin autoteollisuuden "pirkka-tuotteita", hyviä mutta vahvan brändin tunne puuttuu. Jos ei ole rahasta kiinni, niin suurinosa valitsee Audin.

    • sdrtrtserts

      Näin sanoo köyhät, joilla ei ole rahaa ostaa audia.
      Kumpikohan on parempi ajaa, Skodan sähköinen neliveto (mainitsemasi ottavia) vai audin torsen (A4, A6). Mietipä sitä pelle.
      Lisäksi audilla on tarjota enemmän tehoa (enempi moottoripalettia) pölynimuri-skeidaan verrattuna.

      Sinulla ei riittänyt rahat kunnon autoon ja nyt itket täällä.
      Ajele vaan sillä rupuisella skeida-räpylä-kasalla.
      Lisäksi skodan muotoilu on aikaansa jäljessä.

      • räpylä-Skoda

        Kuules. Olisihan minulla rahaa, eli voisin ostaa Audin, jos haluaisin.
        Audin moottoripaletti sisältää turhia V6 ja muita myllyjä, jotka kuluttavat perskeleesti enemmän.
        Ja neliveto on täysyin turha, sillä Audi juuttuu matalampaankin hankeen.
        Ja sillä vanhanaikaisella muotoilulla saadaan paremmin tilaa, esim Octavian takakontti nielee valtavan luukun alle yli 500 litraa tavaraa.


      • ihan oikea totuus
        räpylä-Skoda kirjoitti:

        Kuules. Olisihan minulla rahaa, eli voisin ostaa Audin, jos haluaisin.
        Audin moottoripaletti sisältää turhia V6 ja muita myllyjä, jotka kuluttavat perskeleesti enemmän.
        Ja neliveto on täysyin turha, sillä Audi juuttuu matalampaankin hankeen.
        Ja sillä vanhanaikaisella muotoilulla saadaan paremmin tilaa, esim Octavian takakontti nielee valtavan luukun alle yli 500 litraa tavaraa.

        Tyypillistä persaukisen kateutta. Käyppäs ihan tosissaan ajamassa kunnollista uutta Audia ja lähde sitten omalla Oculaarilla kotiin häpeämään typeriä kirjoituksiasi.
        Jokainen päättää itse kuinka mukavasti haluaa ajaa ja onko hänelle merkitystä kulutuksesta ja suremmasta rahan menosta.


      • räpylä-Skoda
        ihan oikea totuus kirjoitti:

        Tyypillistä persaukisen kateutta. Käyppäs ihan tosissaan ajamassa kunnollista uutta Audia ja lähde sitten omalla Oculaarilla kotiin häpeämään typeriä kirjoituksiasi.
        Jokainen päättää itse kuinka mukavasti haluaa ajaa ja onko hänelle merkitystä kulutuksesta ja suremmasta rahan menosta.

        Jos sinulla on ylimääräistä rahaa tuhlata V-kutosiin ja bensaan, niin se ei tee kaikista muista köyhiä. Minulla olisi varaa ostaa Audi, mutta Skoda vain on järkevämpi.
        Olen koeajanut Audi A4 ja A6 -mallit ja niitten ajettavuus aivan samanlainen, kuin Skodassa. Kulutus on hurjempi.


      • rahaa se vain on
        räpylä-Skoda kirjoitti:

        Jos sinulla on ylimääräistä rahaa tuhlata V-kutosiin ja bensaan, niin se ei tee kaikista muista köyhiä. Minulla olisi varaa ostaa Audi, mutta Skoda vain on järkevämpi.
        Olen koeajanut Audi A4 ja A6 -mallit ja niitten ajettavuus aivan samanlainen, kuin Skodassa. Kulutus on hurjempi.

        Kuitenkin sua pikkusen kadettaa, et muuten olisi aloittanut tällaista ketjua.
        Vaimolta löytyy Ocu 2011, mutta kyllä itse ajaisin mieluummin A6:lla jos valita pitäsi noista kahdesta. On niissä kuitenkin melkoisesti eroja ajoltansa ja laatuvaikutelmassa jne.
        Jos vielä intätä että et huomaa mitään eroa ajoltansa Ocussa ja A6:ssa, niin et ymmärrä autoilusta tai autoista mitään ja silloin sun oikea valinta on Ocu, mutta älä enempää munaa itseäsi tuollaisilla kirjoituksilla.
        "elämä on pelkkää säästöä ja kärsimystä"


      • sedan ärä livet
        rahaa se vain on kirjoitti:

        Kuitenkin sua pikkusen kadettaa, et muuten olisi aloittanut tällaista ketjua.
        Vaimolta löytyy Ocu 2011, mutta kyllä itse ajaisin mieluummin A6:lla jos valita pitäsi noista kahdesta. On niissä kuitenkin melkoisesti eroja ajoltansa ja laatuvaikutelmassa jne.
        Jos vielä intätä että et huomaa mitään eroa ajoltansa Ocussa ja A6:ssa, niin et ymmärrä autoilusta tai autoista mitään ja silloin sun oikea valinta on Ocu, mutta älä enempää munaa itseäsi tuollaisilla kirjoituksilla.
        "elämä on pelkkää säästöä ja kärsimystä"

        jos vaimolla on 1.2 ocu uus ja sulla vanha 1.9d A6 niin fiftisiksti Audilla , paitsi jos se on ruma sämpyläsedan


      • sina ope lukemaa
        sedan ärä livet kirjoitti:

        jos vaimolla on 1.2 ocu uus ja sulla vanha 1.9d A6 niin fiftisiksti Audilla , paitsi jos se on ruma sämpyläsedan

        kuka nyt vanhalla 1.9d Autilla ajisi. Uusistahan tuossa on puhe.


      • Aavistusmees
        sina ope lukemaa kirjoitti:

        kuka nyt vanhalla 1.9d Autilla ajisi. Uusistahan tuossa on puhe.

        Kyllä se on monelle ihana auto se 19d audikin. Varsinkin kun ottaa takaa konetyypin pois. Hitto kun työnsi hienot savut semmonen 2.5 tdi tuossa tuusulantiellä. Laiskempihan tuo oli kun skoda vieressä.
        Siis uutena audi on audi mut käytettynä skoda. Skoda on skoda aina.
        Volkkarit on taas resuja käytettyinä. Niillä ei kai osata ajaa. Vaarin pökkimiä;)
        Seat on vähän niikus suklaamuna . Päältä kiiltää ruskea ohut kuori . Kaksvärinen usein , mut lelu sisältä;)


    • Ton juahan

      Audi on tyypillinen pikkutakkipellen (liian pienen) työsuhdeauto. Palkan jatke. Kiiltää ja tulee firmalle halvemmaks kun palkan maksu. Skoda on nuukan kilometri- reppurin auto ja järjen voitto tunteista.
      Volkkari on taas pölylle haisevan virkamiehen auto. Seatin omistajan ÄO. Lienee pienin mutta röyhelöpaidan kaulus on isoin;)

    • kahvia korjaamolla..

      otitpa noista minkä tahansa,niin pajakäynnit tulevat tutuiksi...........

    • V8rules

      Joo, yksi tuntemani kaveri ajeli Volkkarilla ja itki, kun ei saanut akaltaan lupaa ostaa Audia...! Kumma, samaa konsernia ja silti itki katkerasti!

    • Nyttemmin_takavetomies

      Audissa on vähän konsernisisariaan enemmän kiinnitetty huomiota sisustuksen laatuvaikutelmaan ja ääneneristykseen. On itse kunkin omista arvostuksista kiinni, minkä painoarvon näille antaa. En ihmettele, jos ne jollakulla painavat vaa'assa paljonkin!

      Itselläni on ollut yksi Audi, Audi 100 GLS vm. 1977, vuosien 1982-1984 aikoihin. Tämän päivän kannalta muistoilla ei liene merkitystä, mutta olin autoon tuolloin hemmetin tyytyväinen!

      Viimeksi siirryin 2015 VW-konsernin sinänsä erinomaisista autoista takaisin takavetoon, kymmenien vuosien jälkeen. Nelivetoa en kaipaa sen enempää kuin etuvetoakaan. Olen päätökseeni erinomaisen tyytyväinen.

      • mersuVWsekin

        Mistä ladan löysit?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      13
      1305
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe